Login podejdzie od PD Czyli do czterocylindrowych : 12233 Kanały masz opisane jak w VP (ja tak mam w Launch x431)
Tyle tylko ,że ten patent nie rozłącza na stałe czujnika temperatury , a tylko na kilka / kilkanaście - zależy od pojemności drugiego elektrolitu / sekund - podgrzewa świece , tylko świece , bez zmiany dawki rozruchowej paliwa!
Zmiana mapy dawki rozruchowej paliwa jest jedynym możliwym i fachowym sposobem naprawy Twojego problemu. Wszystkie pozostałe metody nie naprawią samochodu.Mogą jedynie na jakiś czas poprawić odpalanie.
Cały czas wygląda mi na to, że do cylindrów nie dostaje się paliwo. Skoro "ręcznie" go zalejesz i silnik "łapie", to tylko to na myśl mi przychodzi. Albo zbyt mała dawka rozruchowa (paliwa), albo całkowity brak sterowania. Może czujnik temperatury silnika? Ja jeszcze zanim spróbowałbym uruchomić silnik (z rana), wykręciłbym jeszcze raz listwę z wtryskami...
Przerabiałem kilka miesięcy odpalanie na zimnym i rozgrzanym silniku, co mogę napisać to to, że na pewno tak jak część tu pisze to sprawę załatwia zwiększenie dawki rozruchowej paliwa. W moim przypadku zanim doszedłem do tego to zastosowałem w pierwszej kolejności opornik na wyjściu z czujnika tem. płynu oszukując w ten sposób ECU - myślał, że ciągle...
Sprawdź jaka jest dawka rozruchowa paliwa vagiem.
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
Elektrozawór na pompie wtryskowej daje dawkę rozruchową paliwa przy uruchamianiu.
Jak jest zimno a dawka rozruchowa jest ustawiona za duża to komory sprężania zaleje paliwem zanim zapali. Przy złym kącie wtrysku paliwa dymi na szaro a nie czarno.
nie widzę problemu - można powiedzieć że to normalne (dawka rozruchowa paliwa + zimna komora spalania+troszkę niedokładne rozpylenie paliwa) jeśli to trwa 2-3sek to się nie martw jeśli objaw się nasili sprawdź wtryskiwacze
Czujnik wału, zawór EVAP (odpowietrzenie zbiornika) może przepuszczać, sterownik silnika, rzadko rozrusznik zakłóca. Gdy nie odpala dobrze byłoby podać tzw plaka, aby wykluczyć problem z paliwem, może przez LPG masz rozjechaną mapę wtrysku, przez co dawka rozruchowa (czas otwarcia wtryskiwaczy PB) jest za niska. Dla testu zakręcić zawór w butli i 1-2tyg...
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Poszukaj czujnika temperatury i spróbuj go oszukać zaniżając temperaturę na czas rozruchu. Wskazany jakiś przełącznik,żeby to działało na czas rozruchu. Jeśli to układ zasilania byłby na CR to także zwiększy się dawka rozruchowa paliwa.
świece sprawdzone ,rozrzad poprawiony.kiedy uruchamiam zimny silnik mam wrażenie że pompa nie dostaje paliwa(rozrusznik kręci i nic nie załapuje)A układ paliwowy sprawdzony.może jakiś czujnik w pompie sie nie otwiera,albo za mała dawka rozruchowa paliwa?
A jak odpalasz na ciepłym to dymi na czarno? Jeżeli tak to dostaje za dużą dawkę rozruchową paliwa i przyczyną może być tu czujnik temperatury. Zużycie pompy raczej odpada, są niezawodne i wytrzymują całkowity przebieg silnika.
Mam takie samo autko rownież 115km i miałem ten sam problem, dotyczył on zbyt małej dawki rozruchowej paliwa. Wystarczy odwiedzic elektromechanika by w komputerze zwiększył dawke.
prąd do świec dochodzi Dodano po 1 Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym. Był wymieniany czujnik dawki rozruchowej paliwa (przez autoryzowany serwis DEUTZ) ale bez zmian
Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra). Mylisz się. Jemu przelewa wtryskiwacz i tyle.
