Pytanie do automix: Mam scenica 2002 1.9DCI w automacie. Dałem go do warsztatu, żeby wymienił mi olej w skrzyni-no i po wymianie zaczęły się problemy ze skrzynią. Ale po kolei: "mechanik" pomylił korek wlewu oleju i odkręcił śrubę, która znajduje się po prawej stronie od tego korka. Po wlaniu oleju (Dextron II) auto nie nadawało się do jazdy (zapaliła...
Więc auto jest uszkodzone, teraz czas na diagnostykę.
Kolego jedż do warsztatu na porządną diagnostykę
W google wpisz hasło "Clip",chyba że masz ochotę jeszcze coś wymienić przed diagnostyką.
Możesz sprawdzić ciągłość wszystkich połączeń i przewodów i sprawność czujników o ile nie masz co robić . Jedź na diagnostykę.
Ciśnienie sprężania mierzyłeś? Wstaw fotkę tej kontrolki bo nie kojarzę. Diagnostykę robiłeś?
-50st.C minus? Clipem robiłeś diagnostykę?
Nie masz dostępu do clipa.wszelakie inne zabawki nie lubią renaulta za bardzo jeśli chodzi o diagnostykę.
Widzisz rocznik 1999? Synchronizacja przyciskiem CPE była tylko w modelach do sierpnia 1998, kiedy to transmisja była TIR (podczerwień). Po sierpniu 98 nie ma już kodu awaryjnego, transmisja jest drogą radiową i ponowne ustawienie transmisji polega na innych czynnościach. Tak masz rację...programowanie tylko przez diagnostykę
Zacznij od odpięcia sterownika poduszek powietrznych i rób diagnostykę
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
Czym robiłeś diagnostykę?
Żaden komunikat w samochodzie mi nie wyskakuje. Diagnostykę Clipem ?
Zanim coś wymienisz wybiesz się na komputerową diagnostykę silnika.
I jak postępy. doszedł ktoś do czegoś? To jakaś zmora, u taty w samochodzie zrobiło się to samo. Tzn z tego co mi mówił przez telefon to uruchamia się też wentylator i wycieraczki i nie ma komunikacji z diagnostyką.
Tutaj u ciebie może być padnięta też i sama blokada. Pasuje zrobić diagnostykę kolego.
ok Dzięki za pomoc :) a wiesz moze ile bedą chcieli za taką diagnostykę ?
a zrób że diagnostykę
W ciemno chcesz wymieniać? Zrób diagnostykę modułu.
Czy naprawdę w dzisiejszych czasach i trochę przeglądając to forum nie masz świadomości ze trzeba przynajmniej zrobić porządną diagnostykę dedykowanym sprzętem aby cokolwiek zacząć....
Wymień pokrowce na fotelach, albo pędź na diagnostykę
i można temu sprzęgłu zrobić diagnostykę komputerową???żałosne!
Diagnostykę to clipem zrób
Dobra dzięki będe się odzywał po diagnostyce komputerowej
Wiązka została wyjęta sprawdzona i okazało się, jeden kabel plusowy od kompa zaśniedziały aż była przerwa w obwodzie dwa kabelki dziwnie porozrywane wstawione w tych miejscach nowe kable wlutowane i dzisiaj pora na diagnostykę jadę na kompa bo auto nadal niema mocy mam nadzieje że teraz będzie można połączyć się z komputerem później napisze co wyszło...
dwie grzeją 2i 3 a 1.i 2 nie, O tym ile grzałek i kiedy mają być zasilone decyduje ECM. Zrób diagnostykę czymś co wiarygodnie zdiagnozuje to auto bo jak dotąd jesteś w lesie
Tak sądzę, że w dzisiejszych czasach to nie jest wiedza tajemna, że trzeba zrobić diagnostykę komputerową jeśli śię świeci taka kontrolka bo nie jest ona tylko od świec....
