Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
Witam. Może ktoś miał podobny problem, lub wie na czym on polega: Seicento 900 rocznik 2001 gaśnie na ciepłym silniku na wolnych obrotach i co gorsza bardzo trudno go potem odpalić - czasem trwa to 10 minut. Na zimnym pali na dotyk. Mechanicy w mojej wiosce rozkładają ręce i nie umieją znaleźć przyczyny. Podpowiedziano mi, że to może być czujnik położenia...
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury powietrza w dolocie oraz czujnik temperatury...
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Witam serdecznie, Nabyłem ostatnio ciekawego rodzynka, a mianowicie Seicento z 2002 roku z tzw swapem. Silnik od Punta 1.2 16v sporting 86km. Jednak nie wiem czy to silnik z Punta I czy II ? Nie wiem gdzie szukać numerów silnika, ale nie to jest problemem. Problemem jest instalacja elektryczna silnika w tym autku. Mianowicie nie trzyma się to kupy....
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę...
Nie, taka uroda tego samochodu. Prawdopodobnie nagrzewa się czujnik temperatury powietrza w kolektorze i zaburza regulację składu mieszanki utrudniając rozruch, kiedy silnik zacznie zasysać powietrze, czujnik się schładza i silnik zapala, otwarcie przepustnicy zwiększa ten przepływ nieco przyspieszając schłodzenie czujnika... ale to tylko moja, niczym...
Czujnik temperatury wyjdzie z błędem jeśli będzie przerwa z podawaniu sygnału lub jeśli rażąco temperatura będzie się różniła względem czujnika temperatury powietrza ale jeśli np silnik ma 70 stopni a czujnik podaje że ma np 10 stopni to błąd nie wyjdzie. Jedynie odczytać na ekranie ten parametr Sterownika na razie nie wymieniaj - IAW16F psują się nieczęsto
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie w normie. Brak błędów. Kontrolka wtrysku gaśnie....
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Witam. Mam takie pytanie. Po co w seicento 900 czujnik temperatury cieczy jak nie ma wskaźnika.
1. Czy ktoś z was sie orjętuje gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika w seicento z silnikiem 900cm? 2. czy to jest czujnik analogowy czy cyfrowy, jesli cyfrowy to pracuje na jakiej szynie i2c, czy 1wire czy może jakaś muracja rs-a?
Witam:) Mam zamiar zrobić sobie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wykorzystując odrębny czujnik zamontowany gdzieś na obiegu cieczy.. moje pytanie brzmi jaki czujnik najlepiej zastosować i gdzie go umiejscowić, aby wskazania były miarodajne... Z góry dzięki za sugestie
Witam, Mam problem ze swoim seicento bo wysiadł niedawno czujnik temperatury wody i próbuje jego wymienić ale jest problem bo dzwoniłem do sklepu z częściami i mówili mi ze sa dwa rodZaje tych czujników ;( i teraz nie wiem co zrobić?
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
Witam mam pytanie, przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator chłodnicy w Seicento 900?
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Czy może ktoś mi podpowiedzieć czemu nie wskazuje mi wskaźnik temperatury w Cinqecento 700 gdy jest mróz. A gdy temperatura jest dodatnia to jest wszystko ok. Jeżeli może ktoś to proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Witam. Mam problem ze swoim Seicento 1.1 rok 2000, ponieważ ostatnio kiedy przejadę 500 m, wyświetla mi się na desce rozdzielczej kontrolka temperatury wody, nawet przy bardzo niskiej temperaturze na dworze. Proszę o szybką pomoc. :cry:
Witam serdecznie. Zakupiłem dla żony Fiata Seicento , rocznik 2000 z silnikiem 899 cm . Autko pali od "pierwszego" , wygląda bardzo dobrze ale posiada mankament w postaci żarzącej się diody "przegrzewania " silnika .Przy zimnym silniku dioda nie świeci ale w miarę rozgrzewania się silnika powoli zaczyna żarzyć dioda .Nigdy nie świeci pełnym blaskiem...
Witam. kupiłem wczoraj seicento 1,1 gdy dojechałem do domu pracował cały czas wentylator chłodnicy, przejechałem po trasie ok 60km. Dziś rano gdy odpaliłem auto wentylator nie chodził, dopiero jak złapał temperaturę, załączył się, ale już nie chciał się wyłączyć, pracował non stop, dopiero jak wyłączyłem zapłon odrazu wyłączył się, termostat działa,...
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Witam mam Seicento 900 z 2000r. Do tej pory po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów zaczynała się lekko jarzyć kontrolka od temp płynu. W tamtym tygodniu wymieniłem czujnik 1 pin w głowicy ale nic sie nie zmieniło. Dzis wymieniłem termostat, płyn, sprawdziłem wentylator - działa. Ale po tej operacji kontrolka juz sie nie jarzy ale sie normalnie...
