Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie. I tu się można oszukać, bo dioda może świecić, ale być niesprawna. Jak dobierać diody przy pomocy żarówki, aby miały zbliżone parametry?
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
6 diod tam masz.
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
witam wszytkich. Zgodnie ze wskazowkami zamieszczonymi na forum odnoscie objawow jakie mialem (brak ladowania aku pokrotce mowiac) rozebralem dzis swoj alternator VALEO 70A [030 903 023E] i okazalo sie ze mam spalone 3 diody wysokopradowe. Chetnie bym sobie je wymienil ale niestety zalane sa one. Ma ktos z was moze jakies typy co tam wsadzic zamiennego...
Witam. Mam problem z rozebraniem alternatora valeo, mianowicie nie wiem jak zabrać się za rozdzielenie drucików stojana od mostka z diodami, wygląda to tak jakby było to zaciśnięte i zgrzane, niżej daje zdjęcia na którym widać próby otworzenia kapturków ale na daremno. http://obrazki.elektroda.pl/2513713700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2128689500_1...
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Taak, a w tym skrajnym otworze ("ząbkowanym") to co było? - nie dziewiąta dioda?
Kolega policzy diody- niezbyt dokładnie.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
To prosty alternator ,albo masz wylutowaną główną diodę albo przebija ją prąd, lub diody wzbudzenia różne wartości.P
Co by to nie było to jest uszkodzony i trzeba naprawić a nie diody rzeźbić .
Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
Witam, Posiadam alternator Valeo 120A o oznaczeniach: A14VI22 2541963 Łożysko od strony diod już mam, natomiast nie mogę znaleźć informacji jakie łożysko znajduje się od strony koła pasowego. Będę wdzięczny za pomoc.
czyli taka dioda z rezystorem nie wzbudzi alternatora?
rewelacja, a skąd kolego wiesz że nie dioda?
A "AS" nie będzie tego miał? Chińszczyzna, ale tania i zawsze trochę pochodzi.
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Uszkodzony może być wirnik, regulator i nawet diody. Sprawdż najpierw obwód wirnika. Pozdrawiam.
Jak masz Boscha, to mostek zmienisz, jak Valeo, to przy diodach wprasowanych w obudowę może być tam problem. Jak nie masz wprawy, kup alternator.
Witam, Mam W211 2,6 V6 z 2003 r. Przypadkiem podpiąłem odwrotnie kable głównego akumulatora. Zmieniony tylny SAM, moduł akumulatora BSG, zmienione bezpieczniki. Padły diody w alternatorze (oryginalny Valeo), kupiłem drugi alternator Bosch i po założeniu nowego regulatora napięcia ładowanie jest w około 14,0 - 14,2 V tylko gdy wcisnę hamulec i pompa...
W alternatorze mogą "gwizdać" łożyska, sprawdź stan pierścieni - tych do których dochodzą szczotki które wymieniłeś. Odnośnie problemu migotania - może być padnięta dioda prostownicza lub - jak już pisałem - uszkodzone pierścienie.
Mniej więcej. Po wł aczeniu stacyjki regler dostaje zasilanie poprzez kontrolkę i ta zaczyna świecić. Regler poprzez szczotki podaje to napięcie na uzwojenie wzbudzenia. Kiedy silnik odpali wirnik zaczyna się obracać i wtedy na uzwojeniach pojawia się napięcie które jest prostowane przez 6 dużych diód i podawane na zacisk B+. Oprócz tych diód są jeszcze...
Potestowałem z różnymi diodami i o dziwo chyba to będzie to :) Jednak żeby wymienić w tym altku diody, to wygląda na problem, bo są one wpresowane w konstrukcje altka. Czy można zatem kupić cały mostek a nie tylko diody? Ps. Zrobiłem próbe na ruskich diodach i jak widać stare bo stare ale mocne i dobre:) Rada dla wszystkich co sprawdzali diody na testerze...
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Raczej przepalona któraś dioda wzbudzeniowa,lecz wymienia się cały prostownik. Alternator Bosh czy Valeo?
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Nie no, tyle to już nie zrobię, Dzięki wam udało sie podłączyć alternator i chyba wszystko działa, jedynie trochę sie wszystko grzeje ale napięcie ładowania jest w porządku, Natomiast, w oryginale był alternator Mitsubishi, produkcji Valeo, kontrolka ładowania wgl sie nie świeciła, dziś przyjrzałem sie temu i na 2 przewodach wychodzących od kontrolki...
