Te silniki jeżdżą na różnych cudach i nic nie klepie, wg. mnie masz zalepione kanały olejowe lub liche ciśnienie oleju. Podaj wartość ciśnienia oleju na wolnych obrotach
Popychacze maja nie stukać i tyle.
Nie zdradza bo to żadna innowacja. Nic co by nie było wymienione w tym poście. Nie wierzysz? Jedz do niego i niech Ci naprawi. Ja też mam 100% skuteczności na autach które robiłem. Pompę miałem padnięta tylko raz, walki zatarte 2 razy ale to w cfhc a tam przyczyną jest aluminium w oleju. Popychacze zmieniałem już w 6 autach.
Odpalając go na na po-pych mógł przeskoczyć rozrząd , zawory spotkały się z tłokiem.
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Witam. A jakość i stan oleju? Hydro popychacze tam są? One dzwonią. Pozdrawiam.
Do samej pompki musi dochodzić nieznaczna ilość oleju do smarowania popychacza i dźwigni pompki, no chyba, że olej włazi do paliwa przez membranę to już chyba jasne co zrobić.
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Lotosa można śmiało lać tylko do padlin które nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów.
Naciśnięty popychacz ma się nadmiaru oleju ze swojego wnętrza pozbyć - inaczej raczej jest niesprawny... Nie spodziewalem sie tego po tobie... Dla ilustracji : http://obrazki.elektroda.pl/4284702500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1904201300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8531252400_1... Pozycje popychacza...
1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki. 2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować. 3) Zapewne tak, na...
Ja kupiłem komplet ślizgów, łańcuszek( tylko orginalny), napinacz plus koło zębate na wale korbowym ( sie zużywa). Puki co jeszcze nie zamontowałem bo nie mam kiedy. Sama wymiana napinacza podejrzewam ze nic nie da bo miały one bardzo krótki skok tego "dinksa " co sie wysuwa. Poza tym łańcuch, to taka bolączka tych opli.Dobra rada nie zostawiać auta...
po uruchomieniu silnika słychać stukanie, ale gdy się rozgrzeje i obroty są mniej więcej na 2500 stukanie zanika Jeśli dobrze rozumiem, że stuka zaraz po odpaleniu, i jak pracuje ale silnik jest jeszcze zimny, i stuka również wtedy, kiedy już ciepły ale obroty ma poniżej 2500? Jeśli przyczyną są popychacz/e to: - najpierw zaraz po uruchomieniu silnika...
Witam,jeżeli wałek i rolki nie opiłkowały dużo to sprawdź starą pompę olejową , jeżeli opiłki nie zrobiły tam bałaganu to bym zostawił. Popychacze wszystkie warto wrzucić przed montażem do pojemnika z olejem silnikowym żeby olej wszędzie się rozprowadził,dyszy bym nie ruszał bo można większy bałagan zrobić przy montażu nowych Przebarwienia są po obróbce...
Kąt wtrysku przestawił się po wymianie oleju? Najprędzej doszło do uszkodzenia hydraulicznego popychacza. Chyba, że to wcale nie stuki tylko hałasujący rozrząd. Tam jest chyba łańcuch?
Witam mam fiata seicento 900 2002 rok 130 tys przebiegu. Auto fabrycznie było zalane olejem 15w40 vs max. Pierwszy właściciel zalewał go lotosem 15w40. Kupiony został prze ze mnie z przebiegiem 88 tys km. Ja zalewałem go olejem Castrol Gtx 15w40. Poprzednik nie wiem jak często zmieniał olej ja zmieniam co 2 lata lub co rok co 5 lub 10 tys km. Myślę...
Ciśnienie oleju?Popychacze? Jak ciśnienie ok próbuj wlać to: http://www.ceneo.pl/7582935
Musimy to sprawdzić jak się dowiem to odpiszę czy to to.Jakby to był za duży opór pompy to tylko wymiana czy można coś jeszcze zrobić?? Proszę o więcej propozycji co to może być na pewno się przydadzą.
UPG, planowanie... i zmienia nam się luz na zaworach. Idź stąd chłopie... To nie OHV. Instrukcja głosi, że po wymianie popychaczy, trzeba odczekać bodaj 0,5h zanim odpali się silnik - po to żeby same się wycisnęły. Raz jeden jedyny trafił mi sie podparty silnik - popychacze zamiast olejem, wypełnione były mułem z sadzy - za cholerę nie chciały się...
