Ciśnienie było sprawdzane i jest prawidłowe a gdyby kanały były niedrożne to ciśnienie było by większe niż normalnie.A co do zalepionych kanałów olejowych to ta teoria była by bardzo prawdopodobna ale tylko wtedy gdyby klepało cały czas a tu po zmianie popychaczy nie klepało przez 4tys a po zmianie oleju przez 500km.No i co ważne nie klepie cały czas...Jak...
Witam,jeżeli wałek i rolki nie opiłkowały dużo to sprawdź starą pompę olejową , jeżeli opiłki nie zrobiły tam bałaganu to bym zostawił. Popychacze wszystkie warto wrzucić przed montażem do pojemnika z olejem silnikowym żeby olej wszędzie się rozprowadził,dyszy bym nie ruszał bo można większy bałagan zrobić przy montażu nowych Przebarwienia są po obróbce...
Popychacze maja nie stukać i tyle.
1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki. 2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować. 3) Zapewne tak, na...
Nie zdradza bo to żadna innowacja. Nic co by nie było wymienione w tym poście. Nie wierzysz? Jedz do niego i niech Ci naprawi. Ja też mam 100% skuteczności na autach które robiłem. Pompę miałem padnięta tylko raz, walki zatarte 2 razy ale to w cfhc a tam przyczyną jest aluminium w oleju. Popychacze zmieniałem już w 6 autach.
witam.piasta musi byc pod abs.co do ukladu smarowania silnika przyczyna moze byc przebieg czyli zuzyte popychacze lub zle dobrany lub zuzyty olej.rowniez filtr oleju kiepskiej jakosci.pozdr
Sumarycznie masz 3 stopnie różnicy, może być w tym problem, ale raczej czepiałbym się wałków i napełniania cylindrów na wolnych obrotach, kiedy to na V jest jedna przepustnica, pociągną te co będą miały łatwiej, na wyższych i ciśnienie oleju wzrasta i większy strzał w popychacze ze strony wałka. Jeśli których popychacz uszkodzony nie zdąży z niego wycisnąć...
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
Samoregulatory zaworowe same powinny kasowac luz. Jedynie co mi wpada do glowy to cisnienie oleju czy prawidlowe jest w ukladzie smarowania. Moze to nie popychacze cykaja tylko inny element napedu zaworow.
Prawdopodobnie popychacze hydrauliczne albo juz wyjechane, słabe ciśnienie oleju lub brak dbałości o silnik (wymiana na dobry olej i w terminie) Ale może być źle ustawiony zapłon, sworzeń tłokowy itp.
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Kolego może opiszę Ci podobny przypadek - auto jak i silnik ten sam. Syn miał takie autko i silnik wydawał hałas zbliżony do "diesla klekota", do tego stopnia, że wstyd było startować z pod bloku. Na wolnych obrotach raczej silnik normalnie pracował. Wykonaliśmy różne sprawdzenia np. ustawienie zapłonu, wymieniono popychacze hydrauliczne i olej, sprawdzono...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Silnik chłodzony cieczą d-60 chyba jeśli się nie myle chociaż w niektórych zdaje się można spodkać d-240. Kolego tpolo to nie spalona ropa leciała ci z tłumika a nie olej. Ze skrzynią ci nie pomoge niestety a jeśli chodzi o silnik to; czy dobrze założyłeś pierścienie, czy są przesunięcia na zamkach, jaki był na nich luz i czy to te co trzeba? Mogą być...
