sprawdz opornosc czujnika obrotow
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
Oj kolego nie bierz się za to nie bierz... chyba że chcesz poczuć smak WN( wysokiego napięcia)...
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Miernikiem uniwersalnym to Ty tam za wiele nie pomierzysz, co najwyżej sprawdzisz czy przewód nie jest przerwany, ale napięcia przebicia izolacji nie zbadasz.
Ale ubaw... jasne, pomierzyć WN... jedna cewka zewnętrzne cylindry, druga wewnętrzne. Jak nie zapali, zamieniasz miejscami wtyczki na cewkach po stronie niskiego napięcia. A z tym krokowcem też dobre...
sentcar ! Masz to "przećwiczone" praktycznie, czy mówisz "z wyobraźni"? Zarówno 125p jak i Seicento 1100 mają silniki 4-suwowe, 4-cylindrowe, więc dlaczego zmieniać liczenie obrotów? Gdzie w obrotomierzu jest dzielnik? Dzielnik czego: napięcia czy częstotliwości? Dowolna cewka to jest jaka? Rozrusznika też?
Wiedząc już tyle i widząc sam sterownik - bez zastanowienia "dobrałbym" się do niego i zrobił obejście (połączył, pomijając go). Pierwszy powód; jeśli blokuje rozrusznik, to i pewnie zapłon. Więc trzeba. Powód drugi: nawet jeśli teraz zapłonu nie blokuje a są co do niego, jego sprawności, wątpliwości - nie zostawiałbym napięcia na cewki idącego przez...
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu Cewkę jak cewkę, ale jeśli na bezpieczniku jest napięcie po wyjęciu kluczyka, to zespawało styki przekaźnika.
Najczęściej czujnik położenia wału. Dodano po 8 Jest to cewka więc łatwo sprawdzić. Jak nie chce zapalić wypinasz wtyczkę i mierzysz omomierzem. Ja tak znalazłem usterkę.
Sprawdź, czy na cewkę przychodzą takie kolory przewodów (nie licząc tych od świec): błękitny, błękitny, biało-zielony i błękitno-czerwony. Jeśli tak jest, to: - przewody błękitne podają napięcie z przekaźnika - dwa pozostałe przewody podają impulsy z komputera (pin 1 i 19) Jest tak dlatego, bo cewka w Seicento to właściwie dwie cewki - jedna dla cylindra...
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1...
a może prosty układzik ograniczający prąd na wejściu ,np rezystorek zwierany po kilku sekundach przekaźnikem(tak działa układzik miękkiego startu do transformatorów toroidalnych) pozdrawiam A nie było by prościej zrobić cewkę (nawinąć trochę przewodu na rdzeń ferrytowy)? W momenci startu cewka będzie stawiać opór indukcyjny a następnie (z uwagi na...
Sprawdz przejscia z centralki na cewki , jak bedzie przejscie to moze byc popsuta centralka wtryskowa. Już kilka wymieniałem w Seicento 900 Dodano po 11 Jeszcze czujnik zapłonu na wale bym sprawdził czy nie jest uszkodzony Przejście na cewki jest. Cewka wtryskiwacza też działa. Wygląda to tak że komputer nie steruje wtryskiem. Co do czujnika wału to...
Auto dziś nie odpaliło. Po rutynowych sprawdzeniach (iskra/paliwo) stwierdziłem iż nie pracuje pompa paliwa. Na zaciskach przy pompie brak napięcia. Po zmostkowaniu przekaźnika pompy - napięcie się pojawia, pompa pracuje, bezpiecznik pompy (ten duży 20A ) jest ok. Natomiast po przekręceniu kluczyka przekaźnik się nie rusza, podmieniałem przekaźniki...
Sprawdzałem wtyczki idące do cewek, do obu dochodzi 12V, oba przekaźniki sprawne, bezpieczniki również, opór na cewkach 0.87 (ohma). A iskry brak na wszystkich garczkach. Nie wiem czy cewki są wysterowane wiem że dochodzi do nich napięcie.