Zgg to jest alternator Mistubishi 80 albo 90A. W mostku siedza diody 25A. 4 wyjscia ze stojana to mało... Alternator od Peugeota (Valeo ) jest 6 fazowy....
Mam pytanie . Posiadam zapasowy alternator Valeo 14 V 125 A do mojej Laguny, sa w nim do wymiany diody prostownicze . Proszę o podanie mi typu diod oraz gdzie mogę je kupić .
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Chodzi o tą puszkę http://obrazki.elektroda.pl/9208130200_1... i druga fotka http://obrazki.elektroda.pl/9123615100_1... Sorry fotki zapożyczyłem z tematu kolegi wlayslawo zresztą tu cały temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... . Jesli to to ustrojstwo pijanych braci to odpowiada ono tylko za wygaszanie kontrolki...
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
zobacz czy po podłączeniu kabla od alternatora (tego cienkiego) do masy na włączonym zapłonie zapali się kontrolka, jeżeli tak to padł ci alternator, jeżeli jest VALEO, to poszły diody i regulator napięcia - standard, no i jeszcze może posypać żarówke od ładowania.
Wlutuj diodę 3A paskiem w kierunku regulatora na przewód kontrolki
W alternatorach Bosch i Valeo na wzbudzeniu sa diody 3A 100V jeszcze nie spotkałem uszkodzonej więc może mam pecha.P
Czasami jak dioda prostownicza lub uzwojenie stojana ulegnie uszkodzeniu to sa takie objawy.Brak jest jednej fazy(alternator jest trojfazowa pradnica)i napiecie jest pulsujace.
Pewnie wyrzucony na tą usterkę. Jeżeli pomiar zarówno plusa jak i minusa jest wykonany bezpośrednio na alternatorze należałoby zacząć od wymiany regulatora napięcia ,dlatego że nawet gdyby były słabe diody napięcie bez obciążenia powinno być powyżej 14V.P
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Niestety zdarza się że jest to mando lub Valeo Korea i części nie są dostępne. Trzeba kupić inny alternator. Nie żartuj sobie, wszystkie części są dostępne. czy jeżeli padła ta jedna dioda to jest duża szansa na to że regulator też będzie do wymiany? Najpierw podstaw nowy mostek, regulator sprawdzisz na testerze, prawdopodobnie jest dobry.
Może mieć związek z kontrolką ładowania. Ale to tylko sugestia. Kiedy włączamy zapłon na desce rozdzielczej mamy 12V (stan wysoki) a na układzie ładowania w alternatorze 0V (stan niski) kontrolka ładowania świeci. Kiedy uruchomimy silnik na układzie ładowania w alternatorze zmienia się stan napięcia na ok. 13,5-14,2V (stan wysoki) jednocześnie podwyższa...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam. Potrzebuję oznaczeń popularnie stosowanych alternatorów z mostkiem na 9 diodach. Chciałbym kupić na szrocie takie alternatory jednak nikt w takich miejscach nie orientuje się, który altek ma taki mostek. Na szrotach spotykam największe ilości Delco, Valeo i Bosh z aut kilkunastoletnich w cenie 50 zł/sztuka tyle, że nikt nie jest w stanie powiedzieć,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Kontrolka ładowania gaśnie, jeżeli uzyskuje ten sam potencjał dodatni od akumukatora i z drugiej strony - od diod wzbudzenia. . Nie w Volvo.Alternator 6-diodowy (Valeo ,rodzina alternatorów A13N).To samo co w Renault.
Witam Miałem identyczny przypadek, z identycznymi wynikami pomiarów napięcia na akumulatorze w Fordzie Taurusie kilka lat temu. Przyczyna : odlutowała sie jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora. Napięcie w instalacji zawsze za niskie, a kontrolka ładowania gasła natychmiast po uruchomieniu silnika.
Już w drugim poście powinno pojawić sie pytanie "Bosch czy Valeo"? Każdy z nich miał pewne, swoje przypadłości. Pierścienie to element wspólny. Regulatory w Valeo nie padały, w Bosch tak, ale jak padł to nie ładował wcale, albo ładował bez ograniczeń. Alternator może mieć uszkodzone uzwojenie, lub diody prostownicze. Widziałeś kiedy udupcone diody w...
Diody albo regualtor, aternator produkcji Valeo, potrzebna dobra lutownica. Co do demontażu: podłoga, potem sprzężarka klimy, masz dostęp do śrub, potem odręcasz śruby, bierzesz szczypce do opasek samozaciskowych, ściągasz węże wodne, uprzednio spuszczając płyn, potem zawiśnie alternator na kablu odkręcasz i już na wieszchu, trudniej zamontować przez...
