Była planowana Dodano po 1 I były ślady uszkodzenia na uszczelce
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Cześć, Mam następujący problem z autem GOLF 7 GTD 2013 r., 184 KM, 280 tys. przebiegu. Od dłuższego czasu znika płyn ze zbiorniczka w różnych okolicznościach. Po nocy widać, że po zbiorniku jest go mniej, aż pewnego dnia nie będzie w zbiorniku płynu, tylko zostanie w przewodach. Po dłuższych trasach, gdy jest bardzo ciepło na dworze, słychać podczas...
dym jest faktycznie biały..., a dodam jeszcze, że ostatnio, jak pojawił się ten gwizd, zaczęło wyraźnie brakować mocy...
Passat b6 2.0fsi nie widać wycieków z chłodnicy rozrząd wymieniony komp. Dodano po 3 przy zamkniętym płyn jest ok dopiero gdy otworzę zaczyna buzować. Auto trzyma temp.nagrzewa się normalnie też daje ciepło jak powinno .
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Termostat, dzięki za pomoc.
już jest ok
jak bulgocze w zbiorniczku wyrownawczym to bedzie uszczelka - uklad powinien odpowietrzyc sie sam - sorki za brak polskich znakow ale niestety mam windows z angielskim jezykiem .powodzenia i bez paniki to tylko uszczelka. a po zdjeciu glowicy proponuje ja sprawdzic na prostosc czy jej ni wygielo.czy jak niektorzy mowia nie podnioslo
Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął". Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne.. Zrób tak: 1. Na zimnym silniku sprawdź...
Zobacz jak się włączy wentylator chłodnicy czy przewody z układu chłodzenia są bardzo twarde bo jeśli tak tzn. że te bulgotanie to prawdopodobnie kompresja dostaje się do układu chłodzenia.
Możesz zakupić tester do sprawdzania szczelności głowicy na alle.... za ok 10 zł i potwierdzisz lub wykluczysz głowicę . Dywaniki w środku suche ??? W dzisiejszych czasach to cena i przebieg do uzgodnienia więc te 240 000 to licznik widzi , a przebieg może być o wiele wyższy .
Witam Jak w tytule, lodówka wydaje bardzo dziwne dzwięki odgłosem przypominajace trzeszczenie. Można je porównać do odgłosów trzeszczenia jakie powstaje w głosnikach gdy do instalacji jest włączony silnik i na szczotkach powstaje iskrzenie (jesli ktoś coś takiego słyszał to wie o co chodzi) Czy to normalne bo według mnie nie i jak temu zaradzić poza...
Aby zmniejszyc koszt naprawy sprawdź wcześniej ciśnienie w cylindrach, albo zwróc uwagę, czy w zbiorniku płynu chłodniczego "bulgocze" płyn przy pracującym silniku. Jeśli tak to faktycznie trzeba wymienic uszczelkę pod głowicą. Czujnik temperatury może byc dobry, gdyż w przypadku wypalenia uszczelki ciśnienie z cylindra wraz z temperaturą wdziera się...
Witam wszystkich mam kolejny problem autko już chodzi wina cewka zapłonowa i przy okazji wymieniłem świece,przewody WN , a w oleju silnikowym pojawiła się benzyna i to mnie nurtuje dlaczego tak się stało(Oczywiście olej silnikowy wraz z filtrem oleju wymieniłem aktualny przebieg 120000 KM) . I samochód w miare dobrze chodzi ale napewno nie ma takiego...
Witam. Proszę o pomoc, niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą, w samochodzie VW Passat B5 1.6 AHL. Samochód pracuje równo, lecz co trzeci dzień zauważam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam, że wymieniłem króciec za blokiem silnika na nowy. Zauważyłem, że przy przegazowaniu silnika na większe obroty, przy dociskaniu węża głównego...