Tą próbę na stacyjce , która wykonałeś jest niemiarodajna. Masz sprawdzać w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy masz napięcie na cewce i pompie.
Witam, mam ogromne zakłócenia w CB radiu spowodowane układem zapłonowym. Ktoś mi poradził na jakimś forum żeby zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową. I teraz właśnie mam problem bo nie wiem pod co mam go podpiąć, układ zapłonowy jest tu elektroniczny, z cewki wychodzą tylko przewody wysokiego napięcia i jakieś 2 małe kostki są...
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Zanika napięcie na cewce zaworu na reduktorze?
Witam mam taki problem z moim autkiem a mianowicie brakiem iskry . Silnik od Fiata SIeny 1,2 8V instalacja standardowa od seicento. Powiem co już sprawdziłem . Założony nowy czujnik położenia wału, cewka też nowa, drugi komp z immo, przedzwoniono kable ,opornośc czujnika wału 850omów na wtyczce przy kompie i zmienia sie podczas krecenia kołem zamachowym,...
Pod deską rozdzielczą w kabinie na grodzi od komory silnika jest wyłącznik iniercyjny pompy paliwa - odłącza masę na pompę paliwa by ograniczyć ryzyko pożaru. Teoretycznie musi się uruchomić od dużego wstrząsu (kolizji) ale kto wie czy pod wpływem małego wstrząsu nie zadziałał. Wystarczy go wcisnąć u góry. Jednak teraz myślę że ukłąd jaki mamy w tych...
kordel: "Podczas rozruchu jest to duzy pobor pradu i zarowki moga się spalic, a po rozruchu gdy swiatla nadal ciagna prad uniemozliwiamy w miare szybkiego doladowania się akumulatora". Proszę kolego, nie dodawaj nowych teorii do elektrotechniki i wprowadzaj w błąd mniej doświadczonych użytkowników forum. Faktycznie podczas rozruch silnika płynie duży...
W takim razie pozostaje cewka zapłonowa. Kable wysokiego napięcia i świece wymieniałem w warsztacie w którym montują instalacje gazowe. Tam stwierdzili że trzeba wymontować katalizator. Oczywiście był zatkany ale to problemu nie rozwiązało. Dodali też że może być przestawiony pasek rozrządu ale to chyba odpada ponieważ słyszałem że w tych silnikach...
Seicento Fiat 900 słaby silnik usterka nie do wykrycia. Witam wszystkich mam fiata seicento 900 rocznik 2001, od jakiegoś czasu mój samochód jest bardzo słaby. Na maxa na piątym biegu poleci 75 na godzinę jakby nie wchodził na obroty. Teraz o tym co było robione i sprawdzane - sprawdzony wydech wymieniony tłumik - naprawiony alternator wymieniony regulator...
Drugi przekaźnik zasila sterownik tzn sterownik sam go załącza gdy dostanie informację że stacyjka jest przekręcona i zasila przez niego swoje funkcje. Gdyby przekaźnik był uszkodzony to by w ogóle nie podawał napięcia, chyba że jego styki na kotwicy byłyby nadpalone ale podmieniany był i bez zmian. Jeszcze można łatwo sprawdzić czy jest napięcie np...
http://obrazki.elektroda.pl/2114095800_1... Prezentowane urządzenie to automatyczny sterownik elektrycznie podnoszonych szyb, który zaprojektowałem do Fiata Seicento mojej żony. Samochód posiadał oryginalnie elektrycznie podnoszone szyby, lecz ich sterowanie polegało na tym że podnośnik pracował tylko wówczas gdy przycisk był naciśnięty....
Odkopuje Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700. Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n U mnie jest taka cewka: [url=http://www.google.pl/imgres?um=1&hl...
