A świecę zmieniałeś? Współczesne NGK made in France odwalają takie cyrki że się w pale nie mieści. Kilka razy już spotkałem taki objaw, że na tych świecach (a są to najpopularniejsze w Polsce) iskra znikała dosłownie z czapy. Zainwestuj w świece marki ISKRA, to będziesz miał pewny element ;) .
Tak, faktem jest że koła magnesowe tracą swoje właściwości magnetyczne. Znane jest także to, że czasami nowe koło daje aż za dużo prądu. Ale najpierw jak zalewa sprawdź przepustnicę, możesz ją obniżyć.
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Tak zrobiłem i wszystko działa, któraś z cewek odpowiedzialnych za oświetlenie ma chyba zwarcie.
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy Ci się uda pokręcić magnetem.
Ustawiłem go na "mniej wiecej" no chodzi dobrze i odpala, nie zamula, odpala po 2-3 frezach więc nie jest źle. a problemem okazało sie to magneto
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
(at)66cm3 kolego troszkę się mylisz jeśli chodzi o simsona. Może Simson faktycznie będzie trwalszy. Ale spójrz z drugiej strony. Nawet jeśli silnik Ci padnie przy rowerze i mając spinkę łańcucha ,to rozpinasz łańcuch i jedziesz na pedałach. Dojedziesz do domu bez serwisu itp. Z Simsonem tak nie zrobisz. Pozostaje Ci tylko pchać albo pomoc drogowa....
Nie skręcenie wału tylko magneto ci się obróciło i zcieło klin.Załóż nowy klin i dokręć mocno magneto do wału.
Witam ! mam problem z simsonem, a mianowicie z iskrą której nie ma. W zeszłym roku wymieniłem magneto i wszystko co sie tam znajduje. Po roku chciałem odpalic simsona i nie ma iskry. Dzisiaj wymieniłem cewke i nic to nie dało poza tym ze przestały świecić światła z przodu podczas kopania. Pomóżcie.
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Usterka ustalona magneto do wymiany było
Witam ! Czy można jeździć Simsonem, kiedy wał i magneto rusza się do przodu i do tyłu ? Proszę o szybką odpowiedź !
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Co jest z tym zdjęciem krzywki podnoszącej przerywacz? Miałeś wrzucić. Patrzyłeś czy w ustawieniu opóźnienia na 0* i w pozycji GMP rzeczywiście ta krzywka jest prawidłowo ustawiona? Bo moim zdaniem masz przekręconą o te 30* krzywkę albo cały wał z krzywką i stąd te dziwy. Ustawiając na GMP na tłoku może sobie nawet obrócić magneto do góry kołami i...
Witam mam problem ze swoim simkiem otóż gdy go odpalę on gaśnie i niechce wchodzić na obroty ponadto on jakoś inaczej chodzi tak jakby wył czasami a nie normalnie chodzi. Ja bym sprawdził, czy magneto się nie odkręciło.. Ściągnij dekiel(pokrywę) z prawej strony silnika, która osłania zębatkę łańcucha, i magneto, i sprawdż czy nakrętka od magneta jest...
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Wychodzi na to że trzeba będzie magneto zmienić. Dziękuję za pomoc i dam znać czy się poprawiło.
o ile wiem to simsonie jest magneto jak w WS-ce i nie ma regulatora prądu więc długo nie pociągnie żelówka
tak, potrzebny jest ściągacz. Dobrze było by ściągnąć magneto i obejrzeć dokładnie iskrownik.
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
(at)Staszek49 , chcesz aby stator poleciał na złom? Podchodzi pod szkodliwą poradę. Nie znasz się, to nie pisz. Przez niewłaściwy montaż poleciało już sporo statorów Ducati Energia montowanych do Simsona. Zgadza się że magneto ma ok. 3 mm grubości. Luz 1 mm to trochę mało, a zmniejszanie go to ryzyko przetarcia impulsatora i zniszczenie statora. Nie...
