kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
Łańcuch strzelił to zawory pogięte, nie ma co się oszukiwać. Ciśnienie 14-16 bar, on na duży stopień sprężania.
Tak jak w temacie zawory stukają (klepią) na zimnym silniku wygląda to tak: auto stoi pod blokiem przez noc i jak odpale to po jakiś 5 - 10 sekundah zaczynają klepać zawory, przestają po około 3-4 minutach. Na ciepłym silniku wszystko jest OK. Auto Opel Corsa A 91r 1,2s silnik 12NV zaworów nie ustawia się, tylko są kasatory, olej zmieniałem nie cały...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Rozrząd nie przeskoczył tak po prostu. Jak przeskakuje to o 1-3 zęby i wtedy po prostu nie odpali jak synchronizacji nie będzie. Żeby zawory pogięło to się musiało nagle któreś koło sporo przesunąć. Wiele razy je robiłem ze zużytym łańcuchem aż przeskoczył. Zakłada się wtedy nowy i jeździ dalej.
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
Nie. W korku są dwa zawory na odpowiednie ciśnienie. Więc jak coś się będzie źle dziać, to ten system bezpieczeństwa zadziała. Najwyżej trochę poplamisz pod autem. ale będziesz widział resztki płynu na zbiorniczku. Jak się bardzo boisz, to na zimnym silniku strzykawka lub wężyk i odessij ile tam potrzebujesz. Ale nic złego się nie stanie, jak masz odrobinę...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
A jak to dokladnie samemu sprawdzic ?
Prawdopodobnie tak ja tym autem nie jeździłem,zaglądałem kamerka tloki i zawory są ok
Witam. Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu. Przyczyną tego było po łamanie się prowadnicy łańcucha. Połamały sie też dźwignie zaworowe. pytanie jest takie czy zawory są pogięte?
a może jest do zrobienia regulacja luzu
Witam. Typowy objaw zużytego dołu, i lub pompy oleju. To samo chciałem napisać. Ople miały problematyczne pompy oleju a zawory upustowe to już norma w nich. Z 2 lata temu był tu ruszany podobny problem. Koleś szukał złotego środka aż w końcu kupił za namową nas wszystkich pomagających cała nową kompletną pompę i człowiek chyba zadowolony do dziś bo...
Sugerujesz sprawdzić sondę lambdę egr zawór odpowietrzenia zawory wtryskowe i piny 33 i 49 Za to odpowiada k8 Szukać zwarć luźnych przewodów 🤔🤔🤔
Liniowy zawór EGR.
To skoro opony sa be to dlaczego kupujecie regenerowane alternatory, rozruszniki ,pompy wtryskowe, wtryski, zawory egr, telefony, i w końcu same samochody. Kupcie nowe . Sorry ale jak mam wydać 1400zł lub 400zł to wybieram 400zł. Jak ktoś ma kasy jak lodu to niech kupuje i jeszcze napiwek słony zostawi.
Silnik posiada egr oraz zmienne fazy rozrządu, być może mają one wpływ na wartość ciśnienia. Na pewno ten silnik posiada EGR? Mam podobny silnik A 14XER i tam nie ma zawory egr gdyż są zmienne fazy rozrządu i to one przejmują tą funkcję. Ważna jest membrana co znajduje się w pokrywie zaworów ale ona siada głownie w doładowanych silnikach NET
Nic jeszcze straconego, tam pękają koniki. Rozrząd do wymiany, zawory pewnie też + koniki. W służbowym jeszcze wałek rozrządu się skręcił delikatnie.
Co do pierścieni Łudz ul Liściasta - polecam. Jeśli chodzi o brak ciśnienia w cylindrze - jeśli oczywiście tłoki i zawory ok- cudów nie ma , ciśnienie oleju , lub popychacze, no chyba jak kolega wyżej napisał że zawory za długie
Ok dzięki ale zapytam jeszcze o głowicę jest ona 2 częściowa osobno mam zawory a osobno walki rozrządu, jak dokręcić część górną z walkami czy identycznie jak głowicę z zaworami ?
