się znaczy nie zwarcie tylko cewka WN dostała przebicia i należy ją wymienić
Pojawił się niwy problem bo motor zaczął chodzić ale problem jest w tym ze z akumulatora z minusa idzie kabel do bezpiecznika a z bezpiecznika do masy i iskrzy i raz na jakiś czas pali bezpiecznik
Nie wiem on jest w takim żółtym czymś nie wiem czy jest wylany czy to tak ma być:/ Określ to ze zdjęć jak możesz. Kable idą tak jak mówię miusi plus na rozrusznik i plus na cewkę i są ok. To czemu się pali cewka i iskrzą mi styki na akumulatorku?
cewkomoduł wyzwalany napięciem +12V, Czyli mógłbym np taki moduł podpiąć bezpośrednio pod akumulator i wtedy sprawdzić czy jest iskra na wszystkich kablach? Jakby nie było to cewka do wymiany (o ile kable dobre), a jeśli wszystko by iskrzyło to znaczy, że albo ECU albo wiązka? Dobrze myślę? Dziękuję.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Poważnie?? Przy takiej srednicy nie powinien być.ale jest podłączony do elektrowłącznika pod zacisk zarezerwowany na doprowadzenie prądu od akumulatora. Chyba że to przewód do alternatora(wszak jest to miejsce połączeń tych przewodów) to gdzie jest przewód od akumulatora? Nie ma? I na cewkę włacznika nie ma. To jak to ma palić? Chyba z pychu.
witam niedawno kupiłem od kolegi mz etz 250. była w ciężkim stanie zregenerowałem wał wymieniłem łożyska i zimmeringi . jest jednak problem z odpaleniem raz zapali a raz nie i to na ssaniu nie ma wolnych obrotów a gdy zapali to nie może się na wysokie obroty zebrać . cewka jest dobra kabel wymieniłem świeca ok akumulator też. na platynkach iskrzy ,...
Sprężarką mogę zakręcić ręcznie - idzie dość opornie ale kręci się. Podałem kabelkami z akumulatora napięcie na cewkę sprzęgła. Nic nie klika. Dotykając przewodami do pinów cewki iskrzyło się ale bezpiecznik radiowy 10A nie przepalał się więc wydaje mi się, że przez cewkę płynął odpowiedni prąd. Tylko dlaczego nic nie klikało?
Czy nie można zabezpieczyć się na każdą z tych niedogodności? Można - dodać niewielką indukcyjność (cewka z kilkunastu zwojów) na wyjściu regulatora (na wypadek nagłego zaniku zasilania przy urwaniu przewodu dioda przed tą indukcyjnością - coś takiego może się zdarzyć i lepiej, żeby nie uszkodziło elektroniki regulatora), żeby nie było iskrzenia przy...
Jak moduł podłączałeś nie odpowiednio - to na pewno się spalił . Żeby cewkę sprawdzić użyj kondensatora na kablu minusowym do masy akumulatora co zwierasz kablem czy iskrzy , - taki układ stwórz jak ze starym przerywaczem. Jak nie masz kondensatora np z komara "WSK" czy jawa , maluch itp; możesz użyć ziemniak i wbić do niego 2 gwoździe , za nie zawiąż...
Ubiłeś je tym iskrzeniem do końca, radio to nie cewka zapłonowa, nie ma iskrzyć a ma być poprawnie podłączone. Teraz poszukaj sobie schematu, poczytaj go i z miernikiem w ręce może znajdziesz usterkę. W święta możesz powróżyć z ości karpia, ponoć do daje dobre efekty przy takich usterkach. SławeK
Sąsiad sprawdził miernikiem napięcie do cewki zapłonowej dochodzi ja włączałem zapłon, natomiast z cewki już nie wychodzi ( włączałem zapłon a sąsiad kablem dotykał do masy i nie iskrzyło.) Przepiołem cewkę do sprawnego auta i zapalił a od niego włożyłem cewkę do swojego i nic. Już mi rece opadają. Dodam że od miesiąca mam z tym problemy: a to szarpie...
Okazuje się, że prąd stały jest dość kłopotliwy przy rozłączaniu pod obciążeniem. W zasadzie są 3 rozwiązania gaszenia łuku. 1. Zastosowanie trakcyjnego stycznika DC i układu gasikowego 2. Zastosowanie IGBT 3. Zastosowanie przekaźnika próżniowego. Wszystkie są b.dobre. Inne rozwiązania są drogie lub bardziej ryzykowne w zastosowaniu, ale może ktoś ma...
