Miałem taki problem z awx, po wymianie uszczelki pod głowica przy składaniu pomyliłem podcisnienia i turbina przeladowywala bo sterowanie zaworem upustu turbiny było przelaczone w inne miejsce. Po ponownej zamianie było ok. Były błędy p0102 p0200, p0299.
chodzi mi o cisnienie doladowania turbiny Dodano po 5 kierownice spalin pracuja, podcisnienie vacum jest, egr przeczyszczony i do testow zaslepiony, a ten blad to tak roznie bywa. czasem mozna przejechac kilkaset km i nic a czasem co chwile. pozdr.
Nie wiem jak jest w twojej turbo sprężarce ale powinieneś mięć na turbinie jakąś śrubkę to regulacji ciśnienia turbiny.
to fakt bez turbiny nie chce jechac slaby jak 20 letni maluch bez remontu... jak chesz sprawdzic stan sprezarki to manometrem jakie daje cisnienie doladowania
zmierzylem dzis cisnienie doladowania w tym Jelczu i po wymianie turbiny bez problemu dochodzi do 1 bara
1.9 tdi golf 4 90 km n75 sprawny sztanga pracuje. egr ok podciśnienie także.ale po odłączeniu wydechu od turbiny cisnienie doladowania w normie. I mam pytanko czy to zapchany katalizator jest przyczyna ze turbina sie nie wkreca . autko jezdzi zadnych błędów tylko jak ciepły to chwilkę dłużej kręci.
a mierzyles cisnienie doladowania??
Nie wiem jaka jest turbina w dci ale jakas inna zasada dzialania od standartowych z tego co opisales. Normalnie turbina zawsze sie kreci i nie ma zaworu ktory by ja calkowicie odlaczal. Owszem jest tzw wast gate ktory przy przekroczeniu po stronie kompresora max cisnienia otwiera zawor i spaliny czesciowo omijaja wirnik turbiny przez co spadaja obroty...
Cisnienie doladowania dobre ?? korekty poszczegulnych pompowtryskow prawidlowe ?? Ewentualnie pomylone podcisnienia , zle wyregulowana banka turbiny ,
o czy Wy tutaj piszecie?? jakie wlaczanie, jakie bezpieczniki??? turbina w silnikach TDI kreci sie caly czas - jest napedzana spalinami z kolektora wydechowego... tylko po prostu przy pewnych obrotach (ok 2200obr/min) spaliny maja wystarczajaca predkosc aby rozpedzic turbine do predkosci nominalnej a co za tym idzie aby dawala nominalne cisnienie doladowania......
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
podłącz go pod vaga i zrób próbe rozpedzania podczas jazdy z zapisem logów poszczególnych kanałow Najważniejszy kanal 003- wartości przepływomierza, kanał 010 i kanał 011 ciśnienie doladowania turbiny, otwarcie zaworu EGR itp. Po analizie tych wartosci mozna bedzie cos wiecej powiedziec.
łączysz sie z komputerem silnika wybierasz opcję bloki pomiarowe chyba 11 blok tam bedziesz miał jakie powinno być i jakie jest i prace turbiny w % 100% nie działa bliżej 0% pełne działanie przynajmniej tak w launchu jest
Witam. Monitor sterowania cisnieniem doładowania. Intercoler wysokiego cisnienia. Do sprawdzenia zawor sterujacy turbina. Podgląd parametrów jakie występuje cisnienie doladowania
Jak by turbo nie mialo smarowania to juz by dawno stalo zapieczone i nic bys nie slyszal. Chyba zdajesz sobie sprawie z tego jaka jest tam temperatura , a jaka dokladnosc na wałku, bez smarowania, to tylko sekundy pochodzi. Moja rada to sprawdzic czy wirnik nie ma luzu, czy nie jest uszk w jakis sposob, i czy przypadkiem nie masz gdziesz dzióry w wylocie...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Zanim wyciagniesz turbine sprawdz funkcjonowanie ukladu zmiennej geometrii kanalow dolotowych (SWIRL). Uszkodzenie tego ukladu skutkuje defektem w sterowniku "zbyt wysokie cisnienie doladowania". Charakteystyczne dla tej usterki jest twoje spostrzezenie ze defekt wystepuje przy duzym obciazeniu na trasie. Pozdrawiam
Przy bledzie ktory kolaga ma odnosnie cisnienia doladowania to napewno nie pzreplywomierz tylko zatarte ciegno turbiny regulujace cisnienie doladowania . Zawor N75 w tych autach raczej nie pada to nie jest ten maly zawor Pierburga ktory byl w 90 KM 1Z , one padaly nagminnie , zawor N75 w AFN jest wiekszy , ten sam ktory szedl jajko zawor recysrkulacji...
