To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Dobra, zawór EGR to jedno ale nie tylko on jest problemem. Albo może nie on ale trudno, już go wymienię. Ewidentnie chłodnica spalin puszcza spaliny na zewnątrz. To co widać na zdjęciu to moim zdaniem nie jest tylko rdza ale też okopcenie. https://obrazki.elektroda.pl/2204945200_...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Słownik, aktuator, lub potocznie bączek, lub gruszka. Ale wątpię żeby dało się to kupić gdzieś oddzielnie. To występuje zwykle z całą chłodnicą, lub egr-em.
Niemniej zamknięty EGR powinien wywołać błąd w sterowniku, nie powinien natomiast negatywnie wpływać na pracę silnika. TZOKu, tam jest problem tego rodzaju, że zawór EGR otwiera się, a chłodnica spalin jest tak zawalona sadzą, że fizycznie nie przelatują tamtędy spaliny. Sterownik jest na tyle głupi, że i tak usilnie chce przymykać przepustnicę, i...
http://obrazki.elektroda.pl/5537960300_1... Witam. Jakiś czas temu, wynająłem małe mieszkanie. Miało jeden zasadniczy problem-ogrzewanie. Nie wchodziły w grę ogrzewacze elektryczne, ani gazowe. Po wielu poszukiwaniach, znalazłem na eBay webasto. Pochodzi z samochodu Rover 75 i jest zasilane olejem napędowym. Z webastem współpracuje...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Może być zamontowana chłodnica - pomaga rozgrzać silnik i chłodzić spaliny wpadające w dolot. ATD miało inną moc od AXR. Dół był chyba ten sam ale w głowicy były chyba lekkie zmiany. Na pewno inny dolot i turbo.
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Niestety temat powraca jak bumerang. Pisałem jakis czas temu o mojej merivie 1.4 turbo. Wtedy skończyło sie na wymianie silnika. Stary rozkręciłem na części pierwsze. Niestety nie znalazłem podejrzanego pęknięcia, odkształcenia, ani też miejsca, które mogło przepuszczać spaliny do układu. Po wymianie silnika wszystko działało jak należy. Auto sprzedałem....
Gdybyś miał kamerę termowizyjną lub pirometr, mógłbyś sprawdzić temperaturę głowic poszczególnych cylindrów, choć taki pomiar jest mało dokładny ze względu na emisyjność powierzchni metalowych. Zapewne temperatura ostatniego cylindra jest wyższa, a powodem jest zapowietrzenie układu chłodzenia. Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka pod głowicą...
Jak złapie błąd to już nie próbuje go otwierać bo po co? I stąd brak podciśnienia. No chyba że na zasilaniu elektrozaworu podciśnienia już nie ma. P401 to właśnie ECU wykrył że ilość świeżego powietrza nie spadła z 500mg/suw do wymaganych 250mg/suw (mniej świeżego powietrza = więcej spalin przez EGR). Powód może być prozaiczny zatkany nagarem kanał...
Spaliny pachną dosłownie jak bym odświeżacz wpompował w tłumik, coś w deseń kwiatów (bzu). Tak , o spaliny chodzi. Palony olej inaczej czuć niż opary z płynu chłodniczego. Białe spaliny w benzyniaku są albo od wody,albo od oleju ,innych przyczyn nie ma. 20% wody, reszta koncentrat Od tego dymić nie bedzie,bo to układ zamkniety,najwyżej zamarznie i...
Pamiętacie o konsekwencjach jazdy bez chłodnicy spalin.
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
cos o gruszce egr, chlodnicy egr co ona ma do nagrzania? Chłodnica spalin nie ma do tego absolutnie nic,natomiast samo działanie zaworu recyrkulacyjnego już wpływ ma. Spaliny pompowane w silnik razem z zasysanym powietrzem mają na celu właśnie podnoszenie temperatury tego powietrza. Nie sądzę jednak żeby to miało aż taki wielki wpływ.Jak napisałem...
Problem płynu ubywającego i ciśnienia w układzie rozwiązany . Winowajcą była chłodnica EGR przez którą spaliny się dostawały do układu. Efekt taki sam jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Naprawa jednak dość prosta i nie aż tak kosztowna.
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła
Ostatecznie po zdjęciu i regeneracji głowicy, wymianie zaworów, uszczelniaczy, UPG problem ustał. Najdziwniejsze jest to, że nikt nie wie którędy puszczało spaliny do chłodzenia.
Spotkałem się kiedyś z takimi samymi objawami w takim silniku. Winna była chłodnica spalin. Tyle, że test powinien wtedy wykryć spaliny w ukł. chłodzenia.
