Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
Czyli 1 na cewce to czerwony a 2 to zielony przewód? tak powinna byc iskra, a z czego ta cewka?
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Posiadam KXD125 4T cross nie ma iskry wymieniłem moduł cewkę iskrownik podłączyłem kable iskra piękna odpaliłem wszystko dobrze, następnego dnia próbowałem go odpalić ale nic, po odkręceniu świecy nie było iskry co mogło paść ?
W maluchu był zdaje się taki nietypowy układ, że cewkę zasilano poprzez drut-przewód oporowy. Sama cewka miała niższą rezystancję od typowej cewki na 12V, ale przez dodatkową rezystancję napięcie na cewce było niższe. Podłączenie bez dodatkowej rezystancji zwiększa iskrę, ale zasilana 12V to długo taka cewka nie popracuje.
Pomiń na razie żarówkę, jeśli będzie iskra, daj ją pomiędzy cewkę i przewód zasilający.
Potrzebujesz tylko cewkomoduł do zapłonu bez impulsatora, który wygląda jak zwykła cewka WN. Podłączenia nawet nie trzeba tłumaczyć.
Witam potrzebuje pomocy gdyż kupiłem silnik suzuki gn 250 i do tego silnika dokupiłem nowa instalacje, nowy moduł zapłonowy, regulator napięcia, i cewkę zapłonową, wszystko podłączyłem i nie ma iskry, cewkę sprawdzałem jest ok, mam 2 statory sprawdziłem je i one dają prad, proszę o pomoc.
Romet 202 brak iskry Witam. Pomóżcie, bo ręce mi opadają. Posiadam Rometa 202, zgubił iskrę. Wymieniłem iskrownik, moduł, cewkę, a iskry dalej brak. Podłączyłem na krótko, by wyeliminować stacyjkę. I dalej nic. Skacze tylko przy naduszeniu przycisku do odpalania (pyk pyk), a później nic. Przy kopniaku wcale. Tylko proszę, nie piszcie mi, by wymienić...
Podłączyłem czerwony kabelek do B+ na cewce a czarny do 1 i brak iskry.
Plus na cewkę to ma być +15 czyli po stacyjce. Jeśli cewka jest podłączona jak na twoim schemacie to śmiało możesz już kupować drugą. A jak cewka spalona to nie ma iskry.
Ale jeśli jest tak jak piszę, to cewka zasilająca musiałaby być na prawdę mocna, bo ma o połowę mniej czasu na naładowanie kondensatora wewnątrz modułu. Klasyczna cewka zasilająca nie dałaby rady. Tym bardziej że co pół obrotu wału musi zasilić aż 2 iskry. Czyli ta cewka musiałaby być aż 4 razy wydajniejsza. Podłączyłeś 2 cewki podczas sprawdzania iskry?...
Ok. wygląda że moduł jest ok. (może ten fabrycznie trzyma cewkę pod napięciem?), iskra powinna pojawiać się w chwili przygasania kontrolki. Zmierz rezystancję cewki. Albo zrób manualny test. Podłącz do cewki + (ten fabryczny), zdejmij przewód WN i podepnij do jakiejś 100% sprawnej świecy (oraz masę świecy). Dotykając i puszczając, przewodem połączonym...
Po złożeniu płytki i podłączeniu, cewka nie daje iskry . Podłączyłem inny regulowany mapami moduł i wszystko działa. Ten kto zaprojektował ten układ , nie wiem z kąd wziął te podzespoły trudno je dostać a dawanie innych kończy się tak jak w moim przypadku
Witam . Kondensator warto sprawdzić . Jeśli chodzi o przezwojenie cewek to pod uwagę należy brać nie długość drutu , a ilość zwoi , kierunek nawinięcia i dokładną średnice drutu nawojowego . Uzwojeniu warto poświęcić trochę czasu i nawijać starannie układając zwój przy zwoju bez krzyżowania . Po nawinięciu warto uzwojenie należy zaimpregnować żywicą...
Miałem ten sam problem uszkodzona była cewka.
