Witam mam problem z corsą 1.3 cdti 2007r. Po odpaleniu zimnego silnika przez 15-20 sekund faluje na obrotach i kopci na biało-niebiesko i czuć niepalone paliwo. Silnik jest po remoncie pierścienie i głowica zrobione. Wtryski sprawdzone. Objawy tylko przy zimnym silniku. ( po przestaniu min.6 godzin ) jak jest ciepły nie ma problemu i mocy nie brakuje.
Kolega Krzychru opisał całość od a do z. Czujnik temperatury silnika podsyła informację do kompa czy na rozruch dać całą dawką rozruchową czy tylko odrobinę.... mówiąc kolokwialnie (pompiarze wiedzą o czym piszę). Natomiast kolega zgłaszał problem braku paliwa. pozdr
Witam ktoś dysponuje może lub wie gdzie to można znaleźć, chodzi o dawkę rozruchową, korektę wolnych obrotów, i dawkę podczas jazdy dla silników TDI na PD pompowtryskach (czyli odpowiedni login, i odpowiednie kanały które odpowiadają za poszczególne rzeczy). Jest dużo informacji na temat silników na VP, ale o PD praktycznie nic. Z góry dziękuję za pomoc.
możesz zwiększyć dawke wyregulowując pompowtryskiwacze bajki kolego opowiadasz.za dawkę paliwa czy to przy pompie czy przy pompowtryskach decyduje ECU. jeżeli chodzi o VAG-a to jest taka możliwość podniesienia dawki ale to nieznacznie. w twoim przypadku poprawę można uzyskać przez poprawe softu w ECU.
Witam, jest to mój pierwszy post w związku z czym proszę o wyrozumiałość jeżeli coś opisałem nie fachowo. Czy po przekręceniu stacyjki bez zapalania, ecu powinien ustawić dawkę rozruchową, w związku z czym "palec" nastawnika dawki paliwa powinien wysterować dozator (pierścień odsłaniający przelew na tłokoroździelaczu)? Czy powinno to być widoczne dla...
Panowie czy w tym silniku (jak w tytule) da się zmienić dawkę paliwa ? a jak da się to jak login i który kanał? i jaka jest standardowa dawka paliwa?. Drugie pytanie chodzi o dawkę rozruchową który to kanał (chce tylko zobaczyć) ?? Silnik działa dobrze po prostu chce zmniejszyć dawkę zmniejszyć moc..
Obiecane logi. Zaczęło nie palić nagle jakieś trzy tygodnie temu. Ponieważ również szarpał, klient zawiózł wtryski do regeneracji. Po regeneracji szarpanie zniknęło, ale dalej ciężko pali. Logi zrobione na seryjnym programie. Mechaniki nie robił u mnie. Przyjechał wgrać dawkę rozruchową.
Hmm, nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli. Też pomyślałem o wtryskiwaczu, no ale czy nie pojawił by się jakiś dym z wydechu? Teraz rozruch silnika przeprowadza się z delikatnie wciśniętym pedałem gazu, po mocniejszym wciśnięciu pedału po prostu nie miłosiernie detonuje na tym cylindrze, tylko podczas rozruchu. Nie znam na tyle budowy tej pompy wtryskowej...
jaśniej proszę z tą ignorancją... Poczyta Pan (georgesgr) z "PSA" zasadę działania tranzystora (zasada działania czujnika ciśnienia paliwa). Ma jakąś "podstawową" oporność, która zmienia się pod wpływem ciśnienia paliwa (wzmocnienie/zmniejszenie sygnału elektrycznego) i tak podaje dalej "sygnał" do kalkulatora (jakiegoś sterownika), który wylicza jak...
Auto mam od nowości (produkcja 2006r) obecnie ma na liczniku ok. 1060000 km nigdy nikt nie dotykał się do wtrysków a dużo się słyszy że w manie regeneracja wtrysków to podstawa... Spalanie raczej w normie (ok. 32L)... sporo się zwiększa jedynie przy ciężkich ładunkach (do 38-39L). Ostatnio na wiązce było zwarcie i silnik dostawał "dawkę rozruchową"...
musiałbyś ją oddać do pompiarza Jestem. To nie gaz tylko przyspieszacz zapłonu. Bardzo dawno temu kierowca miał ciągadło w kabinie z symbolem ssania i robiło to samo. Tobie chodzi o pompę jak na zdjęciu nr 1. Są też takie pompy Jedyną opcją jest zwiększenie dawki na pompie ale musiałbyś ją oddać do pompiarza Dawkę możesz regulować na pompie w samochodzie...
