Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
A skąd żes ty takiego starocia wziął? Po pierwsze piszecie bzdury, oboje. Ten alternator nie ma ani dziewięciu diod, ani nawet wyprowadzonego środka gwiazdy. Ten altenator pracował w układzie w którym był zwykły amperomierz informujący o tym czy akumulator jest ładowany, czy na odwrót. Nie miał też regulatora ani w sobie, ani na sobie. Nic, tylko szczotkotrzymacz....
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Uszkodzona była jedna z diod wzbudzenia - jak stukali w alternator to pękło wyprowadzenia z diody. Nie pozwalajcie ,,kowalom'' aby naprawiali Wasze samochody.
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Nie ma jednej diody wzbudzenia jest to wyprowadzenie z jednej fazy.P
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
Kolego radek55 widzę na rysunku, że jest tabliczka znamionowa na alternatorze mógłby kolego odczytać typ dla pewności. Może się okazać że wyprowadzenie oznaczone kolorem niebieskim nie jest z diod wzbudzenia tylko ze środka uzwojeń i wtedy trzeba zmienić schemat. Pozdrawiam
Witam, nie jestem elektrykiem, ale nie dają mi spokoju dwie rzeczy: 1. Co tak właściwie daje dioda ładowania w alternatorze samochodowym (chodzi mi o to, jak ona wspomaga ładowanie i co się dzieje, jak jest poprowadzony zwykły kabel z akumulatora, przez stacyjkę do zacisku D+ (bez diody/żarówki))? 2. Wyczytałem wcześniej na forum, że kiedy alternator...
coś się dzieje z elktryką . Na pierwszy ogień powinien iść alternator ( szczotki , diody , wyprowadzenie przewodów ) sprawdzenie tego nieszczęsnego kondensatora . Potem regulator napięcia ( być może jest integralną częścią alternatora ). Potem oczyszczenie : -wszystkich przewodow z alternatora ( szcególnie masa) - połączenie masy aku -oczyszcenie klem...
Witam, mam problem ze zrozumieniem w jaki sposób diody w prostowniku alternatora zabezpieczają przed magnesowaniem wirnika w trakcie włączonej instalacji przy wyłączonym silniku lub przy niskich obrotach. Cytat z wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Witam potrzebuję jakiś element który ukierunkuje tylko w jedną stronę tzn z akumulatora do odbiornika w którym juz jest napięcie też 12V tak aby akumulator tylko dawał prąd a nie się ładował Zapewne musi być to dioda która wytrzyma przepływ 10A przy 12V, tylko jaka? Pozdrawiam
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam Jak w temacie posiada przewinięte trafo na 15 volt około 100 A. Szukalem do tego diody prostownicze po to by wykonać wspomagacz rozruchu do samochodu. Znalazłem diody ale cena z kosmosu. Za 20 pln wyrwalem alternator od Megan 1 1.6 8v. Chciałbym te diody zastosować do tego urządzenia. Bardzo bym prosił o schemat jak podłączyć diody pod transformator....
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Witam serdecznie Potrzebuję porady w sprawie podniesienia napięcia ładowania w Escorcie. Escort ma niestety małe spadki napięcia na przewodach i napięcie ładowania wynosi 13,7 - 13,9V. Myślałem jakby oszukać regulator napięcia wstawiając diodę prostowniczą tak,żeby regulator widział napięcie ładowania o 0,7V niższe niż faktycznie i wtedy podawałby 0,7V...
Witam poszukuję informacji na temat zasady działania alternatora (jak płynie prąd, którędy, co się dzieje po kolei, przebiegi napięć na wyjściu, dlaczego napięcie jest wyższe, schematy + przebiegi) z 9 diodowym mostkiem. Jeżeli gdzieś na forum jest taka informacja to proszę o link ponieważ sam nie znalazłem. Na google też szukałem tylko wszędzie jest...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam, problem jak w temacie, altek nie ma zadnej naklejki z oznaczeniem, byl naprawiany - moze spoina przykryla jakis symbol. Dwa wyprowadzenia oznaczone jako 15 i 67, tzecie nieopisane. Jeden biegun wirnika na stale przytwierdzony do masy. Prostownik 6-diodowy, do dwoch par (czyli zestawu 2 diod) prowadza dwa przewody ze stojana, trzeci przewod jest...
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Cześć. Mam akumulator żelowy ładowany poprzez układ złożony ze stabilizatora LM317 z ustawionym napięciem 11.0V połączony jest szeregowo z diodą prostowniczą 1N5408 . Anoda diody połączona jest z wyjsciem stabilizatora z katoda z zaciskiem "+" akumulatora. Zacisk "-" akumulatora jest połączony z masą stabilizatora. Akumulatro wyłądowany ładuje się i...