na wstępie to wypnij czujnik temp. i zobacz wtedy czy lepiej odpala obojętnie czy to będzie zimny czy ciepły silnik bo jak zmieni się i zacznie odpalać prawidłowo to musisz zwiększyć dawkę rozruchową paliwa a ten błąd to odpowiada za czujnik położenia wału jak masz kogoś znajomego żeby podmienić to podmień tylko oryginał napisz co i jak
ale co do zapachu to jest taki jak tam wymieniłeś czuć nie przepalone paliwo dosyć specyficzny zapach To wskazuje na trzy główne przyczyny: - mocno lejące wtryski, - opóźniony wtrysk (być może statyczny kąt jest źle ustawiony), - zbyt duża dawka rozruchowa. Myślę, że potrzebujesz dobrego pompiarza... otwarcie upustu wyraźnie słychać kiedy to ma miejsce...
Mam problem z pompą wtryskową Bosch Typ PES - Mercedes 809 , polegający na wytwarzaniu zbyt małej dawki rozruchowej paliwa. (Problem pojawia sie przy temp. poniżej +5st C. ) Poszukuję informacji na ten temat - która część pompy za to odpowiada , jaka jest zasada uruchamiania sie dawki rozruchowej , ( przy ciepłym silniku nie ma problemu ) czy naprawa...
koledzy w grupie aut vw wystarczy podnieść mapę dawki rozruchowej paliwa wiem bo mam serwis diesla i to zalatwi sprawe raz na zawsze,a co do ciśnienia podawanego przez nowa pompe wtrskową to jest to500 bar jeśli to ciśnieni na nagrzanym paliwi spadnie do 300 bar to już jest problem z rozruchem na ciepło ale to głównie w dieslach starszej generacji
Dla slilnika AGP grzanie wstępne rozpoczyna się przy temp.mniej niż plus 9 stopni i jego czas zależy od temp. cieczy. Przy odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje wartości zastępcze stąd te 17.1 stopnia... Problem z uruchomieniem silnika, tkwi w pompie wtryskowej(zużycie wewnętrznych elementów),wtryskach,zużyciu silnika... Na jakiś czas sprawę załatwi...
witam panowie zawsze problemy odpalenia silnika przy wyzszej temp.sa zwiazane przy pompie rozdzielaczowej ze stanem tlokorozdzielacza jest zuzyty mozna sobie poradzic przez zmiane dawki rozruchowej cieplego silnika a zapala lepiej po zdjeciu konektora z czujnika temp.mozna zdjac dla doswiadczenia przewody ze swiec zarowych a i tak zapali na dotyk bo...
Panowie czy w tym silniku (jak w tytule) da się zmienić dawkę paliwa ? a jak da się to jak login i który kanał? i jaka jest standardowa dawka paliwa?. Drugie pytanie chodzi o dawkę rozruchową który to kanał (chce tylko zobaczyć) ?? Silnik działa dobrze po prostu chce zmniejszyć dawkę zmniejszyć moc..
Mechanik sprawdził mi silnik i wszystkie możliwe problemy z odpalaniem. Mam na myśli: - kąt wtrysku - ciśnienie na cylindrach oraz na pompie Samochód kopci na biało przy nie udanej próbie i po dodawanym gazie jakiś czas mija biały dym. Chodzi mi o smród na obrotach jałowych samochodu. Koszt przywrócenia ustawień to około 180 euro. Pytał się mnie typ...
a powiedz mi kolego trans- serwis czy moze zle są te pompowtryski powkładane tzn krzywo itd dodam również że nie ma u mnie w okolicy kogoś kto by się tym zajoł .czyli problem leży w samej regulacji? i jakie to koszty Dodano po 4 przerabiam jeszcze jedną sprawe czy nie jest uszkodzony czujnik temperatury płynu gdyż słyszałem że on jest odpowiedzialny...
To wtrysk mechaniczny Bosch? Co rozumiesz przez podanie dawki? (chwilową pracę pompy czy podanie dawki paliwa przez wtryskiwacz rozruchowy w wtrysku mechanicznym?).
Witam! Jestem właścicielem VW Passata b4 z silnikiem benzynowym 1,6 AFT. Auto jest niezłej kondycji i dobrze się nim jeździ. Niestety miesiąc temu samochód zaczął stwarzać problemy przy odpalaniu po nocnym postoju. Z moich obserwacji wynika że po postoju 6-7 godzin wystarczy 3-5sek przytrzymać go na rozruszniku i odpala po czym ładnie chodzi i normalnie...