Wał korbowy WM Motor made in china za 60 zł + zestaw bibułek + jakieś łożyska i uszczelniacze. Czego oczekujesz? Jedyny trwały wał korbowy to MZA produkcji CM/ML. Nie mylić z wałem produkcji CKR, bo to mało trwałe korbowody. Wał MZA jest nieco inaczej wykonany niż DDR, posiada ciaśniejsze pasowanie pod łożyska (nawet lepiej zastosować C4), grubszy stożek...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
jack63 poważnie mówisz ? Tak. Oczywiście trzeba umyć, wydmuchać i wyregulować wstępnie gaźnik, ale jak to nie pomaga i na biegu jałowym nie chce pracować, to zdjalbym dekiel i obejrzał bym doł podstawy iskrownika. A najlepeij zdjął magneto i podstawę iskrownika. Ma byc sucho przy simmeringu. Jaki gaxnik? Jaką max długość iskry możesz uzyskać?
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
po 1 wymień świecę na inną ta może być zużyta pomimo tego że ma iskrę gdy robi się gorąca iskra raz jest raz nie. Raz u mojego kolegi nawet nowa świeca ze sklepu nie spełniała swojej roli. Po 2 czy u ciebie są styki(przerywacz) w tym modelu jeszcze chyba tak, wiec sprawdź ich rozwarcie ewentualnie przeczyść Po 3 czy masz w porządku pierścienie/uszczelkę...
Już wszytko ok, w gaźniku było popsute kilka rzeczy więc wymieniłem ale dalej silnik nie pracował dobrze. Odkręciłem magneto i okazało się że kondensator padł. Iskra była na przerywaczach a nie na świecy dlatego pewnie tak źle pracował. Raz była iskra to działał, potem nie było to przygasał i znowu była i tak w kółko. W kosiarce jak miałem filtr powietrza...
Witam. Simson którego posiadam to S51 z zapłonem elektronicznym o napięciu 6v. Posiada także akumulator. Zarówka przód 6V 35W tył pozycyjna 6V 5W. Mój problem zaczął się po wymianie magneta ponieważ moje stare sie rozsypało. Magneto kupiłem używane z Allegro. Simson na nim działa bez problemów i nie ma żadnego bicia na nim. Dodam ze zakładałem nową...
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
I jednak mam zawalony simering od strony sprzęgła bo odkryciem śrobke od nadmiaru czy coś takiego i wziąłem na palca i smierdzialo benzyna. Dodano po 1 Czym przykrecales? Wkładałem śrubokręt w magneto i zaczepialem o zapłon.
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Mam okazje kupić simka i mam mały problem. Nie ma on zrobionej instalacji a chce go odpalić i sprawdzić czy wszystko ok. Nie wiem jak podłączyć cewkę butelkową by ominąć stacyjkę. Opis problemu. 1.Jak mam magneto to mam tam jakieś zwoje. Dokładnie jeśli się nie mylę 3. Nie wiem który kabel z czym połączyć. Jak gdyby ktoś mógł taki szybki schemacik nawet...
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Wczoraj postanowiłem sobie założyć zębatkę 16z bo stwierdziłem żę mocy jest wystarczająca , a chciałem mieć minimalnie wyższą prędkość przelotową bo na bo czy v max się zwiększy czy mniejszy jak dla mnie nie ma to dużej różnicy (przejechałem się tylko chwilkę po podwórku więc dzis przetestuję jak sprawa wygląda z prędkością ) i tak patrze sobie na magneto...
Jeżeli wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne, to czemu iskra jest słaba??? Chyba jakaś sprzeczność nie sądzisz.? Jak sprawdzałeś iskrę. Opisz. Zdejm magneto i podstawę iskrownika. Sprawdź a najlepiej wymień simmering na wale. Musi być TWARDY, ale elastyczny. Sprawdź, a najlepiej zrób nową, masę silnika. Kabel-oczko pod wkręt pokrywy sprzęgła...
Preblem rozwiązany, odwinąłem około 20 zwojów z cewki do ladowania i światla stopu, zmieniłem magneto na oryginalne, a z przodu zalożylem żarówkę 12V 45W/40W...
