Czujnik obrotów kierownicy jest na kolumnie kierowniczej, pod manetkami kolumny, przykręcony na trzy śróby torx. Trzeba wymontować kolumnę by go wyjąć.
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
Tak...problem dawno rozwiązany...VAS i zakończenie testu drogowego i prowadzonych funkcjach...
Temat rozwiazany
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
Pracuje w Lesznie WLKP i nasza firma wynajmuje kilkadziesiąt wózków Jungheinrich rożnego typu od firmy Serwitech, między innymi kilkanaście efg213. Gdy coś nawali to max 2 dni i chłopaki przyjeżdżają na naprawę więc jak sądzę mają dobry dostęp do części, może są w stanie pomóc wiedzą lub częścmi.
to nie jest czujnik obrotu kierownicy tylko taśma do poduszki i klaksonu zamknięta w czarnym, okrągłym pudełku. jak nie wiesz o ile została obrócona to pokręć w jedna stronę do oporu (delikatnie !), następnie w drugą, też do oporu, licząc jednocześnie obroty (wyjdzie pewnie z 8 ), potem cofnij o połowę ilości obrotów i zamontuj, koła muszą być oczywiście...
Witam. Temat archiwalny ale mam identyczny problem z identyczną ibizą też 80 mA poboru prądu, i stąd moje pytanie czy ktoś rozwiązał problem i co jest jego przyczyną ? czy to czujnik obrotu kierownicy ?( moje przypuszczenia ) czy problem leży w czymś innym ?
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
Jeżeli okablowanie sprawdzone, i wszytko się zgadza to całkiem prawdopodobne, że tak.
Świeci się kontrolka wspomagania. Vag'iem nie mogę się połaczyć ze sterownikiem. Napięcie "po stacyjce" pojawia się,czujnik obrotu kierownicy raczej działa, ruszając kierownicą zauważyłem zmiany napięcia na jednym z pinów.Pompa nie odzywa się :( POMOCY
Świeci się kontrolka na desce? Na początek sprawdzić zasilanie. Może być bezpiecznik, zgniła wiązka, sama pompa w sobie, albo czujnik obrotu kierownicy. A co się stało że przestało działać? Wypadek czy po prostu awaria?
Czyli moduł do wymiany na to wygląda.
DSC ma iformację po CAN ze sterownika poduszek z czujników G i obrotu. Potrzebuje też informację z czujnika kąta skrętu kierownicy, czujnika ciśnienia w obwodach układu hamulcowego, czujnika prędkości i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Tam nie ma żadnej hydrauliki a to z dwoma wtyczkami to sam silnik wspomagania i czujnik obrotu wału kierownicy
Witam Mam taka usterkę ze wyłącza i włącza silnik podczas jazdy i na postoju. Wymieniłem przepustnice i przekaźnik DCM był upalony troszkę. Mam uszkodzony czujnik obrotu kierownicy. Czy to może mieć wpływ na ta usterkę? Dziękuję za wszelka pomoc
Tak pokazuje ze uskodzone są centralka, silnik, czujnik obrotu kierownicy, a wszystko podmienilem i nic moze jakies zasilanie tego ukl?
https://obrazki.elektroda.pl/1546416100_... .. ja też był zaskoczon, ale można spróbować. Jest kod diagnostyczny C1509 Controller Relay Sticking The control unit recognises the malfunction of the circuit via an internal evaluation logic. Opisaną usterkę najczęściej powoduje czujnik obrotu kierownicy, a zwłaszcza jego część, która służy...
Przyczyną awarii był uszkodzony czujnik obrotów kierownicy i silnik wspomagania zamiast ułatwiać kręcenie to przez ułamki sekund utrudniał. To powodowało błędy wysyłane do komputera a ten wyłączał wspomaganie. Dzięki za odpowiedzi
Witam Dostałem kierownice j.w. ale jest uszkodzona, nie ma w niej(został ułamany i zgubiony) czujnika obrotu kierownicy. Nie ma w niej tradycyjnego potencjometra tylko czujnik coś jak w myszce. Czy można dostać gdzieś schemat tej kierownicy albo namiar na jakis serwis Pozdrawiam
Zaczął bym od kalibracji czujnika kąta obrotu kierownicy.
na samym początku musiałbyś zrobić diagnoze urządzeniem Vag lub Vas,wtedy powinno pokazać jakiś błąd,częstą przyczyną jest czujnik obrotów kierownicy
Taśma airbag nie ma nic wspólnego z usterką, problem masz z czujnikiem kąta obrotu kierownicy. Sprawdź linię CAN od czujnika kata skrętu do modulatora ABS.