Jeśli zaworek uszkodzony to może być za duże i wtedy potrafią opaść zawory
Jedz do innego ASO i zobaczysz co stwierdza. Z reguly jak cos stuka w silniku to sa zawory ale glosniejsza ich praca powinna byc na zimnym silniku a nie na cieplym.
klekotanie cichnie przy wkręceainu na obroty' Dodano po 1 MOim zdaniem to nie zawory ponieważ dzwięk dochodzi z okolicy łańcuszka
Nie w każdym ecotecu które są też 8V, zależnie również w jakim stopniu przywaliło w zawory
Luzy zaworowe ktoś kiedyś sprawdzał? Może zawory masz podparte i stąd ten ból a jak zapali to jakoś zakopci czy nic?
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Nie tylko zawory moga klekotac - są jeszcze panewki i sworznie tlokowe ktore mogą klekotac na lekkiej pracy silnika. Ja mialem Fieste, regulacje zaworów nic nie dawaly i po rozbiórce silnika okazalo sie ze swoznie maja luzy - podobno typowa przypadlosc silnika 1.1 HSC. Dodano po 1 który rok i ile silnik ma przelatane? Regulacje nie pomagaja?
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Więc może po prostu któryś "gar" nie działa. sprawdź zawory i wtryskiwacze będzie o jedną niewiadomą mniej.
Wygląda na brak ciśnienia oleju - klepią i zawory i łańcuch.
Z tego co kojarzę te zawory nagrzewnicy były dość trefne i często siadały i jeśli cieknie z niego na tyle że co chwila się zapowietrza układ to mogą być takie objawy. Czy zaraz po odpaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiają się w nim bąbelki? Dla pewności warto jednak zrobić test na obecność spalin w płynie chłodniczym, to poniekąd...
Witam, 19 Marca 2013 roku zadałem pytanie odnośnie wymiany silnika w Corsa C 1.0 Auto posiadam do dziś, siedem lat temu kupiłem drugą głowicę i nawet założyłem hak i tak przejeździła ze mną ponad 140 tyś km bez dotykania serca pijąc do 0,7 litra oleju pod obciążeniem na 1000 km. Jednak jak na złość 26 czerwca tego roku przy przebiegu 212 tyś km straciła...
Posiadam corse z 1.0 z99roku podczas jazdy słysze zawory ma przebiegu 164000 olej wymieniany w listopadzie zeszłego roku 10w40. Co zrobić regulować czy wymienić olej prosze o jakiąś podpowiedż.
Kiedyś jeździłem Combo z tym silnikiem, i w półrocznym Combo był problem z odpalaniem po nocy. okazało się że paliwo się cofało z układu. Coś na zasadzie że zawory zwrotne nie trzymały.
Niech zmierzą ciśnienie oleju. Być może po dłuższym postoju olej ścieknie ze szklanek i nie otwierają się zawory do końca.
Wątpię aby było aż takie ciśnienie paliwa żeby syczało, prędzej jakaś nieszczelność lub przewód podciśnienia. Kolega pisał wczesniej że paliwo podaje i iskara też jest, więc nastepnym podejrzanym w takim przypadku to brak kompresji, nie domykające sie zawory np. Tu skoleji też podejrzanym może być rozrząd źle ustawiony powoduje brak synchronizacji układu...
ZAWORY UCIERPIAŁY MINIMALNIE A WAŁKA NIEMA MOŻLIWOŚCI UKRZYWDZIĆ
Bez podłączenia testera diagnostycznego to taka naprawa przypomina wróżenie z fusów. Może być coś z układu paliwowego , dolotu powietrza , czujniki , zawory podciśnieniowe ,recyrkulacja spalin itp ..... Pozdrawiam .
Panie i panowie nie jestem specem od silników jednak zawodowo zajmuje się robotyką i automatyką może jestem zbyt wyczulony na punkcie dokładności ale w mojej pracy to ważne wiec i tutaj się czepiam. Ja rozumiem to następująco jeśli planujemy blok silnika to tłok zaczyna wystawać ponad nasz blok i w celu uniknięcia kolizji z płaszczyzną głowicy dobieramy...
