Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Kolor płynu chłodniczego nie jest żadnym wyznacznikiem - wielu producentów produkuje różne płyny w różnych wersjach kolorystycznych. Istotny jest jedynie typ płynu i dodatków odpowiadających za antykorozyjną ochronę układu. A także zabezpieczenie przed reakcją płynu z elementami układu. Na przykład niektóre stare układy z połączeniami lutowanymi mogą...
Sprawdź czy nie masz masła pod korkiem wlewu oleju jak nie masz to poszukaj wycieku na wężach, chłodnicy, i nagrzewnicy, wyciek można poznać po osadzie zabarwionym na kolor płynu chłodniczego. Co do oleju to tak jak kolega napisał, ja obstawiam na pierścienie, chyba że masz wyciek?
dokładnie tak na ścianie grodziowej między silnikiem a kabiną są dwa gumowe przewody .Jeśli faktycznie to uszczelka pod głowić a z twojego opisu narazie tak wynika to zapomnij o jeździe do polski nie da rady ,fakt w norwegi mechanicy są do dupy ,ja zapraszam do szwecji coś poradzimy .Ale najpierw sprawdz czy faktycznie te ciśnienie idzie do układu chłodzącego...
Jak nie widzisz wycieków a nie pokoi Cię wydech, kolor spalin itp to odpowiedź znasz. Poczytaj co się dzieje jak płyn idzie do komory spalania. Powodzenia.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Nie mam pewności czy układ jest zalany koncentratem G12 czy innym - jest różowy tyle widać. Kolor płynu nie ma żadnego znaczenia. Istotny jest jedynie jego rodzaj, w tym wypadku G12 (zgodny ze specyfikacją VW). do głowy mi przyszło czy nie powinienem wywalić całego płynu i zalać koncentratem G12? Koncepcja wymiany całego płynu jest jak najbardziej...
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
Witam. Posiadam od niedawna Scanię R420 E5 z adblue. Problem pojawił się że samochód ma ucieczkę płynu chłodniczego sprawdzane było ciśnieniowo nigdzie nie pokazało się nic była wymieniana uszczelka sprężarki. Pewnego dnia gdy dolewałem ad blue zauważyłem że kolor mocznika środka jest różowy aktualnie na takim kolorze jest płyn chłodzący. więc najprawdopodobniej...
Witam, Mam problem z moim Polo. Od jakiegoś czasu silnik ma nierówne obroty (dławi się). Przy odpaleniu jest wszystko w porządku, po ssaniu (tj. jakoś po 15 sekundach) zaczyna się dławić. Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia...
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Witam ! Pacjent : Audi A6 C5 2,5 V6 TDI AFB 150km W poniedziałek ( 20.04.15r ) wymieniłem termostat ( bez ściągania rozrządu , robiłem to 4 raz więc poszło gładko ) , wszystko było ok , temperatura idealna . Jakieś 5tyg temu mechanik robił mi kompletne uszczelnienie silnika ( też było ok , zero kropli pod silnikiem - idealnie ) Wczoraj rano ( 22.04.15r...
Dzięki za podpowiedź. Testowałem 3 razy i kolor się nie zmienia, na wolnych obrotach po odkręceniu korka żadnych bąbelków, nic. Mój mechanik też już podejrzewa uszczelkę bo chyba już wszystko sprawdzone co można było. Dziwi mnie tylko, że kolor płynu testującego się nie zmienia, musi to chyba być minimalna nieszczelność. Poza tym brak płynu w oleju,...
Jaki masz kolor płynu? Tak, płyn do chłodnic to tylko kolor i nic więcej. To bardzo skomplikowana chemia i nie można sobie ot tak jej zmieniać. Mojemu koledze w serwisie reno wlali jakiś cud eco i węże mu normalnie rozpuszcza, a płyn chłodniczy to mieszanina oleju i tego eco. Ponieważ to samochód z Azji to najlepszy płyn byłby od mazdy. Kia i hundaj...