Miom zdaniem jest to nieszczelnosc w ukladzie doladowania stad slychac swist i szum. A zeby wyeliminowac turbine wystarczy zacisnac waz od turbiny i dodac gazu jak cisnienie nie pozwoli ci utrzymac zacisnietej reki na wezu to wiesz ze turbina jest wydajna.:D
Sa dwa czujniki (kazdy z nich mierzy cisnienie i temperature w danym miejscu, jeden z nich jest za turbina a drugi na chlodnicy doladowania) ale zawor ograniczajacy cisnienie doladowania turbin jest jeden. Czujniki zamienialem miejscami ale wskazania sie nie zmienily. Jest jeszcze jeden czujnik temperatury na kolektorze dzialajacy na opornosc. Wstawilem...
TAK sprawdzilem wszystko oczym piszecie przejscia i zwarcia pomiedzy przewodami wszystko wyglada dobrze.Bledzy o ktorych mowa sa aktywne po odlaczeni wtyczki z zaworka sterujacego grucha jeden z bledow znika .Sprawdzilem MANA testerem TEXA i cisnienie doladowania wynosilo na pelnym gazie 0,750 bara.
Witam Vectra B 1997r 101KM 2.0 DTI Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta. Podcisnienia sprawne, zawór podmieniony i sprawny, nie przepuszcza, po jego odpięciu sztanga cofa się. Wkleiłem pare parametrów. Czujnik cisnienia doladowania jest ok, podmieniony na drug. Ma ktoś pomysł czym to moze być spowodowane ? http://obrazki.elektroda.pl/7365608400_1...
Witam Czy wie ktos w jaki sposob mozna sprawic aby to auto bylo troche bardziej dynamiczne? Podniesc cisnienie doladowania na turbinie? Samochod ten posiada kontrolke turbo ktora zapala sie przy zbyt wysokim cisnieniu doladowania tylko jaka jest jego wartosc? Dodam ze jest to silnik 6-cio cylindrowy 90KW '94.
Właśnie sprawdziłem szczelność ukladu dolotowego. Cisnienie utrzymuje sie w ukladzie. Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy podczas postoju na luzie i wprowadzaniu silnika na obroty, sztanga od gruszki turbiny powinna sie przemieszczać? Czy dopiero podczas jazdy na odpowiednim obciążeniu silnika ta sztanga powinna sie ruszać?
toc joz jest dawno sprawdzone podlacz tester i jedz na probe w kanale chyba 10 wartosci zmierzonych sprawdzisz cisnienie doladowania ,przekroczy 2.4 bar i spadnie moc blad sie wyswietli. Dodano po 3 aha i dzieje sie to również w samochodach nowych ,wpływ jazdy jest na to dóży czasami kierowcy :oszczędzają " samochód a on jest po to stworzony żeby jezdzic...
Witam! :) Napisalem.:"Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.nastepnie bylo Witam! "Dlaczego kolego myślisz że to turbo?"-A dlaczego nie? Jesli nie zmierzysz cisnienia to nie bedziesz wiedzial.Pozdrawiam.Stefan.-Jesli oczekujesz ze ci pomoge to zrob to o czym pisze bo z fusow od kawy nie wroze.Pozdrawiam.Stefan.
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Mialem ostatnio passata z takim bledem, ale przy jezdzie testowej odczytalem zbyt duze cisnienie doladowania. Kasowalem blad jezdzil znowu ok do chwili mocnego przygazowania np: na trzecim biegu (okolo 4200 obr/min). Po depnieciu lapal blad i znowu mula. Wymienilem szary zawor sterujacy turbina i klient twierdzi, ze jest ok. Pozdr.
