-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
Nie programator ale cewka tachometryczna na silniku. Prawdopodobne zwarcie na cewce lub przerwa. Buczenie to pewnie pompa spustu być może jest zablokowana lub zużyta.
Generator sygnału prędkości to cewka tachometryczna przymocowana z tyłu silnika , wewnątrz której obraca się przymocowany do wirnika magnes w kształcie koła. Ta cewka może przerywać , sprawdź to i całe jej oprzewodowanie.
magnes w cewce tachometrycznej się odręcił i takie właśnie są tego efekty. Pozdrawiam
Witam wszystkich, Miałem podobny problem ze zmywarką Electrolux ESL5320LO nie grzała wody i nie suszyła. Jedynie na programie szybkim 30min woda była ciepła w trakcie mycia ale naczynia bo wyjęciu mokre. Miałem się brać już za wymianę przekaźnika na module, ale wszedłem w menu serwisowe , pojawiły się błędy id0 i id1 czyli cewka tachometryczna która...
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale cewka tachometryczna jest częścią silnika a z tego co pamiętam to na silnik miało być 7 lat gwarancji. Moduł często udaje się naprawić
Poczytałem jeszcze tu troche na forum i gdzies wyczytałem ze to mogą byc szczotki wytarte na silniku... zagladac tam jest to prawdopodobne? Dodam ze jestem laikiem wiec cewka tachometryczna nie mówi mi za wiele a magnes w niej hmm... Staszekf mozesz troszeczke jasniej ;)
Pytanie zasadnicze to czy wogóle nie kręci. Jeśli tak to mogą być wytarte szczotki o ile jest to silnik komutatorowy. Najprostszym sposobem to go przemierzyć. Przejścia powinny być parami. Jeżeli wszystkie obwody wykazują opory ( z reguły małej wartości ) to silnik jest sprawny. Tylko cewka tachometryczna będzie miała opór znacznie większy od pozostałych.
Diagnoza na Macajewa nic nie da. Owszem, są 4 czujniki które idzie sprawdzić statycznie omomierzem, ale nie spraqdzisz ich dynamicznie bez oscyloskopu. Do tego dochdzi 8 elektrozaworów, dwa porzekaźniki, cewka tachometryczna na pompie więc do za***ania jeden krok. Raczej tester i odczytać o co się ABS pluje.
Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Dzięki za odpowiedz po odessaniu triaka 263kΩ .Jakaś poprawa już jest bo silnikiem kręci ale za szybko.Do wymiany chyba cewka tachometryczna i tu byłaby cała przyczyna.Dam znać co wyszło.Dziękuję http://obrazki.elektroda.pl/6732364500_1...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
sama prądnica tachometryczna jest sprawna. cewka nie ma zwarcia, a po zakręceniu wirnikiem mam sygnał, może jednak elektronika padła. się zobaczy. dzięki z odpowiedzi. Pozdrawiam
Temat był wielokrotnie wałkowany, sprawdź cewkę tachometryczną na silniku pompy myjącej. W trakcie pracy na przewodach cewki powinno się pojawić napięcie 9-12 V prądu przemiennego jeśli nie ma, cewka do wymiany . Podpowiem że nie występuje jako część zamienna w electroluxie a jedynie jako element całej pompy. Pomiar omomierzem cewki nie zawsze jest...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Witam. Czy ktoś wie jaką wartość ma cewka tachometryczna w silnku pralki electrolux ewt10620w ?
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Silnik powinien mieć prądnicę tachometryczną - taka cewka na końcu wału po przeciwnej stronir niż pasek. Możliwe że jest tam przerwa i to blokuje układ.
Zmywarka Electrolux ESL5301LO, brak grzania na długich programach, na krótkich grzanie na 70%, wymiana cewki tachometrycznej (Beko kod 372205506) pomogło, możliwość wymiany bez demontażu silnika, zwrócić uwagę czy cewka wyciągniętą w całości. Proponuje jeszcze przy okazji sprawdzić wewnętrzny oring grzałki na połączeniu pompy z grzałką. AI: Czy po wymianie...
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
Czy sucho jest na podstawie? Sprawdź cewkę tachometryczną P.s. Jak sprawdziłeś że silnik jest dobry?
Szukam cewki prądniczki tachometrycznej silnika pralki AWT 2084 , może ktoś ma na zbyciu Dawaj na PW :D.
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
Zmywarka myła ale po zakończeniu naczynia były ledwo ciepłe, letnie, mokre. Po wymianie cewki tachometrycznej (kupiona na Allegro od pralki Beko za 34,4 z wysyłką). Grzeje doskonale i po zakończeniu, po otwarciu drzwiczek wreszcie bucha para, a naczynia gorące, wyparzone szybko wysychają. Mając więc takie objawy warto zaryzykować samodzielną naprawę....
Witam, do wymiany cewka prądnicy tachometrycznej.