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
Witam Silnik diesla. Płyn ch ł odz ą cy zmienił kolor na brzydki ż ółty. Praktycznie nie działa ogrzewanie, zapowietrza się prawdopodobnie. Podejrzewałem, że spaliny dostają się do obiegu wody ch ł odz ą cej. Test CO2 potwierdził przypuszczenia. Liczyłem na to że chłodnica spalin nieszczelna. Jednak po ominięciu chłodnicy objawy nie ustały, co świadczy...
W osobówkach z tym silnikiem jest problem z chłodnica EGR. Nie działa gruszka która zamyka obieg płynu (chyba) i przez to spaliny nie dogrzewają układu chłodzenia. Może tu jest podobnie?
Unie w c-300 tak się dzieje że ciągnik się gotuje pod obciążeniem , nie wiadomo z jakich przyczyn tuleje, głowica, uszczelka pod głowicą za każdym razem wymieniana pierścienie tłokowe tłoki ... I nie wiadomo co się dzieje termostat nowy mechaniczny na sprężynie ... Chłodnica wymieniona... Kosmos , ktoś ma jakiś pomysł ?
Jak głowica to spaliny by musiały się pojawić
Po pierwsze nie bar a mbar (1000mbar= 1 bar). Dwa które turbo tam siedzi? Bo w 3.0 były ze zmienną geometrią i by pass. Spaliny napędzają turbo i jak ich nie ma lub uciekły bokiem to turbo nie robi ciśnienia. Podobnie jak ciśnienie doładowania ucieka bo np rura za turbo pękła ,czy rozszczelniony jest intercooler. * Turbo ze zmienną geometrią. Byłem...
Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Odnośnie podgrzewania wody w basenie. Dzieciaki wyrosły basen 3500l zbyt mały by je cieszył i nie ukończyłem ogrzewania. W tej chwili Jacuzzi używam 800l. Na weekendy na wieczorne odprężenie podgrzewamy wodę do 39 st. W tyg przez wakacje dzieciaki jak chcą pomoczyć się wchodzą temp 26-28 st. Może w przyszłym roku jakiś basen z wodą na 120-130 cm dzieciaki...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
Na początek kontrola MAF i lewego powietrza.Potem kontrola działania EGR przy obserwacji przepływu MAF.Złe wskazania to uszkodzony MAF,EGR,zapchane kanały spalin lub (jak jest)chłodnica spalin.
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
Pytanie. Czy można zaślepić, wyłączyć chłodnicę spalin w Toyota Avensis 2.0 D 116 koni?
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
No właśnie olej jest Oki,ani nie zmienił koloru ani nie zauważyłem jego ubytku lub nadmiaru , ani mazi nie ma na korku od oleju ani na bagnecie ani w zbiorniczku , ale ciśnienie jest wysokie tak mi się wydaję bo syczy , gdzieś pisali też że może być walniety korek od zbiorniczka,gdzieś również wyczytałem że z tyłu jest chłodnica EGR i z tamtąd lubią...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Spaliny w układzie napisałeś.Może być uszczelka może być np chłodnica egr.A nawet pęknięta głowica kto to wie?Olej w układzie może być chłodniczka oleju i prawie na 90 procent uszczelniacze w głowicy.
Możesz zrobić zdjęcie? W 2.0 TDCi blisko jest chłodnica spalin, ale nie ma szans. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pękniecie głowicy do płaszcza wodnego i pompowanie płynu do góry, innej opcji zasadniczo nie widzę.
Jestem w trakcie planowania systemu do ogrzewania skutera. Skuter ma motokoc pod który chcę pompować ciepło na nogi. Obecnie mam zrobione ogrzewanie z chłodnicy (skuter chłodzony cieczą) i to dziala ok, jednak wadą jest długi czas rozgrzewania (10 min). Chcę wykorzystać ciepło spalin które pojawia się od razu po uruchomieniu silnika. I pomysły mam dwa...
Powodzenia, uważaj żeby nie uszkodzić połączenia EGR z kolektorem dolotowym, trzeba bardzo uważać z tą obejmą, żeby nie zgnieść aluminiowej rurki. Swoją drogą wyjęcie EGR w tym silniku, to nie jest takie hop. Masz tam chłodnice spalin z obiegiem płynu.
Witam. Jeździłem już po wielu mechanikach i żaden nie pomógł mi z tym problemem. W mojej Corolli jest silnik 1.6 4afe i niestety silnik nie działa jak należy. Otóż gaśnie on na zimnym a na ciepłym trzyma za wysokie obroty, szarpie, czasem odcina mu całkiem moc, spalanie jest na poziomie 9-10 litrów w trasie przy normalnej jeździe. Z wydechu wydzielają...