Witam, mam problem. Kupiłem nową instalację do quada 110 i ją przerobiłem, bo mi nie pasowała na przełącznik. Podłączyłem wszystko oprócz kill switcha. Problem jest taki, że nie ma iskry. Sprawdzane było: Inna świeca Inna cewka Oporności cewek Klin impulsatora Nic nie pomaga. Jak podłączyć kill switcha z przełącznika, aby działał? Proszę o pomoc
Podłącz oscyloskop do przewodu sygnałowego sprawnej cewki i porównaj z cewka na której jest problem.
jaka powinna byc rezystancja cewki wzbudzenia?
A gdybyś tak cewkę ze świecą na zewnątrz podłączył to byś widział czy iskra ginie.
no właśnie nie ma takich trzasków jest taka bardzo słaba iskra a cewka jest oki była podłączona do innego samochodu i wszystko ok
Witaj, Masz tu podobny schemat .http://www.motelek.net/schema/china-sac...
Do cewki powinny dochodzić tylko 2 przewody - zasilanie po stacyjce i przewód z aparatu zapłonowego. Odłącz ten przewód od aparatu, włącz stacyjkę i dotykaj tym przewodem do masy - powinna pojawiać się iskra. Jeżeli tak jest to problem w aparacie, jeżeli iskry brak to uszkodzona cewka lub brak jej zasilania. Daj zdjęcia jak masz podłączoną tą cewkę.
Jest mi potrzebna iskra na świcy do mojego projektu. Jak mam podłaczyć tą cewkę do akumulatora? Tak by dawał iskrę? https://obrazki.elektroda.pl/2520025300_...
Weź wykręć świece i obudową do masy trzymaj i podłącz przewód prost z cewki. Jak zielony w halla czujce masy zwierasz to skacze iskra?
Jesli iskra slaba a swiece nowe to moga byc kable WN, uszkodzony kondensator, zla przerwa na przerywaczu, uszkodzona cewka lub jej slabe zasilanie.
Platynki modułu nie ma jest to wersja Sr50N bez stacyjki tylko włącznik jest może by cewkę na krótko podłączyć ?
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Iskry całkowicie brak, przerwa jest, przerywacz sprawny. Czyli jednak cewka? (at)kolega Motronic Po podłączeniu żaróweczki do alternatora i zakręceniu żaróweczka się zapala.
Witam mam mondeo V6 auto nie pali na jeden cylinder. Okazało się że to cewka nie daje iskry, są to trzy cewki zespolone w jednej obudowie. Czy da się podłączyć jedną osobną cewkę i podłączyć pod pin oryginalnej cewki tak żeby dawała iskrę na ten cylinder. Tłoki pracują parami.
To co Ty nazywasz impulsatorem nie ma nic wspólnego z zapłonem (przy dzwonie jest ogranicznik prędkości nie ma nic wspólnego z iskrą). Jeżeli "czarna" cewka w statorze i cewka zapłonowa jest sprawna i podłączyłeś dobrze moduł to iskra musi być (chyba, że stacyjka lub któryś z czujników przy nóżce zwiera). Zdjęcia na których nic nie widać i żądasz konkretów....
Na baterii 9V nie będzie zbyt dużej wydajności po 1 zbyt mała pojemność takiej baterii zaledwie kilka mAh <---mili ampero godzin Jak już to najlepszy byłby akumulator żelowy nie musi być duża pojemność wystarczy zaledwie ok 1Ah - 3Ah (nie będziesz przecież robił rozruchu :) ) Wystarczy ci nawet akumulator 6V przy założeniu że ta cewka i świeca jest...
Wykręciłem kabel wsadziłem sondę, druga na złączu nr 1. Nie pokazuje nic. Czy może to faktycznie wskazywać na problem z cewką, skoro podłączenie jakie opisalem na początku skutkowało iskra ?
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Sprawdź najpierw czy prąd dochodzi do cewki ,bo może źle podłączyłeś cewkę :)
To trzeba cewkę impulsatora dołożyć, bez niej nie będzie iskry. Coś musi dać impuls do modułu aby ten wygenerował iskrę
Połączyłem instalację według schematu. Nie wiem z jakiego powodu nie ma iskry. Cewka, kondensator i przerywacz nowe.
daw2 czy wątpisz w inteligencję autora? Bo tak wyjechałeś z tymi żarówkami :D. do autora Ale podejrzewam ża jak pokombinowałeś z tymi kablami to nawet jak cewkę od świateł podłączyłeś pod cewkę od iskry to taka złaba może skakać bo tam napięcie się zmienia i mogą powstawać jakieś skąpe impulsy na świecy!
