Lucas 128-132 bar, Bosch 130 bar.
Proponuje sprawdzić ciśnienie paliwa.
Moim zdaniem uszkodzony jest termostat i należy go wymienić. Do testów możesz go wyjąć i sprawdzić chłodzenie bez niego. Sprawdź też pompę wody, może w ogóle nie ma cyrkulacji płynu.
ale jak by niebyło to nadal tylko przypuszczenia nie sprawdziłem . sprzedaja xantie bo nie chce mi sie juz grzebać. albi zmienie silnik jak znajde jakis pewny i niedaleko .
Witam, Silnik atmosferyczny - 130 bar. Silnik turbo - 175 bar. Sprawdz raczej cisnienie sprezania. Pozdrawiam, Georges
A mierzyłeś kolego ciśnienie oleju manometrem ,po tej "naprawie"?
Zmierz wydatek i ciśnienie paliwa przed filtrem paliwa.
nie ma tu co rozwijać, wraz ze wzrostem czasu otwarcia wzrasta prąd i temperatura cewki, a dzieje się tak gdy dysze są za małe lub ciśnienie gazu
Każdy hydropneumatyk ma zawór bezpieczeństwa który w przypadku zaniku ciśnienia z pompy przeładowuje ciśnienie z zawieszenia właśnie do hamulców,+ do tego hamulec ręczny na przednie koła.
Jak wkładam miernik napięcia do styku gdzie wchodzi gruby kabel i drugi koniec do drugiego gdzie wchodzi gruby to nie ma zasilania. Mnie chodzi o to co może być przyczyną tego, bo wymieniłem już przekaźnik. Mogę jeszcze sprawdzić jaka jest moc na przekaźniku, ale nie wiem czy to to. Tam jest immo, trzeba wpisać kod żeby odpalić, dopiero po wpisaniu...
Można oczywiście sprawdzić wystarczy zmierzyć ciśnienie paliwa.Powinno być minimum 3bar.
Witam. Dziś sprawdziłem ciśnienie na pompie na sztywno wynik 5 barów. Podłączę manometr w szereg jakie ciśnienie utrzymuje się na pracy silnika i czy regulator dobrze działa.
a jakie powinno być to ciśnienie w kolektorze ssącym??
Ciśnienie sprężania na zimnym silniku? Akumulator nowy? Szybko czy wolno kręci?
Max 14 litrów - to pali moja Xantia - tyle że gazu w mieście. Najważniejsze jest to, że nie podałeś warunków, w jakich tyle Ci spaliła. Czy to noPb, czy LPG, czy to było w trasie, czy stałeś 2h w korku... Sprawdź to, co pisali poprzednicy, czyli ciśnienie powietrze w oponach i lekkość obracania się kół. Zobacz, czy masz odpowiedni poziom płynu chłodniczego...
Odkręć tą sferę i zobacz czy membrana jest cała, przed odkręceniem spuść ciśnienie z układu, na regulatorze jest śrubka na klucz 10
Płyn chłodzący, termostat sprawdziłeś? Ciśnienie oleju, poziom oleju. Nic nie napisałeś czy w ogóle sprawdzałeś podstawowe rzeczy.
Nie miałem c5 (UKŁAD LDS), może układ jest zapowietrzony. W układach hydraulicznych (LHM starszych, czyli przed C5) można było wykręcić kulę z macpersona i jeżeli była OK to nie miała płynu LHM w środku (przy najniższym położeniu, brak ciśnienia w układzie i dobra membrana musiała wypchnąć płyn z kuli), jeżeli była uszkodzona to miała olej w środku...
ok, dziękuję. Właśnie jestem po wymianie termostatu i chciałem się upewnić czy przypadkiem takie ciśnienie które wyrzuca mi płyn nie jest spowodowane uszczelką pod głowicą lub w ogóle pękniętą głowicą.