Bez diagnostyki to jak wróżenie z fusów. Może przepustnica, może silniczek krokowy, może potencjometr pedału gazu. Zrób diagnostykę będzie wiadomo coś więcej.
Może być dużo,ale najlepiej pojechać na diagnostykę komp.,a tych mechaników pogoń
Diagnostykę trzeba zrobić, na jakiej podstawie wykluczasz immo?
Wymieniłem już pompę paliwa, filtr paliwa, świece - bez rezultatu. A nie lepiej zrobić diagnostykę ? a nie wymieniać w ciemno ?
Zrobić diagnostykę. Zapalenie tej kontrolki może mieć kilkanaście przyczyn. Nie możemy pomóc.
Filtr powietrza warto wymienić. Żarty...nie śmieszne.... Zrobić diagnostykę, sprawdzić stan świec żarowych...
Czym diagnostykę mogę zrobić, czy tylko w serwisie?
Pokopane coś w sterowniku, zrób diagnostykę i zobacz parametry bo teraz to loteria i nie wiadomo czy wysypany czy ubity, obstawiam uszkodzenie bo podłączony blokuje wspomaganie. Brak kontrolki check to brak aktywności sterownika.
Renault megane 3 1.6 16v benzyna Powiem tak ogólnie ciężki ten program fakt ale coś tam potrafi 😀 kodowanie kart itd . Ale do diagnostyki może być lipa fakt. Skanowałem moduły i nie chce się połączyć z injetction a podejrzewam że tam będą błędy odnośnie silnika . Odnośnie info mało jest w sieci tematów . Chyba trzeba będzie jakiegoś taniego elma 237...
Z tą trzecią to taki żart, skoro gość w 2 poście wie że to cewka (chyba ma szklaną kulę), to zgaduję że trzecia. A teraz poważnie - jedź na diagnostykę, ona prawdę powie.
Diagnostykę zrobić, pewnie przepływomierz nie taki lub problemy ze szczelnością dolotu .
Trzeba podpiąć jakiś tester i zrobić diagnostykę bez tego będzie ci ciężko znaleźć przyczynę.
Zrób diagnostykę komputerową. Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza.
Witam mam problem wyskakuje mi kod błędu C121F1 przy diagnostyce komputerowej Renault Megane II 1.6 16v benzyna 2005 nie można go skasować komputerem czy ktoś może mi pomoc i podpowiedzieć co to może być może się spotkał z takim już błędem na necie tez nie mogę znajsc tej usterki z góry dziekuje pozdrawiam
Na gumach stabilizatora nie stwierdziłem luzu. Na diagnostyce też nie ale sprawdzę ponowie. Myślę czy nie może być coś pęknięte ? Np przekładnia kierownicza? Luzu nie ma a większych przegięciach coś się łamie ?
W Renault mówią, że cylinder 1 jest od skrzyni? I dobrze mówią. Zrób porządną diagnostykę i podaj numer z opisem błędu
Dotyczy to pedału gazu- jest on wyposażony w dwa zintegrowane potencjometry, otrzymują one odpowiednio zasilanie i masę i odpowiednio wysyłają sygnały do ecu. Łatwo sprawdzić poprzez diagnostykę
Może to być sterownik Fenix 5 lub Syrius 32. W tym drugim na 100% można podejrzeć w diagnostyce czy dotarł sygnał immo z UCH i czy został rozpoznany. W pierwszym nie pamiętam. W obu sterownikach można wyłączyć opcję immo. Jak pisałem wyżej, szukaj kogoś kto jest zaznajomiony z tematem, a samochód odpali.
Kolego najpierw zrób diagnostykę układu airbag,i na podstawie diagnozy będzie można namierzyć uszkodzenie(wycięcie)
Dzięki za pomoce,spróbuję jeszcze tej metody ze zmniejszeniem przerwy na świecach.Samochód odpala od dotyku,tylko że na dwa cylindry.W najgorszym wypadku gdy nic nie znajdę trzeba jechać na diagnostykę komputerową.
