Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Są jakieś objawy usterki poza tym błędem? Robiłeś badanie na analizatorze spalin? Albo uszkodzony jest sterownik, albo problem na którymś z cylindrów obsługiwanych przez tę sondę.
WITAM Posiadam Passka 2E LPG Autronic 604 po podłączeniu VAGA pokazuje błąd lambda 524 ( G39) czy to normalne na gazie, na benzynie ok Dzięki za pomoc prawdopodobnie masz ustawiona emulacje sondy lambda zwarta do masy. jest to standartowa enulacja typu bosch. ECU pracuje w trybie awaryjnym i czasy wtrysku benzyny pobiera z mapy ale przy pracy na gazie...
Masz Kolego niesprawny reduktor parownik gazu,przewodem podciśnienia jest bez ograniczenia dostarczany gaz do kolektora ssącego co nie powinno mieć miejsca.reduktor do regeneracji lub wymiany.Odłącz przewód podciśnienia reduktora od kolektora ssącego odpal na automacie i sprawdż czy z przewodu podciśnienia nie wydostaje się gaz.
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
tutaj masz schemat sprawdzonego przeze mnie emulatora, poskładaj sobie, koszt max 10z ł, a w większości aut działa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Dodano po 1 czy tylko ciachanie przewodów przy mini i podłączanie do STAG? Nie, tylko odciąć przewody, dolutować kostkę do nowego modułu i tyle.
Chodziło o kod typu P... i numer. A po drugie jak tak rzeczywiście jest ,to czy to wynika np ze zwarcia do masy czy jest tam ubogo. I też zależy czy na wolnych czy w pełnym zakresie.
Nie ma to wpływu.
Sprawdzenie miernikiem [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Co do drugiego pytania to może napiszesz co to za emulator oraz wrzucisz jego fotki
jak wyglądają korekty STFT i LTFT. Nie mam dostępu do tego, Spróbuj na tym, ja na nim zaczynałem
A co do tej pory już sprawdziłeś? Wykręcałeś świece - wszystkie tak samo okopcone ? Sprawdzałeś evap , wtryskiwacze , mierzyłeś ciśnienie paliwa itd , itd.?
Sprawdź pod obciążeniem ciśnienie doładowania zadane i faktyczne
Jaki czas wtrysku?
Ale jak wyskoczył błąd sonda lambda to czemu nie mogli dojść ? Wymieniali ją ? Wystarczy sprawdzić komputerowo jakie jest napięcie na sondzie i już wiadomo. W więkoszości przypadku jak były objawy szarpania to zaczynało się : sonda przeowdy świece cewka
hm... ciekawy przypadek, a może ciśnienie paliwa nie takie(regulator lub pompa) i dlatego zamula, tworzenie mieszanki na złym poziomie, to niekoniecznie wina lambdy. W tym silniku lambda ma mały wpływ na moc silnika, po prostu wywala złe parametry spalin bo ma nie taką mieszankę. Emulacja inst. gaz. nie ma nic do sterowania silnikiem przy zasilaniu...
Jeśli stare sondy pracują to możesz je zostawić ,do wymiany ta z uszkodzoną grzałką . Sondy za katami daj w tulejki dystansowe tzw. pseudoemulatory i powinno zadziałać i nie wyrzucać błędów, ale raczej nie rozwiąże to problemu ubogiej mieszanki bo one monitorują tylko pracę katalizatora. Masz problemy z gazownią.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
...................
Trzeba skasowac i pojezdzić na samej beznynie. Błąd może być od lpg
Wydaje mi się,że będziesz musiał zrobić immo off
Kat scisle wspólpracuje z pierwszą sonda lambda. Druga przy sprawnym kacie ma stać na bogato co jest okolica 1V. Mysle ze wszystko powyzej 0,5 V mozna uznac za bogato. Poprawcie mnie jezeli sie myle ale ta wartosć nie tak łatwo okreslic. Kolego nie chcę ci ubliżyć ale pieprzy.. głupoty aż wstyd że się nazywasz mechanikiem - jeśli druga sonda jest 1V...
to sprawdź sonde i zrób emisje spalin
Twoją przyczyną w 100% jest emulacja sondy lambda,pewnie standardowy prostokąt montażysta zostawił.A jeśli sonda potrafi stać na bogatej ok0,8-1v to nie ma mowy o jej uszkodzeniu.