A, tam z firma.Stosowane sa turbiny dwoch firm:KKK (K14) i Garrett (T2,F466 534-5).Cisnienie doladowania od 60 do 83 kPa.Cisnie mierzy sie na dwa sposoby,oczywiscie oba wymagaja manometru:).1 sposob-na hamowni:na 3 biegu gaz do deski,obroty 4000.Odczytujesz i wiesz.2 sposob-na drodze,jedziesz na 2 biegu (oczywiscie gaz deski) rownoczesnie hamujac tak,aby...
Mam problem z moim Volvo. Calkowity brak przyspieszenia i blad P0299 cisnienie doladowania za duze. Po kolei sprawdzilem: - szczelnosc dolotu - szczelnosc przewodow podcisnienia, wszystkich - wartosc podcisnienia przed zaworem regulujacym prace sztangi okolo -0.8b - za zaworem, wraz ze wzrostem predkosci obrotowej podcisnienie maleje - czujnik MAP (...
Man tgx 440 e 6 wymienione turbiny sensory doladowania jeden pierburg w dalszym ciagu brak cisnienia doladowania turbiny.
Jedyna mozliwoscia po wymianie turbiny na nowa (zakladajac ze jest sprawna) i przedostawaniu sie oleju do ukladu spalania jest brak cisnienia doladowania - to moze wiazac sie razem z brakiem mocy. Prosze koniecznie sprawdzic doladowanie, przewaznie jest cisnienie atmosferycze + 1bar. Dodano po 1 Oczywiscie to odnosi sie do pobierania oleju przez turbine...
Szukam wszelkich informacji na temat turbo doladowanie. Schematu polaczen wszystkich elementow, co do czego sluzy i po co. Moze ktos ma jakies linki do stron z relacjo montarzu turbo, szukalem, znalazlem cos, ale same ogolniki. Interesuje mnie jak dobrac turbine, dowiedzialem sie ze jesli bierzemy od diesla to musi bys od 2 razy wiekszej pojemnosci,...
Jak nie ma bledow EDC to niech spece szukaja blednych wskazan z ktoregos z czujnikow ,np temp czy cisnienia turbiny podczas jazdy a nie postoju ,wez speca na jazde i niech siedzi kolo Ciebie z ManCatem/monitoringiem odpalonym na kolanach . Dodano po 2 Cisnienie doladowania smialo powinno dojsc do 1.9 bar podczas jazdy.
fakty sa takie : Audi A4 1.8T wersja 150 KM , zaklad i chec wygrania tego zakladu , mianowicie zalozylem sie z kumplem ze swoja audianka na niewielkim ocinku rozpedze sie do 100km/h , teraz zdarlem sobie sprawe ze bedzie ciezko i mysle co by tu zrobic , kupilem sobie interfejs do tego samochodu ktorym podobno da sie zmieniac ustawienia cisnienia doladowania...
Jest to mapa doladowania powietrza (turbo) os Y 800-4800 => obroty silnika, od 800 do 4800 obr. os X 0-8000 => dawka paliwa od 0 do 80mg/suw os Z cisnienie doladowania, od 1200 do 2200 mbar odejmuje sie od tej wartosci cisnienie atmosferyczne czyli okolo 1000mbar Na tej mapie turbo laduje 1200 mbar powietrza przy obrotach silnika 2800 do 3600 i dawce...
A jak mam niby sprawdzic podstawowe parametry czyli cisnienie doladowania skoro samochod jest teraz jak bez czujnika nie ma polaczenia miedzy czujnikiem a komputerem. ostatio zobaczylem ze po zgaszeniu samochodu kiedy nie wyciagam karty poczekam 5 min zapale ponownie i kontrolka gasnie ale samochod dziwnie chodzi.
witam wszystkich i podłącze sie do tematu choc to moj pierwszy post.Ja proponowal bym sprawdzic siłownik podcisnieniowy sterujący turbiną.Ostatnio mialem taki przypadek ze znajomy jezdzil po roznych majstrach ktorzy kasowali pieniądze i kazali wymieniac zaworki węzyki itp.Usterka byla dziura w grubym węzu od turbiny do interkulera a w rezultacie caly...