Nie wylewać. Po to fabryka zalała olejem, żeby nie stukało po uruchomieniu silnika, zanim dopłynie olej. Uzupełnij ten wylany, najlepiej jak popychacz będzie złożony i zanurzony w oleju. Zresztą czytałem w mądrych publikacjach, że jak się wymienia popychacze, to nowe trzeba "nasączyć" olejem przed montażem.
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
Pierwszą przyczyną paliwa w oleju to pompa zasilająca a dokładniej wyrobiony popychacz, a druga to oringi na tłokorozdzielaczu. Pierwszy problem możesz naprawić sam wymieniając pompkę. W drugim przypadku potrzebny pompiarz.
Zakładając że odpali w lewo i nic się zaraz nie poodkręca i nie pogną się popychacze to co z pompą oleju? Będzie ssała a nie tłoczyła i zaraz się zatrze.
Popychacze zaworowe, zanim wypełnią się olejem i skasują zbyt duży luz zaworowy.
Wałek bezwzględnie do wymiany, stary natychmiast zniszczy wymieniony popychacz
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
pewnie leci z pod obudow popychaczy zaworowych takie rozowe oringi pozdr
Przyjrzyj się dokładnie popychaczom hydraulicznym na tym cylindrze, czy nie są wygniecione. Miałem taką samą sytuację w Golfie AEE. Kompresja była przy badaniu, a zaraz po odpaleniu, czyli otrzymaniu większego ciśnienia oleju - ginęła. Wina leżała po stronie popychacza(był delikatnie wygnieciony - uszkodzony).
Popychacze uszkodzone od niewłaściwego oleju. Poczytaj o popychaczach EW10J
Może być popychacz wyrobiony wtedy zbraknie regulacji na "klamce"
Auto jak w temacie, scholowane po kolizji rozrządu.Założona głowica od innego silnika(wyremontowana).Auto odpaliło normalnie.Porozgrzaniu oleju głośna praca popychaczy i słabe ciśnienie oleju(0,4 bara na wolnych obrotach)Wymiana oleju nic nie dała.Sciągnięta miska,wymianiona pompa oleju,chociaż tamta w bardzo dobrym stanie. Wyciągnąłem tłoki,kompazycja...
brak cisnienia oleju pod popychaczem , wystarczy.
Może to być spowodowane tym, że olej jest ciepły, a co za tym idzie rzadki co ułatwia mu szybkie spłynięcie z hydropopychaczy zaworów. Po ponownym odpaleniu następuje ponowne napełnienie olejem popychaczy i przez chwilę możliwe jest słyszenie stukotu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju tego nie zaobserwowałeś?
Sumarycznie masz 3 stopnie różnicy, może być w tym problem, ale raczej czepiałbym się wałków i napełniania cylindrów na wolnych obrotach, kiedy to na V jest jedna przepustnica, pociągną te co będą miały łatwiej, na wyższych i ciśnienie oleju wzrasta i większy strzał w popychacze ze strony wałka. Jeśli których popychacz uszkodzony nie zdąży z niego wycisnąć...
przy popychaczach hydlaulicznych to normalne krótką chwilę chyba że klepią długo to moga być również prowadnice popychaczy lużne i potrzeba więcej czasu do napełnienia popychaczy olejem
Uszczelka nie taka albo odwrócona - rozumiem, że ciś. oleju sprawdzone? Gniazda popychaczy?
Jeszcze jedno - należy zwrócić uwagę czy luźny łańcuszek rozrządu nie opiłował pokrywy. Czasem powodowało to otwarcie kanału olejowego i brak ciśnienia oleju.
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
Niskie ciśnienie oleju to i popychacze klepią. Pewnie niedawno kupiony złom zalany motodoktorkiem.
Uszkodzone gumki na rurkach lasek popychaczy. Albo uszkodzone same rurki przy składaniu silnika.
wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało Na nowe? zatkany kanał dopływu oleju do popychacza??? Może być.
witam.piasta musi byc pod abs.co do ukladu smarowania silnika przyczyna moze byc przebieg czyli zuzyte popychacze lub zle dobrany lub zuzyty olej.rowniez filtr oleju kiepskiej jakosci.pozdr
Co do pierścieni Łudz ul Liściasta - polecam. Jeśli chodzi o brak ciśnienia w cylindrze - jeśli oczywiście tłoki i zawory ok- cudów nie ma , ciśnienie oleju , lub popychacze, no chyba jak kolega wyżej napisał że zawory za długie
To miałeś klasyka czyli walnięta uszczelkę i gazy spalinowe uciekały z cylindra do komory korbowej przez popychacze. Z tamtąd odmą wraz z rozbryzgami oleju do gaźnika.
