Powiedz jeszcze czy zmierzone ciśnienie bylo na zimnym czy ciep[lym silniku
raczej podanie na stałe masy go nie spaliło jedynie mógł na maxa pokazywac cisnienie oleju
To sprawdź kompresję bo może nawet nie jesteś świadomy że np. jeden gar ci nie pali, sprawdź też ciśnienie oleju...
Na jałowych powyżej 1bara i przy 2000obr powyżej 2barów. Oczywiście silnik rozgrzany.
miałem podobny problem w swoim passacie,pomogła wymiana czujników cisnienia oleju,sa dwa o róznych kolorach(niskie i wysokie cisnienie)musza sie zgrywac
Witam. Mam problem z passatem 1.9tdi 1999r. Po uruchomieniu silnika skacze wskazowka obrotomierza a po roagrzaniu sie silnika obrotomierz przestaje dzialac i zapala sie cisnienie oleju. Prosze o pomoc
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku.
Witam. Mam podobny problem z cisnienie po wymianie regenerowanego biturbo, jakie cisnienie wskazywało u ciebie ?
Bywa że wymiana filtra oleju na innej firmy pomoże
wywala mi komunikat na wyswietlaczu: OIL PRESSURE podlaczylem komputer ale poza EGR nie wyskoczyl zaden blad, live data nie przygladalem się, podlaczylem z ciekawosci manometr pod czujnik cisnienia oleju no i mam 2 bary na wolnym obrotyach, ale jak zwiekszam obroty to pojawia sie cisnienie do 4 barow a powyzej 2000 obrotow wyskakuje komunikat. A wlasnie...
czujniki zamonotowane tak jak były tylko że są nowe, cisnienie jest ok. a za wskaźnikami może być coś nie tak?
Pierwsze z racji wieku auta pomiar faktycznego ciśnienia manometrem.
Witam, mam dziwną sytuacje w Passacie, mianowicie piszcząca kontrolka oleju. Jak przekroczę 2000 obr. to piszczy, jak dam na luz to przestaje. Wymieniłem dwa czujniki ciśnienia oleju
zanim powiesz zle slowo o koledze, ktory czyscil filtr wyklucz niesprawnosc samochodu, cisnienie doladowania, dziury w dolocie, zuzywanie oleju i sprawnosc wtrysku.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Mam takiego samego Mercedesa. Chodzi Ci o ciśnienie oleju?
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju
Przy tym błędzie, wymieniałem cały napęd łańcuchowy z wariatorem i zaworem, klient nie skarży już się na ten problem. Ale wiem, że to utrapienie tych silników i nie koniecznie wina leży po stronie rozrządu-wariatora, czasem winne są oringi wariatora, czasem smarowanie (ciśnienie oleju).
Ale po CANie leci tylko cisnienie oleju, obrotomierz i info do FISa jeśli występuje I wiadomości o immo też. cedro23- podłącz tego cana i będziesz miał problemy z głowy(immo, obrotomierz) to tylko kawałek dwóch skręconych przewodów.
olej jest po wymianie,cisnienie bardzo dobre,silnik chodzi jak żyleta,nie kopci nawet przy 4000 obrotów
Zrób test zegarów.
Jezeli na warsztacie zmiezryli ci cisnienie oleju i jest ok,to do wymiany czujnik cisnienia.
poszukaj na edlektrodziebyło o lampkach cisnienia oleju u mnie byłw ł da robory najlepiej zmierzyć cisnienie manometrem
ten samochód nie posiada obrotomierza Sygnał obrotów i tak zawsze idzie do zegarów, dla dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
w pasku występują 2 czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia i najpierw chcę pokombinować z tym czujnikiem niskiego ciśnienia ale nie mogę go zlokalizować. A pomiar manometrem lada dzień się wykona
Jak wyżej. Sprawdzić poziom oleju a jak jest ok to sprawdzić czujniki ciśnienia oleju.
cisnienie jest w porzadku Nie uwierzę w to "w porzadku" dopóki nie podasz wartości, w jakich warunkach i w jaki sposób mierzone. Na pewno to TDI a nie TD? W TDI z alternatorem nie powinno mieć nic wspólnego, w TD ma.
Zmierz cisnienie oleju w tym samochodzie, bo moze pompa sie konczy albo sie cos przytkalo. Pozdrawiam.
Wolne obroty- 1,2 do 1,6 bar Przy 2000 obr/min-2,5 do 4,5 bar Przy temperaturze oleju 80*C. Gdzie mierzone? ;) to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego...
Zapala się też kontrolka niskiego ciśnienia oleju przy 1700 obrotach.
