Tak, faktem jest że koła magnesowe tracą swoje właściwości magnetyczne. Znane jest także to, że czasami nowe koło daje aż za dużo prądu. Ale najpierw jak zalewa sprawdź przepustnicę, możesz ją obniżyć.
Posiadam simsona s51 ktory gubi iskre.Zostaly w nim wymienione:platynki,kondensator,cewka,ce... butelkowa,magneto
Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą Nazywało się to SEM, małe magneto, jak w simsonie
Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Drogi kolego niewiem czy dalej masz ten problem czy nie ale jeżeli masz tam jak sądzę instalację 12V to musi być to instalacja elektroniczna jak do simsona elektronika więc potrzeba ci przedewszystkim magneto bez żadnych wypukłości potem moduł i to podłączasz wedłóg schematu elektronicznego który znajdziesz na mojej stronie http://genkowski.w.interia.pl...
Witam ! Czy można jeździć Simsonem, kiedy wał i magneto rusza się do przodu i do tyłu ? Proszę o szybką odpowiedź !
Chyba powinieneś mieć 12v bo takie szły po '89 roku. Napisz ile kabli wychodzi z magneta 4 czy 5??
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Zrób zdjęcia magneta.
o ile wiem to simsonie jest magneto jak w WS-ce i nie ma regulatora prądu więc długo nie pociągnie żelówka
W takim razie zostaje już tylko kwestia cewki zasilającej i magneta... Popróbuj skontaktować się przez fora o simsonach z ludźmi z twojej okolicy, może ktoś ci użyczy magneta na 5 min...
No nieźle. Kwestia sporna. Iskrownika zmienić na simsonowski też pewnie nie zda egzaminu. Trzeba chyba cieszyć się tym, co ma. Czyli... FABRYCZNA INSTALACJA. Ale nie poddam się tak łatwo. A co ze schematem, gdzie podrzuciłem link? Pzdr. PS. Dziś se czytałem o zmianie iskrownika na: http://motokirc.pl/elektryka-f28/podstaw...
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Tak zrobiłem i wszystko działa, któraś z cewek odpowiedzialnych za oświetlenie ma chyba zwarcie.
Ustawiłem go na "mniej wiecej" no chodzi dobrze i odpala, nie zamula, odpala po 2-3 frezach więc nie jest źle. a problemem okazało sie to magneto
Witam kupiłem Simsona s 51 mam pewien problem, po ściągnięciu dekla od strony magneta z górnego gwintu mocującego dekiel po odpaleniu wycieka olej. Z góry dziękuję za pomoc.
Nie skręcenie wału tylko magneto ci się obróciło i zcieło klin.Załóż nowy klin i dokręć mocno magneto do wału.
Kiedy podłączyłem miernik cęgowy na plusie aku na wolnych obrotach pokazywał -1A a po dodaniu gazu wartość rosła do +3A. Czyli na wolnych obrotach brak ładowania i jest pobierany 1A z akumulatora .Tak wcześniej był iskrownik (Magneto)
Sprawdź zemeringi, szczególnie od strony magneta.
Witam ! mam problem z simsonem, a mianowicie z iskrą której nie ma. W zeszłym roku wymieniłem magneto i wszystko co sie tam znajduje. Po roku chciałem odpalic simsona i nie ma iskry. Dzisiaj wymieniłem cewke i nic to nie dało poza tym ze przestały świecić światła z przodu podczas kopania. Pomóżcie.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
Usterka ustalona magneto do wymiany było
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Jaki gaźnik? Dobrze wyregulowany gaźnik 16n3-X nie pozwalał zapalić bez ssania na zimnym. Sprawdź simmering od strony magneta.
Jaki masz zamontowany gaźnik? Podaj typ. Np. 2N-3. Gaźnik do regulacji. Ew wymiany. Sprawdź simmering na wale od strony magneta.
Spróbuj osuszyć iskrownik a potem spryskać preparatem na wilgoć CX bądź WD powinno pomóc jeśli chodzi o zalanie. Miałem kiedyś podobny przypadek ale niestety winowajcą było magneto.
