Pokrywa rozrządu w górę i zawory do regulacji. W Renówkach pierwszy cylinder jest od skrzyni. Potwierdzam jednak przed zmierz ciśnienie w cylindrach
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
A widzisz:) Sam doszedłeś do właściwych wniosków, wystarczyło nakierować.
Kompresor w samochodzie bez problemu uzyskuje 25bar, to raczej za mało do hydrauliki siłowej, weź też pod uwagę, że spręża gaz a nie ciecz, jaką jest olej. Dlatego obawiam się, że próba użycia go jako pompy hydraulicznej skończy się uszkodzeniem płyty zaworowej, albo jego napędu Tak jestem tego świadom. cieszy mnie że podajesz do 25 barów. W Renault...
po zjedzeniu plaka wyrzuciło kilka błedów : Opis DF325 układ recyrkulacji spalin - Zwarcie lub obwód przerwany - Staly DF002 - Czujnik temperatury zewnetrznej - Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany - Staly DF056 Czujnik przepływu powietrza - Zwarcie lub obwód przerwany - Staly DF040 - Cylinder 1 Obwód wtryskiwacza - Napiecie zbyt niskie -...
Miałem podobny problem w takim clio tylko wypadanie zapłonów cylinder 2, okazała się uszkodzona głowica silnika (wypalone zawory), sprawdź ciśnienie sprężania.
Trafic 2.0 dci Rok 2012 Wtryskiwacze: elektromagnetyczne EDC17C11 Korekty wtryskiwaczy OK ->bliskie zero, ciśnienie na rampie OK, filtr paliwa nowy. Na wyświetlaczu nie sygnalizuje usterki, tylko pod komputerem. Nie spotkałem się z takim przypadkiem, więc piszę może ktoś coś podpowie. Auto normalnie odpala, pracuje równo, dobrze się wkręca. Po rozgrzaniu...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Jakby przedmuch był między cylindrami, to na obu by ciśnienie było równe zeru. Na moje to jak dmuchałeś w trzeci cylinder to akurat krzywki wałka były ustawione tak, że przez kolektor i uchylone( podparte brakiem luzu) zawory powietrze pojawiło się w drugim cylindrze. Jeśli na trzecim cylindrze jest zero barów, to albo wypaliło zawór, albo coś się stało...
Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i okazało się,że jeden cylinder ma ciśnienie niecałe 12 a reszta po 15 atm. I na tym pierwszym wypadały zapłony nic samo się nie psuje, taki jest efekt końcowy jak się jeździ na niesprawnych wtryskiwaczach.
W miejsce korka bez zaworu wkręć korek ze złączem do podłączenia powietrza, nadmuchaj układ chłodzenia do wartości podanej na korku z zaworem będzie to pewnie coś około 0,7 Bara jak wywali korkiem z zaworem to go wymień. Następnie jeśli zawór okaże się być sprawny, rozgrzej układ do temperatury otwarcia termostatu w miejsce złącza w korku bez zaworu...
Czyli mowa o silniku K704? Co znaczy "wybita cewka"? Ale rozumiem, że drugi cylinder zwyczajnie nie spala paliwa. Zawory regulowane hydraulicznie. Cewki sterowane indywidualnie przez sterownik. Ponadto czytam, że iskra występuje. Woda na cewce ma znaczenie, kiedy tam jest a nie po jej wymianie. Więc koniecznie trzeba zbadać ciśnienie w cylindrze. A...
Jeśli paliwo jest podawane na niedziałający cylinder to świeca powinna być mokra. Kilka możliwości: Świeca sucha oznaczała by uszkodzony wtrysk lub jego zasilanie. Zamień przewód WN z innego cylindra. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Być może tylko zawory są za ciasne.
Ustawić rozrząd-sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Witam Mam problem z Renault Scenic benzyna 2.0 16V + LPG sekwencja z 2000 rok Silnik nie ma mocy i nierówno pracuje. Sprawdziłem rozrząd jest ok, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest równe. Auto nie pali na 2 i 3 cylinder brak iskry na świecy. 1 i 4 świeca ok. Zamieniałem cewki z 1 na 2 i 3 na 4 i różne inne kombinacje bez zmian brak reakcji na 2 i...
W tym trupie co mam teraz to jest tak:34, 33,34 i... 20. Przy zimnym silniku po uruchomieniu kopci jak diabli(pewnie przez ten jeden cylinder bez tłoka :)) przez około minutę, później przestaje. Ale ogólnie to złom bo jest gdzieś szczelina gdzie olej pcha się w płyn chłodzący. Ale konkretnie to mam rozumieć to tak: jak jest mniej więcej po równo(czyli...