Pomyśl, jak bez elektroniki silnik wspomagania będzie wiedział, w którą stronę się kręcić??? Dobre spostrzeżenie, będzie potrzebny do tego sterownik, czujnik momentu obrotu kierownicy znajduje się już w kolumnie, czy więc wystarczy tylko sterownik, czujnik momentu obrotu kierownicy(w jakim położeniu się ona znajduje) silniczek wspomagania, no i oczywiście...
EC4-5 - Nieprawidłowość przesunięcia czujnika przyspieszenia. E73-1 - Nieprawidłowość elektromagnesu kompensacji położenia kierownicy. E01-5 - Nieprawidłowość otwarcia czujnika O2. E54-1 - Nieprawidłowość elektrozaworu obrotu. Szukaj uszkodzonej wiązki przewodów.
Nie wiem jak jest z czujnikiem obrotu koła kierownicy w daf 106. Ale może po prostu wystarczy jego zwykła kalibracja. Jeśli masz aktualną texę to sprawdź czy masz taką opcję.
Generalnie czujnik kąta skrętu jak działa nieprawidoło od razu wyrzuci Ci błąd, w przypadku uszkodzenia czujnika wspomaganie może nie działać poprawnie, lub wcale nie działać. Z tym się nie zgodzę. Spotkałem się z przypadkiem, gdy zawilgocony czujnik pokazywał obroty kierownicy bez jej dotykania, pompa przyspieszała jednak błędów nie było. Jeśli kolega...
Co do wyłącznika to właśnie przejrzałem trochę ofert takich aut jak moje i tam był ASR i ESP i nie było wyłącznika Tylko zauważyłem że te samochody nie miały dźwigni regulatora i ogranicznika prędkości a u mnie jest Czyżby producent obdarzył mój samochód tym wynalazkiem a zabrał te dwa systemy ? Co do trudności to tego się nie obawiam o ile nie będę...
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
W autach z elektryczno-hydraulicznym wspomaganiem Ibiza/Polo/Fabia przygasanie światel przy kręceniu kierownicą to norma. I nic na to nie poradzisz. Taki urok. Domyślam się że: wspomaganie nie dzialalo tak jak powinno, zmienileś czujnik obrotów kierownicy, wspomaganie zaczęlo pracować a przy okazji zaczęly przygasać światla? Popraw mnie jeśli sie mylę....
jesli chodzi ci o czujnik skretu to tak
na komputerze błąd-uszkodzenie mechaniczne czujnika prędkości. W którym sterowniku ten błąd ? Jeżeli we wspomaganiu to chodzi mu raczej o czujnik prędkości obrotu kierownicy a nie prędkości pojazdu. Podaj kod błędu,będzie łatwiej.
Auto jak w temacie. CIM podmieniony na drugi i ten sam błąd: C0460 Obwód sygnału czujnik kąta obrotu kierownicy, zakres działanie. Czyżby uszkodzony moduł ABS? Błąd pojawił się niby po wymianie krzyżaka. Ktoś walczył z powodzeniem z takim błędem ?
Pod listwą zębatą ogranicznika skrętu. Ta sprężyna ma za zadanie dociskać listwę do zębatki. Przy składaniu trzeba ustawić listwę na punkt centralny gdy kierownica jest na wprost. Można to sprawdzić przez równy kąt obrotu w lewo i prawo. Reszty czujników nie trzeba ustawiać bo i tak się kalibruje za każdym razem przy uruchomieniu.
Szyna Can kolejność połączęń -Cim-moduł kierownicy -czujnik obrotu wewnątrz własnej osi (pod mechanizmem zmiany biegów) -ABS -silnik -moduł wspomagania kierownicy Sprawdzamy komunikacje po koleji od cima
Błąd we wspomaganiu ma nr U1313 - Połączenie DAE (elektryczne wspomaganie kierownicy) / ESP, Spójność . We wspomaganiu nie ma możliwości kodowania w Planecie, tylko podgląd parametrów, odczyt i kasowanie błędów. Błąd może wynikać stąd, że w samochodzie nie ma ESP, jest tylko ABS? Może wspomaganie, po regeneracji, które zostało założone do samochodu...
