(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Jakie są typowe objawy dla diody prądowej ujemnej oraz dodatniej ? To bardziej z ciekawości czym się różni uszkodzenie diody ujemnej od dodatniej w alternatorze.
masa stacyjka przekaźnik główny zwarcie miedzy diodami ujemnymi alternatora sprawdź te podzespoły i odpisz
Masz rację. Jest to prostownik dwu połówkowy z diodami od alternatora. Masz dwie diody ujemne na jednym radiatorze i dwie dodatnie na drugim. diody są spięte wyprowadzeniami do których przylutowane są przewody wychodzące z transformatora.Natomiast na radiatorach mamy na jednym plus a na drugim minus prądu stałego /wyprostowanego/. Musisz tylko uważać...
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Różnica jest taka, że miedź ma znacznie lepszą ciepłoprzewodność niż aluminium, stąd radykalnie poprawią się warunki pracy diod ujemnych. mirekr-1973-zanieś ten alternator komuś do zrobienia, gdyż skrywa on niejedną tajemnicę, nawet taki niuans, że nalezy zmyć starą pastę pod mostkiem i nałożyc nową. Jeżeli będziesz go rozbierał, to patrz gdzie co szło,...
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Witam poszukuję informacji na temat zasady działania alternatora (jak płynie prąd, którędy, co się dzieje po kolei, przebiegi napięć na wyjściu, dlaczego napięcie jest wyższe, schematy + przebiegi) z 9 diodowym mostkiem. Jeżeli gdzieś na forum jest taka informacja to proszę o link ponieważ sam nie znalazłem. Na google też szukałem tylko wszędzie jest...
Witam, nie jestem elektrykiem, ale nie dają mi spokoju dwie rzeczy: 1. Co tak właściwie daje dioda ładowania w alternatorze samochodowym (chodzi mi o to, jak ona wspomaga ładowanie i co się dzieje, jak jest poprowadzony zwykły kabel z akumulatora, przez stacyjkę do zacisku D+ (bez diody/żarówki))? 2. Wyczytałem wcześniej na forum, że kiedy alternator...
Witam na początku napiszę że nie jestem elektrykiem lub kimś pokrewnym, moja wiedza na ten temat to do 0 do 10 to 3. Mam alternator który ma 6 diod głównych i 3 diody w tak zwanym mostku wzbudzenia i chciał bym podłączyć regulator napięcia, mam taki elektroniczny z dwoma kablami zielonym i żółtym. Pytanie brzmi pod które styki podpiąć https://obrazki.elektroda.pl/8327453900_...
Witam, mam problem ze zrozumieniem w jaki sposób diody w prostowniku alternatora zabezpieczają przed magnesowaniem wirnika w trakcie włączonej instalacji przy wyłączonym silniku lub przy niskich obrotach. Cytat z wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
1. Na jednym z poradników pokazane było, że aby powstrzymać cofanie się prądu z silnika który po wyłączeniu wykonuje jeszcze kilka obrotów trzeba użyć diody prostowniczej i zamontować ją pomiędzy wyprowadzeniami cewek silnika (na + i - silnika). Jaką diodę powinienem wybrać do silnika 5v? 2. Czy jest inny sposób zapobiegania cofaniu się prądu?
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
Potrzebuję prosty układ, w którym będą 2 diody led - pierwsza zapali sie gdy alternator będzie pracował na 80% swojej mocy a druga przy 100% Dla alternatora 45A są to wartosci 38A oraz 43-45A. Zastanawiam się jak zrealizować taki miernik?? Pomiar spadku napięcia na boczniku?? Proszę o podsuniecie jakiegoś pomysły, nakierowanie w uproszeniu może być...
Witam!. Zwracam się z prośbą do osób, które w jaki kolwiek sposób mogą mi pomóc. Otóż dostałem zadanie zaprojektowania instalacji elektrycznej na jachcie. Wszystko ok oprócz samego ładowania akumulatorów. Jest ich 3 - dwa do odbiorników (lodówka, światła i itp.) i jeden tylko i wyłącznie na potrzeby silnika (rozrusznik, czujniki i itp.). Mając jeden...
