Ładowanie akumulatorków nie jest optymalne. Jedynym ogranicznikiem jest opornik szeregowy. Szkoda więc wstawiać lepsze akumulatorki. Warto jedynie wymienić na tego samego rodzaju ,ale o 3x większej pojemności i ładować 3x większym prądem, aby czas pracy był dłuższy, a czas ładowania pozostał bez zmian. Z fotografii wynika, że są tam najtańsze chińskie...
https://obrazki.elektroda.pl/8368671300_... Witajcie moi drodzy Tutaj pokażę moje testy gniazda elektrycznego-ładowarki USB zakupionego na eBayu. Jest to po prostu zwykłe gniazdo elektryczne które dodatkowo posiada wbudowany zasilacz 5V/2A pozwalający na zasilanie urządzeń poprzez dwa złącza USB, takie jak mają komputery i ładowarki....
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Szkoda, że fachowiec używa w opisach fachowy języka niefachowców. tylko nie wiem po co ten ukłon w stronę ignorantów? ładowarka TP4056 ma już zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora - czy to w obudowie cylindrycznej (18650, tzw. ogniwo ) czy w woreeczku foliowym, tzw. baterii do telefonu, choć jedno i drugie to ogniwo wtórne czyli akumulator....
Na tej samej zasadzie, jak maszynka do mięsa kręcona w drugą stronę przerabia parówki na świnki ... Czy wiesz jak działa dioda prostownicza? Czy wiesz na czym polega działanie zaworu jednokierunkowego? Jeżeli chcesz ładować akumulator, to sprawdź, czy Twoja ładowarka jest w stanie ten akumulator naładować, a nie zniszczyć.
Q611 i Q613 (2sc1986) mają zwarcie. Q612 i 614 wyglądają na ok. Po wylutowaniu tranzystorów tego jednego kanału bezpiecznik F901 i F902 nadal pali mimo że zwarcia po stronie DC zasilacza juz nie ma. Dioda prostownicza 28N185 (D903) ma zwarcie na środkowej i prawej nóżce. Jak na złość nie mam czym jej zastąpić, chyba że na szybko sklecić jakiś układ...
..... po 40 minutach waha się na 14.88 a 14.87 i nie przekracza tych liczb ;) Czyli uważam że z prostownikiem jest wszystko ok :) Gimak ma pewnie racje dioda musiała być wcześniej uszkodzona dlatego takie niskie napięcie pokazywało i dlatego masz łapkę ;) A jeszcze tak pozwolę sobie zapytać ile czasu doradzicie mi ładować taki akumulator jak na zdjęciu...
Myślę że jest to nie do zrobienia w takim układzie chociaż nie znam się na motorach ale: -układzik zastosowany 7805 będzie podawał stałe napięcie 5V a przy akumulatorze 6V jest to zbyt małe napięcie aby go ładować - prąd 3A jest to maksymalny prąd jaki może przepłynąc przez stabilizator ( tak podałeś a ja co do tego mam wątpliwości) zanim nie zostanie...
Co było przyczyną w/w uszkodzenia? Czy należy jeszcze cos wymienic, kondensator ? Może być uszkodzony kondensator 47uF/400V lub dioda prostownicza,przez którą ładuje się ten kondensator (mogą być uszkodzone oba elementy).
Oryginalnie jest tylko dioda prostownicza i dlatego napięcie zależne od obrotów. Tak ma być.
Spadki na diodach mocy są o wiele większe. Na Schottky’ego 0.4...0.5V. Na zwykłych 0.8...1.0.V. 1N4001 katalogowo ma 0.9V przy 1.0A. 0.6V to można przyjmować jako napięcie B-E w tranzystorze (gdzie złącze pracuje na małym prądzie, a dopuszczalny prąd złącza B-E jest często większy niż "złącza" C-E). Jbolek1: najlepiej użyj diod Schottky’ego...
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Diody prostownicze w szereg. Na każdej diodzie masz spadek napięcia o ok 1,2V.
Można przyjąć, że napięcie do 5V z ograniczeniem prądu do 15mA nie uszkodzi LED-a (jakieś elementy mogłyby być bardziej wrażliwe, ale jak ich nie ma, to nie ma problemu) - pewnie można podłączać taki koszyczek z akumulatorkami i szeregowym opornikiem (100Ω wystarczy, może być więcej). Może, jak tam są 4 piny, to jednak coś jest - choćby dioda prostownicza,...
