Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Jeśli z takim samym silnikiem i nic grzebane nie było to nie może być różnicy bo to taka sama jednostka napędowa. Ale nikt nie da ręki czy głowy co było robione i co to w życiu przeszło więc najlepiej udać się na stół probierczy i sprawdzić, ustawić
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Nie tylko bo nie wiadomo jak sama głowica wygląda. Jeżeli jest już przytarta to za wiele nie wskórasz. Więc w tym przypadku radziłbym oddać pompę chociażby na regulacje. Dobry pompiarz najpierw posprawdza co i jak wstawi na stół i będzie widział czy jest za mała dawka czy nie.
Czy częste wypalanie uszczelki pod głowicą czyli przedmuchy do chłodnicy może być spowodowane dużą dawka paliwa w ursus c-360 ?
Regulacja dawki paliwa.
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
A jak zapala dobrze? Możliwe ze wtryskiwacze leją lub za duża dawka paliwa jest ustawiona.
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Bak czysty, sprawdzany już dwa razy. Ostatnio konsultowałem się u znajomego, twierdzi że przerabiał już kilka takich przypadków i jest to spowodowane za małą dawką paliwa na pompie wtryskowej. W moim przypadku pompa tak czy siak jest już po gwarancji więc mógł bym się "pobawić" tylko która śrubka w pompie odpowiada za dawkę paliwa?
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Bo to co wypluwa to nie jest olej tylko niespalone paliwo zmieszane z sadzą. Wiec musi zacząć dlaczego nie spala paliwa przyczyn może być sporo od luzów zaworowych, uszkodzone gniazda zaworowe, czy zbyt bogata dawka paliwa. To że coś jest czarne wcale nie oznacza ze to olej, przerabiałem tematy w diesel ma po prostu mokry wydech.
Chcesz świat zakopcić czarnym dymem ? Ten silnik reaguje tylko kupą czarnego dymu na zwiększenie dawki paliwa, przyrostu mocy nie ma.
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
Zwykły manometr wystarczy + dopasowana przejściówka ,zapytaj w Agromie, a kontrolka gaśnie już przy 0,5 atm. jeżeli współpracuje z czujnikiem, co do dymu ,to problem może być na wtryskach,pompie,tylko te stuki... Dodano po 3 Wykręć wtryski i pompę do sprawdzenia ciśnienia i dawki paliwa.
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
Jak jest zimno a dawka rozruchowa jest ustawiona za duża to komory sprężania zaleje paliwem zanim zapali. Przy złym kącie wtrysku paliwa dymi na szaro a nie czarno.
Jeżeli tak, to przypuszczam, że dawka paliwa jest prawidłowa. Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz tak jak już wcześniej koledzy pisali, ciśnienie sprężania.
Odlaczylem filtr paliwa niepa poprawy gdyby dawka paliwa byla zwiekszona to by mial sile a tutaj jej brak kompresja jest bo roktemu remont robilem kapitalke,chodzil jak zegarek anagle cos takiego,
Prawdopodobnie źle wykonana pompa. Teraz tak te pompy regenerują że lepiej jej nigdzie nie wozić. Ostatnio regenerowałem 4 pompy i żadna nie chodzi idealnie. Znajomy(mechanik) zawiózł do remontu to zamontowali mu inny wałek w pompie że kluczem nie dał rady jej przekręcić, ostro ich ochrzanił. Ale przyznam że raz wiozłem w inne miejsce to remont jej...
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
Da rade to zrobić ponieważ te ursusy np 2812 c360 3p czy MF 255 maja te same silniki tylko jest inna dawka paliwa Jak one nie maja zwolnic? pierwsze słyszę
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
Nie rozumiem do końca panskiej odpowiedzi . Wymieniałem Pompe wtryskową ( Paliwa ) w ursusie c360 . I motyw jest taki że kiedyś tam obiło mi się o uszy że można wymienić w niej olej to jak Pompa po regeneracji to napewno w niej tego oleju nie ma I pytanie takie czy to prawda Z tym jak tak to Gdzie się go tam wlewa I jaki no I ile tam o
cięgna sa dobre osiąga 2000 obr zachmuje sie jak by chciał is szybciej ale niema na czym ( niema paliwa)
Przekręcając dajesz dodatkowa dawkę paliwa w celu odpalenia silnika.