Czy tył opada podczas długiego trzymania pedału ham. a gdy puścisz ham. powstaje do normalnej pozycji, jeżeli tak to normalne gdyż zabierasz ciśnienie z zawieszenia na rzecz hamulców ( częsty objaw w automacie )
Witam, zakupiłem auto z instalacją LPG DT Gas system z centralką GT500, łączy się z kompem za pomocą softu GT600S. Problem w tym, że ma dość dziwne spalanie na trasie spali 9-10L/100, a po mieści 20L/100. Po podłączeniu do kompa rzuciło mi się parę szczegółów: Skaczące ciśnienie między 1,2-2,5 bara Brak odczytu czasów wtrysku benzyny Brak prawidłowego...
Grzejący się kat. to bogata mieszanka czasami nie spalone paliwo dostające się do wydechu - analiza spalin, analiza układu zapłonowego, ciśnienie sprężania, sonda lambda itp. Czy katalizator grzeje się tylko na gazie czy na benzynie też
Tak chyba zrobię. Mam jeszcze pytanie odnośnie tego węża, jakieś duże ciśnienie tamtędy idzie i czy cały czas leci olej tam? Pytam bo z wlewu to dosyć wysoko ten wąż wychodzi i olej na pewno nie stoi na tym poziomie.
Zbyt małe ciśnienie może powodować strzały i spadek mocy. Powinno ono wynosić 3,0 bar przy odłączonym podciśnieniu. Ale jeżeli przerywa na gazie jak i na benzynie to wina raczej leży w układzie zapłonowym. Czujnik prędkości obrotowej może powodować takie zachowanie silnika ale podejrzewam że wtedy sterownik łapał by jego błąd. Chyba że sygnał z niego...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
LHM jest wymieniony i filtry w zbiorniku czyściłem .Charczenie miałem przez to że łapa od pompy była niedokręcona.Jak kupowałem auto niby pompa była po regeneracji,tylko nie wiem jakiej ponieważ musiałem wymienić oring bo sączył, ale pompa dalej dopompowuje co chwile nie wiem czy może to być przyczyną to że simering puszcza olej na kolo przy pompie...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Witam.Silnik RFV .Wydech dobrze podwieszony. Poduszki sprawdziłem i nawet tą na nadkolu założyłem nową.Nie dało się wytrzymać w środku i założyłem ponownie starą która była.Na nowej jest wibracja jakby pralka wibrowała przy wirowaniu i dlatego poszła stara .Wibruje na starej 50% mniej jak na nowej,ale tego przed wymianą rozrządu wcześniej nie było ....
Witam Panowie, zwracam się do Was z takim problem jak w tytule, mianowicie od jakiegoś czasu auto nie przełącza się na gaz i jeździ tylko na benzynie (wir w baku). Wskaźnik poziomu gazu tylko miga i nic więcej. Jedyny bezpiecznik który jest na widoku przy sterowniku sprawdziłem jest w porządku. Sterownik na inny podmieniałem i bez zmian.Przed chwilą...
Witam. Pojawił się problem z moją Xantią. Auto odpala tylko czasami. Przejadę się kilka razy, a później po zgaszeniu już nie chce odpalić. Wczoraj przez cały dzień, co jakiś czas próbowałem zapalić - bezskutecznie. Dziś rano zapalił "na dotyk". Przejechałem się ok 3 km wróciłem pod dom i po zgaszeniu znowu to samo. Komputer pokazał błąd nr 401 "czujnik...
Jeśli to wygląda tak jak na obrazku to ten na samej górze jest tylko po to żeby miało gdzie wywalić nadmiar ciśnienia (zawór bezpieczeństwa). Nie podłączasz go nigdzie lub tylko kawałek wężyka żeby sobie zwisał do dołu. edit: Już chyba wiem w czym problem. Pewnie masz zbiorniczek od diesla, a one mają jeszcze jeden króciec z dołu. Możesz go zaślepić.
Część o której mówisz, to zawór hamulcowy, odpowiada jedynie za puszczanie ciśnienia z układu na hamulce. Znalazłem jedynie taki schemat. http://obrazki.elektroda.pl/9226456600_1...
Zawieszenie w zależności od egzemplarza auta chodzi różnie. Zwłaszcza rano podnosi się przód a potem tył, również czasy podnoszenia są różne. Lecz zastanów się dlaczego twoja xantia musi się podnosić rano?? Gdzieś nie trzyma ciśnienia.