Witam, czytałem już mnóstwo postów i borykam się z problemem od jakiś dwóch miesięcy a więc. Samochód smigał wszystko ładnie, kupiłem go rok temu w listopadzie, chodził wyśmienicie można powiedzieć ze palił an ,,dyk" (pół obrotu silnika) Przez zime nie było problemów, na wiosne wymienione filtry oleju, paliwa. W sierpniu tego roku po przejechaniu trasy...
Po wypięciu czujnika zawsze odpali wentylator. Komputer nie ma informacji o temperaturze silnika i dla bezpieczeństwa odpala wentylator by nie przegrzać silnika. Temperatura silnika raczej powinna zniknąć z deski (spaść), z powodu że w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury (3 pin). Czujnik ten jest 2 pinowy i wygląda że jest on dobry ponieważ...
EGR można odpiąć na próbę(poprostu zdejmij wtyczkę z zazworu podciśnienia,który go załącza,lub zdejmij i zagnij przewód podciśnienia od niego)Chyba że się zaciął w pozycji otwartej-wtedy tylko demontaż i zaślepienie blaszką.Ssanie wogóle Ci załącza przy rozruchu?Obiema tymi rzeczami steruje potencjometr na pompie,ale są dwa różne zaworki podciśnienia(wyglądają...
Pompa może być podkręcona -zwiększona dawka nominalna paliwa ,żeby podnieść dawkę rozruchową (tak robią gdy głowica pompy jest słaba i nie generuje odpowiedniej dawki paliwa i silnik trudno odpala )
jak problem jest z pierwszym odpaleniem po nocy a potem jest już spoko to może paliwo się cofa filterek pewnie też dawno zmieniany do sprawdzenia kąt wtrysku Raczej na zimnym zmierzył bym sprężanie , pewnie nie ma , a uszczelnia się olejem. Albo dawka rozruchowa za niska. Tak czy inaczej temat nie zakończy się happy endem .
Witam . Zacznij od sprawdzenia układu zasilania paliwa bo mi to wygląda na opad paliwa tak jakby nie trzymał zaworek jednokierunkowy i paliwo wraca do zbiornika . Temat interfejsu zostaw na później . Pozdrawiam .
Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają. Nie była robiona próba przelewowa. Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy przypadek.
Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz...
hmm a mnie objawy mogą też wyglądać na zbyt małą dawkę paliwa rozruchowego przy zimnym silniku- co myślicie?
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Zapomniałem dodać że ursus nim wejdzie na obroty przy pierwszym odpalaniu 2 3 sekundy chodzi tak jak by gazu nie było. Dodano po 1 Odpaliłem 60 na troszkę mniej niż na pół gazu i jest napewno lepiej. Więc pompę mam dać fachowców i ma dawkę paliwa rozruchową zmniejszyć?
u mnie praktycznie to samo tylko z tą różnicą, że po nocy odpala za 1 razem a problem pojawia się jak pojeździ i postoi . Czyli na lekko ciepłym silniku.Odpala jakby na 2-3 cylindrach i chodzi bardzo nierówno. Dokładnie jak na twoim filmie. Ale nie zawsze. Często odpala prawidłowo. Po podłączeniu oryginalnego urządzenia Tech 2 wszystkie wartości prawidłowe....
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Wróciłem do tematu. Zmieniłem kont synchronizacji na -1 jak dodam gazu -1,5 na rozgrzanym silniku. Dawkę paliwa rozruchową z powrotem ustawiłem na 0. (zakres od 0-do 300) Odkryłem coś innego: Podałem paliwo z bardzo dużej strzykawki do filtra paliwa. Gdy po chwili kręcenia zapalił wyłączam go i co się okazuje: Pęcherzyki powietrza dość duże wracają...
Temat ciężkiego rozruchu zagrzanego tdi jest mocno oklepany i tutaj jak najbardziej przyjdzie z pomocą zwiększenie dawek rozruchowych programowo (wgranie nowej mapy paliwa) Podjedź do kogoś kto wykonuje takie usługi w twojej okolicy pokaż mu jak pali na ciepłym i ktoś kto zna temat od razu ci powie czy czy podniesienie dawek załatwi sprawę. Pozdro
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Czyścił jedynie pierścień sterowania dźwigniami ... Wogóle to patrzałem, i nie zaznaczał znaków, nie wiem może z doświadczenia? Co do zwiększania dawki, to patrząc na ten temat: [url=http://forum.vw-passat.pl/threads/2... Nie wydaje mi się to bardzo trudne, choć mogę się mylić ... A co do czyszczenia turbo to...