Ok, dzięki .Zaraz to uczynię . Pozdrawiam Dodano po 38 A mam pytanko jeszcze , czy można trzymać na wolnych obrotach ? Bo długo się rozgrzewa a bulgotanie jakieś było widać w zbiorniczku .
czasami nie robiłeś wymiany płynu chłodniczego?
Jak jest olej w płynie chłodniczym to odrazu uszczelka do wymiany.
witam mam problem z chłodzeniem w opel corsa b 1.4 jak zapalam samochod słychac jakby bulgotanie w silniku wyglada to na spływanie płynu chłodniczego do silnika , nie wiem czy sie gdzies zapowietrzył czy cus, prosze o pomoc i rady pozdrawiam
Czy dobrze mysle ze to jest diesel? Siwy kolor spalin oznacza niedopalanie paliwa (w dieslu gdy koncówki wtryskiwaczy "leją") lub ewentualnie spalanie płynu chłodniczego. Nie ubywa może płynu chłodniczego? Lub czy nie bulgocze przy właczonym silniku ta ciecz w zbiorniku? Jaki rok, przebieg i generacja silnika, diesel?
Słychać jakies bulgotanie ze zbiorniczka wyrównawczego? Wszystkie węże od chłodzenia szczelne?
Faktycznie przy włączeniu słychać jak sprężarka odpala i cicho brzęczy, a w ściankach słychać przelewanie płynu i bulgotanie. Czyli co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Kupić płyn chłodniczy i uzupełnić braki? Czy lodówka będzie później sprawnie działać przez dłuższy czas?
Witam kolegów temat już rozwiązany Jest to wskaźnik ilości lub braku bardziej płynu chłodniczego. Sprawdzić można to nagrywając filmik i ustawiając kamerkę do wlotu zbiornika jeśli coś tam bulgocze i widać płyn to nie jest tak źle u mnie była totalna pustka więc jakieś bardzo minimum płynu tam się znajdowało dolane 2 l załatwiło sprawę ale trzeba to...
Ogrzewanie działa poprawnie? Wydaje mi się, że układ może być zapowietrzony skoro słyszysz bulgotanie. Ile tego płynu ubywa? Czy osobiście widziałeś, że to ucieka przez otwór w zbiorniczku? Możesz to sam stwierdzić?
Przygotuj się na wymianę uszczelki pod głowicą silnika. Typowy objaw w tym silniku. Jak i bulgotanie po wyłączeniu silnika jeśli występuje to potwierdzenie kolejne.
Nie będzie przybywało płynu, bo nie będzie powietrza pod ciśnieniem w głowicy kompresora. Można też inaczej- wkręcić manometr do spreparowanego korka wlewu (dokładny) i zapuścić silnik, zagrzać po pół godz. pracy jeśli ciśnienie wzrośnie znacznie 1- 1,5 bara, (Układ odpowietrzenia chłodnicy jest ograniczony zaworkiem, więc trzeba go zablokować) drugi...
jakifgo koloru ten smar-musztarda? Płyn chłodniczy w oleju,niedobrze
A jeszcze takie pytanko. Nie wymieniałeś jakoś niedawno płynu chłodniczego? Albo nie masz jakichś ubytków że musisz dolewać?
W pierwszej kolejności naprawa mechaniczna silnika. Błąd wynika z faktu iż płyn chłodniczy dostaję się kolektora ssącego (może poprzez egr) i zaburza pracę czujnika ciśnienia doładowania w wspomnianym kolektorze dolotowym. Jeżeli płyn ubywa i jeszcze bulgocze to bez sensu robić test uszczelki.
Mały update: Głowica dana do splanowania, uszczelka była uszkodzona i kompresja szła do układu chłodniczego, z tego przy odkręcaniu korka od płynu chłodniczego strasznie syczało/ bulgotało. Przy okazji wymienię wszystkie uszczelki w silniku, olej do wymiany, mimo, że nie zmienił koloru to dolałem płynu chłodniczego (plus dolewki z wody) ok. 5-6 litrów,...
