Posiadam simsona s51 ktory gubi iskre.Zostaly w nim wymienione:platynki,kondensator,cewka,ce... butelkowa,magneto
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
Własnie kol. pisał do mnie na gg wczoraj,o to samo spytałem czy zmasował silniki(dzisiaj czytam o tym na forum)sam pomysł wydaje mi sie dobry,czyzby za pomoca 2 simsonów istniała mozliwosc znalezienia przyczyny?eliminując po koleji poszczególne elementy,jezeli tak to wiele by to upraszczało szukanie czasowo i bezbłednie.Tu zostało magneto,cewka i czujnik.cześć.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Witam! W simsonie mam ladowanie akumulatora z cewki zasilanej polem magnetycznym przez magneto. Cewka ta ma dwa uzwojenia - tylko jedno jest od ladowania. Czy jesli z drugiego uzwojenia zostanie zdjete obciazenie, to pierwsze bedzie wytwarzalo wiekszy prad, czy nadal taki sam?
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
pewnie cewka magneto, to mi się zdarzało najczęściej powinna mieć coś koło 2k jak dobrze pamiętam
Witajcie :) Mam pytania do Was, może ktoś wie co może być nie tak. Silnik Peugeot 105 o którym wcześniej pisałem. Wszystko było ok, mianowicie Rozpędzał się od 12km/h i od tego momentu nie potrzebowałem pedałów, chyba że pod górkę. Uzyskiwałem na nim 50km/h na prostej drodze nie pod wiatr :) Świeca po dłuższej jeździe się grzała i puchła, musiałem zmienić...
Witam, dzisiaj wyregulowałem wczesniej wyczyszczony gaznik w simsonie 16n3-4 wyregulowalem cacy odpalilem i zrobilem okolo 10km, po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika za nic nie moglem go odpalic ani na kopniaka ani na pych nawet sie nie odezwal mimo tego ze iskra byla benzyna tez, ostygl i odpalil od kopa... moze cewka butelkowa? albo ta zaplonowa...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Panowie,aby magneto działało prawidłowo musi być zrównowazone,czyli odbiór energii z obu cewek. no tak wszyscy to wiedzą (chyba), ale światła są zasilone bezpośrednio z cewki jedyne przez co prąd z cewki świetlnej przechodzi zanim dojdzie do żarówki to kostka pod deklem z przodu stacyjka i przełącznik zmiany świateł. chyba że chodziło ci o to o czym...
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
Kilka lat temu miałem podobny przypadek. Odkręcona śruba mocująca jedną z cewek powodowała,że po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu cewka siłą magnesu przybliżała się do magnesów w magnecie tak bardzo,że zaczepiała o któryś magnes i silnika nie szło przekręcić. Pokręcenie silnikiem w tył powodowało,że cewka się odsuwała i do następnego zgaszenia było ok
Miąłem podobny przypadek, kupiłem nową cewkę zapłonową i magneto ponieważ stare miało popuszczone nity i latało a przy okazji zrobiłem kapitalkę :D
No dawno mnie nie było na forum. Mam pytanie moj simson s51c electronic co chwile spala moduły zapłonowe. nieoryginalnym przejechałem 500m. Razem z motomisiem zdjelismy magneto zmieniliśmy cewkę odpowiedzialna za iskre, na oryginalna jaka byla przedtem. i simson chodził. cała elektryka była sprawdzano poprostu miodzio. Ale po 3 dniach simson zgasł i...
Dzięki wielkie, będe próbował, a można coś zrobić, żeby nie było aż takiej zmiany napięcia po wzrośnięciu obrotów? bo to chyba bardziej zależ od wytworzonego przez magneto pola magnetycznego, ale tego raczej nie zmienię;/ np. nawinąć cewkę drutem o innej średnicy?
jestem teraz u kolegi i sprawdzamy to dlatego pisze z innego konta, ale tak naprawde cinek88 i krisyo to ta sama osoba oglądałem teraz te ładowanie, i gdy odłącze mase od mostka prostowniczego pojawia się wzrost napięcia na akumulatorze i powolne ładowanie, i jedna żecz którą zauwarzyłem, to to żę gdy podłanczam spowrotem ta masa do mostka, w okolicach...
