Przecież to jest na rynku już dobre dwadzieścia lat, od momentu pokazania się elektrycznych hamulców ręcznych. Byle pierwszy lepszy mechanik ma oprogramowanie które umożliwia cofanie tłoczków. I nie cofnie, właśnie to sie zmieniło "To znaczy dawałoby się, ale program diagnostyczny ODIS S używany przy serwisie świeżych samochodów grupy VAG nie jest...
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
Wróżę, że jednak bez wyjęcia i czyszczenia zacisków się nie obejdzie. VAG-owskie zaciski aluminiowe korodują (utleniają się) w miejscach osadzania gumek, zarówno uszczelniających jak i przeciwpyłowych, co powoduje wypychanie tych gum i blokowanie tłoczka . Do tego dochodzi korozja powierzchni tłoka. Jak się człowiek uprze to wkręci ten tłoczek do końca...
lewy zacisk się nie cofał jak go zdemontowałem żeby szybko cofnąć tłoczek tylko na imadle Jak to rozumieć? Pachnie mi cofaniem tłoczka tylnego zacisku w imadle. A to nie byłaby dobra wiadomość.
Może kogoś fantazja poniosła i na przód dał takie same zaciski jak na tył ? bo to integracja z ręcznym powoduje konieczność wkręcania tłoczka przy cofaniu ale tak jest zwykle tylko na tylnej osi.
Luzów nie ma nigdzie, klocki i tarcze nowe przód i tył. Jedyne co mnie zastanawia to tylne tłoczki po puszczeniu hamulca dosyć się cofają a zaciski są nowe
nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków Testerem cofali zaciski.
Bodajże C5 i śruby mocujące zaciski ham. tylnych ? Śruba przechodzi przez cały zacisk i fajnie się potrafi zapiec.
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8) 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
Zadałem proste pytania,precyzyjne odpowiedzi są ważne.Dla Ciebie to szczegóły ale nie obraź się z tych odpowiedzi nic nie wynika. Pytanie o ręczny ma na celu określenie czy skasowanie luzu między klockiem a tarczą powobuje że pedał będzie wysoki. Zawęża to pole poszukiwań do tylnej osi bo wtedy wiadomo ze skok jałowy wynika ze zbyt dalekiego cofania...
Rozbierz-zobacz. Może tylko zacisk?
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
Luźny czyli na nowych gumkach lekko pracuje i lepiej sam się cofa Stare są sztywne i nie są tak jędrne. To jest dobry efekt. Tylko to złudzenie ze "starego na nowy " robi efekt jakim pisałeś czyli niby brak ale od połowy jest "brzytwa" Pozdrawiam.
A przewody elastyczne? Często przez to nie cofa się płyn.
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
Witam. Może ktoś pomoże Mam problem z zawieszeniem w fordzie. Byłem już w dwóch warsztatach i żaden nie potrafi rozwiązać problemu. Coś ewidentnie obciera w tylnym zawieszeniu. Jak cofam do tyłu słychać ruszam do przodu też słychać wyraźne tarcie. Dodam że tylne prawe koło ucieka dołem do zewnątrz. Po prostu jest pochylone bardziej niż lewe. Czy to...
Tylne koła po podniesieniu auta kręcą się lekko czy stawiają opór? W jaki sposób cofałeś tłoczki w zaciskach?
Prawdopodobnie masz sparciały czy jak to tam nazwać przewód elastyczny i mimo,że z zewnątrz wygląda jak najbardziej ok wewnątrz jest tak przewężony że płyn hamulcowy nie cofa się z zacisku.Wymień przewód elastyczny.
Może ta rozpiska podejdzie Tobie lepiej, przy okazji oznaczone piny. Miałem to przed nosem, ale tego maleńkim drukiem nie zauważyłem w nocy ha ha! Ta rozpiska pasuje do mego sterownika Bortnetz. https://obrazki.elektroda.pl/1290603100_... Czyli który wtyk piny Bortnetz bo z tego wychodzi że wtyk gniazdo G pin 7 Bramka Can Bus Low i...
hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. ... Pewnie że nie trzeba, przecież inaczej koła by ci się nie obracały jakby tam luzu nie było przy wyłączonym hamulcu. Pewien problem może stanowić grubszy klocek jak dajesz nowy no ale kolega powiedział wcześniej że ręcznie cofasz zacisk....
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Wykonywałem te czynności w swoim Golfie IV ( i chyba zaciski z III-ki mają podobną budowę), ale po zmianie zacisków tylnych kół cofałem w nich tłoczki do oporu, z jednoczesnym ich wkręcaniem, a do tego celu służy specjalny przyrząd. Jeśli tylko wcisnąłeś na siłę tłoczek, to mogłeś uszkodzić mechanizm regulacji hamulca pomocniczego i stąd problem. Po...
