A silnik był płukany przed wymianą popychaczy?
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Może "puk puk, kto tam? - panewka" :D. Nie no żarty... przecież nikt na "ucho" przez internet Ci nie odpowie...
Wygląda na popychacze.
Może się mylę ale corsa c ma popychacze hydrauliczne i luzy kasują się automatycznie. (ja łączyłem się poprzez torque z mojego smartfona)
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie. Na początek to niech zdejmie pokrywę i sprawdzi stan wałka i dźwigienek a potem popychaczy co?
Jeżeli będziesz brał się za wymianę rozrządu to należałoby odkręcić wałki i sprawdzić stan popychaczy hydraulicznych aby później nie robić 2x tej samej roboty
Jeśli to faktycznie klekot popychaczy i wszystko jest złożone jak trzeba to olej może być przyczyną (a dodatki typu motodoktor tym bardziej) popychacze tego nie lubią. Jak boisz się 30 zalej 5W40 - powinno się uciszyć jeśli to wina oleju.
Może gdzieś uciekać ciśnienie np przez pierścienie. Coś może być z popychaczami,wałkiem albo z kanałem którędy idzie olej do popychaczy.
Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł
Niestety nie. Po wymianie dzisiaj rano też klekotało tylko zdecydowanie krócej. Obstawiam popychacze tylko nie bardzo wiem jak je sprawdzić
Odkrec pokrywe i sprawdz krzywki walka rozrzadu ,oraz popychacze hydrauliczne . Krzysztof
Hydrauliczny napinacz łańcucha nie trzyma.
podejrzewam, że po wymianie popychaczy - olej co najmniej 5W/40 -marka mniej istotna
Napewno nic sie nie stanie?
Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
Nie żebym sobie coś ubzdurał, po prostu przykład z życia-brak oleju w silniku popychacze klekotały
http://www.liqui-moly.pl/component/virtu... Ja często lałem to do świeżego oleju.Jak nie pomoże to tylko wymiana popychaczy.
Moja corsa jak zimna pracowała cichutko , po rozgrzaniu jej dźwięk przypominał Diesla, i stukot był równomierny. To najczęstsza usterka w tych autach. Popychacze jak dla mnie to stukają na zimnym niedosmarowanym silniku.
Nie, benzyna tylko. Generalnie ta część nie przypomina niczego co widziałem w tym silniku, a osobiście wymieniałem rozrząd i popychacze. Zdejmowałem też miskę.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zmieniłem rozrząd, wymieniłem popychacze - dwa z nich były zniszczone, rozpadły się.
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
A co tam chcesz regulować? Poza tym słyszysz rzeczywiście stuk wywołany za dużym luzem krzywka-popychacz, czy może spalanie detonacyjne?
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Nie są to popychacze hydrauliczne? Co się dzieje z ciśnieniem oleju podczas i w chwilę po uruchomieniu silnika?
Po mojemu to popychacze hydrauliczne już siadają. Ale nie robiłbm tragedii bo jeśli po nagrzaniu cichną to nie jest jeszcze tak źle. Jeśli klepały na ciepłym to już gorzej. P.S Jeśli to wystąpiło po zmianie oleju (wzceśniej było cicho) to może zmieniłeś rodzaj oleju i ten ma inne parametry (gęstość, lepkość) i zaczeły klepać a wcześniejszy olej lepiej...
https://drive.google.com/file/d/10k0aNjj... tu powinno być ok. Popychacze wymieniłem wszystkie. Dziewczyna już tym autem zrobiła ok. 30 000 km, niestety było bardzo mocno zaniedbane przez poprzednich właścicieli.
Moim zdaniem niebieski dym to do wymiany uszczelniacze zaworowe,spieczone gumy, olej opada po popychaczach do cylindra i spala się .
Problem z ciśnieniem oleju, traci moc bo ucieka olej z popychaczy i zwiększa się luz zaworowy.