Zobacz czy EGR się nie zapiekł, te zawory w oplach mają czujnik położenia (potencjometr)
Jak odpalę auto napiszę Nie chcę cię martwić, ale jak strzeliła uszczelka w dieslu to na 95% silnik nadaje się do huty. I nic mu już nie pomoże - zwłaszcza, jak kupiłeś diesla, który swoje życie spędził w kraju, u kilku właścicieli, a na liczniku ma słynne 189 tys. km. :D W zachodnich ASO nawet nie ma procedur do wymiany uszczelki, bo nikt tam się...
Tak wiec jeszcze raz Opel Corsa 1.0 12V rok 1997 modelowy 98 prosciej mowiac 3-cilindrowa pralka po 4 zawory na cilinder. Kody usterek nic nie pokazuja (baaaardzo dziwne). Sprawdzalem blyskowymi i nic w akcie desperacji podlaczalem techa i nic nie ma!!!! Na analizatorze spalin pokazuje zaj.....e (sorry to nerwy) wyniki ponad norme. Przejrzalem silniczek...
że rozrząd delikatnie stuka Jak już to hałasuje ;-) aby wymienić bezproblemowo go to trzeba chyba wyciagać cały silnik A niby po co ? A więc jaki byłby koszt wymiany takiego rozrządu w mniej bądź bardziej zaawansowanym warsztacie samochodowym?? Podjedź i zapytaj ;-) Czy jest sens podejmować się tego zadania samemu? Jeśli tak to jakie są ryzyka? Jeżeli...
Nie, jeszcze nie sprawdzałem, postaram się to jeszcze sprawdzić zawory myślę, że są w porządku. Możliwe ze powodem jest zbyt bogata mieszanka ? Dodano po 3 Pytam bo ostatnio stanąłem na drodze bo silnik się zalał ...
Oprucz stukania zaworów słychac specyficzne pukanie w silniku coś w rodzaju jakby tłok uderzał o zawory ale po wyżej 1000 obrotów to pukanie zanika i pojawia sie na przemian. Rozrzą wymieniony i problem nadal ten sam. Ktoś miał takom przypadłoś?
to jest sprężarka SD6V12 i w nich są zawory sterujące wydajnością KTT060024 (MT2304) Ja o tym wiem i pracuję przy tym. Ty czytasz i to jeszcze żle! Tam jest JEDEN zawór sterujący! Resztę Ci już napisałem, więc działaj!
Nie słyszałem aby w benzyniakach zaślepiano zawory EGR..... , Patrząc na rocznik to olej 10 w 40 , a wchodzi go coś koło 3 litrów. Widzę że trochę jesteś nieobeznany to myślę że podjedż do kogoś co Ci te auto podłaczy po dignoskop i coś powie , a bynajmniej Cię ukierunkuje w sposobie usunięcia usterek. Co się tyczy opon to ten samochód nie jest demonem...
witam, zawory dzwonią to są tylko takie możliwości, PALIWO!! NIE TA LICZBA OKTANOWA, zapłon, miejscowe przegrzanie-zakłóca prawidłowy moment zapłonu, podeśle opis i sposób sprawdzenia czujnika spalania stukowego, i taka uwaga- serwis tam też pracują ludzie mieliście Panowie napewno negatywne opinie o pracy serwisów ot taka mała dygresja, pozdrawiam...
Witajcie drodzy forumowicze, w swoich badaniach na mechaniką natrafiłem na ciekawą kwestię i chciałbym się wypytać co o tym myślicie: Pojazd: Opel Corsa C 1.0 3-garowy (sic!), 2006 rok silnik typu DOHC z dwoma wałkami twinport i teraz tak: - zgodnie z katalogiem wałek rozrządu z tego silnika ma również zastosowanie go Opel Corsa C 2000 - 2003 rok (przed...
