(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
tak z ciekawości przestawiam parametry mojego kotła już pamiętam bez patrzenia w instrukcję który parametr od czego jest :-) Znalazłem instrukcję od skrzynki sim i zastanawiam się czy ona nie powinna być jakoś specjalnie ustawiona pod dany kocioł ma jakieś regulacje krzywej grzewczej które można przestawiać i możliwość podłączenia czujnika zewnętrznego...
https://obrazki.elektroda.pl/2400319300_... Witajcie, Pomiary zawartości alkoholu w organizmie człowieka wzbudzają wiele emocji ze zrozumiałych względów - najczęściej dokonujemy tego pomiaru (albo jest on na nas dokonywany) podczas sławetnego "dmuchania w balonik". Sprzęt jakim dysponują funkcjonariusze jest certyfikowany, spełnia...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
tak z ciekawości przestawiam parametry mojego kotła już pamiętam bez patrzenia w instrukcję który parametr od czego jest :-) Znalazłem instrukcję od skrzynki sim i zastanawiam się czy ona nie powinna być jakoś specjalnie ustawiona pod dany kocioł ma jakieś regulacje krzywej grzewczej które można przestawiać i możliwość podłączenia czujnika zewnętrznego...
Witam! Przyszła zima i pojawił się problem z uruchamianiem auta na zimno. Pierwsze co poszło pod lupę to świece żarowe. Miód, malina. Wszystko sprawne. Dalej przekaźnik tychże. Bez zastrzeżeń. Są niewielkie spadki napięcia (ok 2V) między akumulatorem a świecami ale przy takim natężeniu prądu to nie jest problem (zalutować trzeba będzie zaciski konektorów....
Dzięki za szybką odpowiedz. Instalacja jest nowa ma przejechane 15 tys km i jest na gwarancji. Powiedz mi tez tak miałeś że raz było dobrze i spalanie było w normie a innym razem nagle wzrastało...... U mnie jest tak że przejechałem zbiornik i na trasie było spalanie 13 l czyli ok. a innym razem nie wiem czy to ma wpływ..... wysoka temperatura zewnętrzna...
No to ja też od siebie dodam: Podkładanie do pieca: 1. zmięte kulki papieru 2. na to kartony 2-3 na szerokość 3. 1 warstwa drewna 4. węgla (tyle aby nie dosypywać) jeśli zimno to pół wiaderka (jeśli nie ma być gorąco to 1/3 wiaderka). Węgiel kamienny - czarny. Palenie (dolne drzwiczki otwarte, górne pierwsze po podpaleniu papieru zamknąć a te zewnętrzne...
Od zeszłego czwartku używam retopalu (z KWK Piast) i mam problem z ustawieniem pieca. O ile spala się to wszystko w miarę ładnie, to niestety temperatura pieca spada bardzo mocno a czas ładowania dochodzi czasami do 25-30 minut. Model kotła: Iskra Eko Plus 17kW (producent: Zgoda Wieprz) Sterownik: ST-37 Czas podawania: 12 sekund Przerwa między podawaniami:...
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Sprawdz Viscous.Mielismy duzo przypadkow, gdzie operator zglaszal nadmierne zuzycie paliwa, i dosyc czesto przyczyná bylo zatarte sprzeglo wiskotyczne.Jak viscous sie zatrze to silnik napedza wiatrak caly czas, a z tego co wiem wiatrak ma bardzo duzy moment bezwladnosci.Aby go ustawicznie rozpedzac silnik spala wiecej paliwa. Odpal zimny silnik i daj...
Może podsuniecie jakiś pomysł, żeby nie nakupować części niepotrzebnie ;) Samochód czy na zimnym czy na ciepłym , czy na dworzu czy w ciepłym garażu odpala tak samo - odpala po około 3 sekundach kręcenia, i w czasie tych trzech sekund ma się wrażenie że odpala na raty, wprowadzając budę auta w drgania. Rozumiem że CR nie odpala na strzał, 2.0 dci mam...
