Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Skoro w korpusie przepustnicy jest wtryskiwacz to jest to wtrysk jednopunktowy, a nie żaden gaźnik. Nie ma też mechanicznego ssania. Sprawdź czujnik temperatury.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
Na wszelki wypadek wymieniliśmy też czujnik temperatury odpowiadający za ssanie. Nie tylko za ssanie, bo to czujnik temperatury sterownika, który odpowiedzialny jest za ten błąd. Dlatego na początku napisałem, że to nie ten wymieniasz. Al Ty zamiast pogrzebać po maską, wertowałeś jakieś fora.
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
I jeszcze do rozważenia jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu lub jego przewodów - stałe jakby "ssanie". Na próbę można zewrzeć pinny we wtyczce opornikiem ok. 200Ω÷400Ω.
I sprawa się wyjaśniła Czujnik czarny obsługuje wskażnik temperatury Czujnik niebieski reguluje automatyczne ssanie dizękuje wszystkkim PIOTR
Na moje około winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy albo czujnik temperatury ponieważ to on odpowiada za ssanie. No chyba że jest coś zatkane lub pompa paliwa pada ale skoro na gazie jest to samo to brak mi pomysłów. Może moduł zapłonowy ma przebicie i iskra skacze wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba, czujnik położenia wału też bym zweryfikował.
Osobiście podejrzewał bym problem z czujnikiem temperatury załaczającym ssanie.. Jednak bez podłączenia komputera to takie gdybanie.. po podłaczeniu wykaże Ci co i jak jest nie tak..
Tam jest gaźnik Pierburg 2E, ma automatyczne ssanie podgrzewane grzałką elektryczną i cieczą. Jeden czujnik temperatury wyłączał grzałkę ssania (i "jeża" w kolektorze ssącym) powyżej 50°C. Drugi czujnik jest do wskaźnika
Witam. Mam dwa pytania jak na zdjęciu widać czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury a niebieski od ssania tak? A drugie jaką czujniki powinny mieć rezystancję na zimnym silniku a jaką na rozgrzanym. Z góry dziękuję za pomoc.
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
A temperaturę pokazuje dobrze?? Ssanie jest uzależnione od temperatury jeśli czujnik jest zwalony to ssanie się nie wyłączy... Pozdrawiam
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Czujniki temperatury są dwa, Ty musisz wymienić ten, który jest w bloku silnika. Super szczegółów szukaj na forum www.bmw-klub.pl - po prostu nie chce mi się powtarzać.
Czujnik temperatury płynu, 4 piny.Oporność czujnika przy 20 stopniach 2000 max 3000 OHM.pin 1i3,2i4.Te same oporności. Informacja pożyczona z Moto Profil.
Tak, za ssanie odpowiedzialny jest czujnik temperatury. A jak tam akumulator, teraz zimno wiec też może być przyczyną. Powinieneś mierzyć rezystancję tego czujnika.
Witam. Nie działa ci automatyczne ssanie. Czujnik temperatury sprawny?
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
A ja mam pytanie w jaki sposób poradził Pan sobie z sterowaniem tym zaworem? udało się zrobić własne sterowanie?
Ssanie sie zacielo ? Czujnik temperatury?
Wygląda na to, że nie załącza się ssanie. Sprawdź czujnik temperatury.
czujnik temperatury ssania elektrycznego lub komputer ci padł miałem takie przypadki że komputer padał w tych modelach 1.8 turbo,podobne były objawy
nr błedu 16500 czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu/nie związany z osprzętem ale ssanie jest
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego-podaje sygnał o ssaniu-lub sprawdź czy nie ma wycieku tegoż płynu i po dłuższym postoju czujnik jest "suchy" i źle informuje automatyczne ssanie o temperaturze cieczy
a sprawdzałeś czujnik temperatury który odpowiada za ssanie może go nie włącza i silnik chodzi bez ssania
Oj nie wiem czy namierzyłeś własciwy czujnik.Ten od gażnika jest z przodu samochodu i powinien być w kolorze niebieskim .Żaś ten w kolektorze ssącym z tyłu silnika to mierzy temperature powietrza. Od gażnika są oby dwa czujniki. W niemieckiej literaturze własnie ten tylni jest nazwany czujnikiem temperatury do ssania. z przodu mam identyczny jak z...
Wsadź we wtyczkę czujnika temperatury (ssania) rezystorek ok 2k. i już, będą wolne obroty ok.1500-2000, problemy z odpaleniem ciepłego silnika (choć niekoniecznie) duuuuże spalanie, że o zarżnięciu katalizatora nie wspomnę, życzę powodzenia.
Ecotronic system -czujnik temperatury.