Miałem cewkę rozruchową a nie zapłonową jakiejś radzieckiej produkcji. Po podaniu 24V z mojego zasilacza i wyregulowaniu przerwy na jej przerywaczu sypała konkretnie iskrami i można było spokojnie podłączyć to pod świecę zapłonową. Przerywacz pod wpływem pola magnetycznego był przyciągany i przerywał obwód, iskra była bardzo mocna. Niestety cewka się...
Dobry film! Ja bym to rozebrał i potwierdził że to idzie z cewki, uruchomił to na stole (najlepiej na uziemionej blasze) i obejrzał czy widać ślady osmoleń. Na moje ucho to jest zbyt mięsista iskra na taką ceweczkę, może jest tam pod tym silnikiem coś jeszcze? Ale jeśli to przepięcie od wyłączanej cewki to zastosuj gasik. Podłącz do niej (opornik-kondensator)...
Jeśli mówisz że iskra nie jest w odpowiednim czasie to wygląda mi to na przestawiony aparat zapłonowy.To jest to do czego są podłączone kable od świec. I masz opóźniony lub przyśpieszony zapłon musisz go trochę przyśpieszyć lub opóźnić.
wszystko jest ok. ale jak ta cewka daje iskre ile amper musi przepłynąć w uzwojeniu wturnym iskra powtaje dzieki duzemu napieciu prad nie jest tak istotny* jezeli w cewce plynie prad i nagle ja wylaczymy to powstaje samoindukcja i tak rodzi sie iskra
Witam Posiadam ów taką cewkę http://obrazki.elektroda.pl/9983060300_1... Gdy ją podłączę pod akumulator 12v, wstawię przed nią przerywacz, to uzyskam iskrę na świecy ?
Ok, rozumiem, czyli tego iskrownika nie da się podłączyć? Regulator znalazłem z przodu na ramieniu między przednimi lampami a licznikiem, już sam nie wiem. Wymieniłem wszystko, cały czas normalnie kręci itp., ale iskry brak. Moduł kosztował 115 zł, cała nowa cewka, świeca, iskrownik, którego nie umiem podłączyć, bo stary, jak mierzyłem, to wygodziło...
Z tego co się naczytałem w internecie, to cewka pochodzi od układu CDI, w którym następuje rozładowanie kondensatora, po czym energia przekazywana jest do cewki zapłonowej, która powoduje iskrę na świecy.
Czy cewka zapłonowa i moduł mają solidną masę podłączoną do korpusu silnika?
Iskra znaleziona !! :P
Witam. Mam problem z silnikiem od traktorka mtd 155/96T , Briggs 15.5hp. Problem dotyczy braku iskry, rozrusznik kreci normalnie, Aku naładowany, wszystkie czujniki odłączone. Zamieniłem moduł z innego traktorka-nadal brak iskry, inna nowa cewka brak iskry. Obojętnie czy czarny kabelek odłączony czy podłączony. Przerwa 0,2mm. Świece sprawne. Obracanie...
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
ale iskra zgubiła Ci się podczas jazdy tak z dnia na dzień? może ktoś źle podłączył cewkę, kondensator i młoteczek....
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Witam. Posiadam motocykl yamaha xt 600 , model lc4 z 1984r. Potrzebuje uproszczony schemat instalacji elektrycznej :podpięcie przewodów do lamp-przód i tył oraz wyłącznik motocykla. Mam moduł, regulator napięcia oraz cewkę (od iskry). Chciałbym to podłączyć najlepiej bez akumulatora. Z góry dziękuje za odpowiedz.
to za mały prąd dochodzi na cewke WN zeby wytworzyć iskre co myślisz o tym? Już pisałem: Użyj akumulatora albo zablokuj zasilanie sporym kondensatorem elektrolitycznym. Ponadto cewka może być przebita. a jak podłącze odwrotnie cewke WN czyli mam czarny i zielony i pod zielony mam podłączony + a czarny - czy dobrze to podłączyłem? W jednym z tych połączeń...