Swojego czasy szwagier bawił się pompa i jeśli mnie pamięć nie myli to 2 było od dawki paliwa. A któraś będzie od dawki rozruchowej. Ale głowy nie dam. Dawkę da się wyczaić. Przekręć w jedną o obrót czy dwa i daj gazy. jak zwiększyłeś to zakopci. Różnica będzie już przy dodawaniu gazu.
Obiecane logi. Zaczęło nie palić nagle jakieś trzy tygodnie temu. Ponieważ również szarpał, klient zawiózł wtryski do regeneracji. Po regeneracji szarpanie zniknęło, ale dalej ciężko pali. Logi zrobione na seryjnym programie. Mechaniki nie robił u mnie. Przyjechał wgrać dawkę rozruchową.
Moim zdaniem zwiększając ciśnienie na wtryskach, zmniejszyłeś mu jeszcze dawkę rozruchową. Spróbuj wypiąć czujnik temp. cieczy (wydłuży się czas grzania świec i zwiększy dawka paliwa). Problem może leżeć w pompie, założyłbym zawór zwrotny na samym zasilaniu pompy. Pompka zasilająca do sprawdzenia może nie chodzi. Poza tym aku musi mieć uderzenie i rozrusznik...
sprawdź ciśnienie na cylindrach,dawkę rozruchową,wymień filtr paliwa,tankuj paliwo na pewnych i firmowych stacjach.Ile świec grzeje można sprawdzić bez ich wykręcania trzeba mieć tylko amperomierz 60A.Jeżeli grzeją 4 świece to pobor prądu jest ok.50A jeżeli mniej to odpowiednio mniej.
Wywal to i zrób modyfikacje pod kątem poprawy dawki rozruchowej , delikatnie , przy określonych obrotach , tak aby za szybko dwumas nie wstawał . Przesunąć punkt podawania paliwa w kierunku niższych obrotów bez ruszania dawki paliwa? Dobrze myślę, że mapa rozruchowa to F074E?
Zauwazylem tez ze gdy dluzej kreci to nie pomaga wylaczanie i wlaczanie silnika caly czas kreci dluzej. Natomiast gdy przejade chociaz 50 metrow i go zgasze to po chwili odpala juz od dotkniecia.czy to moze byc zwiazane z czujnikiem polozenia walu??? Jezeli czujnik nie wykazuje bledu to jest sprawny, nie jezeli chcesz go sprawdzic dokladnie to pod...
Na teście komputerowym po rozgrzaniu silnika komputer pokazuje temperaturę silnika 67 stopni. Natomiast na zegarze samochodu licznika 80 stopni. I teraz nie wiem gdzie pokazuje prawdziwą temperaturę. Najlepiej sprawdzić temperatury według licznika i komputera przy pierwszym porannym uruchomieniu, gdy wszystkie temperatury są jednakowe i są równe temperaturze...
Witam Jestem właścicielem wv golfa 1,6 na jednopunktowym wtrysku, od pewnego czasu mam problem z zapalaniem silnika. Silnik nie zawsze chce zapalić, dopiero zapali jak wleję paliwo za filtr powietrza. Wedłóg mnie brak dawki rozruchowej. Wymienione zostały przewody w.n., kopułka, pompa paliwa, czujnik halla. Sprawdzono iskrę. Proszę o pomoc co może być...
Witam! Mam problemy z zapalaniem silnika jak jest zimny. Silnik na wtrysku 2l z mechanicznym wtryskiem 5 cylindrów (audi100). Sprawdziłem wtrysk, który powinien działać w momencie zapalania i podać dawkę paliwa rozruchowego. Po wykręceniu tego wtrysku podałem mu napięcie 12V - prawidłowo rozpylił paliwo. Nie mogę znaleźć czujnika, który steruje tym...