Mechanik podłączył komputer ale nic nie pokazał? Prawdopodobnie nie szczytuje temperatury i dlatego się nie załącza ssanie
Witam wszystki mam wielki problem i nie i nie wiem jak sobie dać rade. Kupiłem niedano punciaka i po kupnie zaraz wymieniłem rozrząd olej filtry sonde. Po wyjeździe od mechanika samochod zaczął mi przerywać. Zauważyłem że dzieje sie to tylko wtedy kiedy silnik jest zimny, jak nabierze temp chodzi idealnie. Moim zdaniem jest to brak ssania powiedzcie...
Czujnik temperatury od ssania sprawdziłeś,ten na krućcu pod głowicą?
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
"pin nr 4 z czujnika do ECU pin nr 54 pin nr 3 z czujnika do ECU pin nr 74 " W takim razie jeden z nich musi być MINUS. Gdy sprawdziłem w kości czujnika to występują 2 masy. Natomiast na pozostałych nic nie ma. Wiem że gdy mierzyłem kość jakiś 1 rok temu to na jednym z nich było chyba 5v. teraz nie działa czujnik temperatury i automatyczne ssanie. W...
Czujnik temperatury silnika odpowiada on na " automatyczne ssanie " proponuje zmierzyć go omomierzem a potem jeszcze sprawdzić sonde lambda sonda też wpływa na skład mieszanki czujnik temperatury powietrza dolotowego tak samo pomierz wszystko i daj znać.
Zapewne bierze to sygnał z czujnika temperatury, którego warto byłoby sprawdzić.
o ile sie nie myle, to tam ssanie włącza też podciśnienie, zobacz czy czujnik temperatury nie ma czasami urwanych przewodów
Trzeba sprawdzić diagnoskopem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
Ewentualnie czujnik temperatury tzw. ssania taki podwójny na termostacie.
Przyczyną może być czujnik temperatury płynu( ssania) może przekłamywać aczkolwiek często też przyczyną jest czujnik położenia wału. Przypadki z autopsji.
czy przypadkiem nie będzie to wada któregoś z czujników temperatury, przez co nie załącza się ssanie ?
Nie ma takiej opcji, żeby felgi tyle odpowiadały za spalanie. Nie za aż tak zwiększone. To może być ten czujnik temperatury - włącza się ssanie i tyle właśnie spala. Za obroty odpowiada krokowy, i gdy płyn już trochę się nagrzeje są w porządku, a od wskaźnika na desce jest inny czujnik. Do punto kosztuje chyba coś koło 30zł, więc warto to sprawdzić.
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
Witajcie, co jest w silniku AGN odpowiedzialne za włączanie i wyłączanie ssania? U mnie nawet jeśli jest +25 i auto postoi to po odpaleniu przez ok 3 min mam ssanie. Czujniki pokazują prawidłową temperaturę w vagu.
Silnik posiada dwa czujniki temperatury. Jeden jest w bloku silnika podłączony do komputera - zimny silnik to bogata mieszanka (ssanie). Drugi w chłodnicy podłączony do wskażnika obok prędkościomierza.
Sygnał z czujnika temp. powietrza ma znikomy wpływ w benzyniaku. Tak znikomy, że czujnik możesz nawet odpiąć i różnicy nie poczujesz. Tym, którym to pomogło to opcje są dwie: -autosugestia -mieli założony stożek i silnik ssał saunę z komory silnikowej. To częsty błąd.
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury silnika.p
no ten czujnik musze sprawdzic. Wiem jeszcze ze ssanie nie dziala. Jaka jeszcze moze byc przyczyna niedzialania ssania procz czujnika temperatury?
Czujnik położenia przepustnicy...
Czujnik niskiej temperatury to ten koloru niebieskiego, steruje on ssaniem po zapaleniu silnika.Pozdrawaim
Albo czujnik temperatury cieczy.
Mam takie pytanie, jak odłączę przepływomierz to auto nawet gdy jest temperatura na minusie nie ma ssania. Czy przyczyną jest to że wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny? Czy informacji do sterownika na temat ssanie nie powinien dostarczać czujnik temperatury płynu g62? Ten z tego co patrzyłem czujnik na zimnym silniku ma dobre wskazania. Raz mi się...
Tja ale za podawanie paliwa w trakcie rozruchu(ssanie) odpowiada właśnie czujnik temperatury.
