Witam. Mógłby ktoś sprawdzić do czego są podłączone przewody od przycisku „START” na desce rozdzielczej, odpowiadającego za odblokowanie dawki rozruchowej w pompie wtryskowej (w silniku turbo jest sekcyjna, solenoid na pompie służy odblokowaniu listwy zębatej w położenie dawki rozruchowej). Wcześniej robiłem jeden ciągnik, ale pamiętam tylko że instalacja...
kanały 13 18 i 21 do weryfikacji - pompki Dawka rozruchowa w na pompkach to mapa a nie zmiana w adaptacjach
Piątka nie odpali,szóstka bez problemu. Za odpalanie odpowiada kompresja, świece i dawka rozruchowa. Pompa jest po stole, to chyba ma dawkę.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
najczęściej wystarczy wyczyścić rozrusznik i autko pali jak nowe. Dość typowa usterka w tych samochodach. A dlatego, że dawka rozruchowa jest podawana od pewnych obrotów silnika.
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
panie kmieciu jak byś się coś znał to sam kod AFN wszystko o silniku mówi Dodano po 6 ostatnio ten temat był poruszany z golfem 4 sprawdź jeszcze jaki jest kąt wtrysku oraz jaka jest dawka rozruchowa podczas krecenia rozrusznikiem
Może dawka rozruchowa nieprawidłowa? Są w tym czasie jakieś błędy na kompie? Temperaturę silnika i powietrza komputer widzi widzi prawidłowo?
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
Najprościej zdjąć wtyczkę z czujnika temp. cieczy i próbować odpalić, jak zastartuje "od strzała" to za mała dawka rozruchowa
Login podejdzie od PD Czyli do czterocylindrowych : 12233 Kanały masz opisane jak w VP (ja tak mam w Launch x431)
To jest pompa A czy MW? Dawka startowa jest stała dla danej pompy i jest blokowana automatycznie po osiągnięciu 150-200 obrotów przez pompę, jeśli jest problem z rozruchem i wolnymi obrotami na ciepłym silniku to sekcje są zużyte. Dawkę doraźnie można zwiększyć na A pompie.
Witam, mam problem tj w temacie... samochód jest po generalnym remoncie, silnik, pompa, turbo, głowica.... czy ciepły czy zimny czasami jest problem z odpaleniem. Czasami jak odpalam rano to wyraśnie słychać że najpierw zaskakuje 1 garnek, 2, 3.... i odpali. Jednak zauważyłem, że po odpaleniu samochód ma odrazu stałe obroty (tzn. około 0.8 tys), w przeciwieństwie...
możesz zwiększyć dawke wyregulowując pompowtryskiwacze bajki kolego opowiadasz.za dawkę paliwa czy to przy pompie czy przy pompowtryskach decyduje ECU. jeżeli chodzi o VAG-a to jest taka możliwość podniesienia dawki ale to nieznacznie. w twoim przypadku poprawę można uzyskać przez poprawe softu w ECU.
ale co do zapachu to jest taki jak tam wymieniłeś czuć nie przepalone paliwo dosyć specyficzny zapach To wskazuje na trzy główne przyczyny: - mocno lejące wtryski, - opóźniony wtrysk (być może statyczny kąt jest źle ustawiony), - zbyt duża dawka rozruchowa. Myślę, że potrzebujesz dobrego pompiarza... otwarcie upustu wyraźnie słychać kiedy to ma miejsce...
Zużyty silnik, pompa? Na ciepłym za mała dawka rozruchowa? Zasymuluj silnikowi, że zimny i sprawdź odpalanie.
Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają. Nie była robiona próba przelewowa. Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy przypadek.
Regulator to wałek na łożysku i trzy ciężarki nie ma co się popsuć. To łożysko wymienia się przy każdym remoncie silnika i zapominasz o nim do kolejnego remontu. Na kole pasowym ( no chyba że ktoś to koło niechlujnie przykręcił i zerwał kołek ustalający) i na obudowie masz znaki do ustawienia zapłonu, pompka ma dużą mozliwość regulacji.
Nieprawda , przyciął się mechanizm gaszenie-dawka rozruchowa w pompie i tyle , nie mogłeś zgasić i dziwnie pracował bo był pośrodku, zdaża się nic złego.
