a czy mógłbyś mi napisać co to jest ten czujnik masy i gdzie on się znajduje. inaczej przepływomierz masy powietrza umieszczony na układzie dolotowym za filtrem powietrza (najczęściej). jedź na diagnostykę bo sam tego i tak nie sprawdzisz, a wymiana w ciemno nie jest tania.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Nie ma pompki więc masz ssanie, instrukcja może być do podobnego modelu. Może być ręczne może być automatyczna może być półautomatyczne. Ja przez Internet nie widzę. A ty masz przed sobą.
Masz podane chyba wartości: rośnie od razu do tej wartości na zimno. Jak nie wierzysz, to uwierz. Nie chcesz pomóc, to nie pisz nic. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia? Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy... Efekt jest a mianowicie...
Panowie mam taki problem, gdy wsiadam rano do samochodu (akumulator jest naładowany) próbuje uruchomić malucha dopiero za 5 razem odpali po pulsacyjnym dodaniu gazu.Gdy odpalę i pracuje na ssaniu muszę na początku trzymać lekko wciśnięty pedał przyspieszenia bo zgaśnie.dopiero jak się nagrzeje chodzi elegancko, jednak gdy zatrzymam się nim pod sklepem...
Sprawdź elektryke czy nie ma dodatkowego poboru pradu, ktory rozladowuje akumulator np alarm, radio. Byc moze cos przez noc wyciagnie prad i stad rano problem z zapalaniem, a w ciagu dnia jezdzisz-akumualtor sie laduje i wtedy jest ok
witam mam silnik zaburtowy Yamaha 8 km 2t ma bardzo ciężki rozruch na zimno potem pali na pół obrotu szarpanki jaki może być tego powód
Wtryski leją w przelew. Brak paliwa (uboga mieszanka) i wilgoć z powietrza i będzie dymić na siwo nie na czarno. A zaraz to się komory w tłokach po upalają albo będzie dziura.
Więc spróbuj jeszcze myku ze zmniejszeniem przerw na świecach, jeżeli to by poskutkowało, to trzeba się przyjrzeć instalacji elektrycznej czy przy ciężkim rozruchu (zimny silnik) nie ma za dużych spadków napięcia powodujących za niskie napięcie na układzie zapłonowym. Eksperymenty prowadź na dalej zakręconym gazie.
Z 3F wychodziły właśnie z silnikiem 0.75kW, a przy 1F potrzeba momentu do rozruchu, jak JEST ZIMNO TO CZUĆ ZE CIĘŻKO MA WYSTARTOWAĆ
No to sprawdź ciśnienie na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, PCM zablokuje rozruch. Może ciśnienie skacze na granicy. Wtedy podejrzenie pada na zawór regulacyjny pompy.
Jak rozrusznik kręci i silnik nie odpala trzeba sprawdzić w jakim stanie jest układ zapłonowy, szczególnie część wysokonapięciowa. Jak jest obniżony poziom izolacji, wilgotne powietrze i ciężki rozruch (zimno - gęsty olej) to mogą być problemy z odpaleniem silnika. Ja w FSO-1500 i Polonezie przed zagazowaniem na zimę zmniejszałem szczelinę na świecach...
Czemu twierdzisz, że rozruch na ciepło jest cięższy niż na zimno? Jest dokładnie odwrotnie. Na ciepło masz już nasmarowany silnik więc tarcie jest mniejsze, olej też nie stawia już takiego oporu.
Jeśli chodzi o układ paliwowy ropa nie zchodzi a filtr jest nowy nowy. Jedynie ompa wtryskowa jest nie sprawdzona
To wszystko zależy... - jaki materiał przewodu ? - ile żył ? - jakie obciążenie ? Grzałka ? Silnik o ciężkim rozruchu ? - jak długo ma przewód pracować pod obciążeniem ? 10 min ? Cały dzień ? - gdzie leży ? w zimnej piwnicy czy na słonecznej ścianie ? itd itp.... Więc nie ma prostej odpowiedzi :)
Witam, mam problem. Mam MF235 i pompa wtryskowa została oddana na uszczelnienie. Po ponownym zamontowaniu ciągnik ciężko odpala zimny i nierówno chodzi na wolnych obrotach. Czy ktoś może mi coś doradzić?