Podłącz cewkę (o ile Masz na stanie) i obserwuj czy iskry nie "biegają" po warsztacie. :wink:
Górna cewka na zdjęciu to uzwojenie pierwotne, dołączasz do płytki. Dolna cewka to uzwojenie wtórne, nie pamiętam dokładnie ale chyba dwa żółte na wyjście WN. Jak podłączysz go do płytki to na wtórnym szukaj najdłuższej iskry między wyprowadzeniami i tam właśnie dołącz zaciski na ogrodzenie. Żółty z prawej strony to koniec uzwojenia więc jedno wyjście...
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Mam oświetlenie Crivit i jakość jest całkiem niezła. Po dwóch tygodniach zakumulowałem siły na zrobienie mojego wehikułu (nie działał JagCDI). Wykręcam świecę, wkładam palca w fajkę i kręcę - ledwo czuć impuls. Iskry brak po podłączeniu świecy. Wpinam zamiast cewki zapłonowej żaróweczkę, kręcę - rozżarzyła się i zgasła. Podłączyłem z powrotem cewkę,...
Witam, posiadam chinskiego crossa z silnikiem 125 4T. Niestety nie ma w nim iskry. Cewka zapłonowa po podłączeniu do akumulatora 12V daje iskrę, ale małą. Jej rezystancja to 0.7Ω. Impulsator daje ok 1,5-10V rezystancja wynosi 135Ω, Cewka zasilająca daje ok 20-60V AC ale niestety rezystancja to 614kΩ (0,614MΩ). Na innych stronach...
A masę dałeś na świece? Jak podłączysz zasilanie to na ułamek sekundy dotknij zasilanie bo cewka nie pracuje ciągle
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Witam, ciężko powiedzieć co się spaliło bez dostępu do auta. Kontrolki, rozrusznik, zasilanie na cewkę wszystko jest? Tam jest jedna cewka, czy 4?
Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 Przeczysz sam sobie . Silniki na wtrysku pojawiły się po 2007 . W 2001 r był tylko gaźnik a wiec Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora i tu Masz rację. Ze statora wychodzą dwa złącza: 1. 3pin białe 3 przewody to alternator....
Możesz spróbować (!!!??) jeszcze jednej kombinacji - zakupić ,,cewko-moduł " CDI dwuprzewodowy , są takie, podłączyć go do masy i do przewodu uzwojenia pierwotnego pozostawionej cewki, usuwając przerywacz, ale czy zadziała, będzie to zależało od położenia magnesów koła i maksymalnego napięcia generowanym na tym uzwojeniu względem GPZ tłoka. (,,Wtajemniczeni"...
Ja w swoim accordzie zrobiłem tak: odłaczyłem cewkę zapłonową od reszty elektroniki podłączyłem zwykłą diode led zamiast cewki do modułu (oczywiscie przez odpowiedni dla 12 volt opornik) , kręce rozrusznikiem , w moim przypadku dioda migała znaczy że są impulsy dla cewki a iskry przy podłączonej cewce nie było . Wniosek uwalona cewka kupiłem drugą podłączyłem...
Co może być przyczyną, że znika mi kompletnie iskra, i po jakims czasie jest znowu ?(np.kilka/naście godz. przerwy) Silnik 1.6 8V AFT 74kW (Seat/VW) Podobno może byc walnieta cewka lub czujnik halla.Sa jeszcze jakies mozliwosci bo nie mam cewki na podmiane...? Czy to ze iskra znika i pojawia sie jest jakims typowym objawem usterki danego podzespolu?...
Kiedyś w jakieś książce technicznej czytałem że odwrotnie podłączona cewka daje słabszą iskrę w wysokich temperaturach panujących w cylindrze. Chodzi jakoś o polaryzaje iskry czy coś takiego.
