Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Z rana odpala normalnie, zimą również. Przejadę 200 300metrow i ponownie ma ciężko odpalić kręci jak by chciał już zaskoczyć i po chwili odpala. W zimę było gorzej czasami wyskoczy błąd (zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego) ale czujnik temperatury płynu był zmieniony. Przejadę ponad 3km jak się rozgrzeje odpala już normalnie. Wymienione świece...
Obstawiam uszkodzony sterownik, po podpieciu pod autocom - błędów brak jednak parametry szaleją Temperatura płynu chłodniczego 700stopni powietrze zasysane 65 stopni przy 17 na dworze. Nie.Albo źle wybrałeś silnik albo twój kabelek to bubel.Podłącz czymś dedykowanym albo czymś innym.Sterownik może byc uszkodzony ale nie stwierdzisz tego w taki sposób...
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Ta wskazówka ma Ci pokazywać przybliżoną temperaturę, czujnik ma swoją tolerancję. Jest ok. Na wskaźniku masz 90 a w głowicy ponad 100 więc czym się tu przejmować. Jest ok.
Też miałem taki problem w Punto z tym silnikiem, wiele osób ma tak samo i twierdziło, że to norma... je się jednak upierałem, że coś jest nie tak, bo jak go kupiłem to wskazówka po przejechaniu 4-5km stała na 1/2 skali. Problem zaczął się po wymianie płynu, choć ostatecznie do dzisiaj nie doszedłem co mogło być przyczyną, bo usterka była... elektryczna....
60KM (8V) czy 80KM (16V), który rocznik? Temperatura silnika rzeczywiście gwałtownie idzie do góry czy tylko wskaźnik tak pokazuje? Czujnik temperatury został sprawdzony (wiem, że był wymieniony ale czy po kolejnej przygodzie został sprawdzony - choćby zestawem omomierz + kubek z wrzątkiem)? Czy samochód ma instalację LPG? Układ chłodzenia był odpowietrzany...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Mam pytanie, jaką dokładnie rolę pełni czujnik na parowniku? Wiem napewno, że nie pozwala uruchomić klimatyzacji gdy temperatura zewnętrzna jest poniżej 4 stopni, czy powinien również nie dopuścić do oblodzenia parownika wyłączając sprężarkę? Gdy pytam fachowców od klimy to mówią, że jest za mało czynnika w układzie i dlatego zamarza, auto ma 4 lata...
Hello! Mam problem z moim Stag 4. Powraca on do benzyny bardzo często i dioda miga. Nie mogę zrozumieć, jeżeli tylko temperatura reduktora usterka czujnika lub czujnik ciśnienia zbyt? Oto kilka zrzutów ekranu: http://img853.imageshack.us/img853/8720/... http://img705.imageshack.us/img705/2978/...
U mnie w punto to taki kawałek plastiku z zatopionym czujnikiem temperatury w kolorze zielonym (obudowa czarna - czujnik zielony kupuje się komplet - koszt około 100-120zł wymiary około 100x50 (na oko - nie pamiętam teraz już - trzyma sie na 2 śrubach) podłączony pomiędzy korpusem silnika a nagrzewnicą (mniej więcej) z tyłu korpusu silnika pod pokrywą...
Podsumowując: Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do zegarów, a nie do body komputera. Niestety, zgodnie z katalogiem ePer, moje zegary nie obsługują czujnika temperatury zewnętrznej, pomimo posiadanego pola numerowego, i przy próbie włączenia wskazanie w MES wyskakuje taki błąd: nieobsługiwana funkcja. Podczas testu pole numerowe temperatury...
Zobacz jeszcze przewód podciśnieniowy z króćca przepustnicy ten co łączy się z czujnikiem MAP (na ścianie grodziowej pod osłoną plastikową tam gdzie przekaźnik podwójny układu wtrysku) . Powinien być szczelny a lubi pękać na króćcach i wtedy pokazuje złe podciśnienie w kolektorze ssącym. Czujnik MAP jest to jeden z głównych czujników do określenia dawki...
Czujnik temperatury powietrza ma marginalne znaczenie, a temperatura powietrza przy nagrzanym silniku jest znacznie wyższa od temperatury otoczenia. Sam czujnik mieści się w podstawie korpusu przepustnicy, jak zdejmiesz obudowę przepustnicy to go zobaczysz. Podaj mi jeszcze dokładne oznaczenia swojego ECU albo najlepiej zrób zdjęcie jego etykiety.
Posprawdzałem wszystko i sam już nie wiem co mam myśleć - nie ma tam żadnego stabilizatora, na czujnik idzie 12V przez rezystor 147R i przyłożenie takiej rezystancji w miejsce czujnika daje właśnie 1/2 skali. Ale to oznacza, że 1/2 skali to ok 110 *C... czyżby tyle miała wynosić normalna temperatura płynu w tym miejscu. Rezystancja czujnika odpowiada...