Termostat byl kupiony nowy i sie otwiera. Temperatura silnika jest w porzadku tak jak powinna byc. Zawsze tak samo jezdzilem, nie depcze go , nie stoje w korkach. Poza miastem spala tyle samo co kiedys w miescie czyli 7l. W miescie ponad 11 l. Sprawdzilem czujnik zasysanego powietrza i jego opornosc jest w 20 stopniach niby prawidlowa i wynosi 30 kohm...
hmm, to nie spodziewałem się, w takim razie dość to dosyć bezsensowne... tak czy inaczej nie zaobserwowałem szczególnej różnicy między skręceniem parownika AT09 na zupełne minimum i zupełne maximum w instalacji Stag (chyba 200) w mojej Fronterze A 2.4 (CIH) bo ostatnio regenerowałem ten parownik bo się już wyłączał gaz w czasie przyśpieszania a kręciłem...
Sterownik do pieca na słomę jest zrobiony na przekaźniku easy 412-AC-RC (a nie na 512 jak pisałem wcześniej). Czujniki temperatury spalin i wody zasilającej to termostaty z firmy Jabel z Ustki mierzące temperaturę do 300 °C (J-110). Można by tu wykorzystać easy (lub sterowniki innej firmy) z serii 500, 700 lub 800 z wejściami analogowymi i do nich podpiąć...
Z tego co widzę posiadasz nieco podobny kocioł do mojego (SAS NWT), poniekąd niezbyt ciekawe rozwiązanie techniczne, czyli górno-dolne spalanie (bo to ani górne ani dolne spalanie). Może więc opisze jak ja to rozwiązałem. Ogólnie po wielu próbach m.in. wykonania palnika do spalania dolnego i zamknięcia górnej szczeliny ostatecznie przerobiłem spalanie...
przeciez gaz się spala w troche innych warunkach Człowieku Temperatura spalania ? Człowieku coś tu jest z podawaniem benzyny. Komputer steruje wtryskiwaczam skoro odcina doplyw benzyny to ma jakis powod , czujnik cos .... Porownujesz spalanie gaz do benzyny jak spalnie benzyna do diesel . Myslisz ze na polskiej chrzczonej benzynie ktora tankujesz na...
Wiem, że na forum nie są lubiane wpisy w stylu u mnie to spala tyle i tyle ale nie zgadzam się z tym, że gaz to wysokie koszty dlatego przedstawię swoją sytuację najuczciwiej jak się da. Sezon pierwszy X.2012 do X.2013 zużycie 1160m3 gazu ziemnego (C.O, C.W.U i kuchnia gazowa). Przy czym - od X.2012 do I.2013 tylko C.O. ustawione na 18oC (jeszcze nie...
Sterownik kotła ma czujnik temp. zewnętrznej (pogodówka) i mój kocioł też sobie sam dobiera temperaturę w zależności od pogody i krzywej grzewczej. Sterownik palnika podpięty jest co prawda pod sterownik kotła, ale dostaje z tego sterownika jedynie informacje: grzej, albo nie grzej. Palnik chodzi ze stałą mocą i nie wie, jaka jest oczekiwana temperatura...
Mam problem z oszczędnością pracy swojego kotła. .Wymieniłem piec 10 letni Termet GCO-29-06 atmosferyk na GCO-24-01-29 turbo jednofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania.Pod względem oszczędności stary piec nie był taki zły.Ale do rzeczy.Zrobiono odpowiedni komin,zamontowano piec, do tego poradzono mi aby dokupić naczynie wzbiorcze i miało wszystko hulać.Sprawdzono...
Tradycyjnie łapiesz za słówka. No ale nie ważne. No. Na pewno o obecności w kolektorze. A w kolektorze skąd się wzięły? Z cylindra. W którym jest niby taka wielka temperatura że przegrzewa silnika a nie jest wstanie odparować paliwa wlanego przez niesprawny wtryskiwacz tylko magazynuje go w komorze spalania, wyrzuca go do kolektora w płynnej postaci,...
