Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
samochód słabo wchodzi na obroty , zimny gaśnie, wraz ze wzrostem temperatury jest lepiej. diodka pokazała kod 34 czujnik temp. pow. zasysanego. I tu problem nie mogę go znaleźć, obejrzałem cały dolot i nic.Czy w tym modelu on jest i gdzie?
Witam Mam taki problem jak w temacie, fort escort 16v 1,6 tylko benzyna, auto nie posiada instalacj gazowej. Auto zapala bez problemu,po zapaleniu wolne obroty utrzymują się normanie, nie falują obroty, przyśpiesza normalnie i ma moc, nie szarpie i nie strzela w rurę, w czasie jazdy po wysprzęgleniu obroty szybko spadają i prawie za każdym razem gaśnie,...
Sprawdź nastawnik przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik temp. zasysanego powietrza. W kolejności podanej.
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać, jeśli jest?
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez problemu, na luzie samochod chodzi caly czas bardzo ładnie (45 minut...
Witam. Mam escorta mk7 z 96roku z silnikiem 1.3 na monowtrysku z instalacją gazową LOVATO. Problem polega na tym, że na gazie gdy silnik się mocno rozgrzeje nap podczas jazdy w korku lub w upalne dni to po wciśnięciu nagle spadają obroty i silnik gaśnie...dzieje się to tylko na lpg, na benzynie chodzi ładnie. Dziś zauważyłem, że dzieje się tak gdy otwiera...
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
W tym escorcie nie ma takiego czujnika utrzymywania ciśnienia paliwa, ciśnienie paliwa jest regulowane raz za pomocą śruby w gaźniku a MAP sensor jest wykorzystywany w układach wtryskowych do dokładnego wyliczenia aktualnej ilości zasysanego powietrza, aby ECU silnika dokładnie wyliczyło dawkę paliwa ( oczywiście oprócz MAP sensora ECU do tego celu...
Rozrusznik wydaje mi się sprawny, ponieważ za pierwszym razem samochód odpala poprawnie, i bardzo szybko. Zimą także nie ma większych problemów z rozruchem...do momentu gdy przestanie działać "ssanie". Naprawę zacznę od przeglądu instalacji elektrycznej w komorze silnika - przeczyszczeniu złączek i zaizolowaniu przewodów. Mam takie podejrzenie, że "lewa"...
Ponownie witam problem rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza ponieważ stary pokazywał zle wartości a powinne byc : - przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm; - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm; - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm; - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm; - przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm W moim samochodzie...
Miałem podobny problem.Do wymiany jest czujnik zasysanego powietrza.Znajduje się w module wtryskowym przed główną przepustnicą Taki mosiężny stożek złożony z trzech ramion .Na szrocie dostaniesz ten element za grosze .szkoda że nie mam już tego samochodu wysłałbym fotki czujnika
Mam problem z falowaniem obrotów i małą mocą silnika. Falowanie jest na wolnych obrotach a pod górkę machają mi maluchy. Zmieniłem świece, kable WN, sondę, krokowy,termostat, czujnik prędkości, czujnik powietrza zasysanego. Oleju nie bierze. Ktoś pisał coś o pinie nr 1 oraz bezpieczniku 3A. Gdzie to jest? Pomóżcie
Mam jeszcze pytanie co do czujników temperatury cieczy chłodzącej i zasysanego powietrza. Są to czujniki termistorowe, czyli czysto rezystancyjne. Czy w związku z tym kierunek ich podłączenia nie jest istotny? Chodzi mi dokładnie o czujniki oznaczone numerami 16 i 17 na tym schemacie
ok dzieki. sprawdze to w weekend. niepokoi mnie jeszcze ze jak dodam raptownie gazu to słychac pociagniecie powietrza ,sekunda zadławienia i dopiero rosną obroty. ten odglos zasysanego powietrza dobiega z dolotu do przeustnicy. przed przepustnicą jest taki kanalik z lewej strony i to właśnie tam zasysane jest powietrze. tam tez biegna kable do jakiegos...
Te cos jak zaznaczyles na zdjeciu to elektrozawór zasysania powietrza.Jesli miales to odlaczone to urzadzenie sterujace(zwane potocznie komputerem przez ludzi-mylna nazwa!!!)EEC IV dobiera srednia wartosc zapamietana przez mikroprocesor,a jesli chodzi o to,ze sie "gotuje"to musisz najpierw zobaczyc termostat,czujniki(rozne czujniki wlaczaja sie w roznej...
Dość typowe objawy tzw. lewego powietrza, miałem taki przypadek po prychnieciu ( strzale w kolektorze dolotowym). rozłączyły sie rury zasysania powietrza i głupiał komputer bo powietrze nie przechodziło przez czujnik przepływu pow. przy filtrze. Powodzenia. Pozdr.J.
Witam Mam escorta 1.6 16v z 93r Na zimnym silniku w ogóle nie chodzi na wolnych, jak sie nagrzeje to ciężko mu to idzie trzyma sie od 500 do 700 obrotow strasznie szarpie, na wyższych jest ok. W tym fordzie byl wypalony zawór wydechowy na 2 cylindrze ale zostalo to zrobione kompresja i silnik jest teraz ok. Musi byc cos z elektronika. Sonda ma sprawną...
Witajcie ponownie Okazało się że nawalił czujnik zasysanego powietrza. Podobno się stopił. Nie wiem jak to możliwe ale ważne że jest wszystko w porządku. Odbiorę to napiszę jak jest i przy okazji postaram się opisać o jaki czujnik wcześniej im chodziło, ten niby 4-ro pinowy. Pozdrawiam
A przewód ciśnieniowy od turbo do bostera sprawny?? znaczy czy szczelny a jak dodasz gazu to gumowy przewód od sprężarki do intercoolera powinien sie nadąć lub jesli masz endure bez intercoolera to taka krótka guma od sprężarki do EGR jak turbina dobra to wąż na pewno pokaże że jest w nim ciśnienie jeśli będzie to boster może być niesprawny albo solenid...
W środku jest bimetal, który przesuwa przesłonę przelotu powietrza i grzałka, która go nagrzewa (po uzyskaniu stosownej temp przez silnik wyłącza się) W tym escorcie nie ma czujnika temp powietrza, jest na niego przygotowane zaślepione miejsce w plastikowej złączce między karbowaną rurą a gumowym "kaloszem" na gardzieli ke-jetronic'a
mam problem jak wyżej. escort 1.4cfi pali grubo ponad 10l. odczyt z sondy to okolo 0.9v przez cały czas. spada do 0.1v podczas szybkiego wciśnięcia gazu po czym wraca do 0.9 wraz ze spadkiem obrotów. czy przyczyną może być wadliwy czujnik temperatury silnika? i gdzie jest ten czujnik bo to raczej nie jest ten, który pokazuje temp. na wskaźniku. ani...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Moja fiesta z silnikiem 1.3 Monowtrysk czy wtrysk wielopunktowy? Posiadałem kiedyś escorta z tym silnikiem na monowtrysku. Super bezawaryjne autko. Swoją drogą palił tyle samo w trasie czy to +20 czy -20 na dworze. Ale posiadał on patent z podgrzewaniem powietrza zasysanego poprzez kolektor wydechowy. We wtryskach wielopunktowych się tego nie stosuje....