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy w tych craftsmanach jest ten odprężnik czy nie . Nowy aku , drugi nowy rozrusznik i nadal ma problem z rozruchem ciężko mu przerzucić tylko cyka . I za którymś razem przerzuci i odpala
Proszę podać w kolejności: -wartość ciśnienia sprężania, -wynik testu przelewowego wtryskiwaczy, -wartość prądu pobieranego przez świece żarowe przy rozruchu na zimno.
Nie będę ci pisał oczywistości jak stan filtrów paliwa i powietrza oraz ich jakość bo to są sprawy oczywiste i zapewne od nich zacząłeś diagnozę problemów... ? Być może to problem z zapowietrzającym się układem paliwowym po dłuższym postoju ale może to już być problem z układem wtryskowym (pompa, wtryski, itp). Co do samego silnika niestety bardzo upierdliwa...
Do bb84 i do pribamus, bimetal zabezpiecza agregat przed spaleniem, zimny agregat, ciężki rozruch i bimetal wyłącza. Natomiast do rozruchu w starych były właśnie przekaźniki mechaniczne, czyli cewka i styki, a w nowszych termistor, który po wyłączeniu potrzebuje czasu na wystygnięcie.
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
Czy zaznaczona na zdjęciu klapka nie powinna być zamknięta w momencie, kiedy silnik jest zimny? Powinna, on lawet w lato będzie miał ciężko odpalić bez ssania przy prawidłowo działającym gaźniku. Nastawnik jak chcesz sprawdzić to pierwsza rzecz to powinien stawiać duży opór przy próbie wciskania, jak daje się wcisnąć i sam wraca to znaczy że membrana...
Zmierz napięcie podczas rozruchu .
Grzejesz świece? Ogólnie te silniki ciężko palą
Wykluczyłeś rozrząd i świece żarowe, sprawdź ciśnienie w cylindrach i dawkę paliwa na rozruch.
Może nie działać urządzenie wzbogacające dawkę paliwa w momencie zimnego rozruchu. Nie wiem jak w eskorcie, ale w mondeo z tym silnikiem był specjalny termostat woskowy który poprzez linkę zaciągał "ssanie". Proponuję wykonać także pomiar ciśnień sprężania - te silniki mają opinię ciężko palących i naprawdę wszystko musi być sprawne żeby zapalał. A...
Pozostaje tylko pytanie dlaczego poldek był taki czuły na niedoładowanie akumulatora. Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich, wtedy odpalałem go na gazie z butli turystycznej - palił za pierwszym razem. W tym wypadku są wg mnie dwie możliwości. Pierwsza, że przy ciężkim rozruchu (gęsty olej) jest na tyle duży spadek napięcia,...
Witam. Te napięcia są zdecydowanie zbyt niskie. Wskazuje to na zbyt małą zdolność rozruchową akumulatora. Napięcie rozruchu powinno być 10-11V. Pozdrawiam.
Kolego nie wiem jaką masz instalację w tym poldku. Ja miałem I generację i przy 30* mrozie odpalałem go na gazie bez żadnych grzałek i polewania wrzątkiem. Przy mrozach na benzynie miał ciężki rozruch. Odpalał od pierwszego razu i przy takich mrozach miał 400 obrotów (chodził równo). W miarę nagrzewania na luzie obroty rosły. Rozpoczynałem jazdę jak...
ja tez mam rozrusznik w dobrym bardzo stanie ale problem jest tylko poprostu z rozruchem a nie kreceniem rozrusznika :)
Ja bym sprawdził czujnik tem.płynu chłodzącego.Może podaje ,że zimny i auto dostaje zabogatą mieszankę.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Tematem jest Mascott 2,8. Pali jak zimny, jak się nagrzeje gaśnie i ciężko pali. Wymienione: czujnik temp. silnika, wymieniony regulator pompy, wymieniona pompka, podstawiony zawór na listwie. Przejechałem po kilku mechanikach — żadnych opiłków. Wymienione filtry. Brak pomysłów, obstawiają pompę, a Mascott ma 120 tys....
No właśnie, niektórzy już myślą że jak diesel ciężko pali to zaraz świece
Wygląda na to że pracuje na wszystkie cylindry tylko jak jest zimny to muszę przez około pół minuty trzymać nogę na gazie aby nie zgasł po ciężkim rozruchu .
ten elektrozawór co opisałeś to jest do zapalania i gaszenia silnika i imobilaizera ale jest jeszcze jeden do rozruch na zimno na dole pompy wtryskowej i to właśnie w tym niema zasilania i jak jest zimny to ciężko zapala zasada działania tego elektrozaworu podomna do twojego opisu wysówa sie bolec zatyka otwór w pompie wtryskowej pewnie zwiększa ciśnienie...
