Witam, Buduje projekt lewitującego bonsai opartego o cewki magnetyczne, magnesy neodymowe, Arduino i czujniki Halla. Link poniżej: [url=]Link Zbudowałem wszystko wg projektu ale mam problem z cewkami których nie mogę "uruchomić". Po podaniu napięcia na cewkę, cewka nie chce odpychać magnesu, robi to może w minimalnym stopniu i grzeje się przy tym. Próbowałem...
Witam pisze do Was z tym problemem, bo nikt nie potrafi mi pomóc:cry:. Sprawa wygląda następująco: silnik (1.6 AFT) kręci max do 5 000obr i odcinka, a powinien do 6 250 obr.., auto często gaśnie, nie ma wolnych obrotów (szczególnie w deszczowe dni), zamula, czasami same obroty falują na biegu jałowym, czuć wtedy benzynę.... Podpinałem auto dwukrotnie...
Witam. Proszę o identyfikację elementu. Jest to czujnik Halla, załączający cewki (3 cewki, 3 czujniki). Obudowa zbliżona do TO92. Oznaczenie: (dziwne A) A89E 504 Pozdrawiam.
A może - jeśli ma przenosić tylko prąd zmienny - najtańsze będzie nawinięcie odpowiednich cewek? Bez rdzenia z pojedyńczego zwoju uzyska się indukcyjność około 10nH, prąd 6A o częstotliwości 50Hz da napięcie około 20uV (przy 25kHz - 10mV); napięcie szumów typowego tranzystora niskoszumowego jest ze 100 razy niższe, więc można mierzyć z dokładnością...
Masz taką samą biegunowość wyjścia czujnika halla, jak później wyjścia z ECM - impuls bodaj +5V w stosunku do masy.
Witam. Przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem niczego powiązanego z moim problemem. Mianowicie opelek chodził bez zarzutu gdy nagle po odpaleniu i cofnięciu 2 metrów zgasł i już nie odpalił. W okolicach sierpnia wymienione świece przewody cewka i czujnik halla (na wale). Z myślą o tym że padł właśnie czujnik położenia wału podmieniłem go na drugi...
Ciekawa była ta ręka położona na cewkach uzdrawiająca auto. Cewki generują zakłócenia wysokiego napięcia, które indukują się na przewodach czujników drogą radiową. W przypadku gdy sygnał z uszkodzonego czujnika zaczyna zanikać amplitudowo dotknięcie ręką źródła zakłóceń ma prawo odprowadzać zakłócenia do ziemi pojemnościowo. Opisywałem to co klient...
To nie jest czujnik Halla. Wystarczy poczytać zasadę działania takiego czujnika... Dodano po 1 Przede wszystkim trzeba pomierzyć oporność na wyjściu. Jeden z tych kabli to ekran. Nie taki jak oplot wokół kabli, ale wewnętrzny wokół cewki, lub jako dodatkowe uzwojenie o przeciwnych zwojach. Może tu coś mądrego poczytasz. Zwróć uwagę na rys 10. Szukaj...
Może będzie prościej wytłumaczyć z rysunkiem. Dla uproszczenia mam 5 zakresów na czujniku halla, chcialbym moc ustawic górną i dolną granicę komparatora na podstawie ustawionej wartosci na czujniku halla. Gdy ustawię na wartość 1 ustawiam granicę dolną komparatora poprzez potencjometr 1, i zapala się dioda 1 sygnalizująca że tę granicę "sparowałem"....
Przy projektowaniu mojego mostka postawiłem sobie za duże wymagania co do starowania, i konieczne było by zasilanie +12, -12V teraz zastosował bym gotowy układ jak piszecie. Tylko, że ten przekładnik prądowy to pokazuje pochodną prądu. Rzeczywiście wykryjemy nim nasycenie bo tam przy nasyceniu cewki pochodna gwałtownie rośnie. Ale prądu nie zmierzymy...
Sam Hallotron niczego nie wykryje, trzeba mu stworzyć odpowiednie warunki pracy Takie czujniki pracują jako reluktancyjne, (reluktancja to opór magnetyczny) a więc potrzebny jest czujnik magnes i obwód magnetyczny w którym będzie się zmieniała szczelina w wyniku przemieszczających się zębów. Jeśli moduł zębów jest mały to potrzeba odpowiednio ukształtowanego...
dziwne że na LPG działa.. jaką rolę w instalacji pełni ten czujnik To jest przetwornik sygnału, ponieważ prins nie obsługuje bezpośrednio z cewki a tylko sygnały z czujników czyli podpięcie do cewki by go uszkodziło, daje się ten emulator, zamienia impulsy z cewki na impulsy jak z czujnika...
