Raczej można go rozebrać ale z drugiej strony używane zamki nie są drogie.
OK, zrozumiałem całkowicie odwrotnie co mierzyłeś.
Nastąpiło zwarcie zamka tylnej klapy przez wodę i nie działa centralny zamek.
Witam. A jak z opuszczaniem szyb działa wszystko oświetlenie w środku samochodu? Bo jest jeszcze bezpiecznik od modułu komfortu.
Siłownik w drzwiach kierowcy nie jest siłownikiem, a tylko atrapą, ze stykami przełączanymi kluczykiem. Przy zwarciu coś w środku się przepalało - ścieżka chyba. Nie pamiętam dokładnie, bo raz i dawno to robiłem.
Ciebie interesuje bezpiecznik w kabinie nr 49 i50 .Dodatkowo pod kierownicą jakiś też jest ale wtedy szyby by nie działały . https://autobezpieczniki.pl/seat-toledo-... Co do kontrolek to zasilanie zginęło na chwile i dlatego choinka na desce . Może jak kawałem przejedziesz to znikną , jak nie to na kompa i zrobić kalibrację...
Nie działa centralny zamek, po aktywacji z pilota migną raz kierunkowskazy i cisza, zamki nie zamykają się, oprócz bagażnika, który ryglowany jest elektronicznie. To samo jest z klucza. Po zamknięciu z klucza drzwi od strony kierowcy można je odryglować z pilota, dając otwórz zamki, dostajemy potwierdzenie dwukrotne mignięcie kierunkowskazów. Naciskając...
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
centralny ma zwarcie do masy czytaj brak zasilania.bezpieczniki sprawdz.
Wymieniłem ponownie numer 14 bezpiecznik od oświetlenia i tak. Pilot zamykanie działa na otwieranie nie. Numer 14, to chyba również centralny zamek. Prawdopodobnie występuje gdzieś zwarcie w instalacji. Bez diagnostyki, oględzin i pomiarów w newralgicznych miejscach instalacji, dalsze podpowiadanie zdaje się wróżeniem i strzelaniem na oślep.
Witam, tak jak w temacie- Centralny zamek robi zwarcie. Otóż jak na drzwiach zamkniętych i otwartych centalny zamek pobiera prąd z akumulatora. Gdzie moze byc przyczyna? Bezpiecznik jest ok, CZekam na odpowiedzi. Pozdrawiam
Albo masz zwarcie w kluczyku, albo bateria padła. Obstawiam na drugą opcję.
Powodem jest przepływ za dużego prądu co w efekcie przepala bezpiecznik. Przyczyną jest zwarcie przewodu do karoserii.Zacznij poszukiwania uszkodzonego przewodu w miejscach ruchomych, jak przelotki drzwi.
Proszę jakiś schemacik.
Buz 90 to koszt ok 5 zł ,będzie w każdym sklepie elektronicznym . W tym module znajduje się także sterownik centralnego zamka więc trzeba tam zajrzeć . Możliwe że te zwarcie uszkodziło centralny . Choć gdy mi się to przydarzyło nie miałem takich problemów.Znalazłem oznaczenie tego uszkodzonego tranzystora to był u mnie R 4383 .
:)) bledy 01146 silownik centralnego zamka, zamkniecie drzwi pasażera i tylnych, zwarcie z masą, stały 01145 silownik centralnego zamka, otwarcie drzwi tylnych, zwarcie z biegunem dodatnim, stały 01144 silownik centralnego zamka, otwarcie drzwi kierowcy, zwarcie z biegunem dodatnim, stały
jak urwie się kabel minusowy i dotknie do plusa to na pewno nie będzie żadnego zwarcia no chyba ze bedzie to po stronie odbiornika a nie żródła ale wtedy pieknie sie spali albo bezpiecznik a jak go nie dasz to kabel. i nie wpłynie to na urządzenie, takie usterki najczęściej są spowodowane brakiem masy . posprawdzaj dobrze obwód masy autoalarmu
Jest na forum, uzyj wyszukiwarki. :> Zobacz pw.