No widzisz, tak wyglądają nowe "podobno DDRowskie" popychacze sprzęgła. Bym się nie zdziwił, gdybym przeciął je brzeszczotem. Teraz pozostaje Ci szukać używanych oryginałów DDR, albo jak napisałeś wcześniej - kombinacja najdłuższych dostępnych wałeczków łożyskowych fi 5 mm i kulek między nimi. Odnośnie łożyska - niech zgadnę, miałeś założony odrzutnik...
https://obrazki.elektroda.pl/9003131400_... Pilarka Black & Decker, marki która jakiś czas temu przestała istnieć a w jej miejsce powstała jakże łudząco podobna: Black+Decker. Zabieg, często stosowany, mający na celu... hmm wykorzystanie dobrej renomy tej pierwszej? Nazwa niewiele się zmienia, przeciętny Kowalski nie zauważy różnicy...
Dzień dobry. Wymieniałem uszczelkę głowicy w 1.0 BoosterJet. Kompresja przed wymianą 2/0/2 bar. Po wymianie na każdym cylindrze 4/4/4 bar, na próbie olejowej około 6,5 bar. Samochód nie odpala, ale dostaje paliwo i iskrę. Głowica była planowana, zawory nie ruszane. Znajomy mechanik doradził, że mogą to być podwieszone zawory i jego zdaniem przyczyną...
Auto jak w temacie, scholowane po kolizji rozrządu.Założona głowica od innego silnika(wyremontowana).Auto odpaliło normalnie.Porozgrzaniu oleju głośna praca popychaczy i słabe ciśnienie oleju(0,4 bara na wolnych obrotach)Wymiana oleju nic nie dała.Sciągnięta miska,wymianiona pompa oleju,chociaż tamta w bardzo dobrym stanie. Wyciągnąłem tłoki,kompazycja...
Witam Dla potomnych szklanki w 1.4 są hydrauliczne w 1.3 były zwykłe. Można je wyciągnąć i zobaczyć o co chodzi. Jak wypróżnimy popychacze z oleju to powinny się dać wcisnąć i wrócić tak jak w każdym hydrauliku. Od max wciśniętej do nie wciśniętej są 3 pełne obroty śrubką regulacyjną. Regulacja tak jak kolega wcześniej napisał oczywiście pamiętać że...
Popychacze przetarły dźwigienki do wymiany komplet dziś będę znał koszty https://filmy.elektroda.pl/34_1683016580...
Jak popychacze byłyby uszkodzone to silnik bardzo by stukał.Filtr oleju z pewnością wymieniłeś.
Witam, Panowie, mam problem: 1.6 TDI CAYC, 105 km, około 200 tys. km przebiegu, 2011 rok. Po remoncie uszczelki pod głowicą, auto, kiedy się rozgrzeje, wyświetla brak ciśnienia oleju na moment i po chwili gaśnie, i tak co jakiś czas. Przy remoncie głowicy zmieniona podstawa filtra oleju (FEBI) razem z chłodnicą oleju, olej (10W40) i filtry. Podczas...
Kupiłem go z syntetykiem bo jak spuszczal to jak woda.. a wlal mi polsyntetyk bo jest gesciejszy i żeby luzy trochę uszczelnić. Stuka szybciej jak dodaje gazu i jest to głośniejszy dźwięk lecz jak zdejmuje nogę z gazu to wolniej stuka i ciszej i to czy stoję czy jadę na luzie. Im mniej obrotów tym ciszej. Tak posprawdzał luzy zaworowe luzy na sworzniach...
http://obrazki.elektroda.pl/4951616400_1... Od jakiegoś czasu interesowałem się piaskowaniem. Jak do tej pory to chyba najprostsza metoda czyszczenia elementów przed malowaniem która da się zrealizować w domu. Wiadomo jak to na wiosce zawsze znajdzie się jakaś maszyna którą można by odnowić :) Piaskarkę zrobiłem sam głównie wykorzystując...
Witam ostatnio wracając do domu w czasie jazdy samochód zgasł.Nie mogłem odpalić ze stacyjki ponieważ nie miał siły przekręcić. To nie wina akumulatora. Odpiłem go na po-pych zaczęło coś klekotać w silniku tak jak by w zaworach. Zostawiłem samochód u mechanika. Po rozmowie z kolegą zastanawiamy się czy to nie jest spowodowane nadmiarem oleju w silniku...
