Liniowy zawór EGR.
może zawory?
I kolizja z zaworami
rzeczywiście jakaś modyfikacja... Stosowany był jeden zawór regulujący i to dokłądnie taki, jak masz na zdjeciach. Zwróć uwage na polaryzację bo zawór posiada diodę.
EGR - zawór recyrkulacji spalin.
Tego i tego, PWM jest stale 100% a napięcie 0.00a To jakim cudem pali? Robisz błedy w diagnostyce nie masz pojęcia jak ten układ działa i dlatego tak jest. Czym zmierzyłeś PWM na zaworze?
Zawór EGR
Jak w X10XE zaślepiłeś zawór?
kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
Witam. Posiadam corse 2000r, problem polega na tym, że podczas odpalania samochodu przez pierwsze parę sekund silnik działa na 3 cylindry, po czym wskakuje na 4. Po dodaniu gazu i przy jeździe pracuje cały czas na cztery. Jednak gdy auto przyhamuje do zera, znowu na chwile na trzy po czym wskakuje na 4. Problem z zaworami ?
Przyczyna jest to że te tysiączki to jest zmora w corsach oczywiście dla klientów bo do warsztatów non stop sie pojawiaja a ten zawór siada często i wyczyszczenie nie zawsze pomaga.Wymien na nowa i powinno być dobrze tylko koszt jest straszny ok.600zł.ja osobiście wymieniam ten zawór 2 razy w miesiącu w tych silnikach.
Napisałem tak jak się potocznie mówi czyli prowadnik ale oczywiście miałem na myśli prowadnicę zaworu. Jestem co najmniej zdziwiony, że nie załapałeś o co chodzi. Po za tym to co wcześniej napisałem jest tylko sugestią rozwiązania problemu i osobiście od tego bym zaczął weryfikację elementów.Po za tym po pierwszym zdjęciu głowicy należało najpierw szukać...
Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł OK, dziękuję. Jak wymienię dam znać czy przestał silnik klekotać. Czy coś jeszcze będzie np: zawory.
Prawdopodobnie tak ja tym autem nie jeździłem,zaglądałem kamerka tloki i zawory są ok
Ok dzięki ale zapytam jeszcze o głowicę jest ona 2 częściowa osobno mam zawory a osobno walki rozrządu, jak dokręcić część górną z walkami czy identycznie jak głowicę z zaworami ?
dla zainteresowanych działaniem EGR Pierburg załączam plik, może komuś się przyda, dla dociekliwych, jest też tłumaczenie na jednym z forów tematycznych. Chyba znalazłem przyczynę usterki, jednak muszę przetestować na innym zaworze
Ani nie ruszać pierścieni ani żadnego preparatu. Jak nie żarł oleju przed to i po naprawie głowicy nie będzie. Chyba że kolizja zaworami zdeformowała by tłoki tak że pierścienie się blokują.
Jak nie masz kompresji to może uchodzić przez pierścienie albo zawory.
A ja strzelam w ciemno i obstawiam uszkodzony zawór par paliwa.
Wygląda na zawór EGR.
A co to jest zawór RWG jeśli kolega łaskaw wyjaśnić?
Podaj kod silnika. W X12SZ jest tak (od glowicy): Czarny Czarny z bialym paskiem Brazowy z niebieskim paskiem Brazowy Czarny z zoltym paskiem
Jest jeszcze jedna opcja, zablokowany zawór regulacji ciśnienia oleju.
Jeśli zaworek uszkodzony to może być za duże i wtedy potrafią opaść zawory
Są jakieś błędy DTC. Jak już zapali to jeździ normalnie, żadnych problemów? Jeśli ciśnienie na listwie ok, a na to wygląda to chyba czas sprawdzić kompresje i zawór EGR.
Ok dzięki, zacznę od wymiany oleju jeśli to nie podziała zajmę się rozebraniem pokrywy i popatrzę na te zawory.
Nie w każdym ecotecu które są też 8V, zależnie również w jakim stopniu przywaliło w zawory
przecież to stara corsa pewnie C12NZ, nie ma stukowego. Zaplon nie sprawdzi, może coś z zaworami? Albo kolejnośc kabli.
Zawór jednokierunkowy .
jednopunkt. Albo uszczelka na kolektorze, albo podparty zawór?
O ile dobrze kojarzę to jest tam zawór regulacji ciśnienia oleju ale jeszcze muszę sprawdzić.