Witam.Z polewaniem pompy wodą to jest tak że w głowiczce pompy znajduje się czujnik temp. paliwa który wraz z czujnikiem wzniosu iglicy w sposób dynamiczny ustala moment wtrysku paliwa.Polewając obficie,sztucznie obniża się temp.paliwa przez co zmienia się moment wtrysku i autko pali łatwiej i lepiej chodzi.P.S. Potwierdzone u pompiarzy. Nie siej kolego...
Da się ,ale te silniki są wyjątkowo awaryjne, a konkretnie pompy paliwa. No jedna z wielu bzdur jakie krążą w formie legend... Te silniki są: - zarżnięte do granic możliwości gigantycznymi przebiegami i bezmyślnym katowaniem - dobite przez pseudo-mechaników - pogrzebane przez olejopodobne substancje wymieniane od wielkiego dzwona... Ale na pewno nie...
Ściągnij wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i zobacz czy to poprawi odpalanie ciepłego silnika. Jeżeli nie do zmiana dawki VAGiem Ci nie pomoże. 1. pytanie było z 2009 roku 2. vagiem w PD nie zmieni dawki rozruchowej
Jest paliwo ale czy wtryskiwane?Wykręć chociaż jedną świecę i zobacz czy wilgotna czy sucha.Błąd czujnika temperatury. Jeden z ważniejszych . Jak sterownik ma sobie dobrać dawkę rozruchową?Skoro sygnalizuje błąd to jeśli instalacja czujnika jest w porządku pozostaje wymienić czujnik.
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Wiele silnikow ma takie objawy w momencie kiedy koncza sie wtryski. Np w 1.9 jtd ludzie zmieniaja u elektronika dawki rozruchowe zeby szybciej zapalal. Co do czujnika to jesli jest uszkodzony to caly czas pokazuje bledne wartosci, niemniej dla swietego spokoju mozesz podmienic na szrocie kupisz za jakies 15zl. Dodano po 33 Wiele silnikow ma takie objawy...
Można w mapie też zmienić dawkę rozruchową na ciepłym silniku, albo odpiąć czujnik temperatury silnika.
Pewnie nic nie sprawdził i nic nie pomierzył, a dodatkowo trwa w błędzie co do sposobu dzialania tegoż. Zasilany "plusem" z tego samego obwodu (bezpiecznika) co elektrozawór EVAP i IACV. Sterowany z pinu "6" sterownika Digifant, pod warunkiem że pinie 32 tegoż pojawia się sygnał pracy rozrusznika. Pracuje tylko i wyłącznie razem z rozrusznikiem. Paweł,...
Postał 2 dni nie odpalany i odpalił za pierwszym razem +8 stopni - może jednak zwiększenie tej dawki paliwa pomogło? (Logi później umieszczę). Dodano po 6 O -128 czasami 4 Nie wiem czego tu szukać? To już było sprawdzane ok. Dodano po 11 W piątek będzie zimniej zobaczymy jak odpali 13 robił nie będę. Ha ha! Pozostanie poniedziałek. Swoją drogą to ustawiłem...
To wtrysk mechaniczny Bosch? Co rozumiesz przez podanie dawki? (chwilową pracę pompy czy podanie dawki paliwa przez wtryskiwacz rozruchowy w wtrysku mechanicznym?).
Dawka, klikaczka jest pewno jeszcze kilka nazw na to. Po prawej stronie ciągnika w pompie wtryskowej jest poziomo, równolegle do ciągnika pokrętło odpowiadające za zwiększenie dawki paliwa w czasie rozruchy silnika. Ten cylinderek zakończony gwintowanym prętem i nakrętką. Należy dać gaz na ful i przekręcić do siebie, gdy stoimy przodem do pompy wtryskowej....
BMW 316i TURBO eE30 M40 wtrysk metanolu,jakie dawki,sterownik VNT20 Kiedy zalaczac wtrysk metanolu,jakie dawki,przy jakich obrotach i przy jakiim obciazeniu? Moze ktos ma pomysl jak tym najlepiej sterowac? System wtrysku to pompa paliwa 3 bar i wtryskiwacz rozruchowy BOSCH od mechanicznego wtryskubenzyny.
Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę paliwa to zgaśnie. Dokładniej nie sam silnik, co układ sterujący "otwarciem przepustnicy", który nie zdąży zwiekszyć dawki paliwa przy gwałtownym dociążeniu. Faktem jest, że jeśli agregat ma dostępną dźwignię gazu, to znam ludzi którzy dzięki niej omijali problem rozruchu poprzez...
Witam usterka usunięta,bałagan w instalacji.Mam jeszcze jedno pytanie.Gdzie znajduje się selenoid,czujnik maksymalnej dawki paliwa,w moim polo.Dziękuję z góry. PS:Czy jest to coś na przepustnicy?
myślałem że jak bez zaworu muszę kręcić 2 razy po ok 5 sekund to jak dostanie dodatkową dawkę paliwa zapali za pierwszym razem po 3 sekundach, ale wychodzi na to że zawór go zalewa :cry: czyli nawet jakbym się doszukał co jest uszkodzone to nie mam gwarancji że samochód będzie lepiej odpalał :cry: a czy możliwe jest ze mechanik który regulował silnik...
Z dieslami jest dodatkowy problem - w miarę nowe, zazwyczaj jak iluś tam obrotów na wale nie odliczą, to nie odpalą mimo, że odpowiednia temperatura, kompresja i dawka paliwa. Problem nie leży w samym akumulatorku tego urządzenia, bo on od bidy pewnie by auto raz odpalił. Niestety kabelki i zaciski, które są do niego dołączone są dość tandetne. Sam...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego z nich spowoduje zakłócenie pozostałych, a więc także...
Czyścił jedynie pierścień sterowania dźwigniami ... Wogóle to patrzałem, i nie zaznaczał znaków, nie wiem może z doświadczenia? Co do zwiększania dawki, to patrząc na ten temat: [url=-(startowa)-paliwa]Link Nie wydaje mi się to bardzo trudne, choć mogę się mylić ... A co do czyszczenia turbo to wyjąć dla mnie całe turbo problemem nie będzie. Dałem w...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Mam problem z zapalaniem ciepłego silnika w BMW 318 TDS 1995 r. przebieg zaledwie 150 tyś. (diesel z elektroniczną pompą wtryskową). Dodatkowo problem nasila się kiedy w zbiorniku jest mało paliwa (jak jest rezerwa odpalenie graniczy z cudem nawet przy zimnym silniku). Czytałem na forum, że problem tkwi w zużytej głowicy pompy wtryskowej lub uszkodzonej...
Na teście komputerowym po rozgrzaniu silnika komputer pokazuje temperaturę silnika 67 stopni. Natomiast na zegarze samochodu licznika 80 stopni. I teraz nie wiem gdzie pokazuje prawdziwą temperaturę. Najlepiej sprawdzić temperatury według licznika i komputera przy pierwszym porannym uruchomieniu, gdy wszystkie temperatury są jednakowe i są równe temperaturze...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Witam, problem o którym pisze to temat rzeka - można o nim znaleźć wiele wpisów na forum. Może krótko historia samochodu: 5 lat temu zakupiłem go z przebiegiem 197k km. Palił trudniej na ciepłym silniku niż na zimnym - sprzedawca dogadał się ze swoim znajomym elektronikiem i poprawili mapy paliwowe. Przez ten okres czasu wszystko działało idealnie....
Masz do poprawy mapę paliwowa. Poszukaj na necie było. Lub zrobisz sobie przełącznik do czujnika temp. Chodzi o to ze na ciepłym masz za mała dawkę rozruchowa
Podepnij komputer i zobacz jaka jest dawka rozruchowa (kanał 005) Dodano po 2 Może się zapowietrza i błędu nie pokaże Byłoby widac powietrze w przewodzie paliwowym.
Mam podobny problem z odpalaniem na zimnym gdy temp.spada nizej niż 4st.C (na+).Wtryski są nowe.Po uruchomieniu silnik przez kilka sekund nie moze wejść na obroty - brakuje mu paliwa. Ręcznie pompką paliwową (tez nowa) nie mozna odpowietrzyć pompy oraz w zwiazku z tym usłyszeć zaworu pompy wtryskowej.W układzie jest powietrze.Wymieniłem przewody , uszczelki...
Cały czas wygląda mi na to, że do cylindrów nie dostaje się paliwo. Skoro "ręcznie" go zalejesz i silnik "łapie", to tylko to na myśl mi przychodzi. Albo zbyt mała dawka rozruchowa (paliwa), albo całkowity brak sterowania. Może czujnik temperatury silnika? Ja jeszcze zanim spróbowałbym uruchomić silnik (z rana), wykręciłbym jeszcze raz listwę z wtryskami...