Witam mam fiata seicento 900 2002 rok 130 tys przebiegu. Auto fabrycznie było zalane olejem 15w40 vs max. Pierwszy właściciel zalewał go lotosem 15w40. Kupiony został prze ze mnie z przebiegiem 88 tys km. Ja zalewałem go olejem Castrol Gtx 15w40. Poprzednik nie wiem jak często zmieniał olej ja zmieniam co 2 lata lub co rok co 5 lub 10 tys km. Myślę...
Witam wszystkich. Mam mały problem z Citroenem C4 1,4 benzynka bez gazu 88KM. Opiszę po krotce co się stało. Pękła obudowa termostatu, wyciekł płyn chłodniczy co w następstwie doprowadziło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Ubyło około 1,7l oleju w silniku. Auto kupowane zagranicą, "klekotała" góra. Po dolaniu oleju delikatna poprawa. Pomyślałem,...
Witam. To jest moje prywatne auto. Stoi w ASO na naprawie gwarancyjnej. Powód: terkotanie w silniku. Jak wysłuchałem, to najbardziej słychać w miejscu łańcucha rozrządu. W ASO najpierw rozebrali górę silnika, stwierdzili, że jest dobrze, i zmierzyli ciśnienie oleju. I tu wychodzi, że jest za wysokie i tłumaczą, że przez to słychać rozrząd. Jakoś mi...
Witam, Panowie, mam problem: 1.6 TDI CAYC, 105 km, około 200 tys. km przebiegu, 2011 rok. Po remoncie uszczelki pod głowicą, auto, kiedy się rozgrzeje, wyświetla brak ciśnienia oleju na moment i po chwili gaśnie, i tak co jakiś czas. Przy remoncie głowicy zmieniona podstawa filtra oleju (FEBI) razem z chłodnicą oleju, olej (10W40) i filtry. Podczas...
Część. Muszę zrobić płukankę w moim aucie. Jest dużo nagaru. Właśnie jestem podczas wymiany rozrządu i sprzęgła. Kupiłem Tec2000 i chciałbym użyć go dwa razy zamiast raz. W załączniku foto, jak wygląda wnętrze. Jest masakra. Producent Tec2000 mówi, że jedno opakowanie wystarcza na 4-5 l oleju. To w końcu ile? 4 czy 5? Mój samochód to Polo Classic z...
Kurcze, o mnie nie pocieszyłeś... 10 maja wleciał nowy rozrząd i koła... tydzień później, w sobotę 17 maja, poszła misa w dół, smok cały, w misie nic nie latało, napęd pompy git, wleciał nowy oring na smok, nowa sprężyna zaworka pompy oleju i nic się nie zmieniło, a dzień później wpadłem na pomysł z tymi zaworakami tzn. nie odłączać jak do tej pory...
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
Popychacze zaworowe - wyrabia się główka i zamiast małej dziurki jest dziura i ucieka tam ciśnienie oleju. Tak coś z pamięci mam. Ktoś na forum tu miał taki problem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W prawdzie silnik 2.0 ale konstrukcja bardzo podobna
Panowie jakie powinno być ciśnienie oleju ? Może byś zaczął od przeczytania tego, co już jest w temacie napisane - a nie od zadawania pytań na które odpowiedzi już udzielono ;) Czytałem. jak zauważyłeś nikt nie potwierdził że 3 bary jest ok. A ja chciałbym wiedzieć napewno. U mnie na ciepłym jest właśnie 3bary. Ale wydaje mi się trochę mało by naprężyć...
