Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
Wskazywało by na zapchane wtryski.
Co do dymienia masz racje, wystepuje ono wtedy, gdy jest maxymalne przedawkowanie wtryskiwanego paliwa (ładnie to widać w Lupo ścigającym na 1/4 mili). Konkretnych materiałów nie mam na temat diesla, ale mam jakieś wykresy, budowe pomp, etc. Jak coś to podaj mi maila na priv to Ci wyśle to czym dysponuje.
Przecież wyżej masz nie czytasz? Wtryski,dawka paliwa,złe paliwo,sonda,rozjechane adaptacje. Tester i odczyt parametrów jak i reset wartości wyuczonych . Można też zrobić tzw injector balance test,odkręcić świece sprawdzić jaki mają kolor,zmierzyć sprężanie itd. Jak widzisz jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia. Czytanie samych błędów to amatorszczyzna...
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
tak z awne spalanie chwilowe najlepiej jak nie przekracz 16mg na suw na ciepłym silniku. Z reguły przy dobrych pompach jest z przedziału 9-12mg jesli jest wiecej z reguły problem leży w pompach UPEC oczywiście jeśli jest dobre ciśnienie paliwa czyli ok 2.5-3 bar na wolnych i ok 6 na wrzszych obrotach
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Ja zawsze robię test mam swoje rurki zapinam wtryskiwacze poza głowicą. Kręce rozrusznikiem i wtedy mam piękny obraz całego układu (wtryskiwacz plus pompa ) czy ładnie pyli na różnych dawkach. Jak się uprzeć to można złapać paliwo z wtrysków i porównać czy dawki są równe.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=487... [url=https://www.youtube.com/watch?v=GHq... Czy wtryskiwacz nie puszcza za dużo paliwa do tych cieńszych /gumowych/ przewodów - przelewów, zamiast najpierw otworzyć się przy pewnym ciśnieniu paliwa, wtrysnąć paliwo i dopiero jego nadmiar wpuścić do tych wężyków. [url=https://www.youtube.com/watch?v=38V...
Najpierw dobrze auto zdiagnozuj. To tylko golf czwarty 20minut i usterka znaleziona. Według mnie przyczyna coś z klasyki modelu. Przekaźnik 109, kostka stacyjki potem regulacja pompy - kąt wtrysku i dawka paliwa.
Niestety ja też nie mogę znaleźć sposobu na mniejsze spalanie.Tak, jak pisałem końcem maja spalanie mam w granicach 13-14km/l i żadne kasowanie nie pomaga, bo rzeczywista wartość spalania to ok 7l/ 100 km.Sprawdzane wielokrotnie poprzez obliczanie wlewanego do zbiornika paliwa. Miałem nawet pomiar "dawki wtrysku paliwa",w tej chwili nie pamiętam ile...
Na stacjach diagnostycznych maja takie mądre książki. Pewnie mają tylko nie chcą za darmo zdradzać szczegółów.
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Na wtrysk przychodzi zasilanie z przekaźnika i sygnał z komputera. Sprawdź na przewodzie sygnałowym, czy jest masa, na włączonym zapłonie, kontrolką. Ma nie być, jak jest, to odłącz komputer, jak zniknie, szukaj w komputerze, jak zostanie, szukaj we wiązce. Jak jest LPG, po drodze sprawdź sterownik LPG.
Dawka za duża. za mała? Wtryski mogły się skończyć. "Paliwo" było brudne, tłuste, śmierdziało spirytusem?
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Dostaje, owszem, ale w złym momencie. Dawka i kąt wtrysku były sprawdzane?
Jest oczywiście jakaś forma gaźnika, ale nie ma tam nic czym można by pokręcić. Jutro, rozbiorę to ustrojstwo, umyję i pooglądam. Wtrysk sprawdziłem i sika paliwem. wtrysk jest umieszczony bezpośrednio nad zaworem w kanale dolotowym do cylindra i jest bezpośrednio zasilany z pompy. Świeca jest wilgotna od paliwa, wtrysk paliwo podaje - lecz nie wiem...
