Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Nie tylko bo nie wiadomo jak sama głowica wygląda. Jeżeli jest już przytarta to za wiele nie wskórasz. Więc w tym przypadku radziłbym oddać pompę chociażby na regulacje. Dobry pompiarz najpierw posprawdza co i jak wstawi na stół i będzie widział czy jest za mała dawka czy nie.
Jeśli z takim samym silnikiem i nic grzebane nie było to nie może być różnicy bo to taka sama jednostka napędowa. Ale nikt nie da ręki czy głowy co było robione i co to w życiu przeszło więc najlepiej udać się na stół probierczy i sprawdzić, ustawić
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Bo to co wypluwa to nie jest olej tylko niespalone paliwo zmieszane z sadzą. Wiec musi zacząć dlaczego nie spala paliwa przyczyn może być sporo od luzów zaworowych, uszkodzone gniazda zaworowe, czy zbyt bogata dawka paliwa. To że coś jest czarne wcale nie oznacza ze to olej, przerabiałem tematy w diesel ma po prostu mokry wydech.
A jak zapala dobrze? Możliwe ze wtryskiwacze leją lub za duża dawka paliwa jest ustawiona.
Witam wszystkich po dłuższej przerwie wracam do tematu palenie tego wehikulu prawdopodobnie utrudnia zbyt duza dawka rozruchowa która zalewa cylindry doszedłem do tego ustawiając gaz na minimalne obroty tak ze tylko tylko zadusilem go w tym ze ustawieniu. Postal tak dwa dni i nawet fajnie zapali oczywiście bez ruszania dziwignia gazu. Teraz pytanie...
Regulacja dawki paliwa.
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Odlaczylem filtr paliwa niepa poprawy gdyby dawka paliwa byla zwiekszona to by mial sile a tutaj jej brak kompresja jest bo roktemu remont robilem kapitalke,chodzil jak zegarek anagle cos takiego,
Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana...
Szóstki czy 12-ki dadzą radę jak silnik dobry i sekcje w pompie nie wypracowane, o wtryskiwaczach nie muszę chyba wspominać. Problemem w tych Ursusach jest dawka rozruchowa. Jak sekcje wypracowane to na rozruszniku (małe obroty) wtryskuje mizerną ilość paliwa do cylindra i kończy się na dymie z komina a zimą trzeba więcej ropki wtrysnąć. W rezultacie...
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
Jeżeli tak, to przypuszczam, że dawka paliwa jest prawidłowa. Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz tak jak już wcześniej koledzy pisali, ciśnienie sprężania.
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
Kolego jak założysz turbo sprężarkę o d 6-tki nic ci ona nie nadmucha za mało spalin zbyt niskie ich ciśnienie temat przerabiany na innym forum. Gość przez przypadek założył i dziwił się bardzo czemu nie działa. Interkuler był seryjnie montowany w modelach u-1134 tam moc dochodziła do 110 koni. Znając życie nic mu nie zrobisz mocy nie zwiększysz ten...
No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach....
po długich poszukiwaniach postanowiłem zawiesc pompe paliwowa do regeneracji bo nic innego nie pomaga wydaje mi sie ze przygasanie podczas uruchamiania zwiazane jest z za mała dawka paliwa i dlatego ciagnik sie krztusi i nie chce palic. w zwiazku z tym mam pytanie czy do ściagnięcia pompy paliwowej trzeba zdjac osłone rozrzadu? czy wystarczy koło zembate...
Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje? Z jakiego leylanda to turbo? Większe nie zawsze znaczy lepsze. Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności...
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Witam jestem tu nowy.Mam takie pytania : 1.Mam teraz filtr "bączek" i do niego jest przymocowany przewód co idzie z bloku silnika i chciałbym ten bączek wyrzucić i wstawić normalny wymienny tylko co zrobić z tym przewodem bo to chyba zasilanie filtra co nie ? 2.Mam jeszcze taki problem że silnik moc ma wszystko ok tylko że kopci na czarno dość trochę...
Chcesz świat zakopcić czarnym dymem ? Ten silnik reaguje tylko kupą czarnego dymu na zwiększenie dawki paliwa, przyrostu mocy nie ma.