Co do pierścieni Łudz ul Liściasta - polecam. Jeśli chodzi o brak ciśnienia w cylindrze - jeśli oczywiście tłoki i zawory ok- cudów nie ma , ciśnienie oleju , lub popychacze, no chyba jak kolega wyżej napisał że zawory za długie
Z funduszami to tak średnio by nowe wałki kupić :) Zastanawiam się czy nie lepiej wrzucić używane ( bo mam z poprzedniego silnika). Poza tym klepie mi jeden popychacz więc przy okazji bym go wymienił.
Ustawiłem specjalnym przyrządem tłok pierwszy u góry zablokowalem wał i wałki rozrządu i tą blaszkę co czyta czujnik położenia wału. Może tu coś źle zrobiłem? Dodano po 1 To co tam teraz z głowicą muszę zrobić zawory? I czy muszę też popychacze wymienić ? Dodano po 34 To co tam teraz z głowicą muszę zrobić zawory? I czy muszę też popychacze wymienić...
Witam, Sprawa wygląda tak, że po uruchomieniu zimnego silnika (1.0 12V) jest słyszalne wyraźne stukanie przypominające odgłos diesla które po rozgrzaniu silnika cichnie. Natomiast już na ciepłym silniku, dochodzi delikatne stukanie z dolnych okolic silnika, bardziej po prawej stronie lub gdzieś w okolicy katalizatora. Ktoś potrafiłby powiedzieć co to...
Hmm. Podejrzewałem raczej obwód z mikrowyłącznikiem (to niepewne zwarcie), ale sprawdzę dokładnie i silniczek. Nie napisałem, ale sprawdzałem wyprowadzenia silniczka i akurat w tej pozycji w której ustawił się wirnik było wszystko w porządku. Obserwowałem nastawnik w czasie falowania obrotów i wysuwał się i chował w rytm falowania. Świadczyłoby to chyba...
Kto robi dwa popychacze? Popychacze kompletami... tak to stodoła. Możesz przerobić tą odmę tak jak pisaliśmy tylko jak mówiłem żebyś tego tak nie zostawił tylko w celu sprawdzenia bo druciarstwo :)
W sensie jakim oznaczeniu ? Oznaczenie silnika to Z10XEP, wałek będzie pasował z innego silnika Z10XEP.
Najważniejsze to żeby silnik był na wtrysku pośrednim i najlepiej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego,a jakie auto to już zależy od twojego gustu. No i dlatego wywaliłem Punto (szklanki) Aktualna lista w kolejności: 1. Corsa 1.4 (mało dostępnych), ewentualnie 1.2 85KM (duża moc przy takiej objętości oznacza zaawansowaną technologię - co z LPG...
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Witam serdecznie może ktoś z Państwa wie gdzie znaleźć budowę silnika corsa 1,2 ,16V z 1999-2000r. w celu osobistej naprawy , wymiany popychaczy. Dziękuję . Pozdrawiam P.Sz
Jaki procent że nie pogieło zaworów? Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu Połamały sie też dźwignie zaworowe. 0%, siła która uszkodziła wałek i popychacze, nie mogła pozostawić nie tkniętych zaworów i prowadnic.
W tych silnikach normą jest ze tłucze się rozrząd ale popychacze nie spotkałem się Jest w krk kilka porządnych firm zajmujących się głowicami oddaj im całą stwierdzą co jest do wymiany żeby w ciemno nie wymieniać
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
U mnie tez był brak mocy ale wyeliminowalem go w prosty sposob :) Zaliczylem dwóch mechanikow i mowilem im jakie czesci podejrzewam jako odpowiedzialne za brak mocy . Co sie okazalo ze (i te opinie sie pokrywaly) za brak mocy odpowiedzialna jest elektryka a nie zadna przepustnica , lambda , silniczek krokowy ect. ect. Wymiana Kopułki z palcem i przewodow...