Możliwe że uszczelka pod głowica jest uszkodzona. Pomocnym byłoby pomierzenie ciśnienia na cylindrach. Jeśli uszczelka jest uszkodzona wydmuchuje sprężone gazy do układu chłodzenia stąd bulgotanie i możliwość powstania korka w układzie.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, bulgotanie może oznaczać że reduktor gazu może być podejrzany, woda idzie do dolotu silnika, jeden cylinder zalewa dlatego nie pali aż wypali wodę.
Spróbuję tak zrobić, Zauważyłem że po zgaszeniu zagrzanego silnika płyn w zbiorniczku bulgocze. Nie wydaje mi się aby uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Ktoś poradzi coś jeszcze?
A tym silniku przy zdejmowaniu kolektora ssącego trzeba spuścić płyn chłodniczy, czy tu nie ma kanalików chłodzących w kolektorze?
Brak bulgotania ale wydobywa się lekka para
Sprawdź czy drożny jest króciec odpowietrzenia silnika ten w zbiorniczku wyrównawczym , jest tam mały otwór powrotny i czasem ulega zatkaniu . Króciec jest drożny, dmucham w niego i słychać bulgotanie płynu. Kompletny rozrząd był robiony około 2 lata temu, oryginał VW.
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Witam! Samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2008r. Jestem świeżo po odebraniu auta od mechanika. Objawy przed naprawą: ogromny problem z odpaleniem auta na zimnym silniku (po ok. 6-godzinnej przerwie), większe zużycie paliwa, komunikat "Anti-pollution system faulty", zapalająca się kontrolka wtryskiwaczy, brak możliwości przyspieszenia powyżej mniej więcej...
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
Witam, jestem nowym użytkownikiem. Zapewne temat był tutaj wielokrotnie poruszany, ale mój jest trochę inny. Wyrzuca mi plyn chłodniczy przez zaworek znajdujący się w zbiorniczku wyrównawczym. Nie wyrzuca tego płynu dużo, ok 100, max 200 ml. Nie wyrzuca mi go również cały czas, tylko przy predkosci ok 130km/h lub gdy załączy się procedura wypalania...
Witam, Jestem posiadaczem fiata siecento 899 cm^3. Niedawno podczas jazdy włączył się wskaźnik temperatury płynu chłodniczego i usłyszałem bulgotanie pod maską. Gdy otworzyłem maskę, zbiornik wyrównawczy i węże z niego wychodzące były bardzo gorące, a wentylator chłodnicy nie chodził. W celu kontynuowania jazdy włączyłem gorący nawiew do środka samochodu,...
Kolego w każdym aucie jak się silnik nagrzeje do temp. roboczej to po dokręceniu korka przy zbiorniczku od płynu woda zacznie bulgotać a nawet czasami kipieć. Normalna sprawa układ jest zamknięty a płyn pod wpływem temp. się rozpręża i paruje.
Witam mam problem tego typu mini cooper 1,6 2000 r z gazem, po nagrzaniu silnika płyn chłodniczy rośnie,ale nie przelewa się ponieważ jak jest juz po za max to włączy się wentylator i opada do minimum, głowica wymieniona nie idzie do oleju i nie ma spalin w zbiorniczku. Dziś zauważyłem ze w kabinie słychać bulgotanie przy dużych obrotach co może być...
Witam serdecznie jest to mój pierwszy post na tym forum i proszę Was o poradę. Kupiłem używanego passata B5 FL z 2005 2.0 tdi 136km. Zrobiłem nim niewiele km ale zauważyłem, że kopci mi na biało, może lekko szaro (mam go lekko przyciemnionego i ciężko w lusterku jednoznacznie stwierdzić kolor spalin) Nie ma tego aż tak wiele, no ale mnie to już niepokoi....
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda. Jakby były same falujące obroty, to pewnie silnik krokowy regulacji wolnych obrotów. Ten silnik oprócz Uniaka był montowany w Siena/Palio (97-99rok) Poszukaj na listach dyskusyjnydh tych samochodów (www.Autocentrum.pl) Inne przyczyny: - zanieczyszczony układ chłodzenia (pozatykana chłodnica od złego płynu) - za mały...
