Witam. Sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
Dzięki za porady :) Pompa paliwa sprawdzona nie jest to jej wina. Wtrysk również sprawdzonym, także nie jego wina. Wcześniej odpalał bez czekania aż zgaśnie marchewa. Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? Nie jest to sprawa kabli ani świec już mówiłem. Tak jak wspominałem zdarza mu się gasnąć w czasie jazdy. A jak sprawdzałeś kable,świece,...
Sprawdź kostkę stacyjki. Jeśli po przekręceniu czasem nie załącza się deska to może być zepsuta kostka i przy załączaniu rozrusznika wyłącza zapłon. A druga sprawa to faktycznie może być to małe ciśnienie. Gdy nie chce odpalić sprawdź czy jest zasilanie na cewkę zapłonową.
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Jak wygląda cewka zapłonowa w Seicento?? Jak wygląda w maluchu to wiem ale jak w SC?? Gdzie dokładnie się znajduje?? Ile kabli wychodzi z cewki i dokąd idą?? Pompe chyba wiem jak podłączyć pod przekaźnik, bo do niej idą tylko 2 kable + i masa, ale chce założyć 2 zabezpieczenia. Jedno pod imobilaizer do alarmu a drugie pod ukryty przełącznik, czy lepiej...
świece kable wn cewka lub jedna z cewek zapłonowych ,prawdopodobieństwo wg kolejności zapisu.
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
Był wtrysk LPG, ale zdechł sterownik silnika (typowa usterka), to ktoś przerobił na gaźnik (2 gen.). Na benzynie chodzi na 2 cylindrach, na LPG normalnie, bo iskra jest, tylko nie ma impulsów na 2 wtryski (choć w sterowniku silnika, będzie błąd cewki zapłonowej).
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno . Zawsze myślałem ze to wina preskakiwania kilku iskier na raz. Hm a moze by zastosować inne cewki zapłonowe , moze to by coś zmieniło . Z tego co wiem to w 900 sa dwie cewki , w fiestach mk3 po 91 roku pojawił sie ukł zapłonowy DIS i...
Na cewkach i wtrysku przewód zielony z czarnym paskiem jest u mnie stałą masą, wzięty ze śrubki przy termostacie, tego nie ruszałem podczas przenoszenia silnika, mam 4 bezpieczniki za akumulatorem, wszystkie sprawne i zasilanie do ECU dochodzi na 35, na 34 mam stałą masę z tej samej śrubki co do cewek i wtrysku. Jak pisałem, powinien być plus na przewodzie...
Standardowo na początek do sprawdzenia: przewody zapłonowe, świece, iskra na każdym garze (cewka), zaworek zwrotny, filtr paliwa.
Możesz podłączyć plusa z cewki zapłonowej.
ale czytałam tu o cewce zapłonowej Była ta cewka sprawdzona / podmieniona? Może ona być wszystkiemu winna. Wg. mnie warto sprawdzić.
Objawy: po przekroczeniu około 3000 obr/min zaczyna mrugać kontrola silnika i silnik szarpie. Jeśli tak samo jest na obrotach jałowych to sprawdź czujnik położenia wału. Jeśli szarpie, ale tylko przy dużym obciążeniu silnika np 5 bieg , 60km/h i pedał gazu w podłogę to sprawdź cewki zapłonowe.
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego. Korkowy z przepustnicą wymieniony i wszystkie uszczelki tam a to kasowanie to jak to zrobić? Dodano po 1 Witam Mam problem z Seicento ponieważ samochód nie równo chodzi na zimnym czy na ciepłym silniku, na benzynie jest najgorzej, na gazie w miarę. Dodam jeszcze ze map sensor wymieniłem , wszystkie...
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
Witam Mam problem z seicento. Rano gdy próbuje go odpalić to zapala pochodzi jakieś 5-6 sekund i gaśnie gdy ponownie próbuje uruchomić silnik to zapala pochodzi trochę na nierównych obrotach (bez dodawania gazu bo jak się doda to odrazu gaśnie) i później jest już dobrze odpala za pierwszym razem (nieraz jak tak parę razy gaśnie to zdarzy się nawet akumulator...