Sprawdz jeszcze czy pompa daje dobra ciśnienia. Zdarzają się wadliwe egzemplarze.
to cykanie w tych samochodach z instalacją chydrauliczo-pneumatyczną jest normalnością i nie jest to cykanie pompy tylko zworu utrzymującego ciśnienie w tej instalacji natomiast częstość tego cykania zależna jest od uszkodzenia akumulatora chydrauliczn-pneumatycznego przeważnie jest to uszkodzenie przepony i zejście azotu ,a wtedy cykanie jest z dużą...
Pamiętasz o ty, że samochód trzeba opuścić. A dopiero potem zabrać się za odpowietrzanie układu. Każde koło oraz na zaworze przy akumulatorze ciśnienia z przodu.
Pozostaje jeszcze kwestia jakości samej regeneracji i szczelności korków sfer po tej operacji. Można zregenerować zastępując korki specjalnymi zaworkami i wtedy jest ok. Zależy jeszcze jak długo jeździłeś na pustych, długotrwała jazda z niskim ciśnieniem w sferach powoduje dewastację wewnętrznej membrany.
mruganie stroboskopu zależy też od waruków spalania w komorze spalania i od czułości sondy.Jeżeli będziesz miał problem z ciśnieniem niewłaściwym składem mieszanki,to też będzie powodować takie zachowanie stroboskopu.Tak więc nie tylko el. ma na to wpływ...
regulator cisnienia na pompie bym sprawdzil jesli nie bedziesz miał cisnienia na wtryskach ok 270bar to auto nie odpali a pompka moze nie chodzi bo nabiła odpowiednie cisnienie wstepne.jak nie poradzisz to pisz na priwe
witam cykanie pompy co 4 sek. swiadczy o poważnym niedomaganiu układu cykanie w dobrym układzie powinno odbywać sie co 30-40 sek a najlepiej wcale, cykanie oznacza ze w układzie znajduje sie zbyt duzy opor przepływającego LHM-u lub w najgorszym razie czega wymiana pompy jest przy tym sporo pracy, trzeba wyczyścić filtry w zbiorniku, rozebrać korektory,...
Mam taki problem... Jeden z tylnych odbojników uszkodził się, bo tył opada na postoju (akumulator ciśnienia do wymiany - już mam) i chcę założyć przy okazji nowy, ale za Chiny ludowe nie mogę znaleźć przez internet takiej części. Numer katalogowy 5166.55 lub 5166.64. Może ktoś wie, gdzie to kupić lub czy pasuje coś od innych citroenów? XANTIA hatchback,...
układ odpowietrza się samoistnie. jest to układ ze zbiornikiem wyrównawczym i zaworami ciśnienia. samochód po pierwszym odpaleniu po prostu dłużej pracuje zanim podniesie sie do góry
daj sobie spokoj raczej, w tym ukladzie cisnienie dochodzic moze do 18 MPa. pozatym odpowietrzanie ukladu jest cokolwiek klopotliwe
Czujnik jest termistancja! Nie szukaj na nim napiec! To sprawa wewnetrzna bitrona. Jesli sie boisz zwierac, to wstaw mala rezystancje (100 ohm np.). Bitron wyglada tak: http://obrazki.elektroda.net/21_12691787... Kolor pokrywki moze byc inny w zaleznosci od samochodu (rozne temperatury przelaczania). Postaraj sie zrozumiec, jak ten uklad dziala....
jesli spuscisz cisnienie z układu a samochód bedzie w pozycji serwisowej czyli maksymalnie opuszczony to wycieknie ci pare kropel lhm
Witam. Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie tematem,wiec po kolei: -kopcenie- przy zimnym silniku puszcza "chmurke" na niebiesko (w momecie startu) -akumulator -sprawny (byl podstawiany drugi- nowy) -rozrzad - sprawdzony -zostalo cisnienie -jak tylko dokonam pomiaru to dam znac. Pozdrawiam.
Witam wysprzęglik zamontowany chodzi , problem jest taki że mój układ jest wyposarzony w pompę , wysprzęglik i wężyk łączący z pompy ucieka ciśnienie , dokładnie są walnięte te oringi da się gdzieś takie kupić ? rozglądałem się za pompą ale nie mogłem znaleść jakieś porady? Dodano po 36 Może ktoś podpowie może na początek spróbuje wymienić oringi w...