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
Witam czy juz ktoś rozwiązał ten problem?słyszałem że winne sa glowice w tych motorach wycieraja się gniazda popychaczy i możecie robic co chcecie a cisnienie będzie uciekało górą, a dol za pewne ma ze 4 bary ;)trza wykręcić podstawę filtra oleju znaleźć który kanal zasilajacy jest zbudować adapter do tego i zmierzyc cisnienie jak tam dobre to glowice...
po uruchomieniu silnika słychać stukanie, ale gdy się rozgrzeje i obroty są mniej więcej na 2500 stukanie zanika Jeśli dobrze rozumiem, że stuka zaraz po odpaleniu, i jak pracuje ale silnik jest jeszcze zimny, i stuka również wtedy, kiedy już ciepły ale obroty ma poniżej 2500? Jeśli przyczyną są popychacz/e to: - najpierw zaraz po uruchomieniu silnika...
Wał na blokadę, pasuje tylko w jednym miejscu blokada zaraz nad srubą skrzyni biegów jest jeszcze jecna dziura w bloku powyżej ale ta nie pasuje i nie trafia w żaden otwór w kole zamachowym, druga blokada na wałku rozrządu w kole zębatym (są dwie dziury ale wszystkie instrukcje są dla blokady w wiekszej dziurze "fasolce", ale fasolka na tylko ruch gora-dół...
Kolego luki01.02 jak poradziłeś sobie z tym problemem bo też mam podobny problem. Na wolnych obrotach ciśnienie oleju 0,5 - mierzone manometrem wkręconym na miejsce czujnika. Smok czysty. Panewki idealne. Pompa oleju jak nowa. Jedyny co znalazłem to patrząc na popychacze zaworów przy dwóch widziałem większe wycieki "bokiem" (miedzy głowicą a popychaczem)....
Ja kiedyś robiłem silnik od Hondy Shadow 750 z lat 80, i tam w instrukcji serwisowej było wyraźnie opisane żeby popychacze przed montażem opróżnić z oleju (jest zaworek do wciśnięcia cienkim drucikiem), po czym napełnić olejem napędowym! Tak, popularną "ropą". Zrobiłem tak i po montażu popychacze lekko "siadły" od nacisku krzywek, ale nie opróżniły...
To jest zawór jednokierunkowy, ma zapobiegać spływaniu oleju z magistrali w głowicy po zgaszeniu silnika (żeby popychacze hydrauliczne szybciej się napełniały i nie hałasowały po odpaleniu)
Sprawdź jak wygląda wałek i popychacze bo przeważnie to się psuje od góry. No może popychacze pompowtryskow w starych wersjach. A jak góra ok to pewnie panewa powiedziała dość i tłok już całuje głowice.
Taj jakby wtrysk niedomagal, zawor walil o tloka. Na moje ucho jest to problem pod glowica nie nad. W sensie walek i popychacze bym wykluczyl.
Uszczelka nie taka albo odwrócona - rozumiem, że ciś. oleju sprawdzone? Gniazda popychaczy?
1. Cylinder pomierzony? 2. Rowki na pierścienie zmierzone luz pierścienia w rowku? 3. Nie daje czasem z odmy? Wtedy problem z nieszczelnością cylindra. 4. Odnośnie punktu wyżej uszczelka głowicy często puszcza i spaliny wracają do komory korbowej przez popychacze zaworowe. Dalej mieszają się z mgłą olejową i przez odmę w dolot. Także zaczął bym od odłączenia...
Witaj Sprawdz czy pod filtrem oleju niema.wycieku, z podstawy filtra oleju, jezeli jest wyciek to auto nie odpali, trzeba wymienic oring prosta i tania robota. 1,6 mpi tak ma ze.jak nie zrobi minimalnego cisnienia oleju to niee odpali. Czesto przez stary olej na mrrozie podwieszaną się zawory , tez sie zdarza,albo wybija ten oring bo olej niemoze dalej...
Odrzuty fabryczne powiadasz... to co za osły tam siedzą, że sprzedają co leci? Nie osły, tylko te części wychodziły jako gatunek "pozaklasowy" - za niewielkie pieniądze, ale na zasadzie loterii - albo będzie dobre, albo nie. Dlaczego nie przemielą jeszcze raz tego szajsu tylko wrzucają na rynek co popadnie. Poczytaj o technologii ulepszania powierzchnii...