Dlatego mnie to zastanawia bo to jest ładowarka/zasilacz od tego autka nie jakiś inny. Ta ładowarka, to była oryginalna od tego zestawu, mówiąc zwykły zasilacz chodziło mi o to, że w środku jest tylko trafo, prostownik, i dioda prostownicza podłączona szeregowo do wyjścia na aku.
Ten kondensator na 310V to i tak nie nadaje się do naładowania przez mostek prostowniczy czy pojedynczą diodę
Nie lepiej zrobić tak że prostownik załącza się gdy jest poprawnie podłączony do akumulatora? Przekaźnik rozłącza jeden z przewodów. Cewka przekaźnika podłączona w szereg z diodą prostownicza i podłączony do przewodów wyjściowych. Tylko poprawne podłączenie pozwoli na ładowanie. W przypadku zwarcia przekaźnik się rozłączy. Przynajmniej u mnie tak się...
Witam, chciałbym zbudować zabezpieczenie przeciwzwarciowe. Jaki dobrać do niego tyrystor i diodę prostowniczą? Chciałbym ładować prądem 25A
hello 1982 -w/g mnie,te mostki są nic nie warte.Przerabiałem (na diodowe) wiele prostowników,które jako układy prostownicze miały zamontowane te mostki.Znajomy (zanim namówiłem Go i zamontowałem diody)wymieniał trzy razy kostki prostownicze-50A,a ładował tylko akumulator samochodowy!!!!!!!!!!!
Odłącz mostek prostowniczy i sprawdż napięcie na wyjściu transformatora.Jeżeli jest ok,to wymienić diody.
Naprawiałem dwa krecie strachy, i oba miały na wyjściu (+) panela solarnego diodę prostowniczą , ale jakąś o małym oporze w kierunku dodatnim i bezpośrednio z katody diody, przewód łączył się z dodatnim biegunem akumulatora.
Coś czuję kolego że ten powerbank nie ma żadnego balansera skoro ładujesz przetwornica, a co za tym idzie zaraz rozwalisz ogniwa i nic z tego nie będzie.
Polaczenie w "gwiazde" (jeden punkt wspolny dla wszystkich cewek). "Ramiona" gwiazdy do diod prostowniczych. BF
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
To lepszym rozwiązaniem jest zakup oryginalnego układu ładowania który ma dławik oraz jedną diodę prostowniczą i ładowanie z jednej cewki?
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
No 2 kable. Zwykłe dynamo ma jeden zacisk od dołu i drugi na uchwycie do ramy. I jeden z nich to masa i, obojętnie który, mogę sobie wybrać? W prądzie zmiennym nie ma żadnej masy. Wszystko masz na schemiacie, jako uziemienie zaznaczono jeden odczep dynama. Jako prostownik masz 2 diody prostowniczne 1n4001, możesz zastosować dowolne odpowiadające parametrami...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Kondensator filtrujący w niczym nie przeszkadza w działaniu prostownika. I nic albo niewiele on pomoże w działaniu woltomierza gdy zaczniemy ładować akumulator - duży pobierany prąd spowoduje, że tętnienie będą ogromne. Dlatego raczej można go usunąć. Co do zasilania woltomierza - po mostku prostowniczym (wyjście prostownika) użyć jednej diody prostowniczej...
Witam. To co na foto przypomina bardziej jakaś diodę prostowniczą niż rezystor. Zdało by się jednak dokładniejsze foto regulatora, by było widać jakiś symbol, ewentualnie też dokładniejsze foto alternatora..
AGM 12v, ogólnie cały problem w tym, że chciałbym to ładować prostownikiem na 12v Jaki dokładnie masz prostownik? taki schemat jak poniżej będzie dobrze działał Schemat jest dobry tylko ma być bez diod prostowniczych.
Żeby nie stosować mostka prostowniczego ani kondensatora filtrującego, tylko jedną diodę prostowniczą. Inaczej - żeby ładować jak najbardziej impulsowym prądem.