Wydaje mi się że problem leży gdzieś w popychaczach, myślałem o za dużym ciśnieniu oleju i podstawia popychacz
Witam Dla potomnych szklanki w 1.4 są hydrauliczne w 1.3 były zwykłe. Można je wyciągnąć i zobaczyć o co chodzi. Jak wypróżnimy popychacze z oleju to powinny się dać wcisnąć i wrócić tak jak w każdym hydrauliku. Od max wciśniętej do nie wciśniętej są 3 pełne obroty śrubką regulacyjną. Regulacja tak jak kolega wcześniej napisał oczywiście pamiętać że...
Wymiana samych popychaczy nic tu nie da chodziło mi o boczny luz w głowicy ,a to wynik zużycia sie gniazd popychaczy .
Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER i silnik pracuje równomiernie jak nowy. Ważna rzecz zużycie wałka rozrządu nie od strony krzywki tylko od strony przeciwnej powoduje przy hydraulicznych popychaczach wtłoczenie większej ilości oleju do szklanek popychaczy co powoduje niedomykanie zaworów i nierówną pracę silnika tzw. wypadanie zapłonu.
Jak popychacze byłyby uszkodzone to silnik bardzo by stukał.Filtr oleju z pewnością wymieniłeś.
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Panowie, pierwsze co będzie słychać jak zabraknie oleju to popychacze, jeżeli było cicho do końca to wszystko się okaże po zdjęciu miski, ale w tym wypadku byłbym dobrej myśli.
Proponuję skupić się na popychaczach hydraulicznych i/lub ciśnieniu oleju. Po zapaleniu wadliwe popychacze szybko się opróżnią - stąd chwilowa praca silnika a potem "brak kompresji". Problem lubi występować losowo.
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Samoregulatory zaworowe same powinny kasowac luz. Jedynie co mi wpada do glowy to cisnienie oleju czy prawidlowe jest w ukladzie smarowania. Moze to nie popychacze cykaja tylko inny element napedu zaworow.
Prawdopodobnie popychacze hydrauliczne albo juz wyjechane, słabe ciśnienie oleju lub brak dbałości o silnik (wymiana na dobry olej i w terminie) Ale może być źle ustawiony zapłon, sworzeń tłokowy itp.
Najprawdopodobniej z hydraulicznych popychaczy,kiedy wymiana oleju była ?
pompka napędzania przez popychacz od wałka rozrządu, wałek rozrządu przez łańcuch od wału, wał zakrywa miska oleju, z tamtąd widać też wałek. zdejmij miskę, wsadź łapkę, lub jakieś inne szczypce /długie, wąskie/ ustaw popychacz z powrotem w kierunku otworu przez który wpadł i wyciagnij. w czym tu problem.
górne pierścienie to jeszcze by można się skusić, może się uda ale już dolne jak stoją, są zabetonowane to nie ma szans usunąć tego syfu, dosłownie betonu z tak drobnych kanalików w tłokach, w pierścieniach smarujących a co z sprężynkami...potem puscic ten syf z olejem do wałków, popychaczy, filtr też nie wszystko złapie... najlepiej sprzedać szybko...
Jeśli silnik "lekko" kręci, przy niższych temp. często zawiesza się zawór ciśnieniowy w pompie oleju powodując "podstawianie" popychaczy hydraulicznych.
Może zawór zwrotny od oleju się zacina. lub szklanki popychaczy do wymiany
Jest też opcja ,prócz oleju, że przepustnica się zamyka i silnik nie odpali i robi fałszywe podciśnienie jakby popychacze się zawiesiły, ale to też bardzo łatwo idzie sprawdzić.
Bez oleju możesz zatrzeć wszystko. Czyli pierścienie na tłokach, wałek rozrządu, pompa oleju, turbina, popychacze. A nie zaobserwowałeś aby temperatura znacznie przekraczała 90*C bo ten silnik taką przeważeni utrzymuje
Nie muszą grać zawory, ale nie spodziewaj się że będzie dźwięk jak w 16v. po wymianie muszą się napełnić więc klekotac będzie przez chwile. Na jakiej głębokości muszą leżeć te popychacze w oleju żeby się napełniły? :)
To jest w pokrywie. Ma to jakiś związek z odmą i separacją oleju.