Bak czysty, sprawdzany już dwa razy. Ostatnio konsultowałem się u znajomego, twierdzi że przerabiał już kilka takich przypadków i jest to spowodowane za małą dawką paliwa na pompie wtryskowej. W moim przypadku pompa tak czy siak jest już po gwarancji więc mógł bym się "pobawić" tylko która śrubka w pompie odpowiada za dawkę paliwa?
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
cięgna sa dobre osiąga 2000 obr zachmuje sie jak by chciał is szybciej ale niema na czym ( niema paliwa)
Przekręcając dajesz dodatkowa dawkę paliwa w celu odpalenia silnika.
Zapomniałem dodać że ursus nim wejdzie na obroty przy pierwszym odpalaniu 2 3 sekundy chodzi tak jak by gazu nie było. Dodano po 1 Odpaliłem 60 na troszkę mniej niż na pół gazu i jest napewno lepiej. Więc pompę mam dać fachowców i ma dawkę paliwa rozruchową zmniejszyć?
Powiem tak cały traktor oprócz pompy jest po kapitalce a pompy nie przyjęli do regeneracji bo miała zaspawany klin, obroty ma małe bo ma blokadę nie wiem po co przecież powinno być do 2400rpm blokada jest plombą której nie chcę zrywać, z tymi dawkami paliwa to nic mi nie wiadomo.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Silnik pracował pięknie na pompie regenerowanej w tyczynie, po roku pompa się zatarła, przez drobinki rdzy w paliwie. Zrobiłem pompę na miejscu i po kilku miesiącach zaczęło się to co trwa do teraz, pompa była regenerowana jeszcze raz w innym zakładzie i nie przyniosło to zmian. Pompy które pożyczałem były już konkretnie wysłużone jak i ciągniki z...
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
Wymieniłem sekcje, ustawiłem na nowo kąt wtrysku , przeczyściłem przewody paliwowe, traktor pali nawet dosyć dobrze. Muszę jeszcze tylko doregulować dawkę. Dziękuję za pomoc
Po pierwsze czarny dym oznacza zbyt duży stosunek podanego paliwa do powietrza. Więc albo pompa jest specjalnie ustawiona na wyższa dawkę aby traktor miał większą moc lub silnik jest w złej kondycji i nie osiąga nominalnej kompresji (można to sprawdzić, nie wiąże się to z dużym nakładem pracy oraz kosztów). quote="Malloy07"]Mi się wydaje, że jak by...
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
Najpewniej, silnik ma za dużą dawkę paliwa, czy przypadkiem nie zaczął ''smrodzić'', lub dymić z wydechu, sprawdź czy nie masz wycieków płynu chłodniczego.
Prawdopodobnie źle wykonana pompa. Teraz tak te pompy regenerują że lepiej jej nigdzie nie wozić. Ostatnio regenerowałem 4 pompy i żadna nie chodzi idealnie. Znajomy(mechanik) zawiózł do remontu to zamontowali mu inny wałek w pompie że kluczem nie dał rady jej przekręcić, ostro ich ochrzanił. Ale przyznam że raz wiozłem w inne miejsce to remont jej...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Jam mam u siebie przy silniku D239 4-cyl 3.9L, 72KM przy 2200rpm turbosprężarkę Garrett TBO2509 (Citroen 2.1D). Ładuje 0,5bar (taki zakres manometru) dopiero od 1500rpm. Należało by zrobić hybrydę (zmniejszyć część wydechową). Srednica wlotu i wylotu wynosi jakieś 37mm. Wcześniej był Garrett T3 z Volvo 2,4D ale w porywach na pełnych obrotach dawał tylko...
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
Da rade to zrobić ponieważ te ursusy np 2812 c360 3p czy MF 255 maja te same silniki tylko jest inna dawka paliwa Jak one nie maja zwolnic? pierwsze słyszę
Słaba reakcja na gaz- zapłon do ustawienia, bo myslę że dawkę paliwa pompiarz dobrą ustawił :D Opisz krok po kroku c robiłeś z tym podnośnikiem bo idzie się pogubic. :|
Trochę pracy będzie z zamocowaniem pompy do silnika, dopasowaniem przewodów wysokiego ciśnienia, przerobieniem napędu pompy. Później to już będzie z górki, wystarczy tylko ustawić ciśnienie wtrysku i dawkę paliwa odpowiednią do tego silnika.