To co masz to nie hallotron,a najzwyklejszy w świecie czujnik magnetoindukcyjny.Zwykła cewka nawinięta na namagnesowanym rdzeniu. Tu się kłania stan tego forum,gdzie wszyscy na coś co mierzy prędkośc obrotową mówią "czujnik halla". Jeżeli chcesz zastosować hallotron,to wydłub go z uszkodzonego wentylatorka zasilacza PC. Możesz też kupić hallotron czołowy,np...
Witam Microchip robi scalaka dedykowanego do BLDC, dopinasz tylko końcówkę mocy, na stronie Microchipa jest nota aplikacyjna z programem, niestety nie pamiętam typu scalaka, obsługuje zarówno sprzężenie od Halla jak i napieciowe z cewek silnika. Piotr
Witam. Samochód to Opel Astra, '97, 8V, 60KM, sedan. Ok. 2 tyg temu padł mi czujnik Halla. Z racji tego, że nowe są drogie wybrałem tańszą opcję, czyli na szrocie zakupiłem używany aparat zapłonowy razem z czujnikiem. Zrobiłem na nim ok. 300 km. po czym padł ponownie. W między czasie wymieniłem profilaktycznie cewkę, moduł, kopułkę, świecie, przewody...
Witam w moim volviaczu mam taki problem. (960 3.0 24V 94 r, cewka na kazdej swiecy, LPG 2 gen.). Rano silnik odpala spoko, slysze jednak jakis lekki stukot w silniku. Po przejechaniu jakiegos kilometra silnik traci moc w zakresie 1-2 tys obr. Ciezko go wkrecic na obroty. Jak sie nagrzeje to troche lepiej ale dalej zle. Wymienilem swiece i bylo jakis...
Witam. Mam problem z w.w. autkiem. Mianowicie raz odpala raz nie. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia. Kable zapłonowe wymieniłem a cewkę sprawdziłem i daje iskrę. Pompkę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki. Dlatego stawiam na aparat zapłonowy albo czujnik Halla. Tylko powiedzcie mi jak to sprawdzić?
Witam ! Napiszę tylko co ja wiem jak wygląda czujnik halla. Piszą co niektórzy ze tego czujnika nie zmierzy się zwykłym omomierzem bo to czujnik indukcyjny - zgadza się tylko tyle że to czujnik indukcyjny. Ja wiem tyle że jest to ceweczka nawinięta na kawałku rdzenia ferromagnetycznego zamknietego, którego kawałek powierzchni jest widoczny. Magnes trwały...
Nic nie kumam ale walcze. Wychodzi na to (szukam teraz nie ABS czujniki tylko ogolnie) ze indukcyjne moga a raczej sa polprzewodnikowe! Czyli ze nawet moga miec rezystancje prawie nieskonczona! Dopiero mierniki mierzace 200-400Mega moga cos wykazac! Czili moj Chinski moge sobie wepchac do d... ( Max 20 Mega). Szkoda ze nie ma konkretnych informacji...
Problem rozwiązany,padła ta cewka :-)
Witam. Poniżej przedstawiam opis czujnika do bezinwazyjnego pomiaru prądu do 30A. Czujnik można zakupić na chińskich portalach aukcyjnych wraz z przesyłką w cenie od ok. $4,5 lub na polskich portalach aukcyjnych od ok. 25zł wraz z przesyłką. Czujnik ten to tzw. "cęgi Dietza", czyli można prościej powiedzieć, że to zwykły transformator, tyle że brak...
amperomierz z cewką halla Chyba chodzi o pomiar prądu przy użyciu czujnika Halla... Przepływający prąd wytwarza wokół przewodnika pole magnetyczne, którego strumień indukcji magnetycznej zależny jest od wartości natężenia prądu. Sygnał wyjściowy czujnika jest proporcjonalny do wartości strumienia indukcji magnetycznej, zatem również i do natężenia...
Witam Kolega ma w naprawie mechanicznej zabytkowe Audi 5000 z USA wersja MC z 1988 chyba roku Nie odpala tam silnik Silnik jest na sterowniku MAC 11 Koło zamachowe ma 2 czujniki indukcyjne na jednym kole jeden na zębach a drugi od korby Są słabe impulsy z tych czujników indukcyjnych 3,8V z zębów i niecałe 3V z korby Na aparacie zapłonowym w dysku jest...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
była jedna cewka a w drugim 2 cewki , Nieprawda, starsza miała czujnik fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości, nowsza halla. Po mojemu przeskoczył pasek i nie ma synchro. No wlaśnie, przy zbliżaniu do metalu sinus na oscyloskopie "rozjeżdża" się - wniosek : czujnik reaguje prawidlowo. Nie sprawdzałem rozrządu ale moim skromnym zdaniem powinien...
