A co się może stać z takim statorem?
zastanawia mnie jedna sprawa . w mojej poprzedniej podwójnej amerykance (rotor , stator, rotor , stator , rotor ) cewki w obu statorach ustawione były tak samo czyli na przeciwko siebie i prądnica ta w zakresie ładowania 5-10 amper buczała , robiła to tylko w tym zakresie , była na 48V , nie miał znaczenia obroty , jak jeden stator odłączyłem to kręciła...
Jaka powinna być rezystancja cewki statora zasilającej moduł zapłonowy w chińskim motocyklu 125 cm³? Typowy zakres to 50–450 Ω, z wartością około 150 Ω dla silników GY6.
Najpierw sprawdź czy cewka zapłonowa dobrze masuje do ramy i sprawdź wszystkie styki instalacji. Kabel w/n masz dobry nie łapie przebicia gdzieś?
Nie ma znaczenia. Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Tyle że uzwojenie nieciekawie wygląda, ślady przegrzania, prawdopodobnie jest uszkodzone.
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Chyba do statora czyli zapłon i ładowanie. Cewki statora są mocowane jako jeden zespół do bloku.
https://obrazki.elektroda.pl/3181246700_... https://ep.com.pl/kursy/notatnik-konstru... Możesz zapiąć oscyloskop 3 kanałowy na 3 grube kable i zobaczyć czy sterownik w ogóle próbuje zakręcić silnikiem. Jak nie masz 3 kanałów to dwu lub jedno też coś zobaczysz choćby po jednej fazie sprawdzać....
Możliwe, że wilgoć dostaje się na cewki, co powoduje zwarcie i przegrzewanie, a w rezultacie przepalanie. Sprawdź sobie uszczelkę.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
Ja to widzę tak: przewód L idzie do pierwszej cewki statora, od pierwszej cewki statora do szczotki 1, przez wirnik do szczotki 2 i do drugiej cewki statora (szergowe połączenie) i do przewodu N. Jeżeli teraz zamienisz szczotke 2 z 1 przy czym ich połączenia do cewek statora się nie zmieniają to prąd w wirniku będzie płynął w "drugą" stronę (niż w pierwszym...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Witam. Chce przewinąć cewkę zaznaczoną na zdjęciu, tylko przez to, że jest ona zalana ciężko mi będzie ustalić ile jest na niej zwojów. Może ktoś na forum przerabiał już taki temat i wie ile zwojów trzeba nawinąć. http://obrazki.elektroda.pl/3942938400_1...
Wymiana statora i cewki zapłonowej rozwiązała problem.
Wysyłam 2 pdfy z których korzystałem ;) Ogólnie po rozebraniu wszystko wygląda w ten sposób: http://olx.pl/oferta/cewki-stator-zaplon... tak jak widać w opisie aukcji mam chyba ten sam problem :P Oddałem do nawinięcia, ale nie wiem, czy da się to zrobić. Wszystko zaklejone, obspawane :(
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Może jest za duża przerwa pomiędzy impulsatorem a magneto.
Aha czyli cewki nie mogą mieć przejścia na masę . - Cewka to + , masa to - , Żarówka sprawdza czy działa cewka. Musimy podłączyć żarówkę do przewodu cewki i masy statora, albo przewodu masowego statora. Ok , ale jak sprawdzić cewki owomierzem , Rozumiem że jedna sondę do cewki a druga do czego ? Dodano po 11 Czyli cewka to nawinięty przewód miedziany...
Witam,prośba o dobór modułu cdi do chińskiego skutera 50cc 2t,kod silnika to H1E41QMB bez impulsatora. Skuter posiada stator 4 cewki,bez impulsatora ,z statora wchodzą 3 przewody,na wyjściu z statora zasilanie cdi około 50v. Moduł cdi orginalny posiadała 4 przewody,zasilanie z statora,masa,cewka wn i blokada obrotów na dzwonie sprzęgła. Jaki moduł bedzie...
Przewijanie cewki się nie opłaca - nowy stator kosztuje 39 zł. Wystarczy poszukać pod nazwą modelu Mikron, Monsun, Delfin, Kinroad.
