Zdecydowanie z elektrykiem. W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa, chociaż nie sądzę, żeby się połączył ze sterownikiem silnika. Bezpieczniki sprawdź!
Zanim coś wymienisz wybiesz się na komputerową diagnostykę silnika.
Sterownik poduch w tym sprzęcie nie blokuje silnika. Oczywiście, że nie blokuje, jak jest czujnik uderzeniowy . Ale tu brakuje zasilania. Albo przewód ugnity, albo bezpiecznik. Napisał, że brak kontrolki silnika. I diagnostyka wywali błąd połączenia ze sterownikiem silnika.
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
Naładuj dobrze akumulator i wtedy sprawdź, czy cykanie będzie nadal występowało. A jak tak, to otwórz maskę i zlokalizuj na słuch skąd to cykanie dochodzi i z jakiego elementu, przekaźnika itp. Wtedy np fotka i próba zlokalizowania od czego jest ten element cykający i dalsza diagnostyka.
Nie temperatura i nie świeca, silnik pracuje awaryjnie. Diagnostyka prawdę Ci powie.
Jeden z elektrowtryskiwaczy do wymiany raczej, przelewy sprawdziłeś ? chyba nie odłączałeś ich zasilania w trakcie pracy silnika? Jakaś diagnostyka była czy żadna tylko na słuch ?
A czy diagnostyka to tylko błędy? Błędów brak to już nic się nie da zrobić? Trzeba podłączyć diagnoskop i tam jest coś takiego jak parametry rzeczywiste a w nich np. ciśnienie paliwa na szynie. Zacznij od tego.
Co mozecie mi doradzic? Proszę Was o pomoc. Z góry dziękuję i liczę na jakies wskazówki Odczyt błędów z ECU i diagnostyka w momencie gdy nie zapala
dziękuję za pomoc już naprawiłem:) brak przejścia w kostce, słaba masa ogólna silnika, i zacierający się czujnik prędkości...:) pozdrawiam
Diagnostyka na początek, gdyż bez wskazówek z ECU będzie to niemożliwe.
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
Kontrolka osprzętu silnika. Baz diagnostyki nic się nie zrobi.
Dzięki za pomoce,spróbuję jeszcze tej metody ze zmniejszeniem przerwy na świecach.Samochód odpala od dotyku,tylko że na dwa cylindry.W najgorszym wypadku gdy nic nie znajdę trzeba jechać na diagnostykę komputerową.
Nie mozna wykluczyc, bycmoze wypadanie zaplonow. Kiedys mialem polo z wypadaniem na wolnych,nierowna praca etc. a na wyzszych bylo miod. Ale wniosek z tego,ze porzadna diagnostyka u kogos ze sprzetem i dobra glowa potrzebna!
Diagnostyka przede wszystkim! Dodano po 1
Diagnostyka się kłania. Chyba że chcesz powymieniac wszystkie, dość drogie czujniki silnika na ślepo. Skąd pomysł że to czujnik wału?
Wymień pokrowce na fotelach, albo pędź na diagnostykę
(at)automix jutro jadę do warsztatu na diagnostykę i za niedługo napiszę kod błędu. Dodam jeszcze, że po zapaleniu silnika, gdy zostawię samochód na P, prawie na pewno włączy się kontrolka. Gdy ruszę normalnie, to nie zawsze zapala się ona podczas jazdy.
Renault megane 3 1.6 16v benzyna Powiem tak ogólnie ciężki ten program fakt ale coś tam potrafi 😀 kodowanie kart itd . Ale do diagnostyki może być lipa fakt. Skanowałem moduły i nie chce się połączyć z injetction a podejrzewam że tam będą błędy odnośnie silnika . Odnośnie info mało jest w sieci tematów . Chyba trzeba będzie jakiegoś taniego elma 237...
Zrobić diagnostykę. Zapalenie tej kontrolki może mieć kilkanaście przyczyn. Nie możemy pomóc.