Wychodzi więc na to, że wszystko jest zgodnie z zasadami, a grzanie się mostka to naturalna konsekwencja przepływu prądu. Pozostaje w takim razie bądź zmniejszenie prądu ładowania, bądź zwiększenie powierzchni radiatora, lub jak Koledzy sugerowali wcześniej - zamiana mostka na 4 diody Shottky'ego. A tak na marginesie, to jakim prądem ładuje się akumulator?
Akumulator ładowałem do ok godziny 21 potem wyciągnąłem go z latarki napięcie wynosiło 5.80V po około godzinie 5.82V a po całej nocy (7:30) 5.78V. Jak oceniacie kondycję akumulatora? Trudno oceniać kondycję akumulatora który ładowałeś a nie naładowałeś.
a ile taki zasilacz kosztuje - transformator małej mocy 10-20VA na 12-16V - zasilacz stabilizowany na LM317, bądź czymkolwiek innym na 14,2V - akumulator 12V gdzieś 1Ah maksymalnie - jedna dioda prostownicza, rezystor 0.5-1Ω na kilka watów Zasilacz ładuje przez diodę i rezystor akumulator, prosto z aku zasilanie CA. i czy ewentualnie jest jakieś...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Można dolać ,ale efekt marny Sam jesteś 'marny'. Wielokrotnie tak robiłem i ożywiłem już nie jeden akumulator. Generalnie akumulatory są przeładowywane, co im szkodzi i powoduje 'wysuszenie'. Odrobina wody na celę pomaga. Autorze, potem włącz je na ładowanie, ale pulsowe, czyli transformator tak na 18V-20V i dioda prostownicza oraz opornik ograniczający*,...
Nie ma diody. Zamiast na ebayu to moze zerknij do sklep.avt.pl. za 5,90 widzialem przetwornice. A jesli chcesz jeszcze taniej to zrob stabilizator na lm317. Na 15V i dioda na wyjsciu. Zwykla prostownicza. Na stronie tme.eu dobierzesz parametry. Tez bedzie dzialac.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Tyrystor jest na pewno sprawny. Ale nie zadziała bez napięcia anoda-katoda. Te prostowniki tak są skonstruowane, że do otwarcia tyrystora potrzebne jest napięcie z zewnątrz, od ładowanego akumulatora. Wolne zaciski wyjściowe można ze sobą zewrzeć, nic się nie stanie. Także taki prostownik nie będzie ładować akumulatora rozładowanego do zera.
Jak zwykle dużo nie na temat, trochę na temat... Ładowarka do gniw pierwotnych czyli potocznie tfu baterii, to prostownik jednopołówkowy, prąd ładowania jeśli dobrze pamiętam Q/10 i do tego prąd rozładowania chyba Q/100. Prąd rozładowania był realizowany opornikiem podłączonym równolegle do diody prostowniczej. Prąd ładowania ograniczany opornikiem...
Układ jest dość prosty. Przez rezystor mocy o rezystancji około 10k + diodę prostowniczą jest ładowany kondensator np. 220µ do napięcia ograniczonego diodą Zenera. Często spotyka się napięcie 24, 28, 36, 48V i takiego należy użyć przekaźnika. Między stykami NO przekaźnika dajemy opór 15-33Ω/20-30W. Rezystory mocy będę się grzały Układ posiada...
Napięcie bez obciążenia na kondensatorze po stronie pierwotnej to 325V. Zaczynamy od mostka prostowniczego, dziwne napięcie 238V... Potem: Zmierz napięcie na stabilizatorze TO220 (przy diodzie LED) , czy działa ten zasilacz - strona wtórna .
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Anoda do przewodu zasilającego światła (AC), katoda do przewodu zasilania DC po bezpieczniku akumulatora. Zapomniałem dodać. Ładowanie przez diodę prostowniczą co prawda działa, przy statorze z AM6 dość słabo, ale nie ma kontroli napięcia. Akumulator może być przeładowywany zbyt wysokim napięciem, co nie jest dobre dla akumulatorów bezobsługowych (AGM,...
Nie trzeba być informatykiem, żeby potrafić skorzystać z przycisku Dodaj zdjęcie... za to żeby brać się za naprawę jakiegokolwiek urządzenia elektronicznego wypadałoby mieć podstawową wiedzę z tego zakresu (powiedzmy na poziomie technikum). Poza tym podłącz latarkę i niech się ładuje z 6 godzin i zobaczysz czy się naładuje... bezpośredni udział w ładowaniu...