panowie najpierw byly sprezarki mechaniczne nie podam dokladnego roku ale byly (i sa) montowane na poczatku XX wieku 1 sprezarki mechaniczne: typu G (VW) Roots ( dwa slimaki) i inne ogolnie naped z silnika max obroty sprezarek to nie wiecej niz 10000 (wlasnorecznie sprawdzone na rootsie) 2. turbosprezarki naped spalinami obroty 80000-130000 3. comprex...
dokladnie problem leży w za dużym ciśnieniu doladowania. zakladam że masz pojazd ze zmienną geometrią turbiny. Do sprawdzenia ciśnienia: 01 elektronika silnika 08 blok wartości mierzonych 011 blok wartości na pierwszej pozycji masz obr. na drugiej ciś. jakie ma być na trzeciej jakie jest na czwartej wartości w % 0 to pełne doładowanie 99 to bez doladowania...
Witam mam ten sam problem Scania R420 2005R manual zakupiona miesiac temu - po regulacji pompowtryskow i zaworow- wymianie turbiny a obecnie zalozony na 1 trase nowy czujnik doladowania i na ta chwile nic sie nie zmienia spalanie na pusto w granicach 29l pod ladunkiem 22t pusto-pelno spalanie 34l i brak mocy tzn pod gore ciagnie ale nie tak jak powinna.Ostatnio...
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
A wiec "qxo" turbina do rzepaku ma to ,ze spreza powietrze ktore wpada do silnika i jezeli silnik osiagnie obroty kolo 3 tys to cisnienie doladowania jest tak wysokie ze silni potrzebuje wiecej paliwa (stad nagle odczuwalny przyrost mocy u mnie np. przy 3tys) a olej rzepakowy jest za gesty i nie przeplywa odpowiednio przez wtryski i pompe wtryskowa....
Pivvo to nie jest takie proste. Mariusz dobrze Ci pisze wiec nie kloc sie z nim bo to poprostu nie ta liga . Turbo nie zalezy tylko i wylacznie od przeplywomierza , zalezy jeszcze od kilku innych parametrow. W takim typowym programie np od 1.9 TDI o ktorym tu chyba najwiecej jest mowy jest conajmniej kilka map i jeszcze pare schalterow dotyczacych bezposrednio...
Witam, P0299 oznacza problem z regulatorem cisnienia doladowania. W tym silniku jest to elektrozawor sterujacy silownikiem podcisnieniowym. Wystarczy sprawdzic elektrozawor i dzialanie silownika podcisnieniowego. Jesli wszystko jest dobrze i cisnienie jest OK to problem moze byc w programie ECU. Dobrze byloby zaladowac nowa wersje, jesli taka istnieje....
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
ja wlaściwie zastanawiam sie czy jest to czip tuning czy nie bo jezli ktos zmienial mapy silnika to zrobil to karygodnie, dlatego obstawiam na jakiegos boxa. Bo podnosząc cisnenie doładowania bez podniesienia dawki paliwa nie podnosi sie mocy a raczej elastyczność silnika więc dluższe obciązanie turbiny nie ma najmniejszego sensu. Chciałbym uzyskać...
Witam. C5 x7 2.0Hdi 163km, automat. Co jakiś czas (max 2x w miesiącu) przyspieszając na pełnym bucie z 80km/h (redukcja z 6 chyba na 4) wywala mi check engine.Co ciekawe na 2biegu nigdy nie udało mi się tego potwórzyć,a problem występuje najczęściej jak się właczam do ruchu na autostradzie.Po mieście jakbym nie cisnął check nie wyskoczy :). Zawsze mam...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Witam Nie zwiekszajac cisnienisa turbiny tj. 1bar (peugeot 406 1.9 TDI) przy 4000 tys/obr cisnienie spada zaczyna dzialac regulator cisnienia doladowania.Moje patanie jast takie czy da sie tak zrobic zeby cisnienie po osiagnieciu gornej granicy nie spadalo ale utrzymywalo sie do 5000tys/obr tak jak to jest np w Audi(1.9TDi 66kw) Moje pytanie jest moze...
