Jeśli to faktycznie klekot popychaczy i wszystko jest złożone jak trzeba to olej może być przyczyną (a dodatki typu motodoktor tym bardziej) popychacze tego nie lubią. Jak boisz się 30 zalej 5W40 - powinno się uciszyć jeśli to wina oleju.
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Jeżeli poziom oleju jest ok to wymiana oleju na pewno ci nie pomoże. Najczęstszą usterką tego silnika jest naciąganie się łańcucha rozrządu.
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie. Na początek to niech zdejmie pokrywę i sprawdzi stan wałka i dźwigienek a potem popychaczy co?
https://drive.google.com/file/d/10k0aNjj... tu powinno być ok. Popychacze wymieniłem wszystkie. Dziewczyna już tym autem zrobiła ok. 30 000 km, niestety było bardzo mocno zaniedbane przez poprzednich właścicieli.
Może się mylę ale corsa c ma popychacze hydrauliczne i luzy kasują się automatycznie. (ja łączyłem się poprzez torque z mojego smartfona)
Witam, mam do Was pytanie, jestem właścicielem Corsy 1.0 2001 rok. Od mniej więcej miesiąca silnik mi klekocze, ale dzieje się to po przejechaniu jakiegoś dystansu (więcej niż 10 km) i przy "agresywnej" jeździe (nie w korku, ok. 100km/h +, wyprzedzanie itp.). Wybieram się do mechanika, ale chcę się upewnić, ze względu na to, że nie siedzę w branży motoryzacyjnej...
Po mojemu to popychacze hydrauliczne już siadają. Ale nie robiłbm tragedii bo jeśli po nagrzaniu cichną to nie jest jeszcze tak źle. Jeśli klepały na ciepłym to już gorzej. P.S Jeśli to wystąpiło po zmianie oleju (wzceśniej było cicho) to może zmieniłeś rodzaj oleju i ten ma inne parametry (gęstość, lepkość) i zaczeły klepać a wcześniejszy olej lepiej...
Nie są to popychacze hydrauliczne? Co się dzieje z ciśnieniem oleju podczas i w chwilę po uruchomieniu silnika?
Słuchajcie, wymieniłem ten olej na 10W40. Wszystko było pięknie, silnik lepiej zaczął pracować ale dzisiaj rano po odpaleniu silnika zaczęły mi strasznie popychacze stukać. Wcześniej na mineralnym tego nie miałem. Ten olej wymieniłem jakiś tydzień temu. A ten stuki pojawiły się jak przejechałem wczoraj większy dystans bo wcześniej tylko do pracy dojeżdżałem...
Moja corsa jak zimna pracowała cichutko , po rozgrzaniu jej dźwięk przypominał Diesla, i stukot był równomierny. To najczęstsza usterka w tych autach. Popychacze jak dla mnie to stukają na zimnym niedosmarowanym silniku.
ALe jak poskładasz popychacze tzn. wyciśniesz z nich olej to auto odpala i chodzi równo i jest ciśnienie dopiero po chwili zaczyna chodzić na 3 tłoki i jeszcze za chwile na dwa tłoki i zaczyna kopcić że w garażu ciemno bo wyrzuca niespalone paliwo bez oleju chodzi elegancko więc co w tym temacie
Niestety nie. Po wymianie dzisiaj rano też klekotało tylko zdecydowanie krócej. Obstawiam popychacze tylko nie bardzo wiem jak je sprawdzić
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zmieniłem rozrząd, wymieniłem popychacze - dwa z nich były zniszczone, rozpadły się.
Samochód Corsa C 1.2 16V z silnikiem Z12XE - 2 lata temu pojawiły się metaliczne stuki - wymieniony najpierw rozrząd (bo i tak miał być do wymiany, a podejrzany był łańcuch) - nie pomogło, następnie wymienione wszystkie popychacze na INA - stuki ustały. Aktualnie po przejechaniu od tego czasu niecałych 40tys. km stuka od nowa - nie ma reguły kiedy ale...