Sprawdź triak BTB czy nie ma przebicia między A1 a A2 , sprawdź przejście cewki tachometrycznej silnika oraz czy nie odkręcił się magnes wirujący tachometru z osi silnika.Sprawdź też drożność wężyka hydrostatu bo jak pisałeś wcześniej pralka pobierała wodę w nadmiarze.
problem w cewce tachometrycznej. Tyle ci wystarczy.
Dwie grube samiczki to stały plus, drugie dwie to masa. Jak tam jesteś pewien to wyciagaj centralę. Ale nie wiadome którą masz, z cewką tachometryczną wirnika pompy?
Wszystko wskazuje na uszkodzoną cewkę tachometryczną, ale bez dokładnych danych (PNC) nie jestem w stanie dokładnie Ci powiedzieć czy istotnie ta część uległa awarii.
Moim zdaniem jest walnięta cewka tachometryczna, lub żle podłączona do przewodów które łączą ją z płytką modułu.
Witam.Podłączam się do tematu.Proponuje sprawdzić wartość cewki tachometrycznej powinno być w granicy 100Ω.Pozdrawiam
Chodzi o całą kompletną pompę z cewką tachometryczną, najlepiej w obudowie z tworzywa, tak by w przyszłości można było wymienić samą cewkę.
Przekaźników Niestety nie sprawdzał elektronik, ale sprawdził całą płytkę pod mikroskopem pod kątem zimnych lutów. Spróbuje wymienić wszystkie przekaźniki na nowe gdyż nie ma ich za wiele i nie są zbyt drogie. Wszystkie wtyczki sprawdzone nie ma luzów. Nie wiem jaką cewkę tachometryczną dobrać bo na tej co jest nie ma żadnych oznaczeń.
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
najpierw sprawdź cewkę prądnicy tachometrycznej czy ma przejście, jeśli wszystko będzie ok to dopiero bież się za sterownik , programator to ostateczność
Stary-zostanie wykryte uszkodzenie pompy, bo pompa na na sobie cewkę tachometryczną. Centrala ABS wie z jaką prędkością ( i czy wogóle) obraca się pompa. Poza tym jest mierzony prąd w obwodzie pompy.
Mała wskazówka-podczasz włączenia kluczyka teves zawsze zakręca wirnikiem silnika.Teraz są dwa rozwiaznia-albo na silniku masz cewkę tachometryczną która mierzy obroty wirnika lub jest mierzony prąd pobierany przez wirnik i kontrolowana siła przeciwelektromotoryczna. Podpowiedziałem ci już coś?
Witam - prawdopodobnie ten młot pobiera dużo prądu i cały czas podczas pracy obciąża triak w regulatorze a on się grzeje razem z radiatorem . Ten regulator jest wyposażony w cewkę tachometryczną . Podobny temat ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Proponyję poprawić wadliwe połączenia . Dodano po 30 https://obrazki.elektroda.pl/2888214800_...
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Bez omomierza się nie da , chodzi o rezystancję uzwojeń stojana , wirnika (przez szczotki ) , cewki prądniczki tachometrycznej .
Sprawdź czy przy wcześniejszym błędnym podłączeniu nie spaliła się cewka prądniczki tachometrycznej.
Sprawdź oporność cewki prądniczki tachometrycznej , najpewniej zwarcie w kostce silnika spowodowało także spalenie uzwojenia cewki . Niewykluczone też że uszkodziły się rezystory na płycie programatora prowadzące impulsy z cewki w elektronikę modułu.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Witam wszystkich. Mam problem z PWA 800 następujący.Stanęły łożyska więc wymieniłem v-ringi, łożyska i miseczki (już były odkształcone). Łożyska stanęły że bęben się zablokował w związku z czym nie było ruchów rewersyjnych ani wirówki.Po wymianie wszystko gra oprócz wirówki a w zasadzie jej brak. Zacząłem zabawę od spustu wody potem cewka tachometryczna,...
No i po wymianie cewki prądniczki tachometrycznej na numer jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/6233569100_... pralka przestała świrować, program który ileś razy wspominałem sie nie zatrzymuje, bez problemu przechodzi o płukania, wypompowuje wodę, napełnia nową itd. 2 prania przeszły bez problemu. Dodam, że moja "zużyta" cewka...
Witam! Udało mi się sprawdzić wartość rezystancji cewki prądniczki tachometryczne, okazało się że ma aż 160 om. dość duża wartość w porównaniu z innymi cewkami. Stan magnesu ok, bez zniszczeń. Czy w takim układzie podejrzany jest moduł elektroniczny? Pozdrawiam
tachometryczna prądniczka pradniczka tachometryczna prądnica tachometryczna
silnikiem logic drive pobrać vista kupię pralkę część
Zmiana języka na polski w Peugeot 508 - instrukcja Skoda Superb Climatronic błąd B109E F0 – adaptacja sprężarki, czujnik G65, brak chłodzenia