Alternator jest 3 fazowy , a w motorowerze raczej masz kilka oddzielnych cewek i wystarczy 1 duza dioda do 1 cewki
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Diody mamy, ale o ośmiofazowy prostownik pełnookresowy już trudniej. Chłopie, pomyśl żesz troche !!! Z 16 diod składasz 8fazowy prostownik, dokładnie tak, jak to jest zrealizowane w alternatorach samochodowych , tylko więcej ,,biegunów", bo tam są trzy. Zobacz sobie pierwszy lepszy schemat alternatora, jak to się łączy - diody i cewki.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
Samochód ma bieg jałowy na poziomie 800obr/min natomiast sprężarka jakieś 1800obr/min., Więc od razu nie zgaśnie jak samochód. Jeżeli trwa to jednak dłużej warto sprawdzić czy nie jest uszkodzona dioda zabezpieczająca lub przełącznik. Bo może być sytuacja, że po wyłączeniu zapłonu przedostaje się napięcie z D+ alternatora na cewkę podtrzymując ją jeszcze...
Za dużo kombinacji. Są hybrydowe cewki CDI zawierające w sobie wszystko (mikroprocesor,kondensator, tyrystor, cewke WN )i zasilane z tej samej, co sterująca cewki. Posiadają dwa piny. Wystarczy wyjąć starą cewke z magneta, założyć nową do takiego CDI, cewkę ogyginalną ładowania także wywalić, dać w to miejsce oryginalną WSK oświetleniową - bedą trzy...
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Rezystor r12 na wejściu zasilania z cewki alternatora. Czyli chodzi o układ rezystor r12 dojdę d6 i tyrystor scr2 ? Dioda zapewne jest na 5v Ale nie mogę znaleźć co to za tyrystor oznaczony kodem 09 cb Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/4758626200_...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
I co robią kondensatory wpięte w szereg z uzwojeniami? Zapewne "robią" w podwajaczu napięcia ale też pytam co to ma być? Alternator motorynki?
Ten drugi obieg ładowany z oryginalnej cewki silnika skutera. Ewentualnie zabezpieczenie diodą przepływu prądu tylko w stronę akumulatora startowego.
Jak to sprawdzić czy alternator jest dobry . Ładowanie wynosi 14,6V na alternatorze a na akumulatorze 14,5V. Kable od obrotomierza sa podłaczone do cewki
Nie wiem czy bez wielkiego problemu? Trzeba by dołożyć diody wzbudzenia i przerobić zasilanie cewki wzbudzenia, bo w tym alternatorze jej koniec dołączony jest na stałe do masy, a ten nowy regulator wymaga uzwojenia izolowanego od masy.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
W tych silnikach układy zapłonowe, to całkowicie oddzielne obwody. Cewki alternatora ładują tylko akumulator, nic więcej. Akumulator, zasila tylko rozrusznik. Prostowniki, to pojedyncze diody. Najprostszy sposób połączenia, to ten, który narysowałem - co z tego wyniknie?
Ja swoją czwórkę przerobiłem na 12V, cewki świetlne do ładowania i pod prostownik zlutowany z 4 diod, a światła z innych cewek świetlnych przełożony z innego alternatora, światła są trochę słabe na 6V.
Alternator jest prądnicą obcowzbudną , więc lampka ładowania podaje prąd na cewkę wzbudzenia w początkowej fazie, gdy alternator jeszcze się nie kręci (stąd ten problem przy LEDach). Potem prąd idzie ze środka gwiazdy diod pomocniczych. W moim układzie ten prąd podaje obwód cewki przekaźnika, dlatego żarówka jest nieistotna. Piszę o układach bez przekaźnika...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Ma to samo lecz po wymianie alternatora gdzie były uszkodzone diody tzn być moze to iż maił za wysokie napięcie spowodowało uszkodzenie cewki lecz pytanie jest zasadnicze jak sprawdzić czy cewka jest dobra nie mając drugiej istnieje jakiś sposób ?
