A skąd w regulatorze jest procesor i jak nie wykryje prawidłowej reakcji na wzbudzenie to nic się nie dzieje. Tak trudno sprawdzić diody? I tu zńów pŕóg, jak je wymienić hehe, czasy dobre się skończyły dawno na taki naprawy bez sprzętu dedykowanego.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Tam nie ma pasty fabrycznie
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Kontrolka zapali się dopiero jak BSI wykryje spadek napięcia, nie ma wiele wspólnego z alternatorem.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
Takie same jak w każdych kompaktowych magneti marelli albo denso.
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Denso czy Magneti Marelli?
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
Eksperymentalnie trzeba by włączyć amperomierz i sprawdzić ile i kiedy płynie tam prądu. Diody te powodują równoległą pracę pojedynczych trzech uzwojeń stojana, które normalnie pracują szeregowo po dwie. Można sprawdzić oscyloskopem jak wygląda nie wyprostowany prąd. Może układ ma za zadanie odciążać regulator napięcia.
Z braku innego zajęcia poszukałem. http://osinskiartur.pl/Produkt/Lozysko/C...
Tylko drobny samozapłon, może nie będzie płomieni.
Daj zdjęcie jak to wygląda. Tam był mały Denso 35a.
Są dwie rzeczy według mnie co mają winę albo altka komp nie widzi. Druga to wiązka przetarta. Dodano po 2 Miałem kiedyś to samo w vectrze 2004 rok. Komp nie widział altka signum dopiero wymiana na denso dała radę.
Nie łączy między klemą a przewodem i to przewód się bardziej nagrzewa niż klema. Wcale nie musi być to na plusowej, ostatnio w Zafirze minusową wymieniałem.
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Jaki mostek zastosować. Odpowiedni cenowo i jakościowo. Sprawdzone w montażu i eksploatacji.
Musisz sprawdzić czy wysteruje przekaźnik. Dodano po 1 Jeżeli nie ,to jaki problem zrobić kontrolkę na diodzie Led.
S oraz B to stałe plusy: przy mierzeniu żarówką do poszczególnych kabli i do masy - żarówka powinna jasno swiecić i to zawsze. Ten, na którym pojawi się świecenie "po kluczyku" - to IG. A ten od lampki spowoduje lekkie żarzenie żaróweczki którą Kolega sprawdza ORAZ świecenie lampki kontrolnej akumulatora w desce (zegarach). Jako kontrolnej żaróweczki...
Takich pierwszych silników Volkswagen które naprawdę po rozruchu na zimno dość długo grzało jeszcze świece to było chyba SDI. Tam to długie minuty. A jeszcze dłużej to było Isuzu MIDI silnik musiał osiągnąć 40 °C. Czujnik był w bloku. Co często i gęsto wykańczało alternatory Denso. Które miały na napylanie diody.
L - Warning Light R - (IG) Ignition Switch https://obrazki.elektroda.pl/1287594400_... Mógłby jeszcze ktoś to potwierdzić.
Wyłączyć DTC w ECU dotyczący ładowania. W sterowniku na boschu jest to łatwe do zrobienia ale tu pewnie jest jakiś Denso.
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Robiłem ze dwa te alternatory, zawsze części z AS i zawsze KPL regulator i mostek. Nigdy żaden do mnie nie wrócił.
Z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+ ( kontrolka) załączany jest zasadniczy prąd na około 2-3 sekundy po czym maleje do pewnej małej wartości która jednak wystarcza do tego, aby w uzwojeniu zaczęła sie tworzyć SEM. Niebagatelną rolę w całym cyklu odgrywa też pozostałość magnetyczna. Moim mniemaniu cel tego jest taki, aby nieobracający sie...
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje Co?Gdzie?W benzyniaku?O mamusiu!!!I jaki czujnik obrotów w alternatorze tam jest? A co do kabli WN w tym C16NZ-jeżeli gdzieś jest niełącz-tak się zachowuje obrotomierz,dlatego kazałem ci je sprawdzić. Najlepiej to widać...
Przód 6303 tył 6003 z tym że w tyle trzeba nabić oś wirnika ponieważ zdarza się wyrobienie tej osi i nowe łożyska wchodzi zbyt luźno.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Skąd się wzięlo Delco w toyocie? Może chodzi o Denso?
to była dosłownie sekunda , auto odpala i nic mu nie jest poza tą kontrolką , podłączałem drugi komp i nie odpali pewnie chodzi o immo, hmmm jak sprawdzić ten regulator napięcia?? bo nie mam jak go podmienić sami widzicie. Auto stoi na kanale i nie ruszę się nim nigdzie bo boje się że padnie aku lub alternator.. W tym aucie idzie podobno wszystko przez...
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Poszło na PW. Ale bym sprawdził tam jest system dogrzewania.