Termostat raczej odpada bo kolega mowi, ze duzy obieg goracy i wentylator sie wlacza a czujnik jest wlasnie w duzym obiegu. Ja stawiam na korek bo on trzyma cisnienie w ukladzie, przy wysokim cisnieniu temperatura wrzenia wody jest sporo wyzsza albo czujnik wentylatora.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
A sprawdziłeś jaka jest temperatura w momencie występowania tego objawu , może spróbuj podmienic czujnik wody , w nim może jest problem
Witam wszystkich forumowiczów. Kupiłem używany Fiat Punto 1.1 z 1999 roku i mam problem z uruchomieniem silnika poniżej 8 stopni C. Silnik zapala mi dosłownie na 1 sekundę i gaśnie. Kręcenie rozrusznikiem nic nie daje. Podpiąłem prostownik do akumulatora i kręciłem robiąc przerwy co jakieś 20 - 30 sekund. W między czasie zadzwoniłem do mechanika i on...
Sprawdź osiowość krzywek wałka rozrządu. Potrzebny będzie czujnik zegarowy (chyba najtańsze wyjście). Wkręć wałek w panewki bez popychaczy, dźwigienek czy co tam jest (nie wiem bo nie robiłem takiego) chodzi o to żeby się swobodnie obracał. Przy tej okazji może ręką wyczujesz czy nie jest podkrzywiony tzn ma się obracać jak wał korbowy tylko na głównych...
Witam ponownie. Dziś wymieniłem czujnik temperatury, jutro jadę w trasę około 100km to zobaczę co będzie się działo. W sumie akumulator od nowości nie był wymieniany więc może rzeczywiście jego żywot dobiegł końca. Ale akumulator podczas jazdy też ładuję ? Byłem przekonany, że tylko podczas rozruchu auta.
Który czujnik - ten od ECU czy ten od wskaźnika na desce? Ten od zegarów, a właściwie sam wskaźnik temp. na desce ma taką charakterystykę (przynajmniej u mnie taką miał - musiałem ją trochę skorygować by zgadzała się z charakterystyką nowego czujnika, po wymianie): T[°C] R[Ohm] 60800 65504 70317 75196 80173 85153 90135 95120 100106 10594...
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
Witam, Mam problemy z moim samochodem, od jakiegoś czasu samochód podczas dodawania gazu nie reaguje ma przerwę ok. 1 - 2 sekund zdarza się to bardzo rzadko, ostatnio też zauważyłem że podczas jazdy tak jakby przygasał na ok 0,5 sekundy lecz nie musiałem go zapalać ponownie, a wczoraj to już przeszedł samego siebie i gasł co chwilę, nie można było go...
Witam, Proszę o radę. Mam problem z układem chłodniczym w fiat punto 1 1.1 96r 5-dzwiowy. Silnik bardzo szybko się nagrzewa a wentylator się nie włącza. ( Sprawdzałem wentylator na krótko do akumulatora i działa). Lampka od temperatury cieczy chłodzącej zapala się w upalny dzień po 15km czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa poprawnie (dodam...
Wentylator się włącza gdy wskazówka się zbliża do 1/2 wskaźnika to około 89-90 stopni C. i po chwili spada do około 85 S.C. Czyli standardowo "rozjechany" wskaźnik - 1/2 skali to powinno być równo 90*C ale wentylator włącza się przy 96*C czyli wyraźnie ponad górną grubą kreską na wskaźniku, ale tak jak pisałem - wskaźnikiem absolutnie nie ma się co...
Czujnik temperatury silnika - to można sprawdzić na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik, na zimnym silniku powinna się zgadzać z temperaturą powietrza, na gorącym powinna wynosić około 90*C, po zgaszeniu silnika na chwilę zacznie rosnąć (może nawet przekroczyć 100*C), później powoli opadać. Czujnik położenia wału - jeśli miałby sprawiać jakieś...
Jesli 37 stopni jest ok , problem bedzie jesli bedzie -40 badz 140 czyl wartości graniczne "niemożliwe" dla normalnego uzytkowania. skoro uważasz że czujnik źle wskazuje porównaj go z temperatura zmierzoną termometrem. Możliwe ale sądze że skoro silnik chodzi to mapsensor wskazuje poprawnie różnice między ciśnieniami. Czy sterownik zarejestrował jakieś...
Ciekawy problem ...Minowicie ; Gdy jest zimny, odpala prawie za każdym razem i chodzi normalnie,czasami miimo to świeci się kontroka sinika (!) po wykasowaniu będu( którego nie identyfikuje ELM SCAN) gaśnie lampka silnika i "niby" jest wszystko dobrze, ale patrząc na odczyt obrotów sinika w komputerze obserwuję 260 OBR/min a na obrotomierzu auta jest...
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
maiłem możliwość podłączenia Partnera po komputer a dokładnie po to urządzenie Tester diagnostyczny DS 100E http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?... i oto co udało mi się odczytać: błędy: - sterownik nie ciągły - brak komunikacji BSE - błąd 61 (to nie wiem co oznacza) - temperatura cieczy chłodzącej - alternator nieprawidłowy...