Pewnie nic nie sprawdził i nic nie pomierzył, a dodatkowo trwa w błędzie co do sposobu dzialania tegoż. Zasilany "plusem" z tego samego obwodu (bezpiecznika) co elektrozawór EVAP i IACV. Sterowany z pinu "6" sterownika Digifant, pod warunkiem że pinie 32 tegoż pojawia się sygnał pracy rozrusznika. Pracuje tylko i wyłącznie razem z rozrusznikiem. Paweł,...
Mimo użycia dawki rozruchowej pali ciężko ?On na tej dawce to dostaje takiego kopa że mała bania tylko czarny dym z rury i wejdzie na obroty j zaraz da dawka się wyłączy. W cale sie nie dziwie że ciążko coś zdiagnozować samo to że to na jednym garnku klekocze nie możliwie i trzęsie tą ramą . Dobrze że tłumik jest od traktora bo na tym oryginalnym podziurkowanym...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Witam. Mam problem jak w temacie. Na wstępie podam co zostało zrobione. Wymieniona pompa paliwa, wymieniony filtr paliwa, wymontowany wyczyszczony nastawnik biegu jałowego, ustawiona klapa przepływomierza, sprawdzony czujnik temperatury (2 piny), sprawdzona szczelność układu, sprawdzony włącznik przy przepustnicy. Auto w chwili odpalenia dostaje dawkę...
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Sprawdziłbym ciśnienie sprężania - to mówi wszystko o silniku diesla. Dopiero jak ciśnienie byłoby nie mniejsze jak 28-29 barów, sprawdziłbym: - czy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest prawidłowy, - czy dawka rozruchowa wtrysku jest ok (pompa wtryskowa). Warto sprawdzić czy się nie zapowietrza, bo temperatura 0 stopni to jest jeszcze całkiem ciepło...
Minimalna kompresja to chyba 19 bar a umnie jest 21 i 30 bar wiec powinno wszystko grac i silnik tez nie bierze oleju , a o co chodzi z tą mapą? Z mapą chodzi o to że konstruktorzy nie wzieli zapasu na zużyty rozrusznik, spadek kompresji itp. Często te silniki mają problem z rozruchem na ciepłym silniku, przeróbka mapy polega na podniesieniu dawki...
no ale przeciez wtryskiwacz rozruchowy dostaje napiecie podczas krecenia rozrusznikiem , i przeciez pompa paliwa caly czas chodzi, z tym ze jak jest na gaz przelączony to paliwo powraca do zbiornbika i tak w koło , wiec skoro napiecie z rozrusznika przechodzi przez jeszcze termowyłącznik - to przy kazdorazowym rozruchu silnika zimnego ( ponizej 30stopni)...
Przestudiuj Dodano po 53 Ja bym powiedział że do ustawienia dawki rozruchowej wystarczy chociażby VCDS Alfred dawkę ustawisz, ale progu podawania paliwa już nie :-)
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Dzieki za dokladna odpowiedz? Na jakie parametry silnika ma wplyw uszkodzona czujka temp. paliwa? Spotkalem sie z teoria, ze wlasnie w temp. okolo 0st.C, znaczne rozbieznosci pomiedzy sygnalami z czujek temp. paliwa i plynu moga powodowac problemy z rozruchem. Temperaturę paliwa bada się głównie po to aby dokonywać jego kompensacji objętościowej natomiast...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Profilaktycznie zmień filtr paliwa, potem kontrola kąta wtrysku. Dawka rozruchowa za mała, to problem tylko na ciepłym silniku. Zasilanie na świecach sprawdź dopiero, jak będzie chłodniej, albo zasymuluj mu niską temperaturę.
Dawka paliwa za mała, zaszlakowane sitko świecy, zatkany otwór rozruchowy świecy,lub zaszlakowana komora spalania. stawiam na to ostatnie,pewnie lałeś bio lub eko.
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). http://obrazki.elektroda.pl/3916235700_1... Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego...
Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji. Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko . Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa. Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie. Osobiście mam...
Właśnie czytam w ksiące o Fordzie Sierra o tym bimetalowym elemencie, ale w Fieście tego nie ma. Ssanie jest uruchamiane ręcznie linką. Nie wiem które kanały w gaźniku odpowiadają za dawkę rozruchową, ale w sumei wszystkie czyściłem, przez wszystkie leje się paliwo, a rzęch nie odpala.