Witam. Czy jeżeli mam zaślepiony zawór EGR w Toyocie Avensis 2.0 D 116 koni, to czy mogę wyłączyć chłodnicę spalin? https://obrazki.elektroda.pl/1758007500_...
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Równlegle jest podłączone. Wziąłem się dzisiaj za odpowietrzanie i ku mojemu zdziwieniu weszło ze 3 litry płynu a na zbiorniczku było dobrze. Aż sprawdziłem bagnet od oleju czy oby tam nie wpada ale tam stan dobry. W spaliny też raczej nie idzie. Zauważyłem że chyba jest termostat walnięty bo się chłodnica grzeje przy 90 stopniach. Ale motor trzyma...
Popytałem trochę majstrów na warsztatach i coś tam moja wiedza na temat schładzania turbiny się zwiększyła. Nie chodzi głownie o zmniejszenie obrotów sprężarki bo to się dzieje od reki, podczas ostrej jazdy z kolektora wydechowego można powiedzieć że idzie ogień ,,ciągły,, co znacząco podnosi temperaturę korpusu i po zgaszeniu auta oska wirnika "wtapia"się...
Raczej pekniety blok. Swapuj na 2.0 dci.
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
witam, ogrzewanie działa wydaje mi sie że za słabo ale działa, termostat działa dobrze bo chłodnica ciepła. wymienie czujniki temperatury ale chciałbym wiedzieć czy jest sens bo moze one sa dobre, wode faktycznie wyrzuca przy otwartym korku na zbiorniczku , myslałem ze to oznacza ze juz sie gotuje, czy mieżąc temperature wody w zbiorniku i porównując...
witam, układ dolotowy to cały układ powietrza czyli, filtr ,turbina, intercooler(brrr chłodnica powietrza doładownego) kolektory ssace, zawórERG to takie ustroistwo które częśc spalin cofa do dolotu by dopalić te spaliny i zmniejszyć emisje tlenków azotu, hehee b.mądrze brzmi, kup sobie dobre rękawiczki gumowe nitro rozpuszczalnik, czteropak piwka,...
I dlatego napisałem że człowiek uczy się całe życie... No to albo chłodnica zapchana, albo głowica. Ale nie bierze płynu chłodniczego? Albo spaliny nie pachną dziwnie, i nie ma za nim białej chmury? A jeszcze kiedyś jak miałem Nysę, to jeden z węży w układzie chłodzenia był nieco "zmurszały" i się zmieniał mu się przekrój jak się nagrzał. Do tego stopnia,...
Witam, na początku wrzęśnia kupiłem Volkswagena golfa 3 1.9 Tdi 90km silnik chodzi bez zarzutu lecz od początku borykałem się z problemem przegrzewania się samochodu. Mianowicie przy przyspieszeniu(prędkości powyżej 100km/h) temperatura wzrasta do 100 stopni, spada gdy ujmiemy gazu i włączymy ogrzewanie dzieje się to również podczas jazdy pod górę bądź...
Sprawdź chłodnicę spalin [img]https://a.allegroimg.com/s1024/0c3a... Tam najczęściej puszczają jakieś uszczelnienia albo zwyczajnie gnije, koroduje, powodując przedostawanie spalin do układu chłodzenia a płynu w wydech (i ubywanie go) dając objawy jak u ciebie. U ciebie akurat wywala płyn zbiorniczkiem ale nieraz płyn...
czarny dym to bogata mieszanka, i diesel z takim przebiegiem MUSI dymić. Jak ściągniesz głowice może okazać się, że zrobisz to tak O bo nie będzie to mieć sensu, olej bierze pewnie poprzez TURBO i dół silnika, uszczelniacze zaworowe nie mają aż takiego znaczenia. rozglądnij się dokładnie czy nie puszcza gdzieś chłodnica na łączeniu i od razu odparowuje...
Witam, Zaślep chłodnicę spalin na układzie wodnym. Pozdrawiam.
to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem pierścień się nazywa łożyskiem - ciekawe od kiedy ? - ani łożyska nie przypomina ani nie ma takiego zadania, nie musisz mi tłumaczyć co jest powodem zapiekania się zmiennej geometrii a wartość ciśnienia doładowania sprawdza się w grupie 011. silnik założyciela tematu ma...
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
No tak tylko to nie rozwiąże wykorzystywania spalin i ich temperatury. W silnikach rakietowych ciepłowniczych wykorzystuje się ciepło spalin jak najbardziej. Tak, że na wylocie temperatura jest tak niska iż nie poparzy ci dłoni gdy ją ułożysz nad wylotem. Coś podobnego chcę zrobić. Chłodnica działa jak grzejnik w piwnicy. Ma odprowadzony wydech na zewnątrz....