Widocznie ręczny się nie cofał, mógł być wadliwy zacisk (ślimak od ręcznego) jak prowadnice były dobre, to linka zapieczona w pancerzu. Na allegro za 130 zł masz kompletny oryginalny zacisk, wymieniłbym go w całości.
Szkoda że poniewczasie ale dodam tylko to: Jeżeli nie znasz mechanika z jego dokonań to nie zostawiaj auta bo Ci wszystko wymieni tylko nie to co trzeba. A w tym przypadku to prosta sprawa-blokuje hamulec ręczny, a w zasadzie dźwigienka przy zacisku nie odbija do końca. Zestaw naprawczy załatwia sprawę jeżeli ktoś potrafi rozebrać zacisk hamulca ręcznego...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
To że klocki nie odbijają wystarczająco (przy założeniu że wszystko z nimi jest ok i dżwignia ręcznego swobodnie się wraca ) znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka . Zakupić reperaturkę i wymienić co trzeba.
Witam chciałem wymienić tarczę i klocki w altea jednak za nic nie mogę cofnąc tloczka zacisku wychodzi ładnie nie jest skorododany przynajmniej na długości 2cm gdy to wysunąłem nasmarowałem go jednak za nic nie moge go cofnąc poległ zestaw do cofania czy czeka mnie kupon nowego zacisku,wychodz ładnie bez oporów a powrotem ani drgnie poprzez wciskanie...
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
http://obrazki.elektroda.net/85_12372330... Rozmieszczenie bezpieczników w skrzynce bezpieczników 1 Bezpiecznik 20 A: - Zacisk 30 - Wyłącznik świateł awaryjnych - Lampka doczytania - Lampka do czytania tylna - Lampka przestrzeni tylnej - Wtyk diagnozy - Alarm przeciwwłamaniowy - DID/TID - Radioodbiornik - Sygnał dźwiękowy - Telefon 2 Bezpiecznik...
Weź sobie sygnał z wyłącznika świateł cofania. Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM) Nim się narobię i zero efektu to znalazłem do mego auta? -opis taki wtyku F: F = złącze 8-stykowe -T8a- Przy wiązce przewodów: 1 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 50 2 - mostek do złącza wtykowego -T11c/7- 3 - silnik wycieraczki szyby, czujnik rozpoznawania deszczu...
Witam. Mam poważny problem elektrycy i mechanicy rozkładają ręce układ hamulcowy praktycznie cały wymieniony (pompa ABS z ESP i sterownikiem, pompa hamulcowa, serwo, przewody elastyczne z przodu, regeneracja zacisków przednich, czujnik światła stopu, tylne zaciski i prowadnice sprawdzone są ok cofają się, płyn hamulcowy wymieniony wielokrotnie, odpowietrzany...
Witam No właśnie to będzie najprawdopodobniej ten problem żeby to ostatecznie potwierdzić potrzebne będzie zdemontowanie całego zacisku dokładne wyczyszczenie i przesmarowanie prowadnic zacisku smarem miedzianym albo grafitowym. sprawdź jeszcze pancerz linki dokładnie w miejscu uchwytu przy spince tylnej osi tam najczęściej ulega uszkodzeniu i wtedy...
Do tylnych tłoczków potrzebujesz przyrząd bo trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i wciskać . A z przodu tylko wciskamy tłoczki, a i potrzebujesz jak dobrze pamiętam długi imbus 7 żeby zacisk odkręcić. ;)
Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się...
Witam. Samochód jak w opisie. Problem dotyczy tylnego, lewego koła. Podczas cofania i naciśnięcia hamulca, słyszalne jest wyraźne stuknięcie. Następnie podczas jazdy do przodu i przyhamowania, stuknie tylko raz i się uspokaja, dopóki nie zacznę znowu cofać. Luzów w zawieszeniu nie ma, koło trzyma się idealnie. Dodatkowo zauważyłem, że tylne koła hamują...
1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki, 11. wolny -rezerwa, 12. wolny -rezerwa,...
Witam. Mam identyczny problem, tj. po zahamowaniu czy to hamulcem roboczym czy postojowym, po puszczeniu hamulca koło dośc ciężko się obraca, jak postukam w zacisk to luzuje i koło sie lekko obraca. Dodam, ze linki ręcznego sa lużne. Wydaje mi się, ze tłoczek sie nie cofa, jaka może byc przyczyna niecofanie tłoczka? czytałem ze można zablokowac nacisnąc...