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Musiałbyś pomierzyć jakie napięcie wskakuje na regulator. Najlepiej podłącz jakąś żarówkę mocną dla pewności. Mierz na napięciu przemiennym. Jak ci wyskoczy kilkadziesiąt V to na bank ci zdechły cewki.
Jak drucik jest przerwany to w zasadzie nie ma zmiłuj, przewinięcie cewki. Chyba że go strzeliło tuż przy kabelku, to można by go po prostu przedłużyć :) .
Mogłeś zacząć od podstawienia innej cewki WN. Druga sprawa, jak masz uzwojenie CDI na dwóch rdzeniach statora, to drugie uzwojenie musi być nawijane w przeciwnym kierunku (druga cewka pracuje z przeciwnym biegunem magnetycznym na kole magnesowym). To więc dziwne że uzyskujesz napięcie po takim przewinięciu, masz cewki nawinięte niesymetrycznie albo...
bartosz789 cewki statora, a dokładniej zaindukowane w nich napięcie. Wieczorem poszukam schematu.
Witam, Musisz odwrotnie podpiąć cewki statora, np wiertarki tak mają... tylko nie łudź się, że odkurzacz będzie pompował w drugą stronę.
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
Czyli cewki nie dają napięcia, dlatego nie ma ładowania
No to na szczęście masz tylko impulsator uszkodzony. Stator do wymiany, chyba że znajdziesz gdzieś sam impulsator i go wymienisz od reszty statora.
Wyciągam nowy stator z opakowania ,biorę miernik ,mierze i tak po prostu jest. Nie widziałem tak dokładnych (prawdziwych) chińskich schematów na których cewki były tak rozrysowane.
to powinno trochę rozjaśnić sytuację: a) cewki statora połączone w trójkąt: http://obrazki.elektroda.pl/2713766700_1... b) cewki statora połączone w gwiazdę: http://obrazki.elektroda.pl/2375927600_1... Omomierz, chwila cierpliwości i jesteś w domu. Dodano po 1 PS: w przypadku "b" czwartym przewodem jest węzeł, w którym...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ?
Stator sprawdzany???
[url=http://jawa50.c0.pl/abcele.htm]Link Google nie gryzie.
Witam quad nie ma iskry a dokładniej brak napięcia z nowej cewki zasilającej modul CDI Stator wbudowany w dekiel boczny. Prosze o pomoc
Jak startuje silnik to jest napięcie na kablu cewki wychodzącej ze statora, na impulsatorze podczas kopania też pojawia się prąd ale jedno mnie zastanawia bo jak podłącze masę do modułu i sprawdzam czy podaję prąd na kablu z cewki statora to nie ma nic Jak odłącze masę to prąd jest Moduł uszkodzony, zwarcie na wejściu. Zmierz omomierzem wejście zasilania...
Wszystkie sugestie sprawdzone. Magneto 84mm ma magnesy o większej długości, więc wydaje mi się, że sugestia producenta o zamienności statora jest chyba błędna. Podczas rozruchu czasami się klei więc chyba zapłon nie tak. Czekam na stator 79mm z impulsatorem i poinformuję o rezultacie. Chociaż problem z przegrzewaniem cewki statora pozostawiam jako niewyjaśniony.
W tym statorze jest 12 cewek - o ile dobrze mi się otworzyła strona podana przez autora tematu. W takim przypadku wydajność powinna być wystarczająca biorąc pod uwagę, że identyczne statorY 12cewkowe występują w wersji trójfazowej 3x4 cewki. Więc możnaby było ten stator tak przerobić na zestaw 3x4 i użyć standardowego regulatora 3fazowego np. z ATV....
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
Stator do wymiany. Cewki jak widać przegrzane, a pomiar wykazuje przebicie do masy. Regulator także do sprawdzenia, bo mógł także ulec uszkodzeniu w wyniku uszkodzenia statora.