Ten czujnik czasem wystarczy stuknąć - auto zapali. Przy diagnostyce, trzeba patrzeć czy sterownik widzi obroty silnika przy rozruchu - wtedy wiadomo od razu.
Podjedź na diagnostykę komputerową niech sprawdzą parametry,błędy w sterowniku silnika to wiele wyjaśni. Pozdrawiam
Miałem podobny problem 1,6 16v metodą prób wymieniałem cewki i udało się naprawić 2 uszkodzone po rozmowie z mechanikiem stwierdził że delikatne uszkodzenie cewek powodowało ogłupianie komp co powodowało wskazywane awarii diagnostyka stwierdziła błędy zasilania
O ile pamiętam immo odcina również pompę paliwa, W tym aucie nie odcina. diagnostyka i sprawdzić czy jest pozwolenie na uruchomienie silnika oraz czy klucz rozpoznany. Najprawdopodobniej problem z cewką transpondera w kluczyku.
Zrób diagnostykę komputerową. Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza.
na początek kolego to diagnoza komputerem bo tam na pewno wyjdzie co i jak boli. Może być kąt wtrysku przestawiony a może być wiele innych rzeczy wróżyć możemy ale diagnostyka powie co i jak jaśniej. Więc pędź na kompa
Cześć! Ten migający ekranik przy lewarku i błąd „otwarty obwód czujnika” w Megane IV z 7-biegową EDC to pewnie coś z elektroniką skrzyni. Schematy automatycznych skrzyń (np. EDC) są trudne do zdobycia, bo Renault rzadko udostępnia takie detale publicznie – zwykle trzeba iść do ASO lub szukać w bazach typu Renaultbook albo Haynes, ale spróbuję pomóc...
W tych pieniądzach to przemyśl 6 razy zanim kupisz i nie licz że kupisz luks igłę jeśli chodzi o blachę. Jęśli blacha będzie dobra to albo autko leciwe albo silnik do kapitalnego remontu. Małe spalanie, hmm astra g 1.4 zjada 9-10 PB95 w mieście (Łódź). Może ewentualnie z tego wszystkiego to Golf bo i części używanych dużo i diagnostyka też prosta ale...
Mistrzu, diagnostyka to nie tylko odczyt błędów... są też parametry bieżące. Zamiast wymieniać na próbę pół auta, udaj się do polecanego diagnosty.
Witam 1. Na silniku powinieneś mieć tabliczkę z dokładnym modelem silnika! 2.Jeśli dobrze pamiętam kodowanie wolnych obrotów w tym aucie wyglądało tak ze odłączamy klemę na kilkanaście sekund- zakładamy , potem uruchamiamy auto pozostawiamy na wolnych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy. 3. gaśnie? w jakim stanie są: Przewody? swiece?...
Następnie proponował bym sprawdzenie i wyczyszczenie gniazd bezpiecznikowych. Ja bym natomiast proponował zaprzestać pisania o rzeczach, o których ma się mgliste pojęcie. To nie "syrenka 105" z elektromagnetycznym regulatorem i prądnicą. To alternator z dość zaawansowaną elektronika w regulatorze, komunikującą się magistralą LIN ze sterownikiem silnika...
A co w aucie nie działa? Może to tylko błąd testera diagnostyki.
Witam, Mam problem z Renault Megane IV 1.5 dCi, rocznik 2018. Auto nigdy wcześniej nie wyświetlało komunikatów dotyczących AdBlue. Niedawno wypaliłem cały płyn AdBlue, a następnie zalałem nowy, świeży płyn. Po przejechaniu około 1000 km pojawił się komunikat o odliczaniu do unieruchomienia pojazdu. Podczas dalszej jazdy dolewałem dwa razy po 2 litry...
U mnie podczas jazdy wszystko zgasło silnik też tylko awaryjne,postojowki i radio dzialalo. Z forum dowiedzialem sie o bezpiecznikach za akumulatorem i byly 3 z 5 zjedzone. Wyciagnełem całą listwe wyczyściłem, i wszystko ok i to w centrum Gdańska na aleji zwycięstwa. Przy okazji abs stop i serwis sie naprawił bo wszystko sie paliło od roku a diagnostyka...