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon sprawdzisz pod stroboskopem, kręcąc wałem korbowym przy pomocy wiertarki...
ok panowie, temat można zamknąć okazało się że magneto jest wadliwe, założyłem od innego sima i hula aż miło :D
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
mam pytanie kabel od cewki co robi iskrę odłączyłem od modułu i dotkłem do silnika(masy) gdy magneto sie kręciło czy to dobrze ze iskrzy mam simsona s51 12v instalacje motomis mowi mi ze nie powinna iskrzyć przy instalacji 12v tylko przy 6v. pytam sie was odpowiedzcie mi. a i jak nazywa sie profesjonalnie kosz zapłonowy?
Najczęstszą przyczyną jest fałszywe powietrze. Ja zdejmowałem magneto i sprawdzałem simmering. Przy okazji była naprawa/regulacja zapłonu. Gaźnik (jaki? czy podróba?) też do sprawdzenia regulacji? Czy silnik był "remontowany" ?
drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro
Nie bardzo rozumiem, że przy zwartych stykach iskra jest a po rozwarciu na 0,1 mm jej nie ma. Jak to sprawdzasz, bo przecież magneto musi się obracać? W każdym razie musisz ustawić przerwę między stykami na 0,4 mm: obróć magneto tak, aby styki były maksymalnie rozwarte i szczelinomierzem zmierz przerwę. Jeśli będzie nieprawidłowa, to odkręć śrubkę dociskającą...
Witam jeżeli robiłeś remont to jak znam życie to masz zerwany klin na wale na który jest nabijane magneto i masz cały czas przestawiony zapłon lub popuściła ci się nakrętka na magnecie i radze sprawdzić szczelność filtra powietrza .Pozdrawiam
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Też o tym myślałem, ale wtedy pomagałoby wykręcenie i wkręcenie na nowo tego samego przerywacza? W sumie wczoraj jak go na pycha odpalałem odpalił i zaraz zgasł - nie ma iskry, z 4 razy odkręcałem magneto i wyciągałem przerywacz i zmieniałem(woże w plecaku z 5..) aż w końcu się pojawiła, i wieczorem przyjechałem do domu zgasiłem, od razu odpaliłem,...
Z góry proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy post. Poza tym nie znam się na elektronice. Chodzi oto że mam drobny problem. posiadam motorower Simson SR2 który ma magneto dające 6V i około 20W. 2 Lampy: - przednia z żarówką 15W - tylna (bez stopu) o mocy 5W chciałbym go przerobić tak by dodać światło stopu i ewentualnie kierunkowskazy. Zastanawiam...
Witam ponownie. NIe zawiozlem simsona bo strasznie padalo :P Dzis jest fajna pogoda to go rozkrecilem chociaz w niedziele nie wypada. Znalazlem ten oznacznik na magnecie, tylko nie wiem gdzie jest na karterze i iskrowniku. Magneto mam oryginalne DDR, karter i iskrownik chyba tez. Jesli moglibyscie prosilbym tez o jakies fotki. Z Góry dzieki :)
a wie ktoś z was może ile V na napięcie z uzwojenia pierwotnego? bo tak sobie jeszcze pomyślałem że skoro moduł obsługuje napięcie do 400V to można by dać trafo po drodze do styku 14, tylko nie wiem czy wtedy prąd z kondka nie spaliłby cewki w momencie wyzwalania iskry... Dodano po 2 teskot no wiem że jak koń pod górkę ;) co do statora to cewka powinna...
A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej? Odpalam na ssaniu, jak odpali to wyłączam ssanie, pochodzi trochę i gaśnie. Dam trochę gazu i gaśnie. Albo bardzo go zalewa albo za słaba iskra i nie spala mieszanki. Tak mi się wydaje. Zauważyłem też, że magneto trochę ociera o cewki, a konkretnie o cewke zaplonową....
