Liniowy zawór EGR.
może zawory?
To teraz odłącz go i zobacz co pokazuje parametr jak i jaki bład wyskoczy.Oczywiście jak patrzysz na dobry parametr.
Podaj kod silnika. W X12SZ jest tak (od glowicy): Czarny Czarny z bialym paskiem Brazowy z niebieskim paskiem Brazowy Czarny z zoltym paskiem
EGR - zawór recyrkulacji spalin.
rzeczywiście jakaś modyfikacja... Stosowany był jeden zawór regulujący i to dokłądnie taki, jak masz na zdjeciach. Zwróć uwage na polaryzację bo zawór posiada diodę.
I kolizja z zaworami
Tego i tego, PWM jest stale 100% a napięcie 0.00a To jakim cudem pali? Robisz błedy w diagnostyce nie masz pojęcia jak ten układ działa i dlatego tak jest. Czym zmierzyłeś PWM na zaworze?
Zawór EGR
kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
Ani nie ruszać pierścieni ani żadnego preparatu. Jak nie żarł oleju przed to i po naprawie głowicy nie będzie. Chyba że kolizja zaworami zdeformowała by tłoki tak że pierścienie się blokują.
przecież to stara corsa pewnie C12NZ, nie ma stukowego. Zaplon nie sprawdzi, może coś z zaworami? Albo kolejnośc kabli.
Witam. Udało Ci się rozgryźć temat błędu P0171 oraz tego szarpania ?
Prawdopodobnie tak ja tym autem nie jeździłem,zaglądałem kamerka tloki i zawory są ok
A co to jest zawór RWG jeśli kolega łaskaw wyjaśnić?
Dwa skrajne to cewka, zresztą namacasz to miernikiem, będzie tam 8 om. Trzy środkowe to potencjometr wzniosu zaworu.
Ok dzięki ale zapytam jeszcze o głowicę jest ona 2 częściowa osobno mam zawory a osobno walki rozrządu, jak dokręcić część górną z walkami czy identycznie jak głowicę z zaworami ?
O ile dobrze kojarzę to jest tam zawór regulacji ciśnienia oleju ale jeszcze muszę sprawdzić.
Jak w X10XE zaślepiłeś zawór?
A ja strzelam w ciemno i obstawiam uszkodzony zawór par paliwa.
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Jest jeszcze jedna opcja, zablokowany zawór regulacji ciśnienia oleju.
Witam. Posiadam corse 2000r, problem polega na tym, że podczas odpalania samochodu przez pierwsze parę sekund silnik działa na 3 cylindry, po czym wskakuje na 4. Po dodaniu gazu i przy jeździe pracuje cały czas na cztery. Jednak gdy auto przyhamuje do zera, znowu na chwile na trzy po czym wskakuje na 4. Problem z zaworami ?
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Przyczyna jest to że te tysiączki to jest zmora w corsach oczywiście dla klientów bo do warsztatów non stop sie pojawiaja a ten zawór siada często i wyczyszczenie nie zawsze pomaga.Wymien na nowa i powinno być dobrze tylko koszt jest straszny ok.600zł.ja osobiście wymieniam ten zawór 2 razy w miesiącu w tych silnikach.
Więc teraz wiesz gdzie masz zacząć szukać. Sprawdź styki przy tym zaworze i czy przypadkiem się nie przycina.
Jak nie masz kompresji to może uchodzić przez pierścienie albo zawory.
Zawór jednokierunkowy .
dla zainteresowanych działaniem EGR Pierburg załączam plik, może komuś się przyda, dla dociekliwych, jest też tłumaczenie na jednym z forów tematycznych. Chyba znalazłem przyczynę usterki, jednak muszę przetestować na innym zaworze
Napisałem tak jak się potocznie mówi czyli prowadnik ale oczywiście miałem na myśli prowadnicę zaworu. Jestem co najmniej zdziwiony, że nie załapałeś o co chodzi. Po za tym to co wcześniej napisałem jest tylko sugestią rozwiązania problemu i osobiście od tego bym zaczął weryfikację elementów.Po za tym po pierwszym zdjęciu głowicy należało najpierw szukać...
Wygląda na zawór EGR.
czy jest możliwe że coś się stało z głowicą lub zaworami Możliwe, może coś źle złożyłem możliwe... łańcuch był pęknięty A jaki powód? opel corsa c 1.2 A jaki rocznik? + standardowo - czy jest iskra, czy jest paliwo?
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem?
Pozycja poniżej 1V to zawór zamknięty.
