No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
mam też ten problem i do tego pojawia się usterka Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika
mam identyczny problem z moją asterką. kiedy po paru sekundach gaśnie przy kręceniu silnika zapala się kontrolka elektronicznie sterowane chłodzenie silnika.
Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie.... Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony......
To wszyscy wiedzą na tym forum :)
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
Witam Niedawno wykonałem prosty interfejs pod OBDII w celu diagnostyki swojego autka (astra g 2,0DTH) i wywaliło mi jakieś błędy w module chłodzenia silnika. Proszę o pomoc i ich zidentyfikowaniu http://obrazki.elektroda.net/3_124474890...
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
Awaria układu chłodzenia silnika.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
zalał się moduł chłodzenia silnika.
Tak czy siak-wskazana diagnoza modułu chłodzenia silnika.
czyli nic nie sprawdzałeś,euroscan nie gada z modułem chłodzenia silnika.
Więc zdiagnozuj Techem 2 komponent "moduł chłodzenia silnika"
Zrób diagnostykę układu chłodzenia silnika, to się dowiesz i pragnienie ugasisz...
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Np w module chlodzenia silnika,albo w czujniku temperatury silnika,albo brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia silnika.
Witam! Próbowałem na własną rękę szukać rozwiązania mojego problemu, ale niestety nie udało się.. Mam nadzieję, że u Was się uda :) A mianowicie mam problem ogólnie mówiąc z układem chłodzenia i tym, że nie włączają się wentylatory.. Jako, że mam Opel Scanner podpiąłem auto i po wejściu w Engine Cooling wyskoczyły 2 błędy 11 i 163. 11 udało mi się znaleść...
Wystarczy odkręcić od silnika i zawiesić na luźnym zawiesiu.
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
Witam Można kupic w sklepie elektronicznym Opornice jednak załóż do obudowy i wówczs silnik dmuchawy będzie ją chłodził Powodzenia
Sprawa prosta dosyć z zakupem, niech postoi nagrzany z 5 minut na wolnych obrotach, potem się przejedź, kręcąc do 5000obr na każdym biegu, jak zostawi chmurę dymu, rozrząd lub inne części odpuść od razu. Zauważ też kontrolkę silnika i chłodzenia czy nie świecą bo to wszystko hybrydowe komputery silnika. Klime też pasowało by była i CHŁODZIŁA.
Witam. Temperatura silnika jest prawidłowa, chłodzenie jest. Jesteś tego pewien?
A ściślej jest to moduł chłodzenia silnika.
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
Witam.A płynu chłodzącego nie brakuje,silnik nie jest zapowietrzony.
co masz wlane w układzie chłodzenia?
W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
Sterownik silnika gubi komunikację z resztą.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Jaki silnik?
A jak tam widoczna jest temperatura silnika w komputerze podczas problemów? Weże nie są twarde od chłodzenia?
piszaesz o kontrolce ukl. chlodzenia czy usunąłeś problem z rozruchem-ukl. odpowietrzony rozumiem sinik odpala bez problemu. jeśli podczas pracy silnika konrolka nadal się świeci to poleciłbym diagnoze ukl. techem bo tak można sobie tylko gdybać (często uszkodzone są wtyki od modułu chłodzenia - często po stłuczkach. ale to tylko gdybanie napisz czy...
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
Witam wg mnie w korku silnik nie ma naturanlego chłodzenia powietrzem więc się nagrzewa i włącza się wentylator prawidłowo przy ok 100st. jak jedziesz to opływające powietrze chłodzi płyn w chłodnicy a także sam silnik.
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
Może być tak że wszystkie podzespoły silnika sprawne a może padać ECU
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Jest moduł chłodzenia silnika czy go nie ma?
Możliwe że była robiona uszczelka ale nie wypłukali układu chłodzenia. Wyjmij zbiorniczek i go umyj jeśli znowu się pojawi to uszczelka. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przy filtrze oleju chłodnica oleju bo ona też by mogła być uszkodzona.
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Moduł i lego wtyki sprawdzone w pierwszej kolejności... Nie jest taki prosty ten układ, klimatronic komunikuje się z komputerem silnika, z modułem chłodzenia. Już wiem że błąd mam gdzieś pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia...
z uszkodzonym czujnikiem, z uszkodzonym modułem chłodzenia silnika, z uszkodzonym sterownikiem silnika
No tu się to może różnie rozbiegać jeśli mamy na myśli astrę G, ale pasowało by wiedzieć czy ma zamontowany moduł chłodzenia silnika czy nie.
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
po 1 MUSISZ dobrze odpowietrzyć, bo w najlepszym wypadku wywalisz znów UPG a w gorszym zatrzesz tłoki możesz dla ułatwienia wywiercić małą dziurkę w termostacie wiertłem ok 3-4mm to przy okazji poprawi też chłodzenie bo te silniki za bardzo się grzeją, ja tak robię w ekotkach po 2 odkręć wydech i sprawdź czy się wtedy też dławi, bo kat się potrafi zapchać/pokruszyć...
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Można było też zmierzyć delta T czyli różnicę temperatur w chłodnicy na wejściu i wyjściu czy w ogóle odbiera jakieś ciepło z silnika.
check silnika i "chłodniczka" A moduł chłodzenia silnika jakie błędy wali?
