Na YouTube dodaj filmik.
U mnie w c360 wydobywał się dym (sporo) i olej po rozebraniu okazało się że pękł drugi tłok. Pierścienie jak również uszczelki , panewki były ok. ciśnienie również było dobre. Po odkręceniu bocznych pokryw zewsząd leciał dym wiec trzeba było zrzucać górę.
witam gdy masz złe uszczelniacz zaworowe to samochód może brać olej i kopcić może intensywnie dmuchać odmą,korkiem wlewu oleju i bagnetem
Jeśli z węża odmy nie dmucha -to znaczy że jest zapchana ( ma dmuchać przy zakręconym korku wlewu oleju i wsadzonym bagnecie ). To że dmucha z korka wlewu oleju to normalne , jak będzie przy tym lekko chlapać olejem również .
Sprawdź drożność tzw. odmy, gdyż przytkana może być jednym z powodów takiego "dmuchania" silnika, szczególnie przed zimą.
Może po prostu masz brudną chłodnicę.
Czołem. Xsara Picasso 2.0 16V benzyna silnik RFN. Objaw jest taki: po odkręceniu korka wlewu oleju - silnie dmucha. W miarę czyste powietrze, bez dymu, ale ciśnienie jest mniej więcej jak z rury wydechowej. A jak odłączę przewód odmy, który wychodzi z drugiej pokrywy zaworów, to tam nic nie dmucha. Czy to tak ma być? Tam jakiś zawór? A może po prostu...
normalne dmuchanie to rozumiem ale to jest dość mocne. po zakupie jak sprawdzałem to tylko delikatnie dmuchało i nie było czuć spalin co teraz niestety występuje. Czy wcześniej dmuchało z miejsca miernika pozomu oleju to nie wiem bo nie sprawdzałem.
A nie rozpadł się czasem katalizator i nie zatkał wydechu ? Trafiłeś kolego. Wielkie dzięki wszystkim za porady. Temat zamknięty
Zobaczyć jak mocno dmucha prze korek wlewu oleju, nie powinno nic dmuchać, a na początek to można wlać płukankę długo dystansową, pomaga na zapieczone pierścienie
Dmucha z korka wlewu oleju spalinami?
Najprościej pomiar ciśnienia sprężania. Dmucha z korka wlewu oleju spalinami?
Oczywiście że może. U mnie tak było. Najprostszy sposób jaki u mnie się sprawdzał to odpalenie auta i odkręcenie korka wlewu oleju pod maską i patrzenie jak dmucha aż do czasu nabicia powietrza i kichnięcia osuszacza. wiadomo wtedy już sprężarka nie pompuje i zobaczysz czy jest zmiana. U mnie była duża. Po wymianie sprężarki przeszło. Tak dmuchało że...
Zmień uszczelniacz na korku wlewu oleju. Może puszcza. Ze skrzyni korbowej trochę dmucha.
Jeśli pierścienie to wydaje mi się że bardziej kopcił by na zimnym silniku. Sprężarki bym nie podejrzewał, bo przy takiej ilości spalanego oleju silnik miał by tendencję do rozbiegania się, a o tym nic nie piszesz. Zobacz czy nie za mocno dmucha z korka wlewu oleju jak silnik pracuje.
A mocno dmucha z korka wlewu oleju jak jest odkręcony? Może wydmuchało uszczelkę i sprężania nie ma, idzie do komory olejowej i stąd duży wyciek oleju pod uszczelką zaworów. Fakt że to byłoby ciekawe, że idzie tylko na zewnątrz, pomijając kanały wodne, ale może coś tam idzie tylko nie sprawdziłeś. Zobacz czy nie ma oleju w płynie chłodzącym albo płynu...
Teraz zauważyłem że słownik zrobił błąd nie 4 miesiące a 4 mtg. Te części teraz, to już wołają o pomstę do nieba. Jakby nie było - zawory jutro sprawdzę i przereguluje. Najbardziej niepewna dla mnie to ta głowica . Jak się okaże, że to zestawy naprawcze - to rozszarpie ich w tym sklepie z częściami. Dzięki za podpowiedź. Odpalę go bez pokrywy zaworów...
