masa stacyjka przekaźnik główny zwarcie miedzy diodami ujemnymi alternatora sprawdź te podzespoły i odpisz
Masz rację. Jest to prostownik dwu połówkowy z diodami od alternatora. Masz dwie diody ujemne na jednym radiatorze i dwie dodatnie na drugim. diody są spięte wyprowadzeniami do których przylutowane są przewody wychodzące z transformatora.Natomiast na radiatorach mamy na jednym plus a na drugim minus prądu stałego /wyprostowanego/. Musisz tylko uważać...
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Różnica jest taka, że miedź ma znacznie lepszą ciepłoprzewodność niż aluminium, stąd radykalnie poprawią się warunki pracy diod ujemnych. mirekr-1973-zanieś ten alternator komuś do zrobienia, gdyż skrywa on niejedną tajemnicę, nawet taki niuans, że nalezy zmyć starą pastę pod mostkiem i nałożyc nową. Jeżeli będziesz go rozbierał, to patrz gdzie co szło,...
Dalej mnie sprawa ciekawi? Bo przecież nie będzie kręcił silnikiem, bo rozrusznik będzie się kręcił w drugą stronę. Dodano po 5 Poza tym kolego w Starach były alternatory z plusem na masę. Miały inaczej zbudowany mostek prostowniczy. Diody dodatnie były tam, gdzie w "nomalnym" alternatorze sa diody ujemne. I odwrotnie. Dlatego nie miałeś pewnie reklamacji.
Zwarcie w diodach dodatnich i ujemnych wykończy uzwojenie.
podpowiedz mechanikowi aby sprawdził masę na alternatorze to stały numer w oplach.Sam to tez możesz sprawdzić łącząc obudowę alternatora z ujemnym biegunem akumulatora.Z diodami to bzdury.
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
Dominik, wykręć mostek i dokładnie przeczyść te nadlewki gdzie mostek (płyta diod ujemnych) kontaktuje z tylną tarczą łożyskową.
Jeżeli fabrycznie jest zamontowana prądnica to owszem biegun dodatni (+) jest podłączony do ramy ale jeżeli jest zamontowany alternator to do ramy jest już podpięty biegun ujemny (-) inaczej natychmiast diody w alternatorze uległy by zniszczeniu. problem wyżej to napewno regulator napięcia jest do wymiany odparowanie wody z celi to typowy objaw przeładowania...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
:arrow: Ozzman: jak to mówią "sie je sie wie" - mam maluszka i podobny problem z nim to się trochę zaineresowałem alternatorami, zasięgnąłem literatury itp. Wszystkiego niestety nie wiem. :arrow: WoŹnY: oczywiście, że możesz zrobić sobie mini elektrownię wiatrową, choć efejty nie będą zatrwarzające, a poza tym to alternator jest takim wrednym urządzeniem,...
Chyba napisałem w pierwszym poście, że sprawdziłem kontrolkę(dotknąłem niebieskiego kabelka do masy i zaświeciła). Ładowanie jest bo na odpalonym silniku jest 14v. Przewody są sprawdzone. Coś mi się widzi że to wina regulatora. I jeszcze jedno gdzie w tym alternatorze(Magneti Marelli) są diody wzbudzenia na mostku znalazłem tylko diody dodattnie i ujemne(dobre).
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum//v... Renault...
Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona. teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora,...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Jeżeli to 6-cio diodowy mostek to może być też uszkodzona dioda ujemna. Lampka od ładowania normalnie gaśnie, przy małym obciążeniu alternatora w miarę poprawne napięcie, a przy obciążeniu większym gwaltownie spada. Rozbierz, pomierz i będzie wszystko jasne.
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze. No nie do końca, diody ujemne zamykają obwód do masy :)
Energia zmagazynowana w alternatorze , po odcięciu odpływu kablem minusowym , znalazła ujście przez regulator. !!!! A dokładniej diody wzbudzenia i ujemne diody główne.
