Ale cewka zapłonowa która jest podłączona na wyjściu modułu jest na 12V, więc pomyśl co by się z nią stało jak by na nią puścić chociażby te 400V:D To nie wska ani komar że cewka zapłonowa z której wychodzi kabel bezpośrednio do świecy siedzi w zapłonie pod kołem zamachowym.
Czy zekranowanie uC, czyli wsadzenie go w jakieś aluminiowe pudełko (grubość ściany ok. 1cm) rozwiąże problem? Nie bo zakłócenia będą i tak się do środka dostawać w postaci przepięć na liniach zasilających i sygnałowych "wychodzących z pudełka".
To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN , taka jak np , WSK 125 lub Komar , Romet Ale co ty mi tłumaczysz? Po co? Może popatrz sobie na dowolny stator od CDI i zobaczysz, że cewka zasilająca moduł jest nawinięta cieńszym drutem. Powody podałem wyżej.
Miałem kiedyś podobny przypadek chodził w silniku 019 i winny był klin. Przypadek o tyle ciekawy, że zerwał się klin ale silnik nie zgasł co zapiekło magneto na wale (na stożku) blokując się w odpowiednim położeniu. Sporo tak przejeździłem zanim się zorientowałem bo silnik chodził prawidłowo jednak do czasu jak zdjąłem magneto to zbaraniałem. Wał w...
Kolego należy wziąć pod uwagę uzyskane już informacje. Ponadto ja wyczulam kolegę na jakość paliwa tj. "stare" należy zlać i użyć np. do innych celów i zbiornik zalać świeżym paliwem, w odpowiedniej proporcji z olejem do dwusuwów. Jeśli cewka zapłonowa bez tzw. fajki daje właściwą iskrę i skrzynia korbowa wraz z gaźnikiem jest szczelna oraz silnik ma...
Przerywacz ,kondensator i cewka zapłonowa.
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
Może się jakieś brudy dostały do gaźnika. U mnie często zapychała się ta przykrywka nad pływakiem i wtedy nie chciał odpalić tylko co chwile łapał i znowu gasnął jak mu się skończyło te trochę paliwa co nakapało.
A mam pytanie posiadam cewkę zapłonową z komara i czy da się jakoś zrobić żeby podawać na nią napięcie i otrzymywać iskrę czy jest to nie możliwe i będę musiał się rozejrzeć za jakąś z samochodu?
Idąc po łatwiźnie- koło zamachowe od kosiarki i cewka zapłonowa. Ze szrota wyjdzie tanio, z kątem zapłonu trzeba pokombinować. Może być Komar jak od kosiarki się nie zmieści.
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Mógł spalić cewkę wysokiego napięcia.
Yamaha ma inną cewkę zapłonową niż komar i Simson, nie wiem na czy polega różnica w jej budowie, ale może warto taką zastosować jak tutaj http://obrazki.elektroda.net/88_11936607...
Cewka WN którą chcesz zastosować (oznaczenie EMZA 8351.1/13 a nie /18 ) jest przeznaczona do zapłonu typu CDI - ma ona małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. Ulegnie uszkodzeniu moduł zapłonowy, a nawet cewka WN, jeżeli moduł nie będzie wyposażony w ogranicznik prądu cewki. Poza tym mowa o tym była w poprzednim Twoim temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
A skąd pewność, ze to wina cewki (sprawdzałeś?) a nie tych "farfocli" przy przerywaczu? Cewka nie ma prawa obcierać - jeśli tak jest to to jest bubel, nie cewka.
A sprawdzałeś, czy nie podpasuje cewka od komara? bo przynajmniej te od świateł wyglądają bardzo podobnie.....
w jakim celu jest dodana ta cewka butelkowa, widziałem podobne przeróbki tylko że była sama cewka butelkowa na zewnątrz ? Cytat : "Мощно ... искры повышk... за счет увелиm...