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Chodzi o to żeby troszkę ograniczyć prąd płynący na cewkę przekaźnika. Pierwszy spadek napięcia będzie na żarówce, drugi (mniejszy) na diodzie. Jednocześnie dioda zabezpiecza regulator przed możliwym uszkodzeniem spowodowanym "pikiem napięcia" powstającym przy wyłączaniu cewki przekaźnika (samoindukcja).
witam nie wiem czy pomogę i czy czegoś nie poplątałem ,ale wydaje mi się że dioda podłączona z pin 11 ,miała za zadanie podtrzymać przekaźnik po włączeniu zapłonu, bo coś miał gość pogięte w alternatorze. jak sam stwierdziłeś na cewce jest 3v, to za mało żeby ją przytrzymać w pracy przy załączonym przekaźniku , a za dużo przy rozłączonym, musisz tylko...
ak. Jak są dwie cewki to muszą być dwa mostki i cewki od masy silnika. Podłączone do mostków. Nie - dwie diody wystarczą, można i mostki. Może Kolega zechce zapoznać się z zasadą działania alternatora samochodowego ?
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
Ja tu nie kombinuję z mocą. Sam pisałeś poprzednio że myślisz o wstawieniu drugiego alternatora. "myślałem nawet o wstawieniu 2 alternatora 100A ." Alternator to w rzeczywistości prądnica 3 fazowa. Diody (te duże to mostek 3 fazowy) prostują ten prąd 3 fazowy i na wyjściu w ten sposób jest napięcie stałe. Jak je wyciągniesz to co wtedy? Pomyśl. W alternatorze...
Witam Chciałbym do niedawno zakupionego quada kupić uniwersalny licznik elektroniczny ale wymaga on zasilania pradem stałym 7-18 V natomiast quad nie posiada akumaulatora a alternator (magnesy + cewki) ma dwie cewki jedna zasila zapłon zaś druga oświetlenie czy wystarczy tylko mostek+ dioda Zenera czy też inny układ przy poborze kilkudziesięciumiliamperów...
Sprawfdzałem pin 15 i nawet zastosowałem diodę nic nie pomogło, chyba to że teraz kontrolka się testuje tzn po kluczyku zaświeci na 1 sek. i zgasnie. Próbowałem diody na zasilanie, na cewki przekaźnikow, a także próbowałem zamiast sygnału z alternatora na pin 15 dałem zasilanie po stcyjce i dalej nic .Narazie na dzis dałem sobie spokój a w poniedziałek...
Zależy co tam masz pod kołem zamachowym, jakiej mocy jest alternator. Są różnej mocy, 3, 5, 9 i 16A. Ale z jedna diodą to raczej 3 lub 5A.
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie alternatora w tym aucie to "przygoda" wiec...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Jeśli jeździsz na światłach, to zapomnij o akumulatorze. Dawno, dawno temu kiedy byłem młody, piękny i bogaty to miałem ci ja ogara 200 (z silnikiem Java 50). Założyłem sobie do niego kierunkowskazy i lampę STOP. Światła główne zostawiłem bez zmian zasilane prądem zmiennym. Wtedy na światłach się jeździło tylko w nocy, więc za dnia światła nie były...
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
W czasach, gdy w pojazdach stosowano prądnice (a nie alternatory), dawały napięcie stałe niemal bez tętnień, i były takie przekaźniki, które miały dwie cewki: napięciową i prądową. Przy ładowaniu akumulatora ich prądy były zgodne, przy rozładowaniu przeciwne - i w tej drugiej sytuacji przekaźnik odłączał prądnicę od akumulatora. A w nowszych pojazdach...
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
Przypuszczam, że alternator jest 6-diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie, to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle, to nie będzie ładowania. Tak, 6-diodowy. Chwilowy brak ładowania mnie nie martwi, bardziej utrata...
Witam! Znalzłem sklep z akumulatorami http://www.energia.abc24.pl/ oraz z lampkami na diodach led http://www.zametpl.pl/solar.htm lampka MR16 12V kosztuje 55 zł. może komuś przydadzą się te linki. Widziałem już kilkanaście stron z alternatorami gdzie zastosowano ceki powietrzne ale nie znalazłem strony gdzie taki alternator będzie jak tort :D gdzie...
Właśnie tego się obawiam, czy nie będzie jakiejś wtopy. W zegarach na 99% mam kontrolkę typu LED, bo to nowsza wersja Fiata SC. Przy czym na schemacie jest ona równolegle z jakimś opornikiem. W książce z serii "Sam naprawiam" do mojego auta znalazłem taki schemat alternatora i kontrolki ładowania: https://obrazki.elektroda.pl/1650115100_...