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Witam,mam problem z simsonem bo raz iskra jest a raz jej nie ma. Cewka butelkowa sprawdzona,swieca,moduł wymieniony kabel z fajką tez. Problem mam w tym ,ze raz jest a raz jej nie ma (zanika). Jaka może być tego przyczyna ? Ps: sciągałem magneto ,stator ,czysciłem czujnik i te reszte cewek . Moje Pytanie brzmi czy moze raz byc iskra a raz nie przez...
Mam problem niedawno chcialem odpalic swoj motor, z niepowodzeniem. A mianowicie nie bylo iskry. Kupilem nową cewke butelkowa 12v, jednak nic to nie dalo. Rozkrecilem pokrywe od magneta aby go ustawic. W swiecy nadal nie bylo iskry. [syntax=html][/syntax]
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Witam naprawiam dziadkowi staremu Simsona s51 źle palił kupił nowy gaźnik i cewkę choć stary gaźnik był dobry. Gdy założyłem nową cewkę zauważyłem że magneto jest krzywe bo tarło, i nowym magnecie nie mogłem ustawić zapłonu bo krzywka była za daleko jakieś 3,4mm ale to mały problem bo musiałem rozwiercać klina bo stary z cięło. I tu mam teraz pytanie...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Ważniejsza jest cewka zasilająca modu) CDI , ta pod.magnetem i oby to.magneto.było do zapłonu elektroniznego. Cytuję, kilka postów wyżej. Cewka nowa, firmy AKA ELECTRIC 6V/12V. Tylko jaki ta cewka ma związek z zapłonem. Odpowiem. Żaden! Bez cewki też by była iskra? Kupiłem nową bo stara już ma swoje lata i dodatkowo była zeszlifowana szlifierką bo...
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
To dwa silniki są takie same? Jak to jeden ma magneto z simsona, a drugi z aprili? Wrzuć tutaj zdjęcia. Musisz po prostu skompletować kompletny układ zapłonowy do danego silnika, czyli stator, koło magnesowe, czujnik indukcyjny, cewka zapłonowa. Do tego trochę przewodów i można połączyć tak, by silnik odpalił.
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
Ta dioda na wejściu z cewki z magneta musi być na prąd większy niż prąd zwarciowy cewki z magneta, ponieważ przy załączonym tyrystorze cały prąd zwarciowy cewki płynie właśnie przez tą diodę. Nie wiem ile na maxa wyciągnie cewka ale na pewno więcej niż 3A.
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia...
Witam! Z racji tego ze duzo przemeiszczam sie simsonem w nocy i to miedzy miejscowosciami to moim uciazliwym problemem staly sie swiatla.Probowalem juz wielu sposobow,począwszy od prostowika trojfazowego i podlaczaniu swiatel z aku po laczenie cewek rownolegle.Wynik ?=mierny:/ Dzisiaj wpadlem na kolejne kilka pomysłow,mysle ze znajdzie sie tu osoba...
Witam. Dostałem od znajomego S50 do naprawy. Silnik po remoncie, uszczelniony, ciśnienie sprężania około 7 barów. Nowy stator, magneto, cewka butelkowa. Zapłon oraz cewka ładowania i świetlna są 6V. Wszystko jest dobrze podłączone. Gdy mierze napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki butelkowej wynosi ono 2,7V w szczycie a powinno wynosić chyba 6V?? Słyszałem,...
Nie umniejszając prawdziwości spostrzeżeń Elektron1234, napiszę: Zawsze trzeba szukać winy przede wszystkim u SIEBIE. Jak magneto ociera o cewkę, to żadna tego nie wytrzyma. Szczególnie, że w Motorynkach (i Rometach w ogóle) stosowane są starodawne rozwiązania. Cewka jest typu "all in one" czyli wszystko w jednym. Rozwiązaniem jest wykorzystanie korpusu...