Witam. Podjąłem się samodzielnej regeneracji alternatora Valeo 120 A SG12B010. Zakupiłem mostek prostowniczy o oznaczeniu ARC3130, a gdy go otrzymałem zauważyłem różnicę co do oryginału. Oryginalny ma bowiem 4 diody dodatnie a zamiennik trzy dodatnie. Pytanie brzmi, czym, różnią się te mostki ? Jakie zadanie ma w tym układzie dodatkowa dioda dodatnia...
Witam. Moga jeszcze wystepowac bledne pomiary napiecia przez miernik w ukladzie gdzie uszkodzona jest jedna z diod prostowniczych , bo wowczas miernik mirzy napiecie zmienne , ja zmierzyl bym diody prostownicze dodatnie i ujemne pod obciazeniem z zarowka . Krzysztof
Witam wszystkich. Musze zregenerowac alternator w moim aucie, udalo mi sie skompletowac prawie wszystkie czesci (lozyska itp) oprocz plytek z diodami. sa juz praktycznie nie dostepne. Probowalem po sklepach elektronicznych ale nigdzie tez nie udalo mi sie dostac luzem tych diod. Dowiedzialem sie ze ich oznaczenia (podane nizej) sa w/g niemieckiej normy...
3 diody są na płytce dodatniej, 3 na płytce ujemnej, mierzysz je na zacisku B+ (gruby przewód) i w miejscach przykręcenia do korpusu alternatora. Są tam jeszcze 3 diody wzbudzenia. https://www.google.pl/search?q=alternato...
Witam ponownie, tak jak pisalem zbralem sie na ten zlom, jedna dioda na plytce ujemnej w motku diodowym byla uszkodzona, wymienilem mostek i po zalozeniu alternatora ladowania brak, po czasie zaczelo rosnac o 0.20V i doszlo do 13,5V po przekroczeniu ok 1,5 tys. obrotow ladowanie wzrasta do 15V. Czy to normalne?
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
W zasadzie ten odcinek grubego kabla między akumulatorem a masą można potraktować jako bocznik amperomierza. Gdyby na tym boczniku" był za mały spadek napięcia, aby "zwykłe" prądy (np. 20A dla oświetlenia) dawały mało czytelne wskazania, to ustrój ruchomy czułego amperomierza można zabezpieczyć wpiętą równolegle do niego diodą krzemową. Dodając "trochę"...
Kolego Prusak. jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania to ja sprawdzałem wszystko po kolei, uzwojenia alternatora diody wzbudzenia , diody dodatnie, ujemne, szczotki i w sumie po wykluczeniu tych rzeczy zdecydowałem się wymienić regulator napięcia. To po czym w sumie zauważyłem że mam problemy z ładowaniem, to było przygasanie świateł na wolnych obrotach,...
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
W domowych warunkach trudno jest to zmierzyć, najlepiej dokonać tego w zakładzie obsługi akumulatorów. Dysponują oni specjalistycznymi urządzeniami bez demontażu czegokolwiek. Mając w domu multimetr (miernik cyfrowy ewentualnie analogowy) z możliwością pomiaru do 20A można przeprowadzić próbę pomiaru. Zdjąć klemę z plusa i włączyć szeregowo wspomniany...
Nie bardzo ,tak jak piszesz,gdyż przy 6-cio diodowym będzie przejście przez diody ujemne na masę,oczywiście też w jedną stronę.Alternator Poloneza ma śruby izolowane na pokrywie z faz ,i tam robiąc pomiar względem zacisku izolowanego można zrobić pomiar.Gdy jest przejście w obie strony to jest 6-cio diodowy.
najpierw sprawdz miernikiem na zaciskach akmulatora czy masz prawidłowe ładowanie do 14,5 14,7 v potem odłacz ten alternator i sprawdz czy zgasła kontrolka cisnienia oleju diody wymienisz jako całosć czyli dodatnie ujemne i wzbudzenia ale najpierw tzreba to skontrolować i pomierzyć .pozdr.