Całkowity apetyt na paliwo musi się zgadzać. Skoro jednemu damy więcej to innemu trzeba ująć. Ale to są tylko szacowane wartości, a nie realna idealna dawka. Szacowana na podstawie kodu wtryskiwacza, ciśnienia paliwa, czasu wtrysku. Dlatego przy uwalonych wtryskach silniki wariują mimo korekt. Jakby dało się badać realną dawkę, to nawet lejące czy zapchane...
Witam,mam problem z clio 1,5dci kręci nie odpala po diagnozie wychodzi błąd DF126- nastawnik przepływu paliwa lub P0231 dawka wtryskiwango paliwa. Sprawdziłem paliwo dochodzi do wtrysków, lecz nie słyszę aby zawór regulacji ciśnienia się otwierał prąd dochodzi jednak na krótko słychać jak chodzi,natomiast na plaka odpala ,czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
Nie wiem czym sprawdzałeś błędy ale podłącz pod Vaga-a zobacz błędy, sprawdź dawki paliwa na wtryskach czy są równe
Czujnik wału, zawór EVAP (odpowietrzenie zbiornika) może przepuszczać, sterownik silnika, rzadko rozrusznik zakłóca. Gdy nie odpala dobrze byłoby podać tzw plaka, aby wykluczyć problem z paliwem, może przez LPG masz rozjechaną mapę wtrysku, przez co dawka rozruchowa (czas otwarcia wtryskiwaczy PB) jest za niska. Dla testu zakręcić zawór w butli i 1-2tyg...
ale co do zapachu to jest taki jak tam wymieniłeś czuć nie przepalone paliwo dosyć specyficzny zapach To wskazuje na trzy główne przyczyny: - mocno lejące wtryski, - opóźniony wtrysk (być może statyczny kąt jest źle ustawiony), - zbyt duża dawka rozruchowa. Myślę, że potrzebujesz dobrego pompiarza... otwarcie upustu wyraźnie słychać kiedy to ma miejsce...
Dawka/ilość paliwa a ciśnienie to dwie różne rzeczy. Jak chcesz weryfikować to zdemontuj wtryskiwacz i zakręć do niego rurkę od pompy ale tak by końcówka wtrysku była poza cylindrem i tak byś był wstanie zobaczyć czy rozpyla paliwo czy nie. Wtedy za jednym zamachem sprawdzisz wtrysk i pompę. Zostanie ci kwestia kompresji w cylindrze i kąta wtrysku....
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
Kąt wtrysku 0-88, dawka paliwa 11-45, na jałowych obrotach.
Niebieski dym, to zbyt duża dawka paliwa. Na zbyt dużą dawkę paliwa oprócz oczywistych zagadnień jak korekcję, ciśnienie paliwa, czas wtrysku i fazy wtrysku mają wpływ też inne parametry tj. Temp płynu, temp powietrza zewnętrznego, temp w dolocie, egr itp. A przy pierwszym odpaleniu także stan rozrusznika, akumulatora, świec żarowych. Pisząc, że dane...
czas wtrysku + dawka paliwa :) przeciez wtryski 115 maja fizycznie mniejsza wydajnosc paliwa,dlatego tak duzo daje wymiana w 115 na te od 130 przy obnizeniu nawet dawki paliwa moc i tak jest wyzsza niz na tych seryjnych
Witam Diagnostyka która polega tylko na odczytaniu błędów :D Parametry pracy silnika dawka czasy wtrysków ciśnienie paliwa......... itd..
Witam Kolegow. No to dojdzie do sporu:) Wszedzie tam gdzie zastosowano wtryskiwacz dwusprezynowy dawka jest podawana podwojnie , wstepna o objetosc 15%do20% dawki zasadniczej .Ma to na celu min. wyciszeniu pracy silnika. Realizowane jest to przez budowe wtryskiwacza. Paliwo tloczone do wtryskiwacza pod cisnieniem podnosni iglice uginajac gorna sprezyne...
czarno to widzę nie będzie wkręcał się na obroty jak go dopalisz a poza tym to inna dawka wtrysku paliwa mapa też. powodzenia w kombinacjach ja bym przełożył instalacje.
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
twarda praca silnika i osiągi jak na 130 koni nie powalają, brak zadymienia. Są dwie opcje. Brak zaopatrzenia w paliwo o czym pisałem, lub wtryski do 101 lub lub 115 koni.