Witam Mam problem z seicento. Rano gdy próbuje go odpalić to zapala pochodzi jakieś 5-6 sekund i gaśnie gdy ponownie próbuje uruchomić silnik to zapala pochodzi trochę na nierównych obrotach (bez dodawania gazu bo jak się doda to odrazu gaśnie) i później jest już dobrze odpala za pierwszym razem (nieraz jak tak parę razy gaśnie to zdarzy się nawet akumulator...
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
Któraś z cewek zapłonowych może mieć przebicie po wodzie. Pisałes że "pyrka swoim rytmem" tzn tak jakby chodził na dwa cylindry? Zerknij tak zwłaszcza do tej cewki gdzie masz podpięty przewód instalacji gazowej z którego cenytalka LPG czerpie impulsy zapłonowe.Trzeba by wykrecić świece i zobaczyć czy jest tak że dwie są w miarę wypalone a dwie nie....
Różne patenty stosują gaziarze, nie masz założonego jakiegoś resetera błędów? Co to za instalacja LPG - mikser czy wtrysk? Próbowałeś jeździć wyłącznie na benzynie przez jakiś czas (bez przełączania na gaz)? Jaki to rocznik, po 2003 (z dwoma sondami lambda/EURO-03?). Objawy przypominają typową usterkę ECU w tym modelu, ale wtedy byłby zapamiętany błąd...
Witam, mam ogromne zakłócenia w CB radiu spowodowane układem zapłonowym. Ktoś mi poradził na jakimś forum żeby zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową. I teraz właśnie mam problem bo nie wiem pod co mam go podpiąć, układ zapłonowy jest tu elektroniczny, z cewki wychodzą tylko przewody wysokiego napięcia i jakieś 2 małe kostki są...
Witam. Czy tojest SPI, czy już MPI ? Przyczyn może być kilka. 1. Zatkany filtr paliwa i brak wystarczającej ilości na wyższych obrotach. 2. Zbyt niskie ciśnienie paliwa spowodowane zacierającą się pompą paliwa ( dość częsty przypadek w tych samochodach, zwłaszcza kiedy się jeździ na głębokiej rezerwie :) . 3. Poległ regulator ciśnienia paliwa. 4. Jest...
Fiat Seiciento 900 .98. nie świeci kontrolka wtrysku i nieodpala ,pompa sprawna, cewki zapłonowe dobre ,rozrusznik kreci
Pod koniec filmiku słychać że wtryskiwacz pracuje, to czujnik położenie raczej działa prawidłowo. Najlepiej jak byś sprawdził kompresje tak jak kolega wyżej radzi. Sprawdź jeszcze iskrę na świecach i czy dobrze podłączyłeś kable zapłonowe do cewek.
Witam, program diagnostyczny multiecuscan z odpowiednim interfejsem ma możliwość sprawdzenia samych cewek zapłonowych. Należy postępować zgodnie z objaśnieniami aby nie uszkodzić komputera pokładowego. Pozdrawiam.
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj Czyli do katalizatora dostaje się niespalone paliwo - wypadają zapłony - w tej sytuacji musi być błąd lambdy (który wcale nie oznacza jej uszkodzenia), a problem najprawdopodobniej leży w układzie zapłonowym...
Zdejmując fajkę ze świecy w układzie zapłonowym z traconą iskrą (cewka dwubiegunowa) ryzykujesz uszkodzenie cewki zapłonowej, a nawet sterownika silnika - nigdy tego nie rób. Jeśli chcesz wykonać taką próbę musisz albo odłączyć sterowanie cewki (ale to odepnie 2 cylindry), albo uruchomić silnik ze zdjętą fajką ze świecy w cylindrze, ale do fajki musi...
