Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Witam! Cewka w aparacie zapłonowym do sprawdzenia. Oporność i porządne przylutowanie końcówek uzwojenia. Cześć!
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Tylko 240R to nie jest żaden nowszy sprzęt, a konstrukcja z lat 90-tych. O ile pamiętam to przełącznik zwiera zapłon do masy blokując tym samym iskrę. Cewkę mogę jutro pomierzyć bo mam 2 w zasadzie bliźniacze kosy (245R i Jonsered RS-44). Dzięki za odzew. Otrzymałem kosę jako podarunek z info że działa(ła). Dwa przewody przy cewce są ciągle zwarte...
Myślałem, że to nie powinno być bardzo istotne ale proszę bardzo: Ford C-Max 1.8 2008r Cewka: 4m5g-12a366-bc
Chińska pilarka Castorama, brak iskry. Sprawdziłem cewkę -konektor przewodu gaszenia zwarty do rdzenia, postawiłem na uszkodzony moduł zapłonowy. Zamówiłem cewkę, przed założeniem sprawdziłem i ta też ma zwarcie do masy (oporność 4Ω). Czy taki opór to normalne? Być może nowa uszkodzona? Nie chcę na razie montować, bo mogę ją oddać. Prośba o pomoc.
Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Teraz należało by sprawdzić jeszcze przewód gaszący jest to górny pin kostki 2 pinowej na nim gdy pojawia się masa moduł się wyłącza jeśli na tym przewodzie jest masa cały czas ,skuter nie odpali ,należy wtedy wyjąć ten przewód z kostki i spróbować uruchomić skuter sprawdź dokładnie napięcie jakie dochodzi do modułu z iskrownika. Miernikiem możesz sprawdzić...
Te cewki takie są niestety.
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
też tak słyszałem, że w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla. Mam rozumieć, że jak padł tak nie odpaliłeś? Co masz z tego schematu co podesłałem? I gdzie masz napięcia? sprawdź tak jak to ktoś opisał: - włącznik bezwładnościowy ok? - rozrusznik kręci ? - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi ? - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu...
Kiedyś na warsztacie mieliśmy podobny przypadek w fordzie, również auto straciło moc. Klient sugerował sprawdzenie rozrządu ponieważ również pokazywało czujnik wałka, sprawdziłem i okazało się dobrze na co upierał się przy czujnikach, lecz ona miały prawidłową oporność. Co się okazało padła cewka zapłonowa, choć silnik nie drgał, ani nie trzepał się...
Jaką oporność powinna mieć cewka zapłonowa (obwód pierwotny) zamontowana w Fiacie Palio 1,2 8V?
Sprawdziłem czujnik przechyłu i w pozycji przewrócenia zmienia się oporność w parametrach wg manuala. Po podłączeniu komputera i włączeniu diagnostyki można sprawdzić poszczególne elementy jak wtrysk, silniczek krokowy, cewka zapłonowa (przy teście z komputera wytwarza iskrę). Trochę się załamuję bo błędów brak a iskry jak nie było tak nie ma, mam...
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Sprawdź odporność wtryskiwaczy paliwa. Ostatnio mailem wypadnie zapłonu na różnych cylindrach w takim aucie I okazało się że dwa wtryskiwacze miały za niska oporność .
Moduł w aparacie zapłonowym.
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Witam czy zna ktoś oporności między uzwojeniami w cewce zapłonowej Peugeota 605 cewka To Valeo 2526035A BAE04 12V. Z góry dziekuje.
Witam od poniedziałku próbuję znaleźć usterkę w mojej Honi, proszę o pomoc w diagnozie, oto szczegóły: - auto zgasło podczas jazdy (padał deszcz, możliwe że po wjechaniu w dziurę z kałużą) - włącznik bezwładnościowy ok - rozrusznik kręci - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu kluczyka miga, - cewka...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
Padł moduł i przez cewkę płynął cały czas prąd, jak normalnie wsiadałeś i odpalałeś to było kluczowanie i nic się nie działo, jak włączyłeś zapłon na dłuższy czas bez zapalania silnika to cewka się stopiła. Jeszcze jedna, dość istotna sprawa, zmierz oporność kabla wn między cewką a kopułką (1kΩ), włókno węglowe w nim lubi się spalić i za chwilę...
Witam serdecznie mam dylemat związany z sprawdzeniem cewki zapłonowej od samochodu. Mianowicie cewka ma oporność pierwotnego uzwojenia rzędu 2-4omów (dokładność miernika) Oporność wtórnego uzwojenia jest kilka kiloomów. pomiędzy wyjście a masę podłączam świecę samochodową. natomiast pierwotne uzwojenie podłączam do akumulatora (oczywiście nie na stałe...