Odkrec pokrywe i sprawdz krzywki walka rozrzadu ,oraz popychacze hydrauliczne . Krzysztof
Kto robi dwa popychacze? Popychacze kompletami... tak to stodoła. Możesz przerobić tą odmę tak jak pisaliśmy tylko jak mówiłem żebyś tego tak nie zostawił tylko w celu sprawdzenia bo druciarstwo :)
Nie żebym sobie coś ubzdurał, po prostu przykład z życia-brak oleju w silniku popychacze klekotały
Ustawiłem specjalnym przyrządem tłok pierwszy u góry zablokowalem wał i wałki rozrządu i tą blaszkę co czyta czujnik położenia wału. Może tu coś źle zrobiłem? Dodano po 1 To co tam teraz z głowicą muszę zrobić zawory? I czy muszę też popychacze wymienić ? Dodano po 34 To co tam teraz z głowicą muszę zrobić zawory? I czy muszę też popychacze wymienić...
Auto przyjechało na warsztat z prawdopodobnie zajechanym wałem To prawdopodobnie, czy na pewno? 2. Wał faktycznie zajechany, z jedej panewki nie zostało w zasadzie nic. Więc dziwne, że z wałkami rozrządu to samo się nie stało. Został wstawiony inny wał (używany) w bardzo dobrym stanie z kompletem panewek od niego i kompletem korbowodów. Pogratulować....
A więc tak, sprężyny zaworów są całe. Jeśli chodzi o popychacze to jeden z nich ten co na zdjęciu wcześniejszym widać że nie napina dżwigienki, chodzi jak pokazałem na filmiki. Pozostałe w ogóle się tak nie ruszają. Teraz pytanie, czy tak powinno być ? Jak wymontować popychacze z głowicy ?
Witam, Sprawa wygląda tak, że po uruchomieniu zimnego silnika (1.0 12V) jest słyszalne wyraźne stukanie przypominające odgłos diesla które po rozgrzaniu silnika cichnie. Natomiast już na ciepłym silniku, dochodzi delikatne stukanie z dolnych okolic silnika, bardziej po prawej stronie lub gdzieś w okolicy katalizatora. Ktoś potrafiłby powiedzieć co to...
Objaw jest taki: Po uruchomieniu silnika przez 2-3 sek silnik pracuje jak diesel. Potem klekotanie cichnie ale słychać dość głośny szum jakby dzwonienie.. Ponadto na wolnych obr. pracuje nierówno. Ja podejrzewam popychacze i łańcuch. Mam takie pytania. Czy dobrze myślę? Co radzicie, od czego zacząć. Czy warto przeczyścić przepustnicę ? Czy można wymienić...
Aby nie zakładać nowego tematu. Czy popychacze hydrauliczne montowane w oplach 1.0, 1.2, 1.4xep itp są elementami rozbieralnymi choć w części? A czy dobrze rozumiem że nie wymienia sie jednego tylko komplet?
Witam niestety nie udało mi się rozwiązać problemu po wymianie oleju dalej to samo mechanik powiedział mi że do wymiany są popychacze wszystkie nie można zrobić 1 szt i koszt tego około 1300zł zrobiłem już ze 20000km nic nie wymieniając i narazie nic się nie dzieje. pozdrawiam
U mnie tez był brak mocy ale wyeliminowalem go w prosty sposob :) Zaliczylem dwóch mechanikow i mowilem im jakie czesci podejrzewam jako odpowiedzialne za brak mocy . Co sie okazalo ze (i te opinie sie pokrywaly) za brak mocy odpowiedzialna jest elektryka a nie zadna przepustnica , lambda , silniczek krokowy ect. ect. Wymiana Kopułki z palcem i przewodow...
A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach. Ojciec miał Corse C 1,0 i od nowości kopciła ;) jaki masz ubytek tego oleju ??
W tych silnikach normą jest ze tłucze się rozrząd ale popychacze nie spotkałem się Jest w krk kilka porządnych firm zajmujących się głowicami oddaj im całą stwierdzą co jest do wymiany żeby w ciemno nie wymieniać
Chciałem poprosić o pomoc w zlokalizowaniu stukania w silniku 1.2 Ecotec o oznaczeniu Z12XE. W silniku wcześniej wymieniono pęknięty zawór wylotowy na trzecim cylindrze. Silnik pracuje równo, trzyma moc (kompresja między 13,5 a 14 bar) i dymi na siwo, ale nie wiem czy dużo zużywa oleju. Do tej pory wykluczyliśmy popychacze hydrauliczne, wymieniliśmy...