Najprostszy i najtańszy sposób co prawda jest to tester uszczelki ale pokaże czy spaliny dostają się do układu chłodzenia. Testerem robiłem przed ściągnięciem głowicy to zmienił kolor płyn po chwili. Pogadałem z facetem od głowic podpowiedział mi żeby pozaslepiac wszystkie wyjścia od układu chłodzenia głowice założyć i napompować 3 bary w uklad i przez...
Witam wszystkich . Mam taki problem aczkolwiek jakos pol miesiąca temu dolewalem plyn chłodniczy i z tego co dobrze pamiętam w zbiorniku bylo jakos polowa przezroczystego plynu, ja dolalem litr rozowego. Dzis sprawdzam stan, odkrecam korek i widze ciecz koloru jasno brązowego. Czytalem dość duzo na ten temat i ludzie pisza ze to olej dostaje się do...
Cześć Mam dziwną przypadłość w moim xc90 d5 185. Mam zalany płyn chłodniczy do połowy między minimum i maksimum. Po rozgrzaniu płynu jest trochę mniej w układzie. Jeżeli zostawię samochód do wystygnięcia silnika to płyń będzie na tym samym albo niższym poziomie. Jeżeli na ciepłym silniku odkręcę korek to płyn pójdzie w górę i zostanie na tym poziomie...
Kolor płynu chłodniczego, to: zielony, niebieski lub różowy.
Witam, kilka tygodni temu miałam przygodę ze stłuczką (centralne uderzenie). Oględziny wykazały tylko uszkodzenia zderzaka, wnętrzności podobno ok. Po kilku dniach auto zaczęło mi się grzać, okazało się, że nie ma płynu chłodniczego. Mechanik wycieku nie znalazł, uzupełnił płyn. W ciągu pierwszych 200km ubyło go do połowy zbiorniczka, od tego czasu...
Witam, Mam wyciek płynu chłodniczego. Podejrzewam blok silnika lub .... Czekam na propozycję. Bynajmniej wyciek zlokalizowany jest od strony pasażera (prawa strona - do kierunku jazdy) w okolicach paska klinowego. Słyszę napinacz lub rolkę dodatkowo. Czy ma to związek z wyciekiem płynu. W którym miejscu mam szukać wycieku. Może uszczelka pod głowicą...
Witam, podlacze sie pod temat bo problem podobny. Jakis czas temu mialem problem z odma powietrza - przeparciala byla na dwoch koncach przez co mocno plulo olejem... Wymienilem odme, wyczyscilem w miare mozliwosci silnik, miske oleju, filtr. Przy okazji wymienilem ów filtr, spuscilem stary olej i nalalem nowego, liczac ze skoncza sie moje problemy,...
Mam pytanie do was. Wymieniłem uszczelkę, złożyłem wszystko, auto startuje i jeździ. Zniknęły różne objawy np. nie dymi już na biało, w zbiorniczku na płyn chłodniczny nie ma już bąbelków przy dodawaniu gazu, a pod korkiem na wlew oleju nie ma masła. Zauważyłem też że po dłuższej jeździe poziom płunu chłodniczego w zbiorniczku pozostaje taki sam, a...
Na zdrowy rozsądek wszystkie płyny na bazie glikolu etylenowego są ze sobą mieszalne, nawet jeśli takiej informacji nie ma na opakowaniu. Inną sprawą jest skład dodatków uszlachetniających. W zasadzie to tylko one mogą spowodować interakcje między składnikami różnych producentów. Kolor też nie ma tu znaczenia, jako, że glikol jest bezbarwnym związkiem...
Objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Olej dostaje się do płynu chłodzącego. Na korku od płynu chłodzącego zbiera się nalot, płyn zmienia kolor pod wpływem oleju (ciemnieje).