intercooler zawsze przy doladowaniu,bez turba to tylko hamuje powietrze i D... z tego itp. Blow off- upuszcza nadmiar powietrza,cisnienia ze sprezarki gdy motylek przepustnicy sie przymyka w momenie ujecia gazu.Wiec tu dzikich mustangow nie znajdziesz. Przepraszam ale wiek jak dziala jedno i drugie :) Nie wiem czy czytasz uwaznie tekst ale ten silnik...
witam, jak kopci na biało to nie olej jest spalany , wiec uszczelnienia zaworów i nieszczelnośc turbiny też raczej odpada, po pierwsze sprawdż czy wszystkie połaczenia doprowadzenia powietrza są szczelne i jak masz mozliwość sprawdż ciśnienie doladowania, możliwe ze przycina sie turbina, po drugie mozliwe że po dłuższym postoju np. nocy odparowuje z...
Dzieki za podpowiedzi . Chodzilo mi tez po glowie sprawdzenie zaworu odcinajacego turbine . Ale martwi mnie informacja o tym czujniku typu zwarcie do plusa , wskazywaloby to bowiem na uszkodzenie elektryczne powyzszego czujnika . Z drugiej zas strony , kombinowalem tak ze awaria zaworu turbiny , moze powodowac tak skrajne wartosci (niskie) w przewodzie...
sprawdz jakie jest cisnienie doladowania i czy wogole jest
Witam mam problem w moim passacie b6 a dokladnie chodzi o to ze podczas jazdy czasami wlacza mi sie kontrolka swiec zarowych i traci moc podlaczylem pod kompa i pokazalo ze jest za male cisnienie doladowania i mechanik mowil ze turbina jest do regeneracji i mam pytanie czy to tylko turbina moze byc przyczyna czy cos jeszcze i czy moze miec to tez zwiazek...
Jak się okazało ten silnik nie ma przepływomierza.Gościu od turbiny ma warsztat od 15 lat powiedział ,że to może być zawór EGR lub puszcza lub źle wyregulowany jest zawór turbiny chyba regulacji ciśnienia doładowania.Czy to możliwe:?:
Tu się prosi o test VAG ,ponieważ bedziesz działać po omacku na chibił trafił.Może być uszkodzony zawór ograniczający cisnienie doładowania albo nieszczelne przewody podciśnieniowe od zaworu do silownika podciśnieniowegolub sam siłownik podciśnieniowy przy turbinie. Jesli to sprawdzisz i jest ok to zostaje sama turbina z zaworem regulacji ciśnienia...
WITAM WSZYSTKICH , POSIADAM SCANIE R 420 EURO 5 OPTI CRUSE 2007 R I MAM Z NIĘ PROBLEM , DUŻO PALI ! SPRAWDZANE BYŁY POMPOWTRYSKI , REGULOWANE ZAWORY , CZUJNIK DOLADOWANIA TURBINY , CIŚNIENIE PALIWA I NIBY WSZYSTKO OK A ONA NADAL DUŻO PALI , TZN. 38L/100 KM W ZWYŻ ? DODAM JESZCZE ŻE FILTR PALIWA JEST TEŻ ORYGINALNY . Przed napisaniem kolejnego posta,...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Witam. Mam problem z odcinaniem turbiny. Problem występował od kilku miesięcy aż w końcu turbina całkowicie padła. Turbina poszła do regeneracji ale problem odcinania turbo powyżej 100 km/ nadal występował. Wymieniłem jeszcze zawór n75, czujnik ciśnienia doladowania,zaworek zwrotny podcisnienia i weze podcisnienia. Nadal problem odcinania turbiny występuje....
Witam. sprawdzilem Turbine moim Passacie i chodzi, (gwizdze ) az milo posluchac wiec to chyba nie turbina.Podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka (Emission workshop ) i auto stracilo moc i przyspieszenie, po zatrzymaniu sie i wylaczeniu stacyjki, po odczekaniu kilku minut jak uruchomilem auto wspomniana kontrolka znowu sie palila ale samochod odzyskal...
witam wszystkich nie wiedzialem gdzie napisac,zaczynam pisac prace inzynierska moj temta to projekt turbosprezarki bezolejowej do samochodu osobowego. i w zwiazku szukam paramterow silnika 1.9 tdi a dokladnie chodzi mi o takie paramtery: 1.pojemnosc 2. strumien masy spalin 3. cisnienie przed sprezarka 4. cisnienie doladowania 5 cisnienie za kolektorem...
to co pokazales na pierwszej fotce to zawor sterujacy turbina albo egr wiec nie jaes to map sensor.