Opel Vectra C16NZ '89, uszkodzony czujnik przebytej drogi (impulsator). Opis dotyczy impulsatora dołączanego do skrzyni biegów, do którego dokręca się linkę prędkościomierza, chociaż zapewne podobnie można naprawić dowolny czujnik prędkości, przebytej drogi, vss oparty o efekt Halla. Problem objawia się tym że auta zaopatrzone w taki czujnik po jego...
Po wielu doświadczeniach stwierdzam, że sterowanie zaworami elektromagnetycznymi lpg podłączanymi przez gazowników z cewki zapłonowej spalają moduły zapłonowe i doprowadzają w ostateczności do uszkodzenia cewki zapłonowej. Uważam, że podłączenia sterowania powinno się przeprowadzać ze skrzynki bezpieczników przy diodowym zabezpieczeniu przed zwrotnymi...
Podstawowe rzeczy wiem są 2 cewki i kopułkę z palcem też mam. Wracając do tematu gdzie znajduję się ten przekaznik ? Kolego, naprawdę wystarczy tych bzdur. Kopułka z palcem, występuje jako rozdzielacz iskry, na poszczególne cylindry, w autach z jedną, pojedynczą cewką. Przewody zapłonowe wychodzą wtedy z kopułki i idą do świec. Proszę poprawić pisownię...
Chciałem zapytać, czy istnieją jakieś konkretne powody uszkadzania cewki wewnątrz aparatu zapłonowego w polonezie. Jest to cewka która działa na podobnym zasadzie jak czujnik halla. Znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego, w podstawie magnesu. W ostatnim czasie zakupiłem za grosze kilka używanych aparatów zapłonowych (na zapas, częsci, dla znajomych),...
Witam Samochód to VW Lupo z roku 2000, pojemność 1,4, typ silnika AUA. Pierwszy problem: Na wale korbowym od strony skrzyni biegów jest koło impulsatora położenia wału, w obudowie simmeringa jest mocowany czujnik halla. Pytanie dotyczy sposobu pozycjonowania tego koła po wymianie simmeringa. Zdjęliśmy je z kolegą, a teraz się zastanawiamy czy nie było...
Przeszukałem cały silnik i nie znalazłem drugiego czujnika halla. W moim modelu przepustnica z serwomechanizmem jest w jednej nierozbieralnej całości, czyściłem benzynką zawór, ponad 5 lat temu padła i silnik cały czas trzymał 400 obr bonie otwierał się zawór, kupiłem oryginalną. Układ dolotowy jest szczelny, kiedy zakrywałem przepustnice zasysało dłoń...
Witam. Próbuję wymyślić układ kontroli położenia materiału. Materiał jest odwijany z belki powiedzmy w korytarzu o szerokości 5cm. Odwijając szybciej bądź wolniej przesuwa się w lewo bądź w prawo. Moim zamiarem jest utrzymywanie materiału po środku. Problem pojawia się w kwestii czujników. Optyczne silnie zależą od koloru materiału. Ultradźwiękowe natomiast...
Wału rozwarty. To wykła cewka. Wałka tak nie zmierzysz, bo to hall.
Nie sprawdzaj oporności tylko na teście diody - w autach z esp czujniki są na elementach halla a nie indukcyjne na cewkach.Możesz też zmierzyć na nim napięcie - o ile pamiętam powinno być 5V.
Można dać analogowy czujnik Halla w pobliżu magnesu (słabego). Tym sposobem będzie można użyć jednego magnesu zamiast wielu (pewnie tylu ile jest zębów). Czujnik Halla będzie widział pole magnesu. Podczas przechodzenia zęba koło czujnika Halla pole zamknie się przez ząb a wiec czujnik Halla wskaże wzrost strumienia. Można też umieścić wszystko tak żeby...
Witam ! Mam powazny problem. Znajomemu wiatrak wkrecil kable w samochodzie i musialem dojsc gdzie ktory byl. Praktycznie wszystko podaczylem zostaly tylko dwa kabelki z napieciem 1.6V i drugi 9V jednak o bardzo slabym pradzie (zarowka sie nie swieci - zwarcia nie ma). To jednak nic. Najgorsze jest to ze nie ma iskry... Do cewki napiecie dochodzi, sama...
witam, co może być w c14nz nie ma paliwa na wtrysku, nie ma iskry - nie zapala wszyscy piszą o czujniku Halla ale wszystkie posty dotyczą starszego rozdzielacza zapłonu niż ja mam. gdzie szukać czujnika halla?? czy to jest ta cewka z dwoma przewodami, wszędzie czujnik halla ma 3... dołączam fotkę
Witam. Mam problem z fordem escortem 1,4 mk4 89r... chyba (bo to składak). Autko pali tylko z gazu. Jest taki problem że jadąc przy prędkości około 80km/h nagle obrody w momencie spadły do zera i silnik zgasł po czym po chwili odpalił( z rozpędu) przejechał jakieś 3kilometry po czym znów zgasł. Autko zepchnołem z drogi. Po chwili odpalił ale jakby na...