Wprowadziłem cię nieświadomie w błąd bo wtyczka po prawej stronie w twoim przypadku jest wykorzystana ( w nowszym modelu tam po prostu nie ma pinów ), podłączony tam jest czujnik obrotu koła kierownicy który umieszczony jest na przekładni kierowniczej. Na wtyczce po lewej jak już pisałem jest CAN pin 2 i 3 oraz zasilanie po stacyjce pin 1.
Co do linków z pierwszego postu, mechaniczny impulsator to bardzo kiepskie rozwiązanie, mała rozdzielczość, słaba trwałość, enkoder optyczny o rozdzielczości 100 to już jest akceptowalne rozwiązanie, z dobrze napisanym programem pozwoli rozróżnić 400 stanów na obrót. Im większa rozdzielczość tym mniejsze ruchy kierownicy można wykryć, weź pod uwagę...
Jak jest duże obciążenie silnika przez wspomaganie to podnosi obroty. Teraz na postoju jak skręcisz na maksa kierownice i tak będziesz trzymał to obroty spadna. A z czujnikiem moduł zwiększy obroty.
Sprawdź przewody przy pompie ABS i wtyczki przy czujniku kąta skrętu. Po wymianie czujnika kalibracja była robiona czy nie ? ===ABS DTC C1277-E0=== Kod: C1277 - Błędny sygnał 1 i 2 czujnika kąta obrotu kierownicy Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców...
Masz problemy z czujnikiem kąta skrętu na kierownicy. Warto podejrzeć parametry i obroty kierownicy podczas kręcenia kierownicą w obie strony. Jak sygnał z czujnika będzie błędny to wiadomo o co chodzi.
Musisz mu zasymulować prostokątny sygnał prędkości obrotowej silnika, inaczej nie włączy się. Poza tym trzeba obciążyć wałek wychodzący ze wspomagania żeby czujnik momentu obrotowego załączył wspomaganie podczas obrotu wałkiem kierownicy
Witam o wreszcie ktoś chętny do współpracy :) Jeśli możesz to wsady podeślij mi na maila . Dobrze było by żebyś je jakoś opisał ,który wsad z jakiej pompy i najlepiej jakie błędy wyrzuca na stole. .Pompę możesz na stole zapytać o błędy vcds-em (inaczej vag-com hex ) Interesuje mnie ten twój interfejs ,który zrobiłeś -Jeśli możesz to podeślij mi też...
tak mi się wydaje, bo wszystko inne (panel z guzikami, czujnik/silniczek sprawdzający obrót kierownicy itd) wpiete jest w płytke główną i działa - w weekend będę miał miernik w zasięgu to posprawdzam jeszcze czy jest tam zasilanie, czy oporniki są okej, jezeli tak to bede miał pewność. a co do wielkosci... to chyba baaardzo stare te drukarki? bo ten...
W adamie procedura wygląda tak: Uczenie czujnika kąta obrotu kierownicy jest zawarte w funkcji ogólnej konfiguracji i może być wymagane po dokonaniu wymiany pewnych części układu kierowniczego: •Przekładnia kierownicza •Kolumna kierownicy •Wewnętrzny drążek poprzeczny mechanizmu zwrotniczego •Zewnętrzny drążek poprzeczny mechanizmu...
Witam! Mam ten sam problem w Ibizie wspomaganie TRW brak odczytu z czujnika bład 00816 o uszkodzeniu czujnika kable sprawne. Pompa została wymieniona po uszkodzeniu po wypadku. Wspomaganie standardowo działa ale ma problemy przy dynamicznych obrotach kierownicy. Czujnik wymieniłem na drugi i dalej to samo. Kodowanie sprawdziłem. Pytanie dotyczy sprawdzenia...
kolego zanim zaczniesz wymieniać czujnik to zerknij w parametry bieżące jaki masz kąt skrętu na wyprostowanych kołach i jak reaguje czujnik na obroty kierownicą
Witam serdecznie Mam problem z vectrą, wyświetla się kierownica z wykrzyknikiem oraz opadają wskazówki, w op-comie na Cim wywalał mi sporo błędów, C1531 - obwód zasilania czujnika kąta obrotu kierownicy, napięcie za niskie (03) - nie występuje C1532 - sygnał czujnika kąta obrotu kierownicy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie (05) - obecny c1550...