Switch w zamku ma zwarcie (wilgoć )
Witam. Pod klapą są duże bezpieczniki. Napewno poszedł jeden z nich. Pozdrawiam. :wink:
Witam kolegów.Mam problem z golfem 4 99r.(benzyna).Nie działa centralny zamek.VAG pokazuje błąd:siłownik tylnej klapy zwarcie do plusa.Nie da sie tego błedu skasowac.Rozebrałem klape i wszystko jest ok,przewody wchodzące do klapy tez sprawdziłem.Spotkał sie ktos z taką usterką?Czy moze to byc uszkodzenie modółu?Dodam ze samochód nie posiada elektrycznych...
w slupku sa trzy przewody:brazowy,czarno czerwony,zielono niebieski.sprawdzajac napiecia podalem na ten trzeci przewod mase i spalil sie bezpiecznik 10A.gdzies cos trzaslo bo ciagle pali bezpiecznik i central nie dziala.potrzebuje pomocy
Z tyłu jest pompka centralnego zamka, ona robiła zwarcie. Zamykam temat.
Witam, Centralny zamek działa, problem polega na tym, że po zamknięciu drzwi od pasażera zamyka całe auto. Czy to wina zamka czy gdzieś jest zwarcie na zamku? Dziękuję za pomoc.
6 to masa, skoro przód otwiera to raczej nie wina zamka kierowcy , często się łamie wiązka w tylnych drzwiach i robi zwarcie
Do puki nie usuniesz usterki związanej z zapaloną lampką otwartych drzwi to centralny nie zadziała poprawnie. Posprawdzaj czujniki drzwiowe, okablowanie (zwarcie do masy)
Witam --jeżeli siedzenia się nie ogrzewają to sprawdź bezpieczniki i wiązki pod siedzeniami (może mata któraś w siedzeniu się przetarła i powoduje zwarcie i przepala bezpiecznik)---co do zamka to psiknij w niego WD od strony wejścia skobla
Jest zwarcie w zamku przerabialem to w innym aucie Dodano po 40 Po wymianie zamka oraz wkładki problem znikl
A do czego tam hotair? Przecież takie elementy podniesiesz kolba do dachu. Jeśli nie potrafisz poproś w jakimkolwiek serwisie elektronicznym. Będzie taniej i bez kombinacji. Widzę, że zabrałeś się za pracę, która Cię przerosła.
posaidam alarm z centralnym hps 619 zrobiło się zwarcie na siłowniku w drzwiach kierowcy i przestał działać centralny sam alarm działa tylko że bez centralnego zamka ktoś wie jak to naprawić?? alarm nie posiada dodatkowego wyjścia pod zamek (wg instrukcji brązowy kabel, pin 13) ale w moim przypadku pin ten jest pusty. pozdrawiam
bezpiecznik już wymieniony teraz mam inny problem, po wymianie radia nastąpiła awaria centralnego zamka –pilot nie zamyka drzwi od kierowcy i nie włącza diody od alarmu
Witam !!!! Mam takie pytanie czy zwarcie na kablach od silownika moze zniszczyc centralke zamka centralnego???
Witam.Moze byc tak jak piszesz w obu przypadkach.Moze sie zdarzyc,ze wlasciciel ktoregos z tych samochodowmktore parkuja obok ciebie ma te same fale radiowe na pilocie co ty,aczkolwiek zdarza sie to bardzo zadko.Tak samo mozesz miec zwarcie na centralce zamka centralnego i dlatego otwieraja ci sie drzwi.sprawdz sobie centralke,czy nie ma w srodku wody...
Po dłuższej obserwacji tzn po odłączeniu bezpiecznika 49 - (centralne ryglowanie) na tydzień, autko odpaliło bez żadnego problemu... Jednak nie wiem co może być przyczyna takiego poboru prądu przez centralny zamek?? Zwarcie?
Wymiana zamka
Odpowiedź na pytanie gdzie szukać przyczyny, otrzymasz szybko po rozwiązaniu problemu, jak szukać przyczyny. Dlatego proponuję, zamiast palić kolejne bezpieczniki, w miejsce spalonego bezpiecznika pdpiąć żarówkę świateł głównych (przygotować żarówkę z przewodami, jako próbnik). Jeśli zlokalizujesz i usuniesz przyczynę, żarówka przygaśnie, lub zgaśnie....
Też obstawiam że wiązka jest przetarta i robi się zwarcie.