Tak wiem jak wygląda taka wymiana i widziałem jak wygląda sam czujnik. Miałem już raz go wymienianego, ale na używany (bez pewności, ze jest w 100% sprawny). Wymieniam go ponieważ samochód gaśnie. Najczęściej po przejechaniu do 5km. Gaśnie momentalnie, nawet podczas jazdy. Po zatrzymaniu się, samochód nie chce odpalić za nic na świecie, można by było...
palec ustawia sie idealnie na 1 cylinder mieszanka jest wpozadku wydech tez. moze inaczej problem sie zaczął gdy podczas jazdy zdechła sobie i juz nie zagadala okazało sie ze ukrychnął sie ten mały wypust odpowiedzialny za napedzanie wałka w aparacie wymieniłem tą czesc i nic. pomyslalem ze moze przekrecilem zaplon zle matujac to koleczko na walku ale...
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Podczas pomiarów czujników w samochodzie natrafiłem na dziwny sygnał wychodzący z czujnika halla wałków rozrządu. Czujnik halla zasilany jest napięciem 5V (zmierzone) i posiada jedno wyjście jak wiadomo. Mierząc przebieg wyjściowy wychodzi prawie prawidłowy lecz amplituda nie zgadza mi się. Z pomiarów wychodzi 14V. I rodzi się pytanie : 1) Skąd taka...
Podam Ci co podaje workshopdata odnośni błędu p0300 Wykryto sporadyczne/wielokrotne przerwy zapłonu w cylindrze Czujnik tlenu przed katalizatorem 2 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 3 Czujnik Halla/MRE na wale korbowym 4 Wtryskiwacz 1 5 Wtryskiwacz 2 6 Wtryskiwacz 3 7 Wtryskiwacz 4 8 Cewka zapłonowa 1 9 Cewka zapłonowa 2 10 Cewka zapłonowa 3 11 Cewka...
Cześć wszystkim! Mam problem z Seatem IBIZA 1.3 94r. Zdażyło sie już kilka razy że odmawia posłuszeństwa i nie chce zapalić.Nie ma znaczenia czy jest ciepły lub zimny.Wymieniłem ju moduł przy cewce zapłonowej bo było podejrzenie ze jest popsuty.Jednak dalej zdarza się ze odmawia posłuszeństwa.Czy przyczyną może być czujnik HALLA? Nie używaj w tytule...
O ile silnik pracuje normalnie to ten czujnik mozna nawet wymontować. Nie napisałeś co to za auto i z jakim silnikiem? Jak masz niezależne cewki zaplonowe do każdej świecy to ten czujnik sie przydaje ale mozna jeździć i bez niego - wtedy iskra podawana jest i tak na dwa cylindry naraz - jak w autach z cewkami dwubiegunowymi. A swoją drogą to oprócz...
Już mi ręce opadają. Samochód jest tary, to fakt, ale.... Używałem wszystkiego , nawet zaklęć. Czujnik halla super. Piękny sygnał. Komputer nawet wymieniłem. Już nabieram podejrzeń do cewki. Jak mogę sprawdzić cewkę sterowaną tranzystorowo? No wszystkie połączenia są super. Sygnał przerwy z komputera jest w granicach 1700 omów do 1,2V. Wygląda na niezupełne...
Witam szukałem na forum juz o tym i chce sie upewnic czy wymieniac czujnik halla a Wiec objawy gaśnie mi w czasie jazdy samochod przekracam stacyjke i znow jedzie... kable maja...rok swiece tez cewka raczej dobra bo zmienilem inna w takim samym stanie i to samo sie dzieje...tylko niepokoji mnie to ze rano po deszczu ma ciezko zapalic??ale byc moze to...
Wklejony walec to nie tylko ferromagnetyk, ale to musi być magnes, np. tego typu, jaki jest stosowany przy cewkach odchylajacych w telewizorze (walec o średnicy 5mm, długość ok. 3cm, można go skrócić). Można też użyć magnesu neodymowego, powinny być dostępne na Allegro albo tu: Rozumiem, że reszta wału jest niemagnetyczna, żeby nie bocznikować pola....