Witam, użytkowane do tej pory przez żonę Cinquecento zamieniłem na Seicento 1100 z roku 1999.Kupiłem je praktycznie w ciemno szczególnie,że dotychczasowe cc sprawdziło się w 100 procentach. Dlatego bardzo mnie zdziwił fakt,że w zestawie wskażników Seicento nie ma wskażnika temperatury płynu chłodzącego - kontrolka,która go zastępuje moim zdaniem nie...
Witam, mam malucha z silnikiem z fiata sc 899 spi, problem jest taki że nie dział mi wskaźnik temperatury silnika związku z tym mam pytanie, jak działa czujnik temperatury przy silniku, podłączony jest do niego tylko jeden przewód, to jak on działa?? jak "wchodzi" do niego sygnał (prąd, napięcie??) i jak z niego "wychodzi" do wskaźnika ? czujnik wygląda...
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć, co to za czujnik i gdzie znajduje się jego wtyczka? Jak widać czujnik jest uszkodzony i chciałbym go wymienić. http://obrazki.elektroda.net/98_12715840...
witam mam problem z seicento 2004r. zauwazylem ze nie wlacza mi sie wentylator na chlodnicy. Wentylator sprawdzony jest ok, bezpiecznik 30 za aku tez. Po zdjęciu wtyczki z czujnika, ktory jest za termostatem tez nic sie nie dzieje. Jak zewre na przekazniku, ktory jest za komputerem, wiatrak sie zalancza. Jaka moze byc przyczyna nie wlanczajacego sie...
Może to być - przewody zapłonowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury silnika/powietrza... tak między innymi.
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
Działa u Ciebie funkcja samostartu, to dobrze. Te sekundy po co auto gaśnie to moment w którym ECU zbiera informacje z czujników i na tej podstawie oblicza dawki paliwa itp. Pytanie o silnik , spi czy mpi? Prawdopodobnie któryś z czujników jest uszkodzony (lub przewód) np temperatury powietrza. Proszę o więcej info. Pozdrawiam
Sterownik widzi temperatury, ciśnienia powietrza, załącza pompę paliwa, kręci krokowcem, robi wszystko jak zwykle tyle że bez iskry. Czas ładowania cewek (bodaj to ten parametr o ile pamiętam) wynosi 0 ms. Właśnie nie wiem dlaczego ich nie ładuje.
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo pracować jak podciśnienie spadnie poniżej...
Wymienilem ten plyn dwa razy,oczywiscie teraz juz nie ma rdzy.Sprawdzalem uklad w poszukiwaniu gdzies bloku powietrza,sprawdzilem kazdy waz wszystko Ok.Nawet widac po odkreceniu korka i po dodaniu gazu jak ciecz pracuje-powstaje wir. Czy jest tam mozliwy jakies bezpiecznik,moze przerwany przewod? PS: Pozatym kontrolka pojawia sie nawet po 5 minutach...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Witam. Kupiłem Seicento 900. Po dłuższych oględzinach zauważyłem zwisający przewód z urwaną wtyczką, który wychodzi z wiązki, z której również idzie kabelek do czujnika temperatury wody w chłodnicy. Czy ktoś może zaglądnąć i powiedzieć co to za przewód? W każdym razie jest na nim cały czas napięcie. I jeszcze pytanie, czy do filtra powietrza dochodzi...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora. Co gorsze nawet jeśli pojedziesz szybciej...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem wszystkie mozliwe masy, styki itp. Sprawdzilem sterownik...
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić miernikiem (nie mam jeszcze kabelka). sterownik...
Witam. Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem swojego pierwszego auta, jednak mam problem z wiatrakiem od chłodzenia. Wiatrak jest sprawdzony, bezpiecznik też. Tak wiec problem możne być z czujnikiem temperatury, tym bardziej że auto dość długo stało nie używane na świeżym powietrzu. Gdzie go znajdę? Jeśli to nie wina czujnika to jakie jeszcze mogą...
Sledze ostatnio popularnosc "chip rezystora" i postanowilem samemu sie pobawic i potestowac coraz bardziej popularny temat. Fiat Seicento 900, rok prod. 2001 (wszystko sprawne i oryginalne) i zamontowalem rownolegle do czujnika IAT rezystor 1,2 k ohm. Zadnej zmiany. Jedynie komputer diagnostyczny pokazal temperature zasysanego powietrza ok 50 st. C....
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
W ten sposób możemy gadać i gadać. Czujnik może być dobry a komputer widzieć -40°C ponieważ kabelek będzie dziabnięty. Weź jedź na porządną diagnostykę, raz miałem SC z zapchaną rurką idącą do MAP, auto kopciło lepiej niż rozjechany stary diesel. Gdyby było zwarcie do masy, wtedy by zapaliła się kontrolka na stałe ta od awarii wtrysku.Rezystancja byłaby...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
seicento czujnik powietrza seicento czujnik temperatury czujnik temperatury seicento
sterowanie mikroprocesorem objaw turbina czujnik przód
ładowanie akumulatora kwasowego schemat falownika
Gdzie znaleźć schematy radiowe i telewizyjne online? Jak odkręcić zawór bezpieczeństwa w myjce parowej?