Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Temat był wielokrotnie wałkowany, sprawdź cewkę tachometryczną na silniku pompy myjącej. W trakcie pracy na przewodach cewki powinno się pojawić napięcie 9-12 V prądu przemiennego jeśli nie ma, cewka do wymiany . Podpowiem że nie występuje jako część zamienna w electroluxie a jedynie jako element całej pompy. Pomiar omomierzem cewki nie zawsze jest...
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
Czy sucho jest na podstawie? Sprawdź cewkę tachometryczną P.s. Jak sprawdziłeś że silnik jest dobry?
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Szukam cewki prądniczki tachometrycznej silnika pralki AWT 2084 , może ktoś ma na zbyciu Dawaj na PW :D.
Witam, do wymiany cewka prądnicy tachometrycznej.
Moim zdaniem jest walnięta cewka tachometryczna, lub żle podłączona do przewodów które łączą ją z płytką modułu.
Wszystko wskazuje na uszkodzoną cewkę tachometryczną, ale bez dokładnych danych (PNC) nie jestem w stanie dokładnie Ci powiedzieć czy istotnie ta część uległa awarii.
Nie programator ale cewka tachometryczna na silniku. Prawdopodobne zwarcie na cewce lub przerwa. Buczenie to pewnie pompa spustu być może jest zablokowana lub zużyta.
Generator sygnału prędkości to cewka tachometryczna przymocowana z tyłu silnika , wewnątrz której obraca się przymocowany do wirnika magnes w kształcie koła. Ta cewka może przerywać , sprawdź to i całe jej oprzewodowanie.
Przekaźników Niestety nie sprawdzał elektronik, ale sprawdził całą płytkę pod mikroskopem pod kątem zimnych lutów. Spróbuje wymienić wszystkie przekaźniki na nowe gdyż nie ma ich za wiele i nie są zbyt drogie. Wszystkie wtyczki sprawdzone nie ma luzów. Nie wiem jaką cewkę tachometryczną dobrać bo na tej co jest nie ma żadnych oznaczeń.
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
magnes w cewce tachometrycznej się odręcił i takie właśnie są tego efekty. Pozdrawiam
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale cewka tachometryczna jest częścią silnika a z tego co pamiętam to na silnik miało być 7 lat gwarancji. Moduł często udaje się naprawić
Stary-zostanie wykryte uszkodzenie pompy, bo pompa na na sobie cewkę tachometryczną. Centrala ABS wie z jaką prędkością ( i czy wogóle) obraca się pompa. Poza tym jest mierzony prąd w obwodzie pompy.
Poczytałem jeszcze tu troche na forum i gdzies wyczytałem ze to mogą byc szczotki wytarte na silniku... zagladac tam jest to prawdopodobne? Dodam ze jestem laikiem wiec cewka tachometryczna nie mówi mi za wiele a magnes w niej hmm... Staszekf mozesz troszeczke jasniej ;)
-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
najpierw sprawdź cewkę prądnicy tachometrycznej czy ma przejście, jeśli wszystko będzie ok to dopiero bież się za sterownik , programator to ostateczność
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Pytanie zasadnicze to czy wogóle nie kręci. Jeśli tak to mogą być wytarte szczotki o ile jest to silnik komutatorowy. Najprostszym sposobem to go przemierzyć. Przejścia powinny być parami. Jeżeli wszystkie obwody wykazują opory ( z reguły małej wartości ) to silnik jest sprawny. Tylko cewka tachometryczna będzie miała opór znacznie większy od pozostałych.
Mała wskazówka-podczasz włączenia kluczyka teves zawsze zakręca wirnikiem silnika.Teraz są dwa rozwiaznia-albo na silniku masz cewkę tachometryczną która mierzy obroty wirnika lub jest mierzony prąd pobierany przez wirnik i kontrolowana siła przeciwelektromotoryczna. Podpowiedziałem ci już coś?
Witam - prawdopodobnie ten młot pobiera dużo prądu i cały czas podczas pracy obciąża triak w regulatorze a on się grzeje razem z radiatorem . Ten regulator jest wyposażony w cewkę tachometryczną . Podobny temat ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Proponyję poprawić wadliwe połączenia . Dodano po 30 https://obrazki.elektroda.pl/2888214800_...