Tylko wymiana popychaczy i olej.Sprawdź ciśnienie oleju Chcesz wymienić popychacze bez demontażu paska rozrządu? A jak zdejmiesz wałki? :)
Zmierz ciśnienie oleju manometrem na gorącym silniku.
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
http://www.liqui-moly.pl/component/virtu... Ja często lałem to do świeżego oleju.Jak nie pomoże to tylko wymiana popychaczy.
Nie wlewanie gęstszego oleju a wymiana ''hydro popychaczy'', co wcześniej oczywiście potwierdzić diagnozą.
Sprawdzone ciśnienie oleju - OK. Wymieniłem popychacze hydrauliczne - nie pomogło. Jakaś podpowiedź ?
WYmiana uszkodzonych popychaczy + wymiana oleju i filtru.
Termostat jest tylko w silnikach BF6L913 jak cieknie trzeba naprawić. Elektromagnes od czego? 7barów może jeszcze być. Pytanie czy to jest max czy po dodaniu gazu jeszcze rośnie? Na biegu jałowym może być. Olej z pod kolektora czy z uszczelniacza osłony łaski popychacza? Cylindry liczysz od koła zamachowego.
Niskie obroty + duże obciążenie silnika = brak ciśnienia oleju = puste popychacze = za mało i z puźno otwierają się zawory = znaczny spadek mocy. Dopuki kierowca nie zmieni złych nawyków to nie ma szans żeby silnik poprawnie pracował.
Nie żebym sobie coś ubzdurał, po prostu przykład z życia-brak oleju w silniku popychacze klekotały
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
To słychać klepanie popychaczy z powodu niskiego ciśnienia oleju. A jak zmieniales rozrzad, to były kawałki napinacza w misce olejowej?
Witam. Mam problem z silnikiem 1,6 8v Z16SE od astry g. Polega on na tym że po wymianie wałka rozrządu na wałek od lanosa (ponoć są takie same) mam niskie sprężanie na 3 cylindrze. Głowica jest splanowana, zawory, prowadnice, uszczelniacze, dźwigienki i popychacze hydrauliczne są nowe. Nawet wymieniłem pierścienie na tłokach i nic się nie zmieniło....
Z innego Twojego tematu wiemy, że wałki i resztę założyłeś nowe. Ja podejrzewam, że przed zamontowaniem nie wycisnąłeś oleju z popychaczy i teraz nie domykają się zawory. Odpal silnik i daj mu trochę czasu, wszystko powinno się samo wyregulować.
Jak ci mogą "wałki puszczać" W tym modelu mogą, ale ja bym zdjął miskę olejową i oglądnął panewki, bo może się okazać, że nie ma sensu robić głowicy, popychacze się tłuką bo nie ma ciśnienia oleju, wymiana nic nie da Zobacz sobie jaki miałem przypadek [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Tak naprawdę jeżeli nowe popychacze są bez oleju to wystarczy je włożyć i uruchomić silnik i powinno być ok.
kolego, napisz jaki masz silnik, rodzaj oleju i czy klekoczą ci popychacze zaworów na wolnych obrotach
...a w Polo potrafi spalić 10l/100km, problemy z zamarzającą odmą, przepustnica wiecznie ubabrana w oleju, padające popychacze hydrauliczne. Silnik konstrukcyjnie też udziwniony, nie można powiedzieć, że jest prosty, za to współpracuje z archaicznym rozdzielaczowym układem zapłonowym.
Czy jest taka możliwość żeby ciśnienie oleju na jednym popychaczu uciekało przez laskę, która jeżeli dobrze rozumiem jest w środku pusta i przewodzi olej do smarowania dźwigienki zaworowej ? Czy w hydroszklankach są sprężyny, które by wypychały tłoczek kompensacyjny ? Popychacz w czasie pracy silnika powinien się obracać, sprawdź czy ten się obraca...
Tak, dokładnie ten sam dźwięk. Tak, dolny zawór, gdy jest odpięty, grzechotania/stukania nie ma. Powoli kończą mi się pomysły: wtryski, rozrząd, panewki (sprawdzone), pompa oleju, zawory VANOS, cewki, świece, hydro popychacze i koniki zaworów. Koła VANOS zostały wymienione bez rezultatu.