Witam. Pewnie wszyscy zaraz będą mi pisać, że trzeba poszukać na forum ale szukałem już i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Mam parę pytań odnośnie mojego samochodu. 1. Czy centralny zamek może robić zwarcie do kompletnego rozładowania akumulatora? 2. Jak odłączyć centralny zamek? 3. Co zrobić gdy brak ładowania a wszystkie połączenia kabli...
Wszystko wskazuje ze uszkodzona jest krancówka w któryms zamku,Najlepiej to sprawdzic narzedziem diagnostycznym przez pomiar parametrów (zobaczyc ktore drzwi widzia jako otwarte) lub po schemacie ,sprawdzic który przewód ma zwarcie z masa.
Najczesciej padaly przewody dochodzace do klapy poszukaj bo masz zwarcie
Sprawdzic okablowanie alarmu i tyle.Podle zlacza to jedna z glownych przyczyn takich ,,wariactw"(utwierdzam sie w przekonaniu ze dobry alarm powinien byc bez zadnych zlacz).Sprawdz czy jest pewna masa,zasilanie,+ po stacyjce i wyjscia na sterowanie centralnym.Zobacz czy to jest POLUTOWANE i dobrze zaizolowane-jesli zobaczysz jakies SZYBKOZLACZKI wywal...
Pompka centralnego zamka w bagażniku lub dodatkowy sterownik centralnego zamka.
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Albo dwa NE555 (jeden wyzwalany przy załączeniu wentylatora, dugi przy wyłączeniu). Oczywiście układ trzeba tak zrealizować by istniała blokada załączenia naraz obrotu w obu kierunkach (bo to spowoduje zwarcie zasilacza).
czy musisz mieć dwa mastery i pilota czy jak w jednym masterze pozostawisz tylko ziel i nieb to z drugiego zasterujesz i na odwrót?,może któryś master jest zły daje wciąż zwarcie
Da się coś przy tym schrzanić ? Da się pomylić przewody na przekaźnikach i podać +12V przez przekaźnik na moduł BSI , który wystawia "masę" i zrobić poważne zwarcie wewnątrz BSI.
ale gniazdo 7 DINOWE. To jak Koledze udało się zrobić zwarcie? Wszak 7-pinowe nie ma stałego plusa... No ale to drobiazg. Pozostaje odnaleźć sterownik, bezpiecznik na jego przewodzie i sprawdzić czy jeszcze pudełko to "żyje".
sprawdź przewody które wchodzą do drzwi mogły po pękać i robią zwarcie
Zrobiłem zwarcie na zapalnice ,wymieniłem bezpiecznik nr.21 o wartości 15A . A centralny zamek (pneumatyczny ) nie działa . Otwieram i otwierałem auto tylko z kluczyka . Co mogę sprawdzić i naprawić . Proszę o porady . Vw golf 3 kombi
jaki rocznik ? silnik ? jest to bolączka wielu francuzów też tak mam berlingo 2009 b9.. podejrzewam centralny zamek ale nie mam pewności ,lub jakiś kabel pęknięty i wali zwarcie;) , najgorsze że wszystko sterowane z bsi
To zależy. Jeżeli kondensatory robiły zwarcie do masy to tak, jeżeli nie było zwarć do masy to usterka jest gdzieś indziej. Tą pompkę się diagnozuje vag-em
Masz już popalone ścieżki. Teraz oddaj do elektronika, naprawi i zapewne nie będzie potrzebna wymiana.
Witam, zrobiłem zwarcie w lampce na suficie, bezpieczniki sprawdzałem, ale nadal brak prądu i padło radio, centralny zamek no i oświetlenie wnętrza. Co robić?
Wszystko podłączyłem prócz kierunkowskazów i centralnego zamka. Zwarcie z masą jest na hamulec ręczny, także gdy jest nie zaciągnięty ręczny to auto nie odpali. Kwestia jest tego typu jak opisałem wyżej. Dodano po 1 Głównie chodzi mi o to który przewód odcina prąd płynący do przekaźnika rozrusznika gdy auto jest zamkniete.
W moim przypadku alarm jest oryginalny. to nie zmienia faktu, że też mógł się uszkodzić, nie napisałeś dokładnych objawów, ale moduł alarmu/centralnego zamka czy zwarcie w instalacji albo brak masy to najczęstsze przyczyny zwariowanych kierunków no i przepalona żarówka, zaśniedziałe gniazda czy problemy w samej instalacji oświetlenia z przełącznikami,...