Tutaj też jest dobrze. Od 1500 obr masz już pełną dawkę paliwa, kąty wtrysku też są w porządku. Pokrywa się z tym co chce sterownik i dobija do 15 stopni, więc jest tyle co zapisane w mapach. Nie ma się co czepiać.
Kąt wtrysku oraz dawka do sprawdzenia przez 'vaga'.
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
Dawka za uboga jak zimny. Przyczyna moze byc za małe cisnienie paliwa, za krótki czas wtrysku, przytkany wtryskiwacz, błedne odczyty z temp silnika, MAPa, MAFa. Brudne paliwo. Zle dobrane swiece, brudna przepustnica.
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
momik12 , Zmienia sie tylko typ wtrysku a nie dawka Jak nie dawka?? Przecież ten układ, po błędzie czujnika wałka, zachowuje się jak wtrysk typu Full Group. Wszystkie wtryskiwacze podają jednocześnie paliwo. Nie dość że jest drastyczny spadek mocy to i zużycie paliwa wzrasta.
Jak jest zimno a dawka rozruchowa jest ustawiona za duża to komory sprężania zaleje paliwem zanim zapali. Przy złym kącie wtrysku paliwa dymi na szaro a nie czarno.
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Swiece to nie,nie w tych temperaturach. Ciśnienie na listwie jak buduje to podstawa. Potem sygnały wał/wałek ,sterowanie wtryskami ,dawka paliwa temperatura. Także jak widzisz jest co sprawdzać.
Odpowiedziałeś sobie niejako sam - czujnik temperatury zasysanego powietrza informuje komputer o temperaturze zasysanego powietrza :D Mając nawet minimalne pojęcie o prawach fizyki wiesz na pewno że wraz ze wzrostem temperatury zwiękrza się objętość powietrza w jednostce pojemności. Co za tym idzie w stałej jednostce objętości będzie go wraz ze wzrostem...
ociz napisał, że po pierwsze ten silnik nie jest na gaźniku tylko na monowtrysku, a po drugie że paliwo jest odcinane podczas hamowania silnikiem. Dawka paliwa w silniku ZI z wtryskiem paliwa jest uzależniona od kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze dolotowym lub sygnału z przepływomierza oraz korygowana na podstawie...
Witam, sterownik wentylatorów jest z przodu silnika na obudowie chłodnic sterowany jest przez kalkulator wtrysku a ten ma namiary z czujnka, czujnik temperatury nad obudową sprzęgła przy głowicy, filtr zapchany powoduje że kalkulator wtrysku próbuje go wypalić i w tym trybie podnosi temp spalin poprzez wtrysk dodatkowej dawki paliwa w końcowej fazie...
dałem rade wiec nie aktualne, była za mała dawka paliwa ustawiona na pompie i uwalona przepływka, po samym odpieciu zrobił sie przecinak, a sterownik jakis nie kumaty bo nawet po odpieciu nie wywala błedu kontrolka diagnostyczna. z góry dzieki za podpowiedz
Hm... mógłbyś jaśniej, bo dla większości ludzi EDC to Electronic Diesel Control czyli komputer, nastawnik dawki paliwa to część pompy wtryskowej (element wykonawczy dla EDC). I to tyle na razie, bo i nie wiem co masz na myśli: Padł mi nastawnik dawki wtrysku paliwa w moim audi nastawnik o symbolu EDC z górnym przelotem ("starego typu).
A powietrza więcej to czym dodasz, masz tam jakieś turbo czy kompresor? Turbo zioom
A jak odepniesz czujnik wałka to lepiej chodzi? Będziesz wtedy musiał pokręcić z 3-5 sekund ale odpali. Mnie zastanawiają dwie rzeczy dawka która faluje i BIPY na mocnym minusie. Jak od razu pakował bym manometr do 10 Bar w tandem pompę bo coś mi pachnie to wszystko mała ilością paliwa. Na odpiętym chodzi tak samo , tylko trudniej mu odpalić , wszystko...