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Pozycja poniżej 1V to zawór zamknięty.
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem?
To teraz odłącz go i zobacz co pokazuje parametr jak i jaki bład wyskoczy.Oczywiście jak patrzysz na dobry parametr.
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Wina może leżeć w przepływomierzu lub zaciętym zaworze EGR
Jaki zawór wymieniłeś?
Tak tak.Przez krokowy szarpie. A ja bym się zainteresował czy nie przycięty tłoczek w zaworze EGR.
Dogrzewanie nie ma nic do tego.Ten sterownik steruje tez zaworem recurkulacj spalin,i to daje ci po kościach.Spróbuj zaślepić ten zawór.
Jaki ptencjometr przy pedale gazu w Corsie B ty lamerze zakichany? Takich powinni wykopywac z tego forum na wieki. On ma albo uszkodzoną przepływkę, albo przycięty nagarem zawór EGR
Pali tak samo, może troszeczke więcej. Tak, na innych biegach i niższych prędkościach też się dzieją takie rzeczy. Czy uważacie, że mógł się znowu zatrzeć zawór EGR?
Więc teraz wiesz gdzie masz zacząć szukać. Sprawdź styki przy tym zaworze i czy przypadkiem się nie przycina.
Witam speców. Chciałem zapytać jak sprawdzić odmę ewentualnie czy można wypiąć węża który idzie z odmy do rury przed turbo, zaślepić dziurę, a węża z odmy włożyć do jakiejś puszki. pytam bo nie mogę dostać odmy w żadnym sklepie a oryginał z serwisu trochę kosztuje a nie jestem pewny czy to jest to. objawy są takie iż po postoju przy odpalaniu kopci...
Witam ponownie, jestem już po oczyszczaniu zaworu egr oraz kolektora ssącego, niestety nadal braknie mi mocy i przy wyższych prędkościach odcina mi silnik wprowadzając auto w stan awaryjny. Wyskakuje jeden błąd na sekundę tak jak opisałem wyżej, czy może być to niesprawny siłownik elektryczny przy zaworze?
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
Jeżeli silnik mechanicznie sprawny to należy sprawdzić;rozrząd sondę lambda,czujnik temp.cieczy,termostat,zawór EGR.
A głowice już ściągnąłeś? Bo zawory pewnie pogięte.
a co z zaworami? może mała regulacja pomoże
Witam. Udało Ci się rozgryźć temat błędu P0171 oraz tego szarpania ?
Witam, sorry ze zakładam nowy temat ale mój problem nie został rozwiązany, a założony wczesniej temat jest już zamknięty, mianowicie chodzi o to ze auto nie pracuje na wszystkich cylindrach, ale tylko na wolnych obrotach bo gdy się jedzie to przyśpiesza normalnie i wszystkie garki pracują.To samo dzieje sie na paliwie i na gazie, wymienione przewody...
Czyszczenie pomoże, ale na krótko, później kolejne czyszczenie, aż w końcu wymiana nieunikniona.
Tak jak w temacie zawory stukają (klepią) na zimnym silniku wygląda to tak: auto stoi pod blokiem przez noc i jak odpale to po jakiś 5 - 10 sekundah zaczynają klepać zawory, przestają po około 3-4 minutach. Na ciepłym silniku wszystko jest OK. Auto Opel Corsa A 91r 1,2s silnik 12NV zaworów nie ustawia się, tylko są kasatory, olej zmieniałem nie cały...
A masz tam zawór odpowietrzający bak ?
czy jest możliwe że coś się stało z głowicą lub zaworami Możliwe, może coś źle złożyłem możliwe... łańcuch był pęknięty A jaki powód? opel corsa c 1.2 A jaki rocznik? + standardowo - czy jest iskra, czy jest paliwo?
Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór, uszkodzony wtryskiwacz itp.
Witam. Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu. Przyczyną tego było po łamanie się prowadnicy łańcucha. Połamały sie też dźwignie zaworowe. pytanie jest takie czy zawory są pogięte?
Jesteś świadomy że byłby cud jakby auto odpaliło po założeniu paska. Bo na 99% tłok/tłoki spotkały się z zaworami i je pogieły.