Witam, posiadam alternator 28v ze stara 200 lub autobusu symbol A120, jak podłączyc go pod regulator skoro na alternatorze są 4 wyjścia? to czwarte to jakby masa?
Witam Obwód ładowania na postoju powoduje pobór prądu na poziomie 2A, w efekcie po kilku godzinach nie mogę odpalić auta. Tymczasowo kupiłem zwykłą diodę prostowniczą 30A i wpiąłem w obwód ładowania tak, aby na postoju nie płynął prąd, bo ładowanie jako takie jeszcze jest. I to rozwiązanie póki co działa. Jak się domyślam, poszła dioda w altku. Dlatego...
Męczę się już trzeci dzień i nic nie mogę wymyślić. Próbowałem ze wzmacniaczem operacyjnym, tranzystorami i nic. Chodzi o to aby dioda sygnalizowała spadek napięcia z 16,3 V na 15,9 i mniej aż do 12 V. Ma się zapalać jak spadnie na 15,9 i mniej aż do około 12 V. Mniej już nie spadnie. Zastosowanie bocznika raczej odpada bo maksymalny prąd jaki płynie...
witam, zaczęła mi świecić dioda akumulatora, nie wiem co teraz moze byc przyczyną bo niedawno wymieniałem regulator napięcia i diody wiec nie wiem teraz co to moze być, zaczał od razu jakoś inaczej chodzić, zaczał "klekotać"
Potrzebuję prosty układ, w którym będą 2 diody led - pierwsza zapali sie gdy alternator będzie pracował na 80% swojej mocy a druga przy 100% Dla alternatora 45A są to wartosci 38A oraz 43-45A. Zastanawiam się jak zrealizować taki miernik?? Pomiar spadku napięcia na boczniku?? Proszę o podsuniecie jakiegoś pomysły, nakierowanie w uproszeniu może być...
Witam mam problem z alternatorem (Delko 100w) w oplu vektra nawalił więc dałem do naprawy. Zmienili diody na nowe i założyli nowy regulator okazało się że daje za duży prąd okolo 18v (wskażniki zaczeły wariować) załozyłem stary regulator i na wolnych obrotach ma ponad 14v a jak przekroczy 3000 obrotów to też dochodzi do 18v i co ważne kontrolka od ładowania...
Witam. Mam pytanie odnośnie układu wklejonego poniżej i jego wycinka opisu. Mianowicie złożyłem takowy zasilacz (prostownik aku samochodowego) w którym znajduje sie ten układ. Niestety dioda D11 świeci sie cały czas, nawet jak sa odłączone odbiorniki. Moje pytanie brzmi: Czy da sie przerobić ten układ (dobór innych wartości R8 R9) tak aby dioda ta sygnalizowała...
Witam. Czy zacisk D+ w tym alternatorze to "klasyczne" wyprowadzenie diod wzbudzenia, czy wyjście do sterowania lampką ładowania? W moim przypadku mam na D+ 12V na B+ 14V lampka zachowuje się poprawnie.
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Jeśli chodzi o oznaczenia to B prądowy są jeszcze 3 wyprowadzenia N F E
A dlaczego on został wyprowadzony? Czy ktoś ma schemat 9 diodowego alternatora ? (12 z diodami wzbudzenia)
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.
Z tym wyłącznikiem zapłonu sobie poradziłem, potrzebuję schemat elektryczny całości. http://obrazki.elektroda.net/81_12724008... Widok alternatora http://obrazki.elektroda.net/31_12724034... Alternator ma dwa uzwojenia i dwa wyprowadzenia jedno zakończone diodą. Jedno uzwojenie jest grubsze. Obydwa uzwojenia połączone są z masą z jednej strony...
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy. Są dwie możliwości, wyprowadzenie z środka gwiazdy albo przekaźnik i dioda zenera.
Wyprowadzenia stojana nie dotykają płyty z diodami. Odpiąłem przewód od śruby B na alternatorze. Po przekręceniu stacyjki nadal brak kontrolki ładowania.
Będzie działać. Miejsce wzajemnego połączenia tych dwóch dodatkowych diod będzie po prostu "wisieć w powietrzu" a same diody będą w takiej sytuacji podłączone zaporowo, więc nie wpłyną na działanie alternatora. Tak na marginesie to masz po prostu stojan z trzema wyprowadzeniami (bez wyprowadzonego punktu wspólnego) bo to że ma trzy uzwojenia to akurat...
Tam jest alternator Magneton PAL.To samo co w skodach. -diody prostownicze -wylutowane wyprowadzenie stojanu-i ile pamietam skojażony w trójkąt
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Dołożyć 3 diody . Połączyć w całość. Wyprowadzić kabel na zewnątrz. Ja tak przerobiłem lat do tyłu i działa w c330.