Jaka może być przyczyna; pierścienie nowe,tuleje nie wychlastane (bez progu), wtryski nowe i ustawione u pompiarza zawory ustawione ,głowice po regeneracji. Chodzi mi konkretnie czy może to być wina pompy (za duża dawka na 1 gar?). Wtryski były zamieniane kolejnością. Z 1 i 4 cylindra jakby rzygało paliwem (ale nie jestem pewien czy to paliwo czy olej)...
VCM3-IDS, graficznie sprawdzam wtryski. I to prawdziwie działa.
już się wszystko wyjaśniło. przyczyną było słabej jakości paliwo co doprowadziło do rozwalania wytrysków i co za tym idzie turba, po wymianie 4 wtrysków i turba samochód jeździ jak dawniej. A dawka paliwa jaka jest, ile mg/suw? na 2 pierwszych jest w normie okolo 2.9 a na dwoch tylnych -30. koszt: turbo - 700zl wtryski - 350 x 4 = 1400 robocizna + laweta(...
Czyli dokonać pomiaru na listwie wtryskowej na końcu na tym zaworku.Jeśli tak to jakie powinno być .Pomiar robiłem nie mając przyrządów przytykając palcem na przewodzie zasilającym listwę po przykręceniu kluczykiem trudno przytkać aż widać jak przewód pęcznieje.Też stawiałem na brak paliwa ale ten dymek ze smrodem jakby z łącznika siatkowego między...
Kąt wtrysku i dawka paliwa na wolnych obrotach. Kanał 000 i 001. Dodano po 30 Kąt wtrysku i dawka paliwa na wolnych obrotach. Kanał 000 i 001.
Plastik o,którym piszesz powinien mieć dwa oringi i jest tam na nich miejsce ,natomiast migająca kontrolka świec żarowych to nie mniejsza o to bo ona właśnie może świadczyć ,że coś złego się dzieje -zły kąt wyprzedzenia wtrysku , zła dawka paliwa , nastawnik pompy i jeszcze inne ale poważne usterki samochodu .Podłącz samochód pod komputer a może się...
Witam, mam problem ze swoim esem, otóż mam ustawiony kąt początku tłoczenia tak, że paliwo z króćca pompy wypływa ze znakiem PT2200 na kole zamachowym pokrywającym się z GMP na kadłubie. Próby odpalania się nie udają, wymieniana końcówka wtrysku pompa regenerowana we wrześniu, dawka paliwa raczej dobra. Nawet gdy zapali, nie reaguje na "gaz", przeważnie...
wyskoczył mi komunikat engine antypollution sysem failure oraz pali się kontrolka chec engine. Samochód nie wszedl w tryb serwisowy przyspiesza normalnie nie muli i nie gaśnie oraz odpala idealnie. Po podpięciu pod kompa wyskoczyły dwa błedy. Jakim diagnoskopem odczytywano pamięć komputera wtryskowego? Jeżeli "wielobranżowym" - może on nie łapać błędów...
Witam, poszukuję schematu jakiegoś działającego interfejsu do BMW E36 325TDS z 92r. Potrzebuje go do odczytu dawki paliwa i konta wtrysku. Pozdrawiam.
Witam Posiadm citroena c2 z silnikiem 1.4 benzyna i chcialem go uturbic zeby uzyskac wieksza moc. Oczywiscie sa to poczatki i rozumie zeby wycisnac jak najwiecej mocy to trzeba zakuc silnik i odprezyc ale narazie chodzi mi o podniesienie troszke mocy a puzniej bawic sie dalej. Tu w Irlandii duzo pojazdow jest uturbionych ale wiekszosc to japonczyki...
Ja nie twierdzę że jest to problem wtrysków, ale zapłaciłeś za coś, co nie zostało do końca dobrze zrobione, kody ima są ważne, a twoje ECU samo ich na pewno nie sczytało, twoje ECU ma porostu zapisane stare kody ima. Jeśli chodzi o te kody to ja jak je wpiszę to widzę dosyć sporą różnicę niż jak ich nie wpiszę. Dodano po 58 Test na przelewach na zregenerowanych...