To w 30-stce jest coś takiego jak dawka rozruchowa. Myślałem że tylko gazem się reguluje, mógłbyś powiedzieć mi jak ją wyregulować
Czujnik wału, zawór EVAP (odpowietrzenie zbiornika) może przepuszczać, sterownik silnika, rzadko rozrusznik zakłóca. Gdy nie odpala dobrze byłoby podać tzw plaka, aby wykluczyć problem z paliwem, może przez LPG masz rozjechaną mapę wtrysku, przez co dawka rozruchowa (czas otwarcia wtryskiwaczy PB) jest za niska. Dla testu zakręcić zawór w butli i 1-2tyg...
Dawka rozruchowa może być nieodpowiednia moim zdaniem. Jaką temp. silnika widzi komputer samochodowy przed odpaleniem? Jest zgodna z rzeczywistą czy są przekłamania.
W tamtych czasach były różnice w pompach wtryskowych i kołach zamachowych. Pompy miały różne regulatory obrotów oraz różne sposoby włączania dawki rozruchowej (od strony rozrządu lub pod skosem na regulatorze obrotów). Natomiast koła zamachowe różniły się w zależności od typu pompy wtryskowej. Kołek na ustawianie początku wtrysku może być na 30° (normalna...
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Na prawym nadkolu na tabliczce
W kilku podobnych przypadkach innych marek tu na forum były porady aby wykasować mapy benzyny w sterowniku. Porada oczywiście do weryfikacji. Sprawdź jaką temp silnika widzi komputer samochodu (koputer serwisowy) bo może dawka rozruchowa jest nieodpowiednia.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic... Tu sobie poczytaj.
witam co to za es?[odpalam samostartem]miałem do czynienia z S-231 to tam dawka rozruchowa była włączana pokrętłem taką moletką jak się go odpalało to najpierw gaz potem dawka odprężnik do góry korba w dłóń i naprzód.Problemów z odpaleniem raczej nie było chyba że zimą ale to już inna historia.
Zmień kodowanie sterownika na skrzynie automatyczną,zwiększy się dawka rozruchowa
Dawka rozruchowa panie.
Do zrobienia dawka rozruchowa
Co to jest "dawka rozruchowa" w silniku z MPI? Czujnik temperatury sprawdziłeś? Jeszcze coś, nie lej paliwa do wlotu bo może Cię spotkać przykra niespodzianka. Od tego jest samostart, oczywiście używany rozsądnie.
Temat opisywany nagminnie - zbyt mała dawka rozruchowa w stosunku do parametrów akumulatora, rozrusznika i całego silnika. Najprościej usunąć tę dolegliwość zwiększając programowo dawkę rozruchową. Będzie palił jak nowy, czy jak wolisz - zimny.
Dawka rozruchowa do poprawy.
Typowe, najtańsza opcja podniesienie dawki rozruchowej na ciepło pomaga
To istotne dlatego, że spoglądając na mapę wtryskową diesla z układem Common Rail widać, że ze wzrostem temperatury silnika zmienia się dawka rozruchowa wtryskiwaczy. Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra). Jeśli rozrusznik- na pozór dobry...
Dawka rozruchowa jest ustawiana przed dawka nominalna. Ustawia ją się równo na wszystkich sekcjach. Przestawiając delikatnie tłoczek sekcji. Dawkę nominalną ustawia się dla pierwszej sekcji, później pozostałe 3 trzeba do niej doregulować przestawiając tak jak wyżej tłoczek sekcji. Co w efekcie da delikatna zmianę dawki rozruchowej.
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
To napięcie 13.3 V to tak trochę skromnie powinno być około 14 do 14.4. Kąt wtrysku,dawka rozruchowa,do sprawdzenia i ten egr też. Proponuje wizytę u mechanika na diagnozę komputerową. Napisz jaki to silnik kod najlepiej podaj.
Jak jest zimno a dawka rozruchowa jest ustawiona za duża to komory sprężania zaleje paliwem zanim zapali. Przy złym kącie wtrysku paliwa dymi na szaro a nie czarno.
Sprawdź układ paliwowy, niska dawka rozruchowa.
witam panowie zawsze problemy odpalenia silnika przy wyzszej temp.sa zwiazane przy pompie rozdzielaczowej ze stanem tlokorozdzielacza jest zuzyty mozna sobie poradzic przez zmiane dawki rozruchowej cieplego silnika a zapala lepiej po zdjeciu konektora z czujnika temp.mozna zdjac dla doswiadczenia przewody ze swiec zarowych a i tak zapali na dotyk bo...