Witam kolegów i koleżanki :) Chciałbym się poradzić na temat ustawienia 2 funkcyjnego pieca De Dietrich MS 24 MI FF z podłączonym pod niego programatorem pokojowym Ad247. Mieszkanie w nowym budownictwie na 2 piętrze (są 3 piętra) 3 sciany zewnętrzne. plan w załączonym pliku jpg Owy piec ma za zadanie zasilić w ciepło 4 grzejniki panelowe i jeden żebrowy...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
To może tak pokrótce wytłumaczę Koledze żeby wyprowadzić z błędnego myślenia tym bardziej, że w specjalizacji kolega ma napisane mechanika samochodowa. Wstyd takich rzeczy nie wiedzieć. Otóż w silnikach ZI mieszanka paliwowo powietrzna zasysana jest do cylindra (oprócz nowoczesnych układów np. TSI., FSI) a następnie sprężana, w chwili wyładowania elektrycznego...
Pewnie ze 5v i ze sterownika. Dziwne ze jeszcze odpala. Dodano po 10 Panowie te druciarskie wynalazki nie dzialaja dlugo. Pompa na stol do pompiarza. Dodano po 20 Panowie te druciarskie wynalazki nie dzialaja dlugo. Pompa na stol do pompiarza. Dodano po 4 Pewnie ze 5v i ze sterownika. Dziwne ze jeszcze odpala.
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
Wskaźnik nie ma znaczenia, ale temperatura silnika trochę ma wpływu na spalanie. Pozdrawiam.
Jeżeli pali 13l to sonda musi pokazywać za bogatą mieszankę , jeżeli pokazuje , że mieszanka jest ok. to sondę należy bezwzględnie wymienić i to jest przyczyna twojego nieszczęścia. Nie zakładaj nowych tematów w tej samej sprawie bo się robi bałagan. Dodano po 3 Jeżeli chodzi o uszkodzony czujnik temperatury to wszystko zależy na jakiej oporności się...
Z mojego doświadczenia, jak laga1,8 bądź 2,0 pali dużo to do wymiany czujnik temperatury silnika.
Opis wtyczek i pina czujnika temperatury zewnętrznej.
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
Witam. Sprawdź: 1) Termostat czy do momentu osiągnięcia temperatury pracy nie otwiera dużego obiegu do chłodnicy. 2) Jeżeli 1 pkt. ok. to sprawdź czujnik temperatury silnika czy ma poprawne wskazania w danych temperaturach (zimny/ciepły). 3) Jeśli ok to trzeba szukać dalej w bebechach silnika. P.S. Zawsze zaczynajmy od diagnozy najprostszych rzeczy,...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Witam. Czujnik z foto czujnik2.mpg to ten, który daje sygnał na wskaźnik temperatury. Ten drugi, niebieski, to czujnik z układu wtrysku, montowany na kolektorze ssącym pod zespołem przepustnicy i wtryskiwacza
Sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej prawdopodobnie on jest uszkodzony.
Witam, posiadam Golfa III z 93 r z silnikiem 1.8 75 KM mam problem ze spalniem.tam jest elektrowtrysk i mialem czujnik od spalania zepsuty pojechalem do mechanika i zostal wymieniony a spalanie dalej sie niezmejszylo pali mi w miescei 13 l przy spokojnej 18l przy takej norlamniej a na trasie pali mi 10 l co moze byc powodem tego???
Do tej pory robiłem ok 520-530 km na pełnej butli, ale po wymianie czujnika wałka rozrządu jakby spalanie mi wzrosło bo butla kończy mi sie na jakieś 490 km, czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na spalanie? teraz w tych temperaturach przełączenie na gaz jest po przejechaniu niecałego kilometra. W lato zrobisz mniej kilometrów bo zawsze to 10 czy...