Stare magneto się rozwaliło dlatego musiałem wymienić,założyłem do przodu h4 60w tylko z tyłu nawet 24v 25w pali.Chce zrobić tak,żeby były żarówki tj mają być.
Witam naprawiam dziadkowi staremu Simsona s51 źle palił kupił nowy gaźnik i cewkę choć stary gaźnik był dobry. Gdy założyłem nową cewkę zauważyłem że magneto jest krzywe bo tarło, i nowym magnecie nie mogłem ustawić zapłonu bo krzywka była za daleko jakieś 3,4mm ale to mały problem bo musiałem rozwiercać klina bo stary z cięło. I tu mam teraz pytanie...
Chodzi mi o to że magneto mogę wyciągnąć do siebie na 1cm albo i więcej jak dla mnie strasznie duży luz ale wole się upewnić bo nie miałem do czynienia z simsonem i nie pomyliłem się w miarach tyle mi wychodzi jak go odpalę to coś dzwoni wcisnę sprzęgło stukot cichnie ale nie ma siły jechać cylinder i tłok wygląda na prawie nowy kompresja raczej ok...
Witam, czytałem dużo postów związanych z tym tematem jednak nic ciekawego nie znalazłem Mam simsona S51 wersję elektronik 12V simson zaczął przewywać przed wysokimi obrotami nie przejąłem się tym i jechałem dalej, aż nagle zaczął przerywać na każych obrotach i zgasł odczekałem 5min i na niskich obrotach ledwo co do domu dojechałem. Następnego dnia kupiłem...
Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą Nazywało się to SEM, małe magneto, jak w simsonie
Jeżeli cewka jest "masowa", to trzeba sprawdzić jej masowanie. Koniec drutu nawojowego jest lutowany do nabiegunnika cewki. Trzeba sprawdzić i poprawić to lutowanie mocną lutownicą (150W). Dzieje się tak, gdyz często przez zły montaż (krzywy wał lub magneto) magneto ociera o nabiegunniki cewek. Trzeba sprawdzić szczelinę powietrzną między magnesami...
Jak ustawisz magneto równo na tej kresce wtedy poluzuj lekko platynki. Mają sie przesuwać z oporem lekkim. Teraz weź je ustaw tak mniej wiecej po srodku otworu regulacyjnego i lekko przykrec. Potem przekrec magnetem. Platynki musza sie otworzyc tak zeby w szczeline weszła bibułka od papierosa. Spróbuj.
Rafał nie mam Twojego gg a mam prośbę,chodzi o zapłon elektroniczny,otóz kol. ma na sprzedaz caly zapłon ale magneto wyglada jak od starej trójki,ma 2 otwory m6 tak jak miały na wentylator,musiałbym obrócić płytke,ale problem w tym że ma jeszcze dodatkowo kostke na 2 wtyki do reg.obrotów i jeżeli tak jest to jakie przewody tam sie podłącza,czy te z...
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
Witam!! kolego sprawdź sobje połówki karterów czy dobrze przylegajom do siebje pozatym jak skręcasz to przy okazji wymjeń sobje śruby na imbusowe,sprawdź sobje terz bolec z przerywacza na stojanie czy niema luzów i czy magneto ci przypadkiem na więnkszych obrotach nieskacze i niestyka do śrubki co przykręcasz kable do kondensatora albo przerywacza jak...
Otóż posiadam simsona S51, nie miałem podłonczonych kierunków itp. więc wziełem się za podłanczanie, miałem schemat wszystko szło dobrze ale coś źle zrobiłem i jak była iskra to teraz jej nie ma. Sciągnełem magneto i poatrzyłem na cewki, no i z nich śmierdziało tak jak by się coś popaliło. I moje pytania takie: 1 Czy może to być kondensator 2 Jak jest...
morze to być też wina zapłonu a dokładnie bolca na stojanie alternatora na którym jest osadzony przerywacz odkręć przerywacz i sprawdź czy nie ma luzów nie morze mieć żadnych luzów sprawdź też luz wzdłużny i poprzeczny wału korbowego jeśli tam jest luz to morze być tak że magneto podczas pracy silnika minimalnie się przesuwa wzdłuż i czasami lubi trzeć...