Na wstępie przepraszam jeśli temat jest w złym miejscu, proszę o przeniesienie jak powinien być gdzieś indziej. Przejdźmy do sedna. Kupiłem dzisiaj Citroena Xsarę 1,9 D - bez turbiny. Wszystko wydawało się w porządku, ale po przejechaniu 20 km z kratek zaczęło lecieć zimne powietrze a wskazówka od temperatury opadła. Po zatrzymaniu okazało się że oczywiście...
:arrow: #5 - A to jest jeszcze kwestia, jaki jest opór elektrody, która właśnie wynurzyła się z płynu - przypuszczam, że to będą dziesiątki kΩ (opór mokrego izolatora), co wykluczy wszelkie rozwiązania tego typu, zwłaszcza z opornikami 1MΩ i większymi. Twój układ może działać, jeśli sondy mają niezwilżalne izolatory i są one czyste. :arrow:...
wszystkie koloru bialego z symbolem M... na nich
Witam! Jestem laikiem w temacie i pytam jak laik. Mam jaguara f-pace 2.0 benzyna 300KM modelowo 2019 z USA(sam sprowadzałem) przebieg 17000km i po uruchomieniu do momentu rozgrzania dymi na biało z rur wydechowych. Po rozgrzaniu przestaje. W gorące dni rzadziej to występuje. Najczęściej to występuje gdy gdzieś podjadę i zgaszę silnik. Po ponownym odpaleniu...
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem jaguara x-type 2003r 2.5 v6 196 koni z LPG. Mam pewien problem z układem chłodzenia. Mianowicie, po wymianie na nowe elementy (pompa wody, termostat, zbiorniczek wyrównawczy) zaczął mi się pojawiać ubytek w zbiorniczku (wiem, że jest to układ ciśnieniowy fordowski) i na zewnątrz czuć płyn. Z tego co się...
Co jest obok szarego czujnika temperatury płynu chłodniczego. "To coś" ma kolor niebieski i ma dwa styki. Przy odłączaniu przewodu od "tego czegoś" rosną lekko obroty silnika. Czy to jest jakaś pompka od płynu ??
Witam, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Sorento II, 2.2 crdi. Co prawda niewielka ilość, ale ubywa i czuć dziwny zapach z wydechu. Tester na zawartość CO2 nie zmienił koloru. Czy jest, teoretycznie, techniczna możliwość, aby płyn przedostawał się do cylindrów, a tester nic nie wykazał? Poziom oleju w normie, płyn jest czysty, korek też....
Witam wszystkich. Może ktoś pomoże. Chodzi o układ chłodzenia a szczególności płyn chłodzacy. Co chwile muszę dolewać okoł 2 cm do 3 cm płynu. Przewody wszystkie sprawne, Korek w zbiorniczku wymieniony na nowy. Co2 sprawdzone pozytywnie. Przy pompie sucho. Oleju w zbiorniczku czy osadu brak. A ciągle muszę dolewać. A jak doleję to w zbiorniczku jest...
Charakterystyki pojazdu Model 308 (T9) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14416 89 1 0994 Data Początku Gwarancji 29.07.2016 Numer seryjny silnika 10 JBHR 0001264 NRE(homologacja) e2*2007/46*0405*12 P4A 9806776799 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 308 (T9) TYP NADWOZIA...
Robiłem niby testerem z tym płynem niebieskie w zbiorniczku wyrównawczym i niby niezmienił koloru.
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod...
Te silniki cierpią na pożeranie płynu chłodniczego.Mechanik ma rację -uszczelka pod głowicą.Szukając wycieku szukaj nalotu w kolorze plynu chlodzącego na wężach,chłodnicy(ze zwróceniem szczególnej uwagi na dolne narożniki)
Przykro mi ale na odległość nie da się znaleźć usterki. Warsztaty profesionalne ponoć podłączają coś pod układy chłodzenia i pod ciśnieniem pompują płyn. Wtedy wyłazi każdą dziurą. Micro pęknięcia wewnątrz głowicy na oko nie znajdziesz. Przypcha się olejem itp. i wycieku nie będzie o ile jest znikome. Tylko test w warsztacie w którym wiedzą co robią...
