Po numerze wychodzi czujnik spalania stukowego ?????
Może czujnik spalania stukowego albo czujnik temperatury, zmierz rezystancję na jego wyprowadzeniach, możesz go też lekko podgrzać i zobaczyć co się dzieje z rezystancją. Czy w miejscu gwintu jest na środku otwór?
witam po jakimś czasie zamontowałem kolektor z powrotem czujniki stukowe miały identyczną rezystancje więc je wykluczyłem przylutowałem styki na komputerze i dalej to samo bez poprawy. Musze podjechać pod jakiegoś konkretnego kompa.
Witam ponownie. Problem udało się rozwiązać. Więc od początku: Wskazania multimetru którym pierwotnie się posługiwałem okazały się być dalekie od prawdy. Przy zgaszonym checku rezystancja czujnika spalania stukowego była książkowa- 560 kohm ale w momencie gdy check się zapalał pomiar rezystancji czujnika sprawnym miernikiem wskazywał nieskończoność....
Witam, mam pytanie jak w temacie. Otóż wziąłem na stół 4 czujniki położenia wałka rozrządu i dodatkowo czujniki spalania stukowego. Na początek zmierzyłem rezystancję czujników położenia wałka rozrządu. Zaczynając od prawej głowicy po kolei otrzymałem następujące wartości: P1 - 0,256MOhm P2 - 0,269MOhm L1 - 0,265MOhm L2 - 0,255MOhm Czujniki wyglądają...
W zasadzie wszystkie czujniki to przetworniki piezoelektryczne, ważny jest moment dokręcania śruby. Gdybyś miał dojście do działającego można by oscyloskopem odczytać wartości i dobrać całkiem inny na podstawie danych oryginalnego, a tak to tylko loteria może się uda może nie. Rezystancja nic ci nie da liczy się napięcie/prąd.
Czujnik stukowy to w zasadzie pojemność (jest piezoelektryczny) dlatego nie rozumiem dlaczego wszędzie piszą żeby sprawdzać jego rezystancję. Sprawdzić można oscyloskopem. Przebieg około 100mV to brak stuków, 300mV spalanie stukowe.
O to chodzi, że właśnie nie mam pewności. W każdym moim wpisie proszę o jakieś pomocne sugestie i porady rozwiązania problemu. Proszę napisz jak sprawdzić instalację, przedzwonić miernikiem? Zmierzyć rezystancję czujnika?
Filtr wymieniony. Myślałem, że to nie normalne więc to mnie zastanawiało :) A jak powinien zachowywać się silnik z odpiętym czujnikiem spalania stukowego? Czy da się jakoś sprawdzić ten knock sensor? Sprawdzałem rezystancję pomiedzy pinami tego czujnika i nie ma nic, wygląda na to, że nie ma tam w ogóle przejścia. Jeszcze jedna sprawa. Jak sprawdzić...
Masa to punkt wspólny układu, ma być zawsze (niezależnie od położenia stacyjki), a jej rezystancja względem punktu odniesienia (karoserii samochodu) nie powinna przekraczać 1 Ohm'a.
sprawdzone pomiarem rezystancji przy przepustnicy całkowicie otwartej, całkowicie zamkniętej oraz w połowie otwartej.
witam mam pytanie. W książce przeczytałem, że rezystancja czujnika położenia wału korbowego powinna wynosić 200 ohmów u mnie jest 262. Mój problem to "dziura" w przyspieszeniu podczas mocnego wciśniecia gazu i słychać wtedy stuki jakby spalanie stukowe. Czy może być to spowodowane przez ten właśnie czujnik? Dziękuję.
Czyli nie da się go zastąpić jakiś małym urządzeniem które da sygnał, że spalanie stukowe nie wystepuje? - Ciagle wyskakuje ten błąd od tego czujnika i jak wyskoczy to auto zaczyna źle pracować - dużo gorzej i chcę koniecznie zasymulować komputerowi (sterownikowi), że wszystko jest OK- mimo ,że być może nie jest (np. kicha paliwo poniżej 95 oktan)....
ladamaniac no coś stuka ale nie zawsze i jeżeli by to stukanie miało powodować błędy to były by zawsze a nie tylko jak jadę pod górę. Dodano po 31 Może to i czujnik jest skopany. Wiecie może jaką powinien mieć rezystancje ?
:!:Witam wszystkich na forum.Problem jest dość dziwny bo od niedawna.Samochód :arrow:Astra F 95r.Objawy następujące : przekręcenie kluczyka w stacyjce ..zapalają się lampki i ta "check" normalnie, po uruchomieniu silnika gasną tak jak powinny.Jazda samochodem normalna i spokojna , po przejechanie gdzie około 3km zapala sie ponownie lampka "check" moc...