Dziś doprowadziłem do tego ze udało mi się go odpalić i jak już odpalił to nie pracuje na pierwszy cylinder w renault liczone od skrzyni zastanawiam się czy sterownik czy instalacja
Witam ! Od jakiegoś czasu wyświetla mi błąd ( podczas obciążenia silnika zapala kontrolkę) usterka : MID128SID126 zespół 1 zwiększania ciśnienia w pompie paliwowej - błąd mechaniczny oraz drugi który myślę że jest pochodną pierwszego MID128SID96 ciśnienie w układzie sygnał zbyt niski. Przemierzam się do wymiany tej pompy w zespole pierwszym ale są dwie...
Spróbuj nie odłączać cewek tylko wtryski (łatwy dostęp) i wtedy oceń który cylinder słabiej reaguje, możesz też sprawdzić ciśnienie sprężania, aby się upewnić czy to usterka elektroniczna czy mechaniczna
Pacjentka - Renault Megane 2 1.5 dci 2003 r. na osprzęcie Delphi. Sytuacja ma się następująco, dokładnie miesiąc temu oddałam auto do mechanika w celu wymiany pompy CR i całego osprzętu w związku z opiłkującą pompą CR. Kupiłam cały zestaw: pompa (bez tych 2 czujników na pompie, listwa z czujnikiem, wtryski, bak, przewody, filtr paliwa). Po całej wymianie...
Skoro chodzi również na lpg koniecznie musisz sprawdzić luzy zaworowe.To na początek.Może też sprężanie,zawór wydechowy może być wypalony.Jeżeli wszytko będzie OK odłącz akumulator lub jeszcze łatwiej komp. wtrysku (te silniki jednak lubią się programować zwłaszcza jeżeli jest źle wyregulowana inst. lpg.Możesz też sprawdzić cewkę ,pomimo tego , że jest...
W zasadzie mechanik dzwonił i sprawdzali ciśnienie - 1 i 4 cylinder mają prawie 10 (nie wiem czego barów?) taką wartość podał i ogl że niskie jest. Powiedział że trzeba bedzie rozmontować cały blok, głowice i pierścienie i ew. naprawić lub żebym szukał nowego silnika .
DF325 Sporadyczny Układ recyrkulacji spalin\r\nRóżnica ujemna DF186 Sporadyczny Obwód podgrzewacza wstępnego świec\r\nBrak sygnału lub sygnał nieprawidłowy DF176 Sporadyczny Obwód sterujący niską prędkością zespołu wentylatora\r \nZwarcie z +30 DF197 Sporadyczny Informacja o ciśnieniu paliwa\r\nZbyt duży spadek ciśnienia DF197 Sporadyczny Informacja...
Jest instalacja gazowa Stag 300-6. Wtryski Hana. Parownik AC Czerwony. Nawet jak instalacja LPG jest wyłączona (wyjęty bezpiecznik) błąd się pojawia. Dzisiaj podłączyłem DDT poprawieniu kostek cewek zapłonowych i teraz mam błąd sterowania zapłonem cewki 2-go oraz 3-go cylindra. Aaa problem pojawił się w momencie gdy LPG mi się skończyło i auto przełączyło...
Witam.Renault megane 1, 1.4 55ps , 98r.Auto nierówno pracuje, szczgólnie na biegu jałowym ,napisze co wymieniłem: -czujnik halla bosch ,ponieważ od niego sie zaczęło auto nie chciało odpalić -świece,przewody,kopułka,palec -map sensor -rozrząd ,ponieważ juz był 7 letni-przed wymianą było to samo Dodam że sprawdziłem ciśnienie sprężania 12,5-12,5-12-10....
Z paleniem nie ma żadnego problemu, po przejechaniu dystansu ok 10 km gdy już się troche zagrzeje to samochód co jakis czas nie chodzi jak powinien. CZyli: nie równo pracuje, niechodzi na 1 cylinder. To że nie chodzi na 1 cylinder to nie jest non stop, tylko co jakiś czas w trakcie jazdy. Przez to spalanie średnie wychodzi ok 11 litrów średnio na 100...
DziadzioMiecio , z oscyloskopem to zrobię . Teraz podpiołem CDP i wyszło : DF137 regulacja ciśnienia w rampie poniżej wartości DF023 czujnik wału zanik sygnału zębów nieciągły DF099,DF101,DF102,DF100, wtryskiwacze ciśnienie nieosiągnięte , lub poniżej granicy. Na moje oko to wyglada jakby się końcówki wtrysków przywieszały . Dzisiaj zapalił od strzała...