Podmieniłem wtryskiwacz no i nic to nie dało, maź była koloru czarnego a czym objawia sie dziura w tłoku?? zakładam ze wtedy dość mocno dmuchało by mi z korka wlewu oleju a nic takiego sie nie dzieje
Dmuchać może, byle nie spalinami.
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Witam Pacjent to 1.6 tdci 115 km 2012 rok. Ok 300.000 km.Odpala idealnie, 2 razy zdarzyło sie ze zakopcił , później zupełnie nie kopci nawet przy duzym obciazeniu czy odpalaniu na zimnym. Ginie olej, trzeba dolewać. Odma wymieniona tj cala pokrywa. Dmucha z korka wlewu oleju, i miarki. Pierścienie? Zrzucać głowice regenerować? Sam juz nie wiem, silnik...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Zmierz kompresję i tyle będzie wiadomo Kompresja prawidłowa a silnik i tak dmucha (normalka w C330).
Uszczelniacze zaworowe lub nie spasowane zawory. Przepraszam ale co to ma wspólnego do dmuchania ze skrzyni korbowej? Głowica miała być robiona gdyby cos było potrzeba Głowica to głowica a pierścienie swoją drogą. Tak jak ci jerry1960 poradził zmierz ciśnienie. Jeśli będzie ok a nie zużywa ci zbyt dużo oleju to po prostu jeździj. Przed wymianą uszczelki...
Toyota Yaris z 2013 r. o pojemności 1.33 - podczas wysokich obrotów na luzie puszcza chmurę niebieskiego dymu. Po wejściu na normalne obroty dym znika. Nie dmucha z bagnetu. Po odkręceniu korka wlewu oleju też nie ma dymu. Podejrzewam, że może być problem z uszczelniaczami zaworów, ale przed wizytą u mechanika chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat....
Tak kable są podłączone prawidłowo. Przed chwilą wróciłem z garażu i martwi mnie fakt że spod korka wlewu oleju dmucha dość mocno dym.
Sprawdź czy nie dmucha ostro w odmę albo korek wlewu oleju. Może kompresja już ostro uciekać.
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
pytanie czy wiecie jak się zachowuja diesle a konkretniej silniki 1.6 VW TDI po odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku? U mnie dmucha z korka spalonym olejem, a z bagnetu jakby zgasić świeczkę dość obficie ale z małym ciśnieniem wydmuchane. Porównam to do tego filmiku pod spodem. Czy to normalne? Byłby ktoś miły sprawdzić? Będę bardzo wdzięczny...
Witam. Trafiła mi się Skoda Felicia. Dawno nie miałem tego modelu i mam kilka pytań w tej sprawie. Silnik generalnie pracuje równo, moc też jest ale... Po korkiem wlewu oleju była w małej ilości biała maź. W zasadzie taki "glut" wielkości złotówki. Wytarłem i po przejechaniu około 50 km jest jak narazie czysto. Wiem, że czasami takie cuda pojawiają...
MIAŁEM TAKĄ HISTORIĘ PO WYMIANIE USZCZELNIENIA NA 1 POMPOWTRYSKU WSZYSTKO USTAŁO jakie miales jescze objawy ? nie dmuchał parą mocniej po odkreceniu korka od wlewu oleju ? Moze to tylko zbieg okolicznosci byl ?
Rozrusznik rzeczywiście trochę za wolno kręci zastanawiam się czy jest to spwodowane jego zużyciem czy za słabym akumulatorem (bateria żelowa 85 Ah).Dodatkowo pytanie z innej bajki czy jeśli po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha mocno spalinami a z bagnetu w ogóle nie dmucha to zużyte są tylko uszczelniacze zaworowe a nie pierścienie?
Właśnie myślałem o tym i znowu ją wymontowałem,rurka czysta ,kanał w bloku z tego co widać od góry to czysty,dmuchałem powietrzem to powietrze jak uchodzi przy korku wlewu oleju jest odczuwalne po przyłożeniu ręki.