Witam Coś nie tak. Skoro kopółka, palec, przewody i świece nowe to nie ma takiej możliwości aby na jednej świecy nie było iskry. Czy w aparacie jest HALL, czy cewka? Zobacz czy jest iskra na wymontowanych świecach podłączonych do kabli i ułożonych tak aby dotykały do masy. Sprawdź dokładnie czy to napewno brak iskry.
Jeżeli ten nowy moduł jest sprawny to może być uszkodzona cewka WN.
Ten samochód posiada tradycyjny rozdzielacz zapłonu zamontowany do głowicy. Piszesz, że iskra jest (rozumiem, ze na świecach), więc chyba cewka jest dobrze podłączona. Powstaje pytanie, czy iskra jest podawana w odpowiednim momencie na odpowiednie świece, czyli palec rozdzielacza i przewody do świec. Skoro kręci rozrusznik to z immobiliserem w porządku...
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Wykołuj w jakimś warsztacie cewkę zapłonową od samochodu, podłącz starter szeregowo z zasilaczem 12V - po stronie pierwotnej - a pod wyjście zasilacza podłącz cewkę - powinieneś uzyskać iskry, pamiętaj o bardzo dokładnym izolowaniu połączeń sieciowych, uruchamiaj układ w obecności drugiej osoby - najlepiej dorosłej - która wie jak odłączyć prąd od stanowiska/biurka/...
Witam, jako ze jestem nowy najpierw pragnę się przywitać. Potrzebuje wytworzyć iskrę baterią 9v, mam do dyspozycji cewkę z motoroweru, co mi ewentualnie brakuje, jak połączyć cewkę jeśli ma tylko 3 wyjścia?
Witam Ostatnio chciałem zamontować świece w wydechu dla lepszych wrażeń wizualnych. Mam pytanie co by się stało gdyby cewkę podłączyć bez żadnego przerywacza prosto z akumulatora? Czy iskra byłaby cały czas co umożliwiło by ciągły ogień w wydechu czy jak? Albo czy przerywacz od kierunkowskazu który ma 3 przerwy na sekundę byłby wystarczający aby uzyskać...
VW Golf 4 1.6 benzyna. Problem jest tego typu, że rozrusznik kręci lecz samochód nie odpala. Na popych pali normalnie. Raz na 100 prób, jednak zapali normalnie. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Na świecach nie ma iskry. Cewka była wymieniana i sprawdzane było na kilku innych. Nie świeci się żadna kontrolka. Po podłączeniu komputera, też nie ma żadnych...
A zaraz po tym zgaśnięciu jest iskra?Podłącz żarówkę do lini 15 np cewka zapłonowa i patrz czy świeci przy kręceniu.
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
kurde... cewka wymeniona i jak nie było iskry tak nie ma... pomocy...
Proszę o pomoc! Mam kadetta 1.3 benzyna ,gażnik- nie ma iskry na żadnej świecy.sprawdziłem (poniękąd )cewkę zapłonową.Jak sprawdzić ją dokładnie i co może być przyczyną?cewka jest delco.Czy bezpośrednio na palec cewki mogę podłączyć świecę i zewrzeć do masy,żeby sprawdzić iskrę?w kopułce jest jeszcze jakiś czujnik ,czy ma on wpływ na cewę,ponieważ przewody...
Witam Mam problem z moim maluszkiem, ponieważ na obydwu świecach nie ma iskry. Cewka jest dobra bo jeśli podłączę żarówkę do masy i przewodu idącego od cewki do aparatu zapłonowego po przekręceniu stacyjki żarówka się świeci. Cewka jest jednobiegunowa. Lecz nie mam wyjścia prądu na świece z aparatu zapłonowego. Palec i kopułka są dobre. Samochód stał...
Ten moduł CDI nie wymaga zasilania z akumulatora, cały prąd wytwarza cewka. Impulsator to rodzaj małej cewki umieszczanej raczej na zewnątrz magneta, która współdziała z nabiegunnikiem na nim umieszczonym. Impuls z niego "mówi" o położeniu wału (iskrze). Cewka magneta to element zasilający np. światła, CDI, aku.
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Witam.Jak w temacie...brak iskry na 2 i 3 cyl.Kable WN,cewka,sterownik-wszystko sprawne.Po podłączeniu pod kompa błędów brak.Co może być przyczyną braku iskry na tych garach??HALL???Proszę o odp.Pozdrawiam.