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
To jest SR50 C czy SR 50/1? Bo mi pewne rzeczy nie pasują. To jest wersja eksportowa czy normalna wschodnioniemiecka? Po wymianie statora na nowy, niestety Ciebie rozczaruję. Nowe cewki zasilające są wykonane niezgodnie z oryginałem i są przyczyną palenia modułów zapłonowych, a ja widzę u Ciebie jeszcze oryginał DDR. Obecnie widziałem że są dostępne...
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
W pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową i impulator. Kostki od impulsatora wsadź diodę LED i zakręć rozrusznikiem. Jeśli dioda będzie delikatnie migać to nie tutaj jest problem. Jeśli chodzi o cewkę zapłonową to wypnij kostkę od statora, i zmierz napięcie/zmierz opór cewki. Zależy co jest w manualu. Nie da się go otworzyć
Witam! Mam pytanie. Jak powinienem połączyć te cewki? Stator ma być trójfazowy wiem że początek pierwszej z końcem następnej w tej samej fazie itd.. ale następna cewka tej samej fazy wypada odwrócona. Podpowiedzcie prosze bo już mam mętlik w głowie! http://obrazki.elektroda.net/11_12637642...
Witam Panów ( i pewnie Panie też;) Mam pytanie i prosze o pomoc. Byc moze juz padały takie pytania na tym forum, ale jakos nie doczytałem... Jakim tworzywem najlepiej jest zalać cewki statora w "amerykance", by wszystko wytrzymało temperaturę podczas pracy prądnicy? Pozdr. SLOVAK
Przy kostce napięcia nie sprawdzałem bo nie mam jak tam dojść miernikiem, rozbiorę tą kostkę i pozakładam same nasuwki wtedy może uda mi się coś pomierzyć. Instalacji oryginalnej juz nie ma, polutowałem taką na krótko z tego schematu który jest w załączniku, tylko nawet bez stacyjki, masę pociągnąłem z (-) do silnika przy rozruszniku i z (-) na ramę...
Cewka była podmieniana ze sprawnego skutera I też iskry nie było. A macie może pomysł na sprawdzenie prądu z cewki ze statora? Chodzi mi jakie napięcie powinno być na kablu wychodzącym za statora z cewki na moduł zapłonowy.
Cewki powinny masować ze statorem.Schemat https://obrazki.elektroda.pl/4112393400_...
Samego modułu nie odróżnisz ale moduły zapłonowe prądu stałego DC zawierają przetwornice napięciową zasilaną na 12 V , zaś moduły na prąd zmienny AC tego nie mają i są zasilane prądem zmiennym z cewki statora w okolicach 300 V . Jeżeli masz na module numer producenta to można ich odróżnić według ich katalogu . :|
Przepraszam za zwłokę ale czasu nie było... Kondensator był przymocowany do obudowy przez gumową podkładkę nie stykał się z masą ani niczym innym, zainstalowałem go ponownie zgodnie z pańską radą (Obudowa do cewki stator do anody) i wszystko gra poza tym dobrze daje się stroić też samą cewką reakcyjną.
Dziękuje kolego za zainteresowanie ,powiem szczerze że poszedłem na łatwizne myśląc że magnet to taki cudowny ,prosty wynalazek i do tego stożek wału pasuje do magneta .Najpierw kupiłem potem zaczołem czytać,jestem już po testach tego modułu od suzuki morini,niestety chodzi jeszcze gorzej niż na tym husqvarny.W tej chwili huśka chodzi najlepiej na dość...
Teoretycy mówią, że kondensator służy do stabilizacji i wzmocnienia napięcia cewki. Przerywacz, sterowany krzywką na wale, odpowiada za dostarczenie tego napięcia z kondensatora do cewki w stosownym momencie cyklu pracy silnika. W takich układach kondensator może być ładowany napięciem z uzwojenia pierwotnego cewki, z akumulatora lub z cewki statora....