Że świece nowe to nic sprawdż czy grzeją [napięcie dochodzi] Czy nie kręci coś wolno rozrusznik? Motor 1,9 DCi? Zrobić diagnostykę kompem a jak mało to test wtrysków I musi chodzić bo tam jest silnik z laguny/megane
Witam, Mam problem z Renault Megane IV 1.5 dCi, rocznik 2018. Auto nigdy wcześniej nie wyświetlało komunikatów dotyczących AdBlue. Niedawno wypaliłem cały płyn AdBlue, a następnie zalałem nowy, świeży płyn. Po przejechaniu około 1000 km pojawił się komunikat o odliczaniu do unieruchomienia pojazdu. Podczas dalszej jazdy dolewałem dwa razy po 2 litry...
Witam Wczoraj zlawetowano do naszego warsztatu w/w samochodzik, który "rzucił palenie" :D Podstawowe objawy: 1. Brak sterowania zamka centralnego z pilota i z konsoli. 2. Brak kierunków i awaryjnych. 3. Migająca żółta kontrolka od silnika. Po sprawdzeniu okablowania - padło na "czarną" skrzynke z bezpiecznikami. Przelutowałem całą i samochodzik "ożył"...
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Niestety internet nie zastąpi rąk i głowy. Nieodzowna diagnostyka stanu na samochodzie. Z opisów wnioskuję, że akumulator znudził się współpracą z użytkownikiem. Nieco dziwny objaw braku przygasania lampek. To może świadczyć o zupełnym braku połączenia masowego silnika i akumulatora. Może jest tak, że silnik połączono do masy instalacji cienkim przewodem,...
Byłem na diagnostyce podczas trwania usterki. Jest odczyt z potencjometru pedału gazu więc jego chyba możemy wykluczyć, natomiast brak odczytu w polu: czujnik położenia przepustnicy, wartość w polu o nazwie uchylenie siłownika przepustnicy również się nie zmienia. Facet który robił diagnostykę mówi, że musi jeszcze sprawdzić wiązkę przewodów idącą pod...
Ten typ tak ma , tak samo jak wszystkie inne które posiadają ABS ( przynajmniej te którymi jeździłem) . :D Przy około 20 km/h ABS wykonuje auto diagnostykę systemu ( pompa, zawory ...) Auto diagnostyka jest wykonywana każdorazowo po podaniu zasilania . z tym, że ABS jest w aucie od nowości;) a turkotanie pojawiło się parę tyg temu, z dnia na dzień....
Jeszcze kolega poda jaki silnik w tym scenicu jest A co to ma za znaczenie, skoro układ jezdny wszystkie mają taki sam? Puka - to trzeba jechać na diagnostykę, gdzie na szarpakach usterka się znajdzie. Na pewno nie jest to sama maglownica. Albo wysypały się igiełki z przegubu wewnętrznego, albo to silnik tłucze na podporach.
"borsche"widzę, że ty się specjalizujesz w clipie i renault, ale mącisz ludziom w głowie... Jeśli ktoś nie ma nic wspólnego z diagnostyką, to sprzęt, jakikolwiek służy im tylko do odczytu kodów błędu .....i tak trzymać (będzie więcej klientów).....i podpowiedzi nie pomogą
Uniwersalny kabel działa (Audi 80 2.0 '94). Z Renault Megane 1.6 16V '01 wystąpił pewien problem - po połączeniu się z ECU jednostka przestawała odpowiadać. Do połączenia dochodziło, jednak było zrywane. Jeszcze 2 VW podłączę (jeden rzadko spotykany - Golf II 1.3 na wielopunktowym wtrysku) i w przyszłym tygodniu Opelka Vectrę 1.6
Cześć, Problem w silniku w Megan 1.5dci 90 KM,brak dwunasty i DPF, auto po rozgrzaniu zaczyna kopcić białym dymem ale nie kłeby. Diagnostyka pokazała EGR, po demontażu zaworu okazało się że zawór nie działa a dokładnie nie otwiera się, został wymieniony na używany sprawny, ale problem z dymieniem pozostał. Płynu chłodniczego nie ubywa, ktoś ma pomysł...