Wiem ale tą cewkę też już wymieniłem i są na niej takie same objawy jak na tej którą zlutowałem. Nie wiem już co robić przewody są dobre bo jak odłącze od cewki butelkowej ten kabel z zasilaniem to pojawia się na nim prąd tylko tam myślę że może jest za mały i cewka butelkowa nie daje rady nagromadzić prądu i mam zamiar kupić trzrzecią cewkę do magneta...
Klin jest na swoim miejscu. Nakrętka też. Od remontu ze 30 razy zdejmowałem już magneto. Co do filtra to sprawdzę, ale chodzi głównie o to że po 5 min jazdy na wysokich obrotach znika iskra i pojawia się np za 3 godziny. Czy to może być cewka butelkowa?
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Jeżeli cewka jest "masowa", to trzeba sprawdzić jej masowanie. Koniec drutu nawojowego jest lutowany do nabiegunnika cewki. Trzeba sprawdzić i poprawić to lutowanie mocną lutownicą (150W). Dzieje się tak, gdyz często przez zły montaż (krzywy wał lub magneto) magneto ociera o nabiegunniki cewek. Trzeba sprawdzić szczelinę powietrzną między magnesami...
Na to wpadli nawet tutejsze Czarne chłopaki, zasilając w Yamaha Mate 20 kompletny zestaw z lampą HID. Ale tu mowa o traktorku typu dzik, gdzie jest tylko jedna cewka w magnecie na ewentualne potrzeby opcjonalnego oświetlenia. Ledwo 17W. Gdzie choćby dla porównania np. taki Simson miał przód 25W, tył 5W i STOP 21W i wszystko to świeciło z magneta. Żadnym...
Czy cewka zapłonu w iskrowniku jest na swoim miejscu? Co to za cewka? Czy przerywacz się zamyka na 100% ? Na jaki kąt obrotu wału? (około 180o?) Jaką szczeline powietrzną przebija iskra z kabla do głowicy? Musi byc min. 7-8 mm. Co z masa cewki butelkowej? Co z masa silnika? Obie masy maja byc połączone kablem! Bije pewnie nie magneto, ale sam skrzywiony...
Witam! Mam problem z Simsonkiem s51 z zapłonem elektronicznym. Jednego dnia zapalał bez problemu a teraz zanika mu iskra przy wyższych obrotach (mocniejszym kopnięciu). Instalacja założona jest nowa, cewka NN nowa, moduł zapłonowy był zmieniany na drugi (regulacja potencjometrem nie pomagała). Zrobiłem własny moduł i dalej to samo. Przy powolnym kopnięciu...
Witam, czytałem dużo postów związanych z tym tematem jednak nic ciekawego nie znalazłem Mam simsona S51 wersję elektronik 12V simson zaczął przewywać przed wysokimi obrotami nie przejąłem się tym i jechałem dalej, aż nagle zaczął przerywać na każych obrotach i zgasł odczekałem 5min i na niskich obrotach ledwo co do domu dojechałem. Następnego dnia kupiłem...
Mam okazje kupić simka i mam mały problem. Nie ma on zrobionej instalacji a chce go odpalić i sprawdzić czy wszystko ok. Nie wiem jak podłączyć cewkę butelkową by ominąć stacyjkę. Opis problemu. 1.Jak mam magneto to mam tam jakieś zwoje. Dokładnie jeśli się nie mylę 3. Nie wiem który kabel z czym połączyć. Jak gdyby ktoś mógł taki szybki schemacik nawet...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Otóż posiadam simsona S51, nie miałem podłonczonych kierunków itp. więc wziełem się za podłanczanie, miałem schemat wszystko szło dobrze ale coś źle zrobiłem i jak była iskra to teraz jej nie ma. Sciągnełem magneto i poatrzyłem na cewki, no i z nich śmierdziało tak jak by się coś popaliło. I moje pytania takie: 1 Czy może to być kondensator 2 Jak jest...
Cewki magneta do sprawdzenia na początek. (Ubuntu, brak polskich znaków.)
