Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Tutaj zastosowano alternator obcowzbudny, 6-diodowy. Zacisk 86 to wg. DIN cewka przekaźnika. W tym przypadku 86 z alternatora to punkt neutralny uzwojenia. Napięcie na nim służy do załączania przekaźnika, który rozłącza kontrolkę ładowania (zacisk 87a — styk NC). Regulator jest zasilany z zacisku 15, czyli po stacyjce. Po przekręceniu stacyjki powinien...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
posiadam mig-mag niemieckiej produkcji w którym spaliła mi się dioda o symbolu SY170/20 W5 i niemożna jej nigdzie zakupić.Nikt niewie także czym ją zastąpić. Za pomoc z góry dziękuję i będę wdzieczny za e-maila mój adres ma3x(at)poczta.onet.pl http://obrazki.elektroda.net/78_11518447...
Witam, mam problem z przegrzewającą się diodą zwrotną na przekaźniku od alarmu, jest ona na cewce, czy dodanie równolegle drugiej diody coś pomoże? do czego i czy wogule jest potrzebna ta dioda?
Alternator jest 3 fazowy , a w motorowerze raczej masz kilka oddzielnych cewek i wystarczy 1 duza dioda do 1 cewki
Witam Jaką moc mają diody w mostku wzbudzenia alt polonez 1,6 (9 diodowy). Proszę o szybką odp. ponieważ muszę go teraz odtworzyć.
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
witam, zaczęła mi świecić dioda akumulatora, nie wiem co teraz moze byc przyczyną bo niedawno wymieniałem regulator napięcia i diody wiec nie wiem teraz co to moze być, zaczał od razu jakoś inaczej chodzić, zaczał "klekotać"
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz a katody razem i do regulatora. Po zmontowaniu wszystkiego...
czesc mam pytanko czy w altenatorze da sie wymienic diody i czy jest to trudne bo wymienilem szczotki z regulatorem i nadal mi sie swieci ladowanie
Witam na początku napiszę że nie jestem elektrykiem lub kimś pokrewnym, moja wiedza na ten temat to do 0 do 10 to 3. Mam alternator który ma 6 diod głównych i 3 diody w tak zwanym mostku wzbudzenia i chciał bym podłączyć regulator napięcia, mam taki elektroniczny z dwoma kablami zielonym i żółtym. Pytanie brzmi pod które styki podpiąć https://obrazki.elektroda.pl/8327453900_...
witam może ma ktoś dane katalogowe diód z alternatora:siemens e1220 oraz rft sy170/2d proszę o pomoc
Witam Zrobiłem układ na mikrokontrolerze jak poniżej, działa on w instalacji samochodowej 12V. Jednak wystąpiło zjawisko lekkiego świecenia się diod informujących o włączeniu przekaźnika gdy jest on nieaktywny. Na włączonym zapłonie jest wszystko dobrze, ale po odpaleniu silnika po paru chwilach żarzenie powoli narasta. Załączenie jednego z dwóch przekaźników...
Witam mam problem z prostownikiem rozruchowym 12V/24V . Prostownik nie działał jedna dioda idąca do przewodu minusa miała zwarcie . Wymieniłem wszystkie diody na diody od alternatora 50A , wczesniej były T25-4 . Po złozeniu i właczeniu ładowania na sucho bez podpietego akumulatora było ok miernik wskazywał prawidłowe napiecia. po przełaczeniu na rozruch...
Witam Mam na stole alternator z Opla Omegi B z silnika V6 o max prądzie 120A. Jest to alternator marki BOSCH. Mam pytanie jakie w mostku prostowniczym zastosowano diody wysokopradowe i niskopradowe ? Na diodach wzbudzenia (niskoprądowych) pisze coś takiego: GP300-700 9740 Google nie nie pokazują na temat tych diod.
jakie sa diody na wzbudzeniu alternatora w maluszku z 1990 r chodzi mi o symbol i moze wiecie cene bo calosc kosztuje 20zl to duzo poradzcie
Wykorzystać regulator alternatora od każdego chińskiego motorka, posiadającego 12 woltową instalacje i zasilanie świateł głównych z akumulatora NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając...
Samochód ma bieg jałowy na poziomie 800obr/min natomiast sprężarka jakieś 1800obr/min., Więc od razu nie zgaśnie jak samochód. Jeżeli trwa to jednak dłużej warto sprawdzić czy nie jest uszkodzona dioda zabezpieczająca lub przełącznik. Bo może być sytuacja, że po wyłączeniu zapłonu przedostaje się napięcie z D+ alternatora na cewkę podtrzymując ją jeszcze...