Tu wiele możliwości nie ma. 1. Uszkodzone (zwarte) kondensatory. Można łatwo sprawdzić próbując ładować każdy z osobna przez rezystor 10k...20kohm i zwykłą diodę prostowniczą np. 1N4007 2. Uszkodzony (zwarty) mostek Graetza. Miernik, test diod. Ewentualnie (z braku laku i kit dobry) spolaryzować diodę (każdą z osobna ) prądem 1...5mA i zmierzyć napięcie...
Dziękuję za poradę! W międzyczasie zamówiłem taki moduł ładujący z Ali. https://obrazki.elektroda.pl/8638226000_... Zrobię to na zasilacz, wrzucę do środka ten moduł razem z akumulatorami, chyba będzie mi najwygodniej. A z ciekawości, to te diody prostownicze to obojętne jakie? Np. taka może być? https://erli.pl/produkt/dioda-prostownic...
Sprawdz diody prostownicze.
Transformator będę wymieniał. To tylko pierwsza wersja. Transformator będzie mocniejszy. Jakieś małe obwody po 9V. Czasem też ładowanie akumulatorów, ale rzadko.
Ja mam takie w swoim wzmacniaczu audio, oczywiście w głównym zasilaczu jego ;) Wstępnie z diod prostowniczych są ładowane przez rezystory niskoomowe i dopiero po chwili załącza się przekaźnik omijający je. Fakt, że "wzmak" ma po 400W ciągłej na kanał; przy 4ohm'ach obciążenia...
Podaj moc transformatora przekłądnię oraz jakie posiadasz diody prostownicze Jaki chcesz ładować akumulator resztę ci wyliczę i zaproponuję układ
Witam! Po prostu daj na wyjściu prostownika przekaźnik, cewka ma być zasilona przez diodę prostowniczą z ładowanego akumulatora. http://obrazki.elektroda.pl/2725636100_1...
Przyczyna to dioda prostownicza, temat do zamkniecie, dziękuję wszystkim za pomoc. Ładowanie na początku obwodu za diodą wynosi 13,6 lecz już przy akumulatorze 13, podobnie jest jeśli traktorek chodzi na pół obrotów - tak koszę , za diodą 13,1 a na aku 12,8. Uniemożliwia to rozładowanie akumulatora lecz czy tak powinno być? Czy sama instalacja nie powoduje...
Czyli napewno tej diody prostowniczej dodatkowo dawać nie muszę?
W układzie zasilanie proponuje zastosować przetwornice dc/dc np. LM2574 - bardzo prosta aplikacja wymagająca niewiele elementów zewnętrznych. Układ zasilania nie będzie sie grzał i będzie układem uniwersalnym (zarówno do samochodów z instalacją 12V i 24 V). Co do baterii litowo-jonowej proponuję zrezygnować (o ile jest to możliwe) i wykorzystać przerwanie...
Jest to kaskadowy mnożnik napięcia ( GENERATOR KASKADOWY ), czyli układ do mnożenia napięcia. Do zasilania tego układu wymagany jest prąd przemienny. Do budowy wystarczą zwykłe diody prostownicze i kondensatory od których pojemności zależy natężenie uzyskiwanego prądu. Jak to działa: Kondensatory są ładowane po kolei napięciem nominalnym, a na wyjściu...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Witam sprawdż diody prostownicze.
Dzień dobry, Niestety mój "wynalazek" nie nadaje się do Twojego układu. Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem będzie Stabilizator napiecia na 6V (LM7806) lub zbudowany na LM317 a do jego wyjścia i "+" baterii akumulatorków dioda prostownicza np. 1N4007. Akumulatorki powinny się ładować maksymalnie do 5,76V, ale dioda prostownicza praktycznie nie...
Schemat to dioda LED podłączona bezpośrednio poprzez przełącznik do zielonego akumulatora. Ładowanie akumulatora z 230V jest za pośrednictwem tego czerwonego kondensatora, tam powinien być mostek prostowniczy; coś tam na zdjęciu widać Moduł WN to ten czarny walec, z jego lewej strony przewody WN podłączone do przedniej części latarki do tych zębów....