Umówiłem się do mechanika będzie planował głowicę i zobaczy zawory może nieszczelne.Po naprawie dam znać. Mam pytanie czy przy nieszczelnych zaworach auto może spalać więcej benzyny?
Witam, Jak jest paliwo, iskra i kompresja na cylindrze to ja bym sprawdził czy wałek rozrządu nie jest nadmiernie wyeksploatowany. Możliwe że zawory wydechowe nie całkowicie się otwierają i jest problem z wydaleniem spalin. Czy usterka nastąpiła nagle, czy z czasem się nasilała?
Na komputerze wyskakuje błąd 251 "przestawienie początku wtrysku". Efekt jest taki, że auto kręci, rozrusznik dobry, nowa pompa, nowe zawory w pompie a błąd dalej ten sam. Auto ani myśli odpalić.
piszesz że ciśnienie ok to oznacza iż zawory ok. czy aby w tym silniku EGR nie jest przypadkiem przy III garku?
Przepraszam nie doczytałem faktycznie nie ma. Ale brzmi identycznie. pozostaje tylko Rozrząd do sprawdzenia bo według mnie napinacz jest uszkodzony, problem występuje zaraz po odpaleniu kiedy ciśnienie oleju dopiero wzrasta napinacz tak jakby działa z opóźnieniem i napina łańcuszek dopiero po osiągnięciu pełnego ciśnienia. A jak silnik chodzi z tak...
Sam wtrysk i dlaczego napisałeś, że dwie świece mokre a dwie suche? Czyżby zawory ssące się nie otwierały? Ciekawe to bardzo. Wszystko co Ci potrzebne (narazie), masz już opisane.
Rozumiem, że jest to zapytanie? Co robić ? Zrzucić głowice i wymienić uszczelkę, oddać do planowania i dotrzeć zawory i cieszyć się że to tylko tyle. Również spojrzałbym na pierścienie np zalać naftą.
może zawory?
A może na twojej stacji paliwowej zaczeli mieszać bęzynę z olejem napędowym. Ostatnio bardzo częsta praktyka pracowników i właścicieli stacji paliwowych. I nie spalona ropa spływa sobie do skrzyni korbowej. Objaw rozrzedzony olej stukające zawory i oczywiście wzrastający poziom oleju w silniku.
wymieniłem filtr powietrza i bez zmian dalej kopci :( zawory się same regulują w tej corsie?? tak twierdzi mój mechanik ale nie wiem czy to taki szpec za jakiego się uwaza
Panowie przestawił się wał korbowy, czy ktoś wie w jakiej pozycji powinien być gdy na pierwszym cylindrze wałki rozrządu są ustawione w pozycji gdy oba zawory są zamknięte. Mając blokadę taka jak na zdjęciach. Łańcuszek zdjęty jest. Czy tak jak na 1 zdjęciu czy tak jak na 2 zdjęciu.
kolego moż go przegrzałeś i zawory puszczają albo szklanka mu sie przypiekła. chyba że rozbierałeś rozrząd i żle go złożyleś to też może być przyczyną
Sprawa wygląda w ten sposób że nie bardzo mam możliwość ustawić zawory na ciepłym silniku ponieważ w tej chwili jest zdjęta głowica bo wymieniałem zawór i uszczelniacze. Chciałbym więc ustawić zawory po montażu głowicy a przed uruchomieniem silnika czyli na silniku zimnym. W związku z tym powinienem w jakiś sposób zmienić wartości luzów?
Witam Podczas wymiany rozrządu i napinania paska za luźne napięcie spowodował przesunięcie kilku ząbków tak że nie mogłem już wrócić do ustawień przed rozebraniem. Mam zaznaczone na pasku rozrządu które ząbki zachodziły na znak na kole wałka rozrządu a które na znak na kole wału korbowego. Jak raz kręci się wałek rozrządu to dwa razy obraca się wał...
