Miałem taki problem z awx, po wymianie uszczelki pod głowica przy składaniu pomyliłem podcisnienia i turbina przeladowywala bo sterowanie zaworem upustu turbiny było przelaczone w inne miejsce. Po ponownej zamianie było ok. Były błędy p0102 p0200, p0299.
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
toc joz jest dawno sprawdzone podlacz tester i jedz na probe w kanale chyba 10 wartosci zmierzonych sprawdzisz cisnienie doladowania ,przekroczy 2.4 bar i spadnie moc blad sie wyswietli. Dodano po 3 aha i dzieje sie to również w samochodach nowych ,wpływ jazdy jest na to dóży czasami kierowcy :oszczędzają " samochód a on jest po to stworzony żeby jezdzic...
chodzi mi o cisnienie doladowania turbiny Dodano po 5 kierownice spalin pracuja, podcisnienie vacum jest, egr przeczyszczony i do testow zaslepiony, a ten blad to tak roznie bywa. czasem mozna przejechac kilkaset km i nic a czasem co chwile. pozdr.
Witam Vectra B 1997r 101KM 2.0 DTI Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta. Podcisnienia sprawne, zawór podmieniony i sprawny, nie przepuszcza, po jego odpięciu sztanga cofa się. Wkleiłem pare parametrów. Czujnik cisnienia doladowania jest ok, podmieniony na drug. Ma ktoś pomysł czym to moze być spowodowane ? http://obrazki.elektroda.pl/7365608400_1...
Mam Mazde 626 DiTD, w ktorej sterowanie kierowniczkami turbiny jest za pomoca podcisnienia. Macie jakis pomysl, zwiekszyc cisnienie doladowania?
Witam mam ten sam problem Scania R420 2005R manual zakupiona miesiac temu - po regulacji pompowtryskow i zaworow- wymianie turbiny a obecnie zalozony na 1 trase nowy czujnik doladowania i na ta chwile nic sie nie zmienia spalanie na pusto w granicach 29l pod ladunkiem 22t pusto-pelno spalanie 34l i brak mocy tzn pod gore ciagnie ale nie tak jak powinna.Ostatnio...
Właśnie sprawdziłem szczelność ukladu dolotowego. Cisnienie utrzymuje sie w ukladzie. Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy podczas postoju na luzie i wprowadzaniu silnika na obroty, sztanga od gruszki turbiny powinna sie przemieszczać? Czy dopiero podczas jazdy na odpowiednim obciążeniu silnika ta sztanga powinna sie ruszać?
1.9 tdi golf 4 90 km n75 sprawny sztanga pracuje. egr ok podciśnienie także.ale po odłączeniu wydechu od turbiny cisnienie doladowania w normie. I mam pytanko czy to zapchany katalizator jest przyczyna ze turbina sie nie wkreca . autko jezdzi zadnych błędów tylko jak ciepły to chwilkę dłużej kręci.
zacznijmy od poczatku : - Turbina , musi byc dobrana z glowa turbina z 324 TD mysle ze byla by odpowiednia gdyz diesel generuje mniej spalin i do wysokoobrotowego silnika 1.8 bedzie dobrze ale ogolnie to radzilbym Ci dobrac turbosprezarke z jakiegos 2.0 T gdyz taka turbina bedzie chlodzona woda i wiecej wytrzyma . Na turbo szykuj 800-1000zl bo jak mniemam...
to fakt bez turbiny nie chce jechac slaby jak 20 letni maluch bez remontu... jak chesz sprawdzic stan sprezarki to manometrem jakie daje cisnienie doladowania
zmierzylem dzis cisnienie doladowania w tym Jelczu i po wymianie turbiny bez problemu dochodzi do 1 bara
o czy Wy tutaj piszecie?? jakie wlaczanie, jakie bezpieczniki??? turbina w silnikach TDI kreci sie caly czas - jest napedzana spalinami z kolektora wydechowego... tylko po prostu przy pewnych obrotach (ok 2200obr/min) spaliny maja wystarczajaca predkosc aby rozpedzic turbine do predkosci nominalnej a co za tym idzie aby dawala nominalne cisnienie doladowania......