Mam uszkodzoną ładowarkę SSC-250040UK. Spalona była dioda D7. Wymieniłem na prostowniczą -ładuje, ale się przegrzewa i pali. Co to za dioda powinna być?
Tak wiem,ale nie mam na myśli alternatora który ładuje akumulator. Tylko zwykły prostownik, gdzie jest trafo i zwykła dioda prostownicza. Nie ma znaczenia czym kolega ładuje akumulator.
Zwykła diodę prostowniczą. LED Ci się spali.
Zamontowałem do WSK akumulator. Do ładowania służy jakiś prostownik selenowy zamontowany w motocyklu. Chciałbym poprawić ładowanie, jak? Słyszałem coś od diodach prostowniczych, ale nie wiem jak zamontować i jaką kupić. Jaki powinien być prąd ładowania akumulatora 6V11Ah??
Jeżeli żarówka przy pracującym silniku się żarzy to prawdopodobnie siadła któraś z diod. Jeżeli napięcie jest wyższe na wzbudzeniu to siadła dioda prądowa. Jeżeli wyższe od strony akumulatora to siadła któraś z diod wzbudzenia. Jeśli ładowanie jest to siadła któraś z trzech diod od kontrolki. Obstawiam którąś z tych 1N4007
Nalezy jeszcze uwzględnić spadek napięcia na diodach prostowniczych (gdy prostownik jednopołówkowy to ok 0,7V dla mostka Graetza ok 1,3-1,4V) Bez obciążenia tego spadku praktycznie nie ma. Kondensatorki się ładują do max. amplitudy (1.41xUsk), później diody nie przewodzą. Oczywiście chociażby minimalne obciążenie spowoduje spadek napięcia na diodach...
Plus zasilania zwierany jest do plusa układu tylko na ułamek sekundy za każdym razem podczas jednego obrotu w ten sposób przez diodę prostownicza ładowany jest duży kondensator który zasila cały układ i jest doładowywany co jeden obrót. Bardzo sprytnie rozwiązałeś problem przekazania napędu, może się pokusze o przerobienie [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
aha, dzięki:) Czyli wynika z tego, że nawet nie mam po co kupować oryginalnej skoro łatwo można sobie taką zrobić. ale.... Zrobiłem sobie właśnie taką ładowarkę i moja Nokia wcale jej wykrywa. Po lekkich modyfikacjach polegających na wyjęciu diody prostowniczej ładowanie się rozpoczyna ale po chwili pojawia się komunikat "nie ładuje", czyli jakiś parametr...
Witam, potrzebuje obniżyć napięcie zasilacza "Juniper" 54V, 3.7A do około 50,4V. Chciałbym nim ładować pakiet Liion 12s. Czytałem dużo podobnych wątków, więc użyłem diód prostowniczych. Ograniczanie napięcia ładowania diodami było bardzo głupie bo przy małym prądzie napięcie wzrośnie powyżej dopuszczalnego. Dla elektronika najprościej było by się dobrać...
Niestety nie, dostaniesz za to piękne zwarcie! Dla każdej połówki sinusoidy na uzwojeniu masz przepływ prądu przez 2 diody (jedna z jednego mostka, a druga z drugiego), które to uzwojenie zwierają. Dla uzyskania 2 symetrycznych napięć wystarczą 2 diody i 2 kondensatory (układ podwajacza symetrycznego), ale ponieważ kondensatory ładujesz prądem pulsującym...
Przypatrz się dokładnie, jest malutka płytka z diodą LED i na niej jest dioda prostownicza. Przez nią właśnie ładuje się akumulator.
Witam . Najprawdopodobniej masz akumulator żelowy ( bezobsługowy) czyli najlepiej naładować go napięciem 13,8V i prądem około 220- 300mA przez około 12-16 godzin . Taki prostownik możesz zbudować choćby na popularnym LM 317 czy nawet UL7515 wpinając między masę układu scalonego a minus zasilania dwie diody prostownicze 1N4007. Ładowanie takim prądem...
Gdybym dał z jednej strony np.na plusie diodę prostowniczą blokowało by to ładowanie akumulatora ? Może zadziała, potrzeba diody mocy ze 150A prąd pracy. Czy jednak nie lepiej wymienić przetwornicę na SinusPro2000S w wyłącznikiem charger on/off albo dać komuś przetwornicę do przerobienia?