Witam Mam pewien dziwny problem z pracą silnika na wolnych obrotach. Delikatnie szarpie na jałowym - nie pali też na jeden cylinder na jałowym, zarówno na benzynie jak i na gazie. Pomysłów było kilka więc sprawdzono - cewki zapłonowe -OK, przewody i świece - nowe, ciśnienie na cylindrach - jest niemalże książkowe, zawieszone / zapieczone zawory - sprawdzono...
Tego przypadku nie ogarnie gazownik , który to wykonał , więc pisanie na kolejnych forach niczego nie zmieni. Ani te wtryski , ani ten reduktor nie pociągną tego silnika. Wysokie ciśnienie zabija wolne i tandetne wtryski , które pracują grubo poniżej swoich minimalnych czasów. Wtedy nie wiadomo czy silnik jest zalewany na bogato czy wręcz przeciwnie....
dysze są za duże i spalanie nie spadnie. Piszesz ,że masz wtryskiwacze hana2000 - nie mają wkręcanych dysz więc nie ma co zalutować. Trzeba je wymienić na stosowne do wielkości mocy na gar. Jaki jest kolor Twoich wtryskiwaczy lub jakie mają oznaczenie ? Do Twojego silniczka powinny być najmniejsze , czarne ( lub inaczej typ C) o wydajności 20KM na cylinder...
Zmierzyć ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Stawiam na uszczelkę.Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Jest egr. Był cały zawalony nagarem, wyczyszczony I zaślepiony. Jutro wjeżdżam sprawdze jeszcze raz rozrzad i ciśnienie na cylindrach
Zobacz ciśnienie w cylindrach.
A mierzyłeś mu ciśnienie na cylindrach?
Witam Posiadam clio jak w temacie. Problem z porannym odpalaniem . Moje pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach?
Uszkodzony wtryskiwacz, brak ciśnienia w cylindrze.
sprawdź jakie jest ciśnienie w cylindrach i napisz,ile juz auto przejechało na tym gazie?
Tylko wciśnięte. Może paliwo jest już na tłoku i dlatego zalewa silnik. W tym przypadku, który robiłem była jeszcze źle zamontowana kopułka - palec był za nisko, przy kręceniu iskra ok ale już w cylindrze była za słaba. Ciśnienie sprężania sprawdzone?
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
A diagnostyka komputerowa robiona? Pomiar ciśnienia na cylindrach?
Sprawdz jeszcze cisnienie w cylindrach
Prali na wszystkie gary, jednak w jednym coś puka, albo zawór albo panewka. Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
Cisnienie w cylindrach do sprawdzenia.
Co to za serwis, że Ty im musisz doradzać- ewidentnie źle złożony rozrząd/pompa, skoro odpala na plaku. Jeśli na 1000% dobrze, to mierzyć ciśnienia w cylindrach.
wtryskiwacz/ciśnienie
Brak ciśnienia w cylindrach auto nie odpali ...
Lata na gazie?
Dziś diagnozowałem silnik podczas jazdy i znów komp wyrzucił wypadanie zapłonu . Wadliwym cylindrem okazał się być środkowy a pomiar ciśnienia to 12 bar na wszystkich cylindrach. Wężyki przejrzałem i nie znalazłem uszkodzeń.
Trudno jednoznacznie to potwierdzić :?: ,ale sugeruje póki co jeszcze sprawdzić cisnienie na cylindrach :idea: ,wygląda jednak na zle działający termostat :idea: :idea: ,a jaki jest poziom płynu rano na zimnym i czy ogrzewanie działa w aucie :?: :idea:
Cisza jak makiem zasiał, w październiku robiłem uszczelkę pod głowicą i nowe zawory wydechowe bo nie było ciśnienia na 2 cylindrach.
Z tym więcej powietrza nie przeszkadza to tak nie do końca się zgodzę, silnik nie potrzebnie dostaje bardziej podgrzane powietrze i więcej tracimy energii na sprężanie już trochę sprężonego powietrza niby wartości nie są duże w porównaniu do końcowego ciśnienia w cylindrze ale ...
Różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 10%
Na dwóch pierwszych widać ewidentnie ślady oleju. Przyczyna- uszczelniacze zaworów lub pierścienie na tłokach. Proponuję zmierzyć ciśnienie na cylindrach, wszystkich.
oczywiście podstawowe rzeczy takie jak filtry, rozrząd, węże żeby pompa nie łapała powietrza oraz ciśnienie w cylindrach sprawdzone ?
hmm zadziwia cie ? hehe niema co ta jednostka jest konstrukcyjnie dość stara sięga początku lat 90-tych a ja myślę ze powinien ci olej brać bo przy takich objawach masz na moje oko malutkie ciśnienie w cylindrach
Tak, a czy silnik jest mechanicznie sprawny? Ciśnienia na cylindrach i oleju w normie? Silnik mechanicznie jest sprawny.Cisnienie na cylindrach 12 bar
Witam mam problem i nie jestem pewny na 100% , samochod kopci na bialo , pracuje na 3 cylindry , plyn wywala zbiorniczkiem ,czy to objaw padnietej uszczelki pod glowica ? jeszcze na 3 cylindrze jest niskie cisnienie 7bar
Świece ok. ale nie piszesz czy grzeją ?, ew. można spróbować mu "zapodać" do kol. ssącego "samostartu", jeżeli świeczki grzeją , paliwko leci, a silnik milczy to pozostał jeszcze do sprawdzenia kąt wyprz. wtrysku i kontrola ciśnienia w cylindrach.
Zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Możliwość nadpalenia grzybka zaworu na którymś cylindrze. Poza tym świece wyglądają zbyt czysto. Powinny być troszkę w barwie kawy z mlekiem. Jeżeli pomiar ciśnienia w cylindrach wyjdzie poprawnie, to może lewe powietrze gdzieś zaciąga.
W poniedzialek sprawdze cisnienie w cylindrach.
Ciśnienie jest ok na wszystkich cylindrach.
Co z ciśnieniem w cylindrach i z zaworami?
Sprawdż ciśnienia na cylindrach (regulacja luzu zaworowego)
Wypadanie to nie tylko układ zapłonowy. Ale np wtrysk,lewe powietrze na tym garze, albo coś z ciśnieniem sprężania. Podmiana cewki /świecy to najszybszy sposób, tak to prawda.
Powinieneś też sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach bo prawdopodobnie masz problem z " przedmuchem".
Załóż pasek i nastepnie przekręć wałem to zobaczysz czy nie blokuja zawory.Dobrze jest sprawdzić ciśnienie czy jest podobne na wszystkich cylindrach.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
a czy występują jakieś błędy w komputerze?? sprawdzałeś ciśnienie na 4 cylindrze??? co masz w układzie chłodniczym wodę czy płyn???
Witaj kompresja na drugim cylindrze jest zbyt niska Niska a dokładniej jakie jest ciśnienie.
Wymieniłem świece,przewody,cewkę,filtr paliwa,wtryski zostały sprawdzone i maja sie dobrze,ciśnienie na wszystkich cylindrach w normie.Nie mam bladego pojecia co dalej robić.Moze ktos miał podobny problem. Nic nie sprawdziłeś, powymieniałeś zbędnie części tylko. Po pierwsze - prosze poprawić temat - slangu tutaj nie używamy. Po drugie diagnostyka -...
Ciśnienie w komorach spalania wynosiło około 28 bar
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i czy poziom oleju w silniku się nie podniósł.
Witam.Odpala chodzi minutę po czym gaśnie na dwóch cylindrach nie ma ciśnienia,kontrolka przegrzania silnika,mechanik obstawia rozrząd.........słyszysz sam siebie?To jest stek bzdur.Zmień mechanika.
P1061 - nieprawidłowe spalanie na 4 cylindrze P1088 - błąd ciśnienia na listwie CR
Jeśli po stronie zapłonowej wszystko w porządku, zasugeruj mechanikowi pomiar ciśnienia sprężania.
Mam podobny problem wymienione świece, wykluczona cewka i przewody może ktoś pomoże. Dodam że słychać otwieranie elektrozaworu par paliwa na zimnym silniku W czym podobny :?: W tym że miga Check Engine , czy w tym że dusi i szarpie, czy w tym że wyświetla P0314 :?: Przepraszam faktycznie nie dokładnie się wyraziłem. Check Engine miga, dusi i szarpie...
Zawory są wyregulowane i sprawdzone ciśnienie w cylindrach - po 13 bar na każdym cylindrze.
Czyli musisz zacząć od sprawdzenia okablowania. Generalnie błąd sekcji nie zawsze wskazuje na jej uszkodzenie lub jej elektroniki. Równie dobrze usterka wtryskiwacza lub brak ciśnienia w cylindrze może wywołać taki błąd.
Jeśli silnik przestał pracować z dnia na dzień to myślę że to własnie uszczelka pod głowicą. A brak ciśnienia na cylindrach obok siebie to argument za. Jeśli głowica będzie na wierzchu to dobrze by było splanować i podfrezować zawory i gniazda co do kupna innego używanego silnika hmnn. Można by było szukać z jakiegoś Renaulta ale czy trafi się z taki...