Kawałki metalu z którejś zatartej panewki przedostały się przez smok i blokują zawór przelewowy pompy oleju
miałem to samo w passacie jesli to nie niebieski przewodzik na alternatorze to zmierz cisnienie oleju u mnie zakończyło sie na szlifie wału korbowego i problem zniknął bezpowrotnie modół cisnienia oleju jest w liczniku i tam jest też buzzer
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Nie ma żadnych takich znaków gdyż jest to stary manometr jeszcze PRL-owski.Skala do 2,5bar-a.Gdy wepnę go w układ olejowy to właśnie zaczyna wariować i wskazówka tak jakby się przycina.Najdziwniejsze jest to że nie wraca do pozycji wyjściowej tylko zostaje na mierzonej wartości.Nie wiem czy to wina manometru czyli jego uszkodzenia czy tego że nie nadaje...
Witam, Jak w temacie. Po wymianie oleju na nowy przeszlo ale na krotko. Mierzylem cisnieniomierzem i jest za malo - 2.2 a powinno byc 2.7 i do tego buja przy 1500 obr - a wtedy to dziala czujnik (1.4 - 1.6 bar). Silnik 1.8 T. Macie jakkies rady ????? Teraz moje pytanie : Czy ktos wie jaka jest "bezwladnosc" elektroniki czujnika oleju ? Moze tu jest...
Nie musi to być uszkodzenie elektryczne. Proponował bym zmierzyć cisnienie oleju na rozgrzanym silniku przy pomocy manometru. Jeśli czujnik jest biały to ciśnienie przy 2000 obr/min nie może być niższe niż 1,8 bar
dziwne ze tylko miedzy 60 a 70?km/h, a nie rano?moze myles silnik ostatnio?lub dostala ci sie woda pod gumke ochronna?sprawdz styki na czujnikach i wymien czujnik jezeli nie pomoze sprawdz cisnienie. oczywiscie poziom oleju jest ok? pamietaj jezeli masz slabe cisnienie vw-ej, odrazu to sygnalizuje wiec po odpaleniu juz by piszczalo.
Zawór ten znajduje się w pompie oleju i odpowiada za ciśnienie oleju , zacięcie tego zaworu opiłkiem metalu - zdarza się , powoduje niekontrolowany wzrost ciśnienia i między innymi uszkodzenie twojej chłodniczki , zazwyczaj towarzyszą temu inne objawy uniemożliwiające poprawną pracę silnika ,czasem ustępujące po chwili kiedy zawór się oczyści wskutek...
Jeśli ciśnienie jest dobre to padł czujnik .Pozdrawiam
nie sugeruj sie czujnikiem-jedz do warsztau i wkrec czujnik zegarowy.Zmiez jakie jest cisnienie -sprawdz co zaleca producent jak małe to uszkodzona pompa olejowa lub paneki.Ach ajak cisnienie bedzie ok to jakas usterka w instalacji elektrycznej...
Pomiar ciśnienia oleju manometrem.
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Masz dwa czujniki brązowy, wyłancza przy 0.3 bar i biały załancza przy 1.8 bar.Ciśnienie musi być ok 2 bar przy 2000 tys.obrotów bo inaczej włączy się brzęczyk. Zwarcie na stałe do masy czujnika 1.8 bara przynosi poprawę tzn; nie miga i nie brzęczy nawet gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. Jest to metoda pośrednio załatwiająca problem sygnalizacji niskiego...
Czerwono czarny to po prostu "W" idzie tylko do zegarów, dla obrotomierza i dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
A jak wygłąda z ciśnieniem oleju?
Zmierz ciśnienie oleju . Jesli zbyt niskie lub za wysokie to miska do wyjęcia. Zawór niebędzie poprawnie sterował jesli cisnienie oleju nie jest w normie Dodano po 1 Tarez robię takiego typa tyle ze łańcuch stracił ciągłośc:D
skoro nie jest równo, jak patrzysz od strony rozrządu to musisz jeszcze raz sprawdzić czy dobrze założyłeś łańcuszek z napinaczem, tam się łatwo można walnąć o ząbek między wałkami, gdy napinacz nie ma ciśnienia oleju
Witam mam passata 2.0 8V od niedawna. Jest problem taki ze nachodzi paliwo do oleju. Cisnienie na tłokach jest ok. Wymieniłem juz sonde lambda, czujnik temperatury, listwe wraz z wtryskami, zawór cisnienia paliwa. Mnie i mechanikom których znam wiedza sie pokończyła. Co moze jeszcze byc nie tak lub kto wie co wymienic a został jeszcze komputer i przepływomierz...