Niskie ciśnienie oleju to i popychacze klepią. Pewnie niedawno kupiony złom zalany motodoktorkiem.
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
To może być wina oleju (ciśnienia).Trzeba przebadać czy czasem na zimnym oleju nie dochodzi do sytuacji w której popychacze zaworów nie dostają zbyt wysokiego ciśnienia co powoduje ich uchylanie. Nie wiem jak jest zbudowany zawór nadmiarowy i czy czasem nie jest sterowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Jeśli dochodzi do jego zacięcia w pozycji...
Z tym silnikiem nie jest dobrze. Kontrolka ciśnienia oleju powinna zgasnąć natychmiast po uruchomieniu silnika, a nie po 30 sek. Faktycznie silnik może być do remontu lub wymiany, bo nie wiadomo co mogło się porobić z braku ciśnienia oleju. Mogą stukać panewki, i popychacze zaworów o ile są hydrauliczne, nie wiem nie znam tego silnika. Tak czy siak,...
ja raz wydmuchałem zawór w Cieniasie 900i na gazie (oczywiście, że jeździłem z gazem w podłodze) potem wyciągnąłem popychacze od tego cylindra i jeździłem całą zimę bo w śniegu nie chciało mi się silnika wymieniać a z popychaczami palił 12 gazu a bez nich 10 (gaz zwykły 1gen) drugi raz to w Astrze F 1.4 8V też jadąc z gazem w podłodze na autostradzie...
Dzień dobry, Sprawa dotyczy luzu zaworowego w silnik 1,4 109km z Kia Rio III 2012. (silnik to G4FA występuje też w Hyundai I30) Samochód bez gazu od zawsze i ma prawie 200.000km przebiegu, jak wiadomo w tych silnikach powinno się sprawdzać luz zaworowy bo popychacze są sztywne. Niestety regulacja odbywa się przez ich wymianę. Teoretycznie luzy powinny...
Czy jest taka możliwość żeby ciśnienie oleju na jednym popychaczu uciekało przez laskę, która jeżeli dobrze rozumiem jest w środku pusta i przewodzi olej do smarowania dźwigienki zaworowej ? Wyeliminowałem takie ewentualne zdarzenie przez zamianę popychacza zaworu ssącego z wydechowym. Efekt dokładnie taki sam. Czy w hydroszklankach są sprężyny, które...
ja tez mam taki motor, i tez wymieniałem popychacze i nic nie dało i tez kontrolka mrugała smok zapchany był, ze stukaniem jezdzę juz cztery lata jezdze jak stanie to bede szukał uzywki, pozostaje ci miskę zrzucic i pompę wymienic jak smok bedzie czysty.. podobno na korbach u góry sa łozyska igiełkowe one Ci sie tłuką :] mozesz jeszcze zapodać "Flusza"...
Nie uwierzycie ale pomoglo zalanie valvoline maxlife 10w40 ten do starych silników.. Popychacze sie wyciszyly.
Nie są to popychacze hydrauliczne? Co się dzieje z ciśnieniem oleju podczas i w chwilę po uruchomieniu silnika?
99 procent popychacze, olej regularnie zmieniany? jak kolega wyżej pisał, ciśnienie oleju koniecznie do sprawdzenia i pewnie popychacze do wymiany, ewentualnie umycia jeżeli to tylko stary zasyfiony olej.
Cześć. Chciałbym zapytać, czy ktoś z Was jest w stanie mi wskazać powód nie odpalenia samochodu po dość dużej ingerencji w silnik. Silnik z racji dużego poboru oleju oraz wypadaniu zapłonu został rozłożony na części pierwsze i ogarnięty jak przystało (panewki, pierścienie, uszczelki, nowy rozrząd, popychacze z dźwigienkami i została naprawiona kompletnie...