Rasel bardzo ładnie opisał to zjawisko, tyle że na podstawie komputera pokładowego, który nie jest tak do końca wiarygodnym przyżadem pomiarowym. Bo nie ma takiej możliwości, zeby silnik spalinowy pracował bez paliwa!!!! Komputer posługuje się pewnym algorrytmem i bada położenie przepustnicy, listwy pompy itp. Ale na pewno nie sprawdza faktycznego wtrysku...
Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego. Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane. Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź...
Jest to tzw. wtrysk jednoczesny. Zwykle dawka paliwa jest podzielona na dwie części- jedna część jest wtryskiwana na tylną powierzchnię zamkniętego zaworu dolotowego a druga część po otwarciu zaworu. A produkuje się to dlatego bo jest to najtańsze rozwiązanie.
Jeżeli chciałbyś podkręcić silniczek benzynowy i chciałbyś zamontować turbinkę ( znając już jej wydatek tłoczonego powietrza itp) to także musi być zachowany stosunek tłoczonego powietrza i dawki paliwa. Czyli w "benzyniakach" 10:1 , więc trzeba odpowiednio przeprogramować mapę wtrysku benzyny w ECU auta . Znam przypadek , gdzie " koleś" zamontował...
Jest po regeneracji i wtryski. Do zwiększenia dawki paliwa trzeba wyjąć pompę?
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Mihas66 TDintercooler a TDI to dwa rozne silniki , sama zwiekszona dawka nic nie zmienia i zaslona i tak bedzie , wraz z dawka trzeba zwiekszyc cisnienie doladowania aby nie bylo za nami zaslony dymnej chociaz przy silniku TD jest to nie mozliwe aby znacznie zwiekszyc osiagi i nie puszczac "dymka" .Zwiekszenie cisnienia na wtryskach raczej nic ci nie...
Witam Mam pewne obawy co do skuteczności takich zabiegów ponieważ komputer sterujący wtryskiem zorientuje się że jest oszukiwany a po czasie na pewno to nastąpi , zignoruje sygnał z czujnika i będzie dawkował paliwo z mapy pamięci. Nie znam zasady wtrysku podtlenku ale im nowszy system wtrysku paliwa tym trudniej będzie go oszukać. I jeszcze jedna sprawa...
no dobra , ale to co zaznaczyles w parametrach to jest dawka paliwa i nic to nie mowi o stanie tryskiwaczy. Dawka jest diametralnie rozna to fakt. Któryś z wtrysków leje , ale z tych pomiarów nic nie wynika. podaj co sie dzieje z paliwem na powrotach?
Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce Wszystko zależy od systemu wtrysku dodatkowej dawki paliwa na dopalanie sadzy. Jeżeli jest to realizowane przez wtrysk główny (wtryskiwacze) pomiędzy cyklami pracy, to dodatkowe paliwo powinno dostać się do filtra i tam zapalić wypalając sadzę. Jeżeli przerwiesz...
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Diesel klekocze dlatego, bo paliwo nie zapala się od razu po wtryśnięciu, musi minąć pewien krótki okres indukcji podczas którego paliwo jest cały czas wtryskiwane i gromadzi się go w komorze spalania spora ilość - w momencie zapłonu ten ładunek paliwa natychmiast ulega spaleniu i stąd ta detonacja. Wszystko to było w podręcznikach w samochodówce. A...
To wtrysk mechaniczny Bosch? Co rozumiesz przez podanie dawki? (chwilową pracę pompy czy podanie dawki paliwa przez wtryskiwacz rozruchowy w wtrysku mechanicznym?).
Masz ręczne "ssanie" czy automatyczne? A od kiedy "ssanie" ma wpływ na dawkę paliwa ? Najlepiej podpiąć na zimno pod vag i sprawdzić kąt wtrysku,dawki paliwa. Według mnie. W mechanicznej pompie wtryskowej ? Pomyliłeś auta.
P 0251 Dozowanie dawki wtrysku . Kolega wyżej ma racje sprawdzić ciśnienie paliwa, przelew na wtryskach ostatecznie okablowanie i pompe wysokiego ciśnienia na końcu.