Witam W Fordzie Escorcie miałem wlany do układu chłodzenia płyn chłodniczy składający się z koncentratu koloru pomarańczowego i wody destylowanej. Teraz kupiłem koncentrat "GLIXOLkonc" firmy organika za 12 zł. Ale on jest koloru fioletowego. Czy po rozcieńczeniu go z wodą destylowaną mogę go dolać do tego różowego płynu, który znajduje się już w samochodzie...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
Może trochę na ślepo - ale podobno w tym modelu samochodu jest pompa wspomagania, może wyciek (olej niebieski) pochodzi z niej? Dodano po 1 Myślę, że pomocne byłoby także to, ile zabrakło płynu chłodniczego i ile dolałeś. Jeśli cały był niebieski a dolałeś 500ml czerwonego, wiadomo jaki będzie kolorek :D
Witam dzisiaj w Niemczech kupiłem uszczelniacz do chłodnic jak się okazało potem a nie płyn do chłodnicy. U mnie w samochodzie miałem płyn chłodniczy w chłodnicy koloru pomarańczowego a to co kupiłem był koloru zielonego i miałem minimum i dolałem do maximum tego uszczelniacza do chłodnic zielonego. I tu moje zapytanie czy nic się nie stanie jeśli wlałem...
Właśnie kolego sprawdziłem testerem co2 na reakcję płynu.Kolor niebieski pozostał cały czas od zimnego 0stp do rozgrzanego silnika 86stp mimo wkręcania na obroty.Strumień jest idealny.Powietrza po odkręceniu odpowietrznika raczej nie widać tylko sam zielony płyn.Generalnie kłopot jest tylko ze wskaźnikiem płynu.Jeżeli ja odciągnę 300ml wskaźnik opadnie...
Najpierw musisz doprowadzić do tego aby węże chłodnicy były gorące i obieg płynu chłodniczego odbywał się "pełną gębą" , wtedy jest możliwość odpowietrzenia całego układu. Po skończonym odpowietrzaniu poziom płynu musi być pomiędzy MIN a MAX. Rano możesz sprawdzić poziom płynu na zimnym silniku odkręcając korek i uzupełnisz ew braki do w/w poziomu....
Witam chodzi o VW Sharana 2,8 V6 24v 2003 rok benzyna z lpg. Problem ze znikającym płynem chłodniczym. Wcześniej wymieniono obudowę termostatu magistralę wodna która wchodzi do bloku i 2 węże. Płynu dalej ubywa. Nigdzie nie widać wycieku. Test upg zrobiony i kolor czynnika nie zmienił kolory no może zrobił się leciutko jaśniejszy. Mechanik mówi że to...
A może jednak uszczelka??? z tym,że płyn nie do oleju tylko się spala. Wykręć świece i porównaj kolory elektrod,jak będzie brązowa to dostaje się płyn.
Sprzedam swoją metodę na wycieki. Okręcam papierowymi ręcznikami wszystkie łączenia (przydaje się plaster, sznurek i podobne rzeczy). Ręcznik jest biały, borygo/petrygo kolorowe. Za dwa...trzy dni zdejmuję wszystko i oglądam. Kolorowy ręcznik (mimo, że suchy) świadczy o wycieku. Po takich zabiegach od kilku miechów nie dolałem ani kieliszka...
Jest to kolor pomarańczowy :D, renault zalewa na pierwszy montaż właśnie taki płyn, wiec zapewne masz dedykowany do siebie... Szukaj płynu firmy swag, febi tego koloru.
Te uszczelniacze nie są dobre na dłuższą metę. Paruje ci przednia szyba? Jeśli tak Tzn że możliwe że nagrzewnica lub któryś z przewodów do niej dochodzące jest pęknięte. A jeśli okazuje się że nagrzewnica jest OK to trzeba brać pod uwagę bardziej skomplikowaną naprawę jaka jest wymiana uszczelki pod głowicą i trzeba będzie się modlić żeby po zdjęciu...