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Pompa z korektorem dawki jest do silników turbo, czy przeróbka się opłaca policz sam. Do tego co wymieniłeś jest inny zbiornik paliwa, chłodnica, filtr powietrza
O paliwo się nie martwię ,ponieważ dużo osób, które zakłada turbo nie zwiększa dawki paliwa ,a moc jest odczuwalna, zresztą jutro jadę do sąsiada ,który ma turbo w C 360 i on też nie zmieniał dawki paliwa, a moc jest odczuwalna z tego co mówił to orał pługiem 4 skibowym na głęboko i jechał 4 biegiem ,a ziemie ma ciężkie.
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Witam, tu nie chodzi o ciśnienie na pompie tylko o wielkość dawki paliwa i ta prawdopodobnie została ustawiona inaczej po regeneracji. Istnieje jeszcze taka możliwość że pompa ze względu na małą sprawność została "podkręcona" jeszcze przed regeneracją i teraz może być ustawiona prawidłowo. Silnik jest słabszy ale na pewno bardziej ekonomiczny.
Osobiście wolał bym turbinę dołożyć bez ingerencji w sam silnik. Już poprawa napełniania cylindra świeżym powietrzem poprawiła by kulturę pracy silnika. sam koszt stosunkowo nie wielki całkowicie odwracalny. Faktem jest ze tylko dla zlikwidowania samego podciśnienia w kolektorze ssącym turbiny zakładać nie warto więc jeśli "nabije" powietrza do silnika,...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
Grzanie oleju w misie to idiotyzm. Silnik ma już chodzic zanim olej rozejdzie się po magistrali. W 60-ce najlepiej zdaje egzamin ciepłe powietrze w cylindrze. Pierwsza dawka paliwa w sprężonym powietrzy powoduje zapłon i popycha wał dalej. Ja mam teraz mtz-ta. Ogólnie wiadomo że słyną z ciężkiego palenia w zimie. Włącze grzałke płynu, grzeje głównie...
Dawka, klikaczka jest pewno jeszcze kilka nazw na to. Po prawej stronie ciągnika w pompie wtryskowej jest poziomo, równolegle do ciągnika pokrętło odpowiadające za zwiększenie dawki paliwa w czasie rozruchy silnika. http://www.emaniek.pl/images/allegro_fot... Ten cylinderek zakończony...
Dawkę paliwa ustawia się na stole probierczym a nie na widzi mi się. Kąt wtrysku ustawić trzeba na kapilarę i kołek ustalający koło zamachowe. Biegi mogą wyskakiwać z powodu np zużycia kół zębatych lub uszkodzenia zatrzasków.
Kolega Kwok coś poplątał. W pompie wielkość dawki i równość jej podawania przez sekcje mierzy zawsze z przykręconymi wtryskiwaczami a wynik dają menzurki do których każdy z nich wtryskuje paliwo. Co do falowania miałem 4011 i falował zawsze delikatnie bez względy na to czy był zajechany silnik i pompa czy było po remoncie. Ciężko mi powiedzieć.
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
podejrzewam że był za duży luz na panewkach albo za duża dawka paliwa ewentualnie poluzowana przeciwwaga.Ale nie pytaj co się mogło stac tylko rozbierz blok i oddaj go do speca nawet jak znajdziesz piętkę to i tak oddaj do speca musi ją dopasowac do reszty pokryw i bloku żeby się wał nie zacinał i w przyszłości Ci nie pekł.pozdro WP.
Podczas przyspieszania silnika pod obciążeniem od obrotów 500 do 1200 mocno kopci na czarno, ale z mocą. Jeżeli tylko przekroczy 1200 obr/min zachowuje się tak jakby momentalnie zmniejszona została dawka paliwa. Silnik nadal zwiększa obroty, ale przestaje kopcić (mimo obciążenia) i jest wówczas słaby. Silnik zapala bez względu na temperaturę bardzo...
