Dalej nie czaję. Wpisałem to w dziale samochodowym w elektryce. Myślałem że jak zadam tu pytanie to odpowie mi osoba ogarnięta w temacie samochodowej elektryki. Większość czujników działa na tej samej zasadzie i daje te same wartości przy pomiarach. Wiem o tym bo w każdym aucie jakie miałem pomiary były zawsze podobne. Moje auto to nie jest jakiś wynalazek...
Aby nie spamować: Mondeo Mk1 1995r. 1.8 16V benz. + gaz (STAG 300) (DOBRZE DOINWESTOWANY). Problem: zaniki mocy, moc zmienia się jak w kalejdoskopie; jak jest słaby to i na gazie i na benzynie, jak mocny to również na LPG i PB. Działania: pomiar kompresji - po 13bar na każdym cylindrze, nowy przepływomierz Hella za 530zł, nowa sonda lambda Bosch od...
Wyjąłem silniczek od klapy ciepło-zimno i "na sucho" jak reguluje temperaturę od Low do Hi to czuję w nim zgrzyt i raz chodzi skokami (krokowo) a raz staje. Dziwna jest następująca rzecz. Po ustawieniu tem. na Hi i zjechaniu do dołu do 16 stopni cały czas dmucha gorące powietrze, w momencie ustawienia o 1 stopień do dołu czyli do Low silniczek przestawia...
Skoro nawet nie startuje to po przeczytaniu opisu wyglada na to ze zacząłeś od końca… sprawdź sprzęgło na sprężarce, następnie napięcie na sprężarkę. Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie. Strzelam ze błąd, który podałeś był w ECU wiec mówi o problemu z przepływomierzem bo tam jest czujnik powietrza zasysanego. W fordach często przyczyna jest...
nie wysmiejcie mnie odrazu ale mój brat miał tak w VW i była to wina lewego powietrza. Miałem to samo, wysunęły się przewody podciśnieniowe z czujników które są umieszczone na przegrodzie. Słychać wtedy było syk zasysanego powietrza.
Witam Sprawdź czujnik temperatury. Najlepiej zdejmij z niego wtyczkę , gdy już się rozgrzeje i zacznie przerywać.Jeśli obroty się ustabilizują , to znaczy że jest padnięty. Możesz oczywiście zmierzyć jego oporność , chyba powinna maleć wraz ze wzrostem temperatury od około40 kOhm(nie jestem pewien tych 40kOhm , bo to jest zależne od silnika i sterownika)....
Witam wszystkich mam problem z odpaleniem mojego mondeo on ogólnie ciężko palił ale ostatnio już ostatkiem sił zapala oczywiście na benzynie bo na gazie jak jest zimy nie zapali zresztą ja jestem zasady że musi pochodzić sobie na benzynie na początku problem jest po dłuższym postoju np: po nocy może zacznę od początku miałem problem z obrotami i nie...
Nie można go zaślepić-masz na nim pomiar zakresu otwarcia. Nie wszystkie tdci mają EGR z czujnikiem położenia - niektóre 2,0 tdci od 2000 do 20006 nie ma takiego czujnika. Natomiast wszystkie tddi mają taki czujnik. Czyli ten mały króciec, który idzie do zaworka sterującego zaślepić, tak? Od elektrozaworu sterującego EGR-em idzie rurka gumowa i nasadzona...
wymienię olej w skrzyni na syntetyk i zobaczymy jak opory spadną może i spadnie spalanie. Nie sądzę aby to akurat miało cokolwiek pomóc. Mam nadzieję że nie robisz tego tylko ze względu na spalanie. Aha i uważaj żeby wlany olej był odpowiedni do Twojej skrzyni. Bo jak nalejesz pierwszy lepszy to w mrozach mogą pojawić się problemy z wbiciem biegów....
witam. zgadzam sie z tym że mechanizm pod aku w fordzie 1.8dt to regulator wolnych obrotów, podciaga obroty przy klimie i gdy zimny silnik terz, jest to mechaniczy wyprzedzacz konta wtrysku umozliwiajacy szybszy rozruch np gdy jest temp na -.i tak u mnie on działa ale nie w pełnym zakresie wychylenia dzwigni jak opalę to słychać że obroty sa wyzsze...
Witam, małe pytanie o mondeo mk4 tdci , wystąpił błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza, na dolocie do kolektora ssącego są dwa czujniki od góry i jakiś jeden od dołu, który to czujnik temperatury zasysanego powietrza i jak sprawdzić czy na pewno to on nie działa? Dziękuje
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach wzroslo do 8,3k ohm. 2. Rezystancja na poszczegolnych przewodach...