Witam kolegów. Fiacik stracił moc i zgasł. Nie można go uruchomić. Brak jest napięcia sterującego na jedną cewkę. Jednak po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu zapala na dotyk, ale nie wchodzi na wysokie obroty i nie ma mocy, czy może być uszkodzony ten czujnik? Proszę o pomoc. Dziękuję z góry. Poprawiono temat na regulaminowy, spacje, znaki...
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rozdzielaczem? Wykręć wszystkie swiece, podłącz przewody WN, druga osoba niech zakręci rozrusznikiem i zobaczysz czy jest iskra w ogóle. Albo czy brakuje jej na którejś świecy. Może być walnięta cewka i na jedną lub dwie świece nie daje iskry. Cewka jest łączona na krzyż, parami. Chyba że ty...
Kostka stacyjki może mieć wpływ na to że, nie jest zasilana cewka przekażnika głównego właśnie po włączeniu zapłonu, wzbudzana jest natomiast masą z centralki wtryskowej. Wystarczy to szybko sprawdzić probówką żaden problem, co do czujnika położenia wału to przychodzi on w swoje miejsce i nic nie regulujesz , sam czujnik możesz sprawdzić oscyloskopem...
Podłączyłem się tuż przy zegarach, ale w tym samochodzie (Fiat Seicento) nic by nie zmieniło, gdybym podłączył się bezpośrednio przy czujniku pod maską. To jest dokładnie ten sam przewód. Błyśnięcie następuje gdy przekręcam kluczyk na zapłon, ale bez odpalania silniku. Jest bardzo krótkie, kilka milisekund, ale zauważalne dla oka i zapewne niedobre...
Przekaznik wyglada na sprawny, cyka po podaniu mu napiecia, jeszcze go dokladnie sprawdze, ale wstepnie go wykluczam. No "cykać" może i "cyka", ale czy "przekazuje", "przenosi" napięcie, (wypalone zużyte styki załączające) czyli czy załącza obwód? Najlepiej podmienić ze sprawnego taki przekaźnik i wtedy będziesz pewny czy dobry, czy uszkodzony (ten...
problem jest w tym że na jednym z przekazników głównych pod maską na styku 30 przekaznika występuje tylko 6V a na styku 87 występuje zwarcie do masy i niema sterowania cewkami i pompą,stacyjka i wiązki przegląadnełem i nic,a czy napięcie na ten styk 30 przekaznika idzie bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników???
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
Wynika, że błedy dotyczą obu cewek (transformatorów) zapłonowych, co prawie w 100 % wyklucza ich niesprawność. Przede wszystkim należy szukać przyczyny w okablowaniu (przewody modułu cewek) niskiego napięcia. Poszukać przyczyny także przy "wejściu" kabli do wtyczki - jeden z nich może być naderwany wewnątrz izolacji.
Nie ukrywam, że chciałbym "ułowić" kolejnego beta testera ;) ale pytanie pomocnicze - czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Włącza pompę ale tylko zaraz po włączeniu stacyjki, później główny przekaźnik nie dostaje masy od ECU i niestety nie ma życia. "Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na...
we Wtorek postawiłem samochód na podwórku a w czwartek już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem świece , przewody do świec i cewki wysokiego napięcia i nic nie pomogło. Iskra jest, paliwo z przewodu leci a nie chce odpalić a palił na dotyk.
Alternator wygląda ok, napięcie ładowania na światłach 13,95V, trochę słabo? A jak ten silnik krokowy wariuje to może bujać na wolnych obrotach? Najpierw zajmę się świeczkami a co z cewkami? odpuścić? Jedna była zmieniana i to widać a druga..hmm chyba jeszcze pamięta 2001 rok :-D no ale rzekomo są ok.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Witam. Problem z napięciem powstaje przy kręceniu rozrusznikiem. Po włączeniu zapłonu na pin 23 czerwonego przekaźnika w komorze silnika na ok. 3 sekundy pojawia się 12,5v przy i kontrolka (próbnik świeci mocnym światłem), lecz gdy przekręcam na start rozrusznikiem napięcie spada do 6v i kontrolka (próbnik świeci się lekkim światłem). Na cewkach to...