Tak, to koluszko "gra" z tym wąsem jednej fazy. Te mostki uszkadzają się sporadycznie, gro usterek tam, to regulator. Jeżeli już się decydujesz na wymianę mostka, gdyż rzeczywiście jest uszkodzony, to bezwzględnie wyczyść miejsce styku w tylnej tarczy łozyskowej; tam gdzie mostek przylega "plecami". Tam ma się lśnić, gro problemów ze zbyt słabym ładowaniem...
Nie da się uzyskać napięcia symetrycznego, bo ujemne połówki są już przez diody wewnątrz prostowane do masy. Na dokładkę nie ma wyprowadzonego środka uzwojeń alternatora a jest on konieczny do prostowania symetrycznego. Co do podłączenia transformatora - oczywiście, że się da. Jest tylko ryzyko, że przy niskich obrotach transformator zadymi. Problem...
Duże imadło, płytkę ołowianą (jeszcze po ś.p. dziadku) i kilka nasadek oraz kawałków rurek. Podkładając ołów pod płytkę lub obudowę (diody ujemne) zapobiegam uszkodzeniu tych elementów. Nasadkami lub kawałkami rurek średnicy odpowiedniej do średnicy diod wtłaczam je w element mocujący. i to jest bardzo dobre. Ja sam wtłaczam do alternatorów z maluchów...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca prędkość obrotowa wirnika doprowadza do zaindukowania...
Witam . Tego typu alternator (+ na masę),był montowany w wszelkiego typu maszynach budowlanych ,typu koparki. Regulator przedstawiony na zdjęciu oczywiście odpada jak zauważył Kolega Stanisław.Jedynie stary regulator MECHANICZNY z Fiata 125p.Ten alternator na 99% jest alternatorem 6-cio diodowym ,więc wymaga przekaźnika do kontrolki ładowania.Oczywiście...
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora, - pomiędzy D+ a B+. - pomiędzy masą alternatora,...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Witam ponownie.Jak to nie ma w Polonezie alternatorow 9 diodowych?Jak ktos nie wie czegos na 100% to lepiej nie pisac i nie wprowadzac kogos w blad.W Polonezie sa alternatory 9 diodowe.3 diody wzbudzenia,3 diody dodatnie i 3 diody ujemne.Wystarczy wziasc do raczki chociazby popularna ksiazke o polonezie autorstwa Edwarda Morawskiego i poczytac w dziale...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
A co z wirnikiem,zostal ten orginalny jezeli tak to tez wypadalo by go zmienic ,wzbudzenie znajduje sie wlasnie w nim i pradem który na niego płynie regulujemy ladowanie ,wtedy wystarczy nawet regulator od poloneza .A pod te 3 uzwojenia podpinamy diody prostownicze (np. od jawy 350 ts lub mz etz) 6szt 3 ujemne i 3 dodatnie ,zeby uzyskac stale napiecie...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Myslę że to wszystko jest dużo prostsze. Ale nie napisałeś jakie masz radio i nie mierzyłeś napięcia w instalacji a szczególnie w momencie gdy się to dzieje. Otóż dobre markowe radia mają dobrze działać od około 11,5V a czesto mnie do napięcia około 14,8V. Jesli masz słaby akumulator i jeżdzisz po mieście na światłach słuchając muzyki głośno to normalne,...
LED w rowerze to zupełnie inna bajka. Dynamo ma ograniczoną moc i przy obciążeniu napięcie mocno spada. Żeby LED nie migał i startował od najniższych obrotów, potrzebne jest zastosowanie kilku sztuczek a nie mostka i kondensatora oraz diody LED zabezpieczonej diodą Zenera. Napięcie AC w instalacji oświetleniowej w skuterach (jednofazowy alternator)...