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam. http://obrazki.elektroda.pl/5869232000_1...
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Witam. Podłączę się do tematu z podobnym problemem. Mam pytanie : Jak pomnierzyć cewkę tą z trzema wyjsciami, która znajduje się na magneto, bo u mnie jest przejscie tylko na dwóch koncach a między środkową i tymi końcami nie ma przejscia , czy tak ma być? Jak pomierzyć cewkę butelkową WN, bo u mnie opór między dwoma końcówkami wynosi 1,8 ohma. Napięcie...
Nie tak prosto. Z magneta idzie na stacyjke. Ze stacyjki wychodzi jeden przewód na cewkę, a drugi przewód (z cewki) trzeba dać do masy (pod bakiem jest śruba i do niej to przykręcasz). Jak już to masz to teraz przewód WN (najlepiej silikonowy ale mozesz wziąść nawet taki jak i w maluszku były) wkręcasz w fajke i zakładasz na świeczke.
Mam problem ze swoim simsonkiem sr 50. Otóż jak go kupiłem to strasznie mulił, więc wymieniłem gaźnik 16n3-2, niestety wiele to nie dało więc wymieniłem magneto, było krzywe, przerywacz, kondensator i cewkę zapłonową w iskrowniku, iskra jest teraz taka, że "konia by zabiła" ale niewiele to pomogło. Później zaczął strzelać, regulowałem zapłon ale nic...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Nic nigdzie nie ociera niestety. Mi to wygląda na jakieś zwarcie czy coś że wytwarza się takie pole magnetyczne i daje taki opór że trudno zakręcić wałem. W drugim iskrowniku po założeniu go do silnika i obsadzeniu na wał magnesu/magneta brak jakiegokolwiek oporu magnetycznego, wał się kręci tak jakby był bez magneta lecz tu brak iskry. Podmieniałem...
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
No właśnie golwinger :) Patrzyłem u siebie na zapłon i jet kreska na magnecie, jest kreska na korpusie i nawet jak zgram jedną z drugą to na tłoku faktycznie wychodzi 1.8 mm czyli ok tylko co z tym iskrownikiem ??? Na razie zrobiłem tak że zgrałem obie kreski a iskrownik ustawiłem tak by cała cewka impulstaora wypadła dokładnie w wycięciu magneta na...
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
Witam Wymyśliłem ze może można by zastosować magnesy z magneta od motoru romet (akurat takie mam może być od wsk simson jawka) tu jest obrazek jak to ma wyglądać ::D http://obrazki.elektroda.net/64_12509530... Prosze komentować. Mam jeszcze pytanko jakim prądem ładuje się akumlatorek od latarki bo mam i ten transformator co w niej był ma prąd...
Witam ! Postanowiłem założyć sobie obrotomierz do simsona . Kupiłem sobie taki z poloneza . podłączam pod trafo żeby sprawdzić czy dobrze pokazuje. Po przerobieniu jest Ok 3000rpm. W domu mi działa. Biorę sprzęt pod pache taki uchachany ide podłączam do zasilania cewki WN (miedzy platyny a cewkę- nie spaliłem go:) ) masy i do zasilacza działać działa...
Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane...
potrafilbys to zrobic?? tylko ze pewnie potrzebujesz dostepu do tych cewek i magneta zeby wszystko skonstruowac ;/
Wymieniana była cała podstawa z cewkami. Czyli rozumiem masz nowy przerywacz i nowy kondensator. Jeśli tak (i zamontowane jest wszystko prawidłowo) to podejrzena koncentrują się w okolicy cewka butelkowa - przewód - fajka - świeca. Pokaż zdjęcie cewki butelkowej i jej podłączenia, pokaż zdjęcie magneta ze zdjętym kołem magnesowym, najleepiej z połączeniem...
No więc gdzieś jest jakieś zwarcie i napięcie jest gdzieś tracone , po prostu ucieka , sprawdz jeszcze raz te kable od ładowania , jesli nie pomoże możesz sobie sam dowinąć do cewki kilka zwojów drutu , lub nawinąć od nowa większą ilość zwojów, Może cewka jest krzywo przykrecona i odstaje od magneta a to też powoduje mniejsze ładowanie bo odsuniecie...