Ja to się wam dziwię, że tak bezstresowo udzielacie porad. A wiecie czy tam jest moduł chłodzenia silnika, czy go nie ma?
sprawdzi termostat .jeśli ok to odpowietrz UK chłodzenia silnika odpowietrz go, w ostateczności wymiana popy cieczy chłodzącej
Kiepskiej jakości rezystory,silnik ciągnie więcej niż normalnie lub słabe chłodzenie w tunelu gdzie siedzi.
Wentylator działa na krótko
W każdym można wystarczy zamienić zasilanie po zapłonie na stałe, ale po co jak to tak niczego nie zmieni.P Trzeba by jeszcze dorobić pompę elektryczną cieczy chłodzącej pracującą razem z wentylatorem po wyłączeniu silnika bo chłodzenie samej chłodnicy nie ma sensu, takie układy były w Audi i VW
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Klimatyzację i wentylatory obsługuje moduł chłodzenia silnika-za lewym błotnikiem.
To zrób test przekaźnika sprężarki. Poza tym odpytaj na błedy sterownik silnika i moduł chłodzenia.
Co do kostek przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy to jedna jest do czujnika poziomu plynu - mozna sobie go zalozyc a druga niestety nie wiem do czego. Urządzenie pod lewym błotnikiem (konkretnie między zderzakiem a nadkolem) to układ sterowania chłodzeniem silnika i klimatyzacji (jesli masz). Jeśli czasem sobie rozbierasz te okolice auta, to zabezpiecz...
Astra II 1998r., silnik: 1.6 16V Kompresor Delphi 9855 Nabita klimatyzacja. Wentylator: nie chodzi. Nie ma napięcia na kostce wentylatora, ale podpięty pod 12V działa. Kompresor: napięcie na kostce jest, ale kompresor nie chodzi. Po włączeniu klimy obroty silnika rosną ale nie chłodzi. Co robić?
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
1.Zmień wsad licznika. Drugi problem to emulator chlodnic... potrzebuje go aby zalączyly sie chlodnice w okreslonej temperaturze a nie jak teraz chodza non stop. Jeśli masz moduł chłodzenia pod lewym nadkolem to go wywal, i zepnij instalacje na nowo na 2 progowym czujniku temperatury w vw golfa II.
witam mam ten sam problem po odpaleniu wskaźniki gasną i po chwili zapala się kontrolka od chłodzenia silnika i załancza wentylator co z tym zrobić proszę o poradę
Ogólnie jak się włączy klimę to ona bardzo dobrze chłodzi ale jak temperatura silnika dojdzie do 90 stopni wywala kontrolkę rozlacza klimę i nie chodzi żaden wentylator a silnik zaczyna się gotować
Przecież widać nawet po wystającym fragmencie że uszczelka pod głowicą się rozpada ze starości. Wspomogło ją też w tym nie dbanie o jakość płynu chłodzącego i mycie silnika żrącymi środkami.
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
za mało danych-moduł chłodzenia silnika Behr czy Delphi?
Odp1. Silniczek w lampie do wymiany Odp2 Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Ten przelewający się płyn to płyn chłodzenia w nagrzewnicy w aucie
Witam, czy to jest silnik Isuzu? miałem podobny problem. Isuzu, a co u ciebie było powodem zajafki. Czy ktoś grzebał w kablach do sterownika tego nie wiem na pewno, w każdym warsztacie słyszę tylko, że cała instalacja już przewalona i wszystko wskazuje na sterownik. Stop po wymianie żarówki już działa. ABS powiem szczerze że nie wiem czy działa na...
egr nie ma połączenia z ukł. chłodzenia w silnikach z tego okresu
Dziwne . Ten rezystor powinien być gdzieś na wierzchu żeby mieć dostateczne chłodzenie. Jak będę miał chwilę to zarkne może w TIS-ie coś się znajdzie.
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Tak,to jest moduł chłodzenia silnika. Schemat w rękę i do dzieła. Świeci się lampka usterek silnika,lub układu chłodzenia? Właczenie przycisku żądania klimatyzacji powoduje wzrost prędkości silnika? Wentylator dmuchający chłodnicy spracowuje?
pazatym astra jest ciezsza od kadetta , gdzie tu sens ?? :>
Witam, poszukuję schematu klimatyzacji do Astry G 2004 1,4 16V. U mnie jest układ bez modułu chłodzenia pod lewą lampą, komputer silnika steruje bezpośrednio przekaźnikami w skrzynce. Klimatyzacja manualna. Z góry dziękuję za pomoc
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Nie ma innej opcji jak odpytać moduł chłodzenia na błędy.
Z tego co napisałeś wynika, że układ chłodzenia działa idealnie. Pozdro
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
Co do chłodzenia to sprawa prosta: istniejący układ chłodzenia + płaszcz na wydechu.
Witaj, piszesz o czujniku temperatury cieczy chłodzącej tak ? wskaźnik temp silnika na moje oko działa poprawnie, ale warto może go wymienić, może ktoś miał podobny przypadek ?
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
Ja u siebie w astrze G X14XE na rozgrzanym silniku płyn w zbiorniczku mam gorący,widać jak przelewa się przewodem łączącym termostat ze zbiorniczkiem.
astra chłodzenie silnika astra chłodzenie chłodzenie silnika chrysler
rockchip batch czarny ekran starcie mały multimetr
Windows Kod 43 USB Device Descriptor Request Failed – diagnostyka, sterowniki, Manta, Logitech Immergas Zeus – jak zdjąć obudowę i wyczyścić palnik krok po kroku