Dokładnie tak .
Co do tych popychaczy nie wiem o co chodzi Popychacze hydrauliczne zaworów regulują automatycznie luz zaworowy lecz muszą być wypełnione olejem. Jeśli ciśnienie oleju małe to często popychacze pracują nieprawidłowo i z głowicy dochodzi rąbanka, stuki.
Luz popychaczy w gniazdach sprawdź , ciśnienie oleju jest jak trzeba ?
Popychacze w tych silnikach nie są zbyt trwałe a czasem trudno jest je ocenić poprzez nacisk. Mogłeś wymienić od razu wszystkie 8, za robociznę zapłaciłbyś tyle samo. Albo resztę trzeba było rozebrać i wyczyścić, ew. wygotować w oleju. Ważny jest też rodzaj oleju, zarówno w Lanosach jak i Astrach F silniki nie lubią oleju mineralnego, popychacze zaczynają...
Jeśli to faktycznie klekot popychaczy i wszystko jest złożone jak trzeba to olej może być przyczyną (a dodatki typu motodoktor tym bardziej) popychacze tego nie lubią. Jak boisz się 30 zalej 5W40 - powinno się uciszyć jeśli to wina oleju.
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
Zakupiłem komplet popychaczy lae moim zdaniem to nie jest ich wina tylko magistrali olejowej. A mianowicie przejścia oleju w komorę popychacza. Tam są takie sympatyczna gumki. Jutro je też kupię.
99 procent popychacze, olej regularnie zmieniany? jak kolega wyżej pisał, ciśnienie oleju koniecznie do sprawdzenia i pewnie popychacze do wymiany, ewentualnie umycia jeżeli to tylko stary zasyfiony olej.
Ewidentnie masz coś nie tak z ciśnieniem oleju na popychaczach bo ci podpiera zawory. Zmierz ciśnienie oleju. Jaki masz olej. Może to co w silniku bardziej przypomina papkę niż olej. Jeśli tak to ja w takich przypadkach wyjmuję samoregulatory, rozbieram je i opróżniam. Dodano po 2 I sprawdź jeszcze drożność ukł. wydechowego
To mogą być popychacze. Jaki olej zastosowany? Czy poziom oleju jest OK jak dawno był wymieniany olej. czy kontrolka ciśnienia oleju natychmiast gaśnie.
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
Stuki to ewidentnie popychacze. Jakie ciśnienie oleju? Czy przypadkiem coś nie blokuje pompy oleju? Jaki olej wlałeś? Jeśli ciśnienie oleju ok to tak jak pisał Kolega pawel.krzyszka popychacze do wymiany. W załączniku pomocnik :)
Zalej półsyntetykiem LiquyMoly MOS2 i dodatkiem Hydrostossel tej firmy. Jak nie pomoże to raczej szklanki do wymiany. Taka lużna podpowiedź. http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodki... http://www.liqui-moly.pl/produkty/dodatk...
Silnik 167fmm , uruchomiłem dziś to sobie pyrka ,tylko chyba coś z gaźnikiem nie tak bo świeca czarna i nie wkręca się na obroty ,zawory ustawione jak były zamknięte tłok gmp ssący 0.10 wydech 0.15,ale dalej ciężko kręci kompresja ogromna ,a głowicy nie ściągałem bo nie mogę starej uszczelki znaleźć a tak a propos,czy cewki w tym silniku są chłodzone...
Witam, mam kilka pytań dotyczących mojej wski 125. Mianowicie ostatnio miałem trochę problemów z zapłonem, ale to nie o tym, ze zdjętym deklem od magneta niestety mi się przewróciła, wypadł popychacz i wylało się trochę oleju ze skrzyni właśnie przez popychacz, a przynajmniej tak mi się wydaje, teraz pytanie czy się tym przejmować, czy włożyć popychacz...
A te dudnienie to nie tak jak w 1.9TDI wypadnięte zaslepki na wałkach popychaczy? Ciśnienie oleju też by wówczas spadło. Nie znam silnika więc nie wiem czy tam jest podobnie jak w mniejszym bracie.
astra popychacze popychacze zawory laska popychacze
termostat wysokie temperatury kyocera drukuje białe kartki wentylator kostka
instrukcja obsługi amica fuser kyocera
Prąd wyjściowy bramki DM7400: szczegóły i zastosowania Hyundai i30 - Wszystkie kontrolki świecą podczas jazdy