Dzieki za podpowiedzi . Chodzilo mi tez po glowie sprawdzenie zaworu odcinajacego turbine . Ale martwi mnie informacja o tym czujniku typu zwarcie do plusa , wskazywaloby to bowiem na uszkodzenie elektryczne powyzszego czujnika . Z drugiej zas strony , kombinowalem tak ze awaria zaworu turbiny , moze powodowac tak skrajne wartosci (niskie) w przewodzie...
Jest to mapa doladowania powietrza (turbo) os Y 800-4800 => obroty silnika, od 800 do 4800 obr. os X 0-8000 => dawka paliwa od 0 do 80mg/suw os Z cisnienie doladowania, od 1200 do 2200 mbar odejmuje sie od tej wartosci cisnienie atmosferyczne czyli okolo 1000mbar Na tej mapie turbo laduje 1200 mbar powietrza przy obrotach silnika 2800 do 3600 i dawce...
Miom zdaniem jest to nieszczelnosc w ukladzie doladowania stad slychac swist i szum. A zeby wyeliminowac turbine wystarczy zacisnac waz od turbiny i dodac gazu jak cisnienie nie pozwoli ci utrzymac zacisnietej reki na wezu to wiesz ze turbina jest wydajna.:D
Ten wezyk to jest od wast gate'a i prawidlowo ze sie nic nie zmienia ale nie radze go odpinac :) A tak pozatym to skad wiesz ze turbina nie dziala? Mierzyles cisnienie doladowania ? A moze poluzowaly sie jakies przewody na drodze turbina-intercooler-dolot? Pozatym to moze tez byc wina elektroniki.
Jedyna mozliwoscia po wymianie turbiny na nowa (zakladajac ze jest sprawna) i przedostawaniu sie oleju do ukladu spalania jest brak cisnienia doladowania - to moze wiazac sie razem z brakiem mocy. Prosze koniecznie sprawdzic doladowanie, przewaznie jest cisnienie atmosferycze + 1bar. Dodano po 1 Oczywiscie to odnosi sie do pobierania oleju przez turbine...
Jak nie ma bledow EDC to niech spece szukaja blednych wskazan z ktoregos z czujnikow ,np temp czy cisnienia turbiny podczas jazdy a nie postoju ,wez speca na jazde i niech siedzi kolo Ciebie z ManCatem/monitoringiem odpalonym na kolanach . Dodano po 2 Cisnienie doladowania smialo powinno dojsc do 1.9 bar podczas jazdy.
Mam problem z moim Volvo. Calkowity brak przyspieszenia i blad P0299 cisnienie doladowania za duze. Po kolei sprawdzilem: - szczelnosc dolotu - szczelnosc przewodow podcisnienia, wszystkich - wartosc podcisnienia przed zaworem regulujacym prace sztangi okolo -0.8b - za zaworem, wraz ze wzrostem predkosci obrotowej podcisnienie maleje - czujnik MAP (...
A wiec "qxo" turbina do rzepaku ma to ,ze spreza powietrze ktore wpada do silnika i jezeli silnik osiagnie obroty kolo 3 tys to cisnienie doladowania jest tak wysokie ze silni potrzebuje wiecej paliwa (stad nagle odczuwalny przyrost mocy u mnie np. przy 3tys) a olej rzepakowy jest za gesty i nie przeplywa odpowiednio przez wtryski i pompe wtryskowa....