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Sam jestem ciekaw co to masz z tym Twoim gazem. Postawiłem na czujnik temperatury w reduktorze. No jestem ciekaw.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Cześć :D poszukuje wartości rezystancji czujnika temperatury powietrza dolotowego w punto mk1 1.1 55. Z góry dzięki :D
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Na nowym czujniku jest tak samo. W sumie to jest tylko wskaźnik i wystarczy. W Fiacie Punto widziałem brak czujnika temperatury. Jedynie sygnalizacja przegrzania silnika.
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Wentylator nie włączył mi się nawet wtedy kiedy wczoraj temp zew 30 st.C silnik pracował na bezynie 15 min na postoju, czy tak może być
Czujnik podłączony pod 4pin (masę) i 6pin poprawnie wskazuje temperaturę.
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
sprawdz tez czujnik temperatury
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Sprawdź czujnik temperatury , termostat.
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
To jak wytłumaczyć, że przy rezystancji odpowiadającej rezystancji czujnika w temperaturze ok 85*C wskazówka ani drgnie? Skąd tyle Punt jeździ z wskazówką na 1/4 skali mimo, że ECU widzi właściwą temperaturę, a czujnik był wymieniany i niczego to nie zmieniło?
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa.
Obydwie rady są dobre sprawdz termostat a jak tam nie znajdziesz rozwiązania problemu to zapewne lezy on w czujniku.
Zaciski 1 i 2 na biegu jałowym 0-0,9V(zmienny), Zaciski 3 i 4 10 ohm, Zaciski 3 i 4 11-14V (wtyczka od instalacji auta) Sprawdź czujnik temperatury zaciski 1 i 2 przy 20C 2000ohm 80C 300ohm Oczywiście taki pomiar nie daje 100% pewności co do uszkodzenia badanego elementu !
Popraw wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Tak , ale musi być też z czujnikiem temperatury powietrza.
Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
lepiej farelką nie grzej przy tej butli bo to jednak temperatura. może czujnik?
Gdzieś znalazłem możliwe rozwiązanie tylko proszę o potwierdzenie. Czy to może być walnięty czujnik temperatury powietrza?
Jak będziesz wiedział że auto w tym momencie źle odpali to ściągnąć wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy pal.
Po czym poznajesz, że "się grzeje"? Czujnik temperatury sprawny?
ja bym stawiał na termostat a w drugiej kolejności czujnik temperatury cieczy.
Dokładnie czujnik temperatury powietrza. Co ciekawe jak widzi dziwna temperaturę oleju silnikowego to trafiłeś.
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Proszę o potwierdzenie jaki czujnik mam wymienić. Temperatury plynu chłodzącego, czy czujnik temperatury silnika.W którym miejscu się on znajduje?
przecież masz jak byk-sygnał wałka rozrządu i czujnik temperatury. Nienawidzę fejsiarzy.
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Co jeszcze może powodować ten problem. Chciałbyś usłyszeć, że to jakiś "kabelek" nie styka...? Sam sprawdź ciśnie pompy paliwa ciśnienie sprężania (może nawet na zimno), parametry czujnika temperatury....
wymieniłem czujnik temperatury i nic
czujnik temperatury płynu chłodzącego. pozdrawiam
Witam. Mianowicie mam problem z wskaznikiem temperatury w moim Punto 1 1.2 benzyna. Wskazówka wzrośnie do 1/4 i dalej nie ruszy. Wie ktoś może w czym tkwi problem. Wymieniony termostat i czujnik temperatury i nie mam pojęcia co dalej.
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Sprawdz oporność czujnika temp.Przy temp.silnika ok90 st.powina wynosić od 250 Ohm do 350 Ohm.Czujnik temp.paliwa znajduje sie w pompie wtryskowej.Wg.tej wartości korygowana jest dawka paliwa oraz punt zapłonu
Witam Posiadam instalację gazową II generacji (Punto I 75KM 1.2). Ostatnio gazownik zamontował mi załączenie gazu za pomocą czujnika temp. - ustawił 20 stopni. Przy obecnej temperaturze 26 stopni rankiem na zimnym silniku, gaz załącza mi się po 3 - 4 km. Wymieniłem termostat, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Dzisiaj po dojechaniu do pracy organoleptycznie...
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Wartość w porządku, a znaczenie tego czujnika - marginalne. Wymień przewody zapłonowe... ot co ;) a jak już sprawdzać jakiś czujnik to ten od temperatury silnika, tylko nie ten od wskaźnika, tylko od ECU (koło termostatu).
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Kolego sprawdz rezystancje czujnik i się dowiesz czy masz właściwy.
Tak jak wyżej kolega czujnik temperatury jest prawdopodobnie winien ale też czujnik halla jest do sprawdzenia
Być może uszkodzony czujnik temperatury i ECU podaje złe dawki paliwa.
Fiat Grande Punto 1,4 8v 2006r
czujnik temperatura punto grande punto czujnik temperatura punto czujnik temperatura oleju
odblokować telefon androidem indukcyjny czujnik zapchany ekspres
boiler elektryczny sterownik smarta
Fluke 289 - Czy to dobry wybór dla profesjonalistów? Błąd E24 w zmywarce Siemens - przyczyny i rozwiązania