Samochów zaczął dymić i osłab jskiś rok temu po zatankowaniu paliwa na prywatnej stacji. 6 miesięcy temu były zawory sprawdzane, były ok. Samochód bez zmian. Ciśnienie było mierzone zegarem podpiętym pod kolektor ciśnieniowy z turbiny. Ssanie turbiny bezpośrednio z atmosfery.
Jaki ma przebieg ta corsina?Jeżeli zawory stukają to hydraulika leży a nie wina paliwa.Może być też woda w zbiorniku dolej denaturatu do zbiornika pół litra to wywali wodę.
Witajcie Kochani! Przejrzałem nasze bogate forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Tematów jest sporo ale nie do końca w mojej sprawie :( Samochód: Opel Corsa C 1.0 silnik Z10XEP Twinport 2004 r. Na łańcuchu. Ważne! Auto przyjechało na warsztat z prawdopodobnie zajechanym wałem (silnik stanął dęba) Po rozebraniu wszystkiego na śrubki (silnik...
Brat kupił takiego opla z zerwanym łańcuchem. Auto miało przebieg około 300tys km i nigdy nie zmieniano tam łańcuszka (znam pierwszego właściciela). Wykrzywiło 2 zawory i pękły dwie krzywki. Cała naprawa auta wyniosła lekko ponad 1000zł za części (naprawialiśmy sami). niektórzy twierdzą że klekotanie wraca po paruset kilometrach po wymianie rozrządu....
Głowica jest zdjeta i rozebrana. Jak się okazało była już kiedyś robiona od podstaw z tym, że ktoś to zje... ponieważ gniazda zaworów były zbyt głęboko zfrezowane co zarazem zrobiło za długie zawory które ktoś zobie delikatnie poprzycinał od strony zamków, więc dziwgienki zaczeły już chodzić nie po zaworze a częściowo po jego podkładce i w ten oto sposób...
Panowie jeżeli ktoś się spotkał z problemem proszę o poradę bo już mi się skończyły pomysły. Corsa C 1,3 cdti jak był zimny palił od strzała, jak był gorący i był wygaszany a następnie odrazu rozruch też palił ok, ale już np gorący i postał z 30min to już nie można zapalić wogóle albo po długim kręceniu zapali ale ledwo ledwo z objawem tak jak by były...
To gratuluję. Pewnie jeszcze na fabrycznym oleju, bo go wcale nie ubyło od nowości. Przyjmij do wiadomości, że okolice 150tys km. to granica żywotności łańcucha rozrządu, który zwyczajnie pęka. 150tys to granica żywotności każdego łańcucha rozrządu, nie tylko tego z corsy. U mnie wymieniony łańcuch przy 130tys ale to z względu na napinacz który nie...
Witam. Jeśli na początku po wyjechaniu od mechanika było dobrze, a po kilkudziesięciu km się pogorszyło, to na pewno nie zawory muszą się przetkać. Zmień mechanika. Te silniki są wrażliwe na wężyki podciśnieniowe, potencjometr przepustnicy i silnik krokowy, który w przypadku uszkodzenia daje się też we znaki przy pracy silnika podczas jazdy. Jedno jest...
Gdzies na kostce ECU powinien byc sygnal do zaworow wtryskowych. Zawory to zwykle solenoidy 12V wiec trzeba troche tylko z dokumentacja ECU zapoznac i tam sie jakos wpiac (albo napieciowo albo pradowo, mozna przeciez na kablu od zaworu zalozyc petle z drutu jako transformatorek cegowy).
Co tu ma do rzeczy, że tłoki waliły w zawory to nie wiem. Nie ma takiego czegoś jak "pasowanie głównych panewek" pod szlif. Robi się szlif i już. Panewki pod tę tolerancją muszą pasować. Ty chyba pierwszy raz silnik widziałeś rozebrany (sam tego nie robiłeś, to pewne). Zmień opis, żaden mechanik by nie doprowadził silnika do takiego stanu.
Miałem 106 z silnikiem 1.4 i instalacją gazową. Silnik bez problemu, tylko sprzęgło padło i zawory ręcznie trzeba ustawiać co jakiś czas. Dosyć prosta operacja - łatwo samemu ją wykonać jak poszukasz opisu. Słaby punkt to belka tylna - regeneracja w starym aucie prawie nieopłacalna. Ja długo jeździłem takim rozkraczonym i też nic się nie działo tylko...