Płynu ubyło około 0,7 do 1 litra w ciągu tygodnia, dzisiaj znowu dolałem. Fakt kopci na biało, ale auto pracuje na gazie więc to chyba para wodna. Gdyby palił płyn to czuć zapach glikolu w spalinach? Z miarką oleju to jest pewien problem, a dokładnie mimo tego, że jest poziom oleju widoczny na oleju to zawsze są ślady oleju powyżej linii wskazania lub...
co za pierdoły! najlepsze andrzej04. T5 jakbyś posłuchał to byś już coś do tej pory zrobił. na dzień dobry. wstajesz rano i sprawdzasz wszystkie połączenia przewodów wodnych/ przy chłodnicy, silniku, trójniki, webasto i inne/, dlaczego rano pytasz? bo rano silnik zimny i nie zdąży odparować płyn. szczególna uwagę zwrócić na otworek przelewowy p-py wody...
Popieram poprzednika, płynów raczej nie powinno się mieszać. Ale jeśli już musisz to dolej takiego samego koloru jaki masz u siebie. Zresztą teraz na większości płynów jest napisane czy można go mieszać z innymi.
Tak więc rozebrałem co się dało i dostałem się do tej zaślepki, wklejam foto i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa, wyciek ma kolor oleju i jest rzadki czy to jest właśnie przyczyna że zleciał mi cały płyn chłodniczy?
Masz dwa kolory wiec brązowy (masa) do jakiegoś oczka masowego a drugi do licznika (według opisu 2 pin). Wskaźnik działa na zasadzie zamknięcia/otwarcia (nie pamiętam już) obiegu w przypadku opadnięcia pływaka i tym samym zapala kontrolkę. Co do pyt. 3 po co chcesz się tam podpinać ?? (skoro tam nie ma czujnika poziomu ??).
Jeżeli z odmy wycieka płyn chłodniczy to w silniku zamiast oleju powinieneś mieć mazię w kolorze kakao. Jeżeli nie to jest to woda.
Uszkodzenie uszczelki łatwo sprawdzić:) wykręcamy świece i oglądamy kolor tłoków świecąc latarką , jeśli pobiera płyn to któryś tłok będzie super wymyty jak nowy:) Ja tu obstawiam nieszczelność układu
Witam. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem znaczny ubytek oleju(wlałem już ok. 1L na 800 km.) do tego ubyło płynu chłodzącego a dziś zauważyłem gęsty smar koloru czarnego pod korkiem wlewu oleju. Czy ktoś może wie o co chodzi?
Dziękuję za podpowiedzi. Wykorzystałem benzynę ekstrakcyjną, bo miałem ją na miejscu. Zielonego koloru już praktycznie nie ma, jest jeszcze minimalne uczucie tłustości. Patent z płynem do naczyń robiłem " na szybko" w Niemczech co dało takie sobie rezultaty, ale to dlatego pewnie, że płyn był firmy No name.
Węże od układu chłodzenia na gorącym silniku nie są jakieś tam bardzo twarde ,wydaje mi się że są w normie a i płyn chłodzący jest normalnego koloru i nie miesza się z olejem. Wszystko wygląda na to że jest w porządku a jednak płyn ubywa i co 3tyś. km muszę dolać ok 200ml.Zawsze jak zapali mi się kontrolka że brak płynu to dolewam do połowy normy i...
Witam wszystkich, dzisiaj rano po odpaleniu po dłuższej trasie pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, dolałem. Szukam na szybko przyczyny dlaczego tak się stało. Auto nie dymi na biało, niebiesko czy na inny przedziwny kolor podczas jazdy, tylko po odpaleniu widac biały dymek i czuc niepokojący zapach. Olej ma kolor czarny. Przy...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Zrobić test Uszczelki na CO. Czy przez przypadek go nie zapowietrza. Jezeli uszczelka bedzie w 100% sprawna to będziemy myśleć Nie wiem czy taki test z rurką i płynem zmieniającym kolor, gdy są przedmuchy i montowanym w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego wystarczy? Jak tak to już go zamawiam.