ALbo ci siadł któryś zamek albo masz zwarcie plusa po stacyjce w przelotce drzwi.
Centralny zamek chevrolet lacetti sedan 1.4 z 2008 r. Jak dezaktywować centralny zamek, jest jakiś bezpiecznik.? Problem w tym że centralny mi szaleje potrafi sam zamknąć drzwi albo któreś z nich otworzyć, jest gdzieś jakieś zwarcie albo padł sterownik. Nie chcę aby na parkingu w nocy któreś z drzwi same się otwarły albo żeby np zatrzasnęło mi kluczyki...
Witam. No cóż, należy przejrzeć okablowanie centralnego zamka. Kable przy takich mrozach mogły popękać i robią zwarcie. Warto sprawdzić wszystkie siłowniki- mogą być zatarte.
Witam, najpierw musisz sprawdzić, który włącznik dzrwiowy lub pokrywy bagażnika lub silnika powodują palenie się kontrolki otwartych drzwi. Moduł centralnego zamka musi widzieć wszystkie drzwi i pokrywy zamknięte. kontrolka ta pali się , bo któryś z właczników drzwiowych jest zwarty , lub zwarcie jest między przewodami i masą pojazdu. jak to wy- eliminujesz...
Naprawiłem centralny zamek nie ruszając mikrowyłączników. Okazało się, że zwarcie, które powodowało samowolne otwarcie, znajdowało sie prawdopodobnie w kostce w lewych przednich drzwiach. Wyciągnełem ją i psiknęłem preparatem do styków. Hula jak złoto.
U mnie kiedyś dostawała się woda po deszczach do pompki centralnego zamka i to powodowało zwarcie i rozładowanie akumulatora.
Kolego użyj przecinków, doprecyzuj myśli, bo teraz to jeden wielki bełkot. Nie piszesz, czy centralne wogóle działają, nie piszesz jaki alarm chcesz dołożyć... Jak i na czym zrobiłeś zwarcie, ta informacja też może pomóc.
Centralny przestał działać po tym jak włączyłem superblokade, Dodam jeszcze, że przy każdej jeździe kalkulator od spalania mi się resetuje.. i coś jest nie tak z kierunkowskazami, bo po włączeniu zaraz go rozłącza i muszę jakby docisnąć go żeby zatrybił. Wydaje mi sie że to jakieś zwarcie jest, tylko szukaj wiatru w polu.
Centralny zamek już działa. Okazało się, że jeden z kabli prowadzący do siłownika w drzwiach robił zwarcie do masy samochodu i wywalało bezpiecznik. Sorki za wprowadzenie w błąd, ponieważ centralny zamek również przestał otwierać samochód. Pozdrawiam Fragles
Wszystkie drzwi zamyka? Stawiam na zwarcie w przelotkach. Sterownik podaje na przemian plus i minus na silniczki w drzwiach, tak, żeby kręciły się raz w prawo raz w lewo.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to że masz wcisnięty przycisk ewentualnie jakieś zwarcie w pilocie . Ale żeby jednoczesnie w obu ???
Gdybyś miał siłownik sterujący po stronie pasażera to dałoby się wykluczyć zwarcie, bo sterowniki padają baaaardzo rzadko, a tak dalej są dwie opcje- zwarcie, albo siłownik.
Sprawdź przewody pomiędzy drzwiami a karoserią czy nie są przełamane. Może być gdzieś zwarcie. Możesz zamiast bezpiecznika podłączyć amperomierz i sprawdzić jaki prąd pobierają zamki w czasie działania. Może któryś zamek być uszkodzony.
To suszenie miało powód? Do środka zaglądałeś? Mój centralny kiedyś sobie zaśniedział od wilgoci i pojawiło się zwarcie na wejściach sterujących, przez noc rozładował akumulator, otwierając i zamykając zamki. Może Tobie po podobnym zamoczeniu, stoi na "otwarte"?
witam. zapewne centralny robi zwarcie odłącz go całkowicie przejdź do bagażnika przez fotele odkręć boczek i jest tam linka do otworzenia zamka :)
Problem rozwiązany. Poprostu ktoś montując alarm zastosował przekaźniki z możliwością manualnego przesterowania. Pod klapkę sterowniczą dostawał sie przewód lub coś innego i przekaźnik się blokował robiąc zwarcie z innym.