Czujnik spalania cechuje się rezystancją i pojemnością. Po co Ci napięcie skoro takie kombinacje uskuteczniasz? Takie rzeczy się sprawdza skanerem na obecność błędu albo przebieg oscyloskopem kolego.
rezystancja powyzej 1Moma ,sygnal-silnik rozgrzany na biegu jalowym wartosc zadana 0,0-1,0 V to tak w skrocie.czyjnik jest piezoelektrykiem w momencie spalania stukowego wytwarza napiecie j.w. dajac sterownikowi sygnal do opoznienia zaplonu,sygnal moze byc tez falszywy np z powodu luznych ierscieni ,za duzego lluzu na zaworach ,czyli od tego co daje...
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
Przy wzroście obrotów przy obciążeniu jest związane wiele czynników np lambda, czujnik spalania stukowego. Nigdy nie miałem doczynienia z tym silnikiem...ale mnie mocno zdziwiło brak silnika krokowego... :? Wydaje mi się jeżeli jest lambda to i musi być krokowy :] Ściganij sobie VIVID WorkshopData ATI i masz tam wszystko opisane jaki element elektroniki...
Witam, jestem posiadaczem Opla Vectry 1.6 8v silnik X16SZR instalacja LPG II generacji. Otóż mam problem ponieważ na ciepłym silniku, gdy wskazówka temperatury wejdzie powyżej jednej kreski na desce rozdzielczej, zapala mi się check. Sczytałem błędy metodą zworki i wyskakuje błąd 1602, czyli uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Przy zapaleniu...
dzieki za zainteresowanie diagnoza clio: robie urzadzeniem zwanym uniscan (opisanym na jednym z watkow forum) mysle ze auta z roku 2003 na tym nie pojda.... co do szczelnosci ukladu...zabieram sie za rozebranie gaznika (w cudzyslowiu) az do kolektora ssaccego i jego laczenia z glowica....gumowe wezyki wchodzace w kolektor ssacy sa ok tzn wypinalem je...
Witam mam dane z sond lambda proszę o pomoc w interpretacji : 1 tylna: przewody szary czarny 0,44 v nie przemiata, wynika że sterownik przyjął ( tryb awaryjny) stałą wartość bo nie mogł doregulować. grzałka- białe przewody 0,1 - 6v niestabilne napięcie, mimo trybu awaryjnego sondy chyba napięcie powinno być normalne w granicach 14 V? ,rezystancja 9.6...
Dla kolegi Rysia: Witaj! Ja w swojej P10 jeździłem z uszkodzonym około 6 m-cy. Szarpanie nie jest związane z tym czujnikiem. Sprawdz również bardzo dokłanie szczelność połączeń dolotowych do przepustnicy po przepływomierzu (poł. gumowe, rurki itd.) NA WOLNYCH OBROTACH MOŻE nie działać właściwie regulator ciśnienia paliwa który sterowany jest podciśnieniem...
Czujnik spalania stukowego o numerach 96253545, 96386710. Znajduje się z tyłu, mniej-więcej na środku blok silnika, od strony ściany grodziowej. Pozycja 13 https://obrazki.elektroda.pl/5946458000_... Dokręca się go momentem 20 Nm. Procedura diagnostyki: Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0327 Usterka obwodu czujnika stukowego Opis obwodu...
Wymienilem ten,,knot,,jednak przed zamontowaniem nowego(z ciekawosci) posprawdzalem go roznymi metodami,przy stukaniu zadnego generowania napiecia,posiada rezystancje(633Mohm) no i przy stuknieciu opoznia zaplon.Usterki czujnika nie wywala ale jakie jest do niego dojscie....kolektor dolot(praktycznie cala gora az do pokryw rozrzadu)do zdjecia bo czujnik...
Mam to samo jakbys patrzyl na wyniki z mojego samochodu. Też mam siene 1.4. Pali mi 14 l/100 a rano jak odpale zimny to silnik przygasa. Wszysko juz wymienilem: sonde, krokowca, termostat i czujnik temperatury. Nie wiem o co chodzi... Wynik z iaw scan : PARAMETRY: Obroty silnika: 947 RPM Czas wtrysku: 0,87 ms Wyprzedzenie zapłonu: 5,00 ° Ciśnienie w...
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
(at)RitterX, w ostatnim wpisie dałeś popis nieznajomości niemal wszystkich tematów w jakich się wypowiadasz. Największy mem można zrobić z elektrowni atomowo-parowej jako odpowiednika gazowo-parowej. Już widzę pierwszy stopień z turbiną poruszaną neutronami, najlepiej prędkimi :D Ale po kolei: Turbina nie musi być zasilana neutronami a podgrzanym przez...
czujnik stukowy sterownik czujnik stukowy czujnik stukowy peugeot
wodomierz magnes obudowa pasmowo przepustowa lodówka turbo
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - problem z wyjęciem wkładki stacyjki Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - Problem z wyjęciem wkładki stacyjki