A coś się dzieje, że chcesz zmierzyć ciśnienie oleju? Jaki silnik?
Witam Potrzebuje fachowej porady odniośnie ciśnienia oleju passat b5 1.8 adr 20v Odnosnie silnika nowy oryginalny napinacz lancuszka rorzadu + nowylancuszek rorzadu Olej 5w40 silnik nie bierze oleju Po upływie miesiąca od wymiany napinacza znowu się odzywa przy probie odpalenia co widać na podanym filmiku Wedlug mnie dziwne zachowania pompy oleju przy...
Po planowaniu przedmuchano kanały olejowe to raz? Dwa czy po wymianie hydroregulatorów, wymieniłeś olej i zrobiłeś ogniem przynajmniej 50 km aby się mogły napełnić? Ciśnienie oleju mierzyłeś?
Witam! mam nastepujacy problem: Jechałem sobie spokojnie moim pasacikiem az tu nagle cos zaczeło głosno pikać i właczyła sie lampka cisnienia oleju? Pierwsza czynnoscia jaka zrobiłem to zjechałem do domu i sprawdziłem czy jest cisnienie oleju, jest i to bardzo dobre, wiec odłaczyłem kable od czyjników! Ale to nic nie dało bo jezeli samochód zapale,...
Dodam ze sprawdzilem cisnienie : 1-22,5bar 2-21,5bar 3-21,2bar 4-22.1bar Nie za bogato. Zrób próbę olejową.
kąt ustawiony Dodano po 1 pompa jest po regeneracji więc mowy nie ma o zapowietrzaniu raczej własnie to cisnienie na garach ale z drugiej strony nie bierze ani oleju ani plynu moc jest wszystko gra oprócz odpalania rano
Było o tym już chyba 100 razy. Sprawdż na jakie ciśnienie masz czujnik przy filtrze powinno być 0,9 atm, przy głowicy na 0,45 lub 0,3. Jeżeli czujniki dobre i jest ciśnienie w silniku powyżej 1,2 atm. przy 2000 obr/min na rozgrzanym silniku to masz uszkodzony modul kontroli ciśnienia oleju.
Jesli tak jest jak piszesz to jaki koszt mniej wiecej naprawy? Halas jest np rano jak go uruchamiam nie zawsze jest halas ale zazwyczaj Bywa rowniez tak pi przejechaniu np 10 km silnik ma 90 stopni zgasimy go odczekamy 15 sekund i od nowa go palimy i halas jest taki jak bym go palil z rana ucichnie dopiero po 2-3 sekundach gdy olej dotrze do gory ,...
jeśli silnik idzie cicho na początek zmieniłbym czunik ciśnienia oleju na bloku.zdażają się co prawda awarje pompy, wypadające zaślepki z kanałów olejowych czy usterki w głowicy powodujące spadek ciśnienia oleju ale wtedy to warsztat i grubszy wydatek. Na gorącym oleju ciśnienie zawsze spada.
Pompę oleju też bym podejrzewał.
Czyli mechanik i postawić jakąś diagnoze. Czytałem, że ludzie mieli problem z ciśnieniem oleju i pomogła wymiana filtra oleju 🤔 jak myślisz ? Warto zacząć od tej strony ?
Co do sprawdzenia ciśnienia to teraz juz jest po ptakach głowice zdjełem i zawiozłem do regeneracji, zobaczymy po złożenu co bendzie sie dzało, po dokładnym obejrzeniu uszczelki znalazłem trzy punkty w których mogło cisnienie z cylidrów przedostawać sie do układu chodzacego. i najprawdopodobnej to było przyczyna dużego ciśnienia, głowice zawiozłem do...
Chcę zmierzyć ciśnienie oleju w passacie B5, silnik AWM, 1.8T bo jak odpalam i dodaje gazu to piszczy na tablicy i świeci kontrolka. Znalazłem na filtrze czujnik ale po odpięciu go po włączeniu silnika kontrolka gaśnie i zapala się powtórnie gdy dodaje gazu (czyli nic się nie zmienia w działaniu kontrolki czy odpięty czujnik czy podpięty - gaśnie po...
Witam. Proste pytanie. Gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia oleju w silniku 1.6 AHL 100 KM (VW Passat B5). Szukałem w okolicach filtra oleju, ale nie mogłem znaleźć.
Nie ma od tyłu nacięcia na zadnych blokad.Są strzłki na panewkach wałka rozrządu i nacięcia na wałkach , trzeba je zgrać .Pierwsze co należy sprawdzić to smok pompy oleju i drożność jego , można wymienić w serwisie koszt 70 zł .Przy przypchanym smoku za mało oleju i może dzwonić .W pracy mamy superby z tymi silnikami dwie się z tego powodu zatarły na...