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi
Sprawdź rezystancję uzwojenia wirnika, niektóre Denso mają okolo 2 omy i żaden elektroniczny regulator tego nie wytrzyma tak wprost.
Witam mam problem z ładowaniem w Oplu tzn. Świeci się kontrolka ładowania i po zmierzeniu multimetrem bezpośrednio na alternatorze jest brak ładowania. Zamontowany mam alternator Denso lecz jest strasznie drogi wiedzę na allegro alternatory Valeo które też są niby dedykowane to 1.3 Czy mogę założyć zamiast alternatora Denso alternator Valeo ?
Wszystkie bezpieczniki dobre, przewody też na razie jeździ bo potrzebny ale daje radę jakoś. Sprawdzę jeszcze w tym tygodniu. Czy coś się zmieniło.
Dzięki, tak myślałem. Sprawa załatwiona, znalazłem przerwę w obwodzie. Przeszczep udany. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Witam Potrzebuję sprawdzić na stole regulator napięcia alternatora toyoty yarais 1.0 litr z 2000 roku. W załączniku załączam fotki . żarówkę chce podpiąć do szczotek ,masę wiadomo,a złącze IG połączyć z oznaczonym prze zemnie + na fotce i podać tam napiecie regulowane Czy tak to powinno wyglądać? http://obrazki.elektroda.pl/3170495300_1...
Kia Carens 3, 2.0 crdi. 2009r Kostka na dwa kabelki. Alternator Denso. Przepraszam, nie zauważyłem że ,, coś " zmieniło mi tytuł.
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Bosch czy Denso?
trzeba znależć alternator 150A. Dodano po 2 DENSO ALTERNATOR VOLVO S40 V50 C30 1.6D 2.0D
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
http://westfield-world.com/daihatsu_alte... http://www.thisoldtractor.com/gtbender/p... http://www.ehow.com/how_7633877_wire-den... Itd, itp...
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Tam jest MINI RACING ALTERNATOR firmy Denso taki jak tutaj: http://www.f1-rocketboy.com/alternator.h... albo tu http://www.affordableauctions.net/9330/1... O co chodzi ze zwarciem cel w tym akumulatorze , Jak to sprawdzić Ale aku. ma 12.8V po odłaczeniu od instalacji. [/b]
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
P- obrotomierz IG-zasilanie po zapłonie.
W moim poprzednim poście "zjadłem" wyraz "jakie", wyszło głupie pytanie i głupia odpowiedź. Jego inteligencję (alternatora) bardzo łatwo sprawdzić, zadaj mu coraz większe obciążenie a napięcie powinno rosnąć. Sprawdzaj napięcie bezpośrednio na alternatorze, potem na klemach i wyciągaj odpowiednie wnioski.
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
Dziękuję, to wiele wyjaśnia. A może ktos podpowie mi jakie są łożyska w tych alternatorach nr 46782213
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
tadrian sprawdź jakie napięcie daje Ci alternator jeżeli będzie ok to proponuje zamontować przekaźniki przy reflektorach o tak:http://www.audi200.grozny.com.pl/?p=... powinno pomóc
Witam. Alternator marki denso. Wymieniłem przewód masowy oczywiście zasilający sprawdziłem i jest drożny, ale ostatnio alternator zaczoł się dziwnie zachowywać . Na biegu jałowym napięcie wynosi 12,45V podczas wchodzenia na obroty napięcie wzrasta po 3 min do wartości 14,9V i spada do wartości 12,4V ,czyli regulator pracuje. i tak w kółko co za tym...
I żadnej innej roli nie gra? Tak myślałem bo nazwa Terminal już mówi. Kto pyta nie błądzi. Dziękuję
Założyłem alternator Denso i wyrabia. Do bani te Bosche.
Witam ptrzebuję informacji na temat Alternator Denso A115I CL7, jaki prąd i czy ktoś miał jakieś problemy i podzieli się doświadczeniami. Posiadam Saxo jeśli macie inne alternatory to proszę o info: producent itp.
Możesz przesłać fotke jego aby porównać , pozdrawiam
Jaki tam masz alternator, Denso czy Bosch?
Ok dzięki 👍 A czy jeszcze po wyciągnięciu dla świętego spokoju coś pomierzyć/ sprawdzić?
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Fajne porady. Który masz alternator, Denso nawijany płaskownikiem?
Co tam za alternator masz, Bosch czy Denso?
A co za problem wymiana? Setki ich wymieniłem. A jak masz dylemat to napraw stary alternator. I wątpię, że to był alternator Bosch a raczej Denso.
Raczej nie sprawdzałem dwa razy , ale czy uzwojenie wzbudzające stojan powinno być podpięte pod pin L.