No rozumiem ale mowi sie ze jezeli do 0,5V jest uboga mieszanka a powyżej bogata i na niskich, na postoju podaje raz bogato raz ubogo to moze stąd wieksze spalanie. Czujnik temperatury działa poprawnie. Też podmieniałem
super dZięki za niepomoc
Czy ty tym swoim urządzeniem jesteś w stanie odczytać wartości z bloków pomiarowych? Jeżeli tak to podaj czasy wtrysków, wartość podciśnienia z czujnika MAP, temperaturę silnika. Odczytaj te wartości dla rozgrzanego silnika pracującego na biegu jałowym. Czas wtrysku - blok 002 pozycja 3 podciśnienie Map - blok 003 pozycja 2 temperatura silnika - blok...
Mam ten sam silnik w 407 136 km. W trasoe 5 - 6 l. W mieszanej powiedzmy 7.5l. Przy tych temperaturach bez problemu osiągalne. Na co zwrócił bym uwagę czysty kolektor śsacy i brudne czujniki zamontowane na nim, Lekkie poszarpywanie szczególne na początku jazdy - brudny uszkodzony EGR. Filtr paliwa, powietrza. U mnie po czyszczeniu dpf spadło drastycznie...
Wymień szybko czujnik temperatury (niebieski) jest nie drogi i sprawdź czy nie jest urwana przy nim instalacja
Nie jest to wina czujnika temperatury, w trasie spalał by też dużo.
Na pewno nie jest to czujnik temperatury . Natchnę Cię troszkę , ma to coś wspólnego z powietrzem . Co do pytania drugiego to faktycznie czujnik temperatury jak i temperatura jego ma wpływ na ilość spalanego paliwa .
Spalił mi się czujnik temp. silnika, już drugi, po wymianie czujników przez kilka tygodni na wskaźniku na desce pokazywał 110 C°, prawie dochodziło do 120 C°, noi jak mi się już spalił temp. spadła do 60/70C° noi znowu problemy z odpalaniem rano po nocy,pomóżcie! Nie wiem co już robić, byłem na komputerze, nie wykazał żadnych błędów. Jeśli ktoś wie...
Najpierw proponuje sprawdzić czujnik temperatury. A czy spalanie jest w normie?? Czy jeśli wyłączy się zapłon to pedał gazu "wciska się" w podłogę samoistnie??
Byłem się pytać mojego ojca, użytkownika powierzchni mieszkalnej lekko powyżej 60m² Myślałem, że będzie wiedział jakie ma zużycie dobowe, a przynajmniej miesięczne, czy tam nawet tygodniowe, ale jednak nie, nie wiedział. Napisałem to bo cały czas mówi mi, tłumaczy innym (na przykład sąsiadom) ile to płaci za takowe ogrzewanie. Ale ja nie o tym bo temat...
A ja bym zasugerował sprawdzenie czujnika temperatury. Czy spalanie masz w normie czy większe niż zwykle?
To nie jest czujnik temperatury spalin, tylko przegrzania wymiennika, bodajże 120 lub 140 stopni. Tak to jest jak się uruchamia kocioł bez należytego odpowietrzenia. Można ten czujnik "obejść" bardzo prosto ale na publicznym forum tego nie mogę napisać, ale każdy serwisant Termetu wie jak to zrobić, osoby kumate też się domyślą analizując stan przewodnictwa...
Wymiana poszczególnych części z nadzieją że to pomoże to słaby sposób na oszczędzanie. Zrobiłeś jakąkolwiek diagnostykę? Podłączyłeś chociaż woltomierz w celu sprawdzenia napięcia ładowania? Musisz sprawdzić dlaczego sterownik leje za dużo paliwa, czyli podejrzeć bieżące parametry. Jak lubisz wymieniać na ślepo to, tak jak pisał przedmówca, wymień sondę...
czujnik temperatury nie odpowiada za obieg płynu tylko termostat,czujnik tylko wskazuje nam temperaturę w układzie
Temperatura silnika jaką widzi w parmetrach
Czujnik temperatury płynu ma dwie oddzielne sekcje: dla komputera i dla wskaźnika. Może się uszkodzić tylko część dająca sygnał komputerowi (możliwy skutek: ssanie), a temperatura na wskaźniku w kabinie będzie pokazywana poprawnie.