Kolega po fachu seweryn7701 wyjaśnił mam nadzieję wątpliwości Koledze siwus001. no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtryskowej gdy silnik nie pracuje ? Gdy silnik nie pracuje w pompie w bloku sekcji wysokiego ciśnienia panuje ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu. I zaworek zwrotny nic tam nie utrzymuje...
Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
świece sprawdzone ,rozrzad poprawiony.kiedy uruchamiam zimny silnik mam wrażenie że pompa nie dostaje paliwa(rozrusznik kręci i nic nie załapuje)A układ paliwowy sprawdzony.może jakiś czujnik w pompie sie nie otwiera,albo za mała dawka rozruchowa paliwa?
A ja polecam lekturę tych dwóch naukowych biuletynów w pdf lub też tej książki Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi Autor: Zygmunt Szlachta Liczba stron: 184 Wydawnictwo: WYDAWNICTWA KOMUNIKACJI I ŁĄCZNOŚCI WKŁ Format: 17x24cm, Twarda ISBN: 83-20-61459-7 Rok wydania: 2002 Opis wydawcy: Monografia obejmująca...
Powinieneś podłączyć go pod Vaga i powie ci co go boli. Tak ze skromnego doświadczenia to piwem ci ze przydało by sie zwiększyć dawkę rozruchowa jak ci sie ktoś podłączy vagiem to ci to zrobi. Druga zasadnicza sprawa to czujnik temperatury tez miałem taki przypadek ze ciężko kręcił i nie chciał zapalić na zimnym ( klient wymienił wtryski świece filtry...
Co Wy za głupoty gadacie 3-4 mm, 0,3-0,4mm to tak a nie tyle, co to w ogóle za mechanik który robi sobie znak a później składa jak bylo, rzecz pierwsza wkład filtra paliwa wymieniany he? Teraz jest zimno a więc (CFPP) ciekawe jaka jest temperatura blokady zimnego filtra, to wszystko mętnieje i robi się gęste, rzecz kolejna jak dochodzi przewód paliwowy...
Zakładam, że jest to silnik wolnossący na Boschu, a nie Lucas Epic (lub - nie daj Boże CAV Lucas). Skoro już ci kręci szybciutko, pozostają generalnie dwie opcje: - układ wtryskowy - ciśnienie sprężania Zanim zaczniesz szarpać się z układem paliwowym, sprawdź ciśnienie sprężania. Trzeba wyjąć wtryskiwacze (nie ma świec żarowych), więc jest okazja do...
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Ecu ustala dawkę rozruchową biorąc info z zimnej sondy poważnie?A może trzeba się przyjrzeć immo czy jest zezwolenie na start? Dodano po 16 Wątpię by przez błąd sondy auto nie odpalało.Chyba że jest jakieś zwarcie na wiązce.Ja bym sprawdził w parametrach czy nie blokuje immo choć to dziwne że wtryskuje paliwo.Masz może drugi kluczyk?Bo z tego opisu...
Trzeba przerobić mape dawki rozruchowej. Tam specem od TDI to nie jestem ale wystarczy jak się nie mylę w AFNie,nastawnikiem przestawić. Masz racje, nie jesteś specem. Nie chodzi tu o dawkę rozruchową. Panowie, zróbcie sobie logi kanału 001 podczas odpalania takiego auta które ma problem na ciepło, zróbcie najpierw log na zimno a potem na ciepło i...
Kolega adamo dobrze kombinuje ... :D Problemem będzie tzw. ochrona koła dwumasowego, czyli odpowiednie obroty silnika do podania dawki rozruchowej przy ciepłym silniku, a tym samym uruchomienia go . Tylko że Niemcy nie wzięli pod uwagę tego, że części się zużywają ... Pomóc mogą 2 sposoby: Pierwszy to taki, że symulujesz silnikowi niską temperaturę...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Witam, czytałem już mnóstwo postów i borykam się z problemem od jakiś dwóch miesięcy a więc. Samochód smigał wszystko ładnie, kupiłem go rok temu w listopadzie, chodził wyśmienicie można powiedzieć ze palił an ,,dyk" (pół obrotu silnika) Przez zime nie było problemów, na wiosne wymienione filtry oleju, paliwa. W sierpniu tego roku po przejechaniu trasy...