Możesz poszukać telefonu gościa z Dukli nazywa się Misiołek i on jest w stanie przewinąć taką cewkę ( mi nawijał cewki do statora drucikiem 0.08mm :D )
Witam wszystkich. Miałem podobny problem z iskrą, i po kolei wymiana cewki, modułu i statora-impulsatora z cewkami i nic, a wystarczyło rozłączyć kostkę od alarmu i chodzi jak pszczółka, (co prawda alarm nie działa,ale quad działa).Osobiście nie będę wymieniał alarmu, czy jest mu niezbędny oceńcie sami. Pozdrawiam.
Nie wiemy jak starannie została zmontowana instalacja elektryczna oraz w jaki sposób (schemat). Instalacja 6V w S51 to jest koszmar. Na obudowie prostownika dławikowego znajduje się potencjał + akumulatora, bardzo łatwo o zwarcie z konektorami przewodami wyprowadzonymi za stacyjką (któryś przewód z cewki statora). Dioda w prostowniku też może się spalić...
Witam. Odpowiedzi Pan nie uzyskał, mam takie samo pytanie. Jak połączyć statory w amerykance. Ja zaplanowałem trzy tylko nie jednakowe, cewki nie powietrzne. 1 - stator daje więcej o 15% opiłki stali zebrane magnesem z szlifierki. 2 - stator dwa gwoździe fi 5 mm odizolowane od siebie nie zalany. Zaleje i przeprowadzę próby podobno ma dać 30% więcej...
Do końca nie rozumiem z kąt ma się wziąć impuls dla cewki, ze statora wychodzą 3 kable jeden do zasilania modułu 1 do ładowania i jeden do świateł
Wejdż na stronę "Budowa małej elektrowni wiatrowej" na Elektrodzie. Tam jest 415 stron o budowie prądnic domowym sposobem. Pozdr. Hmm dzięki, ale czytałem większość postów i jest ich tam tyle, że czytając kolejne zapominam co było w poprzednich :) Mi po prostu potrzeba jakichś szczegółowych informacji, może jakiś program, albo artykuł czy książka,...
Też walczę z tym badziewiem. Mam taki w napędzie paralotniowym. Max 15 minut lotu i stator spalony - lądowanie awaryjne w polu. Spaliłem już dwa statory. Na nowym po 5 minutach na średnich obrotach - stator bardzo gorący. Przetestowane na różnych modułach cdi w tym na dwóch samodzielnie robionych. Prądy z cewki statora (mierzone cęgami AC) ok 200mA....
Najdziwniejsze jest to, że czasami jest zupełnie dobrze, tzn sama wielkość tego zjawiska się zmienia i nie wiem od czego zależy. Silnik capstana rozbierałem cały i składałem, cewki statora są na oddzielnej płytce drukowanej jest on dość duża średnica 10cm, ale czujników tzn. hallotronów na niej nie widziałem, również na schemacie ich też nie widać....
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Witam. Zakładam nowy temat ponieważ nigdy nie widziałem takiego tematu .Otóż chciałbym zbudować amerykankę o mocy rzędu 500w i napięciu 230v, ale bez magnesów stałych, ponieważ nie posiadam takich oraz jeśli są zmienne obroty (do wiatraka)to napięcie trzeba kontrolować siłą pola magnetycznego. Rotor oraz stator chciałbym zrobić z drewna (deski),a w...
Powinien tam być cewkomoduł SEM TM 14-04 a on ma przewód gaszenia pomarańczowy. Napisałeś , że wymieniłeś cewkomoduł i cewkę. Jaką cewkę? Stator (cewki pod kołem magnesowym zalane tworzywem) ?.
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Witam,mam pytanie a właściwie problem z quadem 110.Nie ma iskry zaznaczam że są nowe podzespoły instalacji: -Moduł zapłonu -cewka WN -Dekiel boczny z wbudowanym statorem I teraz tak , nie ma napięcia z cewki zasilającej moduł CDI ,jaka przyczyna Musiałem też odsunąć impulsator bo się nie pokrywał z punktem na magnecie ,cewki też. Czy to oznacza że cewki...
Witam, ,, : Brak Iskry Kymco kxr 250 Świeca,cewka,stator, moduł,wyłącznik zapłonu na kierownicy, moduł biegów.'" iskra jest na 15-30 minut Cewki niekiedy tak mają, jak się rozgrzeje, to nie ma iskry.