Witam Diagnostykę zrób... nawet tym prosty m interfejsem na wifi od smartfon. Przyczyn może być wiele: - czujniki wałków - zła dawka paliwa, powietrza - sensor tlenu - przepustnica w niektórych silnikach, pompa vacum - lewe powietrze
Czy te obroty po odpaleniu zimnego silnika to też może być przepustnica czy coś innego? Zastanawia mnie jeszcze to, że wszystkie parametry na diagnostyce są ok i praca przepustnicy i pedału gazu jest płynna, nie ma żadnych przerw i skoków, a jak by były jakieś przerwy na ścieżkach to by to było widać.
Co do diagnostyki. Autko mam niedawno, ale pierwsze co zrobiłem to do warsztatu i komputer pełna diagnostyka. Był jakiś błąd w pamięci (nieaktualny)z układu wtrysku oraz gościowi nie podobała się sonda Lambda. Zbadał ją przeczyścił styki. wykasował wszystkie błędy, potem kilkakrotny full test i zero błędów. Na dzień dobry też zmieniłem filtr paliwa...
Czyli pojawiły się 4 błędy nie siedem . Fajnie że zrobiłeś diagnostykę tylko DLACZEGO przyrządem który sam nie potrafi zrozumieć co diagnozuje :?: Zrób diagnostykę CLIP , tylko pełną z rozszerzeniami błędów . Jest możliwość że błędów będzie siedem a nie cztery :| Jak zachowuje sie silnik podczas pracy - czy słychać w wydechu wypadania zapłonu :?: Kiedy...
Jeśli chodzi o DIAGNOSTYKĘ USZCZELEK to jest ona prosta i podpowiedział mi ją znajomy mechanik. A sprawdzić tą usterkę można za pomocą spreju do czyszczenia przepustnic albo spreju do odpalania samochodów na zimno (wspomagający-używają go kierowcy do maluchów) lub jakiegoś spreju na bazie rozpuszczalników. Należy prysnąć takim serajem okolicę przepustnicy...
Mylisz się i to bardzo. Diagnostyka jest najważniejsza częścią naprawienia czy wykrycia usterki. Proponuję podłączyć auto pod odpowiedni interfejs żeby nie było wprowadzania w błąd przez dziwne zabawki itp.. Clip prawdę ci powie.
do jednego wtrysku nie dochodzi paliwo , bo wygiełem trochę wężyki od wtryskow i na 3 słychać paliwo w nich . Niezła metoda. Układu paliwowego nie bada się na słuch. Jeśli już, to zrób test przelewowy. Na moje oko nie ma ciśnienia paliwa i dlatego długo kręci ale co można na odległość... Jeśli chodzi o 1.5 dci to jest bardzo problemowy silnik. Znam...
Żadne kontrolki na desce się dodatkowo nie świecą a silnik kręci i nie planuje nawet zaskoczyć Sprawdź wszystkie bezpieczniki, wykonaj diagnostykę samochodu. Immo Off to ostateczność. Taki zabieg nie pomoże (a jest dosyć drogi), jeżeli usterka tkwi w instalacji elektrycznej samochodu.
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
W temacie napisałeś coś o światłach STOP, doprecyzuj to w treści wątku... Szarpie zapalają sie stopy i gasnie Nie ja myślę że jest problem z myciem stóp i potem się zapalają :| :?: albo Bo taki jest jedn stop silnika i drogi napis stop poprstu jest za drogi napis stop i brakuje już na benzynę i auto gaśnie . :shocked!: Wiem że bredzę :crazyeyes: ,...