Witam, podepne się pod temat, ponieważ też zakupiłem Pandę 1.1 z przebiegiem 166 tys. km z gazem i niepokoi mnie bulgotanie z wnętrza silnika słyszalne tylko po wykręceniu korka wlewu oleju, poza tym autko dobrze się spisuje, dodam że, jest stan oleju i płynu chłodniczego. ps. mam nadzieję że, to nie koniec silnika ;-)
A można jakis inny dolać płyn ktorego skład jest taki sam jak G12 ( o ile to jest naprawde g12 wlany) Co oznacza że G12 +/++ ? Jesli tak to jaki mam wybrać ? Ok posprawdzam te oringi i zaciski. A jesli pojawi się bulgotanie to co to oznacza ? Oraz bulgotanie podczas dodawania gazu ? Jeszcze raz dzieki :)
Witam. Mam mały problem. Mianowicie, w sobotę padł mi akumulator, został wymieniony i jest ok, ale dzisiaj podczas klima przestała działać, później droga w korku (15-20 minut powolnego wleczenia się i stawania co chwilę) podczas parkowania pojawiła się czerwona kontrolka o za wysokiej temperaturze. Fiesta nie ma na desce rozdzielczej wskaźnika temperatury....
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
A , jakie były objawy przegrzania silnika ? Jeśli układ chłodzenia działa to temperatura silnika nie powinna nadmiernie rosnąć , natomiast bulgotanie nawet przy niezbyt ciepłym silniku to może być objaw przedmuchu spod głowicy ( uszczelka ) również dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (piana lub zmętnienie oleju ).
Kup nową , dobrą linkę i będzie po problemie. Albo dokręć starą. No ale wiesz, jak to tobie się syczenie w układzie chłodzenia myli ze ze sprzęgłem to nie wróżę sukcesów. Przecież tego się nie da czytać. MIRAS-S - otóż nie, w tych Fiatach, jak się zmienia płyn chłodniczy przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy to właśnie fajnie fajnie "bulgocze" w środku.:D
Polecam Ci zastosowanie wlacznika termicznego z Poloneza - on jest na 97st Jeszcze zostaje mi zastąpienie mojego czujnika tym od poloneza. Za późno u mnie włącza się wentylator. Ostatnio robiłem test uszczelki pod głowicą i płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym zaczął mocno bulgotać jakby się gotował i dopiero po paru sekundach wiatrak włączył...
Remont był przeprowadzony około pół roku temu z powodu niskiego stanu oleju, który został wykryty potem w płynie chłodniczym. Przy odkręconym korku widać było bulgotanie a po dodaniu gazu płyn się wylewał. Mechanik zdiagnozował uszkodzenie uszczelki pod głowicą i podjął się naprawy. Rano dopiszę co było wymienione jak znajdę fakturę. Nie zauważyłem...
Zmieniłem pompę wody i termostat ponieważ płyn chłodniczy w zbiorniczku cały czas bulgocze jak by powietrza się pozbyć nie mógł wydaje mi się ze to uszczelka pod głowica i dla tego ciężko pali ale mam nadzieje ze głowica jest cała. Dodano po 3 Świece sprawdziłem, wszystkie okej. Chodzi o to ze ciężko strasznie pali bo jak już zapali to chodzi równiutko....
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Do scani zamontowałem nową sprężarkę powietrza bo ponoć w 98% takich objawów to jej wina .Niestety zero poprawy.Jak wczeniej pisałem , płyn chłodniczy bardzo szybko krąży przewodami przelewowymi w głowicach (zamontowałem bezbarwne) a najszybciej na pierwszej ,drugiej słabiej i trzeciej jeszcze słabiej,reszta głowic praktycznie woda stoi.Szybkie krążenie...
pompę będę wymieniał w najbliższym czasie ...no chyba że wcześniej przegrzeje głowicę :D :D :D Woda wodą,płyn płynem.Zalewając układ wodą,nawet przy układzie chłodzenia dziurawym jak durszlak nic nie cieknie,osadza się kamień zamykając większe lub mniejsze otworki.Po zmianie na płyn wszystko się wypłukuje i rozszczelnia wprowadzając właściciela auta...