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Diagnoza na Macajewa nic nie da. Owszem, są 4 czujniki które idzie sprawdzić statycznie omomierzem, ale nie spraqdzisz ich dynamicznie bez oscyloskopu. Do tego dochdzi 8 elektrozaworów, dwa porzekaźniki, cewka tachometryczna na pompie więc do za***ania jeden krok. Raczej tester i odczytać o co się ABS pluje.
Dzięki za odpowiedz po odessaniu triaka 263kΩ .Jakaś poprawa już jest bo silnikiem kręci ale za szybko.Do wymiany chyba cewka tachometryczna i tu byłaby cała przyczyna.Dam znać co wyszło.Dziękuję http://obrazki.elektroda.pl/6732364500_1...
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Sprawdź czy przy wcześniejszym błędnym podłączeniu nie spaliła się cewka prądniczki tachometrycznej.
Witam wszystkich. Mam problem z PWA 800 następujący.Stanęły łożyska więc wymieniłem v-ringi, łożyska i miseczki (już były odkształcone). Łożyska stanęły że bęben się zablokował w związku z czym nie było ruchów rewersyjnych ani wirówki.Po wymianie wszystko gra oprócz wirówki a w zasadzie jej brak. Zacząłem zabawę od spustu wody potem cewka tachometryczna,...
Witam wszystkich, Miałem podobny problem ze zmywarką Electrolux ESL5320LO nie grzała wody i nie suszyła. Jedynie na programie szybkim 30min woda była ciepła w trakcie mycia ale naczynia bo wyjęciu mokre. Miałem się brać już za wymianę przekaźnika na module, ale wszedłem w menu serwisowe , pojawiły się błędy id0 i id1 czyli cewka tachometryczna która...
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Witam. Czy ktoś wie jaką wartość ma cewka tachometryczna w silnku pralki electrolux ewt10620w ?
Pralka AWG 681, silnik C.E.SET MCA 45/64-148/IRA. Cewka prądniczki tachometrycznej ma przerwę gdzieś wewnątrz. W sklepach raczej nie do kupienia. Poradźcie gdzie szukać. Czy może ktoś z Was ma taki stary silnik ze sprawną ceweczką tacho i mógłby ją odstąpić? Pozdrawiam wszystkich, Krzysztof
Chodzi o całą kompletną pompę z cewką tachometryczną, najlepiej w obudowie z tworzywa, tak by w przyszłości można było wymienić samą cewkę.
Zmywarka myła ale po zakończeniu naczynia były ledwo ciepłe, letnie, mokre. Po wymianie cewki tachometrycznej (kupiona na Allegro od pralki Beko za 34,4 z wysyłką). Grzeje doskonale i po zakończeniu, po otwarciu drzwiczek wreszcie bucha para, a naczynia gorące, wyparzone szybko wysychają. Mając więc takie objawy warto zaryzykować samodzielną naprawę....
Pisałeś wcześniej że kable nr 4 i 5 idą do cewki, stąd moje domysły że te czerwone to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem i ma na nich być zwarcie. Tylko przy dużej temperaturze silnika ma robić przerwę odłączając go. Ale to nie jest zabezpieczenie termiczne silnika, tylko cewka prądnicy tachometrycznej.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Cewkę zakupiono. Pralka pierze.
Mam podobny problem i ten sam błąd 1276. Passat B4 kombi, 1.9TDI 1995r. Instalacja jest w porządku (połączenia, przekaźniki, bezpieczniki) ale pompka nie pracuje (oczywiście przy połączeniu "na krótko" - owszem). Złącze na pompie jest 4-stykowe, skrajne styki to zasilanie a styki wewnętrzne są połączone z jakimś czujnikiem (na schemacie instalacji elektrycznej...
Dziś sprawdziłem to o czym pisaliście: triak btb12 na zewnętrznych nóżkach - 62 Ω, cewka prądnicy tachometrycznej - 189 Ω.Tego triaka wymienię, ale jutro, bo sklep daleko. Co Koledzy sądzą o tym transformatorze, zasilającym płytę programatora? Na wyjściu wtórnym ma 14,8 v, a powinien 9,5 v. Tak pisze na jego obudowie. Może to on psoci ? Proszę...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
A czy w takim mieście jak Wrocław, nie ma żadnego zakładu AGD, żeby nie sprzedał Ci takiej cewki (np. z używanego silnika, stosowanego w kikudziesięciu typach różnych pralek- identyczna cewka)??