No więc silnik został podłączony pod mega macs i nie wykazał żadnych usterek została sprawdzona sonda lambda, przepływomierz czujnik temperatury i wszystko działa bardzo dobrze nawet spaliny są dobre. pozostaje sprawdzić szczelność układu ssącego. chyba że coś wam przychodzi do głowy. Auto się grzeeje ale trzeba sprawdzić czy chłodnica się nie zatkała....
Witam Uszczelka pod głowica zmieniona, termostat wywalony, pompa wodna ok głowica sprawdzana na szczelność chłodnica drożna autko po naprawie przejechało 2 tyś km i znowu gotuje płyn kończa sie pomysły co to może być? Turbosprężarka posiada obieg wodny czy mogą w niej przedostawać sie spaliny do płynu ?
Proponuje zainwestować w webasto najlepiej suche koszt jest ale ciepło i spokój na lata lub ew mokre i do niego nagrzewnica z jakiegoś auta lub chłodnica z cc 700 połączyć i będzie grzało jak kaloryfer z tym ze suche jest prostsze do montażu Diesla pociągniesz z baku zasilanie z aku i grzeje jak szalone tylko spaliny trzeba odprowadzić
Witam. koleś przyjechał do mnie takim Uno i powiedział, że świeci kontrolka temperatury silnika. Wywalone było prawie litr płynu, uzupełniłem. Po odpaleniu bez korka na ciepłym silniku na wolnych obrotach po kilku sekundach poziom płynu podniósł się do momentu, aż wylała się jakaś szklanka, po chwili opadł do minimum. Obecnie nie wywala już płynu, ale...
Wtryskiwacze oddawałem do sprawdzenia były ok. Kat wtrysku i wałek rozrzadu były ustawiany na taki mały manometr nie pamietam jak on sie nazywał dokładnie. Zakładało sie go na głowice i przykrecało na 2 srubki i przesuwało ok centymetra w góre i dół i pokazywało na manometrze ile trzeba przekreceic wałek albo do przodu albo to tyły w zaleznosci jak...
Zapomniałem napisać, że włącznik wiatraka też wymieniałem. Myślę, że on działa prawidłowo. Pytanie skąd mogą się dostawać te spaliny do płynu, skoro uszczelka pod głowicą była wymieniana? Spróbuj jeszcze ostatniej szansy. Możesz mieć zapchaną chłodnicę i przez to układ sie nie odpowietrza. Sprawdź czy chłodnica jest równomiernie gorąca na całej jej...
chłodnica spalin od erg szczelna ? - nie puszcza wody do wydechu ?
Witam Panów Problem dotyczy nie stabilnej temperatory i wadliwego obiegu oraz nadmiernego wlaczania sie wentylatora. Zaczelo sie od tego ze był mały wyciek, dolewalem dolewalem plynu az po namowie dolalem chemię do uszczelniania układu chłodzącego, (wybaczcie takie zachowanie tym bardziej że płyn był jakiś glutowaty). Okazało się jednak, że to pompa...
Parę pytań: 1. Czy chłodnica jest drożna, nie dla cieczy chłodzącej, ale dla powietrza chłodzącego. 2. Czy przewody po wystygnięciu silnika miękną do takiego samego stopnia jak po odpowietrzeniu układu: - jeżeli tak, a poziom cieczy w zbiorniku wyrównaczym wrócił do poprzedniego poziomu i nie było wyrzucenia płynu z układu, to wg mnie układ jest tylko...
via vida, lub elm - zarówno odczyt bieżący - czy nie jest leniwa, + poprawki krotkoterminowe, napięcie sondy dochodzi do 0,75-0,80V więc mi trochę brakowało... Ale teraz widzę że jest gorzej niż myślałem ;( wygląda to na uszczelkę pod głowicą - jadę jutro zrobić test na obecnosc CO2 w płynie chłodzącym.. dlaczego? dzisiaj ugotował mi się silnik.. -...
A problem jest w chłodnicy spalin EGR, dla ułatwienia ta za DPF-em.