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Jeszcze raz powiem. Trzeba dojśc do ładu z instalacją. Może gdzieś robi się zwarcie. Moze jest jakaś przerwa??? Jak są problemy z rozbieraniem to trzeba dorobić "kawałek" instalacji zewnętrznej tak aby przeprowadzić próby na samym prądnicy a w zasadzie cewce zasilającej. Lepiej poświęcić na to trochę czasu pracując metodycznie niż błądzić... Za dużo...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Witam. Podales troche za malo informacji nie mniej jednak sugerowalbym: 1. sprawdzic poprawnosc podlaczenia i miejsce pobierania impulsow 2. sprawdzic poprawnosc zasilania - w szczegolnosci czy nie pokazuja sie jakies zaklocenia 3. jezeli to wszystko bedzie na 100% ok to sprawdzic (jezeli tak jest zrobiony uklad - najczesciej) - diody w dyskryminatorze...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Wielkie dzieki Rozumie ze czesc schematu od duzego trojkata w lewo i moje podlaczenie cewki z dioda. Nie wiem na jaki prad stablizator. Mam elektrozawor bajpasu powietrza i potrzebuje elektronicznie ustawic obroty silnika na 1200 do wzbudzenia alternatora, chwilowe 900, 2000 do zagrzania silnika, 4000 do przezucenia na gaz i albo odlaczenie czyli zostaje...
Chodzi o to że w motorze masz instalację 6V a potrzebne Ci do czegoś 12V? Regulator z poloneza nie - bo to regulator do alternatora, a u Ciebie chyba jest iskiernik - prądnica pr. zmiennego. Z cewki oświetlenia masz napięcie zmienne tak wysokie? A na jakie napięcie są żarówki? I ile V jest po włączeniu świateł? Najprościej: dioda, najlepiej jakaś większa...
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na obrotomierz czy jest wysokonapięciowy / bedą elementy kondesatory,...
Wykorzystać regulator alternatora od każdego chińskiego motorka, posiadającego 12 woltową instalacje i zasilanie świateł głównych z akumulatora NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając...
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale ładowania brak. Rozebrałem alternator znowu. Ten...
Koszt przekaźnika to 7 zł (od świateł poloneza), przwody możesz sam zacisnąć i zalutować złączkę albo wyciąć na szrocie z jakiegoś okablowania (lutowana pewniejsze), zasilanie styku ,,30'' bezpośrednio z alternatora czyli ,,+'' akumul. Ja nie polecam diody, ponieważ potrafią dostac zwarcia przy przepięciach, natomiast nap. 12 -14 V jest na tyle niskie,...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Hehe, no widzisz, najpierw trzeba bylo zrobic rozeznanie, a potem projekt wybrac:) Ewentualnie mozecie zrobic warsztaty na parkingu :) A tak serio -zakladajac ze projekt ukladu jest OK i ze tak jak mi sie wydaje jest podlaczany miedzy cewke a przerywacz , to poradzilbym tak (nie dajac gwarancji ze bedzie wszystko OK, ale sadze ze powinno).: cewka jest...
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Dziś pewnie klucz włączający można zrobić na tranzystorze MOSFET - tylko przydałoby się mieć napięcie (nawet o małej wydajności prądowej, z pół mA) o jakieś 10V powyżej napięcia, jakim ładujemy akumulator - jakieś dodatkowe diody, czy przetwornica działająca na zasadzie przełączania kondensatora (coś jak w układzie termometru cyfrowego na ICL7107 -...
Panowie,to może ktoś podpowie co z regulatorem,bo w materiałach Briggsa doczytałem,że przy białej kostce z czarnym i czerwonym wychodzącymi z alternatora w ogóle go tam być nie powinno.Organoleptycznie przed kostka na czerwonym jest dioda,więc chyba mogę odpiąć czerwony od regulatora i by go pominąć spiąć go właśnie z czerwonym z alternatora.Tylko co...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
witaj ! miałem też kiedyś taki problem i okazało się że nie była wina alternatora czy słabego dokręcenia klem akumulatora a cewki elektrozaworów W momencie wyłączenia cewek na skutek indukcyjności powstawoło napięcie o wartości szczytowej 160 volt na oscyloskopie wychodziła igła .wystarczy podłączyć do każdegej cewki elektrozaworu równolegle diodę odwrotnie...