Mógł byś mi krótko opisać jak ta dawka rozruchowa jest podawana w sensie jak to jest rozwiązane co za to jest odpowiedzialne ponieważ posiadam przycisk w kabinie który opisany jest zimny start a świecy żarowej nie posiadam w korektorze. A po kablach ciężko tam dojść.
Miąłem tak w golfie, że po przejechaniu 2 kilometrów nie odpaliłem samochodu, można było kręcić aż do zjechania aku. Odpalałem z drugiego akumulatora na kablach. Jak zgasiłem zaraz po odpaleniu to normalnie załapywał. Nie miałem możliwości podpiąć go do komputera diagnostycznego wtedy gdy nie odpala żeby sprawdzać czy jakieś błędy są dokładnie w tym...
przy kręceniu rośnie do prawie 50 Mg. To jest dawka rozruchowa, sprawdź dokładnie wtyczki na wtryskach, bo jak któraś nie będzie łączyć to auto nie odpali.
Prosze o pomoc w rozwiązaniu tego problemu ,bo temat sie powtarza,a mianowicie Audi A4 ,VW turan po 2003 na pompowtryskach ,problem z odpaleniem na ciepłym.Wiem że problem to dawka rozruchowa ,a moje pytanie to czy za pomocą vaga można ją zwiększyć?
a jaki kąt wtrysku, a jaka dawka rozruchowa, napewno nie głowica
Sprawdzić stan rozrusznika,sprawdzić ciśnienie wstępne paliwa,sprawdzić parametry(temp) nie tylko wtryski.Możesz na próbę zacisnąć przelew.Możesz na próbę odpiąć czujnik temp.Była jeszcze dawka rozruchowa.
za mała dawka rozruchowa (na zimno).
Wpisz w szukajkę, tematów było mnóstwo, hasło do wpisania, dawka rozruchowa. Co sprawdziłeś do tej pory ?
kąt wtrysku i dawka rozruchowa sprawdzone ?
Sprawdź jaka jest dawka rozruchowa paliwa vagiem.
Kolego jestes w błedzie zmienia sie dawka rozruchowa kiedy sekcja jest zużyta jak ropa sie rozgrzeja to traci gestosc-za razem spada dawka rozruchowa .Na rozgrzanym silniku trzeba schłodzic głowice w pompie wodą jak odpali fura dobrze to wiadomo że leży głowica
Poprawiona dawka rozruchowa i auto pojechało
Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
nie widzę problemu - można powiedzieć że to normalne (dawka rozruchowa paliwa + zimna komora spalania+troszkę niedokładne rozpylenie paliwa) jeśli to trwa 2-3sek to się nie martw jeśli objaw się nasili sprawdź wtryskiwacze
Masz pompę skończoną,dawka rozruchowa do korekcji,najtańsza opcja "oszust" montowany na przewód czujnika d kupienia na all..
jak problem jest z pierwszym odpaleniem po nocy a potem jest już spoko to może paliwo się cofa filterek pewnie też dawno zmieniany do sprawdzenia kąt wtrysku Raczej na zimnym zmierzył bym sprężanie , pewnie nie ma , a uszczelnia się olejem. Albo dawka rozruchowa za niska. Tak czy inaczej temat nie zakończy się happy endem .
Test tylko po rozgrzaniu silnika do 80 C w grupie 000 Basic setings, palenie na ciepłym to inny problem zużyta pompa i za mała dawka rozruchowa trzeba ją podnieś.
Mechanik mówił że na pulpicie jak pokazuje mi że mam spalanie chwilowe 0.7 l to za dużo i to może być wina uszczelniaczy pompowtrysków powinno być mniej. Na zimnym odpala od strzała, na gorącym gorzej ale zwiększona dawka rozruchowa naprawiła ten problem i również pali od strzała. Co do pompy Vacum to nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Wycieków...
Pompa z zewnętrznym układem dawki rozruchowej na regulatorze obrotów. Były w c325, c328 i pierwszych c330.
Jak w oleju nie ma syfu, jest jasno zielony, moim zdaniem nie ma potrzeby generować kosztów, te sprężarki nie są zbyt żywotne, zwłaszcza jeśli jest np uszkodzone sprzęgło alternatora, napinacz lub dwumasa, ewentualnie spieprzona dawka rozruchowa, często w tych sprężarkach uszkadza się tylko koło.
Dolot Ciepłe zimne powietrze i otwieranie. Zimy silnik chwilkę na biało rzuci bo jest niska tempratura spalin i dawka rozruchowa idzie. Czy nie ubywa oleju w misce? Czy na rozgrzany tak samo?