Ten układ nie wykorzystuje większości elementów wewnątrz 555 (komparatory, przerzutnik), tylko stopień wyjściowy i ten nietypowo działający reset. Lepiej zamiast z NE555 robić to czym on nie jest, wziąć driver MOSFET z wejściem Enable i histerezą na każdym wejściu, przykładowo UCC27322. Na wejście In podać sygnał z czujnika Halla a na wejście enable...
Czy można sprawdzić cewkę zapłonowa miernikiem elektrycznym w Skodzie Fabii. W jaki sposób można wywołać na niej iskrę gdy nie jest podłączoną do samochodu? Wiem, że można po prostu podmienić cewki na samochodzie, ale interesuje mnie czy można zrobić to bez auta jakimś domowym sposobem?
Witam. Mam cewkę wysokiego napięcia od Jawy 20. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy da się, a jeśli tak to jak podłączyć taką cewkę prosto pod akumulator 12V? Chodzi o to ze chce podłączyć do tego świece i żeby iskra normalnie skakała na świecy. Proszę o pomoc. pozdrawiam
Witam. Mam problem potrzebuje podłączyć cewkę zapłonową w Mercedesie R107 5.0 1982 r . Silnik włożony, kręci, brak iskry, nie wiem jak podłączyć cewkę, niestety nie opisałem sobie kabli. Zdjęcia by były najlepszym rozwiązaniem.
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Witam, mam problem z Rometem 202. Na początku brak iskry. Wymieniłem cewkę z kablem i moduł DC. Iskra wróciła, lecz tylko na małych obrotach (delikatnie kopiąc starterem); przy mocniejszym rozruchu iskra ucieka. Pominąłem stacyjkę i podłączyłem (na krótko) z pominięciem instalacji, by wykluczyć zwarcie w przewodach. Teraz aktualnie w ogóle nie ma iskry....
Masa musi być - ma być podłączona do cewki. Cewka pasuje. Możesz dla próby założyć swoją do auta kolegi. Sygnał z aparatu trafia do ECU a ten dopiero podaje na cewkę ale to już jest inny sygnał.
A powiedz jeszcze, znaczy napisz jak podłączyć to w całość. Ponieważ ta nowa cewka zewnętrzna ma 2 podłączenia + wyjście na świecę, Jak teraz połączyć to w jeden układ?
Uszkodzony moduł, nanoplex. Ktoś kiedyś podłączył odwrotnie akumulator. Cewka do sprawdzenia przy okazji, bo po tych próbach mogła wyzionąć ducha chciaż wtedy rczej by zwierała na pierwotnym i żarówka świeciłaby słabiej.
Witam dwa dni temu wróciłem do domu odstawiłem auto na parking wszystko było dobrze następnego dnia już nie odpaliło kręci i cisza wszystko zostało sprawdzone cewka ,iskra,pompka paliwa wszystko jest dobrze,przy podłączeniu kompa nic nie wykazało gdzie szukać
Albo coś masz źle podłączone, albo moduł zapłonowy się kłania.
po podłączeniu kolejno żarówki pod zewnętrzne piny (1 lub 3) złączki i pin środkowy (2) złączki (napięcie z przekaźnika) - żarówka nie świeci się ani po włączeniu zapłonu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania masą z ECU :| To nie jest dobry sposób na diagnozę sterowania cewki zapłonowej ze sterownika wtrysku. Żarówka nie będzie świeciła!...
Ja stawiałbym na uszkodzenie jednej sekcji cewki zapłonowej, po rozgrzaniu gubi styk i brakuje iskry na jednej sekcji...sprawdź kostki podłączone do cewki i jeżeli masz od kogo podmień cewkę zapłonową.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
cewka iskra podłączyć honda zewrzeć cewka iskra słaby iskra cewka
zasilanie konwertera multiswitcha podłączenie tacho schemat gniazdo przyczepki
samochód instalacja gazowa samochód instalacja gazowa
Instalacja Sony SonicStage 4.3 na Windows 10 Piekarnik Electrolux samoczynnie grzeje do 300°C