Ścięty klin na wale -> przestawione magneto względem wału.
a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Silniki to dwusówowe są marki ten z spalonym magneto to z simsona a drugi z aprili.
Jak mówisz że masz czysty gaźnik i ci się nie zalewa to musi chodzić jak przedtem ci chodził. Nie strzela przez gaźnik albo tłumik? Moim zdaniem będzie coś z kondensatorem albo z przerywaczem. Sprawdź czy nie masz luzów na łożysku od strony magneta.
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
a magneto moze zostac??
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy Ci się uda pokręcić magnetem.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
stacyjka nie ma nic wspolnego chyba ze inne rzeczy tez nie dzialaja np swiatla itp kolega chyba nie do tego pytania odpowiedział bo tu właśnie chodzi o brak światła To jak jest napięcie czy nie? (do tego zacisku dochodzi przewód od cewki świateł z magneta)
no właśnie nie wiem bo miernik mi warjuje na obu zakresach napiecia :cry:
witam... poszukuje zchematu przerywacza elektronicznego ktury mialby zasilis 5 diud i byc zasilany albo z magneta simsona s51 albo z jakiejs baterji z gury dziekuje... Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15. Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
Tak jak kolega wyżej napisał ją po zmianie wału miałem to samo scielo kilka klinow potem się wszystko dotarło i klin siedzi ważna sprawa żeby dokrecac dobrze magneto. Czym przykrecales?
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
+ do +akumulatora - masa lub - akumulatora pozostałe dwa do prądnicy (magneta)
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
(at)Staszek49 , chcesz aby stator poleciał na złom? Podchodzi pod szkodliwą poradę. Nie znasz się, to nie pisz. Przez niewłaściwy montaż poleciało już sporo statorów Ducati Energia montowanych do Simsona. Zgadza się że magneto ma ok. 3 mm grubości. Luz 1 mm to trochę mało, a zmniejszanie go to ryzyko przetarcia impulsatora i zniszczenie statora. Nie...
Ze swojej strony radzę go wydłubywać ostrożnie, bo jak go w środku rozklepiesz to dopiero będzie problem. Ostatnio musiałem wyjąć klin od strony magneta w simsonie tym właśnie sposobem, to skończyło się na tym, że musiałem go wyszlifować dremlem a teraz za klin musi robić gwóźdź bo nic innego nie dało rady włożyć żeby się trzymało.
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
Witam mam problem ze swoim simkiem otóż gdy go odpalę on gaśnie i niechce wchodzić na obroty ponadto on jakoś inaczej chodzi tak jakby wył czasami a nie normalnie chodzi. Ja bym sprawdził, czy magneto się nie odkręciło.. Ściągnij dekiel(pokrywę) z prawej strony silnika, która osłania zębatkę łańcucha, i magneto, i sprawdż czy nakrętka od magneta jest...
Mocno sfatygowany .Model odpisany z ramy pojazdu. Brak akumulatora .Żarówki 12V i 6V.. Na jakie napięcie jest instalacja?-z "magneta" wychodzą cztery przewody
Witam! W simsonie mam ladowanie akumulatora z cewki zasilanej polem magnetycznym przez magneto. Cewka ta ma dwa uzwojenia - tylko jedno jest od ladowania. Czy jesli z drugiego uzwojenia zostanie zdjete obciazenie, to pierwsze bedzie wytwarzalo wiekszy prad, czy nadal taki sam?
Koła magnesowe w Simsonach posiadają trzy pary biegunów magnetycznych, więc w takim przypadku iskra występuje co 120°. . Magneta w elektroniku a w zapłonie z przerywaczem mechanicznym są zupełnie inne .
No ok ale ja nie mam w ogóle iskry więc jak mam ją ustawić ;/ A i kupiłem sima z instalacją bez akumulatora (działa jak w jawie na magneto)
Nie zmieniałem magneta, jest takie jakie było. Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe.