Witam. Mam taki problem. Otóż nie odbiły klocki z tylu po spuszczeniu recznego Rozebralem caly zacisk okazali sie ze wszystko jest czyste nie ma żadnej rdzy. Zalozylem z powrotem i bylo dobrze przez dwa dni a teraz tloczek chodzi normalnie z hamulcem ręcznym tylko nie cofa sie przy odpuszczeniu hamulca możnego ani z jednej ani z drugiej strony z tylu....
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
A co sądzicie o zaciskach tego typu? Miałem doczynienia i wiem że nie ma jak lutowanie ale w porównaniu z tymi z 1 postu jest różnica ogromna. Po zaciśnięciu gdy ktoś chciałby rozłączyć zostaje cięcie bo się nie da rozłączyć bez uszkodzenia żyły. https://obrazki.elektroda.pl/6728472700_...
Nie koniecznie . W tylnych jest jeszcze hamulec ręczny . Przy wymianie tarcz trzeba również go wyregulować . Grzanie się tylnych tarcz może być winą źle wyregulowanego hamulca ręcznego . Ale autor tematu nic nie wspomina o jego działaniu . Chyba u was w Angli... Tam zacisk ma się cofnąć, a jak spitolony to się nie cofa....
Wczoraj było ciepło na podwórku to zamiast sprzątać w domu stwierdziłem, że zabiorę się za rozkręcanie hamulców. Generalnie już wiem dlaczego fachmani nie chciały się za to brać - hamulec postojowy w tym samochodzie jest dosyć nietypowy, aczkolwiek widziałem już takie rozwiązanie w mercedesach z lat 80. Tarcza hamulca tylnego jest jednocześnie bębnem...
Witam, chciałbym się z ciekawości dowiedzieć o zasadzie dzialania hamulca ręcznego tarczowego. Wczoraj wymienialem klocki z tyłui z przygladalem sie pracy zacisku. Jest to standardowy zacisk pływający. Wiem jak działa gdy nacisniemy hamulec nożny, jeden klocek zostaje docisniety przez tloczek i następnie zacisk sie przesuwa i dociska drugi klocek do...
Otóż siłownik pracuje dobrze " regulator lub łapka" wysuwa "lornetki" i cofa je z powrotem To, że "lornetki" się wysuwają wcale nie znaczy że samoregulator jest sprawny. Cofnij regulator do końca, wyjmij klocki, zmierz odległość między grzybkami a przeciwną obudową zacisku. Naciśnij kilka-kilkanaście razy mocno hamulec. Zmierz ponownie. Jeśli odległość...
skoro zmieniłeś zacisk to klocki powinny lekko wejść. jeżeli koło sie lekko obracało na podnośniku wciśnij ham pare razy i zobacz czy bedzie ok. może być tak że tłoczek nie cofa ci sie po puszczeniu hamulca Dodano po 5 a tak apropo to wymieniałeś płyn ham?
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Texa zakupiona w tym roku, zaciski cofałem, regulowałem i nic. Powietrze nabite. Dodano po 1 Jeszcze dodam że przed skasowaniem przedniej osi w parametrach nie było pokazane zużycie klocków a po kasowaniu się pojawiło.Na tylnej osi zużycie pokazuje cały czas.
Poduszki wymienione, przednie i tylne amortyzatory też. Jest znaczna poprawa ale nadal mam strach jechać nim szybciej niż 120km/h. Mam wrażenie , że każdy podmuch wiatru, przejeżdżający samochód po prostu mnie zdmuchuje, powoli mam dość tego samochodu. Mam wrażanie , że mam problem sam z sobą, musiałbym przejechać się kogoś sieną może one tak faktycznie...
1.BEZPIECZNIKI POD DESKĄ Z PRAWEJ STRONY: F1 - 7.5A - OKNO OBROTOWE F2 - 30A - SZYBA PASAŻERA,SZYBER-DACH PRZÓD F3 - 30A - SZYBA KIEROWCY,SZYBER-DACH TYŁ F4 - 25A - CENTRALNY ZAMEK F5 - 10A - OŚWIETLENIE KABINY F6 - 20A - GNIAZDA WTYKOWE W KABINIE P,L F7 - 7.5A - TELEFON F8 - 20A - ALARM ANTYWŁAMANIOWY(EDW) F9 - 10A - PRZEKAŹNIK OGRZEWANIA DODATKOWEGO...
cofanie zacisków cofanie zacisków passat cofanie zacisków elektrycznych
piekarnik samsung czujnik temperatura uszkodzi szczotka alternator wskaźnik wysterować komputer
podnośnik samochodowy technics sa313
Manometr nie pokazuje ciśnienia w c.o. - przyczyny i rozwiązania Jak zdjąć przód i wyczyścić wymiennik ciepła w Bosch WTW85561PL?