Witam. Gdy odpalam samochód po nocy słychać delikatne stukanie, które cichnie wraz ze wzrostem temperatury silnika. Samochód świeżo po wymianie pompy wody, oleju (Mobil Super 2000 X1 10W40) i filtrów. Przebieg ponad 180tyś. Najlepiej udało się to uchwycić w 18 sekundzie, bardzo blisko łańcucha rozrządu https://filmy.elektroda.pl/87_1462952383... Tutaj...
Słuchajcie, wymieniłem ten olej na 10W40. Wszystko było pięknie, silnik lepiej zaczął pracować ale dzisiaj rano po odpaleniu silnika zaczęły mi strasznie popychacze stukać. Wcześniej na mineralnym tego nie miałem. Ten olej wymieniłem jakiś tydzień temu. A ten stuki pojawiły się jak przejechałem wczoraj większy dystans bo wcześniej tylko do pracy dojeżdżałem...
A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach. Ojciec miał Corse C 1,0 i od nowości kopciła ;) jaki masz ubytek tego oleju ??
Oj koledzy błądzicie a nie kolega goldwinger chyba po to wrócili do łańcucha aby nie było go trzeba wymieniać jak zwykły rozrząd , praktycznie powinien wytrzymać razem z żywotnością silnika ale zdarzają się usterki ale tylko dotyczące napinaczy które są hydrauliczne. Pomimo że to nie moja działka to uważam że usterka jest właśnie w rozrządzie.P Dobrze...
mam to gdzieś tyle zabawy i kłopotów... wolę już kupić nowy bo pewnie zawór oberwał więc koszty będą duże bo te silnik ani razy nie był naprawiany :( a to przez moją głupotę bo na pasku jeżdziłem 9 lat!! czyli o 5 lat za dużo :( a może pasek przeskoczył o jeden ząbek jak zakładałem? ale przekręciłem wał to znaki się zgadzały ale może jak odpalił to...
Popychacze bardziej powinny były klepać na zimnym jak silnik był zalany 15W40. Swoją drogą kto mądry leje taki olej, do turbo-diesla? Jeśli silnik Ci nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków to pojeździłbym trochę na tym 10W40 i zaryzykował wymianę na 5W40. Poza tym GM 10W40 to też dosyć kiepski olej.
W oplach z tamtych lat częsty przypadek był z luzami na wybieraku od biegów(czasem gumka na lewarku), najczęściej sworznie które są cienkie i plastikowe części, można też zrobić regulacje samemu na łączeniu od popychacza lewarka z wybierakiem(skorzystać z kanału czy podnośnika), jest to na jak dobrze pamiętam śrubkę 8(klucz 13), pomijając zużyte synchronizatory...
Moja rada jest taka sprawdz jak chodzi silownik bez popychaczy jesli wysterowuje go centralka i chodzi ok to problem lezy w mechanice czasem male odchylenie popychacza przez zle zalozony silownik powoduje ze ciezko zaczynaja chodzic.Polecalbym rozkrecic mocowanie i zobaczyc jak wypada prowadzenie popychaczy najlepiej jak sa ustawione w jednej linii...
Chciałem poprosić o pomoc w zlokalizowaniu stukania w silniku 1.2 Ecotec o oznaczeniu Z12XE. W silniku wcześniej wymieniono pęknięty zawór wylotowy na trzecim cylindrze. Silnik pracuje równo, trzyma moc (kompresja między 13,5 a 14 bar) i dymi na siwo, ale nie wiem czy dużo zużywa oleju. Do tej pory wykluczyliśmy popychacze hydrauliczne, wymieniliśmy...
Co do zamulania.... nie zgadzam się w wypowiedzią kidu22 - nie każdy silnik jest utrzymany odpowiednio... w silniku zużywają się pierścienie, rozciągają paski klinowe i rozrządu, popychacze, panewki, brak kompresji... Nie powiesz chyba że silnik przy 100.000 200.000 i 300.000 km jest taki sam. Przegląd nie u Zdzisia tylko w ASO Może nie mam na imie...