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
Grzejnik rurkowy ok. 600W zastosowana grzałka 1200W bez instalacji CO Według zaleceń fachowca zalany płynem chłodniczym (aby nie zamarzł) Problem polega na tym, że jak grzeje grzałka to strasznie bulgocze,strzela, pyrczy w środku (jak czajnik elektryczny kiedy grzeje wodę przy temp. 30-50stopni) może tak być, że grzałka jest za mocna i za szybko nagrzewa...
Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia! Co do ciśnienia to albo wentylator chłodnicy niedziała (sprawdzić dlaczego?), albo uszczelka głowicy wydmuchana i ciśnienie z cylindra-ów jest pompowane do układu chłodniczego. Wstępnie możesz ją sprawdzić (na oko nie na 100%), że zalewasz układ płynem,...
Witam, dziś ok. 10:30 dotarła do mnie nowo zakupiona lodówka ze sklepu. Była ona transportowana w pozycji pionowej a wnoszona do domu w pozycji poziomej. U góry jest normalna lodówka a na dole zamrażalnik. Odczekaliśmy 1,5 h na ustabilizowanie się płynu chłodniczego bo czym ją uruchomiłem (sprężarka chodzi), słychać bulgotanie. Zamrażalnik pracuje tak...
Witam. Mam problem z brakiem ogrzewania. Sprawdzone zostały błędy w Klimatroniku - brak. Wykonałem nastawy podstawowe - nie pomogło. Płukałem nagrzewnicę- woda leciała czysta. Teraz zauważyłem, że przy uruchomionym silniku i zdjętych wężach od nagrzewnicy nie wypływa z nich płyn, jakby brak cyrkulacji. Ogrzewanie przestało działać podczas jazdy. Słyszalne...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Wody ubywa około 1litra na 150-200km. stan oraz konsystencja oleju bez zastrzeżeń, bulgotanie występuje jak ubywa wody, jest to auto w automacie (jeśli ma to znaczenie) , napewno dostaje się płyn do spalania bo jak sie teraz zrobiło chłodniej na zewnątrz to widać że idzie para z komina (czuć słodki posmak w powietrzu)
Witam. Jestem tu nowy i proszę o pomoc. Mam problem z moja audi a4 1.9 tdi afn 1997r. A mianowicie kilka miesięcy temu zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego, ciagle dolewalem w sumie z 5l dolałem w jakiś miesiąc. Węże od chłodnicy miałem cały czas napuchnięte wymieniałem termostat bo zaczął mi świrować czujnik temperatury myślałem ze to główny powód....
Dzień Dobry. Posiadam auto Ford Mondeo mk-II 1997r z silnikiem 1800cm zetec-E. Na początku opisze objawy: -ubytek płynu chłodniczego (ok. od max do min) w ciągu tyg czyli na blisko 1000km. -gdy zaczyna się rozgrzewać zaczyna się wydobywać z rury wydechowej biały dymek (bez gryzącego zapachu), jest go więcej im bardziej jest rozgrzany silnik, ale nie...
Witam! Jeśli na uruchomionym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i będzie tam "bulgotać", i uchodzić ciśnienie (UWAGA: może być gorące), a po zgaszeniu silnika powyższe ustanie, to masz albo uszczelkę pod głowicą do wymiany, albo głowica (bardziej stawiam na uszczelkę). Może być też przyczyną termostat (Zablokował się), ale wtedy...