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
Witam Silnik posiadam 1.4 rok 91 na gażniku. Dzięki za tak poważne potraktowanie tamatu. sprawdziłem czy mi płyn nie ubywa, w misce olejowej oleju nie przybywa spaliny są praktycznie nie widoczne, ajeżeli chodzi o nagrzewaniw się węży to wszystko jest chyba ok. -po uruchomieniu silnika nagrzewają się węże na małym obiegu między pompą a silnikiem i gażnikiem...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Sam zawór egr nie ma nic wspólnego z płynem ale tym aucie jego podstawa już tak pełni role chłodnicy gazów jest możliwość że puści uszczelka ale to rzadkość chyba że przy wcześniejszej naprawie głowicy była odkręcona podstawa i złożona na starą uszczelkę w tym modelu silnika jeszcze mi się nie trafił taki problem z egr ale np: e46 320D lub e60 530D...
No to w sumie masz odpowiedź. Układ recyrkulaci to pnumatyczny zawór przy chłodnicy spalin i elektroniczny przy kolektor ze ssącym. Wydzieraj ten drugi. Możesz go jeszcze sprawdzić vagiem. Sprawdź, czy dobrze reaguje. Egr powinien być otwarty na jałowym, natomiast po dodaniu gazu zamyka się. Zamyka się rownież po minucie bezczynności na jałowym. Jeśli...
Chłodnica spalin do sprawdzenia.
Nagminnie zdarzają się w nich nieszczelne chłodnice spalin.
to pokolei A czy te 5% mocy wystarczy na rekompensatę dodatkowego obciążenia? Płytki, przewody, rurki... To zaważy. Istnieje pewna granica, powyżej której nie opłaca się już "żyłować" osiągów, bo koszt tego jest większy niż zyski. Może lepiej wymienić silnik na nieco mocniejszy. silnik ma dosc spory moment obrotywy i w lodkach trzeba dac nawet do 500g...
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Witam, miałem to samo w swoim poldku kombi. Kupiłem go z przebiegiem 47 000 km fajnie chodził ale co mnie denerwowało to co jakiś czas wywalało mi wodę przez korek zbiornika wyrównawczego, niedużo, nawet się nie przegrzewał ale jednak co jakiś czas musiałem dolewać. Gdzie ja niejeździłem, wiele mądrości wysłuchałem a to wymienić termostat, a to chłodnica...
może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Wiele razy, nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
Zostaw ten komputer. Zejdź do kanału i obejrzyj chłodnice spalin, czy w okolicach ośki nie ma śladów okopcenia.
Może trzeba robią adaptacje ,a może zawalona chlodnica spalin kto to wie. Co pokazuje MAF, test przechodzi, co zmienia się w parametrach?
Ja wiem czy ona jest taka bardziej zaawansowana?? Bardzo podobna do tej co pokazałeś na zdjeciu. W środku tej najgrubszej rurki są takie małe rureczki przez które przelatują spaliny i tyle. Owszem są czasami tematy,że właśnie w tym miejscu się rozszczelni i płyn chłodniczy idzie w wydech. Można pomylić wtedy z uszczelką pod głowicą.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Oczywiście masz rację, wyłącznie chodzi o stabilizacją temperatury spalin zanim dostana się do układu pomiarowego opartego najczęściej na mostku Wheatstone'a
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
Wygląda na uszkodzenie ośki klapki chłodnicy spalin, co jest dość częstą usterką w tego typu chłodnicach. Do puki nie śmierdzi spalinami w kabinie, nie ma co panikować.
Może chłodnica spalin ( EGR) jest nieszczelna.Spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Jak był by to tgx to obstawiał bym chłodnice spalin agr że jest wyciek płynu chłodzącego . Miałem taki przypadek i nie chciał zregenerować dpfa. Hamulec górski dziala poprawnie bo on też odpowiada za regenerację dpfa.
Odkręć rurę z egr (chłodnicy spalin) i próbuj odpalić bez niej
Nie wiem czy przez to się zapalają ale wiem że bez tego nie odpalają. Taki urok rzeczy. Pozdrawiam.
Bo pasek musi ściągnąć z koła wałka rozrządu i później go ustawić, ale nie koniecznie wymieniać.
Jak odróżnić uszkodzoną chłodniczkę oleju od uszczelki pod głowicą w aucie? Wystarczy test uszczelki zakładany na zbiornik wyrównawczy, który zmienia barwę w reakcji na spaliny, które przedostały się do układu chłodzenia. Poprzez chłodnicę oleju spaliny się nie mogą dostać, a przynajmniej nie w znaczącej ilośći. Test taki nie ma dużej dokładności,...
spaliny chłodnica przedmuch chłodnica spaliny zatkać chłodnica spaliny
konto allegro lustro suficie drukarka laserowa kolorowa
eh750 wyświetlacz radzieckie komputery
Wideodomofony Commax a zasilacze rygla elektrozaczepu Uzwojenia transformatora zig-zag: jak są nawijane?