A załóż sobie osobny sterownik centralnego, i po problemie. Tylko wypnij przewody drzwiowe przy module bo robi zwarcie jak się go nie wypnie.
Witam, mam problem z Peugeot 206 SW 1.6, po podłączeniu do gniazda zapalniczki nawigacji, zrobiło się zwarcie. I silnik nie reaguje na przekręcenie stacyjki , zero reakcji. Sprawdzałem bezpieczniki w aucie i w komorze silnika i wszystkie są ok. Radio gra i działa centralny zamek. Dzięki za odpowiedź pozdrawiam.
Przepraszam, że dopiero teraz piszę. Awarię zlokalizowałem wszystkiemu była winna wiązka w klapie tylnej, połamane przewody robiły zwarcie.
wypnij kostki od silownikow i sprawdz czy dzieje sie to samo jezeli tak to jest zwarcie na instalacji
Tyrkotanie oznacza że jest za małe napięcie do odpalenia. Przy grzebaniu przy bezpiecznikach może zrobiłeś jakieś zwarcie i dlatego padł akumulator. Nie wiem jak w corolli ale w celice z tego rocznika jeżeli nie działa ani kluczyk ani środek to zostaje tylko moduł sterujący. Ale w przypadku jak będziesz miał 12V zamiast 8 to faktycznie może być wszystko...
Z modułem komfortu idzie się połączyć? Wszystkie szyby, centralny zamek itp działają?
Dobry namiar g107r. Faktycznie na tym bezpieczniku "wisi" radio ,oraz wpięty był centralny zamek i on robił zwarcie. Instalacja naprawiona.Ecu wywala błąd immo. Najlepiej było by go wywalić.Pamieć 93c56. Ma ktoś namiar na immo off - jakiś wsad .Może ktoś już przerabiał. Sterownik DENSO 112000-4970 .Byłbym wdzięczny.
A prądu akumulator nie gubi? U mnie w A4 B5, miałem wysoki pobór prądu na wyłączonym silniku, na 37 gnieździe bezpiecznika (0,69A). Gniazdo odpowiedzialne za radio/telefon, u mnie podpięty był także centralny zamek pod tą wiązkę. Jak pompka dostała wody i robiło się zwarcie to z aku Volty uciekały, jeśli problem macie między radiem i centralnym to sprawdził...
to go odepnij i sprawdz czy po zamknięciu ręcznie sam ponownie otworzy i na tym skończy....jak tak to masz zwarcie na kablu sterującym sygnałem otwarcia pozdrawiam
teraz mi sie przypomniało że kiedys miałem taką sytuacje, że w lewej tylnej lampie zbierała mi sie woda, deszczówka(prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak ona tam sie mogła dostać) w każdym bądz razie nawierciłem malutka dziurkę w reflektorze i woda spłynęła, teraz mi sie nie zbiera ale możliwe ze to tez mogło by być przyczyną? Mogły by się jakieś styki...
Od 2000 roku , sterowane masą. W drzwiach kierowcy; niebieski z białym paskiem : otwórz - zwarcie do masy , zamknij - zwarcie do masy przez 200 omów.
Wszystkie silniczki spalone i w teście komputerem "cisza" jest to realne,ale i w aucie musi być coś nie tak,zazwyczaj kable w przelotkach uszkodzone i zwarcie powodujące ciągły impuls na silniczki i one po paru minutach płoną.
Witam. Od razu powiem, ze przeszukałem forum i niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Kupiłem niedawno Honde Civic (ver. 5d z 98r) z zamontowanym alarmem Langeford - po pilocie mogę wnioskować, że jest to model 110 lub 113 (zielony LED i jasno-zielone przyciski). Problem zaczął się od tego, ze syrena strasznie cicho pikała i nawet przy...
Mam problem tego typu iż prawa strona swiateł pozycyjnych nie działa. Przyczyną jest palący się bezpiecznik przy każdej wymianie. Sprawdziłem wszystko, żarówki, mocowania żarówek styki i kostki we wszystkich dostępnych okolicach i nic nie znalazłem. W miedzy czasie pojawiły sie problemy z bezpiecznikiem od centralnego zamka choć się nie przepala za...