Cisnienie doladowania dobre ?? korekty poszczegulnych pompowtryskow prawidlowe ?? Ewentualnie pomylone podcisnienia , zle wyregulowana banka turbiny ,
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Przy bledzie ktory kolaga ma odnosnie cisnienia doladowania to napewno nie pzreplywomierz tylko zatarte ciegno turbiny regulujace cisnienie doladowania . Zawor N75 w tych autach raczej nie pada to nie jest ten maly zawor Pierburga ktory byl w 90 KM 1Z , one padaly nagminnie , zawor N75 w AFN jest wiekszy , ten sam ktory szedl jajko zawor recysrkulacji...
TAK sprawdzilem wszystko oczym piszecie przejscia i zwarcia pomiedzy przewodami wszystko wyglada dobrze.Bledzy o ktorych mowa sa aktywne po odlaczeni wtyczki z zaworka sterujacego grucha jeden z bledow znika .Sprawdzilem MANA testerem TEXA i cisnienie doladowania wynosilo na pelnym gazie 0,750 bara.
witam wszystkich i podłącze sie do tematu choc to moj pierwszy post.Ja proponowal bym sprawdzic siłownik podcisnieniowy sterujący turbiną.Ostatnio mialem taki przypadek ze znajomy jezdzil po roznych majstrach ktorzy kasowali pieniądze i kazali wymieniac zaworki węzyki itp.Usterka byla dziura w grubym węzu od turbiny do interkulera a w rezultacie caly...
A jak mam niby sprawdzic podstawowe parametry czyli cisnienie doladowania skoro samochod jest teraz jak bez czujnika nie ma polaczenia miedzy czujnikiem a komputerem. ostatio zobaczylem ze po zgaszeniu samochodu kiedy nie wyciagam karty poczekam 5 min zapale ponownie i kontrolka gasnie ale samochod dziwnie chodzi.
fakty sa takie : Audi A4 1.8T wersja 150 KM , zaklad i chec wygrania tego zakladu , mianowicie zalozylem sie z kumplem ze swoja audianka na niewielkim ocinku rozpedze sie do 100km/h , teraz zdarlem sobie sprawe ze bedzie ciezko i mysle co by tu zrobic , kupilem sobie interfejs do tego samochodu ktorym podobno da sie zmieniac ustawienia cisnienia doladowania...
panowie najpierw byly sprezarki mechaniczne nie podam dokladnego roku ale byly (i sa) montowane na poczatku XX wieku 1 sprezarki mechaniczne: typu G (VW) Roots ( dwa slimaki) i inne ogolnie naped z silnika max obroty sprezarek to nie wiecej niz 10000 (wlasnorecznie sprawdzone na rootsie) 2. turbosprezarki naped spalinami obroty 80000-130000 3. comprex...
ja wlaściwie zastanawiam sie czy jest to czip tuning czy nie bo jezli ktos zmienial mapy silnika to zrobil to karygodnie, dlatego obstawiam na jakiegos boxa. Bo podnosząc cisnenie doładowania bez podniesienia dawki paliwa nie podnosi sie mocy a raczej elastyczność silnika więc dluższe obciązanie turbiny nie ma najmniejszego sensu. Chciałbym uzyskać...
Pivvo to nie jest takie proste. Mariusz dobrze Ci pisze wiec nie kloc sie z nim bo to poprostu nie ta liga . Turbo nie zalezy tylko i wylacznie od przeplywomierza , zalezy jeszcze od kilku innych parametrow. W takim typowym programie np od 1.9 TDI o ktorym tu chyba najwiecej jest mowy jest conajmniej kilka map i jeszcze pare schalterow dotyczacych bezposrednio...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
sprawdz podczas jazdy cisnienie doladowania max jakies 2.2 do 2.4 bar Dodano po 45 i czy przewody podcisnieniowe nie pozamieniane z zaworka egr do zaworka turba Dodano po 12 to jak przeladowywuje to sprawa geometri lozyska turbiny tam sie zaciera trzeba wyjac turbo i sprobowac to oczyscic czasami sie da czasami nie zlec to mechanikowi Dodano po 55 tylko...