Witam :) Okazało się ,że to jednak cewka zapłonowa :) Wydatek rzędu 80 zł ale się opłaciło.Zanim zamówiłem sprawdziłem oporność- na uzwojeniu pierwotnym miernik pokazał oile dobrze pamiętam 7 omów ,a na wtórnym nie pokazał nic ... Sprawdziłem czy do cewki dochodzi prąd i dochodził więc wniosek wysunął się sam :) Maszyna pali od kopa :) Dziękuję za pomoc...
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
Cewkę zapłonową sprawdziłem, ale po wyjęciu - podałem impulsy z zewnątrz i daje wysokie napięcie - jest iskra. Teraz mam do sprawdzenia MODUŁ i halotron. Ale jak to będzie jakaś dziwna usterka, której będę długo szukał, to się WK.... Dla upewnienia się jakby ktoś wiedział jaka jest oporność uzwojeń cewki zapłonowej, to byłoby super. Wydaje mi się, że...
....Co może być przyczyną namiętnie palącej się cewki ?... Szybkość narastania prądu w uzwojeniu pierwotnym oraz wartość tegoż prądu. W klasycznych układach zapłonowych oporność uzwojenia pierwotnego cewki wynosi 3,17÷3,43 Ω. W cewkach przeznaczonych do zapłonów elektronicznych oporność uzwojenia pierwotnego wynosi ≈ 0,8Ω lub nawet...
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
Takie wysokie spadki napięcia podczas kręcenia że brak odpowiedniego napiecia na cewkę (lub modół zapłonowy). Do sprawdzenia wszystkie masy,zasilania itp. Z doświadczeń : kable po 19 latach eksploatacji zwiękaszają swoja oporność do tego stopnia iż dzieją się cuda. Cóż,starość nie radość.
Wydaje się że cewka zapłonowa jest sprawna. Uzwojenie pierwotne powinno być w granicach kilku omów. Natomiast uzwojenie wtórne musi mieć oporność do około kilku tysięcy omów. Sprawdź czy cewka impulsatora wykazuje jakąś oporność. Kondensator najlepiej jest sprawdzać pod napięciem, jednak omomierzem można sprawdziś czy nie wykazuje przebicia do masy....
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też...
Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane Chylę czoła! Po wypreparowaniu samej cewki, łącznie ze zdjęciem fajki, i połączenia jej razem z kondensatorem, a następnie zasileniu jej z zasilacza laboratoryjnego (minus na mase), ktorego plus chwilowo przytykany jest do wyjscia NN cewki jest iskra nawet przy zasilaniu napieciem...
Parę dni wstecz przy odpalaniu Tico rozrusznik musiał dłużej się kręcić aby nastąpiło uruchomienie się silnika. Wczoraj po zakończonej jeździe jakieś parę godzin później przy próbie odpalenia Tico - 0 szans na uruchomienie rozrusznik kręci się ale nie odpala Tico. Wziąłem sprawdziłem cewkę i oporność wynosiła 12,1K - czyli tak jak pisze w książce Trzeciaka...
Witam, mam pytanie do znawców, mechaników motorowerów Simson.W jaki sposób można sprawdzić w aparacie zapłonowym elektronicznym niesprawność impulsatora.Nie wiem czy to jest tylko cewka czy coś jeszcze jest z nią zalane w"obudowie". Jeśli była by to sama cewka (uzwojenie),to jak najprościej i najpewniej oraz czym można ją sprawdzić, zdiagnozować czy...
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
Może cewka podwójna od fiata 126p, tu masz zapłon z przerywaczem a cewka z fiacika ma mniejszą oporność ale za to napięcie instalacji to 6V, powinno to działać. Obejrzyj instalację dokładnie bo to może być jej wina, jakieś skorodowane styki i na niskich obrotach bez ładowania zaczyna brakować prądu aby cewka się właściwie naładowała. Popraw masę na...
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
kolego najprawdopodobniej zalałeś moduł zapłonowy jaki to quad Najprawdopodobniej ten moduł jest zalany hermetycznie żywicą (jeśli nie jakiś "tuningowy" w aluminiowej obudowie). Więc można go myć do woli. Słabym punktem pewnie będą kostki i połączenia. Wysuszyć, spryskać sprayem do połączeń (tylko nie WD40!). Sprawdzić, czy nie zalana cewka zapłonowa...
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
Przestaw miermik na zakres 200 Ω i zmierz, powinno być 15-20 Ω. Pomiar jaki napisałeś 002 na zakresie 2 kΩ wsazuje że oporność cewki to 20 Ω. Zobacz czy podobny wynik wyjdzie na zakresie 200 Ω. Jeśli tak, to cewka jest dobra.