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Fakt, 800mA to grubo za dużo. Wymiana mostka, szczotek, łożysk, jak uzwojenia są o.k. i nie ma rowków od szczotek, ma tę przewagę nad kupnem oryginalnej używki, że masz altka po regeneracji, zamiast kota w worku. A co się tyczy PCM, to komp powinien wykrywać napięcie ładowania które powinno dla aku 12V wynosić 14.4V, a nie prąd, który waha się w sporych...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Prostownik jako taki jest od masy odizolowany ale biegun ujemny jest podłączony przewodem do wspólnego złącza do którego przyłączone są inne przewody z biegunem ujemnym. Napięcie zmierzyłem na styku który łączy wszystkie diody wzbudzenia na prostowniku i który jest podłączony do regulatora napięcia i tak na zgaszonym 2,8V na odpalonym gdy kontrolka...
Pojedynczy tranzystor bipolarny mógł byś zastąpić przerzutnikiem Schmitta np takim https://www.edn.com/schmitt-trigger-uses... Ewentualnie zamienic tranzystor na N-MOSFET podłączony w ujemnej szynie zasilania i użyć takiego układu http://solarbotics.net/bftgu/tutorials_s... Albo takiego http://www.johnhearfield.com/Eng/Schmitt...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
z testów wychodzi że padła jedna dioda ujemna ale żeby w ogóle nic nie dychał ? wystarczy że jedna padnie i masz po sprawie a co do reszty użyj mocniejszej lutownicy (kwas) i po sprawie a do tego sprawdź czy nie ma miedzy zwojowego przebicia
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Podłącz sobie przewody od akumulatora do jakiegoś woltomierza, nawet chinskiego multimetra, weź go na kolana i udaj się w trasę, tak by móc obserwować napęcie. Może być tak, że alternator chwilami przestaje ładować, a Ty o tym nic nie wiesz. Potem bilans energii jest ujemny, i bateria zdycha. Na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że miałem identyczny przypadek...
Ja siedzę w alternatorach już kilka lat ostatnio dużo w tych od mitsubishi i wiem że to podły alternator do naprawy .mam jakieś mostki dodatnie i ujemne mogę ci pomóc napisz jak mocny masz alternator bo w mostkach była różnica, i jaki masz wtyk układ konektorów. Jest ( I I ) czy ( T) mam też jakieś szczotkotrzymacze z regulatorami. no wiec tak, dowiedziałem...
przewód do "zestawu wskaźników"(A-04 W/B(E)) ma iść z przewodu 15(regulatora od fiata125-poloneza)czyli z diod pomocniczych. diody główne dodatnie są połączone ze sobą (plusem)i idą do(A-04B/W(E) akumulatora (rozrusznika itd.czyli zasilania+)Doidy główne ujemne są połączone ze sobą i idą do masy. Przewód A-04W/R(E) nie wiem do czego jest, ale wydaje...
Mam problem z ładowaniem akumulatora w Toyota RAV4 1994r. Ostatnio, zaczęły migać mi kontrolki od ładowania. Nie czekając na dalsze rozwinięcie sytuacji kupiłem szczotki i wymieniłem na nowe, przy okazji wymieniłem również regulator na nowy. Troszeczkę pomogło, bo podczas dłuższej jazdy się nie świeciły i ładowanie było ok. Jednak pojawił się dalszy...
Jak ja przypomnę sobie zabawy z Roverem to własnie takie były w nim napięcia. Nie pomogło sprawdzanie, czyszcenie i in. Doszedłem do wniosku, że tak został alternator zbudowany (dokładniej regulator). Przy regularnej eksploatacji nie sprawiało to problemu. Chyba, że bilans energetyczny jest ujemny, ale to już jakieś urządzenia dodatkowe. Jeśli koniecznie...
Czy napewno są to żaróweczki a nie diody LED ? (LEDy są bardziej wrażliwe na przepięcia o ujemnej polaryzacji) Wprost niemożliwe, aby łańcuch działający uprzednio pod napięciem 24V uszkadzał się przy napięciu 12V (a nawet 18V, gdy niewłaściwy regulator napięcia alternatora) Chyba, że w instalacji masz ogromne zakłócenia pochodzące z zapłonu. Ale powinny...