Cześć, mam nietypową sytuację, mianowicie 6 miesięcy temu zagrzał mi się silnik od tamtej pory płyn chłodniczy skacze w górę i w dół, a ciśnienie wypycha płyn nawet po odkręceniu korka na zimnym silniku, poszedł test upg na zawartość Co2 w układzie i wyszedł pozytywny, ten fakt jest już bagatelizowany przeze mnie od 6 miesięcy może nawet dłużej, na...
Sprawdź dokładnie po wężach, na łączeniach (czy nie pojawia się kolorowy nalot), koło odpowietrzników, pompy cieczy chłodzącej, szczelność chłodnicy. Ogrzewanie dobrze działa i nie słychać odgłosu bulgotania w nagrzewnicy? Albo przez uszkodzony korek wlewu wyrzuca płyn z czym też się spotkałem ale przy benzyniaku. Dodano po 1 A jak nie to: uszczelka...
Jeśli Twoja auto ogarnia mechanik, powinien doskonale wiedzieć co robić krok po kroku, aby znaleźć przyczynę. Jeśli robisz sam, we własnym zakresie możesz: - założyć termostat (najlepiej nowy) - wyjmowanie go nie pomoże w diagnozie - zajrzeć po uruchomieniu chłodnego silnika do zb. wyrównawczego albo pod korek chłodnicy - jak bulgocze i podnosi się...
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
Witam! Mam problem z temperaturą płynu chłodniczego, mianowicie jak uruchomię silnik (np z rana po nocy) ~30 sekund i moment się robi 90 stopni, gdy nim się przejadę temperatura wzrasta nawet do 130 stopni. Ale otwieram maskę moim zdaniem się powinno chłodziwo gotować a tutaj nic (normalne zachowanie jakby miał 90stopni) płyn ani nie bulgocze ani nie...
Witam posiadam astre f z 96roku silnik 1.4, 8 zaworów, benzyna + gaz. Otóż mam taki problem po przejechaniu dosłownie 4-5 km wskazówka temp silnika pokazuje mi 100stopni. I w ogóle nie opada. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice....
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
100% uszczelka pod głowicą. Jest przedmuch do obwodu chłodzącego stąd bulgotanie. Często po odkręceniu korka chłodnicy oczywiście na zimno można wyczuć zapach spalin. Tą samą drogą płyn ubywa dostając się na tłok a potem do wydechu. Proponuję obejrzeć bagnet kontroli oleju, biały nalot tzw. "majonez" świadczy o powyższym. Cylinder który jest nieszczelny...
Podepnę się pod temat bo od pewnego czasu mam ten sam problem. Moja Corsa B 1.0 12v z 1997 roku ma najechane 198tyś. km. Od roku 2009 kiedy ją mam leję olej pół syntetyk 10w40 Orlen albo Lotos. Kiedy jest chłodno dymi najpierw na biało później jak się nagrzeje na niebiesko. Teraz po nagrzaniu od razu na niebiesko. Silnik odpala bez problemu na wolnych...
Panowie sytuacja dziś rano wyglądała tak. Wsiadam do auta, odpalam i wskazówka od temperatury ani drgnie, ruszam i w ciągu dwóch minut wskazówka doszła do 90 stopni, po przejechaniu około 8km temperatura wzrosła do 95 stopni, włączyłem nawiew i dałem gorąco na maksa, po około 4 km temperatura spadła do około 91-92 stopni. Wyłączyłem nawiew i po przejechaniu...
witam! Od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem w MINI, otóż nie chce się załączyć wentylator chłodnicy - temperatura wędruje do maksimum. Początkowo w układzie chłodzenia miałem wodę przy ok. 90-100 stopni zaczęło bulgotać w zbiorniczku wyrównawczym i automatycznie auto musiałem wyłączyć bo wszystko zalewało pod maską. Wymieniłem: - wodę na płyn...