Jak siedzę od lat w autach 20+ to problem jest bardzo powszechny szczególnie przy francuzach, japońcach i klasykach z bajerami i car audio na pokładzie gdzie przyjemność jazdy jest kosztem akumulatora. Patent z diodą jest super i chwalę autora. Słyszałem o tym ale nie spotkałem. Sam rozwiązuje problem ten problem kablami 16mm2 jak "big 3" w car audio....
A co tam będzie drogiego? Na oko widze, że stojan (koronka) jest to samo co w Valeo rodziny A13N, diody standard 1\2 cala (to samo co fiat, łada, skoda).
Raczej nie zenera a z efektem lawinowym. Faktem jest że od pewnego czasu diody stosowane w alternatorach zaczynają przewodzić wstecznie przy napięciu ok 18V (dla alternatora 14V). Pierwsze to zauważyłem w Valeo przy sprawdzaniu mostka i już go miałem wywalić ale się okazało że inne też sie tak zachowują i są jak najbardziej ok.
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Witam troche damych , rezystancja wirnika 3,5 om więc prawidłowa kontrolka świeci się cały czas , napięcie ładowania zero , diody nie sprawdzałem bo nie wiem jak . pozdrowienia
Pierw należałby sprawdzić która dioda/diody jest uszkodzona, wyprasować i wstawić nową tylko nie wiem jak z dostaniem zamiennika będzie, można podebrać od innego alternatora. Myślę że nie znasz alternatorów jakie występują w tym ciągniku ,więc niech kolega piszący temat napisze czy ma Lucasa czy Valeo i nic nie wprasuje do wymiany są kompletne mostki...
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
wymienilem caly alternator bo tamten po rozebraniu nieszczesny valeo jakis poklejony byl czarnym klejem na goraco. Teraz puki co jest wszystko OK. Na przyszlosc sprawdze diody o ile bedzie do takowych dostep i mozliwosc wymiany. Dziekuje i pozdrawiam.
Witam. mam podobny regulator VALEO YV1652 12V i nie znam objaśnień 2 wtyków w nim "+" (to chyba ze stacyjki zasilanie) i "L" (lampka) ?? (at) pozostałe przwody idą do B+ alternatora i diod wzbudzenia.
jezeli padl mostek to diody kupisz bez trudu w sklepach motoryzacyjnych a regler bosza lub nawet od fiata126p[orginalny] mozesz zamontowac oczywiscie szcsotkotrzymacz musi pozostac ipodlaczajac go w przypadku reg.126p zolty przewod do szczotki i mostka diod wzbudzenia oraz do kontrolki na zegarach a zielony do drugiej szczotki.oczywiscie regler musi...
Koledzy ,wyprowadzenie na obrotomierz jest z jednej fazy nie z gwiazdy/będzie pokazywał trzkrotnie większe obroty/ natomiast to że obrotomierz zaczyna późno pokazywać obroty jest ewidentnie związane alternatorem a konkretnie z regulatorem. Jeżeli nie będzie to oryginał to prawie każda podróbka tak się zachowuje ponieważ jest tam tylko dioda z opornikiem...
Sprawe załatwiłem po przez wymiane alternatora na inny,tamten miał zwarcie na mostku prostowniczym(dioda) i pożerał prąd na postoju oprócz tego regulator nie dawał sygnału na DF że ładuje. Koszt samego regulatora plus mostek ok 400zł a za 200 kupiłem inny altek. Alternator jest marki valeo i przypuszczam że uszkodziły go świece żarowe.
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Oki. Dodano po 35 Co z tym Valeo ? Dodano po 1 Albo te słynne "wirniki" bez przejścia...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
jeślimasz alternator boscha to taki regler nowy w podróbce kosztuje tyle co flaszka wódki więc wsadź nowy.Niezależnie czy masz Valeo czy Boscha :Odłącz od alternatora cieńki kabelek podłącz zamiast niego żarówkę 5W a jej drugi koniec do "+" na aku. Jeśli zaświeci, to odpal auto i przegazuj. Jeśli zgaśnie to zmierz ładowanie. Jeżeli będzie ok to albo...