Witam. Ciśnienie pomierzone: 1 - 11,5 2 - 13,7 3- 13,7 4 - 13,7 Najdziwniejsze jest to że na czwarty kuleje a nie na pierwszy. Po odkręceniu korka wlewu oleju dość mocno dmucha.
Witam, posiadam seata cordobą 1.9 sdi climatronic z 2001 roku. Potrzebuje wymienić silnik(Nie chodzi na jeden cylinder na wolnych obrotach, dmucha spalinami z korka wlewu oleju i otworu od miary do mierzenia oleju, mechanicy mówią że naprawa się nie opłaca). Nie wiem jaki jest symbol mojego silnika(przy kole zapasowym nie ma, na osłonie rozrządu również...
Niektóre silniki mają odpowietrzenie z dołu skrzyni korbowej, jak i z pokrywy zaworów tak jak tu. Jeżeli odma jest drożna to po odkręceniu korka wlewu oleju sprawdzić czy dmucha i bije ciśnienie. Może lekko dmuchać, ale jeżeli po przytkaniu zacznie bić ciśnienie to nie będzie świadczyć najlepiej o kondycji silnika.
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
Więc tak praca silnika nie wzbudza podejrzeń chodzi cicho i równo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ale. Zapalilem go dziś był zimny nie dymi dym bezbarwny przy gwałtownym przygazoeaniu więcej dymu białego poczym dalej bezbarwny w zbiorniczku zadnego mleka nic nie bomluje z korka wlewu oleju dmucha. Pojechałem go rozgrzać i po powrocie na rozgrzanym...
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie w komorze korbowej tworzy się przez wysypane/zapieczone pierścienie na...
Jak odpale samochód to strasznie dymi na biało, jak się trochę zagrzal to już tak przeszło ale gdy dam gaz w opór i puszczę to spada z obrotów i gasnie, już nie zapala. Dodano po 7 Może mieć coś do tego zaworek zwrotny? Myślałem że może uszczelka pod głowica, ale z korka od wlewu oleju nie dmucha, oleju w zbiorniczka od wody nie ma
Przez czujnik oleju przedmuchasz tylko kanał idący do klawiatury. Kanał do klawiszy przedmuchasz też wykręcając filtr oleju i dmuchając w środkową dziurę. Aby przedmuchać "na dół" trzeba się dobrać do otworów jaowatych na filtrze olej. zatkać część np kawałkiem gumy i dmuchać. Dodatkowo po spuszczeniu oleju można dmuchnąć w miskę olejową lekko blokując...
W pierwszej kolejności trzeba zrobić rozrząd. Z tym dmuchaniem to chyba chodzi o korek wlewu oleju. Tam będzie zawsze trochę dmuchać i to jest raczej normalne w tym silniku. Grunt żeby spaliny tamtędy nie leciały. A jak bardzo mocno dmucha to może być jeszcze odma zamulona/zapchana. Ale nie ma co gdybać. Zajmij się kołem pasowym i ustawieniem rozrządu...
Sprawdź czy masz biały osad lub jakąkolwiek maź pod korkiem wlewu oleju i czy mocno z niego dmucha oraz czy w płynie chłodniczym znajduje się olej.
Jak w temacie. Jak przyłoże ręke do wlewu oleju to mam calą dłoń w czarnych kropkach i mocno dmucha...?????
Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem wyżej wymienionej Hondy, nie ma z nią żadnych problemów, silnik pracuje idealnie, nie kopci ani grama (jechałem w nocy za kolegą i kazałem mu wciskać do spodu), dziś na zapalonym wyjąłem bagnet od oleju a tu pluje lekko olejem, odkręciłem korek wlewu oleju a tu dmucha i pluje olejem. Czy silnik jest już do...
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
koło pasowe jest ok sprawdzane, dodam że po tym stukaniu wymieniłem olej na półsyntetyk (bo był syntetyk) i stukanie trochę ucichło więc chyba wtryski odpadają. Dzisiaj zauważyłem mały dymek taki niebieskawy po odkręceniu wlewu oleju. Dodam że nie dmucha z korka tylko lekki dymek się unosi przez pewien czas i potem jest spokój. Co to może być?