Witam Ja posiadam Vw Polo 6n 96 silnik 1,4 AEX przebieg 190 tyś Mam podobny problem odnośnie kontrolki ciśnienia oleju. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia i jak dodam lekko gazu gaśnie. Wymieniłem już pompę oleju i nic nadal kontrolka się zapala , po podłączeniu manometru faktycznie to ciśnienie jest nieznacznie...
Po mojemu to popychacze hydrauliczne już siadają. Ale nie robiłbm tragedii bo jeśli po nagrzaniu cichną to nie jest jeszcze tak źle. Jeśli klepały na ciepłym to już gorzej. P.S Jeśli to wystąpiło po zmianie oleju (wzceśniej było cicho) to może zmieniłeś rodzaj oleju i ten ma inne parametry (gęstość, lepkość) i zaczeły klepać a wcześniejszy olej lepiej...
Zalecany jest syntetyk 5W40 albo 5W30 tylko wedlug mnie jezeli pólsyntetyk na zimnym silniku daje rade, a przy rozgrzanym nie, to znaczy ze robi sie wtedy rzadszy i dlatego stuka, dlatego boje sie wlac syntetyk Zmierz ciśnienie oleju. Jak nie wiadomo jaki był lany to płukanka i wymień jeszcze raz. Baza syntetyczna to jedno, lepkość co innego, jak ma...
Słuchajcie, wymieniłem ten olej na 10W40. Wszystko było pięknie, silnik lepiej zaczął pracować ale dzisiaj rano po odpaleniu silnika zaczęły mi strasznie popychacze stukać. Wcześniej na mineralnym tego nie miałem. Ten olej wymieniłem jakiś tydzień temu. A ten stuki pojawiły się jak przejechałem wczoraj większy dystans bo wcześniej tylko do pracy dojeżdżałem...
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało Na nowe? zatkany kanał dopływu oleju do popychacza??? Może być.
Zależy...generalnie popychacze powinny dobić ciśnienia i powinny trzymać. Ale jeśli silnik nie popracuje to ciśnienia tez nie dobije. sprawdź czy wałki na mostkach się nie poluzowały... Jeszcze jedno - ogólnie jak zmieniałeś wytarte wałki to zmieniałeś olej? sprawdź ciśnienie oleju i jego jakość (jeśli podejrzewasz popychacze) przyjrzyj się filtrowi...
Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to...
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
No cóż, niemiła informacja przed świętami. Więc poszukać słupka i możesz wsadzać "na pałę" lub też warto się mu przyjrzeć jeżeli planujesz tym autem dalej jeździć. Acha! Od teraz częściej zaglądaj w poziom oleju i co 10tyś wymiana oleju + filtr oleju.
Jak nie ma ciśnienia oleju to nie pracują poprawnie popychacze hydrauliczne i mogą się nie otwierać zawory.
a więc brakuje tam tej wirującej tarczy. gdzie to mozna kupic? a co do oleju to nie wiem gdzie on ma niby byc? popychacze są posmarowane zielonym smarem. pozdr i dzieki
Jeżeli poziom oleju jest ok to wymiana oleju na pewno ci nie pomoże. Najczęstszą usterką tego silnika jest naciąganie się łańcucha rozrządu.
Walek wymienili (dostalem stary walek). Nowy z kolei jest oryginalny z VW (tak przynajmniej wynika z faktury). Rzecz, ktora mnie obecnie najbardziej interesuje to jaka jest procedura naprawy po takim uszkodzeniu. Skoro popychacze zaworowe, walek rozrzadu oraz panewki zostaly wytarte, to opilki metalu z nich pochodzace musialy sie gdzies podziac. Czy...
dobrze napisałeś ABY KOSZT NIE BYŁ ZBYT DUŻY TO będziesz potrzebował klucz 13, szpryche od rowera górskieko z koła 28 i pół, dwie śrubki bez gwintu, ołówek kreślarski, czapka z daszkiem, super glu, co ty człowieku piszesz, co wiesz o silnikach?? masz wujka mechanika zrobi ci to? czy sam będziesz se zmieniał, maluch to też samochód i nie ma mowy o niskich...