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Wszystkie w zasięgu wzroku na krućcu wodnym, lub na przewodach układu chłodniczego czy też przepustnicy. Któryś czujnik może wykazywać inną temperaturę silnika wobec temperatury zewnętrznej , wówczas źle dobiera ssanie-dawkę wtrysku. Profilaktycznie wyczyścić Map Sensor, wtyczki wtrysków. Poziom płynu chłodzenia poprawny, korek na zbiorniku sprawny,...
pozatym zdaje sie ze czujnik temperatury nie wlacza "ssania"
Witam Jeśli chodzi o ssanie sprawdz czujnik temperatury który podaje sygnał do sterownika Gdy sprawny sprawdz w pierwszej kolejności stan przewodów podciśnieniowych Pozdrawiam
Tylko dziwi. Mnie bo czasami jest ok a czasami co.chwilę z tym. Spadkiem. I za chwilę znowu 90 i nie wiem Czy.to może przez czujnik że podruba bo wymieniłem bo się ssanie nie załączało
Najpierw zacząłłbym od czujnika temperatury. To jeśli chodzi o ssanie. Co do pływających obrotów to radziłbym przejrzeć wszystkie przewody. Przyczyną może być zagjęcie któregoś z nich lub nieszczelność. Następnie sprawdziłbym silniczek krokowy. A tak przy okazji. Co to za instalacja??
Uszkodzony jest odcinek papierowego łącznika między urządzeniem a wyjściem z obudowy,wtedy część powietrza gorącego ucieka bokiem i zawraca na ssanie a tam jest czujnik temperatury i ogranicza moc
Poczekaj jak złapie temperaturę silnik,bo może być zepsuty czujnik od ssania,czyli temperatury jak w VW.
Ssanie załącza tylko czujnik temperatury u mnie jest na cztery piny, niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle, a więc jeśli czujnik jest dobry to co może być uszkodzone że niemam ssania poradzcię coś? Bo już nie daje rady.
Czujnik temperatury po pierwsze.
Witam ,zacznij od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy.Podmień na próbę czujnik temperatury cieczy(jest odpowiedzialny za tzw ssanie)[url=http://forum.vwgolf.pl/viewt...
coś ten przebieg nie pasuje do rocznika... to realny przebieg? Dodano po 5 sprawdź czujnik temperatury , prawdopodobnie jest uwalony i ssanie się nie załącza.
Może byc uszkodzony czujnik temperatury ale nie ten od wskaźnika tylko ten do komputera nazywany potocznie czujnikiem ssania
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Witam, nie napisał kolega jaki to silnik! Przeważnie ssanie automatyczne sterowane jest z czujnika temperatury, jak temperatura silnika wzrośnie do określonej to sie wyłącza. Czujnik temperatury przy tym aucie powinien być gdzieś przy górnym kolektorze wodnym, może mieć złącze 4-ro stykowe. Więc problemem może być czujnik temp, jego uszkodzenie lub...
Czujnik temperatury silnika odpowiada za zwiększenie dawki paliwa na zimnym.
Sprawdz czy czasami nie zasysa lewego powietrza (guma pod gaźnikiem ,serwo). czy była ruszana śruba na której oparty jest siłownik pneumatyczny. Wymień czujnik temperatury ten niebieski na nowy.( jeden jest od wskaźników. Spodkałem się kiedyś z tym że mechanik zablokował siłownik pnematyczny sprawdz czy sie wysówa podczas pracy na wolnych obrotach....
coraz bardziej wydaje mi się ze wine może miec jakiś czujnik od temperatury, musi zawyżać temperature skoro ssanie przy 4 stopniach wyłącza się tak szybko, to w takim razie szczególną uwagę mam zwrócić na czujnik temp powietrza zasysanego czy czujnik temp cieczy??? który bardziej odpowiada za ssanie??? teraz mam poł zbiornika pb95,jak wyjeżdze to zaleje...
Ostatno zostałem szczęśliwym nabywcą cienkiego z aisanem i już go przeklinam. Rano jak włącze ssanie wchodzi na obroty a nastepnie zaczyna parskać i silnik nierówno pracuje. W czasie jazdy jak się chce dodać delikatnie gazu lubi go czasem przydlawić i trzebać depnąć gazem i to bez znaczenia czy jest zimny czy ciepły. A ostatio wlałem plyn do czyszczenia...
czujnik temperatury silnika steruje automatycznym ssaniem
myślisz, że to pomoże? co ma czujnik temperatury do dawkowania paliwa? myślałem, że może ssanie się nie wyłącza...
Więc czujnik na termostacie podaje również sygnał do ecu? A skąd sterowane jest ssanie? Też z czujnika na termostacie?
Witam dzięki za podpowiedz filtr wymieniłem paliwa był dzięki podpowiedzi przed belką , ale dalej ten sam objaw jeszcze sprawdzę ciśnienie pompki i ten czujnik. aa nadmienię jeszcze że rano gdy go zapale pierwszym razem słychać podwyższone obroty jakby chodził na ssaniu a po dodaniu gazu gaśnie jak by ssanie się wyłączało może czujnik temperatury za...
Radze nie odłączać wtyczki od ECU na podłączonym akumulatorze bo może spowodować to jego uszkodzenie. Nie ma w tym silniku czujnika ssania. Niebieski czujnik podaje informację do ECU o temperaturze silnika. W tym aucie jest możliwość diagnostyki poprzez kody błyskowe - do tego służą kostki pod mieszkiem lewarka zmiany biegów lub żółta wtyczka obok cewki...