, kiedy jest uruchamiana a właściwie co i kiedy ją uruchamia? Są jakieś czujniki ciśnienia czy pracuje non-stop? Pompa uruchamia się wraz z uruchomieniem silnika. Pracuje wtedy na niskich obrotach. Dopiero kręcenie kierownicy poprzez czujnik skrętu (wkręcany do maglownicy) daje jej sygnał do zwiększenia obrotów. A tym samym do zwiększenia ciśnienia.
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Czy uszkodzeniu ulegl modul bsi ? komputer milczy na temat błedów W czym masz problem bo nie rozumiem??? Tam nie ma żadnych prądów tylko pin 1 i 6 sygnały sterujące z czujnika kąta obrotu kierownicy (twoja taśma) Pin 3 to diagnostyka K-line, pin 9 to info o uruchomionym silniku i pin 4 sygnał prędkości auta. Jedyne ,,prądy,, jak je nazywasz to ,pin...
Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie...
Witam kolegów mam taki problem z Astrom H 2005r po wymianie modułu CIM samochód odpala ,ale nie mogę z kalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy jest błąd C04690-5A Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy.Na starym module czujnik jest ok.Co może być nie tak z tym modułem w środku są dwie motki ,czy możliwe że któraś się wysypała pozdrawiam.
Dzień dobry, Przeprowadziłem kilka testów tzn. odczytałem błędy zrobiłem wykresy prędkości kół, działanie czujników przeciążeniowych i kąta skrętu kierownicy. Miałem takie szczęście że podczas "zbierania" danych wystąpiła przypadłość opisywana w problemie (pierwszy post) link do filmu. [youtube]https://youtu.be/l7cZT_CknQI[/y... Auto samoczynnie...
Witam Ja miałem pokazywany identyczny błąd /816/ z instalacją TRW, kiedy był uszkodzony czujnik prędkości kątowej kierownicy. Też VAG pokazywał prędkość kątową "stała wartość 128". Pomimo, że zapalała się lampka "brak wspomagania", to wspomaganie pracowało ale nie poprawnie. Ponadto przy niesprawnym czujniku podczas kręcenia kierownicą obroty pompy...
Nowy czujnik był uszkodzony nie mogłem na nim zrobić adaptacji i świeciły się świece.Był oryginał z drugiej takiej audiczki o takim samym numerze.Stary czujnik nie czytał mi obrotów kierownicy rozebrałem go i przemyłem spirytusem i było dobrze zaczął czytać kąty i obroty to zrobiłem adaptację i ABS zgasło i zrobiłem test drogowy i ESP też zgasło.
https://obrazki.elektroda.pl/6383859800_... Chodzi mi o ten czujnik , czy on steruje obrotomierzem młocarni na wskaźniku przy kierownicy?
Witam Mam problem z fordem czasem wyskakuje mi komunikat usterka układu wspomagania i wyłącza się kontrolka ESP błędy w forscan w zdjęciu gdzie szukać usterki który czujnik bo wiem ze są dwa na kierownicy i w maglownicy może mnie ktoś pomóc od czego zacząć szukać https://obrazki.elektroda.pl/7372294200_... Dodano po 23 ===PCM DTC Brak===...
Masz jakiś interface do opla? Jak tak podłącz się do Cim'a i sprawdź czy widzi kręcenie kierownicą, może wystarczy wyprostować czujnik wzg. kierownicy i skalibrować (lewo-prawo do oporu).
Pewnie jest tam masa, 5V i sygnał zwrotny, zasymuluj mu na sygnałowym 2-3V i sprawdź czy podniesie obroty.
u mnie nie działa. Jest jais inny uniwersalny ? Ale co ci nie działa? Login? Interfejs? Program? Nie ma uniwersalnych loginów, do obrotów jest inny, do czujnika skrętu koła kierownicy jest inny.