Olej i filtr oleju kiedy wymieniany. Podaj ile wynosi ciśnienie oleju mierzone manometrem.
Witam masz coś nie tak z silnikiem. Za duże zużycie oleju, sprawdz ciśnienie sprężania (przedmuchy). Pozdrawiam.
Kolego rozwiń swoją teorie. Masz na myśli że któryś z popychaczy jest do wymiany czy ma to związek ze spadkiem ciśnienia oleju do 1.5 bara? Jakie powinno być minimalne ciśnienie oleju w tym silniku?
Przed wymianą czujnika przydało by się zmierzyć czy czasem nie działa poprawnie i czy czasem faktycznie ciśnienie nie jest za niskie.
Ale co ma alternator do ciśnienia oleju? :) Alternator jest sprawny.
Witam Wszystkich czytających mój post. Mam problem z passatem B5 1.6 benzyna. Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju przy obrotach ponad 2tysiace. Gdy obroty spadną, kontrolka gaśnie. Mierzyłem ciśnienie oleju wkręcając manometr w miejsce czujnika oleju przy filtrze i pokazuje 2bary. Gdy dodam gazu ciśnienie troszeczkę się podnosi i zapala...
Masz zbyt niskie ciśnienie. Tam jest tylko czujnik przy filtrze.
witam - moze sterownik ma slaba mase ta przy pokrywie zaworow \ one tego tez nie lubia. pozdrawiam. Dodano po 9 witam jeszcze raz -sprawdz jeszcze cisnienie w cylindrach.moze pierscionki zasniedzialy.moze pompa oleju jest otwarta i hydraulika nie otwiera zaworow,lub zatarty zaworek w pompie oleju i trzyma zawory zbyt dlugo otwartei tez brak cisnienia...
No to mi ulzylo z ta kontrolka i buzerem. Juz zaczalem sie rozgladac za warsztatem gdzie by mi sprawdzili cisnienie oleju. Co do obrotomierza to prawie na bank trzeba go bedzie przeprogramowac (mowa o moim) Moj licznik jest od benzyny i musialem jeszcze wszczepic zolta diode na swiece zarowe, ale to juz byl zabieg kosmetyczny. Ta dioda jest sterowana...
najczęściej sie zatyka slauchik olejem, ale niewykluczona awaria samego czujnika.
Kolego niewiele można zrozumieć z tego co napisałeś o oleju. Nie ma to żadnego sensu. Jeśli dolewasz 0.5l na 2tys km to wychodzi 250ml na 1 tys km. Idealnie nie jest, ale to też nie tragedia. Podejmij auto pod komputer i sprawdź parametry silnika i pompowtryskow. Kopcenie na siwo może być od spalania oleju, ale i od tego że stare turbo napchalo oleju...
Dzięki za pomoc jak otrzymam auto powiem co dalej się dzieje czy już wszystko ok czy może coś jeszcze Dolewałem dwa razy olej po 1L więc na pewno tyle bierze A więc tak uszczelki są wymienione. Cisnienie jest bardzo dobre wiec pierscienie również Turbina też nie ma żadnych zastrzeżeń a więc czekać co będzie po odbiorze i modlić się że wszystko ok
Mylisz czujnik ciśnienia oleju z czujnikiem poziomu oleju.
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
W sumie nie sprawdzalem cisnienia na wszystkich garach, tylko na 1 palacym i na jednym ktory nie pali. I cisnienie było takie samo. To przed rozbieraniem jechac i sprawdzic lepiej cisnienie na wszystkich? Bo świece sa na czarno okopcone. Czyli paliwo dostaje? Bo ja myslalem ze nie dostaje paliwa i ze to wina wtryskiwaczy. W sumie jak odkrece korek od...
Wydaje mi się że problem leży gdzieś w popychaczach, myślałem o za dużym ciśnieniu oleju i podstawia popychacz
Problem polega na tym ze kilka tygodni temu wymienilem uszczelke pod głowicą ( olej w ukladzie chlodzenia i woda w oleju ) Po wymianie zauważyłem że mam duże cisnienie w ukladzie i zaczeło wywalac plyn wszystkimi nieszczelnosciam , zatamowalem nieszczelnosci wymienilem korek a cisnieje jakie bylo wieczorem takie samo bylo nad ranem( może troszke uszło)...
To znaczy??? To znaczy że samochód"po dzwonie",w najlepszym wypadku zamiast poduszek oporniki ale najprawdopodobniej poszli po najmniejszej linii oporu i po prostu podlutowali kontrolkę od poduszek pod"czajniczek"ciśnienia oleju-stary numer.