Robokop, wał się zatarł bo szanowny klient po robocie się pochwalił że nie pamięta kiedy wymieniał olej, smok był całkowicie zapchany. Wypraszam sobie teksty w stylu " składane na pałę" klient nie chciał ani nowego wału, ani panewek, o popychaczach nie wspominając. Jak chciał tak ma. Winny okazał się zakład który przekładał tłoki, tak to zmontowali,...
http://obrazki.elektroda.net/57_12378442... To tak dla przykładu ta tabelka. W moim (astra,C16SE) jest B i ma wzniosy na ssącym i wydechowym: 6.12mm. C16SE też było w Corsach B, Vectrach A. Podobnie X16SZ w vectrach A. I jak można znaleźć wzniosy :?: :D. To jest tak jak napisał adam7009, tylko to "oko" musi mieć trochę doświadczenia. Zawór...
No więc problem rozwiązany. Kolega mrc_mrc podesłał mi podpowiedź na priv, jak się okazało w pełni trafioną. Otóż winną okazała się uszczelka pod głowicą. Przepuszczała niewielkie ilości płynu do 4 gara, więc po postoju, zanim płyn zgromadzony w cylindrze nie odparował, silnik pracował na 3 gary. Łatwy sposób na sprawdzenie: za każdym razem po zatrzymaniu...
Sterowanie działa. Otóż zdemontowałem głowice i popychacze są ok, szczelność głowicy w gniazdach zaworowych ok, uszczelka też wygląda na ok, natomiast tłok i cylinder budzą we mnie wątpliwości. Cylinder wyszczerbiony na samym dole(na żywo wygląda jak by fabrycznie był wyżłobiony), przez co tłok jest przerysowany, pierścienie: pierwszy nie wygląda na...
Witam, przeczytałem już kilkanaście tematów lecz wciąż nie znalazłem odpowiedzi więc próbuję pytać. Jestem posiadaczem Vauhall'a/Opla Corsy C rocznik 2004 1.2 ecotec. Problem lub jak na razie dyskomfort w postaci stukania(lub takie dziwne pyrkanie)po przejechaniu kilku kilometrów czyli po lekkim rozgrzaniu silnika. Auto jest po niedawnej wymianie łańcucha...
kolego- sc nie jest az takim zlym samochodem jak pisza inni ;-) wszystko zalezy od tego czego oczekujesz od samochodu ;-) wszystko zalezy od stanu techncznego ;-) jezeli kupisz zadbanego to bedziesz sie cieszyl za jezdzi bezproblemowo. do tego sc bedzie o wiele mlodszy niz np; corsa czy uwielbiany Vw ;-) czy nawet "wspaniale, wypasione bmw" ;-) i na...
Przeglądałam już wiele podobnych wątków, jednak nigdzie nie doszukałam się informacji na temat objawów takich jak w mojej corsie. Chodzi o odgłosy dobiegające jakby "spod" auta po uruchomieniu silnika i na wolnych obrotach (np podczas zwalniania, cofania). Te stuki dochodzą z różnych stron- raz je słyszę jakby spod nadkola, innym razem całkiem z tyłu....
Dobry wieczór, od kilku dni mam problem z Oplem Corsą C1.0 43 kW, Z10XE, 2003, 190 000 km. 1. Objaw 1 (9 dni temu): Dławienie silnika podczas ruszania ze świateł (ale nie przygasanie), opóźniona reakcja na pedał gazu, przy 90 km/h i próbie przyśpieszenia brak mocy, wibracje auta, lekki kangur. Brak check engine. Metodą gaz hamulec wystukany błąd P0130....
Spróbuj dodać stabilizator oleju (zagęszczacz czy jak to tam się nazywa). Może na jakiś czas ustanie to stukanie. ale jeśli to są rzeczywiście te popychacze to wymiana nieunikniona.
Jeżdżę pełnoletnim golfem ponad 300 000 przebiegu. Poza częściami eksploatacyjnymi zdarzają się drobiazgi w elektryce. Największa awaria dotyczyła sterowania sprzęgłem .. bo ktoś przedłużył spawem popychacz zamiast go wymienić. Z rzeczy konstrukcyjnych narzekać mogę na bardzo słabe, plastikowe łożysko oporowe ale z drugiej strony można je wymienić w...