Jak koledzy piszą więcej danych bo teraz można tylko gdybać . W tym silniku zaczął bym od wymiany czujnika ciśnienia oleju i uszczelki pod miską olejową . Może uszkodzony zawór spustowy w obudowie filtra oleju ?
Witam. Zawór EGR do czyszczenia.
A teraz należy wymienić silnik. Już dwa razy miałem te auta po remontach, po kolizji tłoków z zaworami, niby na elektronikę, a usterki okazywały się mechaniczne.
Należy najpierw odczytać kody błędów. Jest kilka typowych bolączek tego silnika. Zwróć uwagę na okablowanie i czujnik położenia wału. A z tym odgłosem silnika stawiam na zawór egr.
A nie 1.7 CDTi? P0340 czujnik wałka rorządu, uszkodzenie czujnika albo rozrząd przestawił się. P1290 za niskie ciśnienie na listwie paliwowej , uszkodzenie pompy albo czujnika bądź zawór przepływu paliwa.
Witam serdecznie. Objawy - samochod strasznie muli,ledwo dochodzi do 120km/h a powyzej nie ma szans(na czworce ledwo przyspiesza).Silnik X12SZ sprawdzone-cisnienie,pompa paliwa,katalizator,glowica,itp wszystko ok. Podlaczylem pod komputer-a ten wskazal na ów zawór recyrkulacji. Na jakiej zasadzie dziala taki zawor w tym roczniku?.(zauwazylem ze w roznych...
Dwa skrajne to cewka, zresztą namacasz to miernikiem, będzie tam 8 om. Trzy środkowe to potencjometr wzniosu zaworu.
Ale jest jakiś zawór (lub dysza ) który podaje olej na łańcuch?
Powiedz mi tylko jeszcze jak wygląda ten zawór i gdzie go szukać?
Wygląda na brak ciśnienia oleju - klepią i zawory i łańcuch.
Ok, czyli zaślepiam a sam zawór zostawiam obok zaślepki żeby działał sobie swobodnie.
Niech zmierzą ciśnienie oleju. Być może po dłuższym postoju olej ścieknie ze szklanek i nie otwierają się zawory do końca.
Na początek możesz wymienić tylko uszczelki na tym zaworze, znikomy koszt. Sam zawór to już kilka stówek.
Witam jak w temacie czy ktoś przerabiał ten błąd P0004 ,z wyszukanych informacji jest to,, Wysoki poziom w obwodzie sterowania regulatora ilości paliwa ,, czy kto może wie który to zawór? auto kopci
Problem z olejem rozwiązany poprzez wymianę czujnika oleju. Pod komputerem pokazał jedynie błąd P0100 tj. błąd przepływomierza powietrza. Ale przepływomierz działa tzn. komputer pokazuje, że podaje dobrze dawke powietrza. Tak to wygląda na 1, 2 i 3 biegu przy przeciąganiu do 6 tys. obrotów. Obstawiam, że to zawór EGR. Możliwe?
Radziłbym przedłużyć przewody i podłączyć. nie czujnik a zawór - jak mniemam.
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
ople to głównie mają ten problem po zapaleniu że przez chwilę dzwonią zawory. Nie zauważyłem
Dość typowy problem dla tego silnika to blokujący się zawór EGR. Na początku wystarczy czyszczenie
Sprzęgło kompresora kręci się lekko bez oporów, ale się nie załącza. Tu nie ma elektrycznego sprzęgła, jest zawór sterujący ciśnieniem kompresora. Czynnik w klimie jest, jakie ciśnienie HP?
Dla tego motoru to bardzo dobry wynik ale i prawdopodobnie jego koniec żywota- prawdopodobnie gaźnik, albo zawory, pierścienie- sprawdzałeś kompresje?
Wyłączysz po jednym cylindrze. Jeśli to wtryskiwacz to będzie wiadomo który, tak samo jeśli to układ korbowy. Moim zdaniem to pęknięta podkładka na zaworze. Nie wiem jaką metodą sprawdzaliście luz.
Kiedyś jeździłem Combo z tym silnikiem, i w półrocznym Combo był problem z odpalaniem po nocy. okazało się że paliwo się cofało z układu. Coś na zasadzie że zawory zwrotne nie trzymały.
Jak 3 kable to immo trzyma.Zmień ten zawór na zawór ze śrubką M5 taki zwykły bez immo.