Przy nieodpowiedniej mieszance i nie odpowiednim ujściu spalin może pokazywać błąd sądy lambda. Dlaczego? Przypchany tłumik, katalizator - mogą być identyczne objawy. Sprawdź ten przepływomierz - jak jest kiepski - też mogą być takie objawy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Bo tester diagnostyczny to tylko pomóc w szukaniu usterki a nie urządzenie które pokazuje ci dokładnie co jest zepsute. Należy sprawdzić okablowanie oraz czy sterownik realizuje podgrzewanie sondy.
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Nie kombinuj. Masz schemat i sprawdź. http://obrazki.elektroda.pl/4569497300_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... poczytaj to. Stary , pisz dokładnie - co znaczy wzrośnie powyżej 1V ' - i tak stoi , czy oscyluje, może miernik do kitu. Nieszczelność wydechu / przed sondą / ma znaczenie . Z kupnem sondy daj sobie na razie spokój. Sprawdź dolot , czy nie ma fałszywego powietrza i jeżeli masz możliwość sprawdź spalanie.
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Ja o tym wiem, ale już wiele w życiu widziałem :D... Pozostaje rozwiązanie, które zapodał Kidu22 wywiercić otwór w wydechu i włożyć tam sonde dedykowaną do tego modelu.
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
To jest przekaźnik otwierający elektrozawory LPG. A czy czasem auto po przełączeniu na LPG nie jedzie nadal na PB? Słychać otwarcie elektrozaworów? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Mogło by to tłumaczyć błąd lambdy bo zaczyna być emulowana a auto jedzie na PB ale to tylko domniemanie.
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Nowa sonda załatwi sprawę.
Pierwsze co sprawdzić to czy widzi obroty wału, wtryski na przelewy, ciśnienie paliwa, standard jednym słowem. Potrzebny ktoś z komputerem i myślącą głową.
różnią się przełącznikiem (700/p lub 720/p ma sensorowy przełącznik) komp jest ten sam
Więc pomiar napięcia czy w ogóle jest na grzałce, a potem pomiar rezystancji samej grzałki i ewentualnie prądu jakiś pobiera i będzie wszystko wiadomo.
Simteki chodzą tylko z oryginałami.
stoi w miejscu 0,2V odpiołem emulacje sprawdzałem miernikiem i na vagu na gazie próbkuje ok na benzynie czas wtrysku 5,5ms to dużo powinno być ok 3,5ms.Chyba że wtryski są zapchane i nie wtryskuje tyle paliwa co powinno?Wykazuje błąd sądy lambda błąd składu mieszanki kabelki sprawdzałem
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
DF058 wskazuje na błąd sondy lambda za katalizatorem. Może to być np. brak napięci na sondzie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Nie czytasz odpowiedzi ze zrozumieniem. Padnięta sonda - błąd od razu, nie po 20 kilometrach. Zajmij się gazem bo nie jest dobrze na pewno.
Albo sterownik zmnieniony, albo wydech , jak był bity to wszystko możliwe. Możesz zastosować rezystor i zobaczyć czy błąd zniknie, lub włożyć sonde jeśli sterownik ma mieć ją.
Wykasuj błąd i jeździj na samej benzynce. Odłącz się z gazem od sondy. Zobaczymy czy też złapie komp. błąd sondy. Pozdrawiam.
Błąd wykazany w clipie to P1094 ? Oddaj to auto do kogoś kto ma pojęcie o robocie, Clip wyświetla kody specyficzne dla Renault czyli DF,xxx nie Pxxxx, poza tym P1094 to błąd sondy lambda i nijak ma się do ABS, u
Nie potrzebujesz laboratorium, tylko sprawnego analizatora spalin i osoby która potrafi go obsługiwać. Podaj mi wartość współczynnika lambda na wolnych obrotach oraz podwyższonych.
Jeśli jest jakiś problem z temperaturą silnika lub czujnikiem tej temperatury to skład mieszanki może być nieprawidłowy, co może powodować pojawianie się błędów dotyczących sprawności katalizatora.
zrób z 10 km i błąd pokaże.
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Wpisz sobie "emulator sondy" na allegro....lub wstaw katalizator lepiej....