Tak na oko to obstawiam brak ssania przepustnica kaput lub czujnik temperatury. Ale to wróżenie komp podłącz i zobaczysz czy masz wypadanie zapłonu Dodano po 1 Tak na oko to obstawiam brak ssania przepisy nocą kaput lub czujnik temperatury. Ale to wróżenie komp podłącz i zobaczysz czy masz wypadanie zapłonu
Sprawdz czujnik odpowiadający za podanie informacji do strrownika (komputera) czujnik temperatury płynu chłodzącego.Może nie działa przez to ssanie.
Czujnik temperatury jest w porządku.
Czasem powodem wysokich obrotów w samochodach z automatycznym ssaniem może być czujnik temperatury - sterownik myśli że silnik jest zimny i daje mu ssanie. Płyn w chłodnicy(poziom) też sprawdź. Tak miałem w nissanie, nie wiem czy dokładnie tak samo jest w poldku.
Witam jestem posiadaczem Cinquecenta 900 na wtrysku od niedawna w aucie padlo ssanie , po prostu go nie spuszcza gdy silnik juz sie rozgrzeje czego efektem jak wiadomo jest duze spalanie i mam pytanie ktory czujnik jest odpowiedzialny za podanie sygnalu do kompa??? czy jest do 2-pinowy czujnik temperatury termostatu czy moze czujnik temperatury powietrza...
Kolego a może zamiast termostatu masz do wymiany czujnik temperatury cieczy ten na zegary.Co do obrotów to tak jak kolega bartez844 pisze,spróbuj najpierw może wyczyścić "krokowca" i poszukaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza
Ja obstawiał bym czujnik temperatury cieczy ( ten dający na komputer) Z tego co piszesz nie masz ssania- zimne auto kuleje ciepłe wiadomo nie potrzebuje ssania . A może silniczek krokowy jest uszkodzony i nie jest w stanie podbić obrotów na tyle ile potrzeba zimnemu silnikowi ? Zacznij diagnozę od czujnika temperatury , lub podjedź do jakiegoś majstra...
moja asterka szwankuje pomocy , zawsze po uruchomieniu silnika nie ma wolnych obrotów (gaśnie jak tylko zdejmę noge z gazu) , dopiero po około 10 minutach , przy gwałtownym przyspieszeniu wszystko sie normuje, ale nie zawsze. Czasami niskie obroty mają wartość około 500obr/min strasznie trzęsie silnikiem, lecz nie gaśnie. Wymieniłem czujnik temperatury...
A nad silnikiem krokowym? Czujnik wystaje u góry widać .Wtyczka na boku dwupinowa , czujnik przykręcony od spodu na małe dwie śruby torx. Rezystancja podobna do tego niebieskiego czujnika temperatury w termostacie
Wina czujnika temperatury cieczy , to on daje sygnał do ECU , że silnik jest zimny i ssanie działa na tej zasadzie.
Obydwie rady są dobre sprawdz termostat a jak tam nie znajdziesz rozwiązania problemu to zapewne lezy on w czujniku.
W systemach wtryskowych nie ma czegoś takiego jak ssanie, jeśli silnik źle odpala, trzeba posprawdzać czujniki temperatury, sprawność układu zasilania paliwem - generalnie słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka?
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Witam. Z opisu usterki wygląda mi to na ssanie a raczej brak ssania. Proponowałbym wymiane czujnika temperatury cieczy chłodzącej .
Może to jakaś zbieżność losowa z tym płynem.Jak na paliwie się dławi to warto sprawdzić filtr paliwa,ciśnienie z pompy paliwa.Jak nie trzyma wolnych to regulator obrotów tak zwany "krokowy" lub czujnik temperatury sterujący "ssaniem" na zimnym silniku. Może grzebiąc pod maską rozłączyłeś jakiś przewód . Warto by sprawdzić to wszystko na diagnostyce...
może niedogrzana sonda lambda ( padła grzałka) ale i tak powinie ci wyskoczyć błąd nieprawidłowej mieszanki czy w silniku na zimmnym załancza się ssanie może czujnik temperatury chłdziwa nie rozpoznaje zimnego silnika i źle ustawia mieszanke
Sprawdź czujnik temperatury :) może coś masz ze "ssaniem" :) i zalewa :)
ssanie czujnik passat ssanie czujnik stihl ssanie
falujące niskie obroty kosiarka schemat przewodów paliwa wariuje klawiatura
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Massey Ferguson 8043 D0607 – błąd czujnika ciśnienia oleju hydraulicznego Lodówka Beko – sprężarka pracuje non stop, +7°C w chłodziarce, –5°C w zamrażarce, oblodzone rurki