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Witam! Jestem właścicielem VW Passata b4 z silnikiem benzynowym 1,6 AFT. Auto jest niezłej kondycji i dobrze się nim jeździ. Niestety miesiąc temu samochód zaczął stwarzać problemy przy odpalaniu po nocnym postoju. Z moich obserwacji wynika że po postoju 6-7 godzin wystarczy 3-5sek przytrzymać go na rozruszniku i odpala po czym ładnie chodzi i normalnie...
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
Moim zdaniem zwiększając ciśnienie na wtryskach, zmniejszyłeś mu jeszcze dawkę rozruchową. Spróbuj wypiąć czujnik temp. cieczy (wydłuży się czas grzania świec i zwiększy dawka paliwa). Problem może leżeć w pompie, założyłbym zawór zwrotny na samym zasilaniu pompy. Pompka zasilająca do sprawdzenia może nie chodzi. Poza tym aku musi mieć uderzenie i rozrusznik...
a powiedz mi kolego trans- serwis czy moze zle są te pompowtryski powkładane tzn krzywo itd dodam również że nie ma u mnie w okolicy kogoś kto by się tym zajoł .czyli problem leży w samej regulacji? i jakie to koszty Dodano po 4 przerabiam jeszcze jedną sprawe czy nie jest uszkodzony czujnik temperatury płynu gdyż słyszałem że on jest odpowiedzialny...
Pompa może być podkręcona -zwiększona dawka nominalna paliwa ,żeby podnieść dawkę rozruchową (tak robią gdy głowica pompy jest słaba i nie generuje odpowiedniej dawki paliwa i silnik trudno odpala )
Witam jak w temacie opel po normalnym zgaszeniu już więcej nie zapalił, zasilanie paliwem sprawdzone (przelewy itp). Silnik nie odzywa się ( jedynie na plaku) i tutaj moje pytanie czy jest jakaś metoda do potwierdzenia że to sterownik zakończył żywot i czy jest sens naprawiać go ( wymiana tranzystora -tego od zaworu dawki paliwa) czy odrazu wyjąc i...
Panowie , motorek dwu garowy palił do tej pory bez problemu tzn. na zimno trzeba było nacisnąć przycisk dawki rozruchowej (coś jak w naszych polskich esach) i palił a na ciepło bez problemu gaz podłoga i do przodu . Od jakiegoś czasu coś go popieprzyło , i czy na zimno czy na ciepło trzeba ten przycisk nacisnąć inaczej bełkotał sobie ale nie odpalał...
Dodano po 16 Witam . Więc zostały wyjęte wtryski i wsazdone ponownie nowe uszczelnienia wtrysków nie wskazywało na uszkodzenia pompek co prawda nie zostały sprawdzone w serwisie ale nie było raczej takiej potrzeby - korekcje dawek są dobre i mieszczą się w normie na ten jeden wtrysk jest cały czas podawana większa dawka paliwa . Zostały wsadzone spowrotem...
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Obrazek dla usystematyzowania zamieszczanych tu informacji. Tak dla jasności: Zawór powietrza biegu jałowego nie jest silniczkiem krokowym. Ba, w starszych KE jest po prostu przesłoną sterowaną bimetalem, który grzany jest elektrycznie, w nowszych elektrozaworem proporcjonalnym. Czy sprawdził szanowny Autor działanie wtryskiwacza rozruchowego? Bez...
Moj silnik to 2.0 tdi 103 kw, 8V. Wywalony filtr paliwa, nowy regulator temperatury, podmienoina vakum, pomka paliwa w zbiorniku sprawdzona, czysta- cisnienie podaje jakies 0,5-0,6 bara po przekreceniu stacyjki. Dodam ze jak postawie auto przodem do dolu to odpala. Jak zimny to czasem rzuci, a jak juz sie rozgrzeje i zrobie jakies 30 km moze wiecej...
Witam. Mianowicie chodzi o to że auto nie chce jechać:( Wymieniona turbina i cały układ dolotowy w sensie filtry przepływomierz intercooler egr i reszta przewodów. Kolektor sprawdzony wyczyszczony szczelny. Do tego zmierzone zostało ciśnienie i wynosi 30atmosfer równo na każdym garze. VAG nie pokazuje błędów dawka rozruchowa ok wymieniony rozrząd ustawiony...