Sam komputer lub wiązka do komputera może być przyczyną. Jak auto zgaśnie i nie będzie można go odpalić dobierz się do komputera wypnij z niego złącze przekręć zapłon i zmierz napięcie na pinach B1, C4, C16 względem masy powinno być napięcie akumulatora. Auto gaśnie w trakcie jazdy jak puścisz gaz, czy pod obciążeniem?
Podaj kod błędu. Jakiej firmy była ta sonda ?
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Błąd katalizatora może być przez usterkę 1ej sondy lambda
Czy to oznacza uszkodzona sondę lambda? I tak i nie . Diagnoza testerem parametrów.
Też u mnie w corolli zapalał się check i gościł błąd P0420. Mój silnik jest zagazowany od nowości i oleju nie bierze. Tego mechanicznego emulatora nie stosowałem, bo ze względu na usytuowanie sondy nie ma dla niego miejsca, są kątowy i taki by ewentualnie dałoby się zastosować, ale nie ubierałem się w to, bo ci co to testowali w corollach stwierdzili,...
Tak, to co zaznaczyłeś i przy pracy na LPG będzie aktywny błąd sondy lambda ale dzięki temu sterownik wtrysku benzyny nie będzie wprowadzał żadnych adaptacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG, przy emulacji na "Standart (0..0,8)" niestety wprowadza, bo nie zawsze oczekuje λ=1.
Na gazie wzbogacanie ogólnie mija się z celem, bo gaz potrzebuje IDEALNEJ mieszanki i wtedy daje największą moc. Cut-off, najczęściej gaśnięcie, czasem wprowadzanie w błąd sondy lambda.
Witam .........druga sonda powinna być za katem ,ale problem mi wygląda na zatkanego kata ............... pozdro rox...........
Rozumiem, że tego nie wiesz. A szkoda, bo może to być trop, albo i nie. Czy zatem wiesz co zostało zrobione do tej pory?
Nie uszkadza się sonda tylko katalizator, bo paliwo zamiast w cylindrze spalane jest w katalizatorze co powoduje jego lawinowe zużycie ( potrafi się rozgrzać do czerwoności). Sonda lambda do poprawnej pracy wymaga wysokiej temperatury dlatego montowana jest blisko kolektora wydechowego. Przy uszkodzonej świecy rejestruje się błąd sondy lambda ponieważ...
Kod silnika ( 3 litery) jest na obudowie paska rozrządu i w bagażniku, we wnęce koła zapasowego. Ale błąd sondy lambda wskazuje na zły skład mieszanki, do sprawdzenia ciśnienie paliwa i szczelność, działanie zaworu egr (o ile jest w tym silniku)
Sprawdź czy w ogóle jest podpięta albo czy nie jest uszkodzone złącze sondy.
Dzisiaj po południu będę instalować 2 sondę, ale wg mnie będzie ok, bo ta 2 sonda miała ewidentne uszkodzenie i robiła zamieszanie w sterowniku. Aktualizacja: Sonda za katalizatorem wymieniona, wszystko w porządku. Mam poprawne odczyty napięć z obu sond. Porada dla innych na przyszłość - przy problemach napięcia z 1 sondy zacząć należy od odpięcia 2...
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
to jest to ,jesli będziesz miał problemy z interpretacją błędu to podaj numer błędu to pomożemy.
Nie musisz odłączać, bo i tak nie pracuje ta sonda! Brak masz w zasilaniu (lub uszkodzona sonda) i właśnie tak silnik pracuje. Do sprawdzenia zasilanie sondy manualnie, reszta tylko testerem diagnostycznym! P.S.: A i następnym razem zapoznaj się z tematyką zagadnienia o jakie pytasz, bo to forum techniczne i takie posty jak ten, lądują już z reguły...
sonda z żółtym i niebieskim, czy czerwonym i żółtym? Referecyjne powinno być na 1 sondzie.
Zapytaj: www.vectra-unlimited.pl
wystarczy wpisać w gugle :) Nieszczelność kolektora wydechowego Nieszczelność podciśnienia w silniku Zwarcie lub rozwarcie w wiązce przewodów czujnika O2 Nagromadzenie sadzy lub oleju na czujniku O2 (nadmierne nagromadzenie zatka porty, których czujnik używa do pomiaru stosunku powietrza do paliwa) Zabrudzony przepływomierz masowy powietrza Nieprawidłowe...