Ok ale czy nie egr nie ma nic wspólnego z emisja spalin ??? Jesli tak to wymontowanie go spowoduje większą ilość emisji spalin i wtedy autko raczej przeglądu nie przejdzie .... Ktos mi powiedział że takie objawy wystepują przy rozregulowanych zaworach ale ja nawet niewiem czy moja corsa b 1.0 benzyna 98 rok ma automatyczna regulacje czy nie . Pojade...
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
Napisz coś o "korkach" :) Nie napisałeś ile amper, czy wkładka topikowa czy automat, jeżeli automat to czy wkręcany czy nowy (modułowy), ile bezpiecznik ma lat ? Wymiana grafiki na ponad 400 Watową mogła na niego wpłynąć. Jak słusznie zauważył kolega wyżej połączenia na listwie zasilającej i/lub bezpośrednio w gniazdku zasilającym też mogły dostać "po...
Witam Ostatnio w moim Oplu Corsie C 1.0 12 V pojawiły się następujące niepokojące objawy: po przejechaniu kilku kilometrów zapala się kontrolka serwisu (samochód z kluczem) - wtedy samochód zaczyna szarpać, traci moc, po puszczeniu gazu na wolnych obrotach faluje. Kiedy zgaszę samochód i odpalę ponownie po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka gaśnie...
Zapchanie układu raczej wykluczam, ponieważ płukanie a potem przedmuchanie Azotem nie wykazało przy okazji zatorów. Osuszacz nowy. Jedyne co przychodzi mi na myśl to zawór rozprężny lub zawór regulacji w sprężarce 🤔
Witam wszystkich. Wymieniłem w swoim aucie zawór SCV i w związku z tym mam pytanie. Czy po jego wymianie należy wykonać proces adaptacji pompy, czy po prostu użytkować auto normalnie tak jakby żadnej wymiany nie było? Jeśli taki proces należy wykonać to poproszę o wskazówki jak dokładnie wykonać tą procedurę. Auto o jakim mowa to Corsa D z silnikiem...
Tzn że auto trzeba oddać do serwisu sam w garażu nic nie zwojuję. Dodano po 3 czy da się samemu w warunkach garażowych bez komputera sprawdzić zawory i wtryskiwacze???
Tzok. O którym zaworze piszesz? SPV na górze pompy?
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Witam. Podepnij samochód pod kompa to wiele się może wyjaśnić. Podmień zawór EGR bo ten najprawdopodobniej się zacina.
James33 Diagnoza wykazała, że to napewno zawór EGR. Proszę o porady w zakresie pytań które zadałem bo chciałbym zrobić z tym porządek.
Zakładaj nową. Przez zawór nie będą przelatywać spaliny, co wyjdzie na dobre i jemu i silnikowi. Zawór jest zamknięty bez prądu.
To wiadome ze usterka jest mechaniczna! morze być uszkodzony zawór lub tłok itp...
W ramach aktualizacji tematu powiem, że pomoc otrzymałem na zagranicznym forum. Problemem był niesprawny zawór par paliwa przy kolektorze. Temat do zamknięcia.
mi to wygląda na zawór EGR, stanął chyba w pozycji otwartej
Nowa to niestety ok.1400-2000 zł i więcej.dobra regenerowana min.1400.Ja kupiłem za ok.600 zł z demontażu ale czy dobra to już loteria.Założę,będę wiedział.Ale ten PDF mnie martwi bo kontrolka znowu zaczęła migać /już po paru jazdach/.Pewnie filtr nie został wystarczająco doczyszczony.A może to jakieś zawory,czujniki,diagnostyka?
Ale w czym dokładnie mamy ci pomóc ??
Dzięki Panowie właśnie dzisiaj kolega naprawił mi te obroty otuż zaciął się silnik krokowy i wzią go na ostro kablami z akumulatora i go odblokowało i narazie chodzi ale ten czujnik temperatury to raczej też zlie pokazuje a te stuki zaczęły się wtedy jak zmieniłem kompletny blok z innego silnika ale głowica ta sama poprostu była tylko sama przekładka...
corsa zawora zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony
schneider kanały czesci ariston lodówka moduł
przedwojenna instalacja elektryczna włącznika zapłonu
Ford S-Max 2.0 TDCi 2020 – wymiana regulatora napięcia alternatora, kompatybilność LIN Off-grid: 7 paneli szeregowo, zacienienie, dioda blokująca – czy wzrośnie wydajność?