Jeśli zaworek uszkodzony to może być za duże i wtedy potrafią opaść zawory
Jaki zawór wymieniłeś?
Nie w każdym ecotecu które są też 8V, zależnie również w jakim stopniu przywaliło w zawory
Ok dzięki, zacznę od wymiany oleju jeśli to nie podziała zajmę się rozebraniem pokrywy i popatrzę na te zawory.
sprawdź luzy na zaworach bo pewnie już masz popodpierane
Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł OK, dziękuję. Jak wymienię dam znać czy przestał silnik klekotać. Czy coś jeszcze będzie np: zawory.
jednopunkt. Albo uszczelka na kolektorze, albo podparty zawór?
Wina może leżeć w przepływomierzu lub zaciętym zaworze EGR
Są jakieś błędy DTC. Jak już zapali to jeździ normalnie, żadnych problemów? Jeśli ciśnienie na listwie ok, a na to wygląda to chyba czas sprawdzić kompresje i zawór EGR.
Tak tak.Przez krokowy szarpie. A ja bym się zainteresował czy nie przycięty tłoczek w zaworze EGR.
a co z zaworami? może mała regulacja pomoże
Witam. Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu. Przyczyną tego było po łamanie się prowadnicy łańcucha. Połamały sie też dźwignie zaworowe. pytanie jest takie czy zawory są pogięte?
A teraz należy wymienić silnik. Już dwa razy miałem te auta po remontach, po kolizji tłoków z zaworami, niby na elektronikę, a usterki okazywały się mechaniczne.
Ok, czyli zaślepiam a sam zawór zostawiam obok zaślepki żeby działał sobie swobodnie.
Jesteś świadomy że byłby cud jakby auto odpaliło po założeniu paska. Bo na 99% tłok/tłoki spotkały się z zaworami i je pogieły.
A głowice już ściągnąłeś? Bo zawory pewnie pogięte.
Jaki ptencjometr przy pedale gazu w Corsie B ty lamerze zakichany? Takich powinni wykopywac z tego forum na wieki. On ma albo uszkodzoną przepływkę, albo przycięty nagarem zawór EGR
Pali tak samo, może troszeczke więcej. Tak, na innych biegach i niższych prędkościach też się dzieją takie rzeczy. Czy uważacie, że mógł się znowu zatrzeć zawór EGR?
Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór, uszkodzony wtryskiwacz itp.
Jeżeli silnik mechanicznie sprawny to należy sprawdzić;rozrząd sondę lambda,czujnik temp.cieczy,termostat,zawór EGR.
Sprzęgło kompresora kręci się lekko bez oporów, ale się nie załącza. Tu nie ma elektrycznego sprzęgła, jest zawór sterujący ciśnieniem kompresora. Czynnik w klimie jest, jakie ciśnienie HP?
A masz tam zawór odpowietrzający bak ?
Jak koledzy piszą więcej danych bo teraz można tylko gdybać . W tym silniku zaczął bym od wymiany czujnika ciśnienia oleju i uszczelki pod miską olejową . Może uszkodzony zawór spustowy w obudowie filtra oleju ?
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
Tak jak w temacie zawory stukają (klepią) na zimnym silniku wygląda to tak: auto stoi pod blokiem przez noc i jak odpale to po jakiś 5 - 10 sekundah zaczynają klepać zawory, przestają po około 3-4 minutach. Na ciepłym silniku wszystko jest OK. Auto Opel Corsa A 91r 1,2s silnik 12NV zaworów nie ustawia się, tylko są kasatory, olej zmieniałem nie cały...
a może jest do zrobienia regulacja luzu
Witam. Zawór EGR do czyszczenia.
Ale w czym dokładnie mamy ci pomóc ??
Witam ponownie, jestem już po oczyszczaniu zaworu egr oraz kolektora ssącego, niestety nadal braknie mi mocy i przy wyższych prędkościach odcina mi silnik wprowadzając auto w stan awaryjny. Wyskakuje jeden błąd na sekundę tak jak opisałem wyżej, czy może być to niesprawny siłownik elektryczny przy zaworze?
Ale jest jakiś zawór (lub dysza ) który podaje olej na łańcuch?
Wyciag zawor egr i wyczysc dokladnie, rozruszaj i zapsikaj wd40 i bedzie dzaialac, robilem to u siebie i juz jezdze z 3 miesiace i dobrze jest.