Zapłon mam dc CDI moduł wymieniałem tylko nie wiem właśnie czy dobry kupiłem. I dlatego napisałem ten post (chodzi mi o regulator napięcia nie cewki pradowe) rozrusznik kreci ładnie wszystko git tylko nie ma iskry i napięcia na kablach do cewki wn i stator też jest git więc zostało jedynie moduł bo instalacja jest gitara więc został moduł
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Witam Mam motocykl enduro i chciałbym podpiąć jakąś lepszą lampę pod istniejącą instalację. Lampa nie będzie używana na drogach publicznych itp. W motorze jest instalacja 12V z akumulatorem (której nie chciałbym wykorzystywać ze względu na mały akumulator i mały prąd ładowania) i druga instalacja przedniej lampy - osobne cewki statora. Żarówka 35W jest...
W moim quadzie (chińskim) mam spaloną instalację. Genialny fachowiec, u którego był na czyszczeniu i regulacji gaźnika przyznał się, że jak czyścić to coś tam i spalił bezpiecznik. A że nie miał na stanie wsadził tam kabel. Ale mniejsza o to. Stoję przed wymianą instalacji, cewki, statora, gaźnika i modułu. Chodzi mi głównie o tą cewke. W oryginale,...
Sprawdź ładowanie przy wyższych obrotach. Były produkowane statory z mocniejszymi światłami vs mocniejszym ładowaniem (2 vs 3 cewki). Niebieski przewód (od statora) musi być podłączony do bezpiecznika (+ akumulatora). Do regulatora napięcia musi być dostarczone zasilanie po stacyjce (sterowanie tyrystorem), ale bez niego nie działał by tester kontrolek...
Cewki są nawinięte drutem 3 razy 0,7 mm 150 zwoi na cewkę . Stator grubość 20 mm . Magnesy50x25x12mm. 32 magnesy na jednej tarczy i na drugiej tyle samo. Chciałbym do tej amerykanki zastosować hamulec który byłby używany jako serwisowy np w czasie dłuższej nieobecności ew podczas nawałnicy . Szukam jakiegoś prostego i niezawodnego rozwiązania.
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
Ten Twój ostatni post jest dla mnie zupełnie niezrozumiały. Nie wiem gdzie u Ciebie jest impulsator. Może pomyliłeś z trzecim wyprowadzeniem cewki statora, a to jest wyprowadzenie dla oświetlenia. Może podłączając go zamiast impulsatora w module zapłonowym będziesz mieć iskrę, ale prawdopodobnie przestawioną o 180°. Mam oryginalny rosyjski silnik z...
Chyba chodzi o to, jaki musi być kąt pomiędzy osią magnetyczną cewki statora a osią magnesu - przy odpowiednim kącie po załączeniu cewki powinno się uzyskać optymalną siłę działającą na optymalnej drodze (kącie obrotu) i w ten sposób uzyskać maksymalny przekaz mocy na rotor... Tak mi się przynajmniej wydaje... Poza tym sterownik kolegi chszanka wygląda...
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Kierunki są zasilane z akumulatora, a światła z cewki na statorze więc pewnie tam trzeba szukać przyczyny, z tego co wiem BWS'y mają ręczne ssanie (automat ssania z reguły jest zasilany z tej samej cewki i byłby się przydał :) ) posprawdzaj przewody idące z silnika
Masz prawdopodobnie moduł z przetwornicą zasilany 12V. To nie jest CDI. Musiałbym widzieć stator (cewki pod kołem magnesowym) żeby ustalić jaka to wersja.
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Rycho już w zasadzie odpowiedział odnośnie połączeń. W tym regulatorze: zielony - masa czerwony - + do aku żółty - żółty ze statora pomarańczowy - biały ze statora czarny - to kabel który podłączasz np do tylnego stopu na podstawie tej strony: http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.... żebyś mi później rachunku za regulator nie przysłał...