Witam wszystkich 😉 Podpinam się pod temat mam taki sam problem z pojazdem jak opisano w temacie. Kupiłem oryginalną nową przepustnicę, wymieniłem pedał gazu, został sklonowany sterownik ECU silnika oraz sprawdziłem wiązki przewodów żarówką oraz miernikiem stan rezystancji izolacji, WSZYSTKO niby Ok, niby bo dalej występuje usterka, Laguna 3 odpala tylko...
Witam, Problem polega na niedziałającym obrotomierzu. W aucie nic nie było przerabiane/wymieniane jeśli chodzi o zegary oraz instalacje. Renault Mehane I phII Silnik 1,9 dci - F9QK 732 Rok produkcji 2002 ECU Bosch na 3 wtyczki Czynności jakie wykonałem w celu ustalenia przyczyny: Test zegarów – klawisz na manetce od wycieraczek i zapłon. Zegary...
czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie. Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne? Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu Może...
to silnik F9Q common rail DCI nie ma czujnika wzniosu iglicy(taki czujnik był w DTI na jednym z wtrysków) Myślę, że diagnostykę robiłeś zabawką wyświetlającą głupoty. Zrób test przelewowy i sprawdź doładowanie na aucie w ruchu, na postoju turbina nie jest tak sterowana jak podczas jazdy.
W tym silniku K4M mam Lovato Fast. Częstą awarią jest właśnie czujnik położenia wału (czy jak go tam zwał). Więc może jest uszkodzony- sprawny powinien mieć chyba około 200 omów, ale to tylko diagnostyka bierna.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Odnowie temat gdyż mam podobny problem z tym, że jest to sirius 32. Komputer po odpaleniu silnika nie podaje masy na grzanie sondy za katalizatorem w efekcie czego sonda nie pracuje. Po czasie sterownik zapala check z błędem ze katalizator jest niesprawny. (DF106). Pytanie jest takie czy ta masa na sondę ma byc podawana caly czas po uruchomieniu silnika...
Wymiana oringów osadzenia przepustnicy i to ma sens ale sprawdził bym też czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego , to akurat nie ma wpływu na taką pracę silnika Przepływomierz, silniczek krokowy? , tego pierwszego niema w tym silniku, to drugie jest ale inaczej się nazywa i może mieć wpływ na takie...
Przemo9826 Po przeczytaniu artykułu pt"Jak stracić pieniądze w warsztacie" zaczynam rozumieć Twoje wypowiedzi na tych forach. „Foorumowicze” niech czytają kupują części i zlecają wymiany niepoczebnych sprawnych części my mechanicy w końcu z tego żyjemy a i odchodzi nam długotrwała diagnostyka nigdy nie doceniona przez klientów. Tak że panie...
Jutro zamierzam na diagnostykę kompem podjechać i zobaczyć co i jak. Dziwne, że żadne błędy nie wyskoczyły a teoretycznie powinny. Dodatkowym objawem jest delikatne telepanie silnikiem na jałowych, w kabinie nieodczuwalne, jak otworzy się maskę jest to widoczne, że silnik ma nierównomierne drgania. Świece wymienione, cewki zmienione na denso, nowe uszczelki...
Nie nabija kilometrów,wskazówka prędkościomierza ani drgnie. Pozostale zegary sprawne.A czujniki ABS wymieniłem z tego powodu ze były już rozwarstwione w pewnych momentach. To ten model że zczytuje prędkość z ABS. Dodano po 2 Diagnostyka tzn.komputer nie połącza się ani z ABS-em ani z silnikiem. Wyczytuje tylko poduszki. Dodano po 1 Kolegi genek1000...
Moim zdaniem cewka zaplonowa jesli jest wilgotno w powietrzu nabiera wilgoci i samochod sie dlawi. Pracuje od dluzszego czasu w Renault i wiem ze bylo 2 rodzaje cewek w tym jeden rodzaj wadliwy-czuly na wilgoc. Jak rozpoznac wadlowa cewke? Wadliwa - kolor cewki cala czarna i plastilowa. Dobra - Metalowa zalana zywica. Diagnostyka wyglada nastepujaco....