Kolego lepiej żebyś się dowiedział albo zrób ponownie diagnostykę bo tak nic ci nikt nie podpowie gdyż przyczyn może być wiele
Ad.1 - Jak byś zajrzał od spodu w te bezpieczniki to byś już wiedział że tak.I ten fakt uniemożliwia diagnostykę. Ad.2 - Nie, możesz coś sam stworzyć. Ad.3- Da się ;)
tablicę wymontowywuje się prosto Sciągasz cały dashboard-dwie srubki za zaslepkami głosników i jedna na srodku Poderwać,i schodzi.Tablica się odsłania. <E>
Diagnostykę wykonać, błędy i parametry odczytać. Bezpiecznika to raczej wina nie będzie, brak zasilania na blokadę oznacza brak możliwości rozruchu.
Następnie proponował bym sprawdzenie i wyczyszczenie gniazd bezpiecznikowych. Ja bym natomiast proponował zaprzestać pisania o rzeczach, o których ma się mgliste pojęcie. To nie "syrenka 105" z elektromagnetycznym regulatorem i prądnicą. To alternator z dość zaawansowaną elektronika w regulatorze, komunikującą się magistralą LIN ze sterownikiem silnika...
Podjedź na diagnostykę komputerową niech sprawdzą parametry,błędy w sterowniku silnika to wiele wyjaśni. Pozdrawiam
Zrób diagnostykę i sprawdź jakie ciśnienie widzi sterownik w układzie Po wciśnięciu a/c wentylator skraplacza rusza na wolnych obrotach?
Zròb diagnostykę przez markę/model,nie eobd,pokaże ci kody typowe dla marki czyli DF. Delphi nie jest taki zły,trzeba tylko wiedzieć co się robi.
ludzie, przecież tam kontrolka może się świecić z 50 różnych przypadków. Więc zanim każecie mu rozwijac skrętkę magistrali CAN, i nawijać ją w odwrotnym kierunku, może któryś nabąknie coś o porządnej diagnostyce jakims testerem?
Witam. Tylko wspomnę. Znajomy lata temu ale w VW u mnie na garażu sam sobie uzdrawiał auto. Honownica na wiertarkę i nowe pierścienie. Poprawiło się mega i jeździł tym jeszcze kilka lat. Też byłem przeciwny roboty - ale jego sprawa i jego robota - wyszło. A innemu użyczyłem garażu na kilak dni. Sam pomagałem. Megane 2 1,6 Podejrzenie było zapieczonych...
Z pewnością nie jedną sztukę a poza tym będzie to gotowy interfejs dla zainteresowanych diagnostyką Renault różniący się od innych interfejsów
A może tak zrobić diagnostykę, nie wymieniać wszystkiego na chybił - trafił? Podłączyć oscyloskop, popatrzeć na sygnały z czujników?
raczej mało prawdopodobne. Zobacz czy z przełącznika spryskiwaczy Ci idzie + do samej pompki. Najprędzej będzie winy bezpiecznik lub sam przycisk. Po drugie zrobił byś wkońcu diagnostykę komputerową i się dowiesz dokładnie czego dotyczy błąd
Zrób kolego diagnostykę. Sprawdź parametry. Chyba że chcesz w ciemno podmieniać czujniki itp. A to bez sensu jest
1999 Dodano po 2 prześwietliłem czujniki multimetrem sprawdziłam kable w większości bezpieczniki odczyściłem i sprawdziłem, Ktoś wie co ten błąd który mi się pojawia w diagnostyce oznacza?
Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w Megane 3 2010 1.4 tce grandtour. ESP przestało działać i kontrola z kluczykiem świeci się cały czas na desce. Po diagnostyce okazało się, że to czujnik przyspieszenia poprzecznego. Gdzie szukać tego czujnika? Pod tapicerką nie strony kierowcy i pasażera nie znalazłem, a mało jest informacji gdzie go...