Nikt nie jest wrozka :) Napisz jaka jet turbina i inne informacje. Podnosisz cisnienie doladowania moze byc jakis MBC nie wiem ile oryginalna turbina wydoli. Nie wiem jak wyglada intercooler, moze warto dac wiekszy unikniesz po czesci stukowego - pozatym zimniejsze powietrze to wiecej powietrza. Moze okazac sie ze uklad paliwowy nie wyrabia wtedy wydajniejsza...
jak dasz pedał w podłoge to dymi na czarno? - kierownice turbiny. można to zobaczyć podczas próby drogowej po ciśnieniu doladowania. przeplywkę też można zobaczyć czy jest ok w vag-u. Dodano po 13 jak dasz pedał w podłoge to dymi na czarno? - kierownice turbiny. można to zobaczyć podczas próby drogowej po ciśnieniu doladowania. przeplywkę też można...
Troche czytałem między czasie jeśli chodzi o pomiar obrotów na podstawie świecy. I okazuję się to być całkowicie błędna metoda z powodu zakłóceń i przebić jakie mogą pojawiać się na kablach wysokiego napięcia. Czy ktoś ma inne zdanie? Z tym jest roznie :) Jesli cos jest w aucie felerne to wiele ukladow bedzie zle dzialalo. Znam urzadzenia diagnostyczne...
Odczytaj bledy w liczniku a co do drugiego bledu to brak poprawnego ciśnienia doladowania - zrób logi.
proszę o informację na jakim poziomie powinno byc cisnienie doladowania? u mnie jest max 1200 i mechanik twierdzi, ze turbina jest wylatana... Czujnik sprawdzal, zawór również. Przezornie sprawdził jeszcze z odłączonym katalizatorem... dalej nie wiecej niz 1200
Wymieniłem w weekend wszystkie przewody podciśnienia. Czy dysponuje ktoś schematem podciśnien? Skoro sam wymieniałeś to jak możesz nie wiedzieć jak wygląda schemat podciśnień? Są tam trzy dysze (zwężki): - dysza przy pompie vacuum - dysza przy serwie zasilająca akumulator (akumulator zasila SWIRL i turbo) - druga dysza przy serwie Jest tam też pięć...
Kolejno:szczelnośći drożność przewodów podciśnieniowych Wymiana elektrozaworu sterowania EGR, ze starego mogło się oderwać kawałek membramy i zatyka przewód podciśnienia.Ten kawałek 1-2mm może tkwić przy trójniku pod serwem.Jezeli tam masz też elektrozawór VGT do sterowania turbiny to i on może być wadliwy.Zatkana chłodnica lub kanały EGR w głowicy(jeżeli...
Jak w temacie max.1,5tys. obrotów i pali się kontrolka silnika.Po podłączeniu komputera wyświetla błędy 1.Ciśnienie paliwa poza górną granicą i drugi błąd to za duże ciśnienie doładowania.Pytanie skąd takie błędy w silniku w,którym nie ma czujnika ciśnienia paliwa a silnik jest bez turbiny.
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
Witam sprawdzenie ciśnienia doladowania nic nie da bo pewnie go nie bedzie, jak masz uszkodzoną przeplywkę to nie zmienia geometri turbiny i nie dmucha , możesz sprawdzić też podciśnienia przy sterowaniu turbo. Pozdrawiam, stawiam na przeplywkę!