Porobiłem pomiary na mostku przy odłączonych uzwojeniach stojana. 1. Mostek przewodzi w dobrą strone. tzn. od "blachy ujemnej do dodatniej" w drugą strone nie. http://obrazki.elektroda.pl/1368042800_1... -------------------------------- 2.Teraz badałem 3 dolne diody ujemne . Od blachy dolnej ("minusowej") mostka, do każdej z diod osobno,...
Do mederatorów forum prosze o usówanie postów takich d.. jak mario1982 gdzie sadza że to przez twoje sprawdzanie ładowania odłączeniem aumulattora podczas pracy śilnika sam se je mogłeś uszkodzić gdzie ja ci tak napisałem szlak mnie trafia jak takie ciołki za pszeproszeniem pisza. która dioda może być uszkodzona Nie chodzi mi tu o która z 9 lecz która...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
takie rozwiązanie dla 54 żłobków: Zamiast 3 faz dać aż 9 a do tego 48 biegunów (magnesów). Według mnie ma to same plusy: No wadą jest że trzeba więcej diod prostowniczych użyć : Ta wada może być rozwiązana przez komutator elektroniczny - taki jak w alternatorze trójfazowym 6 diod - to w dziewięciofazowym 18 diod (po dwie na fazę - z wyjściem na dodatnią...
Modyfikacja zrobiona https://obrazki.elektroda.pl/6963489600_... https://obrazki.elektroda.pl/3323129400_... Diody zenera 140V/5W + 270Ω/3W - po 2 zestawy na gałąź Zwiększona pojemność: Oryginalnie było 12x680uF + 4x220uF = 9040uF Teraz jest 18x470uF + 4x330uF = 9780uF To napewno ograniczy pompowanie zasilacza...
Nie jest tak źle z tym układem i jego stratami! Proszę zwróćcie uwagę na charakterystykę napięcia wyjściowego w funkcji obciążenia i prędkości dla dynama w piaście. Takie dynamo to mniej więcej źródło prądowe ok. 500mA, którego szczytowe napięcie wyjściowe zależy od tego, jak szybko pedałujemy. Tutaj jest znakomita stronka z badaniami dynam: http://pilom.com/BicycleElectronics/Bicy...
Omawiany układ to tylko część która odpowiada za włączenie alarmu gdy motocykl zostanie poruszony. Byłbym ostrożny z tego typu konstrukcjami. Jak widać są już problemy gdy silnik motocykla nie pracuje, a co dopiero jak będzie pracował i jego układy elektryczne zaczną siać zakłóceniami. Choćby układ zapłonowy czy alternator. Wyłączenie alarmu na czas...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
http://obrazki.elektroda.pl/4233374300_1... Układ powstał podczas przygotowywania motocykla do zimowej wyprawy. Główną inspiracją wszystkich przeróbek (ten układ, ściemniacz przedniej lampy, ściemniacz lampy pozycyjnej wózka bocznego) była walka o każdy wat z alternatora, dysponującego skromną mocą około 100W. Wszystkie zaoszczędzone...
Witam Nawiązując do przywołanego schematu układu sterującego proces ładowania akumulatora mam kilka pytań poniżej. Nurtuje mnie kwestia warunków ładowania akumulatora kwasowego podłączonego do prostownika. Z tego co pamiętam z lekcji elektrotechniki prostownik czyli transformator i układ prostujący jedno czy dwupołówkowy jest źródłem napięcia o charakterze...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
dioda alternator obrotomierz dioda alternator delco dioda alternator valeo
bester regulacja prądu magnetofon unitra transformator system rozpoznawania tablic
Przeliczenie 24 godzin na 3 godziny w JavaScript Lokalizacja wlewu oleju w New Holland TL70