Pierwsze co napisze to goldi przepraszam,szanuje,cenię i to był żart ale przepraszam raz jeszcze--motomiś.O Twojej fachowości świadczy pewien szczegół na który byc może inni znawcy nie zwrócili uwagi.Na niedotartym cylindrze rzeczywiscie wystąpić może coś co przypomina dzwonienie pierscieni,dziwic to moze bo cylinder nowy,tego sie nie wyczyta to doświadczenie.Ostatni...
Wczoraj otrzymałem do zregenerowania motocykl WSK 175 Kobuz. Wyczyściłem gaźnik, zalałem świeże paliwo, naładowałem akumulator (gdy go zmierzyłem miał całe 0.2V) następnego dnia pojechałem na polne drogi. Do domu wróciłem na zasadzie: minimum gazu bo więcej nie chce wyciągnąć. Sprawdzając świecę dotknąłem ręką cewki zapłonowej, która była zagotowana...
Od początku: jest to opel corsa B 1.4 97r. Po podłączeniu nowego rozrusznika do cewki elektromagnesu podłączyłem 2 grube kable do dużej śruby elektromagnesu , jeden cienki do małej śruby elektromagnesu (przy odłączonym akumulatorze). Po przekręceniu stacyjki lampki na tablicy rozdzielczej palą się ale na tym cienkim przewodzie uruchamiającym elektromagnes...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy. Ok. Natomiast czy to nie jest schemat z elektronicznego zapłonu? Pytam aby się upewnić bo słabo znam się na "Kaszlaku" ;D Dodano po 16 Mianowicie...
Witam, będę pisał z pamięci, bo wsk 175 Wiatr stoi już i rdzewieje od ponad 8 lat, ale na łądowaniu wątrobe straciłem. Jak to działa to do dziś nie wiem. Tam idzie tak, jeden przewód od świateł, bodajże czaerwony, łatwo sprawdzić, bo iskrzy już na kopniaku, potem wychodzą dwa przewody od ładowania akumulatora, nie są połączone z masą idą wprost do prostownika...
Całkowicie naładowany akumulator ma (po odczekaniu, aż zanikną skutki gazowania) 13.2V - próg 13.0V będzie za niski. Z kolei obroty silnika mogą być za małe, żeby było ładowanie, i wtedy światła by się nie włączyły... trzeba to dobrze przemyśleć - po czym układ ma poznać, że silnik jest włączony? Uzależnienie świecenia świateł tylko od napięcia akumulatora...
Witam Zrobiłem tak samo jak kolega zamontowałem wyłącznik masy Skoro odłączasz masę, to masz radio bez zasilania i dziwisz się, że nie pamięta ustawień?! same bezpieczniki biorą 0,4A a wyłącznik masy 0,2A Pierwszy raz słyszę, by bezpieczniki czy wyłącznik "brały prąd". Co poradzicie na to aby jednak nie kasować wszystkich ustawień a żeby działało dobrze?...
Ale o opinie to bym poprosił znawców tematu, i nie reklamuje tego drogiego sklepu jak i tego urządzenia, wręcz na odwrót ale fajnie ze jest i można podpatrzeć jakie nowości wychodzą (mam tu na myśli znacznie ciekawsze przedmioty), na ile te przedmioty z linków są chwytem marketingowym to pozostawiam do własnej oceny. Fajnie że są, tylko mogą sobie...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
Niebieski od elektrozaworu do plusa po stacyjce. Czarny to pewnie nie wyprostowane ładowanie do lamp, chyba, że nie idzie do magneta, tylko do cewki, wtedy to jest gaszenie (zwarciem do masy). Czerwony do plusa akumulatora (ładowanie) (trzeba sprawdzić, czy na zgaszonym silniku iskrzy jak się podłącza -, nie powinno, a jak iskrzy, to trzeba przez diodę...
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
-wybrzuszenie akumulatora - faktycznie dziwna sprawa. Zwarcie - temperatura, tak bym obstawiał. Bez powodu by się nie wybrzuszył. -uszkodzony miernik- może i faktycznie zrobił się generator WN, ale to już strzelam. Jeśli obawiasz się o miernik to "zmierz napięcie" naładowanego aku żarówką. Powinna silnie rozbłysnąć i się przepalić. Bądź tylko błysnąć....
Witam! Sytuacja wygląda następująco: Przed samymi Świętami wymieniali mi gazownicy reduktor-parownik Emmegas (mam instalacje LPG II gen. ze sterownikiem Leonardo 01 Pro), przeprowadzili mi regulacje na kompie i powiedzieli ze mam źle ustawioną emulację sondy lambda (emulator Pitagoras) no i przestawili mi ją z przebiegu prostokątnego na masę. Wszystko...