Wymieniłem w weekend wszystkie przewody podciśnienia. Czy dysponuje ktoś schematem podciśnien? Skoro sam wymieniałeś to jak możesz nie wiedzieć jak wygląda schemat podciśnień? Są tam trzy dysze (zwężki): - dysza przy pompie vacuum - dysza przy serwie zasilająca akumulator (akumulator zasila SWIRL i turbo) - druga dysza przy serwie Jest tam też pięć...
Witam. Monitor sterowania cisnieniem doładowania. Intercoler wysokiego cisnienia. Do sprawdzenia zawor sterujacy turbina. Podgląd parametrów jakie występuje cisnienie doladowania
Man tgx 440 e 6 wymienione turbiny sensory doladowania jeden pierburg w dalszym ciagu brak cisnienia doladowania turbiny.
podłącz go pod vaga i zrób próbe rozpedzania podczas jazdy z zapisem logów poszczególnych kanałow Najważniejszy kanal 003- wartości przepływomierza, kanał 010 i kanał 011 ciśnienie doladowania turbiny, otwarcie zaworu EGR itp. Po analizie tych wartosci mozna bedzie cos wiecej powiedziec.
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Sa dwa czujniki (kazdy z nich mierzy cisnienie i temperature w danym miejscu, jeden z nich jest za turbina a drugi na chlodnicy doladowania) ale zawor ograniczajacy cisnienie doladowania turbin jest jeden. Czujniki zamienialem miejscami ale wskazania sie nie zmienily. Jest jeszcze jeden czujnik temperatury na kolektorze dzialajacy na opornosc. Wstawilem...
Witam Czy wie ktos w jaki sposob mozna sprawic aby to auto bylo troche bardziej dynamiczne? Podniesc cisnienie doladowania na turbinie? Samochod ten posiada kontrolke turbo ktora zapala sie przy zbyt wysokim cisnieniu doladowania tylko jaka jest jego wartosc? Dodam ze jest to silnik 6-cio cylindrowy 90KW '94.
a mierzyles cisnienie doladowania??
dokladnie problem leży w za dużym ciśnieniu doladowania. zakladam że masz pojazd ze zmienną geometrią turbiny. Do sprawdzenia ciśnienia: 01 elektronika silnika 08 blok wartości mierzonych 011 blok wartości na pierwszej pozycji masz obr. na drugiej ciś. jakie ma być na trzeciej jakie jest na czwartej wartości w % 0 to pełne doładowanie 99 to bez doladowania...
to co pokazales na pierwszej fotce to zawor sterujacy turbina albo egr wiec nie jaes to map sensor.
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
Co ciekawe teraz P11A (Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone ) + P0490 Zawór egr (pozycja nieprawidłowa). Wcześniej nigdy nie miałem błędu z EGR.
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
sprawdz jakie jest cisnienie doladowania i czy wogole jest
Witam. Mam problem z odcinaniem turbiny. Problem występował od kilku miesięcy aż w końcu turbina całkowicie padła. Turbina poszła do regeneracji ale problem odcinania turbo powyżej 100 km/ nadal występował. Wymieniłem jeszcze zawór n75, czujnik ciśnienia doladowania,zaworek zwrotny podcisnienia i weze podcisnienia. Nadal problem odcinania turbiny występuje....
Witam Nie zwiekszajac cisnienisa turbiny tj. 1bar (peugeot 406 1.9 TDI) przy 4000 tys/obr cisnienie spada zaczyna dzialac regulator cisnienia doladowania.Moje patanie jast takie czy da sie tak zrobic zeby cisnienie po osiagnieciu gornej granicy nie spadalo ale utrzymywalo sie do 5000tys/obr tak jak to jest np w Audi(1.9TDi 66kw) Moje pytanie jest moze...
cisnienie doladowania turbiny doladowania niskie cisnienie doladowania
mixture adaptation vectra przekaznik pompy paliwa regeneracja ogniw akumulator
Telewizor Bush nie włącza się, dioda działa - co robić? Rok produkcji lodówki Miele KD 12813 S