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
Serwa nie mogę kupić , bo moment który potrzebuje na wyjściu wału wynosi około 15 Nm Takie serwa też są, ale drogie. Pozostaje Ci zastosować serwomotor, np. ze wspomagania kierownicy.
Podłączałeś komputer i patrzyłeś w parametry w momencie jak przestaje działać, czy sterownik "widzi" obroty prawidłowo, sygnał czujnika momentu?
Problemem była podkładka doklejona dla wzmocnienia. Robiła zbyt duży dystans między kółkiem a czujnikiem. Kółko musi być dosunięte praktycznie do oporu na wałek, aż dotknie plastiku koła zębatego. Po przyklejeniu pozdkładki z drugiej strony kierownica działa.
Witam kolegów od kilku dni próbuję rozwikłać problem Peugeota 207 z palącą się kontrolką Esp i błędem C1135 czujnik kąta skrętu kierownicy błąd sygnału ,auto po dzwonku instalacja była uszkodzona ,teraz już jest naprawiona ,z tytułu że obok mnie kolega rozbierał takie auto na części blok Esp i przełączniki zostały podstawiona od sprawnego auta ,nadal...
no to używany czujnik założony i dalej lipa — zero wskazań w bloku 60 — jazdy to już kilka km zrobiłem, włącznie z obrotami kierownicy co chwilę i nic, no nie mam już pomysłu — wszystko błędy itd. mam jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=... tylko u mnie w basic settings nie startuje odczyt kąta, a na filmie po kilku metrach włącza...
nie zawsze mieści się on pod kierownicą. w młodszych konstrukcjach czujnik z koła kierownicy (dokładniej z enkodera obrotu kierownicy umieszczonego na obudowie zespołu taśmy wielostykowej koła kierownicy i czytnika współpracującego z tym enkoderem, zainstalowanego pod zespołem taśmy) przeszedł bodajże na wał kolumny kierownicy przy przekładni kierowniczej....
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
Podłącz pod komputer jak wykaże błąd czujnika momentu obrotu wału to niestety kolumna do wymiany w niej jest właśnie czujnik obrotu. Już na wymieniałem się ich trochę. Niestety nie jest to udana konstrukcja tego wspomagania
koledzy czyjnik kąta skretu w parametrach stoi brak reakcji na obrót kierownicą z tego co widze na schemacie czujnik zamontowany jest w module wspomagania kierownicy
Wspomaganie z błędem 002 - naprawiony wsad. W aucie po skasowaniu żadnych błędów, dalej brak wspomaganie + błąd na desce. Jedyne co, to w parametrach pod Clip'em brak informacji o kącie obrotu kierownicy, status wspomagania 3 - brak informacji o pozycji kierownicy. Clip nie ma spełnionych warunków do wykonania kalibracji czujnika kąta obrotu. Spotkał...
Jak ją wkręciłeś tak jak była, to nie. Śrubka wpływa na ustawienie czujnika położenia przepustnicy, na TPS. Jak czujnik nadal daje te same napięcie co przed "regulacją", to nie trzeba programować wolnych obrotów. Powrót do stabilnych obrotów na to wskazuje, ale gdyby, za czas jakiś coś się działo z obrotami silnik zaczął falować raz 1000 raz 800 albo...
odpowiedż na to pytanie leży w sugestii użytkownika JossRoss który podał ci jakie obwody zabezpiecza ten bezpiecznik który się pali a mianowicie: Е091 Fuse, air dryer heating element- obwód elementu hrzejnego w filtrze osuszacza stalk switch- przełącznik -manetka pod kołem kierownicy PTO- przystawka mocy clutch switch- wyłącznik czujnika położenia...
witam Mam problem z czujnikiem kąta skrętu kierownicy. Historia: zdjęta została taśma od airbagu i włożona z powrotem.co się okazało?zaczęła palić się kontrolka od ESP. zacząłem czytać na forum i dowiedziałem się, że odpowiedzialny jest za to czujnik kąta skrętu kierownicy G85. rozebrałem to jeszcze raz, aby ustawić właściwie. ale do końca nie wiem...