Witam wszystkich na forum. Problem mój jest taki że kupiłem Peugeot Boxer 2007 3.0 HDi 200.000 km z usterką typu stuki w silniku. Stuk pochodzi z okolic pokrywy zaworówm, najwięcej od strony rozrządu. Po otwarciu korka wlewu oleju dmuchają spaliny i to bardzo dużo. Po podłączeniu do mini komputera diagnostycznego wykazało błędy P0201, P0202, P0203P0638,...
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Czołem Panowie, niestety złe wieści. Silnik pali od strzała, dosłownie. Przysłowiowe "pół obrotu wałem" i już chodzi na biegu jałowym. Tak szybkiego odpalania jeszcze nie widziałem. Niestety tyle dobrego. Teraz złe wiadomości - dymi na niebiesko. Na zimnym mocniej, po rozgrzaniu słabiej. Czasami, po odjęciu nogi z gazu nie dymi w ogóle przez kilka sekund....
Coś jest krzywe, albo gniazdo albo korek, może być też pęknięcie. Jeśli miałby dmuchać przez cylindry tak że odma nie zdąży odprowadzić to i oleju paliłby równo z benzyną.
Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
Dzisiaj założyłem kolejne nowe świece i nowe cewki NGK i na zimno znowu tragedia na gorąco trochę lepiej. Teraz po odpięciu odmy także od czasu do czasu przerywa i wypada zapłon na 3 cylindrze, na gorąco na każdym z cylindrów po 10 barów. Zauważyłem pewną zależność: jak się odepnie odmę i wciśnie gaz to wydech praktycznie nie dmucha, co innego jest...
Mam taką metodę: jak silnik po naprawie nie chce zassać oleju, to dmucham delikatnie kompresorem przez rurkę bagnetu. Oczywiście pierwsze kręcenie bez kompresji (wykręcone świece), warto odkręcić korek wlewu oleju i obserwować (nie w każdym silniku się da) czy olej pojawił się na wałku rozrządu
kolego od tego silnika perkinsa mam pytanie czy udało ci sie uruchomić silnik. Ja mam taki sam silnik w widlaku i ten sam problem z odpalaniem! U mnie pompa paliwa była robiona latem kapitalny remont wymiana głowiczki i takie tam 1100 zł naprawa.Na rurkach paliwo pojawia sie ,pompa odpowietrzona do kolektora mala dawka rozpuszczalnika pochodnia rozrusznik...
Poczytałem jeszcze na innym forum i podejrzewam , że w moim przypadku można stawiać na uszczelniacze odpływowe wtrysków . Jeśli by to była uszczelka pod wtryskiem , to powinno być "kopcenie" przedmuchy z bagnetu , korka wlewu oleju , a u mnie nic nie dmucha . Przybywa oleju w silniku i żadnych innych objawów .Czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć...
Witam serdecznie wszystkich uzytkowników vw mam pytanie odnośnie mojego t5..Kupiłem niedawno VW t5 2,5 tdi 131 KM z uszkodzonym silnikiem,po czym postanowiłem go od podstaw wyremontowac i tak tez sie stało. Auto smiga ale pojawił sie problem,poniewaz jak wyciagne bagnet od poziomu oleju to dmucha para jak z parowozu, jak odkrece korek wlewu oleju tak...
Zapal na zimnym silniku i odkręć korek wlewowy połóż nad wlewem rękę i sprawdź czy dmucha...
Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ? Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika. Jeszcze nie mierzylem. Jeśli byłoby niższe to... skąd utrata kompresji? Jak już wspomniałem niedawno była robiona głowica- kompleksowo z wymianą zaworow , szczelnosc, oczywiście upg również. Spod korka coś tam dmucha.....