Sterowanie działa. Otóż zdemontowałem głowice i popychacze są ok, szczelność głowicy w gniazdach zaworowych ok, uszczelka też wygląda na ok, natomiast tłok i cylinder budzą we mnie wątpliwości. Cylinder wyszczerbiony na samym dole(na żywo wygląda jak by fabrycznie był wyżłobiony), przez co tłok jest przerysowany, pierścienie: pierwszy nie wygląda na...
Popychacze bardziej powinny były klepać na zimnym jak silnik był zalany 15W40. Swoją drogą kto mądry leje taki olej, do turbo-diesla? Jeśli silnik Ci nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków to pojeździłbym trochę na tym 10W40 i zaryzykował wymianę na 5W40. Poza tym GM 10W40 to też dosyć kiepski olej.
kolego- sc nie jest az takim zlym samochodem jak pisza inni ;-) wszystko zalezy od tego czego oczekujesz od samochodu ;-) wszystko zalezy od stanu techncznego ;-) jezeli kupisz zadbanego to bedziesz sie cieszyl za jezdzi bezproblemowo. do tego sc bedzie o wiele mlodszy niz np; corsa czy uwielbiany Vw ;-) czy nawet "wspaniale, wypasione bmw" ;-) i na...
Wygląda na popychacze.
Jeżeli będziesz brał się za wymianę rozrządu to należałoby odkręcić wałki i sprawdzić stan popychaczy hydraulicznych aby później nie robić 2x tej samej roboty
Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
Napewno nic sie nie stanie?
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
Nie, benzyna tylko. Generalnie ta część nie przypomina niczego co widziałem w tym silniku, a osobiście wymieniałem rozrząd i popychacze. Zdejmowałem też miskę.
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
A co tam chcesz regulować? Poza tym słyszysz rzeczywiście stuk wywołany za dużym luzem krzywka-popychacz, czy może spalanie detonacyjne?
Co do pierścieni Łudz ul Liściasta - polecam. Jeśli chodzi o brak ciśnienia w cylindrze - jeśli oczywiście tłoki i zawory ok- cudów nie ma , ciśnienie oleju , lub popychacze, no chyba jak kolega wyżej napisał że zawory za długie
Moim zdaniem niebieski dym to do wymiany uszczelniacze zaworowe,spieczone gumy, olej opada po popychaczach do cylindra i spala się .
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Problem z ciśnieniem oleju, traci moc bo ucieka olej z popychaczy i zwiększa się luz zaworowy.
Z funduszami to tak średnio by nowe wałki kupić :) Zastanawiam się czy nie lepiej wrzucić używane ( bo mam z poprzedniego silnika). Poza tym klepie mi jeden popychacz więc przy okazji bym go wymienił.
W sensie jakim oznaczeniu ? Oznaczenie silnika to Z10XEP, wałek będzie pasował z innego silnika Z10XEP.
Najważniejsze to żeby silnik był na wtrysku pośrednim i najlepiej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego,a jakie auto to już zależy od twojego gustu. No i dlatego wywaliłem Punto (szklanki) Aktualna lista w kolejności: 1. Corsa 1.4 (mało dostępnych), ewentualnie 1.2 85KM (duża moc przy takiej objętości oznacza zaawansowaną technologię - co z LPG...
Jaki procent że nie pogieło zaworów? Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu Połamały sie też dźwignie zaworowe. 0%, siła która uszkodziła wałek i popychacze, nie mogła pozostawić nie tkniętych zaworów i prowadnic.
Hmm. Podejrzewałem raczej obwód z mikrowyłącznikiem (to niepewne zwarcie), ale sprawdzę dokładnie i silniczek. Nie napisałem, ale sprawdzałem wyprowadzenia silniczka i akurat w tej pozycji w której ustawił się wirnik było wszystko w porządku. Obserwowałem nastawnik w czasie falowania obrotów i wysuwał się i chował w rytm falowania. Świadczyłoby to chyba...
Witam serdecznie może ktoś z Państwa wie gdzie znaleźć budowę silnika corsa 1,2 ,16V z 1999-2000r. w celu osobistej naprawy , wymiany popychaczy. Dziękuję . Pozdrawiam P.Sz
popychacze stukają hydrauliczne popychacze popychacze naprawa
odbiornik zdalnego sterowania kotły gazowe kondensacyjne ładowarka baterii wkrętarki einhell
firmware flash sharp magazyn energii huawri
Zamknięcie UserForm w VBA po kliknięciu przycisku Harmony Elite Hub - Komunikat o wyłączeniu urządzenia