Auto pojechało na lawecie do kolejnego warsztatu bo jak się później okazało było pożyczone...
Witam i jak tam kolego poradziłeś sobie z tym słabym dołem? Ja mam ten sam problem w Golfie V 1.9 TDI 105KM (zrobiony na 178KM) a mianowicie nie chce jechać do ok. 2100 obr/min po przekroczeniu tych obrotów gwałtowny wcisk w fotel. Mam go od 3lat i zawsze miał słaby dół nawet na serii, a po założeniu turbo od ARL-a jest masakra, regulacja sztangi nic...
szlif wału rozwiązał problem definitywnie temat uważam za zakończony
Witam!!! Panowie mam problem ponieważ posiadam passata B5 z silnikiem 1,9TDI (110KM) i pojawił sie problem tzn zaczą brać olej i poprostu go spalać (bo dymił). Sprawdziłem cisnienie na tłokach i okazało sie że najwiecej jest 18 a reszte po 14 i 16. Więc odkręciłem głowice i miske olejową i wyciągnołem tłoki na jednym zauważyłem przygrzany do tłoka pierścień...
witam w poniedzialek zadzwonie do mechanika i zapytam czy sprawdzal cisnienie oleju i podam wiecej szczegolow, najbardziej zastanawia mnie ten dzwiek po 3000 rpm jakby napinacz albo jakas rolka sie zacierala, tylko to pozniej mija i nie mam pojecia co to jest bo wszystkie rolki i napinacze ( rozrzad + ladowanie) zostaly wymienione kilka miesiecy temu...
Może mieć. Zapowietrzony może być poprzez filtr paliwa lub nie szczelną pompę wtryskową. Zaparkuj przodem do dołu i zobacz co się będzie działo po postoju Paliwa w zbiorniku możliwie dużo. To nic nie kosztuje taki test więc warto sprawdzić Do sprawdzenia także ciśnienie oleju manometrem.
jakie ciśnienie powinno byc prawidłowe?
Z jakiegoś powodu wystawił komunikat o braku ciśnienia oleju. Jaki jest poziom oleju?
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Widocznie coś działa jak zawór bezpieczeństwa pod wysokim ciśnieniem rozszczelnia się. Taki ubytek musi pozostawić po sobie ślady oleju.
Witam.Jakie masz te ciśnienie?próba z olejem była robiona czy to tylko przypuszczenia mechaników?
Na jakim oleju jeździ? można zmienić na inny np Millersa XF i pojeździć, potestować Zapewne napinacz powoduje hałas. Warto też sprawdzić ciśnienie oleju
Dużych kosztów . Ściągaj miskę ,złap olej zobacz czy nie ma opiłków . Jak ściągniesz miskę wyjmiesz wałek napędu pompy oleju (o ile to u Ciebie występuje ) bo nie podałeś nawet kodu silnika to się okaże . Możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju ale na cuda nie licz.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem ,potem ewentualnie wymieniaj czujnik.
Witam wiesz co było problemem u ciebie? Mam taki sam objaw i ten pólksiezyc w misce olejowej
Poziom oleju jest właśnie w normie, gdybym nie sprawdził to nie byłoby pytania. Zdaję sobie sprawę, że te kontrolki nie świecą się bez powodu. Jeśli powodem nie jest niewłaściwy poziom oleju to szukam go gdzieś indziej na przykład w uszkodzonym czujniku. Poza tym zastanawiam się czy problem aby nie leży przypadkiem po stronie ciśnienia oleju a nie poziomu....
Na przwej i lewej stronie uszczelniacze , tak samo od kolumny kierowniczej , dodoatkowe w e wlocie i wylocie oraz w sekcjach, Uszkodzenie uszczelniacza , ze względu na ciśnienia są natychmiastowe objawy- brak wspomagania.
Problem rozwiązany. Wystarczyło wlać dwie setki oleju przez otwór czujnika ciśnienia więc jednak pompę trzeba zalać. Ciśnienie 2.5 Bar na gorącym silniku na jałowym. Dziękuję wszystkim za sugestię.
kontrolka czerwona. a jak się wcześniej przyglądałem to nie mam kontrolki poziomu oleju.
passat cisnienie oleju licznik cisnienie oleju cisnienie oleju renault
warto uruchamia makro elektryczne wspomaganie punto silnik hasło wygasa
Jak zresetować napęd SupraMatic P bramy garażowej Hörmann Instrukcja resetu i programowania napędu Hörmann SupraMatic P