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Prawdopodobnie za mała dawka rozruchowa na ciepłym silniku. Rozwiązanie to przeprogramowanie sterownika lub tańsza metoda lecz z pewnymi skutkami ubocznymi to urządzenie oszukujące temp. silnika przy rozruchu.
logów nie widać, jak będzie walnięty czujnik od temp to też mogą być problemy dawka rozruchową można poprawić sporo.. może wtryski już umierają, jaki jest kąt wtrysku też jest zależne...
dawka rozruchowa już była zmieniona, ale sprawdzę jeszcze na wypiętym czujniku czy coś się zmienia. A możesz napisać co było z tym Twoim rozrusznikiem? Co powodował stary?
np mała dawka rozruchowa, słabe sprężanie (kompresja) świece powyżej 5st już nie grzeją (kontrolka jest dla oka że wszystko ok)
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
To nie jest konieczne, np. w c-330M nie ma takiego wzbogaczacza dawki paliwa, takie coś jest tylko w pierwszych wersjach c-330. Można to nazwać tak ładnie dawka rozruchowa. :D Przydaję się to do uruchomienia silnika w silne mrozy, ale ja tego nie posiadam i też nie mam problemów, grunt to sprawne świece żarowe i aku w dobrym stanie. Sąsiad ma taki zwiększacz...
Być moze przyczyna byla za duża dawka rozruchowa i zamiennik czujnika tem. Jutro z rana sie okaże wszystko.
Wskazania temp. prawidłowe? Jeśli masz podwójny czujnik temp. jedna strfa jest na wskaźnik, druga na komp. Jeśli komp widzi niepoprawnie temp. będzie zła dawka rozruchowa.
A jeżeli będzie niesprawny, zużyty to auto gorzej bądzie paliło na mrozach ? Świece, kąt wtrysku, dawka rozruchowa itp sprawdzone.
Poszukaj czujnika temperatury i spróbuj go oszukać zaniżając temperaturę na czas rozruchu. Wskazany jakiś przełącznik,żeby to działało na czas rozruchu. Jeśli to układ zasilania byłby na CR to także zwiększy się dawka rozruchowa paliwa.
Panowie czy w tym silniku (jak w tytule) da się zmienić dawkę paliwa ? a jak da się to jak login i który kanał? i jaka jest standardowa dawka paliwa?. Drugie pytanie chodzi o dawkę rozruchową który to kanał (chce tylko zobaczyć) ?? Silnik działa dobrze po prostu chce zmniejszyć dawkę zmniejszyć moc..
Typowy problem z korekcją dawki rozruchowej, poprawa softu i będzie palił na dotyk w każdej temperaturze. Skąd jesteś?
na rozgrzanym silniku ciężej zapala (dłużej kręci) Dawka rozruchowa za mała.
widać że ktoś chciał oszukać komputer żeby widział że jest non stop zimno i grzały świece i była zwiększona dawka rozruchowa na ciepłym silniku
Podepnij komputer i zobacz jaka jest dawka rozruchowa (kanał 005) Dodano po 2 Może się zapowietrza i błędu nie pokaże Byłoby widac powietrze w przewodzie paliwowym.
Ogranicznik dawki rozruchowej i oczywiście mechaniczny stop
Moim skromnym zdaniem, jest za wczesny wtrysk i za duża dawka rozruchowa. Co o tym sądzicie? Sądzimy, że jednak bladego pojęcia nie masz o co chodzi. Może byś tak w końcu przestał sam grzebać i dał komuś zarobić?
Sprawdz pompę wtryskową czy trzyma dawkę rozruchową jak jest rozgrzana miałem taki przypadek w Audi 1,6td jak zimna paliła idealnie, jak gorąca to ciężko, okazało się że dawka rozruchowa spadała na gorącej pompie o ponad 50%. W domowych warunkach można to łatwo sprawdzićić schładzająć rozdzielacz wtrysku.
Co może być przyczyną tego że, gdy rano odpalam to chmura dymu a potem już spoko. Dawka rozruchowa,startowa jest zła ?? Po ostatnim ustawieniu jest dobrze ale jestem jeszcze w fazie testu.