Witam kolegów forumowiczów! ostatnio postanowiłem przejechać się swoim starym sprzętem s50 skuter ( elektronik) i gdy przejechałem dość spory kawałek 2-3 km nagle zgasł. Motorek zwiozłem rozebrałem i okazało się ze niema iskry kolega który trochę ogarniał temat simków od razu powiedział ze bd ciężko.. :D ale do rzeczy najpierw nie pasowała mu cewka...
Kolego Jack63 nie przekręciłem kondensatora a to dlatego bo założyłem nowiusieńki iskrownik. Ale szanowni forumowicze powracam z dobrą nowiną!!! :) Udało się odpalić w końcu motorek. Jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory, przerywacze, poprawiałem masę, oraz zmieniłem cewkę butelkową, kilkadziesiąt razy sprawdzałem zapłon ustawiałem, przestawiałem,...
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
częstym błędem jest stosowanie żarówek o mocy 25W,lub żarówki inne niż zalecane w oświetleniu tylnym. Mają być z przodu o mocy 35W,wtedy magneto przechodzi w tryb "samoregulacji". Musi być zachowana równowaga pomiędzy cewkami oświetlenia,a ładowania. Jest jeszcze sansa że jest za mały akumulator,lub uszkodzenie w obwodzie regulator-akumulator.
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Przepraszam, nie miałem dostępu do internetu. Już opisuje wszystko, idąc po schemacie zacząłem od początku: -sprawdziłem cewkę butelkową (mam dwie), -sprawdziłem świecę oraz kabel i fajkę, -kondensator wymieniony, -sprawdziłem magneto, -wymieniłem platynki bo stan był krytyczny. Po zdjęciu iskrownika zobaczyłem taką sytuacje i nie wiem czy nic się nie...
z tego co widzę na fotkach to brakuje ci w prądnicy uchwytu (podstawki) z filcem o którym mówiłem wcześniej, bez niej młoteczek przerywacza ślizga się bez żadnego smarowania po tulei magneta i zapewne ściera się zbyt szybko plastikowa końcówka młoteczka co powoduje automatyczne zmniejszanie się przerwy na stykach przerywacza do całkowitego jej zaniknięcia,...
ODPOWIEDZI na wyżej zadane pytania : 1. Do prób cewki miałem cewkę od świateł i sprawdzałem ją z tego miejsca co była zamontowana, to jest ta na dole i nie przekładałem jej w miejsce cewki zapłonowej. 3. Stopka izolacyjna przerywacza wygląda dobrze, nie jest wytarta, a styki przerywacza otwierają się jest szczelina, ale w trakcie obracania koła magnesowego...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Trudno. Rozumiem braki czasu i chęć jeżdżenia a nie naprawiania. Z tymi trzema cewkami i DC to sobie tak nabroiłeś, że prostego regulatora od skutera nie zamontujesz. Nie tędy droga. Masz dwie drogi rozwiązania problemu: 1. Wracasz do starego (ori) układu cewek i instalacji z jakimś reg. od skuterka do ładowania i stopu. Drugi reg. do świateł. A co...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
W silniku siedzi cylinder z dodatkowymi kanalami pluczacymi czyli 50/4. Tak więc oryginalny gaznik tu nie pomoze , jest zamaly do dlubanego cylka wiec montuje uzywany popularny 16n3-4 z Simsona ;) Tak sobie wyobrazam zaplon w Romecie : http://obrazki.elektroda.net/70_12486373... Mam pytanko czy wiecie na jakie napiecie musi byc ten kondensator...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
simson magneto magneto simson cewka magneto
głośniki avensis cordoba pompa paliwa wartość kondensator rozruchowy
klaudia2 przestrojenie klaudia2 przestrojenie
Samsung CLX-3185 nie drukuje - diagnostyka i rozwiązania Wyciek wody z górnej części pompy - przyczyny i rozwiązania