Świeca jest dedykowana NGK, 25 zł za świece i przewody po 25 za szt. Paliwem też przestało śmierdzieć ja z kolegą oleju też nie czujemy już za dużo przy wydechu. Przy wymianie oleju sam wlałem mu puszkę doktorka i było dobrze przez pewien czas aż do teraz. to jest mój pierwszy samochód i zanim go kupiłem zbierałem kasę 3 lata dlatego mam *** żal w ***...
Polecam stronkę autocentrum -opinie kierowców. Za 5 tys to wiele nie pofikasz. Ja osobiście nie kupiłbym przereklamowanego taniego niemieckiego auta typu opel corsa- silniki 1.0- masakra padające napinacze rozrządu, zawory EGR, fatalna kultura pracy, 1.2- ok, 1.4 muł który pali 7-8 L. To samo VW z silnikiem 1.4-emerytcar- do tej pory z uporem maniaka...
Witam... Mam w swojej corsie C z 2004 roku silnik 1.2 benzyna + LPG Z12XE, zastanawiam się nad przełożeniem silnika np na Z16XE (Mój silnik już spala trochę oleju i słychać zawory a także prawdopodobnie łańcuch rozrządu). Wie ktoś może co potrzeba do takiego przełożenia? Czytałem i słyszałem, że silnik 1.6 powinien spokojnie pracować nawet na sterowniku...
Co to jest ten MIL?chodzi o check?Check pali sie.Nie trzyma wolnych obrotów,nawet nie odpali bez dodania gazu.wczesniej ten silnik chodził na 3 cylindry,zminiłem 2 zawory wydechowe,usczelniacze pierscienie i kompletny rozrzad po złozeniu tak jest. Dodano po 3 mówisz o map sensor? sprawdziłem na kompie parametry chodza jest dobry.
Wszystko fajnie. Głowica dostosowana do LPG. (W firmie produkującej zawory do silników ustaliłem, że materiał ten sam co do benzyny tylko geometria grzybka inna.) Jest tylko jedna zagwozdka. Czytałem, że z fabryczną instalacją nie można się połączyć za pomocą normalnych narzędzi (interface, program). Jeśli by się to potwierdziło to pozostaje zostawiać...
Nie możliwe... Otwory sie pokrywają w GMP ponieważ jeden z nich ma śrube wykręcana i to ona blokuje koło. Ciało obce? Przecież to auto wjechało do garażu o własnych siłach! Przed robotą wywindowane na kobyłki (zmiana tarcz i bębnów) i tak sobie stoi... Nic a nic nie mogło sie stać od stania w garażu. Gdy kręcę kołem w celu sprawdzenia "kolizji" robie...
Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że czytałem już chyba wszystkie tematy związane z tym tematem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... Do rzeczy: pacjent to corsa B 1.4 8V 60 KM. Problemem jest szarpanie. Wymieniana była uszczelka pod głowicą, ale problem był długo przed wymianą. Podczas jazdy bez gazu szarpie, robi kangury. Jak już...
najgorsza jest regulacja zaworów- trzeba to robić od czasu do czasu. regulacja w suzuki robi się płytkami i to jest problem. w polo jest hydraulika i dlatego odpada regulacja ale... suzuki jest bardziej niezawodne. jak bedizesz dbał o samochód (przeglądy lpg co 10-15 tys- co najmniej wymiana filtrów to max 80zl ) i lał dobry gaz to śmiało bierz suzuki....
Problem polega na tym że na wolnych obrotach przy dodaniu gazu silnik się przydławia i szarpie dopiero jak osiągnie obroty rzędu 2000 normalnie się rozpędza. Wymieniłem świece i to samo. Filtr powietrza niedawno był wymieniany. Ciekawe jest to że jak przestawiłem zapłon na wcześniejszy to jest wszystko ok tylko zawory dostają bo strasznie dzwonią. Jak...