Szóstki czy 12-ki dadzą radę jak silnik dobry i sekcje w pompie nie wypracowane, o wtryskiwaczach nie muszę chyba wspominać. Problemem w tych Ursusach jest dawka rozruchowa. Jak sekcje wypracowane to na rozruszniku (małe obroty) wtryskuje mizerną ilość paliwa do cylindra i kończy się na dymie z komina a zimą trzeba więcej ropki wtrysnąć. W rezultacie...
Zapomniałem dodać że ursus nim wejdzie na obroty przy pierwszym odpalaniu 2 3 sekundy chodzi tak jak by gazu nie było. Dodano po 1 Odpaliłem 60 na troszkę mniej niż na pół gazu i jest napewno lepiej. Więc pompę mam dać fachowców i ma dawkę paliwa rozruchową zmniejszyć?
Jam mam u siebie przy silniku D239 4-cyl 3.9L, 72KM przy 2200rpm turbosprężarkę Garrett TBO2509 (Citroen 2.1D). Ładuje 0,5bar (taki zakres manometru) dopiero od 1500rpm. Należało by zrobić hybrydę (zmniejszyć część wydechową). Srednica wlotu i wylotu wynosi jakieś 37mm. Wcześniej był Garrett T3 z Volvo 2,4D ale w porywach na pełnych obrotach dawał tylko...
Powiem tak cały traktor oprócz pompy jest po kapitalce a pompy nie przyjęli do regeneracji bo miała zaspawany klin, obroty ma małe bo ma blokadę nie wiem po co przecież powinno być do 2400rpm blokada jest plombą której nie chcę zrywać, z tymi dawkami paliwa to nic mi nie wiadomo.
Kolego jak założysz turbo sprężarkę o d 6-tki nic ci ona nie nadmucha za mało spalin zbyt niskie ich ciśnienie temat przerabiany na innym forum. Gość przez przypadek założył i dziwił się bardzo czemu nie działa. Interkuler był seryjnie montowany w modelach u-1134 tam moc dochodziła do 110 koni. Znając życie nic mu nie zrobisz mocy nie zwiększysz ten...
Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana...
podejrzewam że był za duży luz na panewkach albo za duża dawka paliwa ewentualnie poluzowana przeciwwaga.Ale nie pytaj co się mogło stac tylko rozbierz blok i oddaj go do speca nawet jak znajdziesz piętkę to i tak oddaj do speca musi ją dopasowac do reszty pokryw i bloku żeby się wał nie zacinał i w przyszłości Ci nie pekł.pozdro WP.
Grzanie oleju w misie to idiotyzm. Silnik ma już chodzic zanim olej rozejdzie się po magistrali. W 60-ce najlepiej zdaje egzamin ciepłe powietrze w cylindrze. Pierwsza dawka paliwa w sprężonym powietrzy powoduje zapłon i popycha wał dalej. Ja mam teraz mtz-ta. Ogólnie wiadomo że słyną z ciężkiego palenia w zimie. Włącze grzałke płynu, grzeje głównie...
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Podczas przyspieszania silnika pod obciążeniem od obrotów 500 do 1200 mocno kopci na czarno, ale z mocą. Jeżeli tylko przekroczy 1200 obr/min zachowuje się tak jakby momentalnie zmniejszona została dawka paliwa. Silnik nadal zwiększa obroty, ale przestaje kopcić (mimo obciążenia) i jest wówczas słaby. Silnik zapala bez względu na temperaturę bardzo...
Dawka, klikaczka jest pewno jeszcze kilka nazw na to. Po prawej stronie ciągnika w pompie wtryskowej jest poziomo, równolegle do ciągnika pokrętło odpowiadające za zwiększenie dawki paliwa w czasie rozruchy silnika. http://www.emaniek.pl/images/allegro_fot... Ten cylinderek zakończony...
No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach....
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Witam jestem tu nowy.Mam takie pytania : 1.Mam teraz filtr "bączek" i do niego jest przymocowany przewód co idzie z bloku silnika i chciałbym ten bączek wyrzucić i wstawić normalny wymienny tylko co zrobić z tym przewodem bo to chyba zasilanie filtra co nie ? 2.Mam jeszcze taki problem że silnik moc ma wszystko ok tylko że kopci na czarno dość trochę...
Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje? Z jakiego leylanda to turbo? Większe nie zawsze znaczy lepsze. Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Wymieniłem sekcje, ustawiłem na nowo kąt wtrysku , przeczyściłem przewody paliwowe, traktor pali nawet dosyć dobrze. Muszę jeszcze tylko doregulować dawkę. Dziękuję za pomoc
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
Po pierwsze czarny dym oznacza zbyt duży stosunek podanego paliwa do powietrza. Więc albo pompa jest specjalnie ustawiona na wyższa dawkę aby traktor miał większą moc lub silnik jest w złej kondycji i nie osiąga nominalnej kompresji (można to sprawdzić, nie wiąże się to z dużym nakładem pracy oraz kosztów). quote="Malloy07"]Mi się wydaje, że jak by...
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Trochę pracy będzie z zamocowaniem pompy do silnika, dopasowaniem przewodów wysokiego ciśnienia, przerobieniem napędu pompy. Później to już będzie z górki, wystarczy tylko ustawić ciśnienie wtrysku i dawkę paliwa odpowiednią do tego silnika.
Najpewniej, silnik ma za dużą dawkę paliwa, czy przypadkiem nie zaczął ''smrodzić'', lub dymić z wydechu, sprawdź czy nie masz wycieków płynu chłodniczego.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Słaba reakcja na gaz- zapłon do ustawienia, bo myslę że dawkę paliwa pompiarz dobrą ustawił :D Opisz krok po kroku c robiłeś z tym podnośnikiem bo idzie się pogubic. :|
Osobiście wolał bym turbinę dołożyć bez ingerencji w sam silnik. Już poprawa napełniania cylindra świeżym powietrzem poprawiła by kulturę pracy silnika. sam koszt stosunkowo nie wielki całkowicie odwracalny. Faktem jest ze tylko dla zlikwidowania samego podciśnienia w kolektorze ssącym turbiny zakładać nie warto więc jeśli "nabije" powietrza do silnika,...
Pompa z korektorem dawki jest do silników turbo, czy przeróbka się opłaca policz sam. Do tego co wymieniłeś jest inny zbiornik paliwa, chłodnica, filtr powietrza
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
W C330 wiadomo jak zwiększyć dawkę paliwa, natomiast czy da się zwiększyć dawkę paliwa w pompie od c328?
Trzydziestce po kapitalce brakuje mocy. Niestety mechanicy przestawili pompę wtryskową, więc moje pytanie brzmi jak zwiększyć dawkę paliwa (bo spalanie ma poniżej normy), jak ustawić kąt wtrysku. I jaka jest przyczyna wyskakujących biegów 4 i wsteczny polowy, i ciężko wchodzącej 6 że aż skrzynia wrzeszczy.
O paliwo się nie martwię ,ponieważ dużo osób, które zakłada turbo nie zwiększa dawki paliwa ,a moc jest odczuwalna, zresztą jutro jadę do sąsiada ,który ma turbo w C 360 i on też nie zmieniał dawki paliwa, a moc jest odczuwalna z tego co mówił to orał pługiem 4 skibowym na głęboko i jechał 4 biegiem ,a ziemie ma ciężkie.
Witam mam problem z Ursusem 2812 mianowicie kopci jak wściekniety. Przy dodawaniu gazu kopci jak wściekniety na czarno / lub siwo i to z małych obrotów kopci , potem przestaje i potem na dużych obrotach z 1800-2000 kopci a potem przy na maxymalnych przy 2250 przestaje. Przy dodawaniu gazu słychać taki metaliczny stukot (czym cieplejszy silnik tym ciszej)....
To że nie można przekręcić dalej to może nawet dobrze wróży, bo jest szansa na dobrą kompresję ale jak już ktoś wcześniej napisał zrób sobie nawet prowizoryczną korbę i spróbuj zakręcić wałem, śruba koła pasowego ma odpowiednie wcięcie na korbę. Najlepiej podnieś dźwignię odpowietrznika która jest w przedniej części pokrywy zaworów, łatwiej będzie kręcić....
Zmiana silnika na TURBO przy podobnej mocy, pozwoli zaoszczędzić conajwyżej 25-30% paliwa. Taki zysk oferuje sprężarka. (W mojej ocenie, zużycie paliwa zależy od obciążenia, czyli od wykonanej przez silnik pracy. Jak dasz słabszy silnik a będziesz nim chciał wykonać dokładnie tę samą pracę (ładunek x prędkość) to zużyjesz ~ taką samą ilość ropy. No...
ursus dawka paliwa ursus dawka paliwa dawka wtrysk ursus
wykrywacz metal monet schemat ogranicznika prądu arduino przycisk funkcji
Schemat elektryczny Nokia 3 - dostępność i źródła Brak oświetlenia kabiny w Iveco Daily 2018 – diagnostyka