Nie mam pod styk 59. Styk 59 jak pisałem wyżej jest położony pod stykiem poziomym trójstyku i do 59 mam podpięty czerwono-biały idący od magneta.
Generalnie w 50cm niemcy zrobili kreski(magneto karter)są to kreski niejako fabryczne(mówią ze jezeli są w 1lini tłok ma do GMP 1,8mm nalezy rozróznic kreske fabryczna na karterze,zazwyczaj użytkownicy robią swoje i jest ich sporo)kiedy kreski sa w 1 lini(karter--magneto)wówczas platyny powinny zaczynac(nawet byc minimalnie juz otwarte)otwierać co daje...
No ta ja gratuluję. Nie podjąłbym się takiego przedsięwzięcia. Wiem, że są też konstrukcje SHL i one mają rozrusznik i prądnicę w jednym. No to może demontować magneto i zainstalować np. prądnicę PF126? :-) pzdr
Sprawdz czy na magnecie nie jest zerwany klin na wale. Dodano po 3 Sprawdz jeszcze zimering od strony magneta czy nie przepuszcza fałszywego powietrza
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Radziłbym nie kombinować z podpinaniem akumulatora do cewek bo w moim simku rozmagnesowało sie przez to magneto i musiałem kupić nowe:( Pozdrawiam
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
Witam! Mam problem tego typu iz kupiłem licznik rowerowy i chciałbym go założyć do motoroweru (Simsona) lecz po załozeniu, przy odpaleniu zaczyna on "głupieć" i w koncu nie wskazuje nic... Czyżby to magneto miało tak silne pole ze zamyka kontaktron na amen?? Dodam ze gdy wylacze silnik zachowuje sie juz normalnie. Pomóżcie
dodam jeszcze że na platynkach się iskrzy, czy ktoś wie czym to jest spowodowane. Zależy w jak dużym stopniu występuje iskrzenie, może to być spowodowane zabrudzeniem na platynkach, albo uszkodzony kondensator który jest umieszczony w iskrowniku pod magnetem jest m.in. po to, żeby zapobiegać temu zjawisku. Koszt nowego niewielki, ale do wymiany trzeba...
Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania. Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy...
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Tylko będzie problem ze ściągnięciem magneta .. Jak mi się to uda to sprawdzę dokładnie, czyli przerywacz mogę mieć dobry ? Kondensator kosztuje ok 10 zł tak ? Możecie mi powiedzieć jak ściągnąć magneto ? Śrubkę już pokonałem ale jak poradzić sobie bez ściągacza, nawet do łożysk.
Z góry proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy post. Poza tym nie znam się na elektronice. Chodzi oto że mam drobny problem. posiadam motorower Simson SR2 który ma magneto dające 6V i około 20W. 2 Lampy: - przednia z żarówką 15W - tylna (bez stopu) o mocy 5W chciałbym go przerobić tak by dodać światło stopu i ewentualnie kierunkowskazy. Zastanawiam...
Cewki magneta do sprawdzenia na początek. (Ubuntu, brak polskich znaków.)
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
Może banalne, ale sprawdź czy magneto (koło magnetyczne) nie ścięło klina. A tak po za tym sprawdziłeś czy prądnica działa (daje napięcie)?
Chodzi ci o elektronic czy platynowiec (przerywacz) :idea: normalnie odkręcasz prawy dekiel i patrzysz pod magneto oczywiscie bez ściągania go i albo widzisz przerywacz albo taką plastikową prostokątną kostkę..... :D
Ok, sprawdzę magneto, tylko muszę sobie 2 koło załatwić. Na razie dzięki za podpowiedzi:D:D
ok panowie, temat można zamknąć okazało się że magneto jest wadliwe, założyłem od innego sima i hula aż miło :D
Przyjacielu, nic ci to nie da. Magneto musi być bezwarunkowo obciązone mocą znaminową, wtedy zachodzi proces samoregulacji napięcia. Ingerencja w odbiorniki ( np jedna z żarówek oświetlenia o mniejszej mocy) powoduje to, że magneto wychodzi z zakresu samoregulacji i powoduje to przepalanie się innych lamp.