Ja proponuję sprawdzić rozrzad. Skoro obrotomierz nie pracuje podczas próby odpalenia to pewno dlatego ze jest brak synchronizacji wałków. Słaby sprzęt diagnostyczny może odczytać to jako błąd czujnika położenia walka. Bardziej sugerował bym się podejściem mechanicznym czyli sprawdzeniem ustawienia rozrządu niż diagnostyka komputerowa, szczególnie ze...
Cześć Ostatnio w moim meganie (1.6 16v) pojawił się problem z ładowaniem akumulatora. Na tablicy świeci się kontrolka akumulatora i 'stop'. Po zmierzeniu napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniku - spadło poniżej 12v. Natomist przy włączonym pozostaje bez zmian. Postanowiłem zajrzeć do alternatora i wymieniłem szczotki. Niestety jak się okazało...
Jestem nowym użytkownikiem forum i na wstępie chciałbym wszystkich serdecznie powitać. Jestem posiadaczem Reno Megan scenik 1.6 16 v 2001 r. Świeci się check i po diagnostyce komputerowej wyszedł błąd obwodu czujnika prędkości pojazdu. ABS i .ESP działa poprawnie. Żadnych błędów w diagnostyce tego systemu. Po jeździe próbnej z podlonczonym komputerem...
Faktem jest że w przypadku zatarcia popychaczy hydraulicznych silnik klepie jak czołg. Popychacze wypełnione są olejem silnikowym i w przypadku zatarcia nie kasują luzu zaworowego. Jakim olejem zalałeś silnik. Jeżeli pełny sysntetyk (rzadszy) radziłbym przejść na półsyntetyk (gęściejszy). No chyba że zatarte są już na amen. Co do falowania to radziłbym...
1 Buda 1995 tak?jeśli pod maską masz K4M(od 1999) to znaczy że ktoś przełożył silnik,sterowanie z sirius32.może nie mam racji ale zdjęcia nie zapodałeś jak prosił genek1000. 2 Skoro sirius32 to i diagnostyka z '99 całkiem łatwa i odczyt parametrów pracy też 3 Jak wykonana rzeźba z przekładką(jeśli miała miejsce)to osobny problem
Witam Robiłem diagnostykę silnika w megan II 2003 rok wyskoczył mi błąd grzania sondy lambda za katalizatorem (błędu się nie da wykasować jak wjadę na kanał to będę sprawdzał sondę albo wiązkę i ewentualnie wymieniał).Check mi przy tym błędzie nie świecił .Po tej diagnostyce zabrałem się za naprawę rezystora dmuchawy bo był uszkodzony jak go wymontowałem...
Do diagnostyki tylko CLIP
Zakupiłem taki oto kabelek na portalu aukcyjnym "RENAULT Dacia INTERFEJS dla DDT2000 + VAG KKL PL" oferujący : Interfejs obsługuje modele na K-LINE Grupa RENAULT 1997 - 2007 RENAULT: Avantime, Clio, Espace IV, Kangoo, Laguna, Laguna II, Modus, Megane & Scenic, Megane II, Master, Mascott, Safrane, Traffic, Twingo, VelStatis NISSAN: Almera, March-Micra,...
Acha, dzięki za zainteresowanie rok 2001 motor 2.0 16v nr uch 8200033521B S108502710F wystarczy ? czy vin? Podmieniłem właśnie uch z megane z biednej wersji (brak kilku układów w sterowniku) ale nawet zamyka się z pilota od megi, wszystko z grubsza chodzi dało by rade tak jeździć doraźnie jakby odpalił, plan mam aby w DDT to uruchomić da radę? myślałem...
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Nie mam praktyki z wymianą czujnika obrotów wału korbowego ale znam niepochlebne opinie o zamiennikach (niefirmowy czujnik). Elektronika - trop poszukiwań słuszny, powinno być wszystko sprawdzone + diagnostyka, ew. odczyty błędów. Z mojego doświadczenia - automatyczna skrzynia biegów łapała błędy pod wpływem drgań na nierównościach - przyczyna dosyć...