Uprzedził mnie kolega wyżej ;) Ale myślę, że porównanie mocy Dzisiaj podłączyłem prostownik - do masy a + do kabelka od cewki i iskrzyło tak jakby było przebicie czy tak powinno być? Pod magnetem w zależności od wersji zapłonu jest kilka cewek, jedne połączone z podstawką iskrownika inne nie, wiec trudno stwierdzić którą cewkę wybrałeś i jaki masz układ...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Widzę kolega ma słabe pojęcie o elektronice :) Taki stabilizator liniowy jak 7805 zawsze się będzie grzał a po przekroczeniu maksymalnego prądu lub temperatury zadziała w nim zabezpieczenie i spadnie napięcie wyjściowe co może nie być zdrowe dla ładowanego telefonu ..... Ile tych amperów w końcu potrzebujesz ?? Jak to jakiś telefon to pewnie nie więcej...
Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
Drogi kolego niewiem czy dalej masz ten problem czy nie ale jeżeli masz tam jak sądzę instalację 12V to musi być to instalacja elektroniczna jak do simsona elektronika więc potrzeba ci przedewszystkim magneto bez żadnych wypukłości potem moduł i to podłączasz wedłóg schematu elektronicznego który znajdziesz na mojej stronie http://genkowski.w.interia.pl...
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Chyba powinieneś mieć 12v bo takie szły po '89 roku. Napisz ile kabli wychodzi z magneta 4 czy 5??
Kiedy podłączyłem miernik cęgowy na plusie aku na wolnych obrotach pokazywał -1A a po dodaniu gazu wartość rosła do +3A. Czyli na wolnych obrotach brak ładowania i jest pobierany 1A z akumulatora .Tak wcześniej był iskrownik (Magneto)
Witam kupiłem Simsona s 51 mam pewien problem, po ściągnięciu dekla od strony magneta z górnego gwintu mocującego dekiel po odpaleniu wycieka olej. Z góry dziękuję za pomoc.
Sprawdź zemeringi, szczególnie od strony magneta.
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Jaki gaźnik? Dobrze wyregulowany gaźnik 16n3-X nie pozwalał zapalić bez ssania na zimnym. Sprawdź simmering od strony magneta.
Jaki masz zamontowany gaźnik? Podaj typ. Np. 2N-3. Gaźnik do regulacji. Ew wymiany. Sprawdź simmering na wale od strony magneta.
Jak mówisz że masz czysty gaźnik i ci się nie zalewa to musi chodzić jak przedtem ci chodził. Nie strzela przez gaźnik albo tłumik? Moim zdaniem będzie coś z kondensatorem albo z przerywaczem. Sprawdź czy nie masz luzów na łożysku od strony magneta.
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
witam... poszukuje zchematu przerywacza elektronicznego ktury mialby zasilis 5 diud i byc zasilany albo z magneta simsona s51 albo z jakiejs baterji z gury dziekuje... Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15. Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
Silniki to dwusówowe są marki ten z spalonym magneto to z simsona a drugi z aprili.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
a magneto moze zostac??
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
No nieźle. Kwestia sporna. Iskrownika zmienić na simsonowski też pewnie nie zda egzaminu. Trzeba chyba cieszyć się tym, co ma. Czyli... FABRYCZNA INSTALACJA. Ale nie poddam się tak łatwo. A co ze schematem, gdzie podrzuciłem link? Pzdr. PS. Dziś se czytałem o zmianie iskrownika na: http://motokirc.pl/elektryka-f28/podstaw...
simson magneto napięcie magneto simson zapłon magneto simson
sztuka elektrotechniki bosch płukanie integra pamięć zdarzenie
wymiana zaworków delphi wymiana zaworków delphi
Programowanie biorytmów na Arduino MEGA z LCD Regulatory temperatury dla instalacji cieplnych z miejskiej sieci