Przydało by się zrobić diagnostykę sprzętem dedykowanym do marki np Clipem i zobaczyć na czym dokładnie polega błąd,Czy nie jest to np brak synchronizacji z czujnikiem wału.
Ten czujnik czasem wystarczy stuknąć - auto zapali. Przy diagnostyce, trzeba patrzeć czy sterownik widzi obroty silnika przy rozruchu - wtedy wiadomo od razu.
Powodów może być 1000 i jeden. Przed bezładnym, pozbawionym jakiejkolwiek logiki grzebaniem ostrzegam. Usterki nie naprawisz, a popsuć można wszystko! Na początek trzeba zrobić diagnostykę, ale u prawdziwego diagnosty, a nie oszusta, który tylko odczyta błędy! Diagnosta musi jeszcze umieć je zinterpretować i to dokładnie, po to, by klienta nie pchać...
Nie ma się zapalać. Zrobiłeś już jakąś diagnostykę? Czy nadal liczysz na to że samo się naprawi? Pięć minut kontroli parametrów i wszystko powinno być jasne.
Skoro precyzja to :piszesz o auto-diagnozie czyli o trybie w którym możesz sprawdzić czy elementy tablicy i niektóre funkcje w tablicy są aktywne(sprawne). Diagnostykę i inne działania wykonuje się przy pomocy CLIPA.
Wyłączyć całkowicie instalację gazową. Zrobić porządną diagnostykę: sprawdzenie błędów, ciśnienie paliwa , sprężanie na cylindrach , synchronizacja rozrządu. Stan świec zapłonowych kabli, sprawdzić czy nie zaciąga fałszywego powietrza. Pół godzinki roboty i wszystko wiadome.
Witam wszystkich Właśnie mam tą renowke bo to jest córki I problem jest taki że na wszystkich biegach brak mocy może to turbina padła Odpala od razu Co o tym myślicie Dziękuję Wszystko będzie wróżeniem z fusów. Trzeba zrobić diagnostykę i będzie wiadomo, bez niej, tym bardziej bez wiedzy której nie posiadasz jak sam przyznałeś nic nie sprawdzisz. Ja...
Cześć! Ten migający ekranik przy lewarku i błąd „otwarty obwód czujnika” w Megane IV z 7-biegową EDC to pewnie coś z elektroniką skrzyni. Schematy automatycznych skrzyń (np. EDC) są trudne do zdobycia, bo Renault rzadko udostępnia takie detale publicznie – zwykle trzeba iść do ASO lub szukać w bazach typu Renaultbook albo Haynes, ale spróbuję pomóc...
Dziękuję za wyjaśnienie, auto oddałem do kolejnego warsztatu na profesjonalną diagnostykę komputerową, zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieję, że to nic poważnego ze sterownikiem.
Byłem na diagnostyce clipem. Pokazuje błedy tego co niesprawne i tyle. Sam mam tylko auto coma
najpierw zmień paliwo na zimowe wymień wszystkie świece żarowe na nowe a potem komp-serwisowy Ty tak poważnie? Dodano po 1 Witam Panowie mam podobny problem (silnik jak w temacie) mruga przez chwile kontrolka od świec żarowych a do tego praktycznie na stałe zaświeciła sie kwadratowa, pomarańczowa kontrolka z zygzakiem w środku. Silnik pracuje wtedy...
Żadne kontrolki na desce się dodatkowo nie świecą a silnik kręci i nie planuje nawet zaskoczyć Sprawdź wszystkie bezpieczniki, wykonaj diagnostykę samochodu. Immo Off to ostateczność. Taki zabieg nie pomoże (a jest dosyć drogi), jeżeli usterka tkwi w instalacji elektrycznej samochodu.