Witaj, miałem sytuację w Fiacie Seicento (1.1 MPI 2001 r) właśnie z cewkami. Szarpał, nie palił jeden gar, komputer wykazał wypadanie zapłonu. Wymieniłem obie cewki i po przejechaniu kawałka dalej było to samo. Szukałem na internecie i też ktoś na forum pisał odnośnie oporności. Sprawdziłem multimetrem na wyjściach cewek i okazało się, że nowy komplet...
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Pomimo języka...
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Wypadanie zapłonów może powodować wiele rzeczy. Winny może być układ zapłonowy , układ paliwowy , układ dolotowy , mechaniczna kondycja silnika itd. itd... Więc nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie? Być może trafisz dosyć szybko albo będziesz wymieniał części bez rezultatu. Jeśli się auto psuje to się je oddaje do warsztatu. Po to one są ....
kolega mnie nie zrozumiał, pytałem o seicento, nie o malucha. to może zadam inaczej pytanie: czy do seicento można podłączyć obrotomierz od czterocylindrowca z jedną cewką zapłonową?
Do sprawdzenia cewki zapłonowe, oraz ich sterowanie i zasilanie.
a co jeżeli będą te wżery i nadpalenia??? Dodano po 11 seicento 900 nie ma kopułki z cewki zapłonowej przewody idą od razu na świece
Wcale nie jest pwiedziane że rozrusznik jest OK. To że kręci nie oznacza że jest sprawny. Pobiera tyle prądu że cewka zapłonowa podaje słabiutką iskrę na ktorej silnik nie jest w stanie zapalić, To samo z akumulatorem - może już czas go wymienić? Profilaktycznie spróbuj zmniejszyć przerwy na świecach o połowę i sprawdź czy to coś daje.
W takim razie pozostaje cewka zapłonowa. Kable wysokiego napięcia i świece wymieniałem w warsztacie w którym montują instalacje gazowe. Tam stwierdzili że trzeba wymontować katalizator. Oczywiście był zatkany ale to problemu nie rozwiązało. Dodali też że może być przestawiony pasek rozrządu ale to chyba odpada ponieważ słyszałem że w tych silnikach...
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
Poczeka kolega aż mróz puści, weźmie zraszacz do kwiatów i zacznie pryskać wodą cewkę i przewody WN. Gaz predysponuje do uszkodzeń cewki zapłonowej (w pewnym sensie), zwłaszcza kiedy jeździ się na przerwie przewidzianej fabrycznie dla zasilania benzyną, dobry zwyczaj to zmniejszenie na gazie przerwy o te 10-20%, w gazie iskra dużo trudniej przeskakuje...
witam Mam problem z seicento czasami ciężko zapala to znaczy zapala i po krótkim czasie gaśnie jakieś 2-3 sekundy nieraz trochę dłużej dodam ze problem występuje tylko zimową porą wymieniłem już: akumulator, świece, cewkę zapłonową , alternator(bo nie ładował pod obciążeniem) czujnik położenia wału po wymianie czujnika położenia wału zaczął trochę lepiej...
Wtrysk odpada - na LPG to samo. Może podpięcie pod komputer coś naprowadzi? Tak jakby sterownik gubił zasilanie/masę. Nie wiem jak tam masz w sportingu ale w "cywilnej" wersji za zasilanie sterownika odpowiada czarny przekaźnik w komorze silnika a za elementy wykonawcze- pompę zasilanie plusem wtrysku , cewek zapłonowych odpowiada czerwony przekaźnik...
Może być problem z modułem albo cewką zapłonową ,ale na dwóch świecach powinien koślawo chodzić.
Witam. Zakupiłem to autko kilka dni temu. Niestety jak wracałem wjechałem w dużą kałużę przez co przylało świece i kilka kilometrów przejechałem z silnikiem pracującym na 3 cylindry. Od tego czasu auto na zimnym silniku długo kręci a jak zapali świeci się check. Po rozgrzaniu się silnika i skasowaniu błędów problem znika aż do ostygnięcia. W sterowniku...
A dobrze założyłeś te kable? Kolejność zachowałeś na cewce i świecach?