Witam. Nie działa mi centralny zamek w Roverze 416. Podejrzewam że robi mi się gdzieś zwarcie po przy otwartych drzwiach rozrusznik przerywa.. Może ktoś wie gdzie znajduje sie jakiś komputer, przekaźnik, bezpiecznik centralnego zamka?
Witaj są dwa bezpieczniki jeden znajduje sie na centralnym panelu Nr nie pamiętam powinien pisać na odwrocie pokrywy centrali zasila sterownik a drugi to te gdzie są po 3 bezpieczniki zasila silniczki przy zamkach najczęstszą przyczyną jest zwarcie w silniczków przy zamkach co powoduje często uszkodzenia sterownika zdarzało sie też zwarcie na wiązce...
tu masz opis
Witam jestem elektromechanikiem i dzisiaj klient przyprowadził mi forda transita 2001r w którym po zamknięciu centralnego zamka czy kluczem czy pilotem sam się zaraz otwierał. Lampka w kabinie też wciąż świeciła. Rozebrałem tylne drzwi tzn tą dyktę zasłaniającą zamek. Okazało się że przewody które przechodzą przez drzwi w plastikowym pancerzu przetarły...
Wyglada na uszkodzenie modułu centralnego zamka ale moze być też zalanie lub zwarcie w przełączniku krańcowym zamka drzwi kierowcy lub problem z kabelkami na zagięciu miedzy drzwiami a słupkiem...
Witam , przerabiałem kiedys podobny temat, przyczyna uszkodzenia modułu było zwarcie i przerwane przewody miedzy karoseria a klapą bagaznika (przelotka gumowa ), sprawdz to polaczenie a reszt to tak jak kolega wyzej pisze , trzeba troszke kabelkami pomieszac i kompa przeprogramowac .
spoko najczęściej 1s zwarcie brązowego i białego na typowym chińskim sterowniku z.c. naprzemiennie otwiera i zamyka więc potrzebujesz najprostszy mikrostyk za 1zł. Na alegro bardzo dobry zestaw kupisz za 34zł
Witam, mam problem zrobiłem zwarcie w oświetleniu bagażnika VW Bora 1.9 TDI, bezpieczniki wszystkie są dobre a nie działa mi centralny zamek, szyby, tylna klapa bagażnika i oświetlenie w kabinie, proszę o pomoc. Co dalej, jaka to może być przyczyna, co mam sprawdzać.
jak wyżej ale moze jeszcze być ciachniety rozrusznik i robi zwarcie
W tych autach to normalne, jak się uszkodzi w drzwiach kierowcy na zwarcie, żaden zamek nie działa poza klapą.
Poprzeglądaj wszystkiej wiązki wchodzące do drzwi te przy zawiasach. Najprawdopodobniej przerwane są przewody z reguły te od drzwi kierowcy i pasażera lub w klapie bagażnika. Sprawdź też zamek wlewu paliwa lubi płatać figle i robić zwarcie. Pozdrawiam.
W tym wypranym masz gdzieś zwarcie, wrzuć fotkę płytki tego wypranego.
U mnie akurat był dogrzewacz silnika kostka od niego jest pod samochodem ale zwarcie może robić wszystko nawet w centralny zamek trzeba po kolei odłączać każde urządzenie i sprawdzać czy problem zniknął. My zrobiliśmy to sami najlepiej jest odpiąć przy drzwiach z boku w desce rozdzielczej jest klapka i tam są podłączone kostki nie pamiętam dokładnie...
Zapomniałem dodać że samochód ma 15 lat i 35000 km... Od spodu i od środka fabryka. Dodano po 27 Nie ma alarmu ani centralnego zamka.
Moim zdaniem kolego to powinieneś to zwarcie zlikwidować, a nie odcinać centralny od instalacji, ale to jest twoje auto i twoja sprawa, jak zwarcie dalej gdzieś pójdzie i spali się auto.
Ja obstawiał bym moduł komfortu padnięty lub zwarcie gdzieś na kablach złącze dzwi może bo centralny zamek siedzi w module komfortu i wszystkie inne elementy też
centralny zamek zwarcie master centralny zwarcie peugeot centralny zwarcie
biblioteka borland usterki płyta gazowa czarny nalot miedzi
Montaż bramy garażowej IsoMatic 500: krok po kroku Czy można nałożyć dwie warstwy silikonu?