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
czy sa takie ktore maja wspolny punkt łaczenia uzwojeń w gwiazdę najlepiej dostepny,np po rozlozeniu alternatora? Wlasnie dobralem sie do stojana alternatora Delco Remy 100A 12v i okazuje sie , ze uzwojenia polaczone sa w trojkat -tego wlasciwie nie jestem pewien ale nigdzie nie ma srodka gwiazdy . Mial ktos moze podobny problem?
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
Witam Obwód ładowania na postoju powoduje pobór prądu na poziomie 2A, w efekcie po kilku godzinach nie mogę odpalić auta. Tymczasowo kupiłem zwykłą diodę prostowniczą 30A i wpiąłem w obwód ładowania tak, aby na postoju nie płynął prąd, bo ładowanie jako takie jeszcze jest. I to rozwiązanie póki co działa. Jak się domyślam, poszła dioda w altku. Dlatego...
Witam potrzebuję jakiś element który ukierunkuje tylko w jedną stronę tzn z akumulatora do odbiornika w którym juz jest napięcie też 12V tak aby akumulator tylko dawał prąd a nie się ładował Zapewne musi być to dioda która wytrzyma przepływ 10A przy 12V, tylko jaka? Pozdrawiam
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
Zwarcie w diodach dodatnich i ujemnych wykończy uzwojenie.
Dalej mnie sprawa ciekawi? Bo przecież nie będzie kręcił silnikiem, bo rozrusznik będzie się kręcił w drugą stronę. Dodano po 5 Poza tym kolego w Starach były alternatory z plusem na masę. Miały inaczej zbudowany mostek prostowniczy. Diody dodatnie były tam, gdzie w "nomalnym" alternatorze sa diody ujemne. I odwrotnie. Dlatego nie miałeś pewnie reklamacji.
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
podpowiedz mechanikowi aby sprawdził masę na alternatorze to stały numer w oplach.Sam to tez możesz sprawdzić łącząc obudowę alternatora z ujemnym biegunem akumulatora.Z diodami to bzdury.
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Dominik, wykręć mostek i dokładnie przeczyść te nadlewki gdzie mostek (płyta diod ujemnych) kontaktuje z tylną tarczą łożyskową.
Jeżeli fabrycznie jest zamontowana prądnica to owszem biegun dodatni (+) jest podłączony do ramy ale jeżeli jest zamontowany alternator to do ramy jest już podpięty biegun ujemny (-) inaczej natychmiast diody w alternatorze uległy by zniszczeniu. problem wyżej to napewno regulator napięcia jest do wymiany odparowanie wody z celi to typowy objaw przeładowania...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
:arrow: Ozzman: jak to mówią "sie je sie wie" - mam maluszka i podobny problem z nim to się trochę zaineresowałem alternatorami, zasięgnąłem literatury itp. Wszystkiego niestety nie wiem. :arrow: WoŹnY: oczywiście, że możesz zrobić sobie mini elektrownię wiatrową, choć efejty nie będą zatrwarzające, a poza tym to alternator jest takim wrednym urządzeniem,...
Chyba napisałem w pierwszym poście, że sprawdziłem kontrolkę(dotknąłem niebieskiego kabelka do masy i zaświeciła). Ładowanie jest bo na odpalonym silniku jest 14v. Przewody są sprawdzone. Coś mi się widzi że to wina regulatora. I jeszcze jedno gdzie w tym alternatorze(Magneti Marelli) są diody wzbudzenia na mostku znalazłem tylko diody dodattnie i ujemne(dobre).
Nie bardzo ,tak jak piszesz,gdyż przy 6-cio diodowym będzie przejście przez diody ujemne na masę,oczywiście też w jedną stronę.Alternator Poloneza ma śruby izolowane na pokrywie z faz ,i tam robiąc pomiar względem zacisku izolowanego można zrobić pomiar.Gdy jest przejście w obie strony to jest 6-cio diodowy.