Witam. Auto jak w temacie. Kupione 2 dni temu za 400zł. Właściciel zapowiedział mi, że do wymiany jest uszczelka pod głowicą, ale można tak jeździć tylko trzeba pamiętać by co jakiś czas dolać płynu chłodniczego bo dostaje się on do cylindrów i jest spalany. Po zakupie auta zajrzałem do zbiorniczka i fakt było sucho, a na ściankach sporo tłustej mazi......
Cześć, mam problem z BMW E36 320i z silnikiem m52b20 vanos. Auto dymi na siwo/biało, dym dość gęsty, nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Auto nie posiada katalizatora. Spaliny mają zapach paliwa Przeze mnie zostało sprawdzone: - płyn chłodniczy: poziom był sprawdzany w ciągu 1000 km, nie ubyło go ani trochę; - płyn chłodniczy:...
Rozumiem, o auto powinno się dbać i jak coś się psuje to od razu naprawiać, w teorii to wszystko fajnie brzmi, a w praktyce nie bez powodu jest jak jest. Jako że póki co chodziła, to nie patrzyłam jej "w zęby". Auto kosztowało mało, to chyba można trochę empatii okazać, i zrozumieć że nie bez powodu 2/3x tyle nie chce człowiek wkładać jeśli jest sposób...
Witam wszystkich, od wczoraj mam problem ponieważ temperatura w mojej Corsie B (kod silnika X14SZ) dochodzi a nawet przekracza 100 stopni. Zauważyłem że nie włącza się wiatrak w chłodnicy (zazwyczaj załączał się przy 95 stopniach). - Płyn chłodniczy jest, ubywa go tylko troszkę. - Nie ma oczek oleju w płynie / na bagnecie czysty olej. - Pod korkiem...
Pasek napędu osprzętu się czasem nie ślizga - jest odpowiednio napięty? Chłodnicę wymieniłeś na nową, czy używaną? Pasek w dobrym stanie, napięty jak powinien. Wszystko co zakładam to nowe nowe, po to miała być ta Felicia żebym nie musiał rzeźbić ze szrotami tylko wkładać nowe bo tanie i łatwo dostępne manele. Pompa wody chyba 70zł, chłodnica 90 itp...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Do domex32 miałem taki przypadek w leonie 1.9TDI 150KM na pompowtryskach czasami lekko kopcił na biało płyn na wolnych obrotach nie ubywał po wolnej jeździe było dobrze, po szybszej zapalała się lampka braku płynu w układzie chłodzenia i trzeba było dolać około 1,5 litra okazał się że była to uszczelka pod głowicą. Poszperałem troche i podaje odpowiedzi...
Witam. Posiadam samochód Peugeot 308 1,6 VTI 120KM rok 2008. Poszukuję porady znalezienia przyczyny poniższych objawów. Po odpaleniu samochodu (zauważalne na zimnym silniku szczególnie w temperaturach na zewnątrz bliskim 0°C. Samochód rozpoczynając pracę na obrotach ok 1000RPM 1) Pojawia się lekkie falowanie obrotów. Dziś był to jednorazowy skok o 100RPM...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem? w tym problem, że nie czytasz ze zrozumieniem, czujnik pokazał...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Witajcie :) Mam problem z Doblo benzyna+lpg. Dzieje się tak i na samej benzynie i na LPG, to samo z wyłączonymi odbiorniki prądu jak i z obciążeniem Zawsze rano, gdy samochód stał kilkanaście godzin i całkowicie wystygł temperatura rośnie do ok. 110°C (przy temp. powietrza ok. 20°C) i nawet do 130°C (przy ok. 10°Cna zewnątrz) wtedy wskazówka jest na...
Witam ponownie. Temat odgrzewam i przepraszam za bardzo duze opoznienie. Temat nr 2- walniety silownik - sprawa zalatwiona. Natomiast pozostaje temat wody. Wyswietla sie bląd INS 3620 czyli czujnik wody kondensowanej. Mozliwe ze to z jego przyczyny? Dodatkowo po zgaszeniu samochodu slychac bulgotanie wody. Test co2 robiony 3 razy i nic.