Producent nie zaleca stosowania funkcji FL przy grzaniu bojlera bez bufora tylko w funkcji standard . Czyli palnik będzie pracował (dochodził) do max mocy . Mówiąc obrazowo będzie wytwarzał zbyt dużo ciepła które nie odprowadzi weżownica w bojlerze . Kocioł osiągnie swoją zadaną temp i przejdzie w stan nadzoru czyli zacznie się wygaszać . Wykryje spadek...
Wykres sondy raczej poprawny. Pokaż jak wygląda długoterminowa i krótkoterminowa korekta mieszanki czyli LTFT i STFT. Ten silnik nie MAF, nie ma MAP. Pokaż co pokazuje na biegu jałowym na ciepłym silniku. Czy to auto kiedykolwiek paliło mniej? Termin krótkie trasy nic nie mówi. Dla jednego będzie to 5km, dla drugiego 2km a dla trzeciego 10. Miasto miast...
Dzieki adamjur !. A czy moze miec ten czujnik wplyw na spalanie?
Sprawdź jakie masz ciśnienie na cylindrach i czujnik temperatury.
Nie wiem czy oprogramowania , ale może być jakiś zimny lut lub dioda , gdyż wejscie z czujnika jest chyba oparte na komparatorze , różnica napięć , pomiędzy zadanym , a rzeczywistym.
Jak odlaczyc czujnik temperatury zewnetrznej?
Panowie mam podobny problem mój 1.3 NZ potrafi spalić 13 litrów podczas spokojnej mieszanej jazdy , zdecydowanie za dużo ! jak ustawić tą mieszankę na przepływomierzu ? często u mnie czuć paliwo , sonda i czujniki temperatury wymienione , filtr powietrza i paliwa również nówka . proszę o podpowiedzi pozdrawiam
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
Jeśli dobrze kombinuje to na pewno czujnik od wentylatora i od wskaźnika ok. Czyli problemem może być czujnik do komputera albo termostat. proponuje podłączyć do czujnika omomierz i sprawdzać zmianę oporu z wzrostem temperatury, sprawdzisz tym czy jest to wina czujnika
Mam VW Golf III 1,4, miałem spalanie około 13l/100km po mieście. Wymiana czujnika temp. w silniku i spalanie jest normalne (czujnik zaniżał temperaturę o 10 stopni). Obroty na luzie przed wymianą 860 po wymianie 840, innych różnic poza ilością spalanej benzyny nie zauważyłem. Dodano po 1 Mam VW Golf III 1,4, miałem spalanie około 13l/100km po mieście....
A KTóRY CZUJNIK TEMPERATURY POWODUJE WIEJSZE SPALANIE? TEN NA KORPUSIE SILNIKA CZY TEN NA CHłODNICY
Sam sobie odpowiedziałeś-za długo się nagrzewa. Pewnie nie ma termostatu,silnik jest przechlodzony ( nie uzyskuje temperatury) Pasowało by się jeszcze przyglądnąć czujnikowi temp. Jaki wynik analizy spalin? Poziom CO mnie interesuje
No z tego co. wiem. to czujnik stuku i sonda do wymiany temperatura wody na ciepłym rozgrzanym silniku 90stopni pokazuje
Po przejechaniu 40 km temperatura płynu chłodzącego 67,5 C. Termostat do zmiany na sprawny lub czujnik temperatury.
Czujnik temperatury sprawdzisz miernikiem. temperatura 20° - 2950Ω 40° - 1450Ω 70° - 500Ω 100° - 320Ω
Może dla ciebie był to prozaiczny problem, ale dlaczego się wcześniej nie udzielałeś naprawiam_audio ? Wyczyściłem map sensor, czujnik położenie wałka rozrządu , Sprawdzany tez było czujnik temperatury, Spalanie stukowego który po winien być czysty a był brudny i myślę że to było przyczyną. Na komputerze w grupie 15 (brak zapłony,nie wypał) było wartość...