Super naprawa , sprawdziłem świece dobre , grzeją no ale i tak je wymienię - jaki to ma sens ? Pieniądze które dasz na świece przeznacz na diagnostykę Clipem stwierdzą Ci co trzeba zrobić a nie wymienianie na widzi mi się
witam Jesli juz ida wszystkie modele to szukam wszystkiego do renault espace v6 3.0 po 97 roku.Diagnostyka,elektryka ,naprawy mechaniczne i inne.Pozdrawiam
wygląda na to że źle dobrane przeguby do czujników . Nie pleć, byłby błąd ABS. Do autora, świecący airbag to pewnie następstwo dłubania przy maglu co skończyło się urwaniem taśmy poduszki. Zrób diagnostykę ABS/ESP(prawdziwym diagnoskopem, nie zabawką), sądzę, że nie został skalibrowany czujnik kąta skrętu po zrobieniu zbieżności.
Cześć, Ile masz auto? Robiłeś regulację luzów zaworowych? Robiłeś diagnostykę jakimś lepszym interfejsem diagnostycznym? Warto też zrobić logowanie podczas pracy(jazdy). Będziesz widział np. wykesy z pracy wtryskiwaczy itp.
Ten samochód mnie wykończy i finansowo i psychicznie zamontowałem ostatnie dwa nowe wtryski auto słabe jest praca nie równa nie ustąpiła pomimo wprowadzenia do kompa powietrze idzie z wtrysków nawet gdy podaję paliwo bezpośrednio czarna magia jeszcze podjade może jutro do serwisu Reno na porządna diagnostykę jak nic nie wskóra to sprzedaje dziada szkoda...
czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie. Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne? Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu Może...
to silnik F9Q common rail DCI nie ma czujnika wzniosu iglicy(taki czujnik był w DTI na jednym z wtrysków) Myślę, że diagnostykę robiłeś zabawką wyświetlającą głupoty. Zrób test przelewowy i sprawdź doładowanie na aucie w ruchu, na postoju turbina nie jest tak sterowana jak podczas jazdy.
Problem z ładowaniem to prawdopodobnie uszkodzony przewód podczas wymiany turbiny lub poluzowana nakrętka. Tu akurat potrzeba kilka minut na diagnozę. Sprawdzenie przejścia w przewodach od akumulatora do alternatora oraz samo ładowanie bezpośrednio przy alternatorze. Dwa pozostałe przypadki to temat wymagający trochę więcej zaangażowania przy diagnostyce....
Te przewody to w diagnostyce pokaże jak będą uszkodzone czy samemu jakoś . Jestem zielony w tych tematach sory jak głupie pytania
Też wczoraj robiłem taką renówkę, a usterka polegała na tym że podczas przyśpieszania licznik i prędkościomierz pracowały poprawnie. Wystarczyło puścić nogę z gazu lub wrzucić luz i wskazówka pokazywała 0 km/h. Przyczyna tkwiła w mechanicznym napędzie impulsatora (w mechaniźmie różnicowym). Jedź na diagnostykę, włącz "live date" i zobacz "vechicle speed"....
"borsche"widzę, że ty się specjalizujesz w clipie i renault, ale mącisz ludziom w głowie... Jeśli ktoś nie ma nic wspólnego z diagnostyką, to sprzęt, jakikolwiek służy im tylko do odczytu kodów błędu .....i tak trzymać (będzie więcej klientów).....i podpowiedzi nie pomogą
Nie reaguje na regulację temperatury. Wyczytałem, że zacierają się silniczki od klapek nawiewu A nie natknąłeś się na również inne przyczyny? Bo równie dobrze może jeden z czujników temperatury mieć problemy albo sterownik klimatyzacji wysiadać. Fajnie by było diagnostykę wpierw zrobić, poglądy na odczyty, nie wiem tylko o ile w aucie "F" będzie to...
Witam Diagnostykę zrób... nawet tym prosty m interfejsem na wifi od smartfon. Przyczyn może być wiele: - czujniki wałków - zła dawka paliwa, powietrza - sensor tlenu - przepustnica w niektórych silnikach, pompa vacum - lewe powietrze
Witam. Miałem podobny przypadek z Megane z 2000r. Z tym, że u mnie po diagnostyce komputerowej pokazało błąd czujnika ABS. Okazało się, że przetarty był przewód od czujnika w tylnym lewym kole. Zakładam że jest to podobny system więc warto by było zacząć od sprawdzenia czujników i wyczyszczenia ich.