Jak bym słyszał swojego klekota. - po podniesieniu obrotów klekocze? - sprawdzić korekty na wtryskach - odpinać po kolei wtyczki od wtrysków - sprawdzić ciśnienie oleju -powinno być ok.1,2 bar przy 1000 obr. na rozgrzanym silniku, nie mniej jak 0,7 bar na biegu jałowym. - jaki przebieg?
Popychacze zaworowe można sprawdzić na gorącym silniku wciskając popychacze gdy krzywka wału rozrządu jest w górze. Popychacz musi być twardy, nie miękki. Stukać mogą też wybite trzonki zaworów.
1. Jakąż to różnice mają te walki.? 2. Pompa oleju jest napędzana że wspólnego walka. Silniki pozbawione aparatu zapłonowego mają te ośkę krótszą, bez górnego wieloklinu napędzającego aparat. Wystarczy przełożyć z z wersji pod aparat, 750, 850, 903. Żaden problem. Pompa oleju zawsze będzie działać. Mam kolego wrażenie, że Ci się silniki pomerdaly. Może...
Ja posiadam CC 700, zawsze po dłuższym postoju przez kilka km słychać popychacze, daj się więc im napełnić. Niekiedy potrzeba nawet godzinę. Silnik zawalony szlamem, popychacze do wyrzucenia, zużyta pompa oleju itp. To nie jest prawidłowa sytuacja.
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Sprawdzić ciśnienie oleju trzeba. Ten klekot to bardziej luz cylinder - tłok czy może panewki czy raczej popychacze słychać ? Daj to komuś doświadczonemu do osłuchania... Możliwe że np ciśnienie oleju jest zbyt niskie i popychacze źle pracują. Możliwe też że przegrzanie im zaszkodziło. I wiele innych możliwości. Zdalnie trudno ocenić. Aha, jak strzelił...
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
Jak będziesz wymieniał popychacze to nic tam nie regulujesz to hydrauliczne. Ciśnienie oleju kasuje luz zaworowy.
Sprawdzone ciśnienie oleju - OK. Wymieniłem popychacze hydrauliczne - nie pomogło. Jakaś podpowiedź ?
Niestety nie mam dla Ciebie dobrych wieści , najprawdopodobniej zatarłeś silnik . Te silniki nie lubią aby używać ich w niskich temperaturach na krótkich trasach ( zresztą wszystkie no może z wyjątkiem chłodzonych powietrzem). Winowajcą jest woda ze spalin ( nie chodzi o uszczelkę pod głowicą ) , woda się skrapla i z olejem tworzy coś na podobieństwo...
kolego, napisz jaki masz silnik, rodzaj oleju i czy klekoczą ci popychacze zaworów na wolnych obrotach
Tak naprawdę jeżeli nowe popychacze są bez oleju to wystarczy je włożyć i uruchomić silnik i powinno być ok.
Mogę podać kilka przykładów z własnej praktyki, nie poprę zdjęciami, bo nie mam, musicie mi uwierzyć na słowo: Stary ford taunus, silnik V4, jeździł na selectolu (lata '80) po wlaniu selectol special (z dodatkami płuczącymi) po paru km od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia i już nie zgasła, brak panewek. Porsche 924 (silnik z VW LT) po wymianie...
'Fachura' bez konsultacji zalał silnik GM 10W40, twierdząc, że to najlepszy olej i mogę jeździć nim aż do wymiany za 15kkm. Przejeździłem na nim trochę i zmieniłem na Valvoline 5W40. Wtedy było cieplej i silnik szybciej się nagrzewał od rana, ale po zmianie oleju nie usłyszałem by szybciej przestawał klekotać; myślałem, że to może popychacze hydrauliczne,...