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
17958 to jest cisnienie doladowania: mozliwe usterka: uszkodzony zawor N75 uszkodzenie przewodow podcisnienia lub przewodu do IC uwalona turbina
Mam pytanko: Co to moze byc jak nie ma zbytnio cisnieniea w TDI jak sie scisnie przwod doladowania ktory idzie od intercoolera do turbiny ale niby turbina byla wyjeta i sprawdzona i bylo wszystko OK... Ale niesety nie mam tej mocy co powinna miec a kupilem i i wyminilem zawor N75... I co teraz mam zrobic??
witam-mam problem z iveco stralisem 450 km-2008r.Silnik po osiągnięciu temperatury 90* traci moc.W servisie stwierdzili awarię turbiny,po wymianie turbiny dzieje się to samo na komputerze wyskakuj niskie ciśnienie doładowania.Prosiłbym o fachową poradę
zacznijmy od poczatku : - Turbina , musi byc dobrana z glowa turbina z 324 TD mysle ze byla by odpowiednia gdyz diesel generuje mniej spalin i do wysokoobrotowego silnika 1.8 bedzie dobrze ale ogolnie to radzilbym Ci dobrac turbosprezarke z jakiegos 2.0 T gdyz taka turbina bedzie chlodzona woda i wiecej wytrzyma . Na turbo szykuj 800-1000zl bo jak mniemam...
Rbiesiada, Wiem, ze trudno wierzyc nie widzac. Sam tez mialem watpliwosci. Rury puchna jesli struktura (wzmocnienie) jest naruszona. Tutaj to nie zachodzi, bo struktura jest w porzadku. To wewnetrzna warstwa gumy sie odkleja na wewnetrznej powierzchni zewnetrznej sciany kolanka 90° tam, gdzie normalnie gorace powietrze z parami oleju uderza scianke...
Mam problem z odcinajaca turbina gdy silnik dostanie obciążenia przy dodawaniu gazu odcina moc turbina jest dobra. Wymienilem czujnik cisnienia paliwa i elektrozawor. Chce jeszcze wymienic czujnik doladowania i potrzebuje wiedziec gdzie on sie znajduje. Vivaro 2.5 114 km 2007rok
ja zglosilbym sie do czlowieka ktory naprawial turbine, blad czujnika doladowania moze znaczyc przeładowanie czyli za wysokie cisnienie turbo, a caly problem moze powodowac zle zregenerowana turbina
Rozrząd był sprawdzany dwa razy i zsynchronizowany przy pomocy kompa,więc jest OK.Dodatkowo przed wymianą turbiny wszystkie parametry były porównywane z GOLFEM V o takim samym silniku.Różnica była minimalna właśnie w ciśnieniu doładowania.Wężyków pomylić nie mogli bo był wypinany tylko ten od turbiny.Grucha też się nie zacina bo to przecież nowa turbina!W...
to tak sprężarka jest wymieniona na regenerowaną a egr był czyszczony niedawno nie pomogło za to w intercooler jest cały zaolejony To gó...... zrobiłeś a nie naprawe turbiny skoro cały dolot pływa w oleju. Zmierz ciśnienie dołądowania przy 3000obr/m. kolego poprosimy o logi dynamiczne i statyczne. sprawdz przepływomierz powietrza Kolego nawet nie wiesz...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
WITAM prawdopodobnie przyciera sie zwrotnica w turbinie lub pada elektrozawor ograniczenia cisnienia doladowania napewno nie wtryski podjedz na vaga odczytaj pamiec podejrzyj cisnienie doladowania
takze podmienialem: przeplywke, EGR-a, nawet turbine. Zostal mi jeszcze zawor doladowania turbiny. Weze wszystkie posprawdzane zadnych nieszczelnosci.
skoro jest zapchany ic tzn ze sprezarka jest do regeneracji, bo rzyga olejem. koszt w katowicach okolo 750 netto. wymiana czesci na nowe. byc moze ze ic jest juz tak zapchany smola ze nie przepuszcza luftu, choc to malo prawdopodobne :| skoro odcina turbine, to warto sprawdzic zawor odcinajacy i czujnik doladowania, bo na nim tez pewnie smola.
Witam mam problem i nie moge dojsc do konca. Renault Master turbo po regeneracji ale sie nie wlacza, chyba ktos cos tu robil na moj rozum. brakuje czujnika cisnienia doladowania i elektrozaworu sterujacego westgate, zamiast tego wezyk wychodzi z krocca w kolektorze ssacym bezposrednio do gruchy westgate bez sensu, a krociec w pompce vacum ten cienki...
Chłodnica doladowania czyli masz na myśli interkuler? Gdy byłem ostatnio w warsztacie to sprawdzali mi turbine i stwierdzili ze turbina pracuje prawidlowo i węże trzymają ciśnienie
zablokowane sterowanie wydajnością turbiny. Sprawdzane było czy się rusza ?