1. Jaka sekwencja 2. Trzeba sprawdzić stabilność ciśnienia pod obciążeniem i przy mocnym depnięciu. 3. jakie wtryskiwacze, idługości przewodów od wtryskiwaczy gaziowych do kolektora? Muszą być równe... I jak najkrótsze.
Taaaaaaa, większość gazowników spotyka się z takim przypadkiem kilka razy w tygodniu. Podstawowe przyczyny to brak sygnału ciśnienia ( uszkodzenie reduktora lub czujnika ciśnienia) lub czujnika temperatury. Bez programu i interfejsu nie dowiesz się jaka jest przyczyna , więc udaj się do gazownika lub zaopatrz się w te narzędzia.
Początkowo zostawiłem parownik taki jaki był, czyli gennius. Niestety nie mogłem osiągnąć właściwych parametrów pracy. A przy bardzo gwałtownym naciśnięciu pedału gazu czasami instalacja przełączała się na benzynę. Wywnioskowałem, że problem będzie tkwił w parowniku. Brak odpowiedniego ciśnienia. I faktycznie. W internecie (Panie Boże, dziękujemy za...
przerobilem miernikiem wszystkie połączenia, napiecia,masy,sprawdzilem rezystancje elektrozaworow w pompie, wszystko katalogowo. zostaly tylko 2 ewentualnosci, albo przekaznik nie podaje napiecia prawidlowo na pompe abs, albo sterownik umarł mimo tego, ze podaje napiece na przekaznik ale nie wykonuje testow. prawdopodobnie jakies zimne luty w nim. mam...
Hydraulika zamiast zwykłego zawieszenia pewnie Cię odstraszać będzie, ale zadbane i dbane, będzie wymagało mniej wymiany niż w przypadku 'zwykłych' samochodów. Właśnie do Xantii kupiłem 1,5 m-ca temu rurkę wysokiego cisnienia w ASO Citroena, zapłaciłem 130zł i wytrzymała niecały miesiąc. Zrobiła sie dziurka jakby szpilką była nakłuta, płyn wyciekł,...
Witam mam taki problem wymieniłem głowicę w xanti 94 1.8 b+g bo w poprzedniej były powypalane gniazda zaworowe, no i po tej wymianie silnik zaczął wariować po . 1. Strasznie lekko kreci 2. żeby silnik zapalił musze go strasznie deptać na gaz 3. po zapaleniu silnik gaśnie jeżeli go nie gazuję 4. brak mocy Byłem u elektryka podłączył go do kompa ale...
Diagnozowałeś kablem ELM327 z programem PCMSCAN błąd P00C8 - w swoim Peugeocie mam to samo, w oryginale (PP2000) takiego błędu nie ma... Kolego prawdopodobnie masz opiłki w paliwie. Miałem identycznie w RHY 90KM. Gasł po kilku sekundach od wyłączenia zapłonu. Na regulatorze ciśnienia sitko zapchane opiłkami. Naprawa pompy WC jak i wymiana pompy NC (w...
Nadal czekamy na kolegę (at)mateusz.teo i jego spostrzeżenia i opinie po konwersji. Z tego co się doczytałem R290 i R600a współpracują z każdym olejem. A co do ich łatwopalności, to HFO1234yf też jest palny, jedynie warto byłoby tylko oznaczyć fakt zastosowania innego czynnika niż seryjnie. Odświeżę trochę temat i podam moje doświadczenia. Ja już trzy...
to , że cyka to pusty aku ciśnienia i powinien też szybko opadać po wył silnika , że twardy to kulki na zawieszeniu. Jak sprawdziłeś, że płyn w normie?? mam nadzieje, że nie na pozycji do jazdy! Dźwignia na max do góry, czerwony grzybek na zbiorniku LHM-u powinien być pomiędzy dwoma czerwonymi kreskami. Jeżeli w tej pozycji jest poniżej to też będzie...