Witam wszystkich. Interesują mnie informacje o budowie i zasadzie działania następujących czujników wchodzących w skład ABS, ASR, ESP i Air Bag. Czujniki te to: - czujnik prędkości obrotowej(ABS, ASR) - typu indukcyjnego i Hall'a - czujnik kąta skręcenia kierownicy(ESP) - czujnik prędkości obrotowej samochodu wokół własnej osi( czujnik stopnia obrotu...
We wspomaganiu elektrycznym Peugeot 207/2010 błąd P1648,którego nie umiem dopasować.W parametrach uszkodzenie torque sensor.Podstawiałem 2 czujniki bez efektu. Niestety, dokumentacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna: https://obrazki.elektroda.pl/1122632900_... Kody błędu Sformułowanie posprzedażne kodu błędu C1209 Usterka - utrata...
Witam Nie mogę sobie poradzić z czujnikiem kąta skrętu kierownicy. Na desce świecą się kontrolki kierownicy i trakcji, których nie idzie wykasować. Brak możliwości kalibracji czujnika skrętu, na komputerze cały czas pokazuje jedną wartość 3276,7 stopni. Nawet po ściągnięciu kierownicy i symulowaniu na „ pajączku” obrotów zero reakcji. awne.Pozostałe...
A gdyby zastosować nakładkę na kierownicę w formie pierścienia z poprzecznymi kreskami + zwykły czujnik refleksyjny ? Rozwiązanie dość proste a prz tym możesz dokładnie obliczyć/założyć ile kresek wypada na 1 stopień.
Cześć, mam problem ze swoją Astrą. W aucie mi się sprzęgło ślizgało i musiałem zmienić całe sprzęgło, ale po wyjęciu sanek, maglownicy odkręciłem śrubę od kierownicy i po skręceniu wszystkiego pali mi się kontrolka ESP. Bardzo możliwe, że o jeden obrót skręciłem kierownicą i wyskakują 2 błędy C0460 (Nieprawidłowy kąt skrętu kierownicy). Czy jeśli bym...
Czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy (na pompie jest)? odłączałeś czy coś inaczej działa po jego odłączeniu? Jak pracuje silniczek krokowy przepustnicy czy reguluje czuć pod stopą że rusza pedałem gazu?? widać, że rusza sprężynką przepustnicy? jak z potencjometrami w przepustnicy może ścieżki są starte?
Nie znam tego modelu ale zakładam że jest zbliżony do G29. Czy kierownica podczas uruchamiania kręci się w lewo i prawo? Bo to, że się nie kalibruje to jedno a to czy w ogóle próbuje się kalibrować to drugie. Stało się to nagle, czy kierownicę kupiłaś z takim problemem? Czy podczas grania coś strzeliło zaśmierdziało i teraz nie działa. Bo wygląda na...
czujnik położenia wału znajduje się na wysokosci pompy wspomagania kierownicy a dokładnie między pompą a uchwytem ktory ją trzyma
Chcesz zrobić kierownicę i użyć enkodera jako "czujnik obrotu", tak? Scrolla możesz użyć inaczej i według mnie lepiej (np. podgłaśnianie radia, przewijanie nawigacji itp.) służy do tego program SimHub ([url=https://www.simhubdash.com/]Link).
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
Diagnostyka komputerowa prawdę ci powie. Jeśli już masz tam wspomaganie nowszego typu to bywa że świruje czujnik momentu obrotu. Albo np coś w CAN się sypie. Tak czy inaczej, trzeba zrobić diagnostykę.
czujnik skretu zrobilem chodzilo o to ze w prawym gornym rogu znajduje sie zolte oczko i jezeli przekrecimy czujnikiem obrotu to to oczko tez sie przekreci i u mnie wlasnie tak bylo ktos kopal w kierownicy i zle ustawil .Pozostaje mi tylko brak klaksonu i swiecaca sie kontrolka airbaga
Napięcie jest dzielone na potencjometrze i zamieniane w przetworniku ADC na postać cyfrową, możesz podać dobrze odfiltrowany PWM, co do enkodera to można zastosować różne triki by procesor mógł się z nim zawsze dogadać, na przykład zastosować jakiś czujnik wykrywający środkowe ustawienie kierownicy . Z przekładniami nie jest wcale tak ciężko trzeba...