Witam . Jak odłączył przewód 15 na regulatorze(powinny być dwa-kontrolka -zacisk D+alternatora),to oznacza że ma alternator 9-cio diodowy.Po odłączeniu przewodu 67(DF) regulatora,lub na alternatorze,gdyż kontrolka dostaje masę z cewki regulatora napięcia.Drugim sposobem jest pomiar napięcia na zaciskach B+(30 alternator Polonez,Fiat) i na zacisku w...
Część mechaniczna wygląda mniej więcej tak: do wirnika przykręcona jest poprzez tuleje dystansową przesłona. Ma ona kształt mniej więcej jak nakrętka słoika. Przesłona jes na połowie okręgu wycięta co przy obrocie przez 180 stopni mamy okienko. Czujniki są przylutowane tak że na przeciw nich znajduje się nieruchomy magnes. Przesłona przechodząc pomiędzy...
Witam to wszystko jest niesymetryczne obciążenie prądnicy agregatu i tak samo można odnieść się do alternatorów od strony przed diodami prostownikami. Jak ktoś ma 6Vx3 to mogę łatwo zrobić z tego 12V i jako jedna faza jedna cewka. A są trzy cewki. No i te układy V czy Scott nie zapewnia symetrycznie obciążenie sieci i agregatu najważniejsze warunki...
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
A jak jest podłączony alternator (ile ma diod, ile cewek, jak połączone)?
Tak prądnica, bo nic w niej w środku nie ma więcej, żadnych diod itd...a regulator jest bardzo podobny, dwie cewki, pod spodem rezystor drutowy itd., zero diod prostowniczych. A że szeregowa...tak mi się wydaje, bo wynika to z budowy wewnętrznej i tego schematu, który napisałem, wyjście alternatora (uzw. stojana) to 30 i idzie przez stycznik do aku,...
To, że alternator "delikatnie świszcze" to tak ma być. Jeśli masz obawy, to zdejmij pasek klinowy, pokręć kołem alternatora i posłuchaj, czy wtedy nie ma dziwnych dźwięków i oporów/zacięć (łożyska). Co do rozrusznika to pomijając wyczyszczenie końcówek przewodu akumulator-rozrusznik należałoby sprawdzić stan tulejek (luz) rozrusznika i zorientować się,...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Ze schematów wynika że rzeczywiście pierwsza do sprawdzenia jest dioda zenera bo to ona ustala górny próg ładowania. Poza tym należy sprawdzić bezpiecznik, nie tylko jego przejście (czy jest sprawny), ale i poprawny kontakt w gnieździe... Jeśli to nie pomoże to niestety regulator na stół i symulacja pracy cewek (prąd przemienny) poprzez zmianę wartości...
Najprawdopodobniej nadpaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, gdy osiągnie właściwe napięcie. Ja ten problem w maluchu (z prądnicą) ominąłem w ten sposób, że równolegle do tych styków wpiąłem 2 diody 10A (takie miałem) na radiatorze. Efekt tego był taki, że prądnica zaczęła się zachowywać prawie jak alternator. Przejeździłem z tym regulatorem...
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
LEDy jeśli chcesz podłączyć pod napięcie przemienne, to muszą być zabezpieczone przed napięciem wstecznym. Zapomnij o światłach zasilanych z akumulatora w Simsonie. Jeśli masz elektronika, to nie "wzmocnisz" alternatora, w platyniarzu da się zainstalować dwie cewki świetlne połączone równolegle - ale wtedy potrzebujesz innego regulatora napięcia i światła...
https://www.google.pl/search?q=alternato... Widać na fotce 1 plastik przypada na 2 cewki. A co się stanie jeśli uzwojenie się nie zmieści i np zamiast 29 wejdzie 22 zwoje? I jeszcze pytanie o jaka ma być dioda założona?Widać...
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Temat do zamknięcia dziękuje za pomoc... sprawca kłopotu okazał się alternator, gdy się unieruchomiło silnik i odczekało trochę czasu pobór prądu wzrastał o 0.01A gdzieś na 5 sekund i tak aż do 4.11A i nie zawsze. Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu pobór wynosił już tylko 0.43 a potem spadał do 0.09A. Wystarczyło uruchomić zapłon z dwa...