Dzieki za dokladna odpowiedz? Na jakie parametry silnika ma wplyw uszkodzona czujka temp. paliwa? Spotkalem sie z teoria, ze wlasnie w temp. okolo 0st.C, znaczne rozbieznosci pomiedzy sygnalami z czujek temp. paliwa i plynu moga powodowac problemy z rozruchem. Temperaturę paliwa bada się głównie po to aby dokonywać jego kompensacji objętościowej natomiast...
Witam wszystkich, temat dotyczy pompy wtryskowej od audi 100 2.4. Mój kolega założył sobie taką pompę do Vw t4 taka sama pojemność wszystko śmiga super nawet lepiej niż na poprzedniej pompie tylko zastanawiamy się jak podłączyć 2 dodatkowe kabelki. Jeden do potencjometru zwiększającego dawkę rozruchową on znajduje się na górze pompy bardziej z tyłu,...
Witam wszystkich użytkowników forum , mam problem ponieważ moja skodzianka nie chce odpalać w ogóle na zimnym silniku , odpali tylko na samostart albo placka. Jak silnik pochodzi dosłownie kilka sekund zgaszę go to potem odpala bez problemu , samochód normalnie przyspiesza , silnik pracuje równomiernie . Byłem na komputerze i pokazał mi tylko przepływówkę...
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
Sprawdziłbym ciśnienie sprężania - to mówi wszystko o silniku diesla. Dopiero jak ciśnienie byłoby nie mniejsze jak 28-29 barów, sprawdziłbym: - czy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest prawidłowy, - czy dawka rozruchowa wtrysku jest ok (pompa wtryskowa). Warto sprawdzić czy się nie zapowietrza, bo temperatura 0 stopni to jest jeszcze całkiem ciepło...
Witam, Posiadam Audi A3 z silnikiem 2.0 TDI BMM końcówka 2007, ostatnio auto po dłuższym postoju coraz ciężej zapalało, wymieniłem wiec wszystkie filtry ( oleju, paliwa itd) oraz olej. Do tego wymieniłem świece żarowe na nowe ponieważ mechanik stwierdził że 2 świece już bardzo słabo grzeją, dodam że około pól roku temu wymieniane były pierścienie oraz...
a nie jest na 000 jak dobrze pamietam? a dla przykładu na 11 jest turbo Na 000 sprawdzasz statyczny kąt wyprzedzenia, czyli mechanicznie ustawioną wartość bazową. Powinien zawierać się w granicach 40 - 60. 60 oznacza że jest dość mocno wyprzedzony, co również może powodować spadek prędkości rozrusznika. Dynamiczny kąt to grupa 4, pole 2 i 3 mają być...
Dziękuję wszystkim za pomoc i niepozostawienie bez echa mojego postu. Po przeprowadzeniu dokładnej sekcji zwłok znalazłem przyczynę. Wyłamany uchwyt pompki wtórnej z kolektora ssącego, dziura niby nie wielka ( jak moneta 5 zł). Objawy identyczne jak przy blokadzie immo. odpala i zaraz gaśnie. Wniosek z tego że przepływka zaraz po tym jak wtryski dostaną...
witam też mam problem z odpalaniem po nocy jak samochód stoi w garażu odpala dobrze a jak na dworzu to muszę go kręcic ze 20 s cały czas łapie ale jak by miał za małą dawkę rozruchową ciśnienie 34bary świece grzeją zapłon ustawiony co może byc przyczyną i gdzie zwiększa się dawkę paliwa poza tym samochód jest mułowaty buzer przy pompie sprawdzałem i...
nie widzę problemu - można powiedzieć że to normalne (dawka rozruchowa paliwa + zimna komora spalania+troszkę niedokładne rozpylenie paliwa) jeśli to trwa 2-3sek to się nie martw jeśli objaw się nasili sprawdź wtryskiwacze
miło mi że ktoś posiada taki sam samochód jak ja i jeszcze z tą samą usterką silnik f8q620 pompa wtryskowa bosh z przestawiaczem rozruchu na zimo taki zawór z 1 kabelkiem ale do rzeczy a więc komputera tam niebyło i nigdy niebędzie a więc sprawdzić czy paliwo niecofa sie z pompy wtryskowej spowrotem do filtra jeżeli tak sprawdzić złącza jeżeli ok zamontować...