Wyłączysz po jednym cylindrze. Jeśli to wtryskiwacz to będzie wiadomo który, tak samo jeśli to układ korbowy. Moim zdaniem to pęknięta podkładka na zaworze. Nie wiem jaką metodą sprawdzaliście luz.
James33 Diagnoza wykazała, że to napewno zawór EGR. Proszę o porady w zakresie pytań które zadałem bo chciałbym zrobić z tym porządek.
Witam speców. Chciałem zapytać jak sprawdzić odmę ewentualnie czy można wypiąć węża który idzie z odmy do rury przed turbo, zaślepić dziurę, a węża z odmy włożyć do jakiejś puszki. pytam bo nie mogę dostać odmy w żadnym sklepie a oryginał z serwisu trochę kosztuje a nie jestem pewny czy to jest to. objawy są takie iż po postoju przy odpalaniu kopci...
Witam Jadę Corsą na 5 biegu jakieś 90 - 100km. Jadę pod górkę nie słychać klekotania. Jadę z górki silnik zaczyna "klekotać". Zauważyłem że te klekotanie występuje wtedy gdy silnik ma "lekko". Nawet na niskich biegach i wyższych obrotach wtedy gdy już ma "lekko" słychać klekotanie. Czy to zawory? Bo nic innego nie przychodzi mi na myśl.
Napisz coś o "korkach" :) Nie napisałeś ile amper, czy wkładka topikowa czy automat, jeżeli automat to czy wkręcany czy nowy (modułowy), ile bezpiecznik ma lat ? Wymiana grafiki na ponad 400 Watową mogła na niego wpłynąć. Jak słusznie zauważył kolega wyżej połączenia na listwie zasilającej i/lub bezpośrednio w gniazdku zasilającym też mogły dostać "po...
Powiedz mi tylko jeszcze jak wygląda ten zawór i gdzie go szukać?
Witam serdecznie. Objawy - samochod strasznie muli,ledwo dochodzi do 120km/h a powyzej nie ma szans(na czworce ledwo przyspiesza).Silnik X12SZ sprawdzone-cisnienie,pompa paliwa,katalizator,glowica,itp wszystko ok. Podlaczylem pod komputer-a ten wskazal na ów zawór recyrkulacji. Na jakiej zasadzie dziala taki zawor w tym roczniku?.(zauwazylem ze w roznych...
Wygląda na brak ciśnienia oleju - klepią i zawory i łańcuch.
Jak 3 kable to immo trzyma.Zmień ten zawór na zawór ze śrubką M5 taki zwykły bez immo.
Ok ale czy nie egr nie ma nic wspólnego z emisja spalin ??? Jesli tak to wymontowanie go spowoduje większą ilość emisji spalin i wtedy autko raczej przeglądu nie przejdzie .... Ktos mi powiedział że takie objawy wystepują przy rozregulowanych zaworach ale ja nawet niewiem czy moja corsa b 1.0 benzyna 98 rok ma automatyczna regulacje czy nie . Pojade...
Jeżeli Corsa posiada regulacje zaworów ręczną to sprawdź luzy na zaworach , może jak jest ciepły silnik wtedy nie ma luzu na zaworach i dlatego jest problem z zapalaniem . Sprawdź to może to byc to.
Należy najpierw odczytać kody błędów. Jest kilka typowych bolączek tego silnika. Zwróć uwagę na okablowanie i czujnik położenia wału. A z tym odgłosem silnika stawiam na zawór egr.
Radziłbym przedłużyć przewody i podłączyć. nie czujnik a zawór - jak mniemam.
Dość typowy problem dla tego silnika to blokujący się zawór EGR. Na początku wystarczy czyszczenie
Witam, sorry ze zakładam nowy temat ale mój problem nie został rozwiązany, a założony wczesniej temat jest już zamknięty, mianowicie chodzi o to ze auto nie pracuje na wszystkich cylindrach, ale tylko na wolnych obrotach bo gdy się jedzie to przyśpiesza normalnie i wszystkie garki pracują.To samo dzieje sie na paliwie i na gazie, wymienione przewody...
Na początek możesz wymienić tylko uszczelki na tym zaworze, znikomy koszt. Sam zawór to już kilka stówek.
A nie 1.7 CDTi? P0340 czujnik wałka rorządu, uszkodzenie czujnika albo rozrząd przestawił się. P1290 za niskie ciśnienie na listwie paliwowej , uszkodzenie pompy albo czujnika bądź zawór przepływu paliwa.
Najprostszy sposób szukania nieszczelności to mydliny i pędzel i malowanie mydlinami sprawdzanych miejsc.