Witam!!! Panowie temat jest bardzo prosty. Bierzemy 2 przekaźniki, cewki podłączany z jednej strony do masy a z drugiej do przewodu kontrolki ładowania idącego z alternatora na którym po odpaleniu silnika pojawia się +12v, wejścia styków przekaźników przez bezpiecznik do akumulatora natomiast wyjścia jedno do wejścia na bezpieczniki pozycyjnych (które...
A może inaczej - czy w samochodach są przekaźniki ? Odpowiem - wiadomo że są. Czy to przypadkiem przy wyłączeniu cewki przekaźnika nie występują przepięcia ? Tak ale albo w sobie mają diodę albo w sterowaniu w module. Konkursik cały czas aktualny /???????????????????? Dodano po 2 Acha filmik nakręcić ok, jak znajdę palące auto to nakręcę. Dodano po...
:arrow: tzok Jak wstawić te diody i kondensator w moim przypadku? http://obrazki.elektroda.pl/6743679300_1... To jest bardzo uproszczony schemacik. Nie wiem czy ten tranzystor, który narysowałeś mam dać za tym który już mam, czy ten jeden wystarczy? Emiter to wyjście, nie zaznaczyłem. A co do sprawdzenia regulatora, to + z zasilacza podłączam...
Alternator zasila poprzez diody pomocnicze cewkę przekaźnika, inaczej mówiąc jak zacznie ładować, to na niebieskim kablu pojawia się +14V i załącza go (pompę)
alternator żadko bywa powodem zakłuceń. Prykanie najczęściej idzie właśnie od zapłonu. Mają na to wpływ: kable zapłonowe, czystość rozdzielacza/cewki, podłączenia mas cewki i wiele innych przyczyn. Warto sprubować z kondensatorem - ( jeżeli jest dostępny a nie w module ). Pomaga dodanie kondensatora od + cewki do masy o dość sporej pojemności. Możesz...
Kontrolka świecy żarówej informuje nas o właczonej, zasilanej śweicy żarowej. Bedzie sie ona tak długo świecić do puki grzeje sie świece czyli do puki masz przekrecona stacyjke w pozycje grzania swiecy. Na schemacie nie ma żadnego przekaźnika który by to decydował o czasie grzania świecy to ty o tym decydujesz. Co do tego przekaźnika. On nie jest zasilany...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Dzień dobry, mam generator (230V sinus na wyjściu, 1kW). Posiada on swoje własne akumulatory (3x12V 7Ah) - wystarczają one na kilka minut pracy (możliwe, że są zużyte). Jako że przez 90% czasu używam tylko ok. 130W, a przez ok. 5% 800W (rozruch silnika od lodówki) pomyślałem, że mogę doładowywać akumulatory generatora prądem z akumulatora samochodowego/alternatora...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Żeby nie odkrywać tego co jest odkryte proponuję skorzystać z wiedzy zawartej tutaj http://www.autofelicia.republika.pl/alte... Nie jest ważne dla układu jak połączone są cewki główne. Mnie trochę nie pasuje ten rodzaj konstrukcji, ale może czegoś dowiem się. Aha. Regulator stratny ma do siebie, ze traci/zwiera nadmiar energii w instalacji. Czyli...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Samochodowy regulator napięcia reguluje w alternatorze lub prądnicy (w starszych samochodach ) prąd wzbudzenia, dzięki temu uzyskujemy stabilne napięcie w instalacji pokładowej, to rozwiązanie nie jest możliwe do realizacji. Jeśli jest podłączony akumulator w instalacji, to napięcie musi być w miarę stabilne i wynosić ok. 14V w szerokim zakresie zmian...
Ja chciałem włożyć do WSK'i 125, instalacje 6V. Ledy do tylego światła, niebieska na postojowe, jedna do predkosciomierza, do migaczy i kontrolek, ale niewiem jak zrobić ładowanie. W mojej wiesi, jest zapłon tak jak w WFM (to jest oryginał) i są dwie cewki świetlne, jak bede miał AQ to zrobie se bateryjny, i założe 3 świetlna która daje 6V bedzie do...
cewki alternatora oporność cewki alternatora cewki alternatora motocyklowego
unitra gramofon artur y510p płyta schemat rozruchu
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Mastercook KGE 3440 ZB – znaczenie symboli na pokrętle piekarnika, funkcje grzałek i wentylatora Pasek wielorowkowy bez pompy wspomagania Citroën Xsara 1.8 – długość 6PK1200/1070 mm