Witam. Najbardziej prawdopodobną wersją tego uszkodzenia jest zapowietrzanie się układu chłodzącego, jak wstępnie odpowietrzyłem i zapaliłem silnik to wszystko było dobrze, ale po przejechaniu parunastu kilometrów zaczynał szarpać, albo jak ostro ruszę (o ile to można w 19 tak nazwać :D), to momentalnie zaczyna szarpać a wcześniej spokojnej jazdy nawet...
witam dzisiaj zrobiłem jakieś 20 km. Kłęby białego dymu zniknęły, jednak teraz koci na siwo. Tak jakby lekko od oleju. Nie stwierdziłem jakiegoś ubytku oleju, ale chyba pokonałem za krótki dystans. Płynu też nie ubywa. Po odkręceniu korka wlewu dmucha dość mocno i wydobywa się trochę dymu. Po wyjęciu bagnetu też dmucha ale znacznie słabiej. Czy to pierścienie,...
Co to za skala w tym manometrze chyba od benzynowca, manometr do diesla ma skalę do 30 a benzyna do 15. Co do czyszczenia to sitko odmy jest w pokrywie zaworów od spodu, i z pokrywy wychodzi przewód elastyczny, można go zdjąć i sprawdzić ile dmucha. Kompresję silnika można sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju wtedy ciśnienie z pod pokrywy będzie go...
Autko odkupiłem od starszej osoby która zakupiła go dla wnuka, ale wnuk wyjechał, może to potwierdzić fakt, że kupiłem za śmieszną kasę, a w nim wymieniono prawie wszystko tylną belkę to przecież prawie 1000zł rozrząd, świce, paski, filtry, hamulce zrobione, lambdę i jeszcze parę rzeczy, których nie pamiętam. Silnik chodzi - pełna kultura - po odkręceniu...
Czyli zaciąga olej i chodzi na oleju silnikowym .Sprawdź to co Ci napisałem i sprawdź turbinę co pisał Montrres może turbina rzucać olej na tłoki .Odłącz turbinę od kolektora i zobacz co wtedy będzie się działo . Dodano po 4 Jeszcze jedno czy jak korek wlewu oleju odkręcisz to mocno dmucha ?
Witam Mam problem ze swoim golfem 3 1.8 bez/gaz , mianowicie brak ogrzewania i wystepuje dosyc czesto ubytek płynu chłodzącego na 2 tygodnie litr płynu Wymieniłem już termostat , nagrzewnice , sprawdziłem pompe wody , odpowietrzałem kilka krotnie bo myslałe że gdzieś stworzył sie korek powietrzny , ale nadal nic tak słabo dmucha ciepłe powietrze przy...
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
Uszczelniacze zaworowe? W dieslu to raczej mało istotne, jak są poważniejsze problemy z olejem to albo uszczelka, albo pierścienie olejowe. Co do tego środka kolego to sorry, ale to największa głupota i półśrodek. Jeśli byłeś w warsztacie i stwierdzili, że jest wszystko ok to weź zmień warsztat... Na zapalonym silniku odkręć korek z wlewu oleju i zobacz...
Odkręć korek wlewu oleju zatkaj rękom i sprawdź czy nie robi się ciśnienie powietrza w komorze korbowej. Sprawdzałem już kiedyś i było czuć ze dmucha ale nie wiem czy to w normie?!
(at)4jerry, no dzięki za info, no my też ustawiali pierścienie, a dokładniej zamki też są co ok 120°, a co do jeszcze właśne może coś się poprawić jak by pochodził na biegu jałowym przez parę godzin. Dodano po 10 (at)mierzejewski46, no niby tak, przydało by się z hamować, tuleje, no pierścienie też są ustawione zamkami co ok. 120°, tuleje były w miarę...
Jak wydmuchuje ci olej odmą to jest prawie norma w c330. Wyciąg bagnet(miarke oleju) i sprawdź czy też bardzo dmucha jak tak to luz między tłokiem a tuleją. Dobry patent załóż sobie podkładke filcową pok korek i po problemie- czysty silnik :)
Dziasiaj wracajac z pracy moja viki zrobiła sie słabsza i zaczeło cos tyrkotac rytmicznie stukac jakby oraz na niskich obrotach chce zgasnac.Po przyjechaniu do domu wyciagłem swiece i jedna była cała od oleju az kapało na zawnatrz i wewnatrz po drugie dmucha siwym dymem spod korka wlewu oleju.Domyslam sie ze nie pali na jeden cylinder ale co sie mogło...