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Toyota avensis 2008r/T25/2.0 D4D brak ładowania . Wymieniony alternator Denso po regeneracji w sprawdzonej firmie ładowanie na poziomie 13,6 V . Przy sprawdzaniu obwodów brak napięcia na pinie 1 regulatora siwy przewód , ze schematu który mam wynika że ma tam być napięcie akumulatora z bezpiecznika ALT 7,5A , po podaniu napięcia lampka gaśnie i ładowanie...
miałem nadzieję że to jakiś przekaźnik, lub coś podobnego? No to już nadzieja poszła w piz....., wyciągaj alternator , potem regulator i sprawdz go. Jeśli niesprawny wymień. Inna możliwśc to podgrzewacz nurnikowy, ale za wysokie progi .......
Witam Was . Pacjent ponad 30 letni. Odpaliłem auto zapaliło się ładowanie po chwili zgasło w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów zaczynało palić się z powrotem. Ładowania brak. Wydłubałem alternator Denso 100211-3181. Wymieniłem regulator napięcia z IC. Założyłem do auta i lipa nic. Sprawdziłem wiązkę jest oki. Chcę go testować na stole wtyczka jest 3...
Kolega ma podobny problem jak ja- szukałem mostka prostowniczego do 100 A alternatora Denso. 2 Hurtownie i parę sklepów pomimo typu alternatora i numeracji prostownika nie odnalazły. Stary na pokaz. Mostki różnią się średnicą w zależności od prądu- wszystkie tego typu AS-PL. Wystarczyła suwmiarka i cierpliwy sprzedawca.
Może mi ktoś wytłumaczyć a najlepiej narysować jak podłączyć ten alternator w celu sprawdzenia czy działa i ładuje. Chce tylko sprawdzić, chodzi mi o jakiś najprostszy sposób podłączenia do sprawdzenia. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e5d1...
sprawdź dobrze wszystkie bezpieczniki usterka może też tkwić w alternatorze
kontrolke mogę zrobić na przekaźniku z uzwojecia.P
Witam Pierwszy potwierdzam KA 02-2002 wzwyż ,silnik 1,3 ( o 1,6 nic nie mówią ) Drugi nie istnieje w europejskiej bazie numerów forda ani po całym numerze ani po jego czastkach co oznacza ,że albo nie jest z europy ,albo nie jest do Forda ,albo jest źle spisany ,albo jest za stary lub za nowy i ford nie ma go w bazie . pozdrawiam
Założony jest alternator denso.I co trzeba zrobić żeby kontrolka zgasła?
Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora? Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że sprzedający podbijają cenę przez wyczyszczenie części (na takich nie ma nalepek producenta) https://allegro.pl/oferta/alternator-den...
A co to denso? Kostka 4 pin? Sprawdziłeś IG , S,DFM ? Jak alt zamiennik to tez mogą być cyrki.
Sprawdź napinacz i rolkę alternatora.
Dzień dobry, Zmagam się z problemem zaniku ładowania w Drag Starze 1100 w trakcie jazdy. Prowadzi to do unieruchomienia sprzętu. Sprawdziłem i są ok: akumulator, alternator, regulator. Pytanie co jeszcze może powodować taki problem? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Witam Byłem w sklepie zapytać o regulator napięcia. Opowiedziałem sprzedawcy o problemie w moim aucie, a on odpowiedział, że w alternatorach DENSO nie powinno stosować się zamienników. Jeśli zastosuje się zamiennik, to mogą występować takie dziwne rzeczy. Gość chyba dobrze mi podpowiadał, ponieważ sam podpowiedział mi zakup na Allegro. Pewnie sklep...
Koledzy po pierwsze to nie wolno odpinać alternatora od akumulatora bo grozi to jego uszkodzeniem. W takim wypadku ściąga się pasek alternatora w celu jego sprawdzenia. Czy te piski zmieniają częstotliwość wraz ze zmianą obrotów silnika?
Masz przerwę w przewodach od pedału gazu do ECU. Sprawdź jeszcze dwie kostki nad alternatorem.
Auto jak w temacie. Problem polega na tym, że podczas pracy ciągle świeci kontrolka ładowania - choć ładowanie jest na poziomie 14,2V (poza 2 razami kiedy zgasła na chwilę). Alternator DENSO sprawdzany - diody, szczotki, regulator (dla pewności podłożony nowy), pierścienie - OK, brak zwarć na uzwojeniach. Nie bardzo wiem jak alternator steruje kontrolką...
Kondensator przeciwzakłóceniowy.P
alternator denso denso sprawdzić ładować alternator denso denso alternator
czujnik biegu wstecznego uszkodzić wyświetlacz pralka samsung wymiana żarówki punto
odzysk srebra przedwzmacniacz mikrofon elektretowy
Kontrolki w wózku widłowym Linde zapalają się na teście, potem brak dodatkowych informacji Ładowanie akumulatora Dyson - czas, wskaźniki, optymalizacja