Hej, z góry zbiornika płynu wyrównawczego leci mi płyn chłodniczy. Kolor czerwony, taki jak powinien być. Leci wg. mnie z korka lub góry zbiornika. Jakaś diagnoza? :) Najpierw w 1 serwisie usłyszałem, że może być uszczelka pod głowicą, w drugim, że nie ma tego objawów, a teraz sam zerknąłem i sam nie wiem. Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem...
Witam. Corsa jest po wymianie pompy układu chłodzenia. Mechanik najwidoczniej wlał to co było, oczywiście płynu jest teraz za mało i chciałbym go wymienić. Aktualnie płyn jest koloru czerwono-pomarańczowego, niestety nie wiem co i kiedy wlał tam poprzedni właściciel. Jaki płyn będzie dobry do tego samochodu proszę o konkretne oznaczenia?
Witam wszystkich . Ostatnio mam problem z moim vw 2 silnik 1,6 TDI rok 1989 . Pewnego dnia jadąc (gdy na zewnatrz było chłodno ) zauważyłem że nie działa ki poprostu ciepły nawiew . Po zatrzymaniu samochodu i podniesieniu maski zaczęły lecieć dymy koloru białego . Skończył sie płyn chłodniczy (dodam że braki były cały czas ze wzgledu iż myślałem że...
Witam. Mam problem z ubywanie płynu chlodniczego w Audi A3. Ale to nie jest ubywanie regularne. Mianowicie, sprawa wygląda tak że jak zauważę że w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu trochę poniżej minimum, wtedy dolewam płynu leciuto ponad pomiedzy min - max. No i teraz wygląda to tak że czasami jeżdżę z dwa tygodnie w mieszanym trybie (miasto / trasa...
Witam jestem posiadaczem auta Audi a4 b7 2.0 TDI 16V BRE. W aucie niedawno wymieniłem głowicę na nową wraz z uszczelką, rozrządem, pompą wody, nagrzewnicą, króćcem wody. Problem polega na tym że ubywa płynu chłodniczego zarówno na zgaszonym silniku jak i w czasie jazdy. Nie zauważyłem żadnych wycieków z pod auta. Olej w silniku ma prawidłowy kolor choć...
Witam w zbiorniczku wyrownawczym zbiera się piana w kolorze kawy z mlekiem. Wiem że pierwsze podejrzenie to upg. Ale oleju nie ubywa, płynu nie ubywa, auto nie kopci na biało, ogrzewanie chodzi normalnie, temperatura też ok. Po spuszczeniu płynu nie pływał w nim olej miał normalną konsystencję tylko smierdzial jakby octem . Na nowym płynie znów zaczęło...
Kolor ma znaczenie? Może znasz różnice między G12 a tym płynem od renault? Wydaje mi się, że może być wymieniony płyn na niebieski/zielony o oznaczeniu G11. Obecnie jest bodajże niebieski.
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
Ten test Co2 był robiony plyn nie zmienił koloru
U mnie w firmie jeden niezależny budynek ma taki układ, funkcjonuje kilka lat bez problemu. Właśnie ze względu że kiedyś po dłuższym nieużywaniu go zimą woda rozsadziła kaloryfery ;) 1. Wpływ na gumę? Raczej nieszkodliwe, w samochodach w końcu też są węże gumowe. Ludzie robią różne sztukówki, nie koniecznie specjalistycznymi przewodami i problemu raczej...
Jak masz inny kolor świecy na jednym cylindrze, jasny kolor , lub nagar na świecy to masz UPG. COś jeszcze?