Miro.nasz ale mnie postraszyles... Ja wciąż jestem myśli ze wymiana uszczelniaczy coś da bo samochód przejechał juz z 120-130 tys na gazie a nie były nigdy wymieniane. Słyszałem ze od gazu szybko twardnieja. Świece juz dawno sprawdzilbym gdyby nie wymagało to ściągania kolektora ssacego. Ogólnie silniczek nie daje objawów aż takiego wyeksploatowania....
Witam,ma pytanie odnośnie mojego Stilo 1,9 jtd,115 KM,przebieg 250 tyś km,2002 rok.Rano jak odpale silnik to z rury wydechowej wydobywa się wielka chmura niebieskiego dymu,a silnik przez kilka sekund klepie jakby tłok uderzał w zawór dzieje się to tylko na zimnym silniku,jak już pochodzi chwile wszystko cichnie i jest ok nie kopci niema spadku mocy.Płynu...
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Zbadałem silnik: 1. Ustawienie rozrządu - ok 2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok 3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe) 4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta. Wyniki badania: 1,2,3,4...
Korek wlewu oleju nie ma nalotu ani szlamu. Ubytek plynu jest wiekszy w miescie niz na trasie. SPrawdzalem chlodniczke - test polegajacy na dmuchaniu w nia i sprawdzaniu szczelnosci wypadl pomyslnie - bo nie mam pomyslu jak inaczej sprawdzic jej szczelnosc. Znajomy polecil mi zalac jakiegos plynu do napraw uszczelek i w ten sposob sprawdzic czy to bedzie...
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
Witam. Pacjent Clio II ph1 1.9D (F8Q). Temat "rozkminki" - przedmuchy silnika. Jak odkręcę korek wlewu oleju, to z otworu dość dziarsko "dmucha" powietrzem, w którym jest rozpylona znaczna ilość oleju. Podobnie po wyciągnięciu bagnetu, również otworem znacznie "syfi" olejem. W piątek robiłem pomiar kompresji - ciśnienie na cylindrach jest od 26 do 29...
Podałem do 60stopni ponieważ do takiej temp. go rozgrzewałem i nadal kopcił , ale zostawmy to, skupmy się na konkretach. Wiem że powinienem sprawdzić kompresje ,ale jak już pisałem wcześnie, akurat nikt w okolicy nie miał , lub miał uszkodzony przyrząd , a szkoda bo wiem że dużo by mi to powiedziało , auto jest beż świec żarowych i przy prawie zerowych...
z praktyki wiem że pierścienie raczej nie (za mały przebieg), po odpaleniu jak solidnie zakopci wykręć świece i zobacz czy jedna lub dwie nie odbiegją wyglądem od pozostałych (syf/nagar) ja bardziej stawiam na góre (uszczelka lub głowica) poza tym jak zdejmiesz góre to obejżysz cylindry, pomacasz tłoki czy pierścienie nie stoją, a może "tylko" usczelka...
Gomes dam ci małą radę. Jak masz kogoś kto troszkę się zna na mechanice to poproś go żeby przeprowadził Ci próbę olejową na szczelność komór spalania. To ci może wiele powiedzieć o kondycji twojego silnika. Będziesz miał przy okazji najkosztowniejszą naprawę z głowy ( o ile ten test autko przejdzie poprawnie). Sam też możesz sprawdzić prostą rzecz-...
No właśnie rysunek który podałeś jest od typu przekładni 300 a u mnie 460 więc u mnie jest tak: I ciśnienie oleju na C1 C2 i C3 II ciśnienie oleju na C1 III ciśnienie oleju na C2 Lock valve nowy tak jak mówiłem. Dzisiaj zrobiłem tak. Odkręciłem przewody od C1 i C2 przy samym zasilaniu na kosze i złączyłem przewodami hydraulicznymi i wpuściłem do skrzyni...