Pod tą pokrywą obok modułu ABS jest jeden przekażnik .Cewka jest sterowana z modułu ABS.Po zasterowaniu tego przekażnika lampka kontrolna ABS gaśnie ale sam układ nie działa.Mam książke o ABS ale tam jest opisana nowsza wersja modułu i to mi nic nie pomogło .Napewno jeszcze pobierany jest sygnał z czujnika ciśnienia w układzie hydraulicznym ale na który...
Case z silnikiem 4-cyl 3,9L, 72KM/2200rpm. Pompa rotacyjna Boscha. Na KKK K24 (z jakiegoś golfa chyba) ciśnienie na biegu jałowym 0,3 bara (przy 2200rpm). Wirniki 35/52mm Garrett T3 (z Vovlo 2,5TD) 0,2bara na biegu jałowym (2200rpm) Garrett TB0259 (podobno z Escorta 1,8TD) na biegu jałowym jakieś 0,5 bara (2200 rpm) Wirniki 36/36mm Ten sam garrett po...
więc wróć. Ale z książek się nie dowiesz, pomoże tulko praktyka. Jak widze wogóle nie wiesz że ten czujnik ma zamienić wartośc ciśnienia bezwględnego na napięcie ( w tym przypadku). Ważna jest charakterystyka czujnika, i powiem co w zaufaniu, że wszystrkie mają zadziwiająco zbliżoną, i niewazne czy Bosch, czy Delco, czy Nippondenso, przeprowadzałem...
Witam serdecznie, Mianowicie problem jest następujący: Budujemy układ zawiedzenia hydro-pneumatycznego od Citroena Xantii. Jest to praca na zaliczenie do szkoły i potrzebujemy szybkiej pomocy. Posiadamy części ze szrotu od modelu 1.8 benzyna 94r.: -2 przednie McPersony z kulami -całą tylną belkę (belka, 2 wahacze z 2 kulami) -rozdzielacz tył (taki z...
Ja już swój problem rozwiązałem z cytrynką :) problemem okazało się paliwo :( generalnie tankuje na czterech stacjach - Orlen , Shell, Tesco i Intermarche - 2-wóch pierwszych raczej nie podejrzewam o machlojki :), ale 2 ostatnie to na bank! Otóż okazało się, że w baku mam taki szlam, że zapchałem wszystko :( - bak do płukania, świece do wymiany, pomimo...
Witam. Szukam pomocy - mam problem z silnikiem 2.0 HDI 110KM RHZ (w Citroenie Xantia 1999r.): na wyjściu z pompy wtryskowej nie pojawia się paliwo. Paliwo wychodzi z pompy wstępnej (w baku), dochodzi do pompy wtryskowej (wychodzi z filtra paliwa), ale nie wychodzi z pompy na listwe wtryskową i na wtryski. Pierwsza oczywista myśl - zawór wysokiego ciśnienia....
miałem kiedyś taaki problem, w moim przypadku przy gruszce była taka uszczelka aluminiowa po jakimś czasie uzytkowania ona sie psuje powodem są cisnienia jakie wystepują w zawieszeniu.
może pomoże, ale prędzej pomoże elektryczna pompka wstępna taka jak do traktorów, przed pompą wtryskową, podłączona zasilaniem + pod zaworek gaszenia pompy wtryskowej. żadne zaworki zwrotne nic nie dadzą, sprawdzone osobiście na Xantii 1.9D z takim samym silnikiem o taka: https://allegro.pl/oferta/elektryczna-po...
jeżeli masz zablokowane koła wałków rozrządu za pomoca trzpieni to bardzo wazny jest również kołek ustalajacy w kole pasowym wału nie sugeruj sie położeniem tłoków tylko połozeniem blokad jesli wszystkie 3 są na swoich miejscach to rozrząd ma prawidłowe ustawienie Witam, Niestety, w tym silniku nie jest to takie oczywiste. Jakbys przeczytal uwaznie,...
ciśnienie xantia xantia citroen citroen xantia
zasilania pompki paliwa at89c2051 programator modbus ciepła
czujnik halla tempomat honda civic
Drukowanie dokumentów z komentarzami w OpenOffice Tryb serwisowy pralki Candy TCA – wejście, diagnostyka, kody błędów, autotest