A po co do mechanika? Sprężanie zmierzyć sam potrafię, ciśnienie oleju też. Zwalę pokrywę zaworów i dowiem się więcej o łańcuchu. Mechanik nawymyśla remont silnika którego nie opłaca się remontować w ogóle, bo wymiana samych popychaczy to jest 16*30zł, rozrząd to jest 400 złotych ze wszystkim (same części), a gdzie reszta silnika. Także remontu to nawet...
Witam! Zacząłem nowy wątek gdyż nie idzie mi szukanie poszczególnych wiadomości... Prosiłbym o pomoc. A mianowicie..-->..jak w temacie posiadam samochód marki Opel Corsa B z silnikiem diesla 1.5D z 1993r. Autko ma nakulane 170tys. Jest bardzo poczciwe i świetnie się sprawowało przez ostatnie 3 lata jak go posiadam. Nie zepsuło się absolutnie NIC! Bardzo...
Polo III czyli 6N1. Mój dziadek ma takie, "nie leży" mi to auto, ma strasznie tandetne i nieprzemyślane wnętrze (brak schowków w wersji z 2x AirBag, a z tych co są wszystko wypada przy dynamiczniejszym ruszaniu), do tego głośne w środku (dudni i rezonuje). Dziadek chciał się zamienić za moje Punto mk.1 ale nie było mowy, Punto było dużo wygodniejsze...
BANANvanDYK: to właśnie Ty oglądałeś silnik Isuzu, drugiej generacji, bo wcześniejsze Isuzu też były na zwykłej pompie Bosch na linkę (Astra F, Corsa B...) swoją drogą to bardzo ciekawe, po co wsadzali silniki Isuzu skoro mieli własne, tej samej pojemności i podobnej mocy... szczególnie, że te Isuzowe wcale nie są rewelacyjne, głowice pękają, wywalać...
Jakim cudem połamałeś tę zapadkę przy wkładaniu, chyba, że dociskałeś "delikatnie" młotkiem. Powinna się wcisnąć w pozycji I lub II. Popychasz ją do środka przez otworek w obudowie stacyjki. Jak pękło, to może być problem, bo nie wiadomo jak się ustawiła.
Użyłem potencjometra 10k, jednak wszystkie rady które dostałem zawsze popychają temat do przodu i pewnie będzie mi teraz troche łatwiej więc dzięki wielkie wszystkim, trochę podrążę ten temat.
No niby tak.. hmm. Ale jak dochodzi do wybuchu mieszanki w cylindrze i ten o to wybuch popycha tłok, a miedzy pierścieniami a gładzią cylindra jest nieszczelność która jest przyczyna niskiego sprężania to wtedy dochodzi do ubytków w mocy?
Witam! Podczas wymiany popychaczy zaworowych, znalazłem w głowicy taki element: https://obrazki.elektroda.pl/3684887400_... https://obrazki.elektroda.pl/2139274600_... . Wykonany z bardzo łamliwego materiału, rozpadł się już podczas wyciągania. Wiem już, że jest to zaślepka wałka rozrządu, ale problem w tym, że takiej już nie dostanę....
Witam, Mam instalację Landi Renzo w Corsie D. Objaw jest taki, że po przełączeniu na gaz, gdy jadę z góry i hamuję silnikiem, to zapala się czek silnika na zegarach i piszczy, że mam poważną awarię. Odczytywany przez mechanika błąd z komputera to wypadanie zapłonu na 2 garach. Ponadto po przełączeniu na gaz słychać donośne stukanie z wtryskiwaczy. Mechanik...
astra popychacze oleju popychacze popychacze zawory
mercedes skrzynia manualna panasonic polsat hamulec postojowy elektryczny
gramofon daniel gramofon daniel obroty
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej Ford Transit Connect 1.8 TDDi 2000 Schemat gniazda 10-pin Insquare 421 AC/DC