Jak ma to błyskać bardzo często to nawet 10Watowy rezystor może iść z dymem a jego wartość 100 ohm jest wystarczająca by kondensator naładował się w czasie 0,2s. t=5xRC czyli 5x100x0,00038=0,19s. Energia zgromadzone w kondensatorze to 1/2xCxU^2 czyli 1/2x0,00038x325^2=20J . Czyli "20J " co określony czas "przepływa" przez rezystor . Jeśli raz na sekundę...
VR1 nie służy do regulacji napięcia ładowania. Ładowanie jest robione w nstępujący sposób: transformator T1, układ prostowniczy D3, D4, D5, D6, stabilizator IC1 (15VDC) a potem napięcie jest obniżane dwiema szeregowo połączonymi diodami D18, D2 (na każdej tracisz około 0,6 VDC). Jak chcesz podnieść napięcie ładowania to zmostkuj jedną z tych dwóch diod.
mam jeszcze jedno pytanie . czy ten układ zasila się prądem zmiennym bo na płytce widać diody prostownicze ?? A żeby ładować akumulator na wyjściu bez obciążenia ma być 14,4V czy z obciążeniem ???
Przy wyższych obrotach silnika wchodzi nawet do 16.5 V woltomierz wiarygodny ,za wszystko jest odpowiedzialne takie magneto żółty oświetlenie prąd AC czerwony z diodą prostowniczą DC ładowanie url=https://obrazki.elektroda.pl/7246135... https://obrazki.elektroda.pl/7246135900_...
Mi się udawało uzyskać max 0.9 V (gwarantowane 0.5 V) na diodzie IRLED ustawionej prostopadle do promieni słońca. Przy połączeniu 2 diody x 2 i diodzie prostowniczej dość szybko ładowały elektrolita.
Na drugim, trzecim i czwartym zdjęciu widzimy diody prostownicze a kolegi ich jakoś na schemacie nie uwidacznia. Oczywiście nasuwa się pytanie jak wyglądają napięcia na poszczególnych fragmentach układu ale chyba na to trzeba czasu./ [syntax=css] Ładowarka z prostowaniem jednopołówkowym na tyrystorze... [/syntax] Chyba jednak przyznam rację po bliższym...
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Witam serdecznie. Mam poważny problem z kosiarką mtd 21km. Ładowanie akumulatora jest praktycznie zerowe. Mierzone multimetrem. Prąd przy niskich obrotach silnika wynosi 0.7A a przy maksymalnych 2.3A. Napięcie to max 13.2V. Po odpaleniu jeżdżąc nawet godzinę nie odpale później traktorka. Akumulator 12V 17Ah nowy. Podmienialem diodę prostowniczą. Ale...
Ja widzę 2 wyjścia. Pierwsze to zakup zasilacza 5V 3A i zasilenie nim silnika. Naładowany akumulator ma 4,2V, więc 5V mu krzywdy nie zrobi, a zawsze można wstawić szeregowo diodę prostowniczą, na której spadnie około 0,7V. Drugie rozwiązanie to pozostawienie fabrycznego akumulatora zasilającego silnik przez zwykły wyłącznik. Ładowanie akumulatora fabrycznym...
Dziekuje za podpowiedzi. Amperomierz - zegar na desce - ominiety i podmieniony. Brak zmian na akumulatorze. Kable ok - nie są zielone i nie rozpadają się. Regulator był podmieniony i również brak zmian. Otworzyłem go i nie bardzo wiem jak go przestawić. Zastanawia mnie temat dlaczego ktoś te diody prostownicze dołożył wcześniej ...
To ze alternator ładuje nie znaczy ze nie jest uszkodzona dioda prostownicza ,,,,
Ta dioda jest po to, żeby w razie zwarcia zasilacza (na wejściu 7805) nie upalić tego 7805 ładunkiem z kondensatora na jego wyjściu. Nie wiem, czy jest istotna dla C2=0,1uF. Pytanie, czy zasilacz jest w stanie zapewnić minimum 8V podczas chwilowego przeciążenia przez silnik (zdarzają się). Jeśli nie, to zabezpieczeniem jest kondensator na wejściu 7805...