Poszukaj wszystkich ewentyualnych nieszczelnosci w ukladzie podcisnieniowym- vacumpompa- serwo, i wszelkie wezyki podcisnieniowe do pompy paliwa. O ile tak tam jest. Bardzo wiele , a w tym i moj Opel 1,7D ma wszekie sterowanie dawka rozruchowa i tego typu sprawami wlasnie za pomoca podcisnienia. A to ma duuuuze znaczenie podczas odpalania zmarznietego...
Witam ja miałem ten sam problem w s80.w moim przypadku zaczynał się od -16st. wymieniłem czujnik temperatury paliwa w pompie wtryskowej(50zł.) teraz na średnim akumulatorze pali "na pół obrotu".Uszkodzony czujnik ciągle czytał dodatnią temperaturę paliwa,przez co silnik dostawał złą dawkę rozruchową.
Witam Generalnie problem polega na braku dawki rozruchowej powyżej 70st C. Wystarczy odłaczyć czujnik temp. i samochód zacznie na ciepłym zapalać prawidłowo... Naprawa polega na programowym włączeniu dawki pow. 70st C. Odłączenie czujnika na stałe spowoduje ze sterwonik silnika będzie widział temp -40stopni a co za tym idzie będzie próbował się dogrzać...
KTS-em możesz zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa o 10% zarówno w DTL jak i DTH (praktycznie 10% różnicy mocy), możesz też o ile dobrze pamiętam o 25% zmienić głębokość recyrkulacji (zwiększenie wartości owocuje mniejszym działaniem EGR), zwiększyć dawkę rozruchową o 5mg, zmienić wolne obroty czyli nie tylko błędy ale trochę przydatnych rzeczy.
Cinquecento z 1996 r z gazem rzucił palenie. Objawy są takie że podczas rozruchu silnik przez chwilkę jakby chciał załapać i gaśnie. Raz udało się go uruchomić ale chodził jak dobra sieczkarnia. Natomiast na gazie chodzi super , także układ zapłonowy odpada. Co sprawdzone: pompa paliwa daje słychać ją po przekręceniu kluczyka i widać jak wtryskiwacz...
Zauwazylem tez ze gdy dluzej kreci to nie pomaga wylaczanie i wlaczanie silnika caly czas kreci dluzej. Natomiast gdy przejade chociaz 50 metrow i go zgasze to po chwili odpala juz od dotkniecia.czy to moze byc zwiazane z czujnikiem polozenia walu??? Jezeli czujnik nie wykazuje bledu to jest sprawny, nie jezeli chcesz go sprawdzic dokladnie to pod...
Zawsze zastanawia mnie w takich tematach że jedni piszą o dawce startowej a drudzy zaraz o kołach dwu-masowych że się uszkadzają.I teraz moje pytanie jest takie,czy po ingerencji w mapy też się nie uszkadzają? przecież też głownie chodzi w tym wypadku o dawkę paliwa bo nikt robiąc korektę nie zwiększy prędkość obrotową rozrusznika. Trzeba tak ją z...
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Witam. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem bo juz tracę rozum. Problem zaczął się od wymiany silnika (auto jak w temacie). Przedtem wszystko było w najlepszym porządku. Mechanicy przy wymianie silnika uszkodzili jak się później okazało gniazdo pompy wtryskowej i jej piny. W samochodzie jest pompa z dwoma wtyczkami czyli sterownik pompy i silnika...
Skoro tak, co sprawdzone: - pompa paliwa nowa, filtr paliwa nowy, ciśnienie na zimnym 3-3,5 bara - ciśnienie ma cylindarach : 14-14,5 (zimny silnik) - iskra ok, w podczas kręcenia też nie zanika - rozrusznik zasuwa, aku podmieniony i na kable też bez zmian - wtryski ok, równo sieją, nie przeciekają Wychodziło że sterownik NIE podaje dawki rozruchowej,...
Mam problem z pompą wtryskową Bosch Typ PES - Mercedes 809 , polegający na wytwarzaniu zbyt małej dawki rozruchowej paliwa. (Problem pojawia sie przy temp. poniżej +5st C. ) Poszukuję informacji na ten temat - która część pompy za to odpowiada , jaka jest zasada uruchamiania sie dawki rozruchowej , ( przy ciepłym silniku nie ma problemu ) czy naprawa...