Witam posiadam opel corsa b 1.2 który nie chce zapalić ,nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności czy to jest coś związanego z tym co zrobiłem ,a mianowicie .Samochód jeździł do czasu jak postanowiłem zmienić filtr powietrza,filtr oleju ,olej i uszczelkę pod zaworami.Po wymianie tych rzeczy i po przejechaniu 5km silnik zaczął spadać na obrotach i po...
Witam, mam problem z oplem corsa b 2000r 1.2 16v, samochód jest po wymianie pierścieni, pompy wodnej, uszczelki pod glowica i gumek na zaworach. Po tygodniu od remontu pojawił się problem z odpalaniem. Po przejechaniu 70km, odstawiłam samochód na 8h, odpalilam z trudem, zimny bardzo głośno hałasowal, musialam odstawic samochód do mechanika 50 km od...
ople to głównie mają ten problem po zapaleniu że przez chwilę dzwonią zawory. Nie zauważyłem
Witam wszystkich. Wymieniłem w swoim aucie zawór SCV i w związku z tym mam pytanie. Czy po jego wymianie należy wykonać proces adaptacji pompy, czy po prostu użytkować auto normalnie tak jakby żadnej wymiany nie było? Jeśli taki proces należy wykonać to poproszę o wskazówki jak dokładnie wykonać tą procedurę. Auto o jakim mowa to Corsa D z silnikiem...
Niech zmierzą ciśnienie oleju. Być może po dłuższym postoju olej ścieknie ze szklanek i nie otwierają się zawory do końca.
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
Dla tego motoru to bardzo dobry wynik ale i prawdopodobnie jego koniec żywota- prawdopodobnie gaźnik, albo zawory, pierścienie- sprawdzałeś kompresje?
To właśnie z powodu tych tulei obsady wtrysków jest ten cały remont. Doszły jeszcze prowadnice w dwóch zaworach wydechowych i cztery gniazda w jednym cylindrze. CZY USZCZELKĘ POD GŁOWICĄ WKŁADAĆ NA SUCHO? Dziękuję za pomoc.
P1732 -2-3 Shift Malfunction (2-3 zmiana odłączone/nieprawidłowość) P1735 -First Gear Switch Circuit Malfunction (zmiana 1-go biegu przerwa w połączeniu) Wydaje mi się,że problem dotyczy tych dwóch nastawników na skrzyni.Ich działanie nie ogranicza się tylko na wykonaniu polecenia od sterownika,wewnątrz (podobnie jak w nastawniku przepustnicy i np....
Witam jak w temacie czy ktoś przerabiał ten błąd P0004 ,z wyszukanych informacji jest to,, Wysoki poziom w obwodzie sterowania regulatora ilości paliwa ,, czy kto może wie który to zawór? auto kopci
Umówiłem się do mechanika będzie planował głowicę i zobaczy zawory może nieszczelne.Po naprawie dam znać. Mam pytanie czy przy nieszczelnych zaworach auto może spalać więcej benzyny?
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Problem z olejem rozwiązany poprzez wymianę czujnika oleju. Pod komputerem pokazał jedynie błąd P0100 tj. błąd przepływomierza powietrza. Ale przepływomierz działa tzn. komputer pokazuje, że podaje dobrze dawke powietrza. Tak to wygląda na 1, 2 i 3 biegu przy przeciąganiu do 6 tys. obrotów. Obstawiam, że to zawór EGR. Możliwe?
Na początek wlej dobry olej... pozdrawiam
Kiedyś jeździłem Combo z tym silnikiem, i w półrocznym Combo był problem z odpalaniem po nocy. okazało się że paliwo się cofało z układu. Coś na zasadzie że zawory zwrotne nie trzymały.
Tzok. O którym zaworze piszesz? SPV na górze pompy?
Zapchanie układu raczej wykluczam, ponieważ płukanie a potem przedmuchanie Azotem nie wykazało przy okazji zatorów. Osuszacz nowy. Jedyne co przychodzi mi na myśl to zawór rozprężny lub zawór regulacji w sprężarce 🤔
zawora corsa zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony
xiaomi pliki przyczyny usterki sondy lambda skrzynia biegów ciągnik
sharan centralny zamek lidlomix silnik
Suszarka Amica nie działa – diagnostyka, kody błędów, typowe usterki, modele AWD/AD/TADE Alternator nowy nie ładuje, kontrolka ładowania świeci – Fiat, PSA, VW, diagnostyka krok po kroku