Jest pełno koloru taki szarej mazi i też czarnej trochę płakałem cały bok silnika i wszystkie przewody. Chłodnica była sprawdzona ciśnieniowo w wodzie gorącej na maszynie. Gumki łączące chłodnice troszeczkę było połączenie podrdzewiale ale nie na tyle żeby tamtędy poszło.
Po płukaniu płyn ma właściwy kolor.
Kolor spalin- jaki? Przy takim spalaniu płynu powinien poddymiać i to nie mało.
Ostatnio zauważyłem że znika mi plyn chłodniczy temp rośnie do 130 wymieniłem plyn i odpowietrzyłem i dalej ten sam problem zobaczyłem do oleju A tam kolor pod brąz i trochę więcej plynu oznacza to że plyn chyba zlał się do oleju, co teraz robić??
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Wystarczy ATF. Jest to czerwony olej do automatycznych skrzyń biegów (Automatic Transmission Fluid). Jak to? Do zbiornika układu kierowniczego ze wspomaganiem wlewamy olej do skrzyni biegów??? Właśnie, miałem wymieniany płyn do skrzyni - Shell spirax 75w80. W takim razie gdzie on się znajduje? Ma zbiorniczek wyrównawczy? Chyba nie co? Bo ten po lewej...
Witam, Co mogę dolać doraźnie do chłodnicy, w sytuacji gdy nie wiem jaki plyn już tam jest? Czy te plyny, ktore reklamuja sie jako uniwersalne rzeczywiscie mozna swobodnie mieszac ze wszystkimi technologiami produkcji/kolorami?
Dziś zrobiłem test uszczelki głowicy Po wykonaniu testu ,płyn nie zmienił koloru ,jest niebieski taki jak wylewałem Samochód był rozgrzany do 70 stopni ,test wykonany na 2000 tys obrotów,przez około 2 - 3 minuty Samochód odpalony przez równa godzinę Wycieku brak Wąż górny gorący ,dało się go ścisnąć ,wąż dolny dopiero gdzieś 10-15 minut po osiągnięciu...
Cześć wszystkim! Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel. Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury spadł do 0, zabrakło płynu chłodniczego (gdzie niedawno go uzupełniałem),...
Moje pytanie brzmi: 1. Czy mam pecha i dostaje uszkodzone sensory G2 w czujnikach? Czy może problem tkwi w czym innym. 2. Pytanie to może być trywialne ale czy biorąc pod uwagę fakt że w Engine czujnik G62 trzyma ~90 stopni muszę się przejmować i naprawiać błąd wyświetlania na desce rozdzielczej? Czujników były dwa lub trzy rodzaje - chodzi o kolor...
Ok. To rozumiem że nie ma określonej nazwy i konkretnych parametrów? Liczy się kolor?
Wyślij VIN priv to sprawdzę w wolnej chwili czy to co piszesz i sprawdziłeś jest ok. Podaj mi tylko kolory przewodów do pompki
Generalnie można mieszać płyny chłodnicze różnych kolorów – ważne, aby były wyprodukowane w tej samej technologii. Mieszanie płynów chłodniczych IAT i OAT nie spowoduje znaczących awarii, jednak osłabi właściwości ochronne. Jeśli natychmiast musimy uzupełnić płyn chłodniczy, mieszanie go z płynem uniwersalnym jest najlepszym rozwiązaniem.
Dziś odkręciłem filtr paliwa na dole było 5-6 opilków koloru miedzianego, wyczyściłem dałem nowy filtr.
Witam, mam problem. Otóż mam audi a4 b5 1.6, jechałem na ekspresówce około 200 przez jakieś 5 min póki mi nie zaczęła szarpać, gdy wcisnąłem sprzęgło, zgasła. Otworzyłem maskę i zobaczyłem, że mi płyn wywaliło i wszędzie mokro i był strasznie gotujący oraz kolor jak rdza. Dolałem płynu i znowu tak jest nawet przy spokojniej jeździe. Przy zgaszonym silniku...