Żeby sprawdzić uszczelniacze trzonków zaworowych wystarczy podczas pracy silnika odkręcić wlew oleju. Jeśli bedzie bardzo chlapać olejem i dmuchać jak ze sprężarki powietrze to znaczy że napewno są uszkodzone. Olej w dolocie może też dostawać się przez wyrobione uszczelniacze na wałku turbiny. Oczywiście pomiar ciśnienia sprężania wskazany, ale jeśli...
Problem następujący. Auto w pewnym momencie zaczeło bardzo kopcić na biało po wymianie miski i oleju (maks 200km.) wcześniej kopciło ale troszkę. Nie ubywa płynu chłodniczego. Sprawdziłem filtr powietrza i był beznadziejny. Przeczyściłem (przedmuchałem) pokrywe zaworów. Rozpiąłem IC (przewód pod zderzakiem - najniżsyz punkt.) i jest tam troszkę oleju...
Witam, Samochód to renault clio 2. Od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego w instalacji ale problem polega na tym że za nic na świecie nie potrafię zlokalizować miejsca wycieku. Co udało mi się dotąd ustali to, że kiedy jeżdżę bez włączonego ogrzewania to płynu ubywa mniej więcej 300-400 ml ma jakieś 1000 km bo mniej więcej tyle pokonuję w ciągu...
tak mysle ze obsłuchalem i nieszczelnosci nie ma. Ale czuje roznice ,bo kiedyc to auto uciekalo z krzyzowki bo juz turbo przy 1100 obr juz go ladowalo i byl przyrost mocy a teraz muli sie i jest przyrost ale ok nawet 2000 tys obrotow i potem juz ciagnie i deko piszczy? Dodano po 3 Ta no i wybralem sie na trasę mała bo 3Okm. Turbo nie dziala prawidlowo.tzn...
Witam drogich forumowiczów ;) Mam problem z moim paskiem, jest to Passat z 1991r. silnik 1,8RP. Gaz mam 1 generacji, parownik był regenerowany jakieś 15-20tyś km temu. Od jakiegoś czasu chodzi no tak, że jazda nie przynosi mi żadnej frajdy bo co chwilę się psuje... mianowicie na benzynie nie dało się jechać bo szarpał, tylko dało się odpalać od wczoraj...
BMW e46 m43b19 problem z zasysaniem przewodu odmy rozwiązany. Objawem było zasysanie węża odmy oraz nierówna praca silnika do tego stopnia, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy silnik gasł przy dojechaniu do świateł itp. Przewód zassany aż płaski, obroty na biegu jałowym od 400 do 900 i tak skakały. Problemem był sam zawór odmy, sprawny jeśli dmuchamy...
Pacjent to FIAT STILO 1.9 JTD 16v wer.Michael Schumacher Co się dzieje ,a no się dzieje od niedawna.. Padła turbina - regenracja zakładamy turbina przejeżdzą około 400m i strzela.. Auto się nie przegrzewa ,temp. w normie.. Odsyłam na Gwarnację przysyłają kolejną zakładamy i działa,ale jest problem.. Auto przy ruszaniu po dłuższym postoju zaczyna puszczać...
Brak kompresji na 2 cylindrze(1atm).Uszczelka pod głowicą chyba OK(nie ubywa płynu,oleju nie przybywa z rury nie kopci).W chłodnicy nie bulgocze,z korka wlewu oleju,nie dmucha.Zdjęta pokrywa zaworów,zawory pracują. Są to zawory regulowane hydraulicznie.Co jeszcze sprawdzić?
Turbo orginalne ( 285tys przebiegu ) Misa raczej myta byla, bo wymienialem rozrzad 40tys km temu. Co do dekla to sa zamienniki jezeli chodzi o bmw, ale mozliwe ze pojde w orginal o ile to bedzie to... Dodam ze oleju mi nie ubywa ani nie przybywa. Przygotowalem sobie czynnosci ktore wykonam. 1. Sciagne DPF 2. Sprawdze drożność spływu oleju turbiny 3....
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
dmucha korka oleju dmucha korka wyciek oleju korka wlewu
piszczy licznik elektryczny pocztówki dźwiękowe instalacją firefox
Przebicie w wiertarce Makita HP2070 - diagnoza i naprawa Schemat płyty sterowania zmywarki Whirlpool 606F