Witam ja miałem ten sam problem w s80.w moim przypadku zaczynał się od -16st. wymieniłem czujnik temperatury paliwa w pompie wtryskowej(50zł.) teraz na średnim akumulatorze pali "na pół obrotu".Uszkodzony czujnik ciągle czytał dodatnią temperaturę paliwa,przez co silnik dostawał złą dawkę rozruchową.
A na czym polega to "zatarcie" wtrysku? Tzn. co się dzieje, że samochód ciężko pali. Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa. Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa. To tak co wyczytałem w internecie.
Ściągnij wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i zobacz czy to poprawi odpalanie ciepłego silnika. Jeżeli nie do zmiana dawki VAGiem Ci nie pomoże. 1. pytanie było z 2009 roku 2. vagiem w PD nie zmieni dawki rozruchowej
Można w mapie też zmienić dawkę rozruchową na ciepłym silniku, albo odpiąć czujnik temperatury silnika.
iskra jest bo po wlaniu odrobiny paliwa odpala i po tem pali ok. problem jest z dawką rozruchową i nie wiem jak temu zaradzić.
co jest odpowiedzalne przy rozruchu za podniesienie obrotów w chwili odpalenia. odpowiedni sygnał z ECU do nastawnika pompy wtryskowej, w którym zawarta jest wielkość dawki rozruchowej ustalana na podstawie odczytów temp. paliwa itp. itd. z czujników umieszczonych w pompie wtryskowej, elektrozaworu N109 itd. aby stwierdzić co jest przyczyną niedomagania...
A ja polecam lekturę tych dwóch naukowych biuletynów w pdf http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/... http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/... lub też tej książki Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi Autor: Zygmunt Szlachta Liczba stron: 184 Wydawnictwo: WYDAWNICTWA KOMUNIKACJI I ŁĄCZNOŚCI WKŁ Format: 17x24cm,...
Warość prądu rozruchowego zależy od konstrukcji silnika i przy tego typu silnikach wynosi 4÷7 krotnie prądu znamionowego. Do tego dochodzi jeszcze czas rozruchu, ten zależy od obciążenia. Jeżeli chodzi o prądnicę to może ona 4 krotnie zwiększyć prąd znamionowy na okres rozruchu. Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę...
Na chwile zapomniałem o problemie z paleniem bo zakupiłem drugie auto ale dziś chciałem zapalić jest ciepło i bez prostownika nie cholerę nie zapalił jak zapali muszę trzymać na obrotach bo gaśnie po chwili już ok co to może być świece ok paliwo kolega mówił że coś jest z regulacją dawki rozruchowej jest na pompie od góry jakaś regulacja
witam też mam problem z odpalaniem po nocy jak samochód stoi w garażu odpala dobrze a jak na dworzu to muszę go kręcic ze 20 s cały czas łapie ale jak by miał za małą dawkę rozruchową ciśnienie 34bary świece grzeją zapłon ustawiony co może byc przyczyną i gdzie zwiększa się dawkę paliwa poza tym samochód jest mułowaty buzer przy pompie sprawdzałem i...
W takim razie masz złą pompę. Po przesunięciu listwy zębatej w pompie w położenie Stop silnik powinien się zatrzymać. Przygazówka może jedynie zaszkodzić a nie pomóc. Pompa podaje wtedy dawkę rozruchową a to powoduje powstawanie dużej ilości niespalonych cząstek paliwa - sadza która osiada na końcówkach rozpylaczy i powoduje ich przegrzewanie i zapiekanie.
Brak grzania świec brak rozruchu - wtryskiwacze, jakość paliwa lub kiepski stan techniczny silnika. Choć możliwe że przez tą mapę w ECU nie ma dawki rozruchowej. Odpenij czujnik temperatury silnika gdy nie pali sprawdź różnicę.
czujnik wałka rozrządu i rozrusznik a problem nie znikł. I wszystkie kable sa podpięte? Coś mi się zdaje że bedzie tu problem z powietrzem i czujnikami . I czujnikiem temp płynu chłodniczego i o ile jest temp paliwa. Sterownik nie potrafi dobrać dawki rozruchowej. Dodano po 1 A takie głupie pytanie. Świece żarowe są sprawne? Kontrolka świeci się po...