Tcho sprawdziłem magnes wygląda na cały, po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, czyżby cewka do wymiany ??
sama prądnica tachometryczna jest sprawna. cewka nie ma zwarcia, a po zakręceniu wirnikiem mam sygnał, może jednak elektronika padła. się zobaczy. dzięki z odpowiedzi. Pozdrawiam
Sprawdź prądniczkę tachometryczną (może przerywa cewka tacho) i drogę transmisji impulsów z prądniczki do modułu.Ząbki do wyłamania służą do ustalenia prędkości maksymalnej bębna na wirówce.
Witam. Tomasz Cichocki napisał: , sprawdz tez dokladnie nadajnik tachometryczny na silniku ( jesli cewka ma przejscie,to czy jest napedzany).. Chodzi o prądniczkę tachometryczną,jeśli ma obwód(przejście),to przy obracaniu wałkiem silnika pwinna dać napięcie kilku Volt(mierzysz miernikiem ustawionym na napiecie zmienne.Pozdrawiam
Sprawdź triak BTB czy nie ma przebicia między A1 a A2 , sprawdź przejście cewki tachometrycznej silnika oraz czy nie odkręcił się magnes wirujący tachometru z osi silnika.Sprawdź też drożność wężyka hydrostatu bo jak pisałeś wcześniej pralka pobierała wodę w nadmiarze.
Dwie grube samiczki to stały plus, drugie dwie to masa. Jak tam jesteś pewien to wyciagaj centralę. Ale nie wiadome którą masz, z cewką tachometryczną wirnika pompy?
Witam.Podłączam się do tematu.Proponuje sprawdzić wartość cewki tachometrycznej powinno być w granicy 100Ω.Pozdrawiam
Sprawdź czy wirniczek prądniczki tachometrycznej jest wkręcony do końca i czy cewka prądniczki nie jest poluzowana. Było o tym wiele razy.... Powodzenia!!!
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Pralka tak szybko wiruje że aż skacze Najprawdopodobniej uszkodzona prądniczka tachometryczna. Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes - sprawdź czy się nie wykręcił z osi silnika.
No i po wymianie cewki prądniczki tachometrycznej na numer jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/6233569100_... pralka przestała świrować, program który ileś razy wspominałem sie nie zatrzymuje, bez problemu przechodzi o płukania, wypompowuje wodę, napełnia nową itd. 2 prania przeszły bez problemu. Dodam, że moja "zużyta" cewka...
Brak informacji z prądniczki tachometrycznej. Do sprawdzenia silnik, a konkretnie to szczotki i cewka tachogeneratora i magnesu
Dzień dobry Pralka nie włączała się. Zaświecała się lampka kosza z (wełną?)i nic. Za którymś razem załączało sie wirowanie na kilkanaście sekund i przerwa, znowu kilkanaście sekund wirowania i przerwa... Wymieniłem cewkę tachometryczną i nie startuje. Zaświeca się kosz pełny czegoś i nic. Teraz tak myślę i wiem, że urwała się łapa ze sprężyny. Być może...
Witam. Pralka jak w tytule , mamy ją 11 lat. Nie miała lekko... Żona lubi ją zapchać na full. Pralka przestała się kręcić. Zegar stanął na jednym czasie i już nie odliczał w dół. Pierwsze co sprawdziłem to pompę odpływową, bo podobnie się zachowywała jak nie mogła wody odprowadzić (zablokowana turbinka od pompy odpływowej) albo jak się syfon zapchał....
Sprawdź magnes w cewce tachografu,czy się nie wykręcił.Pozdrawiam. Masz jakiekolwiek pojęcie o naprawie tego urządzenia? Gdzie Ty Chłopie widziałeś w niemieckich Boschach wkręcany magnes tacho? Tam zawsze jest osadzony magnes na sztywno z tyłu osi wirnika, w dodatku przed łożyskiem... Najwyżej może pęknąć, ale się z całą pewnością "nie wykręci"......