Z własnego podwórka to mi się nasuwają takie spostrzeżenia: Koło pasowe(" foniczne") przestawione o 120 stopni , nie na te śruby. Zamienione kable zasilające między cewkami albo parami wysokiego napięcia ( na jedno wychodzi). Z innych żadko spotykanych usterek z którymi się spodkałem: niedrożności wewnątrz kloektora ssącego lub wydechowego.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Witam serdecznie . Jak kolega Spinacz napisał napięcie na cewce do sprawdzenia w pierwszej kolejności, następnie do przedzwonienia kable między ECU i cewkami oraz między ECU a czujnikiem wału korbowego. Niestety padające wiązki w tym modelu się zdarzają.
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Witam. Po wymianie uszczelki oraz tłoka przyszło tez wymienić sam pasek rozrządu bo reszta była sprawna i nowa. Po tych operacjach seicento nie chce odpalić. Czujnik polozenia wału tez nowy. Rozrząd juz kilka razy przestawiałem o 180 i 360 stopni. Znaki też wg schemtaów. Pytanie czy ktoś może coś podejrzewac oprocz pomieszania przewodów wysokiego napięcia?...
Sprawdz czujnik położenia wału korbowego, podobno często sie psują. Sprwdz też czy w tym momencie na cewce jest napięcie 12V po przekręceniu stacyjki i czy słychać pompę paliwa w tym momencie jak auto nie chce zapalić.
Jeśli napięcie jest za niskie do podtrzymania kotwicy przy cewce przekaźnika to wydaje mi się że mogą mieć udział w awarii. Zainteresowany chciał trop więc podałem.
Jeśli uszkadza się driver cewki zapłonowej, to przyczyny należy szukać w nieprawidłowym odbiorze wysokiego napięcia, często uszkadza się grafitowy rdzeń kabla (rozsypuje na proszek), przyczyną mogą być też stare, zużyte świece ze zbyt dużą przerwą
Jak zasilisz elektrozawory to w wężu po krokowcu powinieneś usłyszeć syk rozprężonego gazu. Gaz ciekły powinien docierać w dużej ilości do parownika. Kiedyś walczyłem z podobnym problemem i właśnie trzpień w elektrozaworze który się unosi po zasileniu cewki był bardzo zanieczyszczony i utrudniało to przepływ płynnego gazu.
Sprawdź jeszcze, czy dochodzi napięcie do cewki i czy pojawiają się impulsy z czujnika Halla (czy jest iskra). Ktoś mógł też rozłączyć obwód "po stacyjce". Sprawdź, czy działają np, wycieraczki, szyba ogrzewana, kierunki.
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Na słoneczku rozleniwia się! W tym dziale należałoby coś sprawdzić , czy jest napięcie zasilające cewki WN , sygnał z czujnika obrotów. Boję się ,że to może być sterownik. Jak wygląda sprawa w czasie jazdy gdy się rozgrzeje , po zatrzymaniu odpala bez problemu?
Proszę napisać jakie info jeszcze potrzebne to sprawdzę i napiszę. Może warto było by zobaczyć po ciemku czy coś nie iskrzy na przewodach itd. Tyle tylko że cewki i przewody wydawały się suche, do nich woda raczej nie dociera, no ale może faktycznie, przy takim napięciu i uszkodzonej izolacji wystarczy odrobina wilgoci i się będzie iskrzyć.
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
seicento cewka cewka seicento napięcie ładowania seicento
yamaha filtr paliwo iveco schemat instalacji elektrycznej sterowanie rolet zewnętrznych
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Bosch 3002/13, SGI 3002/13, SGS 3002/13 – czy zmywarka ma presostat, typ i lokalizacja Chrysler Grand Voyager BCM – demontaż sterownika body, lokalizacja, procedura, generacje