Jeżeli masz założone podkładki pod wtryskami to usuń je dlatego że wtryskiwacz nie wtryskuje paliwa bezpośrednio w komorę spalania,cięgno od gazu może nie cofać do końca i nie załacza dawki rozruchowej,zaworek zwrotny może być uszkodzony,brak termostatu i silnik jest niedogrzany, dużo jeszcze innych możliwości jest np: że silnik był źle dotarty
Witam mam problem z Ursusem 2812 mianowicie kopci jak wściekniety. Przy dodawaniu gazu kopci jak wściekniety na czarno / lub siwo i to z małych obrotów kopci , potem przestaje i potem na dużych obrotach z 1800-2000 kopci a potem przy na maxymalnych przy 2250 przestaje. Przy dodawaniu gazu słychać taki metaliczny stukot (czym cieplejszy silnik tym ciszej)....
Witam Pompa sprawdzona, głowiczka była ok tylko ponoć na jeden tłok większa dawkę paliwa dawało więc fachowiec ustawił jak powinno być ale niestety problem nie znikł, może delikatnie się uspokoiło ale teraz ciągnik bardziej dymi co wcześniej miało miejsce tylko na zimnym przez chwilkę. Ma ktoś z was jakieś pomysły?
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Dzień dobry, Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
Tak, znam się. Pierwszy raz ustawiałem kąt wyprzedzenia wtrysku w C-330 jak byłem w podstawówce, a od tej pory minęło prawie 20 lat i trochę tych ciągników się przewinęło. Kolego najlepiej zrób tak: odkręć przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego cylindra na pompie wtryskowej. Ustaw maksymalną dawkę paliwa dźwignią ręczną. W króciec pompy wstaw przezroczystą...
Opowiadasz. Początek wtrysku się ustawia a druga kreska to tolerancja. Koniec wtrysku nie jest ci do niczego potrzebny nie wspominając o tym że jest zmienny w tej pompie w zależności od tego jaką aktualnie dostaje dawkę paliwa. Druga sprawa jak ty naprawiasz nie wiedząc w ogóle co mówi o kreskach i ustawianiu kąta wtrysku w 60-ce instrukcja? A tam jest...
Jeżeli ciągnik najczęściej pracuje w polu z pługami, kultywatorami czy różnego typu agregatami, to oczywiście że przedni napęd się przyda. A jeśli pracuje np. z kosiarką, prasą lub wykożystywany jest w transporcie to wedłóg mnie jest zbędny. A jak już kolega by założył przodek to radzę trochę zwiększyć na pompie dawkę paliwa lub inwestować w turbo bo...
A to zapłon ustawiać na ciepłym? Tak. Podałem Ci metodę nazwijmy to organoleptyczną, czyli zapach kolor spalin oraz dźwięki wydawane przez silnik pod pełnym obciążeniem w warunkach normalnej pracy czyli temp. otwarcia termostatu i obciążenie przy którym silnik jeszcze przyspiesza po zwiększeniu dawki paliwa. Zapłon(początek wtrysku paliwa) powinien...
Zmiana silnika na TURBO przy podobnej mocy, pozwoli zaoszczędzić conajwyżej 25-30% paliwa. Taki zysk oferuje sprężarka. (W mojej ocenie, zużycie paliwa zależy od obciążenia, czyli od wykonanej przez silnik pracy. Jak dasz słabszy silnik a będziesz nim chciał wykonać dokładnie tę samą pracę (ładunek x prędkość) to zużyjesz ~ taką samą ilość ropy. No...
To że nie można przekręcić dalej to może nawet dobrze wróży, bo jest szansa na dobrą kompresję ale jak już ktoś wcześniej napisał zrób sobie nawet prowizoryczną korbę i spróbuj zakręcić wałem, śruba koła pasowego ma odpowiednie wcięcie na korbę. Najlepiej podnieś dźwignię odpowietrznika która jest w przedniej części pokrywy zaworów, łatwiej będzie kręcić....
Czy gdy wkręcasz go na obroty to słychać taki metaliczny stukot? Bo gdy tak jest to prawdopodobnie końcówki wtrysków są do wymiany gdyż dają nierówną dawkę paliwa (za mało paliwa w stosunku do zasysanego powietrza). Z twojego opisu właśnie tylko to wynika bo gdy głowica jest już zrobiona i pompa też to pozostają wtryski. Miałem taki przypadek gdy remontowałem...
nie wiem jaką masz pompę Pompa jest zdaje się ta nowszego typu - nie posiada tzw. wzbogacacza dawki koło korka oleju. Wybaczcie koledzy, że się tak dopytuję, ale w sumie pierwszy raz mam taką sytuację, więc nie miałem pojęcia co się mogło stać i co uległo awarii. A i czytając instrukcję obsługi do ciągnika wyczytałem, ze wtryskiwacze posiadają jakiś...