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
Bez omomierza się nie da , chodzi o rezystancję uzwojeń stojana , wirnika (przez szczotki ) , cewki prądniczki tachometrycznej .
ok, to w środku mam coś takiego jak widać na zdjęciu 4 plus zaraz za komutatorem prądnicę tachometryczną, to mam podwójną prądnice tachometryczną? jedna coś w stylu cewka i magnes talerzowy a druga to szczotkowa z grubością uzwojenia drutem co najmniej 1mm, a szczotki kwadratowe coś około 5mm x 5mm, nic nie rozumiem, jedyną opcją to albo specjalne sterowanie...
Sprawdź oporność cewki prądniczki tachometrycznej , najpewniej zwarcie w kostce silnika spowodowało także spalenie uzwojenia cewki . Niewykluczone też że uszkodziły się rezystory na płycie programatora prowadzące impulsy z cewki w elektronikę modułu.
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
Witam Koledze uszkodziła się pralka model taki jak w temacie postu objawy usterki są takie po włączeniu pralki pobiera wodę przez 10sekund po czym przestaje na 5sekund i pompka część wody wypompowuje po tej czynności zaczyna ponownie pobierać wodę gdy woda jest już w bębnie zaczyna cykl prania trwa on 40sekund po tym czasie pralka wypompowuje wodę i...
Jeżeli było uszkodzenie termiczne kostki silnika, sprawdź dokładnie jakość i ciągłość połączeń, zmierz rezystancję cewki prądniczki tachometrycznej od strony modułu, jeżeli tu jest OK, reszta jak zaleca Kolega machefi .
Witam! Udało mi się sprawdzić wartość rezystancji cewki prądniczki tachometryczne, okazało się że ma aż 160 om. dość duża wartość w porównaniu z innymi cewkami. Stan magnesu ok, bez zniszczeń. Czy w takim układzie podejrzany jest moduł elektroniczny? Pozdrawiam
1.Uszkodzony triak w module CVA. 2.Przerwa w obwodzie cewki prądnicy tachometrycznej. 3.Gdzieś odczepiony przewód. 4.Uszkodzony programator. Do sprawdzenia w/w elemety w kolejności najczęstszego występowania.
Na tachometrze jest 97 Ohm Tachometry są w samochodach (dziwna to nazwa). W pralkach jest prądnica tachometryczna, a to jest inna bajka. 97Ω powiadasz (cewka)? To dobrze. A jakie generuje napięcie przy obrotach silnika? Jest i mówią że to problem z tachometrem, pierwszy raz się biorę za pralkę i chciałem się upewnić czy dobrze odczytałem błąd,...
Te 33 R jest jak najbardziej prawidłowe przy tym typie silnika. Więcej jest przy pompce z zabudowanym wirnikiem. Mierzyłem cewkę w moim silniku, długość 38,5 mm, okno cewki 20 x 25 mm. Jak będziesz dalej miał problem, to się zamienię za sterownik do komutatorowego silnika z prądnicą tachometryczną (np. Eaton A1 D21) lub TDA 1085.
Pradniczka tachometryczna działa. Sprawdziłem na poczatku-jest dobrze. Jak sprawdzałeś tacho? Co tam siedzi, cewka, czy hallotron? http://www.stollinho.de/images/medium/w1... nie wiruje-startuje a po chwili wyłacza silnik Czy mamy tak rozumieć, że silnik rusza od razu na max. obrotach i po chwili zatrzymuje się?
W sterowniku pralki są spalone i nieczytelne dwa oporniki jeden spalony z wejścia wtyku J7 pin 2 jest to wejście cewki prądniczki tachometrycznej i drugi opornik pin 1 tego wtyku nieczytelny kod paskowy. Na tym wejściu są połączone równolegle dwa oporniki jeden ma wartość 15 KΩ natomiast drugi 3,3KΩ i nie wiem czy to wartość prawidłowa, bardzo...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Na laborce badamy prądnicę tachometryczną, czyli nieruchoma cewka indukcyjna i ruchomy magnes. Jak wyznaczyć model zastępczy tej prądnicy? W spoczynku wiadomo: indukcyjność + rezystancja szeregowo. A jak będzie podczas pracy? Jak można wyznaczyć parametry modelu bez użycia miernika RLC. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
sprawa braku regulacji obrotów: sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy wszystko z nią w porządku, to znaczy czy cewka ma przejście, czy magnes jest zamocowany do osi i czy generuje jakieś znikome nawet napięcie przy obracaniu ręką wału silnika sprawa poboru proszku: w tym przypadku sterowanie strumieniem wody odbywa się mechanicznie za pomocą dźwigni...