Witam Mam kilka pytań odnośnie traktorka Partner z silnikiem Briggs Stratton 12hp silnik: model 283707, typ 021701, code 9406014A. Opiszę od początku żeby była jasność co już ustaliłem. Kupiłem go i nie odpalał z kluczyka. Stacyjka sprawna, daje prąd na selenoid magnetyczny trombetta do którego dochodzą 4 przewody,pierwszy czerwony gruby + z akumulatora,...
Jeszcze raz powiem. Trzeba dojśc do ładu z instalacją. Może gdzieś robi się zwarcie. Moze jest jakaś przerwa??? Jak są problemy z rozbieraniem to trzeba dorobić "kawałek" instalacji zewnętrznej tak aby przeprowadzić próby na samym prądnicy a w zasadzie cewce zasilającej. Lepiej poświęcić na to trochę czasu pracując metodycznie niż błądzić... Za dużo...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
Bo czy ktos pomyslal co bedzie jak jedzie 140 w nocy a tu cos sie dziej z czujnikiem cisnienia czy paskiem od alternatora wtedy ukladzik wylacza swiatelka i robi sie bardzo ciemno a przy tej predkosci UPSSS. Kolego nawet przy 80 i jeszcze nie bylo zupelnie ciemno. Nie zycze tego nikomu. Zadnych przerobek, Golf II (czyli bez przekaznikow) i na kilka...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Witam! A czy dobrym pomysłem było by, zamiast diody prostowniczej, dać na zabezpieczenie diodę zenera na 5V? Jak dobrze mi się wydaje wtedy też cewka przekaźnika była by zabezpieczona przed skokiem napięcia w instalacji np. po uruchomieniu alternatora. Nie, bo w przypadku wzrostu napięcia na alternatorze co najmniej jedna z diod (diody Zenera) na pewno...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie. To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego. Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko...
Gdzieś czytałem opinię że autem w dalekie podrózy można spokojnie podróżować do przebiegu około 100 000 km, potem ryzyko się zwiększa. Są usterki których nikt nie jest w stanie przewidzieć, tzn usterki elektroniki pojazdu. Zobacz co może "siąśc" - alternator, teraz diody prostownicze, regulatora też nie można wykluczyć -pompka paliwa -komputer silnika...
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
A jak jest podłączony alternator (ile ma diod, ile cewek, jak połączone)?
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Diody mamy, ale o ośmiofazowy prostownik pełnookresowy już trudniej. Chłopie, pomyśl żesz troche !!! Z 16 diod składasz 8fazowy prostownik, dokładnie tak, jak to jest zrealizowane w alternatorach samochodowych , tylko więcej ,,biegunów", bo tam są trzy. Zobacz sobie pierwszy lepszy schemat alternatora, jak to się łączy - diody i cewki.
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
Alternator zasila poprzez diody pomocnicze cewkę przekaźnika, inaczej mówiąc jak zacznie ładować, to na niebieskim kablu pojawia się +14V i załącza go (pompę)
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Rezystor r12 na wejściu zasilania z cewki alternatora. Czyli chodzi o układ rezystor r12 dojdę d6 i tyrystor scr2 ? Dioda zapewne jest na 5v Ale nie mogę znaleźć co to za tyrystor oznaczony kodem 09 cb Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/4758626200_...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Pierścienie ślizgowe jak w alternatorze lub zrobić zasilanie indukcyjne: jedna cewka na zewnątrz, druga wewnątrz i prostownik.
Alternator jest prądnicą obcowzbudną , więc lampka ładowania podaje prąd na cewkę wzbudzenia w początkowej fazie, gdy alternator jeszcze się nie kręci (stąd ten problem przy LEDach). Potem prąd idzie ze środka gwiazdy diod pomocniczych. W moim układzie ten prąd podaje obwód cewki przekaźnika, dlatego żarówka jest nieistotna. Piszę o układach bez przekaźnika...
Ja swoją czwórkę przerobiłem na 12V, cewki świetlne do ładowania i pod prostownik zlutowany z 4 diod, a światła z innych cewek świetlnych przełożony z innego alternatora, światła są trochę słabe na 6V.
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Chodzi o to żeby troszkę ograniczyć prąd płynący na cewkę przekaźnika. Pierwszy spadek napięcia będzie na żarówce, drugi (mniejszy) na diodzie. Jednocześnie dioda zabezpiecza regulator przed możliwym uszkodzeniem spowodowanym "pikiem napięcia" powstającym przy wyłączaniu cewki przekaźnika (samoindukcja).
cewki alternatora oporność cewki alternatora cewki alternatora motocyklowego
przekładnia hydrostatyczna serwery poczty wychodzącej thunderbird rozebra suszarka
lodowka gorenje mercedes zawiesić
Samsung - Przyspieszone odtwarzanie nagrań audio Opis pinów w kostce do podłączenia radia Hyundai i20