Zmień mechanika, to na początek. Jeśli nie, to jeśli chce wymieniać cewkę, to niech wymienia. Jak nie pomoże, to niech on płaci za nią. Czy to wina czujnika temperatury, to się sprawdza po diagnostyce, ale nie tylko "kasowanko błędów", tylko podgląd wszystkich paramentów, jakie widzi sterownik silnika. "Dycha plus" po mieście przy temperaturach bliskich...
kody migawkowe w zupełności wystarczą do jako takiej diagnozy czujników, dowiedz się tylko co oznaczają ,pewnie odpowiedzą ci posiadacze tego typu samochodów z tej strony : http://www.hondapl.org/ . Kody migawkowe polegają na : długi sygnał to 10 , krótki 1 np. ---- ----- - to 21 w Hyundaiu Lantra oznacza że coś nie tak z czujnikiem temperatury silnika.Zapytaj...
Odłącz czujnik temperatury silnika i sprawdź czy zmieni się spalanie. Czy w tym silniku może się zakitować kolektor ssący ?
Ogólnie przyjmuje się że auto na gazie może palić do 20% więcej niż na benzynie. Za wysokie spalanie gazu najczęściej spowodowane jest nieprawidłową regulacją, natomiast zdarzają się też przypadki że wpływ ma nie tylko regulacja ale jeszcze szereg czynników takich jak: układ zapłonowy czy sposób odczytu sondy lambda. czujnik temp masz wpięty prawidłowo...
Czujnik temperatury oki, spalanie też... Ogólnie sprawa się już wyjaśniła, wadą okazała się listwa od gazu, a dokładnie jakiś tam sterownik, podawał gaz przy rozruchu stąd taki kłopot. Dzięki za zainteresowanie pozdrawiam
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Klasyczny czujnik z żelazka to napinana sprężyna bimetalu (regulacja) przełączająca stan wyłącznika - za zimno - zwarty i za ciepło - rozwarty. Idealnie to co jest potrzebne. Po ostygnięciu sam wraca do poprzedniego stanu. Załóż dwa obok siebie. Jeden do sterowania wlotem powietrza do pieca. Elektromagnes, dźwignia i będzie tak: Za ciepło - zamykamy...
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach, następnie diagnostyka komputerowa, mógł paść przepływomierz, lub czujnik temperatury (większe spalanie). Jaki wlałeś olej do tego silnika? Wnioskuję że to M40B16 a one nie lubią mineralnych olei.
A co pokazuje analizator spalin?
Sonda, przepływomierz (jak jest),czujnik temperatury...
Czujnik temperatury silnika dla ECU do sprawdzenia!
Tak jak kolega pisał wyżej sprawdz sondę lambda :) Sonda swoją drogą. Do sprawdzenia termostat (czy silnik się dogrzewa)jak będzie ok, to czujnik temperatury bo może oszukiwać komputer i silnik dostaje rozruchową dawkę nawet jak się nagrzeje,a wtedy spalanie będzie dwa razy większe(jak w tym przypadku) a w tym momęcie świece będą okopcone i czarne(do...
warto sprawdzić czujniki temperatury silnika
Który monowtrysk? Bo do 1.4 wsadzali kilka: Bosch, Solex, Weber. No z wtryskiem było tak że rozkręcony został gaźnik i znajomy mechanik stwierdził że może wina leży po stronie wtrysku. A że nowy wtrysk kosztuje 280zl (Boscha) stwierdziłem ze nie wydam tyle kasy tym bardziej ze nie jestem pewny czy to faktycznie to. Ale na auto złomie znaleźliśmy 3...