Usterka Zmywarka nie podgrzewa wody, nie suszy naczyń. Diagnoza Cewka zamontowana na pompce tachometrycznej. Naprawa Cewka generuje napięcie zależne od obrotów pompy myjącej (3-10VAC). Póki korpus pompy myjącej jest chłodny cewka generuje napięcie. Po nagrzaniu się dostaje przerwy i nie generuje sygnału do modułu. Z obserwacji wynika, że przekaźnik...
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
Witam. Pralka to Amica comfort plus 800 seria PCP5580B23. Zaczęło się od uszkodzenia silnika, wymieniłem na Sole 20584.315 nie jest to identyczny silnik jaki był w oryginale.Po wymianie pralka działała. Po pewny czasie wystąpił problem z wirowaniem. Po przełączeniu na samo wirowanie program zatrzymuje się na 7 i dalej nie idzie, brak wysokich obrotów....
Ale nie wiem, czy poprzedni moduł miał inne uszkodzenia, niż ostatni. Ten poprzedni zdechł całkowicie, a ostatni mrugał diodami i sterował pompą. Może jakieś życie się w nim jeszcze tliło, młodszy w końcu był to i żywotniejszy :| . No a na tym poprzednim nic nie odparowało z płytki, ale może elementy są uszkodzone. Trochę się czepiłem jak pijany płotu...
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
To, co pokazałeś (zielona strzałka) to właśnie cewka i jak widać jest zabezpieczona pierścieniem. A czerwona strzałka, jak mniemam, to wskazuje niewidoczny na zdjęciu, wkręcalny magnes (w ośkę wirnika). To wszystko składa się na urządzenie zwane prądniczką tachometryczną (tachogeneratorem). A w silnikach typu SOLE (takim, jak w Twojej pralce) nagminną...
Moim zdaniem należy wymontować silnik(z tego co pamiętam to 2 śruby) i sprawdzić miernikiem jak zachowuje się cewka tachometryczna.Często spotykam się z takim zjawiskiem że ruchy rewersyjne są ok a jak ma wirować to poluzuje się magnes przy cewce i moduł odczytuje błędne informacje. Pozdrawiam
I jak się zakończyła podmiana? Pasowało? Mam dokładnie ten sam problem, przeszedłem sprawdzanie grzałki, sprawdzanie przekaźników i czujnik temperatury. Trafiłem na ten post, który mówi wszystko. Gratulacje za odnalezienie instrukcji serwisowej. Zmierzyłem rezystancję czujnika tachometrycznego (wtyczka z dwoma czarnymi kablami) przy module, dostałem...
dziękuję szanownym kolegom za reakcję i bardzo przepraszam za to że się nie odzywałem. regulator to tur-100 ,jego schemat powinien być na elektrodzie bo sam na czyjeś życzenie tu go umieszczałem. silnik pierścieniowy dokładnie 22kw mocy jest sterowany tak jak sugeruje kolega WojcikW, czyli przy pomocy tyrystorów (6sztuk),diód(6) i jednego dławika (wielkości...
Witam. Jeśli pralka obraca bębnem szybciej niż powinna - zrywa się jakby do wirowania, należy sprawdzić prądniczkę tachometryczną, która odpowiada za kontrolę prędkości obrotowej silnika. Ponieważ pralka w trakcie wymiany amortyzatorów była przemieszczana, mogło dojść do odklejenia się bądź zsunięcia magnesu prądniczki. Należy dostać się do silnika,...
Dla mnie pomiary wiatru musza być precyzyjne m/s, bo jeżeli będzie wiatr zdjęcia będą poruszone i cała sesja pójdzie do kosza W życiu nie zmierzysz za pomocą tej metody dokładnej prędkości wiatru. Wiatr w ciągu sekund potrafi zmieniać prędkość, w jednej chwili będzie 5km/h a za dwie sekundy 10 km/h. W chwili gdy magnes będzie oddalony niby w jaki sposób...
dziękuję za podpowiedź.Proszę jeszcze o podpowiedź jaką oporność powinna mieć cewka tachometryczna.Moja ma 13 ohm
Witam.posiadam UPSa 1400 VA i tez planuje wykorzystać energię z wiatru do ładowania akumulatorów .W ups mam 2 szt akumulatorki 18Ah ale mam 2 szt aku o pojemności 2150 Ah (tak jest napisane na aku) używane ale jeszcze sprawne chcę je ładować z małego wiatraka . Przy sporych wiatrach chcę załaczać duże aku do UPSa i załzasilać TV komputer i oswietlenie...