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
ale bezpieczniki ok i w bezpiecznikach pod maską prąd jest Sprawdź połączenia za bezpiecznikami i szukaj jakiś nadpaleń, przetopień itp. gdyż w przypadku nadmiernego obciążenia bezpiecznik nie musi zawsze zadziałać. sprawdziłem iw stacyjce nie ma zasilania więc cewka też nie Proponuję ci posprawdzać wszystkie kostki, łączenia przewodów na drodze od...
zapewne mój poprzednik ma rację, albo zła regulacja gaźnika albo po prostu lejesz za dużo oleju do benzyny, 100ml oleju na 10 l benzyny i nie inaczej, zapłon od 2,5-3,0mm przed górnym martwym punktem, załóż gaźnik standardowy jaki był chociaż tak na próbę aby w ostateczności wykluczyć awarię swojego, dla pewności sprawdź fajkę i przewód, możesz założyć...
Witam Od miesiąca posiadam Opla Corsę B 1995 r. Silnik 1,2 33 KW (najprawdopodobniej X12SZ). Samochód jeździł i palił bez większych problemów. Zwróciłem szczególną uwagę na spalanie wynoszące ok. 10l/100 km (PB - brak instalacji gazowej). Poprzedni właściciel jeździł nią 2 razy w tygodniu po 5-10 km. Ja zrobiłem nią prawie 700 km i spaliłem około 60...
http://obrazki.elektroda.pl/6663356200_1... Kiedy ostatni raz mieliście okazję obserwować zjawisko w pełni kwantowomechaniczne, bez żadnej klasycznej analogii? PyPPM to urządzenie, które umożliwi taką obserwację. Jest to magnetometr protonowy, urządzenie które pozwala mierzyć rezonans protonów w polu magnetycznym Ziemi. PyPPM składa...
Bawiłem się tym troszkę i mam takie wnioski: Listwa na 15 urządzeń to jakaś straszna pomyłka - ich wzajemne interferencje są za duże, wpięcie zasilacza drukarki (superindukcyjność) i iskrzenie idzie na monitor. Musisz podzielić na niezależne grupy urządzeń i dać kilka grup filtrujących o różnej charakterystyce. Zasilania nie odfiltrujesz warystorami,...
:) o coś drgnęło.Cieszę się bardzo,ale widzę, że kogoś zirytowałem. "Zrób zatem i pokaż wszystkim że to działa i masz energię za free. Wtedy wszyscy uwierzą" Jak już pisałem wyżej. Moim celem nie jest budowa jakiegoś perpetuum. Nie posiadam wiedzy, ani umiejętności. Nie chcę budować czegoś co działa i daje energie za free. Nie chcę, żeby ktokolwiek...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Ja nie jestem zdziwiony. Nie powiem Ci teraz, bo jestem jeszcze w pracy, ile z cewki. Ja rozumiem, że Ty wiesz, ale jakbyś mógł trochę bardziej rozwijać swoje odpowiedzi, to byłoby super (nie wiem, czy jest zwarcie, skoro jest akumulator, nic nie iskrzy, są bezpieczniki, żaden nie jest przepalony). Jedynie ta sprawa, że z prostownika wychodzą dwa szare...
A, to ja odwrotnie odczytałem, gdzie ma być prostownik, a gdzie akumulator - wyszło mi, że to akumulator będzie odłączany, więc po odłączeniu przez przekaźnik prąd jego cewki zaniknie, przekaźnik znów podłączy akumulator... i tak w kółko. Niezależnie od tego, przekaźnik działa z opóźnieniem, zanim odłączy, to prąd będzie narastał, styki zostaną rozwarte...
Witam,wczoraj zamontowałem wszystkie linki do zabezpieczenia przeciwburzowego i dzisiaj mogłem robić próby I tak-zatrzymanie wiatraka działa super,przy sciagniętym smigle wiatrak stoi, mogłem wykonac wszystkie drobne prace Wiało dzisiaj fajnie,w momentach ładowanie akumulatorów 12V(60Ah)przeznaczonych do zarrznięcia,wynosiło max 30A,15V Andzej,masz...
iskrzy cewka iskrzy akumulator akumulator iskrzy
wentylator skraplacza zasilanie odkurzacza karta dźwiękowa samsung
internet światłowód pralka ariston elektrozawór
Jak skonfigurować subwoofer: ustawienia i porady Nowy piecyk Saunier Duval nie odpala - przyczyny