Witam Mam problem s silnikiem J20A w Suzuki Grand Vitarze. Samochód z 2005roku. Budowa prosta jak w dużym fiacie a jednak. Pewnego czerwcowego dnia zagotował płyn chłodniczy przy wolnej jeździe polną drogą. Sprawdzenie termostatu, wiskozy, chłodnicy oraz pompy wody nie ustaliło przyczyny. Po rozmowie z mechanikiem profilaktycznie zmieniłem termostat...
aha i kolega r biesiada niestey niedokladnie czyta albo czytac nie umie, bo jak napisalem ze wyciagnalem plyn do minimum to po odpaleniu auta gdy temp wzrosla do 3 kreski zbiornik sie napelnil i wtedy bylo widac peczherze (pisalem o tym wczesniej. Dodano po 5 kolega rbiesiada to poprostu zwykly internetowy madrala Nie mam zamiaru się z tobą kłucić...
przejechałem kilka kilometrów i ngrzałem nieco auto. Podniosłe maske i popatrzylem na poziom plynu chłodniczego. Był ponad wskaźnik MAX a gdy lekko odkrecilem nakretke, plyn zaczał bulgotac i pienic sie na zwnatrz, do tego było własnie słychać to tykanie z pod chłodnicy-intercoolera, Co to znaczy?? tak powinno byc z tym plynem chłodniczym?? a to tykanie??...
Witam Was. Mam problem który mnie męczy od pewnego czasu i nie mogę dojść do tego cóż to mogłoby być, dlatego pozwoliłem sobie napisać. Na początek opisze objawy. Odpalam zimne auto bez problemu. Wskakuje na odpowiednie obroty dla zimnego silnika, przez kilka sekund chodzi równo. Po chwili z rury wydechowej wydostaje się dym. Jest to raczej biały dym,...
Siemka wszystkim. W moim vento mam dosc klopotliwy problem a mianowicie auto sie bardzo przegrzewa. Pierwszy raz stalo sie to jak jechalem do szkoly, otworzylem maske i zobaczylem ze kapie mi plyn chlodniczy ze zbiorniczka i bulgocze w nim oraz lecial dymem z niego. Auto oddalem do mechanika bo myslalem ze to uszczelka.pod glowica, auto odebralem na...
Witam, Panowie pacjent to seat leon II 1,9 tdi (105km) kod silnika BKC przebieg 300tyś km. Stale podnosi się stan oleju. Ostatnio zmieniałem olej jakież było moje zdziwienie bo w silniku były trzy stany oleju ponad normę i mechanik ściągnął praktycznie 7 litrów oleju rozrzedzonego on! No nic dokonaliśmy wymiany oleju wraz z filtrem stan książkowy na...
Witam. To dymienie to zapewne para z płynu chłodniczego, który wydobwa się gdzieś z ukladu i pada na gorący silnik.Musisz znaleźć ten przeciek i go zlikwidować,a wtedy dolać płynu i odpowietrzyć układ poprzez odkręcenie korka wlewu płynu i ściskanie ręką dolnego węża od chłodnicy aż przestanie w zbiorniku bulgotać.Później włącz silnik i niech sobie...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
to bulgotanie slyszysz z chlodniczki nagrzewnicy nie przejmuj sie tym , jak bedziesz mial zimny silnik poluzuj korek wlewu plynu i zerknij na jego poziom , w tym momecie zejdzie z niego podcisnienie zakrec korek dobrze przekrec na gorace pokretlo chlodniczki w kabinie i dobrze przegon silnikiem az do otwarcia termostatu , bulgotanie powinlo ustapic...
przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego termostat płynu chłodniczego
nagra dekoder komputer macierz dyskowa alarm keyless
Vaillant mini 11-0/0 XI H – brak ciepłej wody pod prysznicem po wymianie kabiny, działa w umywalce i kuchni Amazon Echo, Google Nest – głośnik do Tuya Smart, sterowanie lampką głosem, integracja Matter