Sprawdziłem testem uszczelkę pod głowicą i nie zmienia koloru nie ma wycieku więc zostaje pompa wody albo termostat ale pytanie jest takie termostat nie pokazuje objawów nagrzewnia się albo nie łapania temperatury,więc pytanie jest takie czy może pokazywać jeszcze jakieś uszkodzenia
Witam. Co tydzień muszę dolewać płyn chłodniczy, bo ubywa z zbiorniczka. W wstępnym analizie szukania wycieków, robienia testu nie zmienił koloru, zbiorniczek czysty, nie widać żadnych wycieków. Co może być przyczyną?
Jutro moze sprawdze te krucce tak osobno dokladnie bo po zdjeciu przewodu ze zbiorniczka co wraca plyn z glowic to bylo drozne ale nie znaczy ze wszystkie zastanawiam sie czy to nie jest peknieta glowica ale niema zmiany koloru dymow oraz w zbiorniczku tez niema bombli wczasie pracy silnika pol roku temu wymienialem uszczelki pod tulejami to wszytkie...
Cześć Od dwóch lat mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 80km i już nie wiem co dalej z tym robić dlatego piszę tutaj, może ktoś będzie miał jakiś pomysł/wskazówke. Historia usterek: 1. koniec roku 2019 – wymienione bebny i hamulce z tyłu 2. koniec lata 2020 – wymieniony pasek klinowy z napinaczem 3. jesienia 2020r padła mi uszczelka...
Sprawdziłem dziś te przewody gumowe wychodzące z silnika i idące do tych rurek stalowych przechodzących przez ramę i znalazłem jeden przewód gumowy wychodzący z płaszcza wodnego który był delikatnie przetarty za opaska ( ale nie było widać wycieku ) Nie zauważyłem tam nic podejrzanego.Namierzyłem też drobny wyciek płynu z głowiczki sprężarki , z tego...
Ta biała maź to normalna rzecz. Już o tym było pisane jeśli chodzi o golfa II. Dzieje się to podczas jazdy na krótkich odcinkach trasy gdyż wtedy silnik jest nie dogrzany i ta maź wytrąca się z oleju. Jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to poprestu podczas mrozów troszkę samochód oddał go poprzez silnik na zewnątrz i jest to normalne lub masz gdzieś...
Co do płynu hamulcowego- pewnie miałeś źle odpowietrzony układ i teraz część płynu rozeszła się tak jak powinno. Dolej i kontroluj. Dla pewności sprawdź czy płyn nie kapie np, na felgi. Płyn chłodniczy- czy pod korkiem wlewania oleju widzisz jakiś biały nalot o wyglądzie bitej śmietany? Jeśłi tak to możliwe, że uszczelka pod głowicą jest wypalona. Co...
Jeśli chodzi o ten trujniki to nie wiem za bardzo gdzie one się znajdują... Przed chwilką zajrzałem do oleju, poziom od miesiąca się nie zmienił (od ok miesiąca dolewam płyn chłodniczy), olej nadal jest w tym samym miejscu co był, dokładnie posrodku miarku na bagnecie. Kolor wydaje mi się że ten sam, choć będę teraz go obserwawać. Takze raczej wycieku...
Jakby walił na biało na większości obrotów to by wskazywało na płyn chłodniczy. Ale na wolnych jest czyściutko. Diesel niedopala paliwa przy wyższych obrotach, ale w dobrze ustawionym silniku to przy ponad 5 k i nie takie chmury. Ale jeszcze dla pewności, pasowała by dolać płynu i sprawdzić czy nie znika. Oraz kolor oleju.
Witam, przeglądałem wszędzie na ten temat różne tematy, znalazłem podobne aczkolwiek żaden nie rozwiązuję dokładnie mojego problemu. Problem polega na tym, że gotuje mi się płyn chłodniczy w sensie, że wywala korkiem od zbiorniczka wyrównawczego aczkolwiek temperatura nie przekracza 90 stopni. A więc tak. Opowiem wszystko dokładnie. Dzieję się tak od...