Witam . Może się mylę , ale mi to przypomina prądniczkę tachometryczną . :?:
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
W silniku SOLE, a taki jest zamontowany prawdopodobnie w tej pralce, max. opór cewki (w prądniczce tachometrycznej) wynosi 500Ω . Efekt działania prądniczki sprawdzisz: woltomierz podłączasz na zaciski cewki i obracasz ręką za koło pasowe, na woltomierzu powinno być wskazanie kilku volt (za koło pasowe silnika), lub kilunastu volt (za koło pasowe...
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
Tak wode wylewa do końca, silnik, szczotki sa ok. A gdzie jest prądniczka tachometryczna? jak ją sprawdzić? silnik jest szczotkowy więc cewki niema...
Witam Tak jak mówi kolega Raaf najlepszym rozwiązaniem byłby pomiar obrotów wału ślimaka. Kiedyś stałem przed takim samym problemem. Rozwiązałem go poprzes zastosowanie pradniczki tachometrycznej i prostego układu podłączonego do cewki stycznika. Bardzo proste, a zarazem niezawodne zabezpieczenie silnika i ślimaka Pozdrawiam
Cześć Od pewnego czasu miałem problem z suszeniem naczyń w zmywarce. Początkowo zdarzało się to sporadycznie aż po kilku miesiącach każde mycie kończyło się mokrymi naczyniami. Na forach opisywane były przypadki z uszkodzoną cewką tachometryczną. Niestety w tym modelu zmywarki nie występuje taki element. Sprawdzony został również czujnik temperatury...
Witam. Czy silnik posiada prądniczkę tachometryczną z tyłu, na wale silnika? Jeśli tak - dwa przewody od cewki tacho należy pominąć, pozostałe podłączenie zgodnie z algorytmem dla 5-pinowego silnika - w dziale agd użytkowy jest podpięty temat z przykładem właśnie silnika Sole. Pozdrawiam :D
Problem rozwiązany. Przyczyną był zimny lut do wyprowadzeń cewki przekaźnika odpowiedzialnego za obroty bębna w lewo. Sterownik czekał na sygnał z prądnicy tachometrycznej, którego nie było i stąd to "zawieszanie się" pralki. Temat zamykam
A czy sprawdzałeś prądniczkę tachometryczną? Znajduje się z tyłu silnika, a uzwojenie cewki to ok. 17Ω. Najlepiej sprawdzić poprawność działania tego generatorka podłączając woltomierz o napięciu przemiennym do zacisków 6 i 7 kostki silnika (tam gdzie jest wyprowadzenie cewki) i obracając ręką wirnikiem silnika powinno wskazać zmiany napięcia....
Sprawdź prądniczkę tachometryczną umiejscowioną po drugiej stronie ośki silnika (magnes , jego mocowanie do ośki i przejście cewki ).Jeśli tu w porządku to uszkodzenie będzie tkwiło w płycie modułu elektronicznego
Na osi silnika pod tą plastikową osloną masz prądniczke tachometryczną ,sprawdź czy magnesik się nie rozleciał (jest zamontowany na osi wirnika) oraz sprawdź omonierzem oporność cewki.
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
Sprostowanie nie dur a udt:) ta godzina była....dur wyjaśniam pare linijek dalej:) Pisałem że to płytka testowa wiec nie wymaga zabezpieczeń ffiltrów czy innych tam dziwnych zbędnych ... LUDZIE NIE NAUCZA SIĘ CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM CHYBA NIGDY:) na niej były przeprowadzane testy i dopracowanie wszytkiego więc płytkę robi się jak najprościej by nie wkładać...
pradniczka tachometryczna tachometryczna prądniczka prądnica tachometryczna
z18xe wymiana silnika czujnik biegu wstecznego bezpiecznik termiczny chłodnicy
ładowarka einhell ładowarka einhell
Vakoss TC-B7678 – adapter Bluetooth 5.0 USB, sterowniki, kompatybilność Windows, Realtek, CSR Launch X431 Pro 3S - Jak uzyskać kod dostępu?