Witam, miałem ten sam problem z czujnikiem temperatury paliwa, mechanik odciął czujnik i niby wszystko jest ok spalanie nie wzrosło, moc taka sama tylko czasem jak podjadę na skrzyżowanie i na biegu jałowym zaczynają skakać obroty, jest na to może jakaś rada czy trzeba już z tym jakoś żyć?
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniłem na nowy. Może troche lepiej bo nowy. A czujnika temp powietrza jeszcze nie wymieniałem. Ale rzecz nie polega na tym żeby wszystko wymieniać bo za niedługo będę miał nowe auto w starej budzie Widzisz tak to jest ze bez sprzetu trudno cos poradzic. Sprzydal by sie poprostu jakis AFR aby sprawdzic czy to...
a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
zaśniedziała wtyczka czujnika temperatury , wystarczyło oczyścić i wszystko śmiga jak dawniej.
jak w temacie pomóżcie bo już nie wiem ogolnie samochod duzo pali chociaz jest na gaz ale pali kolo 13 l na 100 km i wiem ze padl czujnik od temperatury zewnetrznej
Prawdopodobnie należy wejść w tryb serwisowy zegarów i skasować błędy (ja miałem podobnie w scenicu 1) Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek i przycisk resetowania przebiegu przez 3 sekundy. Zegary wejdą w tryb serwisowy gdzie możemy sprawdzić: - spalanie chwilowe w litrach/godzinę (np....
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
sprawdzałes węże i sa ciepłe :) -to masz odpowiedz ze uszkodzony termostat bo po osiagniecie własciwej temperatury powinny byc gorące (przynajmniej chłodnica) prawidłowa temperatura KAŻDEGO silnika spalinowego to 85-95'C... to nie Żuk ze ma miec 70'C :) ad.1 moze byc uszkodzony czujnik -ale dlaczego takie spalanie na trasie ??? ad.2 moze byc zapowietrzony...
"UCY7400" dzięki za schemat. czyli wygląda na to że czujniki temperatury mam sprawne. Czy dla VW T4 przy kręceniu wokół komina, spalanie na poziomie 9-10 l/100km to norma czy dużo?
W 98r nie potrzebujesz emulatora do czujnika poziomu oleju bo go niema. Sam ostatnio dokładałem licznik z pełnym fisem do mojej 98r. Spalanie to kostka beżowa, żółty kabel. A temperatura oleju o ile jest instalacja do czujnika też tam jest, jak się nie mylę niebieski kabel.
Mechanik może mieć rację.
Na pinach 1-5 masz termistor, czujnik temperatury powietrza. Przynajmniej wg schematu który sam tu zamieściłeś.
Z uwagi na mocno przewymiarowany piec paliłem wcześniej na bardzo niskich temperaturach, przez większość sezonu na ok 40 stopniach. Kocioł zarastał czarną smołą, ale był to delikatny nalot- na powyższym zdjęciu to jakiś hardkor. Wygląda mi to na połączenie spalania w niskiej temperaturze z jakimś fatalnym węglem. Co do rozpalania od góry, to mam podobne...
Zaciski 1 i 2 na biegu jałowym 0-0,9V(zmienny), Zaciski 3 i 4 10 ohm, Zaciski 3 i 4 11-14V (wtyczka od instalacji auta) Sprawdź czujnik temperatury zaciski 1 i 2 przy 20C 2000ohm 80C 300ohm Oczywiście taki pomiar nie daje 100% pewności co do uszkodzenia badanego elementu !
Czujnik podciśnienia znajduje się w kolektorze dolotowym. A czy wskazówka temperatury "tańczy"? Bo jeśli tak, to możliwe, że to czujnik temperatury cieczy. Błędy pokasowane?
temperatura silnik spala czujnik komora spala sprawdzi czujnik spala
oporność głośnik żarówka szperacz odbija światło
przerywający klawisz suzuki jimny
Wymiana pierścieni w Opel Vectra C 2.2 Direct bez demontażu silnika Schemat radia NINA - gdzie znaleźć?