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
Powiem Ci tak, wielokrotnie próbowałem nawijać cewki zasilające cdi, które dają ok 50V przy rozruchu, potem kilkaset V przy pracy silnika, żadna długo nie wytrzymała, zawsze skończyło się to przebiciem uzwojenia. Ty chcesz przewinąć cewkę WN, która daje ok 15kV !. Nie widzę żadnych szans powodzenia takiej operacji w warunkach amatorskich. Jedyne wyjście...
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Witam, mam taki problem, nie wiem jak podłączyć zapłon bateryjny do mojego komarka. Mam wszystkie potrzebne elementy takie jak: stojan iskrownika, cewka zapłonowa 12V, akumulator 12V i koło zamachowe (magneto) Z góry dzięki. Pozdrawiam! :D
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Dzień dobry, mam pytanie, bo ostatnio robiłem Rometa Komara 232 na pedały i mam duży problem. Nie mogę go odpalić, a zapłon jest praktycznie prawie cały nowy, oprócz cewek od świateł. Sprawdziłem, czy nie wydmuchało simeringów, podkładki pod głowicą i uszczelki pod gaźnik, nadal mi nie odpala. AI: Czy sprawdziłeś, czy paliwo dociera do silnika i czy...
1. Prąd w instalacji Komara jest prądem przemiennym, więc podłączenie akumulatora wprost do instalacji jest niewykonalne. 2. Prawdą jest, że cewka zapłonowa i oświetleniowa jest w oddzielnym obwodzie, ale sam miałem przypadek, że pojazd gasł po zapaleniu świteł. Problem się rozwiązał po założeniu nowego (z mocnym magnesem) koła zamachowego. Jaki jest...
Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść...
Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka. U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś...
Witam! Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w motorku. W iskrowniku znajdują się 3 cewki jedna zapłonowa i dwie świetlne. Ponieważ założyłem akumulator i cewkę iskrową zasilam już z akumulatora to chciałbym aby wolna cewka zapłonowa doładowywała akumulator. Do wszystkich trzech cewek dowinołem drutu aby podnieść ich napięcie. Zastanawiam się...
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Jeśli oddałeś ją do pseudo mechanika to teraz masz narobione... Trzeba się znać chociaż trochę na tych silnikach, to nie jest komar... Prawdopodobnie źle ma coś złożone. Zacznij od regulacji gaźnika. Tłok ma dobrą selekcje czy kupiłeś taki sam jak poprzednio był ?
Witam. Odświeżam temat bowiem znalazłem na stronie http://marcek20.ovh.org/ schemat elektronicznego układu zapłonowego do Komara. Czy Waszym zdaniem jest to poprawna konstrukcja? http://obrazki.elektroda.net/72_11932241... Cewka z lewej na schemacie to oryginalna, ta po prawej to dodatkowa np. z malucha
To schemat pastucha elektrycznego, który daje impuls wysokiego napięcia o bardzo małej energii. Normalny układ zapłonowy ma cewkę z jednej strony na stałe podpięta do +, a przerywacz podpięty do drugiego końca uzwojenia pierwotnego cewki i do masy. Iskra generowana jest w momencie przerwania obwodu pierwotnego cewki przerywaczem. Kondensator wpięty...
A ja uważam, że to ciekawy temat - w końcu renowacja zabytku ;). Tam masz tylko kilka elementów. Sprawdź miernikiem cewkę, czy ma przejście. Sprawdź, czy odczep cewki (który służy do gaszenia silnika) nie jest zwarty do masy przez niewłaściwie działającą/ źle podłączoną instalację lub zepsutą stacyjkę. Jak pisał kolega wcześniej - może być za duża przerwa...
wiecie co wam powiem. troche sie rozesmiałem czytając o tym stabilatorze. to jak porywać sie z bronią nuklearną do zabicia komara. moze jeszcze bedziecie chłodzic ten stabilizator ciekłym azotem...:D:D Dobra, a teraz na serio. jakoś nie słyszałem zeby cewki zapłonowe powodowały az takie szpile w zasilaniu które zabijają leda. chyba ze zasilanie było...