Np. błąd sondy lambda itp.
Ok jutro będziemy próbować . Oby pomogło
Błąd , rzeczywiście wskazuje na obwód pomiarowy drugiej sondy , ale to nie ma nic wspólnego z brakiem odpalania silnika. Sugestie Kol Fuelinyourblood sprawdzić w pierwszej kolejności.
Podstawowy problem przy używaniu takich zabawek jest taki, że przykładowo pokaże ci błąd sondy lambda bez wyszczególnienia czego on dotyczy, no to wymieniasz sondę, szerokopasmowa to koszt ok 500zł, i co, błąd jest dalej. Jedziesz do warsztatu, po podłączeniu normalnego skanera pokazuje błąd sondy mieszanka zbyt uboga, wymiana uszczelki korpusu przepustnicy...
To jest dokładnie taka sama sytuacja jak z domorosłymi diagnostami, którzy kupili interfejs za 50zł, pobrali apkę na telefon i "naprawiają" sobie sami samochód, pokaże błąd sondy lambda, no to leci nowa podróbka, błąd jest dalej, to kolejna, bo może tamta była niesprawna i tak w koło
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
U mojego kolegi był zerwany łącznik elastyczny wału tuż przy skrzyni biegów i własnie przy zmianie z 1 biegu na 2 występowało takie głuche pukniecie. Dziwne ze tylko z 1 na 2 bieg, co do kontrolki cięzko mi powiedzieć bo u niego swieci sie cały czas. Wez pod uwage również wskazówkę kolegi TEGES . Pozdrawiam. Mariusz:. :D
Przykro mi ale sonda do wymiany.
Może samochód dostaje zbyt dużą dawke paliwa lub uszkodzona sonda lambda. A jeśli mówisz że pompa z innego autka to takie cuda czasem się zdarzają A ta pompa z jakiego autka ?
Kupić katalizator i wtedy będzie OK. A jeżeli tego robić nie chcesz, to przyzwyczaić się do błędu. Nie można niestety zjeść ciastka i mieć ciastka.
witam. Czy udało sie rozwiązać temat, ewentualnie jak?
Sterownik robisz na virgin wkładasz i pali,sam się dopisuje.
Jeśli mowa o masie sygnałowej (nie grzalkowej).....to masa stała....
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Dzięki za zainteresowanie. Na benzynie. Jak się przełęczy na gaz jeszcze bardziej faluje. Falowanie jest takie czasem że potrafi zgasnąć. Trzeba gazu dodawać. Komputer wyrzucam błąd sondy lambda 1 i sondy lambda 2. Wyczyściłem przepustnice i zmieniłem uszczelkę, błąd sondy lambda nr 1 zniknął a stosunek paliwa do tlenu op com China pokazuje mieszanka...
Skoro błąd pojawia się co jakiś czas to jak najbardziej sprawdź kable sondy.
To uszczelka do roboty . Sprawa rozwiązana.
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
Chciałabym zapytac o to samo, tzn ja mam audi A4 b5 1.8 '97 i samochód jak jest zimny czyli np. rano jest odpalany i gaśnie, ale trzeba trzymać go na obrotach 1,5- 2 przez kilka chwil i potem chodzi normalnie, jak mu nie odbije i nie zgasnie znowu ale po kilku próbach cały czas trzymając na obrotach jest szansa, że nie zgaśnie i tak jak się pojeździ...
wskazało błąd sondy lambda Nie ma takiego błędu.....
Proszę wykonać ciśnienie sprężania.
Koszt wymiany?
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Kolego, nie ma tam przewodów wysokiego napięcia. Wszystko jest zintegrowane, taka listwa przykręcana na 2 śrubki. Świecy nie będę wymieniał bo wymieniłem już 3 komplety i to nie wina świecy.
Numer błędu przynajmniej podaj, błąd ktorej sondy, przez czy za katalizatorem.
błąd sądy lambda błąd sondy lambda błąd sonda lambda
żarówka omnilux pralka whirlpool słabo wiruje grzałka zużyta
piaskownica windows lodówka haier a3fe742cmj
Napięcie na statorze w skuterach i motocyklach: typowe wartości i pomiary Błąd E6 w płycie ceramicznej Electrolux EHF - przyczyny i rozwiązania