Masz prawdopodobnie cewkę z modułem wzmacniającym- taki aluminiowy zespół w podstawie cewki - widocznie ma się ku końcowi...... Cena zamiennika w hurtowni motoryzacyjnej ok 150 zł ( wymieniałem ostanio w w passacie) Pozdr.J.
pojechałem do elektryka, zdjął kopułkę i dosłownie dotknął styk z czujnika do modułu i jak palcem odjął iskra się znalazła. podmienił moduł na jakiś swój oryginalny (choć nie wiadomo czy sprawny na 100%) i na razie działa. Ale jak będzie coś nie tak to moduł lub ceweczka do wymiany. Znalazłem coś takiego lecz nie wiem czy to się nadaje. Podobne do tego...
Doczytaj jeszcze. nie możesz zadawać takich pytań, bo świadczą o braku wiedzy. W linku który podałem są wszystkie potrzebne informacje. Schematy przedstawiają dwa różne moduły CDI. Pierwszy współpracuje z cewką ładującą (100 - 300 V napięcia szczytowego - to nie to samo co zmierzysz miernikiem na zakresie AC!!!!), drugi jest układem bez impulsatora...
Witam, Niedawno moje volvo przestało odpalać, poczytałem trochę i doszedłem do wniosku iż czujnik halla odmówił posłuszeństwa- nie ma iskry już na samej cewce więc ją wymieniłem na nową i to samo. Auto przed awarią dusiło się podczas jazdy (ale nie zawsze),raz samo zgasło w czasie jazdy. Wyciągnąłem aparat zapłonowy i nie bardzo wiem jak mam rozebrać...
dziś sprawdzone: ustawienie rozrządu wałek , wał, palec zapłonu na 1 cylinder, nadal błąd powraca, po kilku regulacjach zapłonu z VAG -iem auto zgasiłem i nie chciało zapalić - podmianka cewki auto odpaliło od razu, na tej innej cewce wartości ustawienia zapłonu są bardziej stabilne lecz nadal zmienne, kolejne próby ustawienia zapłonu nadal powodują...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
To nie jest czujnik halla tylko indukcyjny, ma 2 wyprowadzenia cewki, 3 to ekran kabla połączony z masą
Witam! Marzy mi się zapłon tranzystorowy do motorowera z instalacją 12V. Przerobiłem nieco popularny w sieci schemat tranzystorowego modułu zapłonowego. Nie pasuje mi w nim zasilanie z akumulatora i chciałbym dostosować go do zasilania z cewki 12V w prądnicy silnika, która w zależności od obrotów daje napięcie mniej-więcej 8-16V. Stosowany w oryginalnym...
Chcę zrobić czujnik prądu z cewką na rozciętym rdzeniu i z czujnikiem Halla w tym rozcięciu. Czyli klasyczny czujnik: Dodam że chodzi o czujnik bez sprzężenia zwrotnego. Czyli o czujnik nie Zero-Flux. Tylko o czujnik gdzie pole w rdzeniu zmienia się wraz z prądem. A w takim czujniku bardzo ważne są parametry rdzenia (mała histereza i mała pozostałość...
Witam. Mam problem z moja 80 b4 ABK problem tkwi w tym napiszę wszystko od początku. Zaczęło się od nierównych obrotów na wolnych i przerywania ale tylko na benzynie. Na gazie było ok. Podkreślam zwykła instalacja na śrubę. Po dwóch tygodniach zaczęło się na gazie wole obroty ok w trakcie jazdy szarpanie po paru dniach samochód odpalił ale zaraz zgasł...
Brak iskry jeep zj 5.2 błędy jakie były to czujnik halla bądź czujnik położenia wału jedne i drugie okazało się sprawne. Mechanikowi udało się odpalić auto jak twierdził nie było masy na cewce czy coś i tu zaczyna się historia. Odebrałem auto pojeździłem nim dwa odpalało czy ciepłe czy zimne jednak po ok. 5-6 odpaleniu od naprawy problem wrócił auto...
Witam Auto jak w temacie : SEAT IBIZA 2 6k 1.6 1F Auto podczas jazdy zgaslo i nie odpala. Sprawdzona iskra na swiecy - jest Wymieniona kopulka na nowa, podmieniona cewka zaplonowa bez zmian. Kable WN - nowe. Auto ma gaz - nie odpala na PB jak i na LPG. Po prysnieciu autostartem w dolot nawet nie zaskoczy na pół obrotu./ Wcześniej auto mialo objawy :...
Nie wiem czy to zostało już Tu jednoznacznie określone, że z czujnika Halla impulsy w ogóle wychodzą, zakładam że tak, jeśli zastosowałeś negator. Z tego co pamiętam, biały przewód to czujnik kadencji czyli LICZNIK obrotów na minutę, hall to MIERNIK prędkości obrotowej koła. Nie powinny działać równolegle. Odłącz biały przewód, zostaw tylko halle. Jeśli...
Wydaje mi się że "normalnie" raczej odcina się zasilanie cewki zapłonowej..