Tu masz body control module, prawdopodobnie to jego wina, często w renault megane pada. Dobrze by było żeby podłączyć auto pod diagnostykę. Może być problem z kablami, ale tak nagle pozycyjne i mijania padły, a długie ok, możesz odłączyć akumulator na 5min, a jak po podłączeniu dalej to samo to trzeba w BCM "pogrzebać". Wprawny elektryk powinien sobie...
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
Jeszcze kolega poda jaki silnik w tym scenicu jest A co to ma za znaczenie, skoro układ jezdny wszystkie mają taki sam? Puka - to trzeba jechać na diagnostykę, gdzie na szarpakach usterka się znajdzie. Na pewno nie jest to sama maglownica. Albo wysypały się igiełki z przegubu wewnętrznego, albo to silnik tłucze na podporach.
Że świece nowe to nic sprawdż czy grzeją [napięcie dochodzi] Czy nie kręci coś wolno rozrusznik? Motor 1,9 DCi? Zrobić diagnostykę kompem a jak mało to test wtrysków I musi chodzić bo tam jest silnik z laguny/megane
Przekaźnik pompy paliwa Ma się to nijak do braku iskry. Masz problem z odczytywaniem obrotów wału lub wałka. Czy podczas kręcenie rozrusznikiem, obrotomierz się podnosi? Na diagnostyce wyszedł jakiś konkretny błąd? W parametrach rzeczywistych widać obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem?
Samochód na diagnostykę, może być cały wachlarz przyczyn. Najprawdopodobniej błąd będzie dotyczył składu mieszanki, czyli potrzebna będzie regulacja gazu. Póki co, nie wiemy jaki masz założony gaz. Przez internet będzie Ci ciężko pomóc. Do diagnostyki szukaj kogoś z urządzeniem "Clip".
Na diagnostyce nie pokazało żeby coś z nim nie tak miało być...ale nie sprawdzałem go, nawet nie wiem jak heh.... Z reszta elektronik na diagnostyce posprawdzał czujniki itd...skalibrował wszystko (nic to nie dało) i stwierdził że wszystko jest ok.
Z tym kompem poczekam na kolegę aż wróci z wakacji ale rozmawiałem z mechanikiem który robił mi ta diagnostykę i mówiłem mu o tym skwerczeniu i powiedział że jego komp jest konkretny i sprawdzał wtryski i są ok ciśnienie pompy jest ok jedyne jego zastrzeżenie to egr więc czekam na komp jak on nie pokaże to się poddaję. Dzięki.
Witam Robiłem diagnostykę silnika w megan II 2003 rok wyskoczył mi błąd grzania sondy lambda za katalizatorem (błędu się nie da wykasować jak wjadę na kanał to będę sprawdzał sondę albo wiązkę i ewentualnie wymieniał).Check mi przy tym błędzie nie świecił .Po tej diagnostyce zabrałem się za naprawę rezystora dmuchawy bo był uszkodzony jak go wymontowałem...
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Witaj ponownie, auto nie moje próbuje komuś z nim pomóc, problem jest taki że nie odpala jutro zrobię szczegółową diagnostykę. Co do kluczyka wydaje mi się że jest to irda ale mogę się mylić, poniżej przesyłam zdjęcia płytki kluczyka. https://obrazki.elektroda.pl/8028464200_... https://obrazki.elektroda.pl/5627008200_...
megane diagnostyk renault megane diagnostyk diagnostyk silnik megane
iglica zaworu grzejnik regulacja prądu spawania bocznikiem komputer wolno stojący
bosch condens nietypowe połączenie bezpieczników
Schemat elektryczny dmuchawy Mercedes Klasa A Uszczelnienie rozszczelnionej głowicy drukarki atramentowej