Witam po raz pierwszy. Mam Megane I 1.9 cdi z 2002 roku i zaczeły się problemy. Z wydechu wydobywają się kłęby białego dumy podczas uruchamiania silnika, gdy stoi w miejscu(np. na światłach) i przy niskich predkościach. Przy szybszej jeździe nie ma takiego objawu. Podczas postoju kłeby dymu sa dość duże, wręcz można by rzecz ze tworza zasłone dymna:/...
Od diagnostyki ale obawiam się że zwykły skaner OBD do silników nie ogarnie oświetlenia.
Tak jeden sygnał na stop drugi do ECU. jadę do znajomego - ma megane z taki samym silnikiem ale młodszy rocznik i podstawie od niego czujnik a mój wepnę do niego, jeśli czujnik będzie oka to co dalej, na które wyjście, gdzie do ECU ma ten sygnał dość? Skąd to wiedzieć. Można by w kostce podpinanej do czujnika zworkę zrobić ale nie wiem gdzie szukać...
Pomocy mam problem z moją megi 1,4 16V, 2000 może ktoś z was miał podobny: Podczas jazdy po przejechani ponad 100 km silnik gaśnie, nie zapala się żadna kontrolka. Odpalam ponowinie bezproblemowo jadę parę kilometrów i historia się powtarza. Byłem z tą sprwą u kilku mechaników i w aos wszyscy się poddali diagnostyka nic nie wykazuje, wymienili przekaźnik...
Z tego roku auto komputer wiele nie pomoże, tu trzeba podstawowej diagnostyki. Pozdrawiam
Witam jestem nowy i jeśli źle wstawiłem temat proszę o przeniesienie mianowicie mam pytanie posiadam renault Megane 1.9 dti 97 rok od 2 tygodni z dnia na dzień zaczęły mi falować obroty, a mianowicie normalnie mam stale na biegu jałowym około 10 na wskaźniku i po chwili mam 0,7 po czym po chwili znowu 10. Kiedy spadają samochód lekko zamula i przy zmianie...
Czujnik temp. paliwa jak mi powiedziano nie jest w tym przypadku problemem. Temp. minus 50 C odczytywana jako błąd jest wynikiem softu ECU, który tkwi w tym samochodzie od lat. Problemem jest albo samo ECU albo jego okablowanie. Błąd czujnika temp. cieczy chłodzącej pojawił się na wyświetlaczu i na interfejsie diagnostycznym. Wymiana czujnika nic nie...
Niech twój spec z diagnostyką sprawdzi połączenie pomiędzy modułem UCH, a sterownikiem silnika. Swoja drogą to jaki to sterownik siedzi w twojej Megance? 1999 rok to przejście immo z podczerwieni na transpondery. Były modele gdzie sterowanie zamkiem centralnym odbywało się podczerwienią, a rozbrajanie immo transponderami. Nie napisałeś ważnych informacji....
diagnostyka komputerowa nie pokazuje nic prócz "wypadanie zapłonów na cyl. 3" Przyczyn może być kilka. Zacznijmy od początku. Przyczyną kulawej pracy silnika, może to być cewka lub świeca na 3 cylindrze, ale stawiałbym na cewkę. Po zamianie cewek między 3 cylindrem, z którymś z pozostałych, błąd powinien iść za cewką. Można spróbować radykalnie zmniejszyć...
Witam, Zakupiłem używany pojazd tej marki, jednak nie nacieszyłem się nim za długoo.. Podczas jazdy pojawia się przerywanie i zapala kontrolka "check engine" diagnostyka wykazala, że przepalona jedna żarowa. Ok przeżyjemy. Jednak na trasie powrotnej do domu (600km) podczas jazdy bez uprzedzenia zapaliły się wszystkie kontrolki i komputer wywalił po...