Cześć. Chciał bym wykonać licznik obrotów silnika 4suwowego Programując w ArduinoIDE płytkę ESP32, Zastanawiałem się nad sposobem pobrania sygnału o obrocie wału. Wpierw pomyślałem by czujnikiem halla zamontowanym przy magneto zbierać impulsy. Ale trzeba go jakoś zamontować pewnie do obudowy silnika i jakiś uchwyt wykonać z drukarki 3D nie wiem jak...
Witam. Mam pytanie . Czy ktoś bawił sie w przerabianie klasycznych układów zapłonowych na układy z zastosowanie czujnika halla ?? Mnie nurtuje pytanie czy zastosoanie 2 czujników i naklejenie 1 magnesu z blaszką na wałek aparatu wzbudzi na tyle czujnik aby dał sygnał na modół zapłonowy np z poloneza 1500 ?? Moze macie jakiś doświadczenia w tego typu...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
... no to dziwne, bo TYLKO trzy "nogi" tego hallotronu sugerują, że jest to hallotron przełącznikowy (z wyjściem dyskretnym): zasilanie, masa i wyjście sygnału. Hallotrony pomiarowe (z wyjściem analogowym), jakie dotychczas widziałem mają najczęściej więcej "nóg" (minimum cztery, bo elementy wewnętrzne czułe na pole magnetyczne, połączone są w mostek)....
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Jezeli wtyczka aparatu zaplonowego ma 3 piny - zdejmij przewod WN z aparatu ( przychodzacy z cewki WN ) zbliz go do masy Przekrec stacyjke .wyjmij wtyczke z aparatu i srodkowy pin zwieraj do masy Jak pojawia sie iskra to tylko lezy Hall a jak jej nie ma -to lezy modul Witam Kolego jak iskra sie pojawi to czujnik w cale nie musi byc popsuty , tak samo...
Witam. Z tego co napisałeś w ostatnim poście wynika, że uszkodzeniu ulega moduł zapłonowy, a ten uszkadza cewkę. Proponuję więcej uwagi poświęcić czujnikowi Halla,jak również instalacji (wiązce przewodów od Halla do modułu) Pozdrawiam
Kolego Błażeju - wniosek mój wywodzi się z informacji autora: Jeśli chodzi o sygnał, czujnik który reaguje na pole magnetyczne magnesu zwiera na dosłownie chwilke (więc nie jest to czujnik typu halla lub inne) styki Co to za dziwo ten silnik to jeszcze autor nie napisał.... Tak czy inaczej, niezależnie od danych wyjściowych moja rada jest zgodna z ogólnym...
Witam! Potrzebuje uruchamiać silnik od takiej hulajnogi z przekaźnika. Czyli start tak jakbym przekręcił manetkę do pewnego momentu. Problem w tym że jak zwieram którykolwiek z przerwanych przewodów które idą do tego czujnika to niestety to nie działa. Sądzę że trzeba manetkę podkręcać od zera wtedy sterownik uruchamia silnik. Jak mogę oszukać taki...
Udało się usunąć usterkę. Między cewką a aparatem nie ma modułu. Sprawdziłem go (czujnik Halla) miernikiem, na oporność, na zewnętrznych pinach i nic nie pokazał. Wymieniłem, go i iskra się pojawiła. Dzięki za podpowiedzi.
Proszę o opinię na temat czujnika KMZ10, potrzebuję wykonać układ do pomiaru prądu stałego. Zrobiłem to w oparciu o przecięty rdzeń ferrytowy, z nawiniętą cewką i czujnik Halla wsunięty w szczelinę, ale niestety ma to zbyt małą jak na moje potrzeby czułość. Pomiar musi się odbywać przy zachowaniu separacji galwanicznej i dotyczy prądów rzędu kilku mA....
Wygląda na to że podczas wyciągania halla skruszyła się jego izolacja, a zanim został wyciągnięty był sprawny. W tej chwili nie ma żadnej możliwości jego naprawy. Zastosowany zamiennik nie działa. Nr oryginalny to VW 037 906 433A wg ETKA do silnika ADY czy można go zastąpić czujnikiem VW 06A 906 433C? Jakie znaczenie mają te litery? Czy problem wynika...
Myslę że ten przewód uszkodzony napewno trzeba poprawić a co do czujnika halla to od niego bym zaczoŁ a nie wymiana komputerów itp.Np:w Golf III bardzo częsta przypadlość w takim przypadku.
Nie pisz głupot, ponawiam pytanie... czemu żarówka się nie pali ?? chodź miernik pokazuje +12V, oczywiście pomiar pomiędzy 1 pin a masę akumulatora... Sam piszesz głupoty(delikatnie powiedziane) wiec się nie rzucaj:D Kolega dobrze radzi, żeby wpiąć zasilanie czujnika między 31 i 57a przekaźnika i wysterować go przewodem blokady z alarmu, czy co tam...