Sterownik w tym silniku ekstremalnie krótko grzeje świece, powyżej 60 stoni nie grzeje wcale, tak samo dawka rozruchowa jest bardzo ostrożnie ułożona . Zmierz przyrost ciśnienia na szynie CR przy kręceniu na ciepłym. Jeśli jest ok to pomiar kompresji. Niestety taki silnik. https://obrazki.elektroda.pl/6445879000_... https://obrazki.elektroda.pl/4937730500_...
Sprawdziłem początek wtrysku 1.32 do 1.54 dawka rozruchowe około 22 mg ,korekty na wtryskagg żaden nie przekracza 1mg/h . Sterowanie jest z jednego wtrysku pozostałe 3 są zwykłe.
A czy sprawdzałes czy dochodzi prąd do swiec ? może za mała dawka rozruchowa w ECU -koszt 400 zł -tak koledzy piszą na forum No i czujnik temperatury bym sprawdził
waldzior jeśli nie rozumiesz skrótu myślowego, (sterownik widzi niższą temperaturę = dłuższe grzanie świec = zmieniona dawka rozruchowa) to nie zabieraj głosu.
świece sprawdzone ,rozrzad poprawiony.kiedy uruchamiam zimny silnik mam wrażenie że pompa nie dostaje paliwa(rozrusznik kręci i nic nie załapuje)A układ paliwowy sprawdzony.może jakiś czujnik w pompie sie nie otwiera,albo za mała dawka rozruchowa paliwa?
Jesli masz centralkę LPG z czerwonym przełącznikiem to odpalaj po 2 s naciśnięciu-dawka rozruchowa .Ewentualnie zmień butlę z innej stacji.Jakość gazu w temp - ma duże znaczenie.
Wymagana jest korekta dawki rozruchowej. Każdy kto potrafi Vagiem się posługiwać zrobi to. Ewentualnie sprawdź stan akumulatora oraz ładowania.
W czasie pierwszych 5 sek. działa dawka rozruchowa , a następnie w zależności od temperatury silnika. Sprawdz czujnik temp. dla ECU. Sondę i jej "emulacje" zostaw w spokoju.
A jak odepniesz czujnik temp. podczas pracy to zmieniają się obroty? czy nie ma to wpływu na pracę silnika bo dawka rozruchowa jest zależna od jego temp. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy?
To jest gażńik ?? ,bo w gażńikowych służy do wstępnej dawki rozruchowej otwiera na pare sekund elektrozawory .
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
Nissan tak ma ,że ECM potrzebuje informacji , że następuje rozruch - wtedy pojawia się zwiększona dawka rozruchowa . Zanim rozbierzesz cokolwiek - sprawdż czy żaróweczka zasilana z bezpiecznika 33 będzie świeciła w czasie kręcenia rozrusznikem ? Więc jak jest - świeci czy nie ?
Obejrzyj pompę wtryskową, powinien na niej być przycisk dawki rozruchowej ( w 511 jest napewno a z tymi silnikami to już dawno nie miałem doczynienia ale tak go kojarzę ). Silnik mocno zakopci, ale szybciej zapali.
6 tyś godzin to mało, jak stare silniki w ciągnikach rolniczych c360. Standardem w tych sprzętach jest jakiś problem z rozrusznikami? Bo tu rozrusznik nie ma siły, żeby okręcić, pstryka, trzeba dużo prądu. Nie wiem czy przegrzany, czy szczotka nie kontaktuje... Czy w w pompach przy pierwszym starcie załącza się jakaś dawka rozruchowa? i czy są jakieś...
Smarowanie głowiczki miksolem ma podobne zadanie jak okadzanie trupa kadzidłem. Przy zużytej części wysokociśnieniowej problem jest z rozruchem na gorąco. Aby sprawdzić czy to głowiczka, wystarczy przed rozruchem polać ją zimną wodą z butelki i od razu palić. Jak jest ok to głowiczka do remontu lub do zrobienia dawka rozruchowa w taki czy in sposób.
VW Golf IV nie wiem jaka pompa. Dodano po 3 Dzięki Robert. Spróbuję :) Fajny samochód a tu taki problem. Dodano po 22 A co to w ogóle jest ta dawka rozruchowa ??? ;) Sorry że pytam, ale nie bardzo się znam xD.
zmiana dawka rozruchowy rozruchowy dawka paliwo dawka rozruchowy paliwo
uchwyty drzwiczek transformator inwerter sprawdzić robot kuchenny szczotki
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Poprawa buforowania w Kenwood M-7000: porady i wskazówki Wymiana przewodu jonizującego w Viessmann Vitopend 100