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum//v... Renault...
Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona. teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora,...
Witam. Podjąłem się samodzielnej regeneracji alternatora Valeo 120 A SG12B010. Zakupiłem mostek prostowniczy o oznaczeniu ARC3130, a gdy go otrzymałem zauważyłem różnicę co do oryginału. Oryginalny ma bowiem 4 diody dodatnie a zamiennik trzy dodatnie. Pytanie brzmi, czym, różnią się te mostki ? Jakie zadanie ma w tym układzie dodatkowa dioda dodatnia...
Witam wszystkich. Musze zregenerowac alternator w moim aucie, udalo mi sie skompletowac prawie wszystkie czesci (lozyska itp) oprocz plytek z diodami. sa juz praktycznie nie dostepne. Probowalem po sklepach elektronicznych ale nigdzie tez nie udalo mi sie dostac luzem tych diod. Dowiedzialem sie ze ich oznaczenia (podane nizej) sa w/g niemieckiej normy...
Jeżeli to 6-cio diodowy mostek to może być też uszkodzona dioda ujemna. Lampka od ładowania normalnie gaśnie, przy małym obciążeniu alternatora w miarę poprawne napięcie, a przy obciążeniu większym gwaltownie spada. Rozbierz, pomierz i będzie wszystko jasne.
Energia zmagazynowana w alternatorze , po odcięciu odpływu kablem minusowym , znalazła ujście przez regulator. !!!! A dokładniej diody wzbudzenia i ujemne diody główne.
Witam . Tego typu alternator (+ na masę),był montowany w wszelkiego typu maszynach budowlanych ,typu koparki. Regulator przedstawiony na zdjęciu oczywiście odpada jak zauważył Kolega Stanisław.Jedynie stary regulator MECHANICZNY z Fiata 125p.Ten alternator na 99% jest alternatorem 6-cio diodowym ,więc wymaga przekaźnika do kontrolki ładowania.Oczywiście...
W zasadzie ten odcinek grubego kabla między akumulatorem a masą można potraktować jako bocznik amperomierza. Gdyby na tym boczniku" był za mały spadek napięcia, aby "zwykłe" prądy (np. 20A dla oświetlenia) dawały mało czytelne wskazania, to ustrój ruchomy czułego amperomierza można zabezpieczyć wpiętą równolegle do niego diodą krzemową. Dodając "trochę"...
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze. No nie do końca, diody ujemne zamykają obwód do masy :)
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Witam. Moga jeszcze wystepowac bledne pomiary napiecia przez miernik w ukladzie gdzie uszkodzona jest jedna z diod prostowniczych , bo wowczas miernik mirzy napiecie zmienne , ja zmierzyl bym diody prostownicze dodatnie i ujemne pod obciazeniem z zarowka . Krzysztof
3 diody są na płytce dodatniej, 3 na płytce ujemnej, mierzysz je na zacisku B+ (gruby przewód) i w miejscach przykręcenia do korpusu alternatora. Są tam jeszcze 3 diody wzbudzenia. https://www.google.pl/search?q=alternato...
Fajny opis, zawsze mnie ciekawiło jak to jest w motorkach, ale że żadnego nie posiadam i żaden kolega się jeszcze nie zgłosił z prośbą o pomoc, to nie wnikałem. Fajnie że wstawiłeś opisane zdjęcie tej "gwiazdy" ze stadkiem cewek. Ja się przyzwyczaiłem do rozwiązań z samochodu, gdzie jest alternator i aku. Edit: źle przeczytałem pierwszy post i poniższe...
Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca prędkość obrotowa wirnika doprowadza do zaindukowania...
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Witam ponownie, tak jak pisalem zbralem sie na ten zlom, jedna dioda na plytce ujemnej w motku diodowym byla uszkodzona, wymienilem mostek i po zalozeniu alternatora ladowania brak, po czasie zaczelo rosnac o 0.20V i doszlo do 13,5V po przekroczeniu ok 1,5 tys. obrotow ladowanie wzrasta do 15V. Czy to normalne?