Przed wymianą oleju zaczęły się te lekkie stuki,płukankę wlałem na rozgrzany silnik pochodził z 20 minut zlałem olej i wlałem nowy. Zardzewiały wałek jest bo stał na dworze przez zimę bo nie było pogody i funduszy by robić i wilgoć wlazła do środka pod maskę bo z góry wszystko rozebrałem ale nie było nic widać z góry,teraz rozbieram resztę i to znalazłem...
Nie muszą grać zawory, ale nie spodziewaj się że będzie dźwięk jak w 16v. po wymianie muszą się napełnić więc klekotac będzie przez chwile. Na jakiej głębokości muszą leżeć te popychacze w oleju żeby się napełniły? :)
Co do tych popychaczy nie wiem o co chodzi Popychacze hydrauliczne zaworów regulują automatycznie luz zaworowy lecz muszą być wypełnione olejem. Jeśli ciśnienie oleju małe to często popychacze pracują nieprawidłowo i z głowicy dochodzi rąbanka, stuki.
Popychacze w tych silnikach nie są zbyt trwałe a czasem trudno jest je ocenić poprzez nacisk. Mogłeś wymienić od razu wszystkie 8, za robociznę zapłaciłbyś tyle samo. Albo resztę trzeba było rozebrać i wyczyścić, ew. wygotować w oleju. Ważny jest też rodzaj oleju, zarówno w Lanosach jak i Astrach F silniki nie lubią oleju mineralnego, popychacze zaczynają...
co do tego stukania to pewnie będą do wymiany popychacze hydrauliczne, tylko że to jest trochę kosztowa sprawa, bo jest ich tam sporo, ale mogą być nie wszystkie do wymiany
Zalej mobilem 15w50 pelny syntetyk, tego typu popychacze nie lubią oleju 10w40, tego samego typu popychacze są w cbxie i innych wynalazkach tam się leje 20w50, zmień olej jak to nie pomoże, to wtedy będziesz się martwic, a jest czym przy rozbieraniu. A jesteś pewien ze na 100% ta są popychacze? może łańcuszki ci się kończą/ślizgi/napinacz?
Te błędy, czyli spalanie stukowe na wszystkich 4 cylindrach to raczej skutek niż przyczyna. A przyczyna jest pewnie mechaniczna: - zużyte popychacze hydrauliczne - niewłaściwy olej - za małe ciśnienie oleju w głowicy - zużyty wałek / wałki rozrządu. Dla wprawnego mechanika diagnoza to 15 minut roboty -> zdjąć dekiel i popatrzeć/ pomierzyć.
Kiedyś miałem problem z hydraulicznymi popychaczami i kupiłem środek firmy LIQUI MOLY Hydro-Stossel Additiv cena 35 zł.Wlałem do silnika i po 20 minutach popychacze się wyciszyły.Jeszcze jeżdżę na oleju z tym dodatkiem.Po wymianie oleju pewnie będę znowu musiał go dolać.U mnie w silniku jest 16 popychaczy po 40 zł sztuka plus wymiana,tak że koszt tego...
Stuki to ewidentnie popychacze. Jakie ciśnienie oleju? Czy przypadkiem coś nie blokuje pompy oleju? Jaki olej wlałeś? Jeśli ciśnienie oleju ok to tak jak pisał Kolega pawel.krzyszka popychacze do wymiany. W załączniku pomocnik :)
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
popychacze stukają hydrauliczne popychacze wymienic popychacze
zmiana głosu sterować discotech lokalizacja pulpitu
suszarka bosch sieci światłowodowe
Jak odblokować radio Dover USB 80 - instrukcja Krups EA8250 - Kod błędu 07: Przyczyny i Rozwiązania