Po prostu pompa jest do regeneracji. Nie jest to zwiazane z jakims peknieciem ale z fizycznym zuzyciem... Chodzi o to, ze przy cieplym silniku olej napedowy rowniez podnosi swoja temperature, a tym samym zmienia swoja gestosc. Co sie z tym wiaze, pompa nie wytwarzała odpowiedniego ciśnienia na wytyskiwaczach oraz nie podaje odpowiedniej dawki paliwa......
mam podobny problem, mascott nie zapala na rozruszniku ale gdy go wezmę na pych to nawet pół obrotu nie zrobi i juz chodzi, wymieniłem akumulator, pompke paliwa, filtry, swiece płomieniową i jakiś czujnik i nic nie pomogło ;/ wygląda to tak jak by jakiś czujnik działał wadliwie i komp nie sygnału rozruchowego do silnika i nie zwiększa dawki paliwa,...
... Chcę sprawdzić luzy na zaworach. Po co? ...Przy każdej wymianie rozrządu konieczna jest regulacja luzów.... Bzdura. ...Przypuszczalnie nie było to zrobione.... Tym lepiej. Jesli natomiast ktos to robil, to rzeczywiscie lepiej sprawdzic. Możliwe też że pasek przeskoczył o ząbek czy dwa. Wiec sprawdz, jesli potrafisz. Jesli pasek przeskoczyl o dwa...
Jest paliwo ale czy wtryskiwane?Wykręć chociaż jedną świecę i zobacz czy wilgotna czy sucha.Błąd czujnika temperatury. Jeden z ważniejszych . Jak sterownik ma sobie dobrać dawkę rozruchową?Skoro sygnalizuje błąd to jeśli instalacja czujnika jest w porządku pozostaje wymienić czujnik.
Bezpośredni wtrysk - wtryskiwacze, pompa, jakość paliwa. Spróbuj jeszcze tak że gdy nie chce odpalić to wypnij kostkę czujnika temperatury - jak odpali to problem z tzw. dawką rozruchową - znany temat w Fiatach 1.9jtd.
Ja ogólnie kłopotów z odpalaniem nie ma. Tzn gdy na dworzu jest chłodno to muszę pokręcić ze 3 sec i odpali. Obroty nie falują ani nic , też nie gaśnie. Podniosłem temp.progową małym oszustem do 13°C ale to za mało. Jak świece działają to odpala od strzała,więc raczej się nie zapowietrza. Myślę o dołożeniu elektrycznej pompki aby wspomóc pompę wtryskową...
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Moj silnik to 2.0 tdi 103 kw, 8V. Wywalony filtr paliwa, nowy regulator temperatury, podmienoina vakum, pomka paliwa w zbiorniku sprawdzona, czysta- cisnienie podaje jakies 0,5-0,6 bara po przekreceniu stacyjki. Dodam ze jak postawie auto przodem do dolu to odpala. Jak zimny to czasem rzuci, a jak juz sie rozgrzeje i zrobie jakies 30 km moze wiecej...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
aby sprawdzić pompe zdejmij czujnik od temperatury na rozgrzanym silniku. jezeli zapali to pompie trzeba zwiekszyć dawke paliwa albo do regeneracji oddac. z tego co pamietam na zimnym silniku dawka rozruchowa to 20 a na ciepłym coś około 3-5 powinno wystarczyć podniesienie jej do 7-8
Kolega Krzychru opisał całość od a do z. Czujnik temperatury silnika podsyła informację do kompa czy na rozruch dać całą dawką rozruchową czy tylko odrobinę.... mówiąc kolokwialnie (pompiarze wiedzą o czym piszę). Natomiast kolega zgłaszał problem braku paliwa. pozdr
To jest koska od wtryskiwacza rozruchowego, przewód idzie do przekaźnika silnika (nie bezpośrednio do sterownika silnika!), jak jest zimno, sterownik w momencie rozruchu podaje dodatkową dawkę paliwa poza wtryskiem mechanicznym. Jeśli masz tam podłączenie gazu, mechaniczne to musisz usunąć i wstawić wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli mówisz o podłączeniu...
rozruchowy dawka paliwo dawka rozruchowy dawka paliwo
excel makro zmiana wartość fotel kierowcy renault megane transformator ozonatora
toyota yaris stacyjka pralka wirpool
Jak lutować nikiel: techniki, topniki, luty Czy pamięć RAM będzie działać po wylutowaniu połowy kości?