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
najpierw sprawdz miernikiem na zaciskach akmulatora czy masz prawidłowe ładowanie do 14,5 14,7 v potem odłacz ten alternator i sprawdz czy zgasła kontrolka cisnienia oleju diody wymienisz jako całosć czyli dodatnie ujemne i wzbudzenia ale najpierw tzreba to skontrolować i pomierzyć .pozdr.
Nie da się uzyskać napięcia symetrycznego, bo ujemne połówki są już przez diody wewnątrz prostowane do masy. Na dokładkę nie ma wyprowadzonego środka uzwojeń alternatora a jest on konieczny do prostowania symetrycznego. Co do podłączenia transformatora - oczywiście, że się da. Jest tylko ryzyko, że przy niskich obrotach transformator zadymi. Problem...
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora, - pomiędzy D+ a B+. - pomiędzy masą alternatora,...
Duże imadło, płytkę ołowianą (jeszcze po ś.p. dziadku) i kilka nasadek oraz kawałków rurek. Podkładając ołów pod płytkę lub obudowę (diody ujemne) zapobiegam uszkodzeniu tych elementów. Nasadkami lub kawałkami rurek średnicy odpowiedniej do średnicy diod wtłaczam je w element mocujący. i to jest bardzo dobre. Ja sam wtłaczam do alternatorów z maluchów...
W domowych warunkach trudno jest to zmierzyć, najlepiej dokonać tego w zakładzie obsługi akumulatorów. Dysponują oni specjalistycznymi urządzeniami bez demontażu czegokolwiek. Mając w domu multimetr (miernik cyfrowy ewentualnie analogowy) z możliwością pomiaru do 20A można przeprowadzić próbę pomiaru. Zdjąć klemę z plusa i włączyć szeregowo wspomniany...
Tak, to koluszko "gra" z tym wąsem jednej fazy. Te mostki uszkadzają się sporadycznie, gro usterek tam, to regulator. Jeżeli już się decydujesz na wymianę mostka, gdyż rzeczywiście jest uszkodzony, to bezwzględnie wyczyść miejsce styku w tylnej tarczy łozyskowej; tam gdzie mostek przylega "plecami". Tam ma się lśnić, gro problemów ze zbyt słabym ładowaniem...
Myslę że to wszystko jest dużo prostsze. Ale nie napisałeś jakie masz radio i nie mierzyłeś napięcia w instalacji a szczególnie w momencie gdy się to dzieje. Otóż dobre markowe radia mają dobrze działać od około 11,5V a czesto mnie do napięcia około 14,8V. Jesli masz słaby akumulator i jeżdzisz po mieście na światłach słuchając muzyki głośno to normalne,...
Kolego Prusak. jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania to ja sprawdzałem wszystko po kolei, uzwojenia alternatora diody wzbudzenia , diody dodatnie, ujemne, szczotki i w sumie po wykluczeniu tych rzeczy zdecydowałem się wymienić regulator napięcia. To po czym w sumie zauważyłem że mam problemy z ładowaniem, to było przygasanie świateł na wolnych obrotach,...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
Witam ponownie.Jak to nie ma w Polonezie alternatorow 9 diodowych?Jak ktos nie wie czegos na 100% to lepiej nie pisac i nie wprowadzac kogos w blad.W Polonezie sa alternatory 9 diodowe.3 diody wzbudzenia,3 diody dodatnie i 3 diody ujemne.Wystarczy wziasc do raczki chociazby popularna ksiazke o polonezie autorstwa Edwarda Morawskiego i poczytac w dziale...
naprawa dioda alternator dioda alternator delco dioda alternator obrotomierz
instrukcja ustawiania programu prania system navigation seicento zamek
pralka uszkodzenia sztuczne obciążenie wzmacniacza
VW T4 Climatronic - Cykanie Przekaźnika Jak wymienić pasek silnika w suszarce LG?