Czy możliwe żeby poprzez styk czujnika z blachą nastąpiło jego elektryczne uszkodzenie????? Raczej nie, cewka wewnątrz jest izolowana, ale przemierzyć go miernikiem nie zaszkodzi.
Witam. Robię w swojej Jawie zapłon elektroniczny na module z VW Golfa 2 i cewce z Cc 700. Mam taki okrągły magnes od zapłonu elektronicznego z Mz i może dało by się go przykręcić w miejsce krzywki i dokupić jakiś czujnik magnesu do niego. Co o tym sądzicie?
Cewka, a czujnik Halla to dwa zupełnie różne elementy i nie są zamienne plug&play.
Cześć, szukałem cały dzień usterki i na forum w tematach, ale już mi się skończyły pomysły. Całkowity brak iskry. Sprawdziłem: 1. Czujnik Halla, (sa impulsy, pokazuje się napięcie i zanika na wyjściu sygnał (O) po doprowadzeniu +12V i masy(-)) 2. Cewkę pomierzyłem omomierzem (była ok) i jeszcze dla pewnosci podmieniłem na inną 3. Podmieniłem moduł (Nie...
Czyli wersja tańsza. Z zamienników polecam z firmy AS niedrogie około 70 zł dość wytrzymałe. Dostępne w hurtowniach AD.Za oryginał pewnie około 200 zł Dodano po 1 Firmy ENERGY nie polecam. Cewki i inne padają jak kawki. Dodano po 4 Kod towarowy CZUJNIKA AS: IP0003 Piny czujnik są ustawione co prawda w inna stronę ale można je przekręcić. Działa w 100...
Witam ! Auto to sharan vr 6 2.8 AAA na cewce z modułem jest w nim gaz zamontowany.Otóz tak jak w tytule chodzi o czujnik halla sharan jedzie jakby mial litrowy silnik. Wymieniony na nowy oryginalny z serwisu dalej wyrzuca błąd, sprawdzilem instalacje do sterownika napięcie na kostce i jest ok. podmienilem sterownik z dzialającej vr-y i dalej jest błąd...
Czy jak do cewki przekaźnika podłączysz 230VAC 50Hz, A kontaktron ma jakąś cewkę ? Przekaźniki kontraktronowe zdaje się nawet miały cewki z tego co kiedyś widziałem ;). Wał robił jeden impuls na obrót. Tam jest jakis centralny moduł elektroniczny kontrolujący prace poszczególnych podzespołów bo jest ich więcej, są czujniki indukcyjne i najpewniej halla,...
ydaje mi się że ten układ odpowiada za pomiar obrotów wału, nie wiem do końca jakie czujniki są tam zastosowane, stawiam że hallotrony, ale po co dwa? Po to by wykryć kierunek obrotów? Zmiana obrotów wałów nie powoduje zmian częstotliwości sinusa. Czyli mierzysz śmieci z przydźwięku sieci. Próbowałem mierzyć poprzez rezystor 10kohm i to podpięte do...
Ten samochód ma monowtrysk ?, jeśli tak, to włącz zapłon, ściągnij wtyczkę z czujnika halla i dotykaj środkowym pinem wtyczki do masy (przez kawałek kabla, spinacz itp.) powinien klikać wtryskiwacz, włączać się pompa paliwa i powinna pojawiać się iskra. Jeśli jej nie ma to sprawdź żarówką min 21W napięcie na zewnętrznych pinach wtyczki cewkomodułu,...
Na czujnik Halla dochodzi "+" i "-" Skoro czujnik ma masę i zasilanie, aparat się kręci, podanie masy na środkowy pin wtyczki wyzwala wtrysk i iskrę, to są tylko dwie opcje: albo nowy czujnik jest zepsuty, albo z jego zasilaniem lub masą jest coś nie tak Czujnik nówka, wcześniej miałem nawet cały aparat podmieniony Dodano po 1 "dziwi mnie tylko czemu...
Stałego się nie da. Nie w tym kontekście pisałem o kształcie. Chodziło mi o to że nie chodzi o obecność elementu nieliniowego. I bez niego, tzn, z elementem liniowym, pomiar będzie wrażliwy na kształt cewki. Brak wrażliwości na kształt jest dopiero przy pomiarze samą cewką, co działa oczywiście tylko dla składowej zmiennej prądu.
Tak piotrek303 teraz widzę Twój post, taki czujnik jest pod paskiem rorządu przy chłodnicy samochodu, widziałem go ostatnio jak zaglądałem pod obudowę rozrządu. Ten silnik AHL jest wzdlużny. Wygląda na to że aby czujnik wymienić trzeba zablokowac koła rozrządu, poluzować napinacz, pompę wody i ściągnąć pasek rozrządu. Aparatu zapłonowego nigdzie nie...