Witam mam pytanie co do trzech rodzai turbin w audi a6 2.5 tdi jak wiadomo sa trzy typy silnikow 150ps 160ps 180ps i kilka rodzai turbin moje pytanie jest takie czy te turbiny sie czyms ruznia choc sa takie same wygladowo chodzi mi oto czy daja rurzne cisnienia doladowania do karzdego z tych trzech rodzai silnikow
Współczynnik wypełnienia dla zaworu turbo na zimnym powinien wynosić 75% tak jak w drugim oknie.Wtedy sztanga włazi i turbina pracuje .A dlaczego tak nie jest nie wiem.A le zainteresuj się jedną rzeczą a konkretnie czujnikiem ciśnienia doładowania.Poza tym mało parametrów .I uwaga na odczyt egr w op com clone. 8-O
zawor czyscilem tak samo czujnik cisnienia doladowania, nie wiem czy jest jakas mozliwosc zeby sprawdzic zawor czy on dziala czy nie bo tak jak juz pisalem komputer nie pokazuje zadnych bledow. Moze kolektor ssacy trzeba przeczyscic??? Czy jest mozliwosc sprawdzenia turbiny czy dziala. Dziekuje za pomoc.
Ta rura idzie od turbiny do intercoolera.Jeśli masz tam dziurę to automatycznie spadnie Ci ciśnienie doładowania a co za tym idzie moc silnika.Może też sterownik łapać błędy związane z ciśnieniem doładowania.Zalecam wymianę tego złącza jak najszybciej.
Witam,mam ALTEE 1.9 tdi 2004r.w której jakieś dwa tygodnie temu był wymieniany rozrząd.Samochód przed wymianą miał 140KM,po wymianie auto strasznie osłabło javascript:emoticon(':cry:') (rozrząd został wymieniony prawidłowo)od tamtej pory nikt nie umie sobie z nim poradzić.Był wymieniany na próbę przepływomierz i nic inny fachowiec stwierdził że to turbina...
Nawet z uszkodzona turbina , jak i bez niej .... cisnienie na dolocie do kolektora ssacego powinno byc dynamiczne ...czyli powinno sie zmieniac . Skoro cisnienie doladowania masz stale , tak jak stwierdziles , to przyczep sie bardziej do tego czujnika . Badz pewien ze dziala i przekazuje prawidlowy sygnal do sterownika EDC . Sprawdz przewody , podlacz...
Kolego elektryk502 po pierwsze sterowniki w premiumce są z volvo, sprawdziłem to na premium 2007 rok dxi. Powiedz co za bzdury piszesz że turbosprężarka nie ma łopatek a co ma wiaderka?Pewnie chodzi ci o zmienną geometrię i nie o łopatki tylko kierownicę.Niestety ta którą diagnozowałem posiada i co więcej ci napisze że przypuszczam skoro sterownik jest...
Ma sens to co piszesz. Ja bym to zrobil tak. Zostawilbym tez przeplywomierz w spkoju , niech mierzy jak mierzy , uwazam ze auto z turbina nie bedzie wchodzilo w tryb awaryjny przez przekroczony przepl. tylko przy mniejszym obciazeniu bedzie maksymalny zasys powietrza ktory bedzie sie utrzymywal dluzej. Czyli przykladowa jesli np. taki zasys osiagasz...
Witam, samochód tak jak w temacie, czasami występuje brak mocy z powodu niedoładowania, auto potrafi jeździć 100 km bez problemu a chwilami jest tak że ma co jakiś czas muła. W texie błędy są następujące: Układ doładowania P2359 ( Ciśnienie doładowania zbyt niskie) Sygnał Prędkości P0500 (Prędkość koła niekompatybilna ) Kodowanie wersji błędne P2339...
cisnienie doladowania turbiny doladowania wysokie cisnienie doladowania
bosch ładowarka tranzystor radio fabryczny toyota corolla zamrażanie systemu
satel integra 128wrl satel integra 128wrl
Komputer z Windows XP nie uruchamia się po 17 latach Zamiennik stabilizatora LT1083: porady i alternatywy