Witam. Posiadam autko Megane coupe 1.6e i od jakiegoś czasu męcze się z problemem obrotów i co za tym idzie prędkości maksymalnej na 4 i 5 biegu. Problem wygląda tak : oprócz tego iż auto stało się mniej dynamiczne i słabsze troche, zaczęło gdzieś o jakieś 2l więcej palić, często są problemy z dynamicznym wystartowaniem (albo uczucie jakby chciał a...
Auto z roku 2000r. - tzw. przejsciowka. Po podpieciu do komputera diagnostycznego okazalo sie, ze napiecie na pierwszej sondzie "plywa" w odpowiednim zakresie, natomiast na drugiej stoi w miejscu (ok. 438 mV) . Elektryk twierdzi, ze tak nie powinno byc, tzn. napiecie na drugiej sondzie rowniez powinno "plywac". Dodam, ze cala diagnostyka byla wykonana,...
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
No fajnie, a gdzie wyniki diagnostyki dedykowanym testerem?
Witam Od pewnego czasu męczę się z renówką nie mogę jej odpalić po wypadku zadziałał wyłącznik przeciążeniowy ale po włączeniu obwód działa. Sprawdziłem czujnik obrotów wału - działa. Ciśnienie paliwa ok komputer odłącza wtryski kontrolka immo miga ok. Objawy to po włączeniu zapłonu przez chwile jest napięcie na cewkach później jest odłączane i jak...
Wielkie dzięki za wszystkie wskazówki.Jutro szukam fachowców od diagnostyki i zapłonów.Dam znać o wszelkich zmianach.Pozdrawiam.
Witam!! Wiem, że na ten temat napisano wiele, ale niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Moja Meganka od 2 miesięcy podczas jazdy przerywa dusi się, aż strach nią jeździć. Mam w niej silnik 1.6 75 km. Rocznik 1998 Szukałem dużo po Internecie i właściwie wszystko już przetestowałem. Auto zawsze odpala za pierwszym razem nie ma znaczenia czy silnik...
Witam, Diagnostyka pojazdu wykazała: - DF039 Inlet Air temp. sensor circuit, short circuit to earth - DF053 Rail pressure regulation function, at maximum limit - DF114 EGR soleniod valve circuit, valve locked - DF010 EGR position sensor circuit, above the max level - DF015 Main relay control unit, pernament low level - DF025 Preheating unit diagnostic...
Witam forumowiczów Problem dotyczy modułu zapłonowego w Renault Megane 1.6 '98, 8v - obecnie 90km Od kupna, czyli ponad rok temu pojawiały się problemy z wilgocią na stykach przy wtyczce i gnieździe modułu. Obok jest wlew płynu do spryskiwaczy i jakoś sobie to tam przez nieszczelny korek leciało....Kilka tygodni temu w miarę możliwości zostało to uszczelnione...
Witam serdecznie. Na wstępie opisze trochę historii mojego autka, gdyż uważam że jest to istotne. Megankę sprowadzono z holandii miała fabryczną instalacje gazową, oczywiście jak to bywa w naszym kraju - na butle nie było homologacji. Więc musiałem ją zdemontować "fachowiec" gazownik teoretycznie wpiął się w istniejącą instalację i jakoś to jeździło...
Przec to kobieta... eh .. ale nie jestem taka głupia i tak sporo spradziłam co pewnie wiekszość nawet by tego nie dotykała bo nie chciała by pobródzić sobie rączek. Odpiełam tą wtyczkę przy czujniku tzn kabelek idący od tego "motylka" do złączki popsikałam to WD 40 i powiem że efekt był zaskakujący bo żarówka zaczeła błyskać przy kręceniu już kluczykiem......
diagnostyka megane renault megane diagnostyka diagnostyka komputerowa silnika
unitra r8040 zamek kabina instrukcja still
pralka ariston hydrostat ładowarka tl494
Rezystancja czujnika temperatury Indesit LR9S2QSWB Komunikat "przepełnienie" w bileterce Autopark L-C Mefa: przyczyny i rozwiązania