A-przewód powietrza doładowującego kolektor ssący do korektora doładowania B- króciec przewodu oleju silnikowego -smaruje pompę centralnie- po uruchomieniu odcina dawkę rozruchową C-zasilanie pompy olejem napędowym z filtra oleju D-powinien być połączony z ,, I" jest to kanał odciążający hydraulicznie sekcje żeby olej napędowy nie dostawał się do wnętrza...
a gdy paliwo zapala sie od rozgrzanego powietrza to jakie jest spalanie?nie ma czola zaplonu wiec jak sie zapala? Jak paliwo zapala się od rozgrzanego powietrza to występuje samozapłon i nie ma on nic wspólnego ze spalaniem stukowym lub inaczej mówiąc detonacyjnym. Oczywiście, że jest czoło płomienia w silniku ZS. Ponieważ wtrysk realizowany jest w...
Witam, mam problem z moim ursusem c 330, którego nie mogę rozwikłać. Problem polega na tym, że po odpaleniu ciągnik bardzo wolno wchodzi na obroty praktycznie nie ma siły i kopci na czarno. Silnik był remontowany 2 lata temu( pierścienie, szlif wału, i kompletna głowica nowe gniazda, zawory, prowadnic itd.) problem się dopiero rozwinął postanowiłem...
Oczywiście że się da, tylko po co? -jeśli chodzi o tą wajchę od świec żarowych i rozruchu to załóż porządny przełącznik dwu stopniowy i będzie. Albo kup od kogoś stary przełącznik od c-330 -co do czujnika w skrzyni to kupisz go na każdej składnicy części :) A to że Ci wolno wchodzi na obroty może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa, albo silnik jest...
Kolega po fachu seweryn7701 wyjaśnił mam nadzieję wątpliwości Koledze siwus001. no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtryskowej gdy silnik nie pracuje ? Gdy silnik nie pracuje w pompie w bloku sekcji wysokiego ciśnienia panuje ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu. I zaworek zwrotny nic tam nie utrzymuje...
https://obrazki.elektroda.pl/1637285300_... Luzujemy dwie śrubki, klucz 8 i możemy przekręcać tarczę z tym wycięciem. Tarcza ta reguluje skok tłoczków (2) pompy wysokiego ciśnienia, czyli zmniejszamy albo zwiększamy maksymalny wydatek wtrysku. Jak rozbiorę taką pompę to porobię zdjęcia i zamieszczę. https://obrazki.elektroda.pl/1045474800_...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
Kilka podstawowych rzeczy odnośnie świecy płomieniowej. Jak w nazwie widnieje ma ona wytworzyć płomień przez co podgrzeje powietrze. Montuję się taką ilość świec ile jest kolektorów czyli rzędówka 1 świeca, V-ka 2 świece lub jedna na rozgałęzieniu. Ktoś pisał o 4 świecach ale to chyba w silniku z lokomotywy. Nie przesadzajmy, możemy sobie tylko zaszkodzić....
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Chociaż jestem typowym mieszczuchem to z przedmieścia pipidówy ;) Od dziecka pomagałem w żniwach, najpierw dziadkom, a następnie kuzynom. Jeden z nich obecnie prowadzi gospodarstwo ekologiczne i niedawno trochę pogadaliśmy na ten temat. Wczesniej prowadził tradycyjne z nawozami, głęboką orką i gdy tam jeździłem uprawiał także rzepak. Najczęsciej "sypał"...
W C330 wiadomo jak zwiększyć dawkę paliwa, natomiast czy da się zwiększyć dawkę paliwa w pompie od c328?
ursus dawka paliwa ursus dawka paliwa dawka wtrysk ursus
zapamiętaj wyświetlac zabezpieczenia spawarka testy akumulatorów
AMIKO TSC 1240 – miernik nie uruchamia się, przyczyny: akumulator, zasilanie, firmware Volvo V70 S60 S80 ABS SRS, Bafang Bosch – kod błędu 025, interpretacja, czujnik hamulca