Tam w pompie są dwie komory -jedna którą paliwo jest doprowadzane do pompki -druga tzw przelew gdzie paliwo nie wtłoczone się przelewa , a że te pompki nie posiadają jako takiego przelewu [z utrzymaniem niskiego ciśnienia]do zbiornika , n kanałem następuje przelew do komory doprowadzającej paliwo i tak wkoło macieju . I teraz w momencie gdy ten przelew...
Nie no opisane objawy (oprócz zwiększonych obrotów na zimnym) nie są normalne. Wyższe obroty na zimnym to owszem - normalny objaw, z tym że nie wiem czy można to jeszcze nazwać "ssaniem" bo to pojęcie dotyczy silników z gaźnikiem, które mają możliwość łatwego przestawienia na pracę na wzbogaconej mieszance (otwarcie dodatkowego otworu na paliwo, które...
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
A czy filtr oleju ma coś z tym wspólnego bo nie długo zbliża mi się wymiana oleju??? Może mieć coś wspólnego, gdyż jeśli zakłócenia w pracy silnika są typu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa" , to w obecności filtra FAP część niespalonej mieszanki paliwowo-powietrznej przedostaje się do obiegu oleju i jego ilość wzrasta, zamiast maleć. Należy...
Witam Bondi21-podałeś sposób interpretacji ale czy on jest prawidłowy? "wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle" bo taka interpretacja korekt oznacza: wartości ujemne -> sterownik musiał (wg. danych wejściowych) dodać pailwa/wtrysk bo dawka paliwa była za mała o liczbę mm paliwa z korety?...
Czyli rozumiem, że w jakieś czyszczenie instalacji paliwowej pompy paliwa czy coś podobnego nie trzeba się bawić? Ale tak po prostu wymienić wtrysk i koniec nie trzeba jakoś ustawiać jeszcze dawki paliwa jaką wtrysk podaje ?
To zostaje Ci regulacja kąta wtrysku na czujnik zegarowy.
jak problem jest z pierwszym odpaleniem po nocy a potem jest już spoko to może paliwo się cofa filterek pewnie też dawno zmieniany do sprawdzenia kąt wtrysku Raczej na zimnym zmierzył bym sprężanie , pewnie nie ma , a uszczelnia się olejem. Albo dawka rozruchowa za niska. Tak czy inaczej temat nie zakończy się happy endem .
benzyniak na wtrysku wielopunktowym powinien miec pomiedzy 850-950rpm, czasami w zimie podskoczy o max100rpm na chwilke, ale powinien szybko wrócić do normalnych wolnych obrotów... to nie gaznik czy jednopunkt ze na ssaniu bedzie miał wieksze obroty, od tego jest komputer ktory oblicza w/g temp. otoczenia, podciśnienia i składu spalin (sonda lambda)...
co w tej pompie zmienia kąt wtrysku i dawkę paliwa? Możesz to pytanie inaczej zadać ? Co konkretnie chcesz się dowiedzieć ?
Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli...
i luzuj nakrętki od powrotu z wtrysków, po kolei i delikatnie aby silnik nie zgasł. Kolego... Po czterech latach te rady chyba już są nieaktualne. Zresztą o jakich nakrętkach mówisz - to jest fordowski układ CR tdci, powroty (poprawnie przelewy) na wtryskiwaczach nie mają żadnych nakrętek, tylko plastikowe zapinki. Przelewy tutaj nie idą do zbiornika,...
przyspiesz kąt wtrysku, jaka dawka paliwa ?
Wszystkie stare konstrukcje bez pompowtrysku itd., moga uzywac jako paliwo wszystko co tluste i im to nie szkodzi. Co do drugiego pytania, jak chcesz to nie ruszaj, ale fabryka zaleca 3-4mg, u mnie zdrowa pompa pozwala na 2mg. Fakt, silnik twardo chodzi, ale jest moc. Sadzilem ze im mniejsza dawka paliwa to auto mulowate (u ciebie 3x mniej czyli 7mg)....
dawka wtrysk dawka paliwo dawka wtrysk ursus
mercedes beczka metalowy ślizgacz buczenie transformator mostku
Opel Vectra B 1997 – kontrolki poziomu i ciśnienia oleju: znaczenie, diagnostyka, typowe usterki Mitsubishi Pajero Pinin schemat elektryczny – roczniki, silniki, wiązki, lokalizacje złączy