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Witam. Jaka powinna być oporność cewki zapłonowej silnika B&S seria 675. Rezystancja mierzona pomiędzy fajką zapłonową a masą. Może ktoś posiada takie informacje?
1) Sprawdzić czy przrywacz podaje napięcie na cewkę 2) sprawdzić oporność cewki (ale niewiem ile powinien wynosić, ale podam Ci wartości rezystancji z Fiata 125 obwód pierwotny (od przerywacza) ok 3Ω, a obwód wtórny 6,5 do 9KΩ (zależy od typu cewki i producenta) Pozdrawiam
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
Czy może mi ktoś powiedzieć czy mozna sprawdzić jakoś moduł zapłonowy (mam 4rostykowy w podstawie cewki zapłonowej)? Sprawdzałem - nie ma iskry. Cewkę pomierzyłem i oporności są OK. Andrzej
cewka to element nienaprawialny, oporność uzwojenia pierwotnego max 1 ohm, wtórnego ok 10 kohm,przewody maxymalny opór pojedynczego do 20 kohm a przerw na świecach nie możesz bardzo zmniejszać myślę że min to 0,65mm bo przy mniejszej mają prawo wypadać zapłony
Rocznik 95" 6k Silnik 1.4 ABD tosamo co w golfie i polo Z tego co sie orientuje to tam jest stosowana cewka z modułem wbudowanym i są w niej 3 piny +,-, z halla Oporność sprawdze, a jak sprawdzić sterowanie cewki diodą LED? Musiałem 2 razy przy hamowaniu i raz na rondzie nie w celu rozruchu tylko do wpomagania hamulca i kierownicy.
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Świece są nówki NGK, kable również nowe SENTECH do tego jak pisałem na początku nowa cewka - stara miała za dużą oporność uzwojenia pierwotnego , kopułka i palec zapłonowy - kopułka była już przez kogoś szlifowana i piłowana a palec zapłonowy przypalony (tylko tego modułu cewki nie jestem pewien bo jest naprawiony a nie wymieniony - choć zapewniano...
Przerwę na przerywaczu ustawiałem kilka razy klin jest dobry i sprawdzałem na kilku świecach. Jaką powinna miec opornosc cewka??
panowie jaka właściwie powinna byś oporność cewki zapłonowej w instrykcji wyczytałem że 2 razy od 4,5 do 5,5oma ,moja ma 1,2 oma ,
Witam! Autko to mercedes W203, 1.8 163km, silnik m271 sławetny. Auto na zimnym silniku do 60 stopni pięknie i wzorowo jedzie. Niestety jak się nagrzeje zaczynają się wypadania zapłonów. Błędy dzisiaj rano skasowane, w serwisie pogwarancyjnym MB, po paru godzinach pojechałem na ponowne odczytanie ( zrobiłem ze 150km ) , auto zasilane tylko PB, wyszły...
Przecież napisałem wyraźnie, kabel, który jest podłączony do kondensatora nie może być bezpośrednio zwarty do masy. Cewka ma dwa uzwojenia, pierwotne i wtórne. Jeden koniec, każdego z tych uzwojeń, jest połączony na stałe, z rdzeniem cewki. Drugi koniec pierwotnego idzie do kondensatora, natomiast koniec wtórnego do świecy. Mierząc miernikiem kabel...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Strumien swiadomosc..., W sumie już kilkanaście cewek, zgodnie ze specyfkacjami to do 2,5 benzyna, ale takie same są też do 2.0 michal_rybka Wielkie dzięki za pomysł, Ciekawe rozwiązanie, biorę się za sprawdzanie Teczki to nie naprawi, ale mój problem może rozwiązać Dodano po 48 michal_rybka Trafny trop nadałeś.. Sprawdziłem ostatnie trzy moduły, i...
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt w czasie kręcenia, czy na niebiesko białym (może być...
Gdyby to kogoś interesowało moment {bezpieczny} na śrubach wychodzi w granicach 7-8 kgm {70-80 Nm} , nie polecam ciągnąc na upartego zwłaszcza tej śruby najkrótszej . Oporność cewki aparatu zapłonowego ok 3,5-3,7 kOhm , tak się składa że nie miałem iskry zaraz po złożeniu i padnięta okazała się cewka aparatu ..
Założyłeś cewkę od jakiegoś zapłonu elektronicznego. W skodach bywały takie. Kup albo cewkę od któregoś z aut wymienionych przez jacka , albo dorób sobie prosty moduł zapłonowy, na początek tranzystorowo stykowy, które to są opisywane na forum. Następnie sprawdź, co się porobiło z przerywaczem, bo zwiększony prąd mógł mu zaszkodzić (mniejsza oporność...