Może lut odpadł od lutowanego elementu np.blaszki- wygląda że ok, a tu się ruszy i nie styka. Może przy diodach, w regulatorze? Zgaduje. Ja miałem tak z przekaźnikiem ( cewka i to było na zasilaniu jej zaraz przy nóżce )od wnętrza (wycieraczki, dmuchawa itd... Po prostu lut odpadł ale ogólnie był tam gdzie powinien ale czasem nie stykał). Jeszcze z...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Kolego viper555, możesz mi powiedzieć gdzie jest ta dioda o której piszesz,jak ją zlokalizować Dodano po 3 Kolego rico37p, to już wiem, że takiego regulatora nie dostanę, ale Valeo nie ma zamienników, ale mam pytanie czy każdy inny alternator z tego rocznika będzie pasował od silnika 1,2, czy mogą być różnice, bo tanio można kupić cały alternator
Pomyliłęm się. nie 70A, a 80A.Alternator jest Valeo. W nastepnych rocznikach wkładali juz 90A i 120A. Tylko tak sobie myślę że jakby zdechła dioda to by pewnie światła pulsowały, ale nic takiego nie ma. Dodano po 8 POliczyłem ze swiatła (mijania,drogowe, przeciwmgielne, pozycyjne) to około 400W. Do tego dochodzi dmuchawa wnętrza i wiatraki na pierwszym...
Jeżeli chodzi o stronę praktyczną to trochę widziałem tych diód, bo często regeneruje takie mostki prostownicze (bosch stosuje diody wciskane , które pasuje do starszych Valeo jak i Denso; Mitsubishi czy Hitachi trzeba diody wlutowywać, ja to robię palnikiem). Interesuje mnie jak te diody zachowują się przy większych prądach np. 30A, 50A. Chodziło mi...
ok. bo ostatnio wymieniałem w 2.0HDI i była wtyczka. A więc wzbudzenie jest na tej cieńszej szpilce. Jak coś Ci nie działa to pomiń kabelek wzbudzenia od auta. weź żarówkę 2lub 3W jeden pin do wzb. alternatora ,2gi do plusa. Po zapaleniu powinna zgasnąć i być ładowanie. W zegarach są diody , i za wzb. odpowiada jakiś ukł. elektroniczny. Nie jest tak...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Witam. Mam problem z Citroenem c5 2.0 HDI z 2009r. Wymienilem alternator na uzywke na szybko awaryjnie, bo stary sie rozsypal i mnie uziemilo. Uzywka 90tys przebiegu z rozbitka - nigdy nie ruszana. Po odpaleniu samochodu nie ma ladowania. Wystarczy jednak lekko dodac gazu i mamy piekne stabilne 14,4V ladowanie juz potem caly czas. Az do zgaszenia, pozniej...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
Niemam takiego zasilacza ale może powie coś co robiłem: W samochodzie wykręciłem cały szczotkotrzymacz(jest razem z regulatorem) odpiołem ten przewód zakończony kabelooczkiem i masowy(na wsówce)(chyba masowy-wchodził na diody oznaczone minus) natomiast zostawiłem tą wtyczkę na której właśnie wisi kontrolka i dpoprowadzany jest plus po włączeniu stacyjki)...
Oglądałem dzisiaj najnowszy alternator Valeo 8 par biegunów w wirniku o śr. 110 mm , 48 żłobków. Uzwojony dwoma drutami tworzącymi dwa niezależne obwody trójfazowe połączone w trójkąt, podłączone pod dwa niezależne prostowniki połączone równolegle/razem 150 A/. Myślę że takie rozwiązanie można zastosować w naszych prądnicach nawijanych dwoma drutami...
Witam, Sytuacja od początku wygląda następująco: Dwa miesiące temu padł regulator napięcia. Potrzebowałem auto na szybko wiec kupiłem na szybko jakiś zamiennik i bez demontażu altka wymieniłem go. Teraz ładowanie padło znowu. Przy wcześniejszej wymianie regulatora widziałem, że komutator nie jest w zbyt dobrym stanie, wiec pierwsza myśl ze to właśnie...
Witam Mam problem ze zbyt wysokim napięciem ładowania tzn. ponad 14,8V. Auto Megane II ph II 2006 1.4 16V silnik K4J740 alternator Valeo 110A TG11C055 Półtora roku temu wymieniałem szczotki i łożyska w tym alternatorze i po tym zabiegu ładowanie było prawidłowe tzn. około 14,43V. Obecnie mam na stałe wpięty woltomierz panelowy, aby kontrolować akumulator...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
alternator valeo valeo alternator valeo dioda
ongrid przetwornica kontrolka termostat świecić termopara przewody
parrot ck3100 aktualizacja parrot ck3100 aktualizacja
Lenovo G710 80AH DUMBO2 – maksymalna obsługiwana pamięć RAM, DDR3L, limity BIOS Peugeot 308 CC F10 10A – bezpiecznik świateł stopu, brak prawego stopu, lokalizacja BSI