Tak, tak oczywiście. Zadzwoń do Vishay i powiedz im, że robią złom. Vishay pewnie robi dobre mostki 45A, choć wyprowadzenia 0,7mm2 to chyba chciwi ksiegowi projektowali. W ofercie wielu producentów półperzewodników znajdziesz elementy o różnie zdefiniowanych prądach maksymalnych, np tranzystory 70A w TO-220 i w SOT-227, niby to samo, a jednak zupełnie...
Może być to chyba zamiennik 100A zamiast 80A PS. wyprowadzenia z trafa Ci spasują, bo nie pamiętam czy tam jest jedno uzwojenie wyjściowe czy dwa łączone na mostku.
"Zakładam że d+ to uzwojenie wzbudzenia, to siedzące wewnątrz wirnika, a drugi jego koniec jest do masy. " Dokładnie tak jest "Dobrze byłoby dołożyć 3 diody i wyprowadzić prawdziwe d+" gdzie dołożyć te 3 diody? "Potwierdź jeszcze czy N jest wyprowadzone z uzwojenia stojana." jest wyprowadzone "Prąd wzbudzenia dochodzi do 3A więc 2A to nic dziwnego."...
Tak mi się też wydawało że on jest walnięty ,nie wiesz gdzie i za ile można taki dostać lub jakiś zamiennik ,u nas w sklepach nie mają takich w ofercie. A jeszcze jedno ,w jakim celu ze środka gwiazdy stojana jest wyprowadzenie na dwie diody + i - .
To nie jest projekt ukladu kilku KW, tylko ladowanie aku. 20Ah. Krzywe mocy dla turbiny kilkadziesiat W ?. A nawet MPPT dla panela nie jet tu potrzebne. Ma byc prosto tanio. PV 50 - 100W / 17V, Turbina fi 1m / 200W / 12V, zasilacz od laptopa 80/120W / 16V,alternator. Wszystkie zrodla separowane dioda i wpiete pod jeden regulator ladowania. U siebie...
Wszytkie były rozłączone i prze każdą przepuszczałem 10A w jednym i drugim kierunku. Podczas tego sprawdzenia trzeba było mierzyć napięcie pomiędzy wyprowadzeniem diody, a radiatorem. Czasami są właśnie problemy na połączeniu dioda - radiator.
Ok więc niech będzie myślałem o zapasie a prąd maksymalny jaki chcę wykręcić to 15a prąd ciągły 10h ok 10A dorzucam fote transformatorków kture na początek powinny wystarczyć Ten mały transformator do zasilania pomocniczego się nada, co prawda na schemacie jest taki z podwójnym uzwojeniem wtórnym a u ciebuie widzę tylko cztery wyprowadzenia, ale mozesz...
Regulator w tym modelu jest prawie zintegrowany z mostkiem, ma kilka wyprowadzeń i podłaczany jest pomiedzy diody itp. z samego alternatora są 3 lub 4 wyprowadzenia (w zalezności od wyposażenia auta w obrotomierz) oraz wyprowadzenie pradowe do akumulatora, z alternatorem spięta jest pompa waku do wspomagania hamulca, życzę powodzenia w naprawie. Dodam...
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Wyjścia są dwa: 1. Regulator "6d" i przekaźnik ładowania (chyba 7V ~) i trochę inaczej połączyć układ 2. Rozebrać alternator, dolutować 3 diody prostownicze, wyprowadzić D+ i zmienić szczotkotrzymacz. Pamiętam że kiedyś takowe mutacje robiłem. Można też zmienić szczotkotrzymacz na ten bez masy, podłączyć +15 na jedną szczotkę i zasilić regulator prosto...
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Ja mam zamiar zbudować agregat małej mocy... Tylko sie nie śmiejcie... Nie wiem czy to ma szanse działać... doradźcie... chce do silnika od komara podłączyć alternator od malucha, mam zamiar wyrzucić diody i przewody wyprowadzić...(3 azy...)na wzbudzenie podać wyprostowany prąd z cewek... lub akumulatora...( tylko gorzej z regulatorem). Nie wiem czy...
niekombinuj z wyprowadzeniem tego na zewnatrz bo inżynierowie projektując alternator z jakiegos powodu umiejscowili to w srodku. mozesz zmienic same diody , niema z tym wiekszego problemu jesli masz o tym jakies pojecie
dioda zenera wyprowadzi dioda alternator delco naprawa dioda alternator
szyba ekran forma silikonowa certyfikacja laboratorium
zmywarka whirpool mruga start bateria niteo
Awaria centralnej elektroniki w BMW 120d: przyczyny i diagnostyka Citroen Berlingo - Generacje, Silniki, Problemy