Posiadam stary prostownik na 6V , co muszę zrobić abym mógł ładować akumulatory 12V.Byłbym wdzięczny za pomoc >>>>>>>>>>>>>>. Nic nie piszesz na temat wielkości trafa, mostka prostowniczego. Jeśli jest to układ przeciwsobny z 2 diodami to posiadasz 2 uzwojenia po 6V, a więc połączone szeregowo dają 12V. Możesz wówczas zastosować mostek na 4 diodach...
Mógł strzelić jakiś kondensator lub dioda prostownicza, ale bardziej możliwe byłoby przepalenie kondensatora
Skoro jest gorący to coś jest w nim uszkodzone. Najprędzej ma zwarcie na którejś diodzie prostowniczej.
Bo bezpiecznik wystarczy zastosować miedzy transformatorem a mostkiem? Bezpiecznik koniecznie zastosuj na pierwotnej stronie transformatora. Na wtórnej także można, ale jak już napisałem koniecznie na pierwotnej. Jeszcze chciałbym spytać jak zmodyfikować układ aby posiadał diodę który sygnalizowałaby podłączenie do sieci i/lub ładowanie? Dajesz ją...
Najprawdopodobniej masz uszkodzone diody w mostku prostowniczym altka który jest 3fazowy a pracuje na 2 fazach, albo diody które podają napięcie do regulatora napiecia. Tak czy inaczej wszystkie są w mostku. Akumulator wykluczam.Możesz mu zmierzyc pojemnośc podłaczająć zarówkę o poborze 1A-2A i sprawdzic ile h poswieci ;)
czy jednak lepiej jakoś zmniejszyć to napięcie z zasilacza. Wstaw szeregowo diodę prostowniczą, spadek napięcia około 0,7V.
podobno to dioda prostownicza :)
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować
Okazało się że układ zegarka DS1302 lądował cały czas baterię i dlatego się przegrzewał,a przecież baterii się nie ładuje tylko tam powinien być akumulatorek. Wstawiłem zaporowo diodę prostowniczą tak aby nie była ładowana bateria przez tych i wszystko jest ok. Dodatkowo miałem stałe wlaccony bit clock stop dlatego układ był zatrzymany. Temat zamykam...
Ja zrobiłbym to tak: potrzebujesz diodę prostowniczą i mały akumulatorek 12v. Anodę diody podłączasz do punktu, gdzie zasilanie idzie po stacyjce, a katodę tam, gdzie idzie bezpośrednio z akumulatora. Do tego samego punktu podłączasz plus akumulatorka, minus do masy. Teorytycznie działałoby to tak: po podłączeniu zasilania ładowałby się akumulatorek,...
Alternator Boscha? Wtedy trzeba wyjąć mostek prostowniczy, czasem jedna dioda go ogranicza.
Zadziała to też gdy pomylimy bieguny akumulatora? Zabezpieczenie zadziała. Dzięki tej diodzie, przekaźnik się nie załączy. Nie "popłynie" prąd z prostownika (30) do akumulatora (87) Ps. Gdy akumulator będzie nadmiernie rozładowany, po niżej progu zadziałania przekaźnika, prostownik nie zadziała, nie będzie "ładował".
Zakupiłem sobie przetwornicę MT3608, na wyjściu której chciałbym dolutować gniazdo USB. Ma być ona wykorzystana w moim amatorskim PowerBanku. Czy powinienem dolutować jeszcze do wyjścia tej przetwornicy diodę prostowniczą, aby uniknąć ładowania w "drugą stronę" (telefon ładuje PowerBanka)? Czy przetwornica ta już ma jakieś zabezpieczenie przed tym?
Układ ma działać naprzemiennie, raz ładować, raz obciążać i żeby układ był w miarę prosty do zrobienia Dwie diody prostownicze, dwa rezystory, jeden BJT NPN, jeden MOSFET N. Jeśli akumulator w bardzo złej kondycji można dodać jeszcze jedną diodę, rezystor i kondensator.
alternator dioda prostowniczy przekaźnik dioda prostowniczy dioda prostowniczy rosyjski
philips 42pfl pilot zabezpieczenie termiczne pompa galwaniczny separator
telefon dobre zdjęcia philips mcm302
Lokalizacja przekaźnika pompki paliwa w John Deere 5720 Pedał hamulca kopie podczas hamowania - przyczyny i diagnostyka