Wersja pierwsza, z dwoma uzwojeniami, jest typowym iskrownikiem, czyli pełnym układem zapłonowym jesli wziąć pod uwagę jeszcze przerywacz i kondensator. Wersja druga, z jednym uzwojeniem, może być też zapłonem iskrownikowym, ale z wydzieloną cewką WN. Porównanie między nimi jest takie jak między zapłonem Komara i Simsona - oba w wersji z przerywaczem...
siema niestety nie udało mi sie kupić tych części bo sklep był zamknięty przeczyściłem cały aparat zapłonowy i popryskałem WD ale istra nadal tylko na 1 świecy od kopułki podłączyłem świecę bezpośrednio pod cewkę by zobaczyć jaka jest iskra a co się okazało że iskra jet ale bardzo pomarańczowa i nie za duża to już w komarze jest większa ale nie wiem...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Witam po przerwie remontowej, efektów dalej brak ciągle to samo, głowica zrobiona u fachowca, zawory dotarte, założone nowe uszczelnienia zaworów, wstawiona nowa tuleja w bloku, nowe pierścienie, nowa cewka zapłonowa, nowa świeca, zawory wyregulowane--ssący 0,15mm wydechowy 0,20mm, odległość cewki 0,30mm poskładałem to wszystko do kupy tak jak było...
Witam, mam moped Żak MR2 z 1962 roku po kapitalnym remoncie silnika, lakierniczym i galwanicznym, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy ponieważ nie było do niego dokumentów więc była to jedyna legalna droga do rejestracji. Silnik ma cylinder po szlifie, nowy tłok z pierścieniami, wał po kompletnej regeneracji, wymienione wszystkie łożyska, oringi oraz...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
-dwa- po co do pomiaru prądu w aucie sonda z pasmem 15Mhz? Podaj w którym miejscu takich częstotliwości należy się spodziewać? Czas narastania i zakłócenia -- starczy? Moje rady mają skłonić go szukania rozwiązania alternatywnego i myślenia - Twoje można interpretować - kup drogie bo dobre- sory ale to głupota. Nie drogie a sprawdzone i dobre -- które...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Zmierzył impedancja między przewodem świecy a tym białym przewodem wychodzącym z cewki wn i wynosi ona OK 5.1kohm. Impedancji nie zmierzyłeś. Raczej rezystancję i wygląda ona na ok. Zastanawia mnie czy powinno być przejście z białego przewodu do mocowania cewki? U mnie jest przejście i nie wiem czy to normalne czy świadczy o uszkodzonej cewce? Co to...
Witam, Troszkę szukałem info na ten temat i co nieco znalazłem, ale nie znalazłem żadnego konkretnego tematu. I chodzi mi o pomoc w najprostszym podłączeniu instalacji elektrycznej. Jak w temacie, jest to chinol pojemność 110. Z silnika wychodzą dwie kostki. Pierwsza (z grubszymi kablami): - niebiesko-biały (niby impulsator) - czarny-czerwony (zasilanie...
Podlacz narazie przerywacze do cewek i akumulator. Jak nie masz akumulatora to prostownik. Napiecie zasilania jest zazwyczaj nabite od dolu cawki. Znaczy na dnie tej butelki. Trzeba Ci tez miernik zeby sprawdzic ladowanie. Odpal ja na poczatek a pozniej bedziesz motal dalej. Jesli nie masz oryginalnych kabli kup gdzies koncowki do kabli, izolacje termokurczliwa,...
komar cewka cewka komar komar komar
wymiana drążka zmiany biegów regulacja prądu spawania bocznikiem numer silnika passat
falownik hybrydowy growatt blaupunkt ms30bt
Oznaczenie 20D471K w warystorze - co oznacza? Jak działa piecyk gazowy przepływowy Eurostar?