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
Jeśli wcześniej był stator na dwie cewki, a teraz jest założony stator "gwiazdowy", to takie rozwiązanie nie będzie w ogóle działać ze względu na zupełnie inną ilość biegunów w kole magnesowym!
To że masz nowy stator nie oznacza że jest sprawny. W statorach chińskiej produkcji z czapy, cewki potrafią się tak rozjechać w parametrach że na nowym nie odpali. Chyba że kupiłeś OEM, ale nie sądzę, bo cena zbój :P .
Witam w quadzie brak ładowania, wymieniłem już regulator napięcia,sprawdziłem kable(wszystkie idą w odpowiednie miejsca), nowy stator, zmierzyłem napięcie na kablach że statora: czarno-czerwony(ładowanie cewki)45-52v, pomiędzy różowym i żółtym(kable idące do regulatora) pokazuje mi 0,12-0,3v. Silnik ma iskrę. Czy to wina statora? Czy mogę go jakoś sprawdzić?
Na 4 cewki.
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Nie, na kablu czarno-czerwonym który idzie do modułu jest stale 12V. A impulsator daje około 0.01V. Zmieniłem cewkę i nadal nie ma iskry. Mierzyłem miernikiem kabelek który idzie z modułu do cewki kręcąc statorem daje około 1,5V to chyba jest za mało? ??
Witam, posiadam motorek Zipp VZ50. Zmieniłem w nim silnik ze 125 cm³ 154FMI na silnik 170 cm³ 1P62FMKI. Po zmianie mam problem z ładowaniem, tylko świeci lampa z przodu i to bardzo słabo. Całe oświetlenie jest zasilane z akumulatora. Po przekręceniu stacyjki światło się zapala. Cewki na statorze nie mają przebicia, sprawdzałem. Ładowanie dochodziło...
:arrow: saskia - łagodzi hamowanie i łagodzi przyspieszanie, gdyż zawsze są te dwie fazy w ruchu magnesu przed rdzeniem cewki; w sumie nic się nie zmienia. Przytknąłem magnes zupełnie do rdzenia cewki. Teraz ten stator zaczął drgać w drugą stronę, tzn. cofać się od wirnika, kiedy magnes wirnika był naprzeciwko statora. Fazy przyspieszania i opóźniania...
Stator jest na 2 cewki. Ale kable wszystkie pasują.
W przypadku silników bipolarnych i unipolarnych zasada mikrokroku jest ta sama. Nie wiem czy użyję właściwej terminologii ale spróbuję to wyjaśnić: Jeśli znasz budowę silników krokowych to weźmy pod uwagę dwie cewki statora i jeden "ząb" rotora więc w normalnej pracy załączona jest tylko jedna cewka i jeden z ząbów rotora jest przyciągany przez nią...
Drodzy forumowicze, Kupiłem chiński silnik do motoroweru o poj. 125cc, zamontowany, wszystko ładnie działa, pierdzi, jeździ, zrywa asfalt. Problemem jest natomiast kwestia ładowania aku - a raczej jego brak. W pierwszej kolejności wymieniłem regulator, ale to nie rozwiązało w żaden sposób problemu. Gdy sprawdzam miernikiem napięcie przy zapalonym silniku...
Pozostaje założyć moduł DC-CDI i cewkę
Mimo że to wiekowy sprzęt z lat 80 to trzeba dwie podstawowe wykonać naprawy: 1. Podstawowym elementem do wymiany to pasek napędowy talerza. 2.wyciągnąć talerz wyczyścić ośkę i jarzmo w której osadzony jest talerz ze smaru i posmarować delikatnie smarem sylikonowym lub dorażnie olejem. Jeżeli nie był grzebany przez jakiegoś amatora to powinien ruszyć....
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
pomiary cewki statora cewki statora suzuki cewki statora piaggio
zmywarka amica silnik kostki kierownicą passat dioda selenowa
Moduł ABS/ESP Bosch 8.1/9.0 Peugeot 5008 2012 – lokalizacja, oznaczenia, diagnostyka Lodówka po doładowaniu gazu za mocno chłodzi - przyczyny i rozwiązania