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Mam ogromne zakłócenia w CB radyjku pochodzące od układu zapłonowego, dosłownie słychać pracę poszczególnych świec. Zakłócenia te są ściągane po antenie. Proszę nie pisać rad typu: sprawdź masę anteny, podłącz CB do innego akumulatora czy ściągnij na chwilę pasek klinowy z alternatora,...
Witam ponownie, naprawiłem ecu spalone były tranzystory sterujące cewkami zapłonowymi. Jednak po podłączeniu do samochodu, autko dalej nie odpala. Podłączyłem do innego odpala bez problemów. Co mogę dalej robic?
Do sprawdzenia rezystancja cewek. A zwłaszcza tej co się uszkadza. Do tego świece zapłonowe i przewody.
Witam, dziękuję za podpowiedź, u mnie dodatkowo zamontowali w Warszawie w salonie w którym babka kupowała SC 900, immobilizer Cheeteah 335, który wg instrukcjii blokuje właśnie kabelek do cewki rozrusznika i cewki zapłonowe (drugi obwód), kłopot jest spory, bo zamontowali centralkę pod główną deską, widoczna jest ona nieco po wymontowaniu lewego głośnika....
Podaj kod silnika bo ja w domu inaczej nie pomogę a także jakim sprzętem dysponujesz jakiś miernik .Jeśli dobrze kojarzę to masz podwójna cewkę zapłonową z wyjściem na 4 cylindry sterowanie ze sterownika wtyczka 3 przewody kolorów nie pamiętam ale jak odepniesz wtyczkę i przekręcisz zapłon to na jednym przewodzie będzie 12v a na pozostałych małe napięcie.Po...
Sprawdź immo.
Weź żarówkę taką od postoju, wyprostuj jej "wąsy" i wetknij w kostkę od cewki zapłonowej. Druga osoba kręci rozrusznikiem, a Ty patrz czy żarówka miga. Migać będzie bardzo słabo, ale powinna migać. Kompresję auto ma?
Witam Mam taką myśl i zwracam się o poradę czy jest sens i w ogóle możliwosć aby to zrealizować .Otórz mam autko Seicento oraz mam bardzo fajny wskażnik temperatury z Forda ( chyba mondeo ) i pomyślałem sobie ,że zamiast kupować jakiś gotowy obrotomierz może udało by się zaadaptować ten wskaźnik temperatury. O podłączeniu już właściwie wszystko wiem...
Witam mam drobny problem z moim Fiatem Seicento. Mianowicie zła praca na benzynie dodam też, że auto ma instalację gazową. Gdy odpalam silnik pracuje prawdopodobnie na 3 tłokach a po przełączeniu na gaz chodzi idealnie. Ciągle świeci się kontrolka check ( pomarańczowy baniaczek) gdy chodzi na benzynie a na gazie miga cewki są ok kable zapłonowe nowe
Zamien miejscami 2 przewody zapłonowe WN w jednej cewce tej zepsutej . Rozumiesz
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
Witam mam problem z Fiatem seicento 1.1 z 2005 roku. Fiacik ma przejechane 175 tyś km, LPG od nowości. A problem to nie palenie na dwa cylindry od czasu do czasu i traci zupełnie moc, no ale to normalne przy dwóch niepracujących cylindrach, zapala się wtedy również kontrolka Check Engine i automatycznie przełącza się z gazu na benzynę, nigdy nie można...
Moze lepiej kupic co nieco bo bez kosztów się i tak nie obejdzie a zabieg i tak nie będzie tani, moja propozycjia taka: kup wtryskiwacz z osprzętem i obudową na giełdzie z fiata CC900/1100 cena za nowe 150zł do tego sterownik -150zł, zostanie ci czujnik podciśnienia cena(?) czujnik na koło pasowe wału korbowego(?) lamda 80zł, kabelki+przekazniczki,...
kordel: "Podczas rozruchu jest to duzy pobor pradu i zarowki moga się spalic, a po rozruchu gdy swiatla nadal ciagna prad uniemozliwiamy w miare szybkiego doladowania się akumulatora". Proszę kolego, nie dodawaj nowych teorii do elektrotechniki i wprowadzaj w błąd mniej doświadczonych użytkowników forum. Faktycznie podczas rozruch silnika płynie duży...