Witam ponownie mam problem następujący. Mercedes A170 1,7 cdi problem z rozruchem kodów błędów brak ciśnienie paliwa 240 - 280 bar. Brak też wycieków paliwa. Auto ciężko zapala na zimno i ciepło. Moc silnika ok. Jak już odpali to jedzie bez problemów.
Spotkałem się z ciekawą metodą sprawdzania czy to pompa czy nie - otóż ktoś radził, żeby na rozgrzanym silniku, przed ponowym rozruchem rozruchem schłodzić pompę, wylewając na nią zimną wodę, jeśli po takim zabiegu auto paliło bez problemu to uszkodzona była pompa.
Na odległość to niestety ciężko postawić diagnozę ;) A zimny po nocy zawsze odpala Ci od razu czy też zdarza się, że musisz niekiedy kręcić kilka razy?
Z przekaźnikiem świec to normalna sprawa, lampka pali jakąś sekunde świece blisko 10s.Uczulam zawsze na to właścieli. Cofanie paliwa sprawdziłem zaraz na początku, jest ok zero pęcherzyków. Po odpaleniu na 2-3 sekundy jak zimny można go zgasić poczekać koło minuty i następny rozruch znowu jest ciężki. Sprawdze dzisiaj obroty rozrusznika podczas rozruchu.
Sprawdzić czy blokuje zapłon Jeżeli zimny nie odpala to masz nieszczelny gaz zbiera się w kolektorze ssącym i pierwszy rozruch jest ciężki
Więc tak zostały wymienione: czujnik położenia wałka rozrządu oraz czujnik wału. Po wymianie na nowe dalej jest to samo . Samochód jak jest całkowicie zimny to ma problem z rozruchem, gdy już jest ciepły już pali lepiej . Darkdarkman Co masz na myśli "sterownik do zrobienia" ?
Tyle postów w tym temacie, a nikt z posiadaczy nie przeprowadził rzetelnej diagnostyki. Trzeba zapiąć zegar w układ paliwowy, podłączyć Star Diagnosis, odpalić live-data i zobaczyć, co się nie będzie zgadzało przy próbie rozruchu. Inaczej się nie da.
akumulator wymieniony na wiosne centra futura jak dobrze pamiętam 750 A na rozruch, kręci wydaje mi się dosyć ciężko
Gdy samochód jest zimny i go odpalam to ma ciężko i trzęsie całym samochodem, co to może być? Ale na ciepłym już tak nie ma
Sprawdź czy ropa gdzieś przed pompą się nie cofa i nie tworzy się pęcherz powietrza. Jeśli jest ok to można próbować jeszcze regulować pompę. Niestety konstrukcja tych silników nie lubi rozruchów gdy jest zimno. Tu masz temat jak koledzy kombinują żeby to usprawnić https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam, mam problem z Nissanem Navara 2010 r., 2,5 dCi 190 KM, bardzo ciężko odpala przy temperaturze poniżej 10°C, przy ok. 20°C pali ładnie, wymienione zostały świece, przekaźnik, czujnik temp. płynu chłodniczego, EGR, sprawdzone wtryski, aku ok i dalej nic. Wiem, że przewijał się już ten temat na tej stronie, ale nie został rozwiązany do końca. Prosiłbym...
Podczas rozruchu jest duży spadek napięcia i przez to słabsza iskra, jak będzie źle wyregulowany gaźnik lub zawory to będą właśnie takie objawy, czarów nie ma.
Witam. Kupiłem Audi A4 1,9Tdi i nie świeci kontrolka świec żarowych i i przy zimnym silniku ciężko odpala. Od czego zacząć sprawdzanie?
Do cybkryst: Sprawdź jaką masz prędkość obrotową wałka pompy odczytywaną przez sterownik w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Powinno być oczywiście rpm wału korbowego/2. Miałem taki przypadek, błędów zarejestrowanych brak, a winny był hallotron w pompie.Na wyższych obrotach i na ciepło czytał poprawnie a na zimno przy rozruchu wychodziły bzdury...
rozruch zimno ciężka rozruch ciężka odpalać zimno
wymiana xiaomi zestaw intex zgrywanie materiału video
ariston kocioł gazowy ariston kocioł gazowy
Kod błędu ACK 03 w MAN F2000 - Diagnostyka i Naprawa Błędy zmywarki Electrolux EEA727200L: kody i rozwiązania