Niepokojące jest to, że napięcie między dowolnym wyprowadzeniem, a H- to około 4,5V, a między pozostałymi wyprowadzeniami jest do kilkunastu mV. Oraz to, że znaki napięć nie zmieniają się przy obracaniu wirnika (stator, to część nieruchoma, choć to na niej są cewki). Co do oznaczenia czujnika: on pewnie jest w obudowie SMD, na której mało jest miejsca...
Patryk, po pierwsze: można wrzucać nieco większe zdjęcia, wtedy bez lupy da się je oglądać. Po drugie: ten czujnik indukcyjny podaje jakiś sygnał do elektroniki roweru. To raczej stary system, dzisiaj powszechne są czujniki PAS wykorzystujące magnesy i czujniki Hall'a. Taki czujnik to zintegrowany układ elektroniczny, który (w zależności od rodzaju)...
kolego weź lampkę kontrolną zrobioną z małej żarówki 12 v podłącz jeden koniec do masy a drugm szukaj na jednej z trzech końcówek zapali się lampka po włączeniu zapłonu na drugiej skrajnej końcówce jest masa a po dotykaniu lampką środkowej końcówki wyzwolona musi być iskra na cewce i uruchomiona pompa paliwa sensor halla wysyła sygnał do modułu i nie...
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
z reguly w V.W blad HALLA po podlaczeniu skanera jest norma[a jest pelno sprawny]jesto potrzeba przy diagnostyce skanerem do jego zdjagnozowania sprawnosci Prosty sposob kabelek dlugosci 20 cm wsun do kostki aparatu zap0lonowego [ - . 0 . + ] pod 0 miej przygotowana swiece zaplonowa wysun przewod z rozrzelacza aparatu zaplonowego cewki zaplonowej wsun...
Witam.Dziękuję za podpowiedzi.Wezwałem fachowca.Stwierdził zbyt słabe impulsy z Halla.Na szczęście w jego Golfie był taki sam i po podmiance moje auto odpaliło.W tych typach Hall nie jest zbudowany z cewki chyba jest tam tranzystor.Muszę go gdzieś kupić. Pozdrawiam. Dodano po 2 Próbuję kupić ten czujnik ale okazuje się ,że Bosch produkuje dwa typy....
Przeglądnij dokładnie to forum i forum automatyka i robotyka... Temat był wielokrotnie poruszany... Koledze greg_matrix chodzi o niewielki silnik BLDC z trzema cewkami łączonymi w gwiazdę lub trójkąt... Coś jak w cd-romie... pewnie jeszcze po większych lub mniejszych przeróbkach... Pare tematów z forum automatyki...
Witam wszystkich! Problem ten pojawił się po wymianie paska rozrządu. Na przyrządzie Multi Diag pokazuje błąd czujnika Halla oraz wyświetla informację - "za wysokie napięcie czujnika Halla".Nie wiem co to może być? i w jaki sposób powiązane jest z rozrządem?Gdzie znajduje się owy czujnik i jak go sprawdzić? Same pytania no ale sam już nie wiem jak szukać...
Witam, chciałem się dowiedzieć jak ten czujnik wogóle wygląda i jak go sprawdzić. Powiem tylko że samochód w trakcie jazdy zgasł i już nie chce odpalać. Cewka została sprawdzona i to nie to. Imobilajzera nie ma w samochodzie. Odcięcie zapłonu zostało sprawdzone. Prosze o jakiąś porade jak sprawdzić ten czujnik
Witam, mam podobny problem w POLO CLASSIC 1.6i AFT - potrafi w czasie jazdy niespodziewanie zgasnąć a czasami nie moge odpalić go po takim zgaśnięciu lub po krótkim postoju, kiedy silnik jest gorący. Diagnozowałem go, nie pokazały się żadne błędy. Wymieniłem na razie świece, kopułkę rozdzielacza oraz wyczysciłem przepustnicę. Niestey nie pomogło. Nadal...
Witam posiadam seat atoledo 2,0 91 autko nie chce odpalac myslalem na początku że to cewka lub moduł ale po włożeniu nowej nic sie nie zmienilo mysle dalej czujnik halla ale też jest sprawny wszystkie kable przeswietliłem i wychodzi mi na to że prąd z czujnika dochodzi do komputera ale nie wychodzi na cewke co robic. Komputer jest digifanta
No ,Jurek ma racje tam siedzi aparat zapłonowy Bosch z czujnikiem halla (którego da się adaptować od VW). Sprawdzić czujnik i moduł zapłonowy.