Drugi przekaźnik zasila sterownik tzn sterownik sam go załącza gdy dostanie informację że stacyjka jest przekręcona i zasila przez niego swoje funkcje. Gdyby przekaźnik był uszkodzony to by w ogóle nie podawał napięcia, chyba że jego styki na kotwicy byłyby nadpalone ale podmieniany był i bez zmian. Jeszcze można łatwo sprawdzić czy jest napięcie np...
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Najczęstszymi usterkami,kóre trafiają się to: -pęknięte lutowania elementów (GM Multec). -uszkodzone stopnie mocy i zasilacz (Bosch,Marelli IAW) -brak sterowania cewką zapłonową w IAW 59 (Punto II,Seicento) -wiadoma sprawa w MEMS Rover (wiadomo co :) ) -uwalone sterowanie IACV w Sagem SL96 (notoryczne) -przeżarte ścieżki w ECI Multi (Mitsubishi) To...
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rodzielaczem? Tam są dwie cewki zapłonowe, każda po dwa wyjścia. Z reguły to padają te cewki od temperatury - przykręcane są do głowicy.
Kolego już Ci opisuję co jest grane bo nie raz to przerabiałem. Po pierwsze to cieknie z tego oringa pod cewkami na bank!On z czasem robi się twardy i zaczyna przepuszczać olej, tak po 10-15 latach musi być zmieniony. Po drugie , we fiatach z tym silnikiem nie ma opcji zmiany samej uszczelki pod klawiaturą!Fiat tak ma, że ludzie kombinują, wkładają...
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Tylko z cewki zapłonowej i obrotomierz na dwa gary. Pozdrawiam.
Witam serdecznie, Od pewnego czasu jestem właścicielem samochodu jak w tytule. Zakupiłem go jako niesprawny. Posiadał zamontowaną instalację gazową która wpływała na wtryski paliwa ( działał tylko trzeci) po zdemontowaniu jej wszystkie wtryski zaczęły działać. Niestety problem nie ustał, bardzo ciężko odpala na benzynie kiedy to już się uda, trzeba...
Samochód na LPG i bęzynę. Na gazie jeździ bez zarzutu, chociaż zdażało mu się gasnąć przy chamowaniu. Gorzej przy jeździe na benzynie. Wcześniej kiedy wciskałam pedał gazu samochód zwalniał dusił się w końcu gasł. Wymieniono w nim świece, filtr paliwa i czujnik ciepła. Jest trochę lepiej bo nie gaśnie, ale nadal zwalnia i szarpie. Kiedy nie jest rozgrzane...
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych obrotach lekko falował, ale po dodaniu gazu,...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Od pewnego czasu borykam się z problemem jak w temacie. Samochód to Seicento 1,1, na gazie zrobione ok. 100 tyś. Problem występuje na każdym biegu, gdy samochód ma lekko niższe obroty, a ja dodaję gazu. Często właśnie występuje wystrzał, dobrze słyszalny w okolicach układu wydechowego. Dodam, że wymieniłem na nowe następujące elementy (ale i tak nic...
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
ja mam ten sam problem Blaupunkt 4100, samochod Seicento. Masa podłączona do kasty, zasilanie główne do aku. jednak nawet jak odłącze chinche zupełnie, a wzmacniacz bedzie tylko zasilany i podłączony do głośników to po odpaleniu fury i upływie 5s zaczynam słyszeć pisk w głośnikach( taki jak kolega), zwiększający swoją częstotliwość wraz z obrotami(radio...
Pomiar rezystancji uzwojeń cewki jest bardzo niemiarodajnym testem jej sprawności... poza tym w tych samochodach wręcz nagminnie padają sterowniki układu wtryskowo-zapłonowego, co objawia się właśnie wypadaniem zapłonów (w początkowej fazie usterki). Masz zapamiętane jakieś błędy, zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego?