Witam Posiadam od 2 miesięcy Corse c 1.0 (2003) 3 drzwiowka. Przed nowym rokiem zrobiłem ponad 500 km i wszystko było ok (ostatnie 100km po autostradzie z dosc dużą prędkością). Na drugi dzień po odpaleniu auta strasznie klepały zawory (odgłoś a'la diesel). Sprawdziłem olej i niestety był na minimum (oczywiście dolałem) jednak nadal klepie. Podczas...
Witam. Posiadam Opla Corsę rok prod. 94r., motor: 1.2cm3. Problemów mam kilka. Jeden najbardziej mnie nurtujący to problem "niedopalania" na jeden tłok (nie w 100% ale około 30-40%). Sprężanie sprawdzone, zawory też. Objawia się to tym, iż samochód bardzo sie trzesie na wolnych obrotach, a jak sie go jeszcze obciąży włączonymi światłami lub włączonym...
W układzie grzania jest ten jeden główny przekaźnik. Natomiast ustalmy pewne fakty. Czy za każdym razem przy próbie rozruchu świece pobierają prąd o wartości 58-68 A jak kolega zmierzył. Jeśli tak to jak długo? Jeśli za każdym razem świece pobierają prąd to sterownik jest dobry - mówię tu o sytuacji, gdzie panuje niska temperatura, która powoduje zadziałanie...
Czy nie ma jakiegoś warsztatu w twojej okolicy. Ja wiem, że do warsztatu najprościej ale zapewne sam wiesz ile jest radości jeśli się samemu grzebie i czasem coś wyjdzie :) Sugeruje zabrać sie za aparat zapłonowy ,wymień kopułke palec ,przeczyść przewodyWN ,świece też przydałoby się wymienić na nowsze :|:idea: Jeśli chodzi o układ zapłonowy to sprawa...
Witem, silnik w twoim samochodzie to najprawdopodobniej X10XE. 4 Zawory na cylinder, 3 cylindry, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy benzyny. Jeżeli przepływomierz to ten sam model części co w X16XE to 1 czy 2 wystrzały gazu w kolektorze dolotowym i masz po przepływomierzu (raczej delikatna część w tych samochodach). Pierwsza sprawa: zakładanie gazu do...
rzeczywiście jakaś modyfikacja... Stosowany był jeden zawór regulujący i to dokłądnie taki, jak masz na zdjeciach. Zwróć uwage na polaryzację bo zawór posiada diodę.
Podaj kod silnika. W X12SZ jest tak (od glowicy): Czarny Czarny z bialym paskiem Brazowy z niebieskim paskiem Brazowy Czarny z zoltym paskiem
zawory.
EGR - zawór recyrkulacji spalin.
Zawór EGR
O ile dobrze kojarzę to jest tam zawór regulacji ciśnienia oleju ale jeszcze muszę sprawdzić.
To teraz odłącz go i zobacz co pokazuje parametr jak i jaki bład wyskoczy.Oczywiście jak patrzysz na dobry parametr.
A co to jest zawór RWG jeśli kolega łaskaw wyjaśnić?
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Więc teraz wiesz gdzie masz zacząć szukać. Sprawdź styki przy tym zaworze i czy przypadkiem się nie przycina.
Tego i tego, PWM jest stale 100% a napięcie 0.00a To jakim cudem pali? Robisz błedy w diagnostyce nie masz pojęcia jak ten układ działa i dlatego tak jest. Czym zmierzyłeś PWM na zaworze?
Jak 3 kable to immo trzyma.Zmień ten zawór na zawór ze śrubką M5 taki zwykły bez immo.
zawory corsa hyundai zawory fabia zawory
zmywarka pompa buczy gasnie silnik mondeo ustawienia kątów anteny cyfrowy polsat
amplituner yamaha droga dojazdowa
Ryglowanie zamków w Oplu Omega B - jak włączyć? Mitsubishi HS-E12: Specyfikacja i typowe usterki