Wypalony zawór też da taki objaw (zmierz ciśnienie w cylindrach)
a bierze ci olej ?? bo mozesz miec słabe cisnienie w cylindrach przez to to długie kręcenie
Jadę właśnie do warsztatu zrobić tę próbę, zobaczymy. Ale właśnie na pierścionki albo uszczelniacze to wygląda bo z tłumika trochę olejem pluje. Jak wyciągnąłem sondę po badaniu to trochę mi zajęło jej doczyszczenie. A co do przekroczenia to 7x bo tu w irsku norma 0,3 :) pozdro i dzięki. Będę informował. A więc ... Wyregulowałem zawory bo były za ciasne....
sprawdż jeszcze ciśnienie w cylindrach, ustawienie zapłonu, świece i przewody
ciśnienie. Wypalony zawór.
Świece.,cisnienie w cylindrach,cewka,lejący wtryskiwacz... Trzeba ustalić, który cylinder nie pracuje i sprawdzić to co wyżej...
Niestety CLIP nic tu nie pomoże . Masz uwalony któryś wtrysk. Podłącz pod komputer diagnostyczny i zrób test cylindrów
Problem tkwi w stopniu zuzycia nie napisales jaki ma przebieg a to jest istotne. Jesli jak pisales swiece sa ok to moze byc koncowka wtryskiwacza lub na jednym cylindrze slabsze cisnienie na tloku.
Według niektórych uszkodzone uszczelniacze to powodują .Olej spływa z trzonka zaworu i spala się podczas rozruchu. Nie wiem co o tym sądzić. Albo po prostu złe spalanie mieszanki. A tutaj przyczyną mogą być wtryski ,dawka itp. Wygięta korba to raczej problemy cały czas. A do tłoka i cylindra warto by było zajrzeć kamerą. No i ciśnienie na garach.
Witam, piszesz jedynie,że silnik klekocze jak jest zimny, sprawdż może ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju, bo może wystarczy wyregulować zawory i wlać świeży olej 15W40
Witam! jeśli samochód działał poprawnie do wymiany rozrządu to masz przyczynę chyba że dziwny zbieg okoliczności i coś się stało. W renault jest bardzo prosto ustawić rozrząd, fabryczne znaki na kołach i korpusie są bardzo dobrze widoczne a poza tym na pasku są jeszcze kreseczki. Jeśli to nie pomoże to sprawdzaj ciśnienie w cylindrach a potem zasilanie...
a jak tam ciśnienie na tym cylindrze po wymianie paska co miał być gicio?
Zdrowy motor odpali bez świec nawet przy -10 , osobiście widziałem takie audi a4 , spalone były wszystkie świece , zakładam że sprawdziłeś filtr paliwa , zrób kontrolnie pomiar ciśnienia na cylindrach , to rozjaśni nieco sytuację .
Dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że prawidłowe ustawienie jest następujące: - znak na kole zębatym pompy do znaku na kole pośrednim (to oczywiste) - UWAGA prawidłowe ustawienie wały to zawory na 1 cylindrze (licząc od rozrządu) na mijance a na 4 zamknięte Przy takim ustawieniu zapalił "na dotyk". Pozdrawiam
Miałem podobny problem z meganką dusiła się i muliła ale z rury wydechowej zaczeła lecieć para.Jak się okazało poszła uszczelka pod głowicą .Po z planowaniu głowicy i wymianie uszczelki auto jeżdzi ale pali jak smok.Mechanik z serwisu Renault powiedział że nie powinno się planować głowicy w tych autach.Sprawdz ciśnienie w cylindrach to pewne żeczy wykluczysz.
zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wynosi ono po 12 na każdym z cylindrów ,
Uszanowanie, dziękuję wszystkim za pomoc. Problem został rozwiązany podmianą wszystkich cewek na jeszcze jeden używany zestaw, tym razem sprawny jak widać. Błąd 2 sondy lambda jeszcze czasem wyskakuje na wolnych obrotach, warto by ją wymienić. Zapłon wypadał na różnych cylindrach, a jednak to były cewki.
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
renault ciśnienie cylinder renault cylinder ciśnienie sprężać cylinder
generator napięcia ujemnego impedancja wyjściowa wzmacniacza ogrzewać dimplex
projektowanie układów elektronicznych projektowanie układów elektronicznych
Schemat gniazda pedału Lincoln Aspect 300 Utrata komunikacji z centralnym modułem CEM