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Rezystencja jest ok. Chyba znalazłem problem. Wtyczka na dolnej cewce zapłonowej, jest cała połamana i wypada z z gniazda cewki. Po włożeniu jej na swoje miejsce sei zaczął normalnie jeździć. Dzięki za pomoc. Zamykam temat.
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
już kumam kontrolka check :D Dodano po 6 kontrolka "check" zapala sie zazwyczaj przy problemach z niedopalaniem bezyny, może to być cos z układem zapłonowym (swiece, cewki W/N, kable W/N) lub też sonda do wymiany.
Bezpiecznik 20 A nie zasila obwodów samego sterownika a podaje plus (poprzez czerwony przekaźnik) na wtrysk, zawór evap, cewki zapłonowe pompę paliwa i podgrzewacz sondy. Sterownik kluczuje jedynie cewki przekaźników a tam jest inny bezpiecznik - 7.5 A.Tak więc szukałbym nie winy sterownika a w instalacji tych podzespołow
Użyj programu IAW Scan2 z mojego podpisu, żarówka powinna tylko delikatnie migać, nie świecić się ciągłym światłem. Rezystancja wtryskiwacza wydaje się być w normie. Zostaje jeszcze kwestia regulatora ciśnienia paliwa i pompy paliwa. Pamiętaj też aby nigdy nie uruchamiać rozrusznika przy zdjętej fajce ze świecy ani nie zdejmować fajki ze świecy na pracującym...
Fiat Saicento / 3 lata, 17 tyś km/ jak zimny i dłużej postoi na polu to zapala na maximum trzy cylindry /może i dwa / I tak można nim przejechać i z 10 km. i nic się nie zmienia. Dopiero po nagrzaniu i zgaszeniu silnika odpala tak jak powinien . To samo robi po przyjechaniu do mechanika ,to znaczy silnik pracuje prawidłowo. Wymiana świec i cewki zapłonowej...
obrotomierz w benzyniaku podłącza się do cewki zapłonowej nie wiem czy w SC były fabryczne obrotomierze jak nie to dowolny od czterocylindrowego benzyniaka
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Mam problem z fiatem Seicento 900, rocznik 1998, przebieg 140tys. km. Problem pojawia się od 2 tygodni nie zawsze ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku również. Podczas próby uruchomienia auta rozrusznik kręci normalnie, silnik próje za 3 lub 4 razem prawie już zapalić ale bez skutku dopiero za 7,8 razem się udaje, a czasami zapali za 1 razem....
Własnie podłączyłem go wczoraj pod prostownik i kręci ale nie zapala czy mozliwe jest zeby padły obie cewki zapłonowe? Dodano po 2 Juz działa faktycznie akumulator a jak sprawdzic alternator czy ładuje
Silnik benzyna , bez gazu 900 cm. Elektryka chyba w porzadku .Sprawdzałem masy z blacha , jak i z blokiem silnika . Styki są . Akumulator wydaję się ok , trzyma napiecie . Ładowanie tez w porzadku , pasek alternatora wymieniany . Nie piszczy , ma odpowiedni naciąg . Co jeszcze mogę sprawdzic , kabelek do diagostyki posiadam .Nie , iskry jeszcze nie...
Podczas jazdy w korku z powodu nie włączenia się wentylatora zagotowała się woda i zapaliła kontrolka sygnalizująca to. Gdy silnik ostygł po przejechaniu około 150km zapaliła się żółta kontrolka check engine. Czy te usterki mają ze sobą związek? Wymieniłem wentylator ponieważ silnik był spalony oraz bezpiecznik za akumulatorem. Przekaźnik jest sprawny....
seicento cewka cewka seicento układ zapłonowy seicento
jaką nawigację tomtom kupić schemat mostek sterowa tyrystorowy moduł zapłonowy schemat
kolektor słoneczny ciśnieniowy eeprom dumps
Wskaźnik smarowania silnika Opel Zafira 1.8 benzyna - przyczyny i diagnostyka Kierownica do Renault Master II - kompatybilne modele