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Mam problem. Kupiłem nowy zapłon do Simsona SR50 i nie mogę ustawić iskry na nim. Czy to może być wina magneta, czy krzywka może być w innym miejscu? Może to magneto nie pasuje do tego zapłonu? Stary zapłon ustawiony na znakach, prawidłowo miał przerywacz na dole a ten nowy, po ustawieniu na znakach, przerywacz ma u góry. Jak to naprawić?
Preblem rozwiązany, odwinąłem około 20 zwojów z cewki do ladowania i światla stopu, zmieniłem magneto na oryginalne, a z przodu zalożylem żarówkę 12V 45W/40W...
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
Wymień przerywacz na nowy. Sprawdź czy masz filc smarujący krzywkę magneta. Może jest suchy lub źle ustawiony. Ma smarować tylko garbik!
Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy. Zaznaczasz na kole i na stałej części silnika (tylko nie na aparacie...
Panowie,aby magneto działało prawidłowo musi być zrównowazone,czyli odbiór energii z obu cewek. no tak wszyscy to wiedzą (chyba), ale światła są zasilone bezpośrednio z cewki jedyne przez co prąd z cewki świetlnej przechodzi zanim dojdzie do żarówki to kostka pod deklem z przodu stacyjka i przełącznik zmiany świateł. chyba że chodziło ci o to o czym...
drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Skoro jest gwint ( na focie jakoś niewidoczny ) może kolega popytać starszych sąsiadów, może ktoś posiada jeszcze ściągacz do magneta. Inaczej pozostaje zakup na znanym portalu aukcyjnym. Proszę zmierzyć średnicę otworu i rodzaj gwintu i sprawdzić czy będzie pasował z Rometa czy z Simsona. Ja bym stawiał na to drugie. Co do gwintu śruby dokręcającej...
Witam ;) Jestem początkującym amatorem- elektrykiem, mam pewną maszynę- mały walec. W ostatnim czasie uszkodzeniu uległ regulator napięcia, który jest niedostępny, na zamówienie można załatwić go przez serwis, ale to bardzo wysokie koszty. Sprzęt wyposażony jest w magneto, na najniższych obrotach ładowanie sięga około 12V, przy najwyższych obrotach...
pewnie cewka magneto, to mi się zdarzało najczęściej powinna mieć coś koło 2k jak dobrze pamiętam
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
dzięki za pomoc oblukam czy nie wyleciał simering od strony koszyczka sprzęgłowego bo od magneta sprawdzałem jest ok wemienie dysze i dam nową uszczelkę między cylinder a gaźnik bo ta moja nie ciekawa jest
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
(at)66cm3 kolego troszkę się mylisz jeśli chodzi o simsona. Może Simson faktycznie będzie trwalszy. Ale spójrz z drugiej strony. Nawet jeśli silnik Ci padnie przy rowerze i mając spinkę łańcucha ,to rozpinasz łańcuch i jedziesz na pedałach. Dojedziesz do domu bez serwisu itp. Z Simsonem tak nie zrobisz. Pozostaje Ci tylko pchać albo pomoc drogowa....
Witam ponownie. NIe zawiozlem simsona bo strasznie padalo :P Dzis jest fajna pogoda to go rozkrecilem chociaz w niedziele nie wypada. Znalazlem ten oznacznik na magnecie, tylko nie wiem gdzie jest na karterze i iskrowniku. Magneto mam oryginalne DDR, karter i iskrownik chyba tez. Jesli moglibyscie prosilbym tez o jakies fotki. Z Góry dzieki :)
magneto simson napięcie magneto simson cewka magneto simson
bateria lampa turbo diesla benzyny konica minolta kalibracja
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Błąd 7H 356 w piecu Buderus Logamax Plus GB072: przyczyny i rozwiązania Czujnik obciążenia maglownicy w Mercedes A Klasa - obejście i konsekwencje