Witam, mam ten sam problem ,a mianowicie autko odpala czy -23 czy 0 stopni C na 15sek. Póżniej gaśnie . W przewodzie powrotnym brak paliwa ,trzeba długo kręcić i jak zaciągnie to odpali. Wymienione : - Przelewy wraz z trójnikami - Uszczelki pod wtryskami - Filter założony od golfa (cały metalowy ) Ja stawiam już na pompę ,tylko ciekawi mnie cały czas...
EGR można odpiąć na próbę(poprostu zdejmij wtyczkę z zazworu podciśnienia,który go załącza,lub zdejmij i zagnij przewód podciśnienia od niego)Chyba że się zaciął w pozycji otwartej-wtedy tylko demontaż i zaślepienie blaszką.Ssanie wogóle Ci załącza przy rozruchu?Obiema tymi rzeczami steruje potencjometr na pompie,ale są dwa różne zaworki podciśnienia(wyglądają...
Ma znaczenie w jakiej pozycji jest dźwignia gazu przy zapalaniu. Na niepracującym silniku danie dawki na max włącza dawkę rozruchową silnika. Co do zmiany kąta wtrysku paliwa to nawet jeśli ma to wpływ to przy gazie na max powinien być kąt wtrysku wcześniejszy a nie późniejszy. Chociaż zmiana kąta nie ma prawa byc zależna od dawki paliwa tylko od obrotów...
Zakupiłem taki oto kabelek na portalu aukcyjnym "RENAULT Dacia INTERFEJS dla DDT2000 + VAG KKL PL" oferujący : Interfejs obsługuje modele na K-LINE Grupa RENAULT 1997 - 2007 RENAULT: Avantime, Clio, Espace IV, Kangoo, Laguna, Laguna II, Modus, Megane & Scenic, Megane II, Master, Mascott, Safrane, Traffic, Twingo, VelStatis NISSAN: Almera, March-Micra,...
Sprawa jest banalna, próg podawania paliwa przy 80 stopniach to prawie 300 obrotów, a przy 20 stopniach to tylko 160 obrotów, dlatego przy zdjęciu czujnika temperatury sterownik przyjmuje temperaturę silnika jako temperaturę paliwa z czujnika w pompie która jest dużo niższa od silnika, dlatego silnik odpala. Jeśli nie osiągnie wymaganych obrotów do...
Przestudiuj Dodano po 53 Ja bym powiedział że do ustawienia dawki rozruchowej wystarczy chociażby VCDS Alfred dawkę ustawisz, ale progu podawania paliwa już nie :-)
To nie jest konieczne, np. w c-330M nie ma takiego wzbogaczacza dawki paliwa, takie coś jest tylko w pierwszych wersjach c-330. Można to nazwać tak ładnie dawka rozruchowa. :D Przydaję się to do uruchomienia silnika w silne mrozy, ale ja tego nie posiadam i też nie mam problemów, grunt to sprawne świece żarowe i aku w dobrym stanie. Sąsiad ma taki...
A-przewód powietrza doładowującego kolektor ssący do korektora doładowania B- króciec przewodu oleju silnikowego -smaruje pompę centralnie- po uruchomieniu odcina dawkę rozruchową C-zasilanie pompy olejem napędowym z filtra oleju D-powinien być połączony z ,, I" jest to kanał odciążający hydraulicznie sekcje żeby olej napędowy nie dostawał się do wnętrza...
OK :) To jedno już wiem , dzięki. Pozostał temat podłączenia regulatora dawki rozruchowej. W poprzedniej pompie część elektryczna była usunięta , nie mam do niej żadnego połączenia. Czy napięcie ma być podane z rozrusznika na czas gdy kręci czy stałe ze stacyjki ? Gdzieś czytałem że regulator ma w sobie drut oporowy który się nagrzewa i ogranicza dawkę...
Po wypięciu czujnika zawsze odpali wentylator. Komputer nie ma informacji o temperaturze silnika i dla bezpieczeństwa odpala wentylator by nie przegrzać silnika. Temperatura silnika raczej powinna zniknąć z deski (spaść), z powodu że w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury (3 pin). Czujnik ten jest 2 pinowy i wygląda że jest on dobry ponieważ...
Witam. Ostatnio coś boli mojego paska, mianowicie od nie dawna zaczął ciężko odpalać na zimnym a jeszcze ciężej na ciepłym. Nie dawno była ustawiana dawka na pompie paliwa u mechanika, bo była za wysoka i samochód czasami falował na niskich obrotach i też regulacja kąta wtrysku miała miejsce. Po tych ustawieniach samochód czy ciepły, czy zimny palił...