Sprzedawca zapewnia że jest możliwość kodowania. A oto inne możliwości interfejsu : - adaptacje ukrytych modułów - aktywacja świateł do jazdy dziennej - aktywacja kierunkowskazów przy zamykaniu - aktywacja tempomatu - regulacja xenonów - programowanie, kodowanie - aktualizacje sterowników w modułach - kodowanie kluczy, - przeprowadzanie nastaw podstawowych,...
Nawet wcześniej nie zwracałem gdzies uwagi ale mrugały też światła.Działo się tak gdy wspomaganie głupiało i kręciłem kołem kierownicy,ale nie kręcone kołem też czasem mrugały,normalnie pompa miała chyba 1600 rpm i czasami skakało samoczynnie (nie kręcąc)do 2500 rpm .Normalnie słychać jak silnik pompy przyspiesza i zwalnia,wtedy były te spadki napięcia.Jak...
Witam, potrzebuje schemat instalacji do 76, myszy trochę poprzegryzały mi instalacje. nie działają mi obroty młocarni, silnika, głownie przy kierownicy sa pogryzione kable, ale nie tylko. Czujniki są sprawne.
Może pompa się zaciera i stawia opór. Możliwe, lecz dziwnie to wszystko jest.. Pompy nie słychać właśnie. Opiszę tak mniej więcej co zaobserwowałem: Jak odpalę rano to mam wyższe obroty, tak z 1100 mniej więcej. Przez około 10 minut. Wtedy nic nie czuć na wspomaganiu i tak dalej. Potem obroty spadają jak się zagrzeje do około 800. Wtedy już czuć wspomaganie...
Widocznie czujnik obrotów uszkodzony i elektronika nie widzi obrotów.
Dominator 76 ma dwa czujniki do zegara. Jeden przy skrzyni biegów po prawej stronie na przeciwko sprzęgła, drugi to do młocarni po lewej stronie, na takim kole z dziurami jak dobrze pamiętam, przełącznikiem przy kierownicy zmienia się miejsce pomiaru. Czy zegar na pewno jest sprawny? Czy czujniki mają jakąś przewodność?
Oczywiście potrzebujesz jakiegoś czujnika pozycji kątowej który obsłuży więcej niż jeden obrót - jeśli to ma realistycznie oddawać zakres ruchu kierownicy samochodowej. Można by kombinować z potencjometrami istnieją trzy-obrotowe i pięcio-obrotowe, albo jedno-obrotowy z przekładnią, można użyć enkodera optycznego, lub magnetycznego, są jeszcze inne...
Cześć, mam problem z moim Audi A3 8P (1.9 TDI BXE 2007 r.), mianowicie podczas jazdy auto zgasło, pokazały się kontrolki od ABS, ESP, żółta od wspomagania kierownicy, na FIS-ie pojawił się komunikat SEE OWNER MANUAL. Auto po długim kręceniu i wciśnięciu pedału gazu odpala, ale brak mocy i obrotomierz leci na sam koniec. Podłączyłem pod VCDS, wywaliło...
Wybór padł na Thrustmaster T128. Do kwoty 700zł nie ma lepszej kierownicy na rynku a przynajmniej z oficjalnych salonów znanych marek jak X-Kom , komputronik , media expert czy rtv euro agd. Być może na Aliexpres da się znaleźć coś lepszego lub ściągając coś z z zagranicy ale i tak pewnie koniec końców wyjdzie drożej ze względu na podatek i sam transport...
u mnie w vectrze c 2004r zaczela swiecic kontrolka ESP i kierownica z wykrzyknikiem.Opcom bledy: **********************POCZ¥TEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres Ÿród³owy: 0x00000245 Identyfikator: 0x000F VIN W0L0ZCF3541111420 Numer czêœci:13165349 Numer wersji oprogramowania: 12244872_ Opis systemu: DELPH0400...
obrotu kierownicy czujnik kąta obrotu kierownicy czujnik obrotu koła kierownicy
wpływ ziemia antena jakie zelazko charakterystyki obwodów nieliniowych
radio intermetowe dwufunkcyjny kondensacyjny
Radio Blaupunkt nie czyta płyty CD-ROM GPS Regulacja zespołu wodnego Junkers WRP11: Praktyczne wskazówki