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Cześć wszystkim! Zalogowałem się na waszym forum bo mam problem z Hondą Concerto (1993r 112KM D16Z2)...brak iskry! sprawdziłem rozrząd, paliwo jest, pompa działa, jej przekaźnik także. Prawdopodobnie nawaliła cewka lub moduł, nie jestem specem od elektryki dlatego proszę o waszą pomoc. Co udało mi się ustalić to oporność pierwotna zmierzona multimetrem...
Żeby pomiar miał ręce i nogi musiałbyś użyć miliomomierza. Lepiej zmierzyć prąd płynący przez cewkę i przeliczyć. Generalnie zapłon klasyczny czyli przerywacz i platynki - cewka około 3 omy, pozostałe od 0,6 do 1,5 oma, z reguły im starszy układ tym wyższa oporność. Zasilanie na "+" cewki już podaje, ale jest na cewce tylko wtedy, gdy "-" jest odłączony...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Cewka zapłonowa to tylko zwykły transformator. Napięcie wtórne (to na fajce świecy) wynosi około 15000V (15KV). Każda świeca powinna wytrzymać napięcie do 40KV. Jeżeli masz problem z kupnem oryginalnej cewki, to pod pewnymi warunkami można założyć inną. Przy zapłonie elektronicznym, najważniejszym warunkiem jest oporność uzwojenia pierwotnego, które...
https://obrazki.elektroda.pl/4476458700_... https://obrazki.elektroda.pl/2629395600_... Witam. Chciałem się poradzić u bardziej zaawansowanych osób odnośnie chińskiego skutera 4t na wtrysku Barton huragan 50cc. Przebieg 6tys. km. Od początku był problem - po dłuższej jeździe gasł i nie chciał odpalić, gdy ostygł można...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Witam, moja Laguna II 3.0 V6 (2001 r.) płata mi figle. Pojawiło się wypadanie zapłonu, później doszedł komunikat o błędzie sterowania zapłonem na tym samym cylindrze (2 cylinder). DDT podaje w opisie zwarcie do plusa. Podczas podglądu korekcji cewek w DDT na tym cylindrze mam "0" podczas gdy na pozostałych wartości zmieniają się od 512 do 1024. W instrukcji...
Brakuje iskry ... KTS pokazuje błąd czujnika położenia wału.Czujnik oporność 500Om wytwarza zmienny napięcie wartości około 0,8Vpodczas kręcenia rozrusznikiem mierzone przy sterowniku(czerwony i zielony przewód).Brakuje impulsu na cewkę zapłonową ze sterownika,zasilanie jest, po drodze brak modułów zapłonowych(przewód czerwony z czarnym). Wtryskiwacze...
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Witam wszystkich Mam następujący problem. Mój lanos w czasie jazdy nagle stracił moc, silnik zaczał pracować w sposób przypominajacy pracę na 3 cylindrach. Wymieniłem świece, przewody ale to nic nie pomogło. zauwazyłem że świece 1 i 4 cylindra są okopcone. w związku z tym pytanie. Czy mozliwe jest takie uszkodzenie cewki (bo ja podejrzewam), że powoduję...
cewka zapłonowa dla tych cylindrów. zmierz oporność i porównaj dla cewki dla 3i2.
I pytanie jak podłączyć do niego cewkę zapłonowa BE200B Zmierz omomierzem oporności uzwojeń cewki według załączonego rysunku i jeżeli uzyskasz podobne wyniki to podłącz cewkę, tak jak na schemacie poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/8462508400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6083544100_1...
Zapewne masz tam drugi identyczny tranzystor? Jeśli tak, podmiana na próbę a potem będziemy dobierali. Fajnie by było, gdybyś zmierzył oporność cewki.
Witam. Problem wynika następująco, nagle znikła iskra, podejrzenie padło na czujnik położenia wału, po sprawdzeniu miernikiem miał 740 Ohm i reagował na magnes zmieniając oporność. Dla świętego spokoju kupiłem nowy który po pomiarach zachowuje się tak samo jak stary. Po wymianie czujnika jak iskry nie było tak nie ma, z ciekawości sprawdziłem cewkę,...
Witam. Problem objawia się tym że auto przy obecnej temperaturze zewnętrznej w okolicach 0 stopni bardzo ciężko odpala. Uruchomianie silnika w takiej temperaturze wygląda tak że muszę bardzo długo kręcić z wciśniętym gazem. Obroty podnoszą się nieco ale dalej muszę kręcić aż zaskoczy. trwa to około 8-10 sek. Natomiast po postoju w garażu w którym jest...
Objaw jest nastepujący : silnik na zimno odpala ładnie, ssanie włącza się, po czasie wyłącza się, podczas pracy silnika przy stojącym aucie po pewnym czasie włącza się dmuchawa jak silnik osiągnie pewną temperature, silnik cały czas ładnie pracuje. Jak wyłacze silnik i załącze ponownie to zaskakuje na chwile po czym gaśnie. W trakcie jazdy jak sie nagrzeje...
niestety u mnie cały czas leje więc nie mam możliwości działania. Cewkę zapłonową wziąłem do domu i pomierzyłem pomiędzy stykach 1-2-3-4 jest ok 1 om ale z tego co wyczytałem to są to złącza zmostkowane. Natomiast pomiędzy tymi stykami 1-2-3-4 a tym "dziubkiem" z którego powinna iść iskra jest 5 kilo. Tak więc cewka powinna być sprawna przynajmniej...
Tak własnie czytam to jeszcze raz - co z tą cewką zapłonową- zmieniałeś? I może zobacz jeszcze Czujnik Halla - może się przestawił, zabrudził. Zmierz oporność, ale nie wiem ile być powinno - pewnie ok. 1,2 k Aaa, sprawdzałeś zawory ? nie za ciasne ?
Witam, założyłem nowy kondensator i... brak iskry. Przejrzałem całą instalację, wymieniłem wszystkie podpadające złączki. Sprawdziłem przejście każdego przewodu, gnąc i ciągnąć go przy okazji aby wyeliminować ewentualne uszkodzenie. Załamany całą sytuacją postanowiłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Odłączyłem od platyn cewkę zapłonową (N/N) i podłączyłem...
I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
Postaram się pomóc na forum! Trochę inaczej jak sprzęt widzę w realu, ale technika poszła tak do przodu, że skomplikowane operacje chirurgiczne wykonuje się też zdalnie, gdzie operator jest na jednym kontynencie, a pacjent na drugim! Głowa do góry! Nie załamuj się! Podoba mi się że jesteś mocno zmotywowany, a to jest podstawa aby osiągnąć sukces! Zawsze...
Oporność cewki wynosi 0,06Ω.
Witam, zmontowałem miernik małych rezystancji, którego schemat zamieszcam poniżej. Słuzy mi on do badania oporności cewki zapłonowej w motorowerze. Dopóki iskrownik jest wymontowany z silnika to wszystko działa (dioda zapala sie, gdy wykryje odpowiednia rezystancję). Problem pojawia się, gdy istrownik z cewką przykręcam do silnika i nakładam koło magnesowe....
Że kombinuje to fakt, tylko co da zmniejszanie przerwy? Zmniejszenie przerwy na świecy daje to, że do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze w końcowym etapie suwu sprężania, potrzebne jest niższe napięcie, niż przy normalnej przerwie. Jeżeli po takiej operacji zmniejszenia przerwy, cylinder podejmie normalną pracę, to przyczyny należy...
Cewka zapłonowa. Przyjrzyj się jej dokładnie i pomierz oporność uzwojeń.
Mam następujący problem: W bmw e30 silnik m10 1.8, raz na jakiś czas znika iskra. I to tak, że nawet nie ma jej na cewce (na głównym kablu z cewki zbliżonym drugim końcem do masy,podczas rozruchu). Zapłon tranzystorowy jak mniemam, moduł telefunken (dwie okrągłe wtyczki), czujnik halla w aparacie zapłonowym. Nie ma immobilizera. Gdy auto zgaśnie podczas...
Witam Mam problem ze skuterem Zipp Vapor skuter 4t zaczął kichać strzelać i nie ładnie pracować z racji że odkąd go mam nie był remontowany wymieniłem tłok i pierścienie. Stary był przegrzany i pierścienie tez w nienajlepszym stanie ale objawy nie ustąpiły. Skuterek ma słabą iskrę podmieniłem cewkę zapłonową ale dalej to samo więc zabrałem się za sprawdzenie...
Zużyte świece , zbyt wysoka oporność przewodów itp.
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
cewka zapłonowy oporność cewka sprawdzić oporność cewka sprawdzić oporność zapłonowa
ramka zamrozić śmiała teoria słuchawki przerywają
interfejs diagnostyczny naczepa kosiarka viking obroty
Non carica – brak ładowania urządzenia, diagnostyka ładowarek